PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Axzel: Miami - Orlando met cruise



axzel
09-08-09, 15:32
Hoi allemaal,
Ik ga met mijn vriendin op een cruise in Mei, vertrekkend vanaf ft. Lauderdale. We vliegen op 3 mei naar ft. lauderdale en zitten eerst 5 nachten in een hotel daar zodat we wat leuke dingen in de buurt kunnen doen. Vervolgens gaan we 5 dagen cruisen. Hiernaa slapen we nog 1 nacht in fort lauderdale voordat we weer terug gaan.
Het duurt nog wel even voordat we vertrekken maar de voorpret is al begonnen, ik ben dus ook druk bezig om een soort 'planning' te maken en kan daar heel erg goed advies voor gebruiken.
Dit is het schema op dit moment:

3 mei - aankomst ft. Lauderdale (18.00 uur) eten/slapen

4 mei - rustig dagje, bijkomen van de reis. Even door de buurt lopen en vervolgens op het strand liggen

5 mei - huurauto ophalen en naar Miami beach toe. Misschien duck tours? Dit weten we nog niet, wat we zoiezo willen is om op south beach te zonnebakken! In ieder geval geen aquarium of venetian pool.
Is miami downtown leuk om te zien? We dachten er aan om alleen miami beach te bezoeken. 'Savonds weer terug naar het hotel in FLL

6 mei - Everglades, zoals het er nu uit ziet gaan we naar de Alligator farm. Maar wat doen we daarnaa??
Waar ik ook aan heb zitten denken is om vroeg vanuit FLL te vertrekken richting Naples, en onderweg stoppen in Everglades city en daar een boat tour te doen. In Naples willen we dan naar het strand.
Is dat te doen in 1 dag? Of raden jullie de alligator farm aan....

7 Mei - SHOPPEN! Sawgrass mills, vervolgens willen we naar een mooi strand rijden. Weet iemand een mooi wit zandstrand in de buurt van FLL (max 1 / 1,5 uur rijden) ?

8 / 13 mei cruise

13 mei, praktisch heel de dag over. Willen we naar het strand in FLL en even de stad zelf in.

Zoals jullie zien is het voor ons vooral een strandvakantie.
De auto gaan we huren bij Alamo (U25 pakket) op fll airport. Er is geen drop off point bij port everglades toch?

En adviseren jullie nog om richting cape canaveral/orlando te gaan? We willen zoiezo GEEN pretpark bezoeken, al lijkt cape canaveral me wel leuk.

Teleton
09-08-09, 17:47
We vliegen op 3 mei naar ft. lauderdale en zitten eerst 5 nachten in een hotel daar zodat we wat leuke dingen in de buurt kunnen doen. .

Tsja, moeilijk, moeilijk. Jullie willen wat leuke dingen in de buurt doen, maar als ik het goed begrijp, is er nog nauwelijks iets ingevuld en zijn er nog veel vraagtekens. De vraag is of Forumleden die kunnen helpen invullen. Ik denk zelf van niet. Want waar moeten we advies over geven? Ducktours? Velen hebben er al enthousiaste verhalen over geschreven op dit Forum. Maar of het bij jullie past?

Kan je op één dag een Everglades tour maken en naar het strand in Naples? Ja hoor, kan best, 't is dik twee uur rijden onder ideale omstandigheden en zonder stop. Moet je dan onderweg naar een alligator farm of kan je beter een airboatride maken? Duizenden gingen je voor, veel forumleden zijn voor beide attracties enthousiast, vooral als ze met kinderen reizen. Maar of het voor jullie iets is?

En of iemand een mooi, wit strand op 1 1/2 uur rijden van FLL weet ? Tussen Miami en Jacksonville heb je een dikke 500 kilometer zandstrand, dus eat yout heart out, zou ik zo zeggen. Soms breed, soms smal en je vind er zand in allerlei kleuren. Nog niet genoeg strand? Aan de Gulf Coast vinden sommigen de stranden nog leuker en mooier. Een combi van Outlet en strand? Prima, maar heb je een beeld van Sawgrass mills en denk je dat je daarna nog een tocht van anderhalf uur wilt/kunt maken om naar het strand te gaan? Of het zin heeft om naar Orlando te rijden? Is Miami DT leuk? Of Kennedy Spacecenter? Heb je nog even? We hebben een heel Forum vol tips over deze plaatsen, miljoenen gaan er naar toe. Maar er is iig geen strand.......en daar ging het jullie toch om?

Want jullie gaan eigenlijk voor het strand, prima keuze! Dus alles valt of staat met de vraag wat jullie zelf 'leuk' vinden aan het strand. Ben je gek op grote ruime stranden waar zo af en toe eens een andere toerist zit, of kies je voor de gezellige drukte? Maar een leuk strand ziet er in Florida heel anders uit dan wij van Bloemendaal, Noordwijk of Scheveningen kennen. Ook met Spanje kan je het niet vergelijken.

