PDA

Bekijk Volledige Versie : [Reisverslag] ekkie50: Orlando mei 2010



ekkie50
25-02-10, 16:56
Ook dit jaar ga ik een miniblog bijhouden van mijn vakantie in Florida (Lindfields community in Kissimmee, van 9 t/m 23 mei a.s.). Ik zal proberen er iets moois van te maken, met foto's, video's, routes en natuurlijk tot de verbeelding sprekende tekst. De villa heeft wifi, dus niets houdt mij meer tegen.

Neem eens een kijkje op http://ekkieman.hyves.nl/blog/.
Mijn blog van 2009 staat er ook nog op. De nieuwste blog start bij titel - hoe kan het ook anders - "Florida 2010" en toevoegingen komen daar boven te staan.

Vanaf 9 mei wordt het natuurlijk pas echt interesssant; ik zit op dit moment nog in de voorbereidingsfase, ook wel voorpret-fase genaamd \\:D/

Veel leesplezier!

ekkie50
05-03-10, 14:11
Omdat ik nog even moet wachten alvorens ik weer aan de overkant van een villavakantie kan genieten, leek het me een leuk idee om in de rubriek Foto's en Video's enkele fotocollages te plaatsen van alle voorgaande villavakanties sinds het jaar 2000.

Die foto's slingeren toch maar rond op mijn harddisk en da's toch zonde als ze nooit meer worden bekeken, nietwaar?

Veel plezier, hier is de link:
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11011

Sunshine State
12-05-10, 09:56
Jeetje Eric wat maak jij mee, ben je eenmaal bij de villa aangekomen na een lange reis staat er al een auto op de oprit van de villa..


Lullig :( voor je, ik hoop dat de villa naar welke je bent doorverwezen MEER dan alles goed maakt, en dat de vakantie kan beginnen. Gelukkig ben je een Florida Diehard en kun je het hebben. Maar dit is niet wat je voor ogen hebt, zeker als je net bent geland zeg..
We wachten op de eerste foto's hoor, en vanaf nu moet alles maar meezitten !!!

In ieder geval een super leuke vakantie toegewenst van ons.
Dat ik maar veel reisdagen van jou kan lezen, en dan met het beroemde bakkie leut erbij ... :mrgreen:

Ta2 Gerrit
12-05-10, 10:28
Hadie Eric. Wat een toestand, die reisdag.
Begrijp ik nu goed dat je 4½ uur later vertrokken bent dan gepland ? Beetje vreemd, toch.

En dan al weer verhuisd, al wist je dat zelf niet van te voren. Hopenlijk zit je nu op een goede plak, al zou ik zeker nog een keer verhuizen voor het begeerde Wifi.
Leg ze het vuur maar eens goed aan de schenen bij de agent ter plaatse.
Het blijft altijd een beetje gokken met de toegewezen huizen, dat blijkt maar weer.

ekkie50
12-05-10, 20:18
@Sunshine State, en TA2Gerrit:
Jullie bemoedigende woorden doen mij, zelfs als diehard, goed. Ik moet wel bekennen dat de moed mij soms in de schoenen zonk, maar de beloning is een schitterend huis en wifi. Voor dat laatste heb ik echt moeten knokken. Er was gisteren zelfs een telephone conference voor nodig met ondergetekende, de eigenaar van de villa, en Brighthouse networks. Ach, maak je dat ook weer 's mee ;-)
De monteur is net langsgeweest, en het klusje (omwisselen van het oude modem uit het jaar waarin de gloeilamp werd uitgevonden, met een splinternieuwe wifi modem-router.) Ik slaakte een diepe zucht van opluchting.
Nu ben ik bezig om m'n mobiel van topup te voorzien, en dat lijkt weer zo'n mijl op zeven te worden. Ik geloof dat ik hier geen zin meer in heb.............time for fun.
Ik ga morgen Warbirds bellen om de vliegles te regelen. Heb ik wel verdiend dacht ik ;-)

groeten van Eric

ekkie50
12-05-10, 20:38
@Sunshine State, dit smakelijke trio is mij zojuist goed bekomen:

http://img36.imageshack.us/img36/6042/koffiemetlekkers.jpg (http://img36.imageshack.us/i/koffiemetlekkers.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

ekkie50
13-05-10, 23:35
Hallo vrienden, hier is tie weer. De jeuk wordt gelukkig minder. Nu de bulten nog weg... Wat die rampzalige eerste dagen betreft, hier heb ik Teo van AV toch maar even een emailtje over gestuurd ter leringhe en niet ter vermaeck :-x

Alle voorgaande ellende wordt echter prima gecompenseerd door het prachtige weer hier, en al het moois wat dit gebied ons reizigers biedt. Vandaag heb ik voor het eerst van m'n leven voorin een helikopter gezeten, en mocht ook af en toe de bediening overnemen van instructeur Graham. Als ik dit schrijf wordt ik er nog warm van, zo gaaf was het! Uiteraard komt het hele verhaal in mijn volgende blog te staan, maar ik moet het allemaal nog even op een rijtje zetten (en dat geldt ook voor de foto's ;-)\\:D/

Nog even geduld!

ekkie50
14-05-10, 14:18
Meer verhuizingen? NEE AUB! Dit is het fijnste huis dat ik hier ooit heb gehuurd. Het heeft een gezellige inrichting en veel licht dankzij drie skylights in het dak. Mooie lanai en behoorlijk fors zwembad.

De tijdelijke piloot is net wakker en heeft net z'n ontbijtje op de pool deck genuttigd, in een aangename 20C (vermoed ik). De laatste dagen van deze week zal het nog prachtig weer blijven, maar volgende week zijn er de standaard middagbuien.

