PDA

Bekijk Volledige Versie : Vluchtschema gewijzigd



mickmak
24-09-07, 15:28
Wij vertrekken 27 december naar Orlando en vliegen 17 januari weer terug. Ik kreeg net een mail van cheaptickets dat onze vlucht van Orlando naar Chicago is komen te vervallen. We zijn een vlucht later gezet en dat betekent 52 minuten om over te stappen. Volgens Cheaptickets staat er 35 minuten minimaal voor dus moet te doen zijn. Ja, als het niet tegenzit.
We kunnen het omzetten naar 1 vlucht eerder maar dan nog vroeger vertrekken uit Orlando en bijna 4 uur wachten in Chicago.
Wat denken jullie veranderen en zoalng wachten of gokken dat het goed gaat.
Jackie

Michael66
24-09-07, 15:33
Persoonlijk vind ik 4 uur "wachten" niet eens zo lang. Want dat "wachten" valt wel mee. Het is 4 uur tussen landen van het ene vliegtuig en sluiten van de deuren van het volgende. En daartussen moet je nog uitstappen (wat nog wel eens lang kan duren bij grotere vliegtuigen), naar de volgende gate wandelen, nog even shoppen en iets eten/drinken, dan boarden en voor je het weet ben je alweer op weg.

Ik heb in maart as. zo'n 6 1/2 uur tussen de vluchten (in Washington) en kom die tijd wel door. In ieder geval haal ik m'n vlucht over de grote plas ....

Eric
24-09-07, 16:37
52 minuten in chicago, een van de drukste luchthavens van de wereld is erg krap, maar kan theoretisch wel.
Ja, wat je voorkeur is ligt aan je zelf, ik zou voor de lange overstap gaan, precies zoals Michael al zegt, je verveelt je niet gauw op een luchthaven.
Eric

Mickey99
24-09-07, 18:43
Ik ben het met Eric en Michael eens en ik zou dus ook voor de langere tussenstop kiezen. Als het een beetje tegenzit en je hebt op de eerste vlucht 20 minuten vertraging dan is het niet te doen om je aansluiting te halen en ik vind 4 uurtjes best meevallen.

Wij kregen voor onze komende vakantie in eerste instantie voor onze terugvlucht (7 december) een tussenstop van één uur en 5 minuten aangeboden maar we hebben zelf een eerdere vlucht vanaf Orlando uitgekozen zodat we nu een tussenstop van 2 uur en 10 minuten hebben.

mickmak
24-09-07, 19:18
Bedankt, jullie hebben me overtuigd.
Ik ga gelijk bellen.

Jackie

berenst
19-10-07, 15:29
hallo,

we hebben al een tijd geleden onze vlucht geboekt bij delta aitlines (via internet), heen van Amsterdam via New york naar Tampa en terug rechtstreeks van Miami naar Amsterdam. Nu krijg ik vandaag een berichtje van Delta dat de reis is gewijzigd. De overstaptijd in New York is verdubbeld en de terugreis gaat nu ook via New York. Is dit normaal, kan ik nog iets doen om weer een rechtstreekse terugvlucht te krijgen?

groet,
Pauline

Michael66
19-10-07, 16:06
Een rechtstreekse vlucht geboekt van Miami naar Amsterdam? Met Delta? Lijkt mij niet mogelijk. De enige die namelijk rechtstreeks tussen Amsterdam en Florida vliegt is Martinair. Vreemd verhaal.

En mag Delta zomaar wijzigen?

Carrier undertakes to use its best efforts to carry the passenger and baggage with reasonable dispatch. Times shown in timetable or elsewhere are not guaranteed and form no part of this contract. Carrier may without notice substitute alternate carriers or aircraft, and may alter or omit stopping places shown on the ticket in case of necessity. Schedules are subject to change without notice. Carrier assumes no responsibility for making connections.

Ta2 Gerrit
19-10-07, 16:09
Ik vrees dat je daar niks aan kunt doen, simpelweg omdat Delta geen rechtstreekse vluchten van Miami naar Amsterdam heeft.

Aan de overstaptijden is nog wel wat te doen. Vluchttijden kunnen altijd gewijzigd worden, maar als de overstap echt te gek is zou je via Delta een andere aanvlieghaven (bijv. Atlanta)met betere aansluitingen kunnen regelen. Dat hebben wij ook al eens gedaan.

berenst
19-10-07, 16:37
dank voor de reacties,

ik heb de papieren erbij gezocht en inderdaad had ik geen rechtstreekse vlucht. De wens was de vader van de gedachte blijkbaar.
Is het handiger om nu vanaf hier te proberen een eerdere aansluiting richting Tampa of daar in de buurt te krijgen (met de kans dat er weer iets gewijzigd wordt) of omdat op JFK te doen als we weten hoe lang de immigratie heeft geduurd? Wat is jullie advies?

