PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe ver van te voren boeken?



disneyalltheway
14-07-06, 22:38
Ik ga 21 dagen met een groep van 5 man en misschien 1 kleine meid van 3 die tegen de tijd dat we gaan (waarschijnlijk pas in 2009) 6 is en dus aarig kan mee hobbelen. maar vraag me alleen af hoe vroeg je moet boeken en of jullie nog tips hebben voor hotels/huisjes en entree kaartjes enzo :?

Njit
14-07-06, 23:50
Als je nu boekt ben je ruim op tijd voor 2009 :)

nounou
22-07-06, 16:05
Wij boeken altijd 6à 8 maanden vooraf dan zijn de vliegtuigtickets
meestal zeer goedkoop!

Wicked Florida
23-07-06, 17:44
Wij boeken altijd 6à 8 maanden vooraf dan zijn de vliegtuigtickets
meestal zeer goedkoop!

Het is aan te raden om vliegtickets zo vroeg mogelijk te boeken, zeker voor de kindervakanties. Wij hebben ze 7 maanden geleden gekocht a 500 euro (incl bel) per stuk, en die zelfde tickets voor de dezelfde vlucht kost nu 4000!!!!! euro :shock:

SpaceAce
23-07-06, 20:27
Het is aan te raden om vliegtickets zo vroeg mogelijk te boeken, zeker voor de kindervakanties. Wij hebben ze 7 maanden geleden gekocht a 500 euro (incl bel) per stuk, en die zelfde tickets voor de dezelfde vlucht kost nu 4000!!!!! euro :shock:

4000 Euro voor Economy Class???

nounou
23-07-06, 20:44
ja dat vind ik ook een beetje veel tot 1800 kan ik nog geloven ?

Trainspotters
23-07-06, 21:45
Ach het hoofd is wat op hol geslagen dankzij het warme weer.

WF bedoeld vast dat dezlfde vluchten nu zoveel geld kost.
WF vergeet te kijken naar de klasse waarin gevlogen wordt.
Business schommelt rond de 4 ruggen!

groet,
Trainspotters

Wicked Florida
23-07-06, 22:05
Het is aan te raden om vliegtickets zo vroeg mogelijk te boeken, zeker voor de kindervakanties. Wij hebben ze 7 maanden geleden gekocht a 500 euro (incl bel) per stuk, en die zelfde tickets voor de dezelfde vlucht kost nu 4000!!!!! euro :shock:

4000 Euro voor Economy Class???

Jawel:

Specificatie reissom: TicketPrijs Belasting
Volwassenen: 3830.- 231.07 p.p.
Totale reissom voor alle deelnemers: 4061.07

Totale reisduur heen:
Totale reisduur retour: 13:30 uur
12:35 uur


11 aug 2006 Amsterdam (AMS) Nederland
Vertrek 07:20 uur Milaan - Malpensa (MXP) Italië
Aankomst 09:05 uur Alitalia
115
11 aug 2006 Milaan - Malpensa (MXP) Italië
Vertrek 10:00 uur Miami (Florida) (MIA) Verenigde Staten
Aankomst 14:50 uur Alitalia
636
31 aug 2006 Miami (Florida) (MIA) Verenigde Staten
Vertrek 16:35 uur Milaan - Malpensa (MXP) Italië
Aankomst 08:15 uur (+1) Alitalia
637
01 sep 2006 Milaan - Malpensa (MXP) Italië
Vertrek 09:15 uur Amsterdam (AMS) Nederland
Aankomst 11:10 uur Alitalia
114




8 keer over de kop dus in dit geval, ongelovelijk dat dat kan. Vier personen dus een dikke 16.000 euro nu, waar wij gelukkig slechts 2.000 voor betaalden :)

Njit
23-07-06, 23:41
Specificatie reissom: TicketPrijs Belasting
Volwassenen: 3830.- 231.07 p.p.
Totale reissom voor alle deelnemers: 4061.07


8 keer over de kop dus in dit geval, ongelovelijk dat dat kan. Vier personen dus een dikke 16.000 euro nu, waar wij gelukkig slechts 2.000 voor betaalden :)

Ik lees toch echt TOTALE reissom 4000 euro. Waarom doe jij dat dan nog x4?? 1000 euro pp lijkt me wel realistisch zo op het laatste moment..

