PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: mverheye (Martien)



mverheye
22-02-10, 21:32
Hallo We(mijn vrouw en ik) 47 en 48 gaan voor de 1e keer van 14 mei t/m 24 mei naar Florida, de route zal worden na de aankomst in Orlando 2 overnachtingen bij cocoa beach waar ons eerste verrassing zal zijn de lancering van de space shuttle mits het niet uitgesteld wordt, dan 3 overnachtingen bij Miami 1 dagje miami en 1 dag naar de everglades dan 1 overnachting op Key west, dan richting Old Napels via de everglades voor 2 overnachtingen, vervolgens richting orlando voor 3 nachten 1 dag voor sea-world en misschien wel een dag naar cape canaverel omdat dat de eerste dag wel niet zal lukken, daar komt dan al de 1e vraag 14 Mei is de lancering waar is dat het beste te zien? of hoe kan ik dat het beste aanpakken?
Oh ja we vliegen met martinair en de reis is via Toerkoop bij Kuoni geboekt. (dat was al de1e goede ervaring).

silvia37
22-02-10, 22:38
Dat is een hoop om te doen in die 10 dagen met alle afstanden die je ook nog eens moet rijden.
Vanaf Orlando ben je al zeker 2en een half uur kwijt om bij kennedy te komen.
Vergis je niet in de afstanden daar.

groetjes silvia 19-07 voor de tweede keer orlando

pascalbrouwers
22-02-10, 23:24
Dat is een hoop om te doen in die 10 dagen met alle afstanden die je ook nog eens moet rijden.
Vanaf Orlando ben je al zeker 2en een half uur kwijt om bij kennedy te komen.
Vergis je niet in de afstanden daar.

groetjes silvia 19-07 voor de tweede keer orlando

Inderdaad vergis jullie niet in de afstanden, maar al met al valt het toch wel mee.

Silvia van orlando naar kennedy rij je normaliter iets sneller :smile::smile:
zie hier info van http://www.texaco.com/findatexaco/routesearch.asp
Start:
Orlando,FL US
End:
Cocoa Beach,FL US

Estimated Driving Time:
1 hours, 8 minutes

Total Distance:
59.66 miles

Verder moet ik je wel gelijk geven in 10 dagen zo'n ritje doen is een hele klus, maar als je graag rijdt is het een niet al te zware opgave.
En als je in Nederland terug bent neem je gewoon een paar dagen vakantie :-D

mverhey ga er maar vanuit dat jullie een leuke vakantie krijgen, als jullie maar niet het bekende floridavirus oplopen.
Geloof me er is nog geen middeltje voor gevonden om ervan af te komen.
veel plezier
Pascal

Teleton
23-02-10, 09:28
Hallo We(mijn vrouw en ik) 47 en 48 gaan voor de 1e keer van 14 mei t/m 24 mei naar Florida, we vliegen met martinair en

Welkom hier op het Floridaforum waar het barst van de tips van Floridakenners en andersoortige wijsneusjes die bijvoorbeeld de reizenverkopers (ongevraagd, ook dat nog!) kritisch onder de loep nemen. In jullie geval hoop ik dat je net zo enthousiast over Toerkoop/ Kuoni blijft als je nu bent, want jullie krijgen toch wel behoorlijk veel asfalt te verstouwen in 10 dagen. Voor zo'n ronde als jullie gepland hebben, staat toch vaak wel drie weken gepland. Ook bij Kuoni vind je in hun standaardpakket deze tours niet korter dan 15 dagen, toch? Maar, afhankelijk van de voorbereiding en je verwachtingspatroon, lukt het vast wel om toch een leuke impressie van Florida te krijgen. Voor welk type auto hebben jullie gekozen, een dikke sedan, een SUV of toch maar een economy car? En weten jullie de hotels al waar overnacht wordt?

Wat verder opvalt aan jullie reisschema is dat je op vrijdag 14 mei met Martinair vertrekt. Volgens het schema van Martinair vliegen ze maandag, donderdag, zaterdag en zondag, dus dat is op zich al een bijzondere verrassing.....:-k.

Mocht er een foutje in de planning zitten en je toch op donderdag de 13e reist en aankomt, dan lukt het wel om de lancering te gaan zien als de huidige planning wordt gehandhaafd. Niet helemaal duidelijk is of jullie direct na aankomst naar Cocoa Beach reizen voor een overnachting, of dat er een hotel in Orlando voor jullie is geboekt. Ik zou in dat geval maar erg vroeg vertrekken. Gezien de enorme drukte op die dag is 2 1/2 uur reistijd niet overdreven. Voor meer info over de Spaceshuttle kan je het best even in het bestaande topic (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=4957)doorlezen en mogelijke vragen daar stellen.

mverheye
23-02-10, 20:59
Hallo Ja dat is inderdaad goed gezien we vertrekken inderdaad 13 Mei, en bij aankomst gaan we meteen naar Cocoa beach dus al meteen na aankomst. de auto is een intermediate (Pontiac G6 of gelijkwaardig) wat dat voor moet stellen weet ik niet maar dat zien we wel. we hebben geen hekel aan auto rijden dus dat moet wel goed komen. ik weet dat het veel km Of Mijlen gaan worden maar ja we hebben niet meer tijd, helaas.

aggie
23-02-10, 21:11
Hallo, welkom op dit leuke forum!!
Jullie reisschema is inderdaad erg strak, als je dan maar relaxed blijft, is alles oke. Vergeet vooral niet te genieten van alle mooie dingen en plaatsen die jullie in vogelvlucht aandoen. Ik weet bijna zeker, dat je als je terug bent gelijk verlangt naar een volgende keer. Noem het kennis maken met het Florida virus\\:D/ Veel plezier met de mooie vooruitzichten!

Teleton
24-02-10, 08:59
Hallo Ja dat is inderdaad goed gezien we vertrekken inderdaad 13 Mei, en bij aankomst gaan we meteen naar Cocoa beach dus al meteen na aankomst.

Dat vergroot de kans op het bijwonen van de shuttle in ieder geval. Volgens de planning vertrekt hij om half drie in de middag. En je hoeft je niet door de files naar de kust te worstelen want je bent er al. Cocoa Beach is een uitstekende locatie om de shuttle te zien vertrekken.