Als het goed is staat de link nu in mijn handtekening. Bedankt voor de tip Gerrit. En ik ben al vlijtig met het verslag bezig. Aardig wat foto's dit keer, vandaar dat het geduld danig op de proef wordt gesteld, ik begrijp het.

Alsof het nog niet genoeg is heb ik vanmiddag om 14.20 lokale tijd vanaf de voordeur met eigen ogen de lancering van de shuttle gezien. Eerst zag je een de vuurbal die daarna overging in een kolom witte rook. Het was eigenlijk snel voorbij. In tegenstelling tot 10 jaar geleden, toen ik ook een lancering zag, hoorde ik nu helemaal niets. Zal wel met de windrichting te maken hebben, want het kan enorm bulderen tot in Kissimmee toe.

Dit keer heb ik er een foto van gemaakt en naar CFNews13 gemaild. Hij is - met vele andere en betere foto's - geplaatst op hun website. Leuk!
http://www.cfnews13.com/News/Sidebar/2010/5/14/atlantis39_last_launch_viewer_pictures.html

ekkie50
15-05-10, 14:14
Een echte aanrader, en het geld zeker waard. Ik betaalde 199 dollar, plus wat fooi voor de piloot. Een keer de walmart grondig afgrazen kost meer ;-). De giftshop kan je ook niet zomaar voorbijlopen. Je kan er van alles kopen wat met vliegtuigen te maken heeft: T-shirts en petten met warbirds logo, mokken, boeken, en schaalmodellen. Jeetje, zit ik een potje reclame te maken....

Ik heb al besloten om het volgend jaar weer te doen, en zal dan vragen om nog meer hands-on want dat is natuurlijk het leukste.

Overigens heb ik bericht terug gekregen van AV over de vreemde huizenwissel aan het begin van mijn vakantie. Teo is not amused en gaat er werk van maken. En dat is ook wel terecht. Die rotvlooien (20 beten op elke voet/enkel) zitten in dat eerste huis, want waar ik nu zit is er geen enkel vuiltje aan de lucht.

ekkie50
17-05-10, 22:26
hoi Meriam,
met de rug gaat het ietsje beter, dank je. Waarschijnlijk een verrekte spier tijdens koffertransport. Ik zwem elke ochtend en avond een paar baantjes want ik vermoed dat dat wel goed is voor de spieren.

Ik zit hier in een 4/3 woning, 4 slaapkamers en 3 badkamers. Ik heb geen idee of het in de categorie luxury valt of iets anders. Voor mijn gevoel is het categorie "volmaakt" ;-) Er valt heel veel licht naar binnen dankzij 3 skylights in het dak, een soort open gedeeltes afgedekt met een doorzichtige kunststof kap. Er zit 1 in de woonkamer boven de eethoek (die nu mijn internetcorner is geworden), 1 boven de keuken en 1 boven de woonkamer. Verder is de indeling heel praktisch. Vanuit de keuken en vanuit de master bathroom kan je de lanai betreden. Dat laatste is heel makkelijk want je stapt na het zwemmen dan zo de douche (of het bad) in.

Jammer dat je jullie adres nu nog niet weet, anders had ik even poolshoogte voor je kunnen nemen. Maar er is nog een andere manier om veel van je villa te weten te komen, en dat is via google. Vul het volledige adres in en de kans is groot dat hij tevoorschijn komt. Mijn villa staat er ook op, compleet met foto's. Dus mijn vreugde was groot toen ik thuis in NL al zag wat een gezellige woonkamer het huis heeft.

Voor jullie is het nog even spannend, maar dat is ook heel leuk!

ekkie50
20-05-10, 17:45
Vandaag neem ik de tip van Sunshine State ter harte en ga naar de Florida Mall om de veelgeroemde little burger van Five Guys te proeven. Alle toppings heb ik maar op een lijstje geschreven want ik ga er vast een paar vergeten, en dan smaakt ie niet zoals bedoeld was...
Nog even wat honger opsparen, en dan ga ik...
Trouwens: nog fantastisch weer hier. Geen regen meer, en van de olie heeft Florida (nog?) geen last.

Allemaal de groeten vanuit 8005 Arrow Creek Rd!

ekkie50
24-05-10, 00:02
Ik zie de laatste restjes straks vanuit de monorail en het vliegtuig, daarna is het weer even voorbij. Gelukkig zijn er nog de reisverslagen van de anderen;-)
Heb net een smakelijke Pandabowl achter de kiezen.
Groeten!

ekkie50
27-05-10, 18:03
Voor de liefhebbers: op deze website (en nog een aantal andere sites) staan foto's van de villa die ik had gehuurd:

http://www.perfectplaces.com/vacation-rentals/130199.htm

ekkie50
30-05-10, 11:37
Het voordeel van nog een weekje vrij na de villavakantie in Florida is natuurlijk de napret (en mooie dromen, ja heus), maar ik kijk ook met frisse interesse naar de ervaringen en tips van de andere florummers.
Misschien is het wel leuk als ik mijn to-do lijstje voor volgend jaar hier even laat zien. Het zou anderen ook zomaar kunnen inspireren

- Eco tour met de "zebrabus" aan route 27
- Speedboat huren bij Frenchy's aan de westkust
- Dolphin sighting met de 'little Toot' in Clearwater
- American Pro Drive manatee tour
- Daytona Int'l Speedway (tour, simulator, imax)
- Cocoa beach (strand, restaurants, pier, winkeltjes, alles heel relaxed)
- ............hier komt vast nog meer te staan.