Pauline

Ta2 Gerrit
19-10-07, 17:04
Als je bij Delta.com even bij Flight Schedules (onder Planning&Reservations) op jouw datum even de vluchten AMS-TPA intikt kun je zien wat je mogelijkheden zijn.
Je zou dan via het reserveringskantoor van Delta (020-2013536) kunnen proberen een passender vlucht te regelen. Vraag wel, indien het kan, of dat kostenloos is.

Eric
19-10-07, 22:19
Vergeet ook niet, dat als je zelf je vluchten wijzigt, en je haalt de aansluiting niet (denk aan de rijen bij immigrations op JFK) je zelf in principe verantwoordelijk bent, terwijl als je Delta's advies opvolgt zij verantwoordelijk zijn.
Eric

damian08
06-09-09, 20:58
Hallo allemaal,
Ik heb weer even een vraag.. Mijn ouders zouden eigenlijk gister vertrekken naar Orlando, maar helaas is mijn oma vanmiddag overleden, waardoor de vakantie is verzet.
Nu heeft mijn vader ( die niet erg best is met zn Engels) zijn tickets omgezet bij Orbitz, was geen probleem, echter moest er wel €345 bijgelegd worden.
Mijn vader heeft ook met United gesproken en die vertelde hem dat er op zich kosten aan verbonden zijn, maar als je kan aantonen dat je met een overlijding o.i.d te maken krijgt dat je geen kosten hoeft te betalen.

Weet iemand hoe dat nou in zn werk gaat?
Mn vader had wel een soort van verzekering bij zn tickets afgesloten..

Wie o wie kan mij helpen ??

[verwijderd]
06-09-09, 21:03
Allereerst gecondoleerd.

Hadden je ouders misschien een reisverzekering want dan kan je het gewoon daar neerleggen.

Anders denk ik dat je een kopie van de overlijdensakte moet opsturen (per mail) naar Orbitz met de uitleg, deze zal het op moeten nemen met de luchtvaartmaatschappij om het rond te maken. Orbitz is gewoon een internet reisbureau en kan dus zelf niet beslissen hierover.

Misschien even met de luchtvaartmaatschappij overleggen wat zij nodig hebben en dat verschaffen aan Orbitz.

damian08
06-09-09, 21:08
Dank je wel.

Mijn ouders laten altijd de reisverzekering ingaan op de dag van vertrek, dus weet niet of dat mogelijk is..
Maar ik ga zeker met United bellen en de benodigde informatie doormailen naar Orbitz. Morgen gelijk even doen.
Bedankt voor je snelle reactie.

[verwijderd]
06-09-09, 21:12
Ook al zou die op de dag van vertrek ingaan, ook contact opnemen met de reisverzekering. Als je dit niet meteen doet kan dat ook weer voor problemen geven dus meteen melding van maken en op 2 paarden wedden.

Ik heb zelf een doorlopende reisverzekering maar als je hem per vakantie afsluit gaat hij altijd in op de eerste dag van de vakantie, dus ingeval van vliegen op de dag dat je vertrekt.

Dat zou dus naar mijn idee niet in de weg mogen staan.

Renske1978
06-09-09, 21:53
Is er niet juist een annuleringsverzekering nodig?

Yvet
06-09-09, 23:21
Allereerst gecondoleerd.

Ja een annuleringsverzekering dekt dit soort onkosten, de reisverzekering dekt dit niet.

Mijn advies als je een annuleringsverzekering hebt, bel hun op en vraag hun naar de mogelijkheden.
Maar bel ook vooral naar United op en vraag hun wat zij nodig hebben, vaak kun je dit gewoon ook met United zelf regelen zonder dat daar extra kosten aan verbonden zitten...

