PDA

Bekijk Volledige Versie : Reizen in februari of maart??



annemiek1001
19-08-05, 09:49
Ik kom er maar niet uit, wanneer kan ik nu het beste naar Florida gaan volgend jaar?

De planning was om in maart 2006 af te reizen naar deze zonnige Amerikaanse staat, maar na wat speurwerk kwam ik erachter dat het dan springbreak is en het aardig druk kan worden in het zuiden. Vooral omdat ook een bezoek aan Disney op de planning staat, zag ik dat niet zo erg zitten.

De planning is nu om begin februari te gaan, maar ik ben zo bang dat het weer dan slechter is dan in maart? We willen eigenlijk ook af en toe wel kunnen zwemmen.....maar in ieder geval mooi weer hebben en niet al teveel regen?

Wie kan me vertellen of ik beter in maart of in februari kan gaan? Valt het in maart mee met de drukte en is het dan beter weer dan de maand ervoor, of is het toch een stuk rustiger in februari en is het weer dan ook hartsikke goed??

rvd4always
19-08-05, 17:15
Ik zou in ieder geval buiten het hoofdseizoen naar Florida gaan, hotels en motels zijn dan goedkoper.

Hier is een link voor het weer in Florida:

http://www.hm-usa.com/climate/index.html

Karin71
20-08-05, 00:48
Wij zijn afgelopen jaar van 6 april tot 11 mei geweest en dat was een geweldig fijne periode om te gaan. Niet teveel drukte (vooral in de parken goed te merken) en lekkere temperatuur.

annemiek1001
22-08-05, 09:30
Ik zou in ieder geval buiten het hoofdseizoen naar Florida gaan.


Wie weet wanneer het hoofdseizoen daar loopt??

Njit
22-08-05, 10:10
Je hebt daar ook nog het Cycloon-seizoen.
Het Cycloonseizoen in het Caribisch gebied is van begin juni tot eind november, met een meest actieve periode van begin augustus to eind oktober.

Maar daar zul jij dus geen last van hebben :)

ekkie50
22-08-05, 13:00
ik weet het voortaan wel: in mei (als ik het tot die tijd uithoud...)
Rustige pretparken, betrouwbaar weer en redelijk geprijsd voorseizoen.

knaapje
22-08-05, 13:55
ik weet het voortaan wel: in mei (als ik het tot die tijd uithoud...)
Rustige pretparken, betrouwbaar weer en redelijk geprijsd voorseizoen.


Mei en begin oktober zijn mij ook het beste bevallen.
Juni al drukker, om van juli en aug maar niet te praten, deze zijn ook veel heter.
November rustig, maar vond het weer wat tegenvallen. Overdag ging het nog wel. Veel toch in T-shirt gelopen, maar 's avonds koelt het voor je gevoel vrij sterk af.

Groeten
Knaapje

annemiek1001
22-08-05, 14:46
ik weet het voortaan wel: in mei (als ik het tot die tijd uithoud...)
Rustige pretparken, betrouwbaar weer en redelijk geprijsd voorseizoen.

Nou als ik mocht kiezen zou ik ook absoluut voor mei gaan. Helaas is dat niet haalbaar met het werk van Bert. We moeten dus of in maart of in februari gaan!!

Ta2 Gerrit
22-08-05, 20:18
Wij gaan zowiezo altijd de eerste week van Maart, dat is verplicht :wink: .
We liggen dan nog regelmatig in de pool van onze villa, dus met het weer zit het, zeker voor Nederlandse begrippen, wel goed. Overdag zeker 20/25 graden met vaak uitschieters naar boven. 'S avonds koelt het wat af, maar daar kun je je op kleden.
Zo af en toe heb je wat pech en regent het regelmatig en is het wat frisser, maar heel vaak heb ik dat nog niet meegemaakt.
Ach, in in Nederland heb je ook wel eens een mindere zomer :twisted: Groeten uit Las Vegas, 100+ F

annemiek1001
23-08-05, 09:21
Wij gaan zowiezo altijd de eerste week van Maart, dat is verplicht :wink: .
We liggen dan nog regelmatig in de pool van onze villa, dus met het weer zit het, zeker voor Nederlandse begrippen, wel goed. Overdag zeker 20/25 graden met vaak uitschieters naar boven. 'S avonds koelt het wat af, maar daar kun je je op kleden.
Zo af en toe heb je wat pech en regent het regelmatig en is het wat frisser, maar heel vaak heb ik dat nog niet meegemaakt.
Ach, in in Nederland heb je ook wel eens een mindere zomer :twisted: Groeten uit Las Vegas, 100+ F

En geen last van de drukte de eerste week van maart??