(zijn dit economy class tickets trouwens?)

SpaceAce
23-07-06, 23:55
Ik zie dat jullie met Alitalia vliegen. Bij vliegtickets.nl (op jullie data en dezelfde vluchttijden) kom ik dan op:
1.035,00 EUR + 230,07 EUR tax / toeslagen = 1.265,07 EUR pp Economy

Inderdaad behoorlijk duur, maar het is nog altijd geen 4000 euro voor een ticket dus!

Maar ik gok dat als je op het laatste moment een vliegticket wilt kopen, dat je dan ook niet voor deze maatschappij zal kiezen. Denk je ook niet? Als ik dus verder op vliegtickets.nl kijk, zie ik dus ook nog prijzen onder de 1000 euro per persoon:

Virgin Atlantic Airways (742,00 + 226,23) 968,23 EUR pp
Continental Airlines (593,00 + 73,30) 666,30 EUR pp
Delta Air Lines (649,00 + 73,30) 722,30 EUR pp

Dus ik snap eigenlijk niet waar jij die 4000 euro voor een ticket hebt kunnen vinden?

Maar uiteindelijk is het advies natuurlijk wel super goed om te zeggen dat men niet te lang moet wachten, want ze worden alleen maar duurder :) (want dat klopt natuurlijk wel...)

Trainspotters
24-07-06, 00:49
Ik lees toch echt TOTALE reissom 4000 euro. Waarom doe jij dat dan nog x4?? 1000 euro pp lijkt me wel realistisch zo op het laatste moment..

(zijn dit economy class tickets trouwens?)

Yep totale som is €4000,-.

Baajdeweej het zijn Economy Comfort Class tickets.
Die hebben een geldigheidsduur van 9 maanden na uitreis.
In de verte verwant aan de €500 tickets, (code PROMO zijn slechts 1 maand geldig).

groet,
Trainspotters

Njit
24-07-06, 00:50
Ligt het aan mij dat ik het niet snap wat je hierboven schrijft?

Trainspotters
24-07-06, 01:10
Geen idee of het aan jou ligt, voor mij was het duidelijk.
Maar voor de slechte verstaanders wil ik het nog eens proberen.

Op jouw vraag of het economy tickets zijn is mijn antwoord:

€4000 = Economy Comfort tickets.
1 van de reisvoorwaarden is onder andere een geldigheidsduur van negen maanden.

€500 = Economy Promo ticket.
1 van de reisvoorwaarden is onder andere een geldigheidsduur van een maand.

Beide tickets zijn economy class maar de Comfort tkts zijn door minder restricties niet met Promo te vergelijken.

groet,
Trainspotters

Wicked Florida
24-07-06, 11:18
Ik zie dat jullie met Alitalia vliegen. Bij vliegtickets.nl (op jullie data en dezelfde vluchttijden) kom ik dan op:
1.035,00 EUR + 230,07 EUR tax / toeslagen = 1.265,07 EUR pp Economy

Inderdaad behoorlijk duur, maar het is nog altijd geen 4000 euro voor een ticket dus!

Maar ik gok dat als je op het laatste moment een vliegticket wilt kopen, dat je dan ook niet voor deze maatschappij zal kiezen. Denk je ook niet? Als ik dus verder op vliegtickets.nl kijk, zie ik dus ook nog prijzen onder de 1000 euro per persoon:

Virgin Atlantic Airways (742,00 + 226,23) 968,23 EUR pp
Continental Airlines (593,00 + 73,30) 666,30 EUR pp
Delta Air Lines (649,00 + 73,30) 722,30 EUR pp

Dus ik snap eigenlijk niet waar jij die 4000 euro voor een ticket hebt kunnen vinden?



Op Dreizen.nl waar we de tickets ook gekocht hebben, da's de meest eerlijke vergelijking natuurlijk in dit geval.

Vertrek vanaf: Amsterdam (AMS) Nederland
Gewenste bestemming: Miami (Florida) (MIA) Verenigde Staten
Klasse: Economy
Luchtvaartmaatschappij: Alitalia
Rechtstreekse vlucht: nee
Aantal personen: 1
Enkele reis: nee

Specificatie reissom: TicketPrijs Belasting
Volwassenen: 3830.- 231.07 p.p.