Simone en Ton
15-10-09, 15:32
hallo allemaal,

normaal zou ik lekker over de topics surfen op zoek naar het antwoord, maar de internet verbinding is hier niet zo snel..
Wij vliegen maandag terug met United en we willen onze stoelen (die al vast liggen) veranderen in Economy Plus. Op de heenweg hebben we dat gedaan op Brussel. Thuis was het 69 dollar, eenmaal op het vliegveld 69 euro... De E+ is ons zeer goed bevallen op het lange stuk dat we dat nu weer willen (je bent zo snel verwend he..).
Mijn vraag is echter; moet je na het aanpassen van deze vlucht de gegevens uitprinten ? We hebben natuurlijk geen printer bij ons en om nu met mijn laptop bij de bagage afgifte te gaan staan...
Dus hoe gaat dit?
Alvast bedankt.

ps hoe laat is de therapie voor net-teruggekomen-floridagangers...? 8-[

Njit
15-10-09, 15:43
Je e-ticket nummer veranderd niet, enkel je stoel. Dus ik denk dat je niks hoeft te printen. Maar heeft je hotel geen Business Center? Want dan kun je alsnog je blaadje printen.

Simone en Ton
15-10-09, 15:57
Njit,

we vertrekken morgen uit Kissimmee en hebben nog geen vervolghotel in de buurt van Ft Lauderdale... Dus of ze een business center hebben, weten we nog niet.
We zijn niet zielig hoor, we zien gewoon wel waar we uit komen.. Hahaha.
Maar alvast bedankt voor je info.

vondutchga
15-10-09, 16:02
Als jullie hier zijn (omgeving Kissimee) mag je gerust bij Disney (op de 192 tussen de I4 en Harley) langskomen of bij mij thuis in Haines City en daar kun je printen (als je echt een printje wilt) laat het me maar even weten via PM en dan regelen we wel wat.

Teleton
15-10-09, 16:52
Dus ik denk dat je niks hoeft te printen. Nog sterker, ik weet zeker dat je niets hoeft te printen.


ps hoe laat is de therapie voor net-teruggekomen-floridagangers...? Die worden meestal gewoon aan hun lot overgelaten. Sommigen slaan direct de meegenomen flessen belastingvrije rum achterover om er vervolgens, na het uitslapen van hun roes, achter te komen dat ze reddeloos verloren zijn. Per dag een uurtje op het inloopspreekuur van Het FLorum fladderen en veel reisverslagen lezen helpt soms even. Best bekende therapie; snel weer boeken.......:wink:

Simone en Ton
15-10-09, 17:00
en na het lezen van je opbeurende info over het inloop-spreekuur, hoor ik weer op het journaal het bericht van Martinair....
](*,)

JKG
15-10-09, 17:03
Ik check altijd online in en print niets uit. Op de luchthaven krijg je toch altijd echte tickets... (en moet je toch weer inchecken voor je koffers enz) tijdens het online inchecken kan je ook weer aangeven of je upgrades wilt hebben.

Als je al bij ft lauderdale bent, ga ik er vanuit dat je via Miami terug vliegt? Dan hoef je echt niets te printen. Misschien mag je wel door de 'nieuwe' scan bij de douane waar ze je hele hebben en houden kunnen zien. Nieuw issie niet, maar wel op Miami, ik heb 'm in 2008 daar niet gezien of ik sliep nog half.

Njit
15-10-09, 17:23
Misschien mag je wel door de 'nieuwe' scan bij de douane waar ze je hele hebben en houden kunnen zien.

Oeh, de Nudie Scan :) Vraag ze om een foto voor thuis \\:D/

iMMXO_GmWw0

JKG
15-10-09, 19:56
Hahaha, ze hebben zelfs de bilnaad voorzien van een zwart blokje. Echt Amerika. :)
Dit is wel een oudere versie denk ik. Tegenwoordig moet je je armen omhoog doen en kan je blijven staan. Je hoeft niet te draaien, er gaan 'armen' om je heen die je scannen. Persoonlijk heb ik liever een patdown dan dat ik voor iemand in een andere kamer in vol ornaat zichtbaar ben, tenzij het een dame in kwestie is die de controles doet en daarna ook een foto van haar lichaam mee geeft voor je verder loopt. :mrgreen: Niet dat ik me schaam ofzo, maar het is een beetje vreemd dat iemand jou zeer gedetailleerd naakt ziet en jij die ander niet. Dat is niet eerlijk! :)
Schiphol schijnt 'm al 2 jaar te hebben ofzo, ik ben 'm nog niet tegengekomen en ik loop er dan ook niet doorheen. Fouilleer me maar.

Maargoed, daar gaat dit topic eigenlijk helemaal niet over... maar aan de andere kant, er is ook nog geen topic over full body scanners.

pumi1000
22-10-09, 16:59
Hoi,

Ik las dat sommige al een stoelnummer wisten voor hun vlucht. Ik ben eens gaan zoeken en kon inloggen op de KLM site met een boekingsnummer en mijn achternaam.