Mijn advies? Door wat reisverslagen te lezen, leer je de stranden kennen en kan je je eigen keuze maken. Of maak bijvoorbeeld gebruik van de zoekfunctie en tik de namen van de bekende badplaatsen in. Wanneer je je keuzes voor de verschillende stranden hebt gemaakt, kan je toch de rest van je vakantie inplannen met uitstapjes? Zo laat Cocoa Beach zich prima combineren met een bezoekje aan Kennedy Space Center maar het is wel een hele lange autorit. South Beach met Ducktours gaan prima samen enz. enz. Voor suggesties rond Miami en FLL kijk je het best hier (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=9148), voor overige bezienswaardigheden hier (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=8869) en stranden hier (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=1498&highlight=stranden).

Een ding is zeker, wanneer je zelf met een uitgewerkt reisplan komt, zijn de suggesties die je krijgt, vaak veel beter bruikbaar. Succes dus, met alle voorbereidingen voor de invulling van wat ongetwijfeld een wereldvakantie zal worden.

axzel
11-08-09, 15:05
Wat een aparte reactie, in de tijd en moeite die je in dat bericht hebt gestoken had je best wat andere info kunnen geven ipv dat bashen.

Om te beginnen, ja er is al veel ingevuld. Al zijn er wat dingen die voor ons gewoon onbekend terrein zijn, daar we nog nooit in Florida zijn geweest. Gelukkig heb ik al veel reisverslagen (met veel genot!! ) gelezen, vandaar dat ook de keuze op Florida is gevallen. Helaas is er alleen geen reisverslag die specifiek antwoord op mijn vragen geeft.

Als reactie op jouw bericht:


Want waar moeten we advies over geven? Ducktours? Velen hebben er al enthousiaste verhalen over geschreven op dit Forum. Maar of het bij jullie past?

Ik vraag niks over ducktours, jullie zullen ook nooit kunnen vertellen of wij dat leuk vinden, dat is immers persoonlijk. Wat er dus staat is dat ducktours voor ons een optie is.
Wat er WEL staat is de vraag of Miami downtown leuk is, dat wil zeggen of daar wat bijzonders te doen is. Het meeste wat ik lees gaat namelijk over Miami beach!


Kan je op één dag een Everglades tour maken en naar het strand in Naples? Ja hoor, kan best, 't is dik twee uur rijden onder ideale omstandigheden en zonder stop.

Dat wilde ik idd weten, bedankt!!! Aan je reactie te zien is het geen aanrader. Nogmaals ik ben er niet bekend dus vandaar de vraag.


Moet je dan onderweg naar een alligator farm of kan je beter een airboatride maken? Duizenden gingen je voor, veel forumleden zijn voor beide attracties enthousiast, vooral als ze met kinderen reizen. Maar of het voor jullie iets is?

Waar haal je dit vandaan? We wilden dus richting Naples, maar als dat niet te doen is naar de Alligator farm. De vraag hier was dus wat er in de buurt van de Alligator farm nog voor interessante dingen zijn, aangezien je er geen hele dag kunt verblijven.


En of iemand een mooi, wit strand op 1 1/2 uur rijden van FLL weet ? Tussen Miami en Jacksonville heb je een dikke 500 kilometer zandstrand, dus eat yout heart out, zou ik zo zeggen. Soms breed, soms smal en je vind er zand in allerlei kleuren. Nog niet genoeg strand? Aan de Gulf Coast vinden sommigen de stranden nog leuker en mooier.

Ik lees veel over leuke strandjes, allemaal aan de westkant en weinig aan de oostkant (south beach uitgezonderd). Tevens heb ik in een reisgids (jaja die heb ik ook al gekocht joh ](*,)) gelezen dat er heel veel strand privé bezit is, en je dus niet kan gaan zitten. Advies hierom vragen lijkt me dus niet zo vreemd.



Een combi van Outlet en strand? Prima, maar heb je een beeld van Sawgrass mills en denk je dat je daarna nog een tocht van anderhalf uur wilt/kunt maken om naar het strand te gaan?

Ik denk dat ik er een aardig beeld van heb ja, het is gigantisch groot. Gelukkig zijn wij niet zo dat we een hele dag aan shoppen 'verspillen' (no offence voor de mensen die het wel doen hoor) Wij willen er een ochtend voor uit trekken (ik weet zelfs de openingstijden!) en 's middags naar het strand.


Of het zin heeft om naar Orlando te rijden? Is Miami DT leuk? Of Kennedy Spacecenter? Heb je nog even? We hebben een heel Forum vol tips over deze plaatsen, miljoenen gaan er naar toe. Maar er is iig geen strand.......en daar ging het jullie toch om?


Ook dit kan ik nergens in mijn post vinden. Er staat of jullie het aanraden om die richting op te gaan als je niet van pretparken houdt. Misschien zijn er wel 1001 leuke dingen een 'must see' in de buurt van Orlando. Vaak wordt gezegd een bezoek aan Florida is waardeloos als je niet in Orlando bent geweest. Er staat niks over 'of het zin heeft', 'of er stranden zijn' etc.