Ta2 Gerrit
23-08-05, 11:51
En geen last van de drukte de eerste week van maart??

Als je met die drukte Daytona Bike Week of de spin-of in Orlando bedoelt, daar gaan we juist voor.
Maar verder is het niet superdruk, in de parken of zo. Springbreak is dan nog niet aan de gang (ong. 2 weken later) en van de bikers heb je (uiteraard nooit) geen last. De am. motor (lees Harley) rijder is meestal 40+ en geen troublemaker.

annemiek1001
23-08-05, 12:34
En geen last van de drukte de eerste week van maart??

Als je met die drukte Daytona Bike Week of de spin-of in Orlando bedoelt, daar gaan we juist voor.
Maar verder is het niet superdruk, in de parken of zo. Springbreak is dan nog niet aan de gang (ong. 2 weken later) en van de bikers heb je (uiteraard nooit) geen last. De am. motor (lees Harley) rijder is meestal 40+ en geen troublemaker.

Ik doelde inderdaad op de parken, overige drukte vind ik absoluut geen probleem, maar uren in de rij staan is niet mijn hobby!

annemiek1001
23-08-05, 12:40
Ta2 Gerrit, van de spin of in Orlando heb ik nog nooit eerder gehoord? Wanneer vindt dat evenement plaatst volgend jaar??

Ta2 Gerrit
23-08-05, 20:29
In de parken valt de drukte mee, maar je moet af en toe nog wel in de rij, zeker bij de grote attracties, bijv. Kraken in Seaworld, Duelling Dragons in IOA en Tower of Terror in MGM, maar geen uren wachten.
Met de spin-of bedoel ik de afgeleide van Daytona Bike Week, Orlando Bike Week (beiden eerste week Maart) die de lokale HD dealer een paar jaar geleden opgezet heeft. Niet spectaculair druk (Daytona 500.000 man/vrouw) maar er komen dageljks toch altijd wel een aantal duizenden mensen op af. Erg gezellig, veel mooie fietsen, kraampjes en bekende bands.
In Universal heb je op zaterdagavond Mardi Grass. ook met bekende artiesten, en dan kan het wel druk zijn, maar ook gezellig.

annemiek1001
24-08-05, 10:07
In de parken valt de drukte mee, maar je moet af en toe nog wel in de rij, zeker bij de grote attracties, bijv. Kraken in Seaworld, Duelling Dragons in IOA en Tower of Terror in MGM, maar geen uren wachten.
Met de spin-of bedoel ik de afgeleide van Daytona Bike Week, Orlando Bike Week (beiden eerste week Maart) die de lokale HD dealer een paar jaar geleden opgezet heeft. Niet spectaculair druk (Daytona 500.000 man/vrouw) maar er komen dageljks toch altijd wel een aantal duizenden mensen op af. Erg gezellig, veel mooie fietsen, kraampjes en bekende bands.
In Universal heb je op zaterdagavond Mardi Grass. ook met bekende artiesten, en dan kan het wel druk zijn, maar ook gezellig.

Super bedankt voor je info! Vanavond naar het reisbureau om onze reis te boeken. Dankzij alle tips hier moet dat helemaal goed komen straks!

Eric
24-08-05, 13:09
Succes met boeken, en alvast een prettige vakantie.
Eric

annemiek1001
24-08-05, 20:10
Succes met boeken, en alvast een prettige vakantie.
Eric

Dank je wel! Het is gelukt! 3 februari vertrekken we naar Florida en zullen daar genieten van een 13 daagse rondreis!
Iedereen bedankt voor alle geweldige tips!