Daar zag ik al stoelnummers staan. Ik heb op seatguru gekeken naar het type vliegtuig Airbus, maar dan kan ik die stoelen niet vinden :-( - wel de rij maar niet de nummers. Ik wilde dit graag weten ivm het vliegen met een kind.

Op KLM site staat het type vliegtuig niet vermeld, dit alleen op mijn reisdocument wat ik heb ontvangen waar ik de tickets geboekt heb (ebookers).

Kan het type vliegtuig veranderen waarmee men vliegt?

Groetjes

Maarten-Annique
22-10-09, 17:02
Ik denk dat dat best mogelijk is.
Kan natuurlijk liggen aan bijvoorbeeld defecten, of minder verkochte stoelen. (of meer verkochte stoelen natuurlijk).

Teleton
22-10-09, 17:25
Kan het type vliegtuig veranderen waarmee men vliegt?

Je kunt je vliegticket het best zien als een overeenkomst. De maatschappij brengt je op een bepaalde dag van A naar B. Met welk vliegtuig en via welke route staat vast maar kan, indien nodig, door hen worden aangepast.

Maar als je je vluchtnummer hebt, weet je toch ook welk vliegtuig er normaal gesproken wordt gebruikt? Op de KLM site kan je kiezen voor Manage mijn boeking (http://www.klm.com/travel/nl_nl/travel_tools/booking_status/index.htm?db=reservation). Hier kan je, onder bepaalde voorwaarden van de volgende diensten gebruik maken:



Wanneer u inlogt, krijgt u een overzicht te zien van uw gemaakte boeking met al uw vluchtgegevens, inclusief eventuele vertragingen of veranderingen in uw reisschema. Daarnaast kunt u gebruik maken van de volgende services:

Online uw ticket wijzigen Als de tariefvoorwaarden van uw ticket het toestaan, kunt u online de datum en tijd van uw ticket wijzigen. Dit geldt voor tickets met een vluchtnummer van: KLM, Air France, Northwest Airlines en Kenia Airlines.

Niet online wijzigbaar:


Kinder- en babytickets


Tickets waarbij een speciale service is aangevraagd, zoals assistentie aan boord of op de luchthaven.

Directe toegang tot Internet check-in: Voor vertrek krijgt u een melding dat u gebruik kunt maken van Internet check-in. U ontvangt hierbij een persoonlijke link naar Internet check-in waarmee u direct kunt inchecken zonder uw gegevens in te voeren
Lees meer over Internet check-in (http://www.floridaforum.nl/travel/nl_nl/travel_information/checkin_options/internet_checkin/index.htm)
Aanmelden voor de vluchtinformatie service via e-mail of sms: aanmelden voor de service waarmee u via e-mail of sms op de hoogte wordt gehouden van de laatste ontwikkelingen rond uw vlucht. U ontvangt bericht als uw vlucht vertraagd of geannuleerd is, er gate wijzigingen plaatsvinden of wanneer u kunt instappen en inchecken
Lees meer over vluchtinformatie via e-mail of sms (http://www.floridaforum.nl/travel/nl_nl/travel_information/up_to_date/fsn/index.htm)
Aanvragen van een speciale maaltijd: Heeft u bijzondere dieetwensen? U kunt uw speciale maaltijd eenmalig aanvragen
Verstuur uw reserveringsdetails naar een bekende: Breng familie, vrienden en bekenden op de hoogte van uw reisdetails en stuur een e-mail met uw reserveringsgegevens via de ‘send to a friend’-optie
Print uw reserveringsdetails: Uw gegevens overzichtelijk op papier. Zo heeft u ook zonder computer toegang tot uw reserveringsdetails
Directe link naar informatie over bagage: Gebruik de link en ontdek hoeveel bagage u mee mag nemen, wat de tarieven zijn voor overbagage, wat u kunt doen als uw bagage vermist is of welke sportuitrustingen u mee mag nemen

pumi1000
22-10-09, 17:54
Hoi,

Ik heb gekeken bij manage mijn boeking en daar zag ik stoelnummers.

Heb met KLM gebeld. We vliegen met een airbus........echter de stoelnummers zijn niet terug te vinden op de indeling van de airbus.

Dus net ook gebeld met Ebookers en die zeiden dat 90 dagen van te voren pas stoelnummers vastgelegd kunnen worden en dat ik dus 1 februari teug moet bellen en dat zij dan de stoelen kunnen reserveren..

Raak er toch weer lichtelijk gestressed van.