Dus echt 4000 euro pp voor Economy voor hetzelfde ticket bij dezelfde broker op dezelfde datum met dezelfde vluchtnummers. Ik begrijp ook wel dat er wel wat goedkopers is te vinden. Voor de grap wilde ik eens kijken wat ons tickets nu zouden kosten. En dat de conclussie is dat dat geen leuke grap is :D ;)

SpaceAce
24-07-06, 18:05
Op Dreizen.nl waar we de tickets ook gekocht hebben, da's de meest eerlijke vergelijking natuurlijk in dit geval.

Dus echt 4000 euro pp voor Economy voor hetzelfde ticket bij dezelfde broker op dezelfde datum met dezelfde vluchtnummers. Ik begrijp ook wel dat er wel wat goedkopers is te vinden. Voor de grap wilde ik eens kijken wat ons tickets nu zouden kosten. En dat de conclussie is dat dat geen leuke grap is :D ;)

Kun je nagaan hoe D-Reizen je hiermee dus best wel 'naait'. Aangezien men via vliegtickets.nl dezelfde vlucht voor 1300 euro kunt krijgen... Dus mocht men nu nog op dezelfde data willen vliegen, kun je beter via vliegtickets.nl een ticket boeken.

Als men gewoon laat is met boeken is het vergelijken - vergelijken - vergelijken... Dezelfde vliegtickets (vluchtnummer etc dus) hoeven niet perse overal hetzelfde te kosten.

Je zou bijna D-Reizen mailen om te vragen waarom ze in godsnaam met zulke dure tickets smijten???

SpaceAce
24-07-06, 18:18
Je zou bijna D-Reizen mailen om te vragen waarom ze in godsnaam met zulke dure tickets smijten???

Wat ik dus wilde doen.. mailtje staat klaar, maar ik heb geen mailadres waar het heen kan ??? Kan wel bellen á 15 eurocentjes per minuut..

Heel fijn dus :( (was namelijk wel erg benieuwd...)

Mamalief
24-07-06, 19:05
wij hebben deze week geboekt voor een vlucht eind. volgende maand we betalen nu met 1 kind van 2 en een volwassenen 780 euro. icl luchthaven belasting... wij vonden dat ook we meevallen

Wicked Florida
25-07-06, 00:42
Op Dreizen.nl waar we de tickets ook gekocht hebben, da's de meest eerlijke vergelijking natuurlijk in dit geval.

Dus echt 4000 euro pp voor Economy voor hetzelfde ticket bij dezelfde broker op dezelfde datum met dezelfde vluchtnummers. Ik begrijp ook wel dat er wel wat goedkopers is te vinden. Voor de grap wilde ik eens kijken wat ons tickets nu zouden kosten. En dat de conclussie is dat dat geen leuke grap is :D ;)

Kun je nagaan hoe D-Reizen je hiermee dus best wel 'naait'. Aangezien men via vliegtickets.nl dezelfde vlucht voor 1300 euro kunt krijgen... Dus mocht men nu nog op dezelfde data willen vliegen, kun je beter via vliegtickets.nl een ticket boeken.

Als men gewoon laat is met boeken is het vergelijken - vergelijken - vergelijken... Dezelfde vliegtickets (vluchtnummer etc dus) hoeven niet perse overal hetzelfde te kosten.

Je zou bijna D-Reizen mailen om te vragen waarom ze in godsnaam met zulke dure tickets smijten???

D reizen was toen wij de tickets kochten de goedkoopste, toen waren anderen dus duurder. Maar het is inderdaad aan te raden om altijd goed te vergelijken, of je nou laat, of vroeg boekt. Mensen die in de grote kindervakantie gaan, kunnen het beste zo vroeg mogelijk boeken. Het schijnt zo te werken dat als er minder plaatsen over zijn, de tickets over het algemeen (veel) duurder worden.

Het is en blijft een vreemde wazige markt, die vliegmaatschapijen :)

wimk
03-09-07, 22:54
Hallo Florida fans.