Njit
24-08-05, 20:30
Succes met boeken, en alvast een prettige vakantie.
Eric

Dank je wel! Het is gelukt! 3 februari vertrekken we naar Florida en zullen daar genieten van een 13 daagse rondreis!
Iedereen bedankt voor alle geweldige tips!

Wat wordt je reisschema? Je gaat een aantal dagen naar Orlando en wat nog meer?

annemiek1001
24-08-05, 20:48
Wat wordt je reisschema? Je gaat een aantal dagen naar Orlando en wat nog meer?

Dag 1 aankomst Miami
Dag 2 Miami Beach
Dag 3 Miami - Kennedy Space center - St Augustine
Dag 4 St Augustine - Daytona Beach - Orlando
Dag 5 t/m 7 Orlando
Dag 8 Orlando - Sarasota
Dag 9 sarasota
Dag 10 Sarasota - Everglades - Key West
Dag 11 Key West
Dag 12 Key West - Miami
Dag 13 aankomst Adam :cry: s

Njit
24-08-05, 21:07
Wat wordt je reisschema? Je gaat een aantal dagen naar Orlando en wat nog meer?

Dag 1 aankomst Miami
Dag 2 Miami Beach
Dag 3 Miami - Kennedy Space center - St Augustine
Dag 4 St Augustine - Daytona Beach - Orlando
Dag 5 t/m 7 Orlando
Dag 8 Orlando - Sarasota
Dag 9 sarasota
Dag 10 Sarasota - Everglades - Key West
Dag 11 Key West
Dag 12 Key West - Miami
Dag 13 aankomst Adam :cry: s

Strand, Disney, natuur en raketten.. Leuk rondje :)

http://img113.imageshack.us/img113/5808/floridaannemiek4dw.th.jpg (http://img113.imageshack.us/my.php?image=floridaannemiek4dw.jpg)

Eric
24-08-05, 22:09
Ziet er goed uit, hoop mijlen maar je krijgt wel een goede indruk van Florida, van alles wat.
Eric

Ta2 Gerrit
25-08-05, 08:18
Ziet er goed uit, hoop mijlen maar je krijgt wel een goede indruk van Florida, van alles wat.
Eric

Ach, dat valt nog wel mee met die mijlen. Wij hebben er vandaag net weer 500 en een beetje opzitten, van Las Vegas naar Grand Junction Co.. Teller op 80 (75 plus 5 toeristentoeslag) cruisecontrol aan en gaan. Een schitterende rit trouwens. Morgen naar Denver en zaterdag weer thuis. Dan staat de odometer op bijna 5000 mijl, een leuk rondje, net als die van annemiek trouwens.

annemiek1001
25-08-05, 09:04
Het was ook echt de enige rondreis die helemaal naar onze zin was. Bij alle andere rondreizen bleven we veel te kort in Orlando of zouden we slechts een klein stuk van Florida zien.

Wij vonden het qua kilometers ook nog wel meevallen. De 3e dag moeten we 600 kilomter rijden en van Sarasota naar Key West is ook best een stuk! Daarnaast viel het ons best wel mee!

Eric
25-08-05, 10:07
van Sarasota naar Key West is ook best een stuk! Daarnaast viel het ons best wel mee!

Verkijk je niet op die rit, bijna iedereen schat dat stuk verkeerd in.
de tweebaans weg, met heel druk verkeer, een paar stoplichten en veel bruggen houd meer op dan je denkt.
Tel minimaal een uur extra uit voor oponthoud !!

Eric

annemiek1001
25-08-05, 10:19
Verkijk je niet op die rit, bijna iedereen schat dat stuk verkeerd in.
de tweebaans weg, met heel druk verkeer, een paar stoplichten en veel bruggen houd meer op dan je denkt.
Tel minimaal een uur extra uit voor oponthoud !!


Bedankt voor de tip! Die dag gaan we namelijk ook nog naar de Evergaldes dus dan weet ik dat we op tijd op moeten staan en weg moeten rijden in Sarasota!