Groetjes

Teleton
22-10-09, 18:05
Raak er toch weer lichtelijk gestressed van.
Zou ik maar niet doen. Wedden dat het straks allemaal picodeluxe voor elkaar komt?

corrus
22-10-09, 18:31
Kan het type vliegtuig veranderen waarmee men vliegt?

Ja, dit kan altijd.
Je hebt met de luchtvaartmaatsachappij een zogezegde vervoersovereenkomst, (in dit geval een vliegticket) hierin staat beschreven dat zij jullie op een bepaalde datum, vervoeren van punt A, naar punt B...

Niet HOE... zij mogen dit zovaak aanpassen als ze maar willen.
Een luchtvaartmaatschappij mag zelfs de complete route helemaal wijzigen, zolang ze zich maar houden aan de afgesproken datums in de overeenkomst (vliegticket)

Helaas, maar het is niet anders.

Njit
22-10-09, 18:34
1 ding zal overigens wel hetzelfde blijven: je gaat met een vliegtuig!

:)

pumi1000
22-10-09, 18:46
1 ding zal overigens wel hetzelfde blijven: je gaat met een vliegtuig!

:)


Da' wel te hopen.......

Net nogmaals gebeld met KLM en die vond het vreemd dat er al stoelnummers stonden......had geen verklaring.

De man die ik aan de lijn had zei ook dat het 90 dagen van te voren vastgelegd kan worden. Dus eind januari/begin februari bellen. Nu kon hij niets doen. Maar hij garandeerde mij dat mijn eticket betaald en bevestigd is dus we kunnen mee.

Blijft natuurlijk wel vreemd waarom er dan 2 stoelen staan die niet in een airbus voorkomen.......

Dus een beetje stessgevoel heb ik wel.

Groetjes

Njit
23-10-09, 08:18
Stress is nergens voor nodig. Je hebt een ticket dus je komt echt wel in de USA.

pumi1000
23-10-09, 09:30
Stress is nergens voor nodig. Je hebt een ticket dus je komt echt wel in de USA.


Dank je voor je reactie!!

JKG
23-10-09, 21:21
Mijn ervaring is dan wel niet met KLM maar bij United en daar was het vliegtuig regelmatig anders dan in eerste instantie aangegeven werd. Ik heb nu 4x met United gevlogen, waarvan dus 3x naar Florida en er 3x van te voren werd aangegeven dat we met een Embraer Jet de kortste vlucht zouden vliegen. Nou, de eerste 2x werd dat een Airbus, ik heb pas onlangs voor het eerst in een Embraer Jet gevlogen.

En ik weet nu al niet meer hoe dat vliegtuig er van binnen uit zag. :mrgreen:

sonja
26-10-09, 21:16
ik heb pas onlangs voor het eerst in een Embraer Jet gevlogen.
En ik weet nu al niet meer hoe dat vliegtuig er van binnen uit zag. :mrgreen:

Ook ik heb voor het eerst in een Embraer Jet (E70) gevlogen van United, mooi toestel, leren bekleding, we hadden stoelen op rij 3 (http://www.seatguru.com/airlines/United_Airlines/United_Airlines_Embraer_EMB-170.php) (a en c) dat was echt heel riant, ik zou graag zo transatlantisch willen vliegen.

JKG
28-10-09, 20:33
Bij de Embraer miste ik de schermpjes in de stoelen, maar die heb je toch niet bij Domestic flights... trouwens, deze had helemaal geen video aanboord!
Maar inderdaad wel leren stoelen en alles economy plus (in het economy gedeelte).

Ik bekijk nog even je link van seatguru en daar heeft United wel echt economy? Nouja, dan wel lekker ruim! Ik zat ook in de ERJ-170 (E70).
Helaas gaat zo'n Embraer Jet geen Transatlantische vluchten maken, dan lig je ergens net over de helft in die grote plas met water... zelfs de ERJ-195 is niet geschikt voor zulke afstanden. Maargoed, doe mij maar lekker een ouwe vertrouwde 767 of de 777. :mrgreen:

sonja
28-10-09, 21:44
Helaas gaat zo'n Embraer Jet geen Transatlantische vluchten maken, dan lig je ergens net over de helft in die grote plas met water... Maargoed, doe mij maar lekker een ouwe vertrouwde 767 of de 777. :mrgreen:

Nee niet geschikt voor transatlantische vluchten, maar ik bedoelde de stoelen, die zaten echt fijn. Enne... doe mij maar de 777, prettiger dan de 767;-)

JKG
28-10-09, 22:28
Oh zo. Ja nou, die stoelen kunnen ze vast wel overzetten. :)
En de 777 is absoluut fijn.. 2x5x2.. waanzinnig. 1x meegemaakt met United.