We zijn van plan om volgend jaar juli met 6 personen voor 3 weken naar Florida te gaan.

Wanneer kan je nu het beste boeken,

Ik heb het dan met name over de vliegtickets ( worden die duurder of goedkoper over het algemeen de laatse jaren )

En de parken moet je de Disneyparken, Discovery Cove en de bekende parken zo vroeg mogelijk boeken of wachten todat je een aanbieding ziet.

Ik hoop dat ik wat van jullie ervaring kan leren.

Groetjes Wim

Eric
04-09-07, 00:10
Over het juiste moment van boeken, daar lopen de meningen over uiteen.
Gebruik de zoekfunctie links boven op het forum maar eens voor wat meer uitgebreide meningen.
Ikzelf neig ernaar om als ik een redelijke prijs zie toe te slaan.
Voor de Disneyparken vind je helaas geen aanbiedingen, dus daar maakt het niet uit.
Eric

wimk
04-09-07, 00:40
Ja dat heb ik gedaan, Ik weet na het lezen van alle info nog steeds niet wat slim is. Ik kan er nu straks snel op jumpen als de prijzen van de vliegtickets beschikbaar zijn, maar ik vraag me af of dat de goede tijd is. Hetzelfde geld voor de parken.

Is geduld een schone of een dure zaak?

pyca
04-09-07, 05:58
Hoi Wimk,

Toevallig ging het hier een paar dagen geleden ook over.
Over het algemeen kun je stellen dat tickets duurder en niet goedkoper worden.
Wel kan het zijn dat er in de loop van de tijd af en toe eens een aanbiedinkje voorbij komt, maar die kans is voor juli zeer klein.
Eigenlijk komt het er op neer dat je moet kopen als de prijs je aanstaat en er dan verder niet meer over na moet denken.8)
En tickets lijken duur(der) te zijn volgend jaar, ben nl. ook al weer aan het kijken.
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=4106&highlight=tickets

Tinkerbell
04-09-07, 08:37
Uit de vraag over de parken kan in niet echt opmaken of je tickets of hotels bedoeld.
Wat betreft de Disney hotels kan ik alleen maar zeggen boek ze zo vroeg mogelijk.

bono
04-09-07, 11:44
Als ik vergelijk met het boeken van onze tickets dan scheelt het al enige tijd ongeveer 45 euro duurder voor 2 personen. Wij hebben onze tickets al enige maanden geleden al geboekt.
Dus dat valt wel mee dan...................
Maar ja wanneer boeken wanneer je het een goede prijs vind en als je weet wanneer je kunt gaan.
Kijk ook of je eventueel kan schijven met de dagen dat kan ook nog wel eens schelen.

Succes ermee.

Gr. Monique

Emmeke
15-02-08, 14:35
Hallo!!

Het is nog niet voor dit jaar, maar het staat vast. Als onze dochter 6 jaar is, gaan we naar Florida.

Ik heb al veel plezier met het lezen van de verhalen ed. Maar ik vroeg me af wanneer je nu écht moet beginnen boeken en vastleggen. :-k

Wij moeten sowieso in de zomer gaan wegens beide leerkracht en dochter leerplichtig. Meestal gaan we op reis begin juli, dus dat is nu ook weer de planning. Het aantal dagen weten we nog niet goed. Ik had in gedachte minimaal 2 weken, misschien zelfs 3. Is dit voldoende denken jullie? Kunnen we dan leuke dingen zien en doen?

En wat zijn nu de dingen die jullie écht aanraden om te doen? Ik wil sowieso naar de disney parken én discovery cove. Maar welke leuke dingen kunnen we nog?

Hoeveel zouden jullie voorzien voor budget? Is maar gewoon om een idee te hebben hè. We nemen wel een villa, dat hebben we al beslist, geen hotel.

Ik ben benieuwd naar de reakties :-D

doei!!