Ter verduidelijking, ik vraag niet om voorgekauwde informatie en heb zelf al HEEL VEEL opgezocht. Het enige wat ik vraag zijn wat praktische tips. Waarom ik dan zo'n reactie krijg is mij een raadsel, in de tijd die je nodig hebt gehad om dat te typen had je heel wat leukere en informatievere informatie kunnen proppen. Of vind je het gewoon leuk om zo te reageren?

Njit
11-08-09, 15:37
Wat korte aanvullingen:
- Miami Downtown is vooral Financial District. Daar is weinig leuks aan te beleven.
- Je kan zelf een route maken op Google Maps (http://maps.google.com). Dan krijg je een wat beter gevoel voor afstanden. Of het de moeite waard is om bepaalde afstanden te rijden is voor een ieder verschillend denk ik
- Orlando wordt veel gebruikt als uitvalsbasis om pretparken te bezoeken, te winkelen, te eten en gewoon lekker in de villa te verblijven. Maar als je niet van pretparken houd zou ik er persoonlijk geen dagtrip vanuit Miami voor maken.

ps, niemand op het Forum heeft hier de intentie om te bashen. Dat een bepaalde toon je niet aanstaat is jammer. Uit je openingspost is niet te halen dat je al heel veel info hebt opgezocht. Vandaar misschien de insteek om je op bepaalde basale dingen te wijzen.

axzel
11-08-09, 15:39
Bedankt, hier heb ik wat aan!!

Snap dat ze niet bewust willen bashen, maar als je het bericht goed leest zou de reactie ook anders zijn geweest :)

axzel
17-01-10, 14:15
Hoi allemaal,
Wij verblijven de 1e 2 weken van de vakantie in fort lauderdale, waar we ook nog een cruise doen. Nadat we terugkomen van de cruise rijden we naar Orlando vanwaar we 2 dagen later terugvliegen naar Nederland. We willen nog een dagje naar Disney (tickets zijn al gekocht) maar twijfelen nog even welk park, magic kingdom gaat mn voorkeur naar uit, maar als die echt precies zoals in Parijs is dan weet ik het nog niet, ben daar pas nog geweest.

Waar ik graag advies over zou hebben is de reis van het FLL vliegveld richting Orlando. We vertrekken om 10 uur en hebben de hele dag, zouden graag nog een paar uurtjes op het strand liggen, maar vraag me af of het slim is om al onze baggage in de auto te laten. Weet iemand een leuke route naar Orlando waarbij we nog even naar het strand kunnen? Het liefst buiten de grote steden, maar waar we toch veilig de auto kwijt kunnen.

Of indien het geen strandweer is, dat we even in een klein gezellig plaatsje kunnen stoppen om wat te eten en rond te kijken? Misschien andere tips voor de route?

Hoor het graag, bedankt!

Teleton
17-01-10, 17:31
Weet iemand een leuke route naar Orlando waarbij we nog even naar het strand kunnen? Of indien het geen strandweer is, dat we even in een klein gezellig plaatsje kunnen stoppen om wat te eten en rond te kijken? Misschien andere tips voor de route?

Als je op Google Earth kijkt, zie je dat je van Fort L'dale langs de kustroute tot de 528 naar het noorden kunt rijden. Route a1a geloof ik. Je ziet onderweg talloze plekjes waar je zo het strand op kunt.

http://img51.imageshack.us/img51/6803/strandovergang.jpg (http://img51.imageshack.us/i/strandovergang.jpg/)


De kustplaatsjes lopen zo'n beetje in elkaar over dus je ziet onderweg genoeg restaurantjes. Hoe veilig dat is, vroeg je. Hoe meer volk op de been, hoe veiliger, zou ik zeggen. En verder geldt dat het niet slim is om waardevolle voorwerpen in het zicht te leggen. In zijn algemeenheid kan je zeggen dat je je spulletjes rustig in de auto kunt laten, maar er hoeft maar een onverlaat voorbij te komen......ook leuk: Rij door tot Daytona en neem je auto mee het strand op.....als vindt de autoverhuurder dit geen goed idee!

axzel
26-02-10, 12:10
3 mei: BRU - PHL - FLL / auto ophalen
4 mei: Fort Lauderdale verkennen - stranddag
5 mei: Dag naar Miami (ducktours, southbeach)
6 mei: Everglades Safari! Strand?
7 mei: Shoppen! Sawgrass mills
8 mei: Cruise
9 mei: Cruise (key west)
10 mei: Cruise (Cozumel)
11 mei: Cruise (Zeedag)
12 mei: Cruise (Cococay, bahamas)
13 mei: aankomst FLL. Rijden naar Orlando, onderweg strand?
14 mei: Disney magic kingdom
15 mei: 's ochtends uitslapen, shoppen? In de loop van de dag via MCO weer naar BRU :|
16 mei: aankomst BRU

Alleen de route van Fort Lauderdale naar het hotel in Kissimmee is nog niet bekend. Gaan we voor de iets snellere route aan de oostkust, of nemen we de iets langere route aan de westkust waar de stranden veel mooier zijn.
Wie ó wie heeft advies