Wittmann
15-02-10, 15:31
](*,)
Onze vlucht van 20/03 tot 5/04 hadden we reeds in oktober geboekt. Begin november een wijziging ontvangen ivm de heenvlucht (stuk tussen JFK en Miami).
Nu zie ik dit weekend, toen ik alles afprintte, dat we landen op JFK (komende vanuit Brussel) en nadien verder vliegen vanop Newark-New Jersey !!!
Meteen gebeld zaterdag naar airstop waar we de tickets geboekt hebben, nu is het bang afwachten tot wanneer ze nieuws hebben van AA ... :cry:
We zien het natuurlijk niet zitten om vanop JFK 60 km een taxi moeten nemen tot in New Jersey ...

Dr. Phlox
15-02-10, 16:31
Dat is inderdaad minder. Hopen dat alles nog goed komt.
Heb je wel ruimte tussen de vluchten in? En is het alleen de heenvlucht?
Grz
Ton

Wittmann
15-02-10, 18:56
Het is enkel de heenvlucht die deels is gewijzigd.
Aankomen in JFK om 12u45, vetrek in Newark om 17.00u.
Ik hoop dat ze nog kan omgeboekt worden. De enige vlucht die zou lukken vanop JFK naar Miami vertrekt rond 18u30, dus pas om 22u in Miami, heel wat anders dan de initiële 17u45 bij het boeken.

Dirk
15-02-10, 19:40
Hallo
Ons is het ook overkomen met AA vanaf Brussel op 9 maart .We zijn op ons verzoek overgeboekt en vliegen nu via Chicago.Dit was al bij ons bekend in November.Geboekt via Supersaver.
Dirk

corrus
15-02-10, 19:43
Waar de tickets zijn gekocht doet helemaal niets terzake... :D

Wittmann
15-02-10, 20:25
Bij ons was het ook al bekend in november, alleen .... op die nieuwe info heb ik het gewoon niet gezien dat het Newark was ipv JFK.
Wie denkt er nu ook dat ze je bij een tussenstop gaan laten wissleen van luchthaven :-(

Ta2 Gerrit
15-02-10, 20:41
Wie denkt er nu ook dat ze je bij een tussenstop gaan laten wissleen van luchthaven :-(

Dat is niet vreemd hoor, zelfs bij reguliere ongewijzigde vluchten komt dit voor.
Bij JFK / Newark, maar ook bijv. Heathrow / Stanstead. Lastig, maar helaas waar.

Syllvia
16-02-10, 08:01
Hmmmm, misschien bedoelt Wittman dat je hij eerst wel naar JFK geboekt had en het later gewijzigd is naar Newark?

Wittmann
16-02-10, 09:06
Het was idd een vlucht Brussel-JFK/ JFK-Miami. Nu wordt dat dus Brussel-JFK/ Newark-Miami.
Ik heb gezien dat er ook vluchten via Londen en Chicago zijn, maar die kosten momenteel 1000 euro/pp. Vermits wij slechts 405 euro/pp betaald hebben lijkt het me sterk dat ze ons naar zo'n ticket zouden willen omboeken.

Wittmann
16-02-10, 12:24
Net bericht van Airstop!
De vlucht kon worden omgeboekt, nu vertrekken we om 18u25 op JFK om aan te komen in Miami om 21u55.
Geen stress meer dus om van de ene luchthaven naar de andere te hollen, dat we dan 2 uur later aankomen nemen we er graag bij.
Mocht ik het sneller gezien hebben hadden we misschien nog een betere aansluiting kunnen hebben, maar das eigenlijk wel m'n eigen schuld .

Teleton
16-02-10, 12:32
dat we dan 2 uur later aankomen nemen we er graag bij........en twee uur extra moeten wachten ook;-). Alle tijd voor de formaliteiten en een Starbukkie! Maar inderdaad geen stressy overplaatsingen meer en da's ook wat waard! En nu kan de voorpret weer beginnen, geniet er van want 't is zo 20 maart!

Syllvia
17-02-10, 15:21
Ik vind het eigenlijk wel gek, je boekt JFK en dan word het omgezet naar Newark.