Njit
15-02-08, 14:43
Vliegtickets zijn meestal het goedkoopst als je ze vroeg boekt. Je kan maximaal 360 dagen van te voren boeken.
Auto huren kun je het beste wachten tot de vroegboek-kortingen beschikbaar zijn bij voorbeeld USAReisen. Dit is is meestal in het najaar (voor de zomerperiode)
Hotels in populaire plaatsen zou ik niet tot het laatste mee wachten. Ergens in het najaar mee beginnen met plannen.Je kan ook een offerte opvragen bij 1 van de bekende aanbieders:
AE = American Estates (http://www.americanestates.nl/index.html)
AV = American Vacations (http://www.americanvac.nl/)
ER = Exit Reizen (http://www.exit-reizen.nl/)
USAFV = USA Fun Vacations (http://www.usafunvacations.nl/)

Zij kunnen een villa, auto en vlucht voor je regelen. Los boeken kan goedkoper zijn maar het bied je wel een stukje gemak, zeker als je voor de eerste keer gaat.

In Florida is genoeg te doen. Kijk maar eens wat reisverslagen door.

Emmeke
15-02-08, 14:57
Hoi!

Alvast bedankt voor het antwoordje. Ik had al eens gekeken bij die reisorganisaties, leuk hè :grin: Ik kan me al bijna niet inhouden om al te boeken, haha. Maar dat is nog wat vroeg...

Ik vroeg me nu eigenlijk nog iets af nu ik dacht dat we misschien 3 weken gaan, onze dochter zou dan jarig zijn als we daar zijn. Is er dan iets leuks te organiseren in bv een disneypark ofzo voor haar? :-k Weet iemand daar iets van? Bv een ontmoeting met een disneyfiguur of een taart of ... (vul zelf maar in?)

Mercikes!

Njit
15-02-08, 15:01
Ik vroeg me nu eigenlijk nog iets af nu ik dacht dat we misschien 3 weken gaan, onze dochter zou dan jarig zijn als we daar zijn. Is er dan iets leuks te organiseren in bv een disneypark ofzo voor haar? :-k Weet iemand daar iets van?

Hier wat tips: http://www.allearsnet.com/pl/bday.htm

Njit
15-02-08, 15:02
En wat betreft je budget vragen: Gemiddelde kosten 2 weken Florida (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=2104&highlight=budget) ‎

calypso
15-02-08, 15:11
Vliegtickets zijn meestal het goedkoopst als je ze vroeg boekt. Je kan maximaal 360 dagen van te voren boeken.
Volgens mij hanteren de meeste maatschappijen toch 330dagen. Weet het omdat ik zelf namelijk nog zit te wachten om te kunnen boeken voor einde dit jaar en january :-)
Als het goed is kan ik dit weekend voor mijn periode gaan boeken/prijs zoeken 10dec-10jan!

Njit
15-02-08, 15:30
:oops: 330 dagen - klopt ja

Michael66
15-02-08, 15:58
:oops: 330 dagen - klopt ja
En dan gelden die 330 dagen dus voor je terugvlucht: je kunt pas een retourvlucht boeken als je terugvlucht binnen die 330 dagen is.

Ta2 Gerrit
15-02-08, 16:00
Terugvlucht....... moet je dan ook echt terug :-( Ik wil zo graag blijven !!
Maar dat heb je weer helemaal goed, Michael, kan weer niet wachten tot half April ;-)

damian08
12-06-09, 16:20
Bovenstaand zegt het al,

Hoe ver van te voren kan het nu eigenlijk? En is dat nu eigenlijk wel gunstig??

En weet iemand ook of het nou goedkoper is om alles in 1 te boeken, sommige bieden pakketten aan, zoals auto met vlucht of auto/villa en vlucht..

Hoor graag van jullie!!

Njit
12-06-09, 16:38
330 dagen van te voren. Maar bij de meeste vliegtuigmaatschappijen moet je de retourtickets ook direct boeken. Dus tel 330 dagen minus duur van vakantie. Of het gunstig is valt niet van te voren te voorspellen.

Mijn eigen ervaring is dat pakketreizen duurder uitvallen dan alles losboeken. Gewoon blijven vergelijken dus..

Hier kun je handig de datum uitrekenen: http://www.timeanddate.com/date/dateadd.html
Gewenste datum invullen van de terugvlucht, voor Substract kiezen en er 330 dagen vanaf trekken..

Michael66
12-06-09, 17:23
Of lang van tevoren boeken gunstig is .... soms wel, soms niet.

