PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Elisa 15 mei t/m 3 juni 2010



Elisa
03-03-10, 15:00
Nou wij zijn inmiddels ook redelijk uitgepuzzeld. We hadden in december al geboekt, dus het werd tijd.

15 mei aankomst Orlando
16 mei Seaworld
17 mei Universal Islands of Adventure
18 mei Orlando - Treasure Island
19 mei Treasure Island
20 mei Bush Gardens
21 Mei Treasure Island - Naples
22 mei Naples - Everglades - Florida City (om vlakbij de alligator farm te bezoeken)
23 mei Florida City - Key Largo/Islamorada
24 mei Key Largo/Islamorada
25 mei Key Largo/Islamorada - Miami
26 mei Miami - Fort Pierce
27 mei Cocoa Beach
28 mei Kennedy Space Center
29 mei Cocoa Beach
30 mei Cocoa Beach - Orlando
31 mei Disney
01 juni Disney
02 juni WetNWild
03 juni Shoppen en naar huis ('s avonds)

Er staat dus nog niet op alle dagen iets gepland (zodat we ook lekker kunnen relaxen), maar tips zijn natuurlijk welkom!

Lea
03-03-10, 15:45
Hou er wel rekening mee dat het laatste weekend van mei erg druk zal zijn i.v.m Memorial day.
Wij komen zelf op 29 mei aan en doen het die dagen ook lekker rustig heb geen zin in uitpuilende pretparken.

Teleton
03-03-10, 16:50
...en met de drukte stijgen de prijzen van de hotels dus zou je kunnen overwegen om ook voor de laatste dagen maar een hotel vast te leggen. Of misschien nog beter, denk eens over een villa of appartement voor bijvoorbeeld de laatste 7 dagen. Uitstapjes naar KSC of het strand kan je immers ook vanuit de Orlando area maken. Je zou er dan ook voor kunnen zorgen dat de geplande Disney dagen niet in het weekend vallen. Neem maar van mij aan dat er in en rond het Memorial Weekend met de bekende bruine benen buiten wordt gehangen. De moeite waard om naar wat alternatieven te kijken, tenzij je verzot bent op bruine buitenhangende benen!

Je bent nu van plan om direct de eerste dag naar Seaworld en aansluitend naar Universal te gaan. Kan, maar is behoorlijk uitputtend. Waarom tuf je bijvoorbeeld niet in de loop van de eerst dag naar Treasure Island? Plan de Parkdagen in een periode twee weken van je vakantie dan kan je overal met een combikaart voor de geplande parken (exclusief Disney) terecht. Deze kaarten zijn veertien aaneengesloten dagen geldig en met een beetje puzzelen kan je een aantrekkelijk(er) en voordelig(er) programma maken.

Als alternatief zou je er ook voor kunnen kiezen om de eerste periode rond Orlando te blijven, daarmee ontloop je de enorme drukte in de themaparken en W&W rond Memorial Day.

Je zou als derde mogelijkheid ook eerst via de oostkust naar Miami en Key West af kunnen zakken en via de westkust terug rijden en je bezoek aan Busch Gardens en Treasure Island in het tweede deel van je reis plannen om toch in Orlando je vakantie af te sluiten. Mogelijkheden te over, denk er goed over na.

Verder valt op dat je voor de wereldstad Miami één hele dag hebt uitgetrokken en voor Cocoa Beach of all places twee dagen....Alles kan in Florida en als je er over nagedacht hebt, dan kies je altijd goed, wat je ook doet....:wink:

Elisa
03-03-10, 17:10
Hi,

Die 1e dagen komen wel goed denk ik. Ik heb inderdaad voor de laatste dagen al een hotel vastgelegd, we weten dat het dan Memorial day is. Dat was trouwen helemaal niet duur (tot mijn verbazing).
De Disney dagen staan gepland op maandag en dinsdag, express al niet in het weekend gedaan. We wilden ook niet alle uitstapjes in 1 week proppen, vandaar dat we het een beetje verdeeld hebben.

Voor wat betreft Miami; daar zijn we zowiezo 2 dagen (1 nacht) of 3 dagen. Als we door rijden naar Fort Pierce gaan we pas einde van de middag weg. Gaan we niet naar Fort Pierce dan rijden we direct door naar Cocoa Beach. Express 2 dagen gedaan (aankomst einde middag, dus eigenlijk 1,5), omdat mijn vriend daar erg graag wilt gaan zeevissen. Dat is daar veel voordeliger dan op de Keys. Op zich moet het wel goed komen. En ach voor hetzelfde geld veranderen we nog van alles als we er zijn.

En mochten we dingen missen vind ik dat ik een hele goede reden heb om nog een x te gaan;)