KOm je terug, land je niet op schiphol, maar op zestienhoven ofzo.....

strange :(

Dr. Phlox
17-02-10, 15:24
Gelukkig weer een tevrede klant.
Grz
Ton

corrus
17-02-10, 16:02
Nee... je boekt geen New York je boekt (neem ik aan) Orlando...
En dat de overstap in New York is, is een bijzaak.
New York kan dan zijn La Guardia, Newark of JFK
Het zou zelfs een volledig ander vliegveld kunnen zijn (bijv. Atlanta of Detroit) Ook dat doet niets terzake.

Je hebt met de airline een contract afgesloten (een vliegticket is een contract)
De airline is verplicht de reiziger op de afgesproken datum je te brengen naar de eindbestemming (tijd en route zijn hier niet van belang) lukt het de airline niet om je op de afgesproken datum op de eindbestemming af te leveren, dan heeft de reiziger recht op een vergoeding/compensatie.

M.a.w.
Wat hier is gebeurd is volledig legaal en de airline heeft zich nog steeds aan de afspraak gehouden. zolang de reiziger maar op de afgesproken datum aankomt.

Dat Nederland verhaal is heel iets anders...
Amsterdam is je eindbestemming, niet een overstap.

Wittmann
17-02-10, 16:11
Maar door dit alles komen we wel pas om 21u55 aan ipv de voorziene 17u45. Eén of andere vorm van compensatie zal er waarschijnlijk niet inzitten jammer genoeg.

corrus
17-02-10, 16:32
Dezelfde dag als in de ticket staat???

Dan heeft de airline zich aan de afspraak gehouden

En nee... Uiteraard krijg je hiervoor géén compensatie... (ik zou ook niet weten waarvoor)

Wittmann
17-02-10, 17:13
Omdat we nu pas tegen ten vroegste 23u zullen aankomen in ons hotel (meer dan 4u later dan voorzien). Dus die avond niet meer iets kunnen gaan eten, buurt verkennen etc.
Ach, ik ga er niet wakker van liggen.
Net nog ontdekt dat sinds ons vorige bezoek aan de VS (2007) we nu nog slechts 1 groot stuk bagage van 23kg mogen meenemen, 2de is weeral 50$ extra betalen :(

r.theys
17-02-10, 17:45
Wanneer had je de vlucht geboekt? Indien voor nov 2009 moeten ze je 2st baggage laten mee nemen. Is reeds ergens besproken

Teleton
17-02-10, 17:59
Wanneer had je de vlucht geboekt? Indien voor nov 2009 moeten ze je 2st baggage laten mee nemen. Oeps....het maakt niet zoveel uit wanneer je de tickets hebt geboekt, het is van belang wanneer de tickets zijn geticked (= geprint of uitgegeven)........Zo kan het zijn dat je tijdig hebt geboekt om voor deze regeling in aanmerking te komen, maar wanneer de tickets na de ingangsdatum van deze regeling pas zijn geticked, zit je er toch naast.

Luchtvaartmaatschappijen hebben deze regeling niet allemaal op dezelfde datum ingevoerd, de juiste informatie over de ingang van de bagageregeling vind je op hun site. De datum waarop je ticket is geprint, vind je op je ticket.

hockey
17-02-10, 18:04
@corrus. Vervoersmaatschappij houdt zich aan de overeenkomst door je op de afgesproken dag van A via B naar C te brengen, maar je bent het toch wel met mij eens dat het wel vreemd is dat een overstap die eerst plaats zou vinden op hetzelfde vliegveld wordt veranderd naar een andere luchthaven. Dat men er soms zelf voor kiest omdat een tarief lager is ok, maar dit is een gedwongen keuze. Die vier uur later aankomen zou ik op de koop toenemen, maar het vervoer van Newark naar JFK zou ik niet als prettig ervaren. (en wie betaalt de kosten van het vervoer van de ene naar de andere luchthaven in zo'n geval?)

corrus
17-02-10, 18:24
Ik snap je gedachtegang wel...

Maar Van A naar C ... de B is dus voor de airline écht niet van belang...

Als de airline de "B" wijzigd heeft dat uiteraard geen invloed op de prijs...
Maar de wijziging is toegestaan zonder dat men hiervoor aan de reiziger toestemming hoeft te vragen...

Ik weet dat iemand meestal om een bepaalde reden een bepaalde route kiest, maar de airline heeft hier altijd het laatste woord in... Ze kunnen zelfs op de laatste dag de route nog wijzigen... (zonder opgave van reden)
Ik zou het ook niet prettig vinden, maar uiteindelijk is hier niets aan te doen.

Nu de meeste airlines clubjes hebben gevormd, kunnen ze steeds meer schuiven, ik voorzie dan ook in de toekomst véél meer van dit soort ellende dingen gebeuren...