E.e.a. hangt ook erg af van hoe flexibel je bent in je reisdata. Ikzelf ben vanwege een schoolgaand kind niet zo flexibel en wilde dus ook zeker zijn van vaste reisdata in juli/augustus. En heb dus al in september vorig jaar de tickets geboekt voor deze zomer. Dat er vlak daarna een kredietcrisis uitbreekt en de tickets wat goedkoper worden ... da's dan even pech gehad.

Vliegmaatschappijen maken gebruik van zogenaamde boekingsklassen. Dat heeft niets te maken met de stoel waar je komt te zitten, maar er worden gewoon een aantal stoelen voor bedrag x verkocht, daarna een aantal stoelen voor bedrag y etc., waarbij de prijs oploopt. Maar als blijkt dat een paar weken voor vertrek niet alle stoelen gevuld zijn, kan het best zijn dat er dan ineens een aantal (of zelfs een heleboel) stoelen in de uitverkoop worden gedaan. Oftewel: lastminutes. Als je dat wilt afwachten en je flexibel bent in je reisdagen, dan kan dat een goede optie voor je zijn.

Veronique maastricht
12-06-09, 18:23
Inderdaad, 10 maanden van te voren worden de vliegtickets vrij gegeven. Weet je het niet zeker kan je bij expedia op de datum zoeken en dan zie je vanzelf welke dagen al beschikbaar zijn of niet.
Zelf goed kijken want soms is een pakket goedkoper soms niet. Moet soms ook geluk hebben met reclames. We hebben via een reclame van www.connections.be (http://www.connections.be) (Vanaf Brussel maar ik woon in Maastricht dus voor mij gunstiger dan A'dam) nu tickets geboekt in de herfstvakantie naar Orlando van vrijdag - vrijdag voor € 325,- euro p.p. retour. Via deze site ben ik ook voor deze prijs in Las Vegas geweest opgelopen februari. Zijn best interessante prijzen.
Dus goed zoeken en goed op reclames letten!! En verschillende datums proberen als je die mogelijkheid hebt!!
Succes!!

cindy74
12-06-09, 19:38
wij hadden erg vroeg geboekt de prijs was 620 euro per persoon dom dom want dezelfde tickets werden voor 369 euro verkocht 3 maanden voor vertrek .

corrus
12-06-09, 20:07
Dat waren dan andere tickets....

kris65
12-06-09, 23:40
De voordeligste prijzen zijn meestal gevolg van de momentele bezetting op het vliegtuig. Indien de bezetting zeer laag is, gaan de maatschappijen een pak stoelen aanbieden aan de bodemprijzen, om hun vliegtuig voller te krijgen. Het is niet altijd zo dat last-minuts de beste prijzen op leverd, in tegendeel zelfs. de prijs word meestal gebaseerd op vraag / aanbod. Wat zoekwerk bij verschillende maatschappijen kan heelwat besparen. De mensen die september/oktober plannen, momenteel bij airfrance rond de 330€ brussel-orland dacht ik, dit is wel boekbaar op www.airfrance.be (http://www.airfrance.be) en niet .com of .fr

sorry, ondertussen is de promotie van air france afgelopen

kate
26-08-09, 10:10
Volgend jaar zijn we van plan om voor de 6de maal Amerika te bezoeken.
Wanneer is de beste periode om het vliegtuig en de villa (of het hotel of condo) te boeken? Het is meer dan tien jaar geleden dat we de laatste keer Amerika bezochten, en we zijn een beetje uit roulatie.
Van welke vliegtuigmaatschappij zijn jullie tevreden qua service en prijs?
Van welk verhuurbedrijf voor villas (condo's) zijn jullie tevreden?
Onze vertrekperiode zou rond 25 juli 2010 liggen voor een dag of 20.
Alvast bedankt voor alle hulp.

Disneyfan1970
26-08-09, 11:15
Hallo,

Voor het vliegen is dit wel de duurste periode, en daarvoor geld volgens mij nog steeds dat zodra de vliegtickets uitkomen, in de meeste gevallen als je terugvlucht binnen 11 maanden valt. Wij zijn zelf erg te spreken over United, goede service, eigen schermpje in je stoel.