A3
17-02-10, 18:55
Corrus,

En toch lijkt me een wijziging van luchthaven voor de doorgaande vlucht niet acceptabel. Newark ligt niet eens in dezelfde stad, ergo: niet eens in dezelfde staat als JFK. Volgens hoef je dit niet te pikken en dus ook niet op te draaien voor de kosten van JFK naar Newark.

MVG

A3

hockey
17-02-10, 19:05
dan toch maar weer allemaal voor Martinair kiezen. Dan hebben we geen last van overstap perikelen:smile: En ja, kom maar op met alle nadelen die Martinair heeft :wink:

Wittmann
17-02-10, 20:31
We hebben geboekt op 21 oktober. Geen idee wanneer het "geticked" is, zijn immers e-tickets.
Op de reservatie:
1. Voor lijnvluchten naar Amerika, Canada en voor Amerikaanse maatschappijen geldt het zgn. ´piece concept´. Dat wil zeggen dat je 1 stuk bagage gratis mag meenemen. Mits extra betaling op de luchthaven kan je een tweede stuk bagage inchecken. Deze mogen elk max. 23kg wegen en de som van hoogte, breedte en lengte van een valies mag niet meer dan 157 cm zijn. Indien je meer bagage hebt, moet je per kg 1.5% van het hoogste tickettarief betalen.

Dus slechts 1 stuk ... Jammer dat de electrische koelbox niet mee kan dan, hadden we vorige keer bij en was super handig.

corrus
17-02-10, 20:43
Tja... Het leven is hard...

weimar
18-02-10, 11:28
(en wie betaalt de kosten van het vervoer van de ene naar de andere luchthaven in zo'n geval?)

Het lijkt me dat de luchtvaartmaatschappij daar ook verantwoordelijk voor is, ze hebben toch een deal dat ze je van A via B naar C brengen?

Ik ben daar wel nieuwsgierig naar... :-k Helemaal omdat het niet zozeer de kosten zijn van het vervoer, maar meer het moeten regelen. Zie je het voor je? Aankomen in een onbekende reuzenstad, en dan binnen een paar uur tientallen mijlen verderop verwacht worden? :?:

Wittmann
18-02-10, 12:01
Van de service hebben we wel geen klagen, het was geen probleem om dit om te boeken, zelf niet 3 maand na de kennisgeving.

Teleton
18-02-10, 12:37
ze hebben toch een deal dat ze je van A via B naar C brengen?

Kijk ook nog eens naar de uitleg van Corrus:

Maar Van A naar C ... de B is dus voor de airline écht niet van belang...Geloof 'm nu maar.....De vraag of het netjes, sympatiek. acceptabel, vervelend enz. enz. is, is een andere.

@ hockey: Martinair verwittigde ons ooit toen we al in het vliegtuig zaten dat we 'even' via de Dominicaanse Republiek naar Miami zouden vliegen. En omdat ze ons keurig van A naar B brachten, hadden we ondanks de gratis tussenstop en meer dan een halve dag vertraging echt geen enkele reden om te reclameren.

loesje
18-02-10, 13:35
Wij hebben het ook voorgehad. Brussel Airlines vloeg niet meer op een bepaalde luchthaven van Londen, dus ging ons afzetten op de andere luchthaven. wij moesten dan op eigen houtje naar de andere luchthaven gaan. En oh ja... de vlucht werd een dag vervroegd, dus we moesten zelf ook hotelovernachting betalen.

Waarom konden we niets op hen verrekenen? Omdat ze het 3 maand op voorhand lieten weten, en dan zijn ze niets verschuldigd vertelden ze ons.

Wij hebben alles laten annuleren en opnieuw geboekt. Uiteindelijk kwamen we 300euro goedkoper uit dan onze eerste vlucht

Syllvia
18-02-10, 15:28
Het zou zelfs een volledig ander vliegveld kunnen zijn (bijv. Atlanta of Detroit) Ook dat doet niets terzake.Nou das lekker dan. Ik boek een vlucht naar Orlando en ze kunnen me dus overal in de usa neer zetten?

Ta2 Gerrit
18-02-10, 15:52
Nou das lekker dan.
Ik boek een vlucht naar Orlando en ze kunnen me dus overal in de usa neer zetten?

Ja dat kan, maar je wordt altijd doorgebracht naar Orlando, al is het via Anchorage :mrgreen:

Syllvia
18-02-10, 15:56
pfew......thanks, wilde al net annuleren :) :) :)