Een auto huren blijft bij http://www.usareisen.de/ erg goedkoop. Sommige mensen kiezen ervoor om alles bij één van de bekende aanbieders die regelmatig voorbij komen op het forum als pakket te boeken. Ik zou zeggen lees deze topics even door en trek wat dat betreft je eigen conclusie's.

Groet,

Jeroen

cindy74
26-08-09, 21:35
rondzoeken is het geval voor vluchten je kan echt niet voorspellen wanneer de goedkoppste tickets te krijgen zijn nu heeft connections en joker in belgie goeie prijzen voor 369 euro naar miami is goedkoop en kan je nu boeken

kay
26-08-09, 21:48
ik heb vandaag vliegtickets naar Miami geboekt voor 21 mei 2010. kosten 355 euro pp.

Groeten Kay

sus
07-09-09, 18:03
na zowat het hele forum gelezen te hebben:wink: heb ik toch nog een vraag ;
wij zien namelijk door de bomen het bos niet meer...(HELP](*,))
wij willen in aug 2010 naar Orlando met onze kinderen (11 en 14) en hebben volop voorwerk gedaan.
We willen een
- vlucht vanaf Brussel (op 19 aug t/m 3 september)
ivm laagseizoen/start scholen 2010.
-villa met zwembad in Kissimmee(particulier of via organisatie????? wat is wijsheid?
Wie weet er enkele goede/juiste/nette particuliere villa's?
-auto (niet van Alamo gezien de neg.reacties).
Nog andere tips?

Wat is het beste tijdstip van boeken en bij welke organisatie?
Is het raadzaam bij div organisatie's dit neer te leggen?
We weten dat we de vlucht 330 dagen voor terugkomst kunnen boeken maar zijn bang dat er in Jan. volop korting gegeven wordt>is het raadzaam om te wachten?
Jullie lezen t al he?:oops: We weten het ECHT niet meer........>>graag jullie hulp/visie!

[verwijderd]
07-09-09, 18:16
Tja, je zal ook heel verschillende meningen krijgen.

De een wacht tot er een leuke aanbieding voorbij komt en de ander pakt zo snel mogelijk een ticket als de prijs hem redelijk lijkt, zelf boek ik meestal vrij vroeg en af en toe heb je dan de pech dat je een lagere prijs tegenkomt.

Ik vlieg wel altijd vanaf schiphol aangezien de andere luchthavens mij teveel reistijd geven.

De auto heb ik eigenlijk altijd via Alamo gedaan en tja, als je voorbereid bent zijn er geen problemen bij Alamo, gewoon alles inclusief boeken en daar op alles nee zeggen. Overigens boek ik de auto altijd via usareisen.de, steeds toch de goedkoopste.

cloggie68
07-09-09, 18:36
Over het boekingstijdstip kan ik je geen advies geven, wij gaan in de meivakantie en wilden zekerheid dus hebben inderdaad 330 dagen van tevoren geboekt. Vorig jaar hadden wij Alamo geboekt (via usareisen, dat was het goedkoopst). Ik twijfel of we dit jaar weer Alamo nemen. Afgelopen april stond er een wachtrij van ca. 3 uur (of meer, hebben we niet afgewacht). We hebben voor 1 dag toen een auto bij Avis gehuurd en die de volgende dag omgeruild op het vliegveld. Kostte ons wel $100 maar dat is het wel waard geweest. Weet nog steeds niet of dit een incident was, lees steeds vaker over lange rijen op dit forum.
Als je zeker weet dat je wilt gaan en niet al te flexibel bent qua data, misschien maar gewoon tickets boeken...maar inderdaad, de meningen hierover zullen verschillen.

wimpie999
07-09-09, 20:06
Persoonlijk zou ik wachten om vliegtuigtickets te boeken tot in januari want dan zijn er weer de verschillende vroegboekacties van Connections, Joker en Airstop. Te laat boeken is niet goed maar te vroeg boeken vaak ook niet. Als je wacht zorg dan wel dat je er vroeg bij bent tijdens die acties want de plaatsen zijn beperk. Door je inschrijven op hun nieuwsbrieven ben je op tijd op de hoogte.

We hebben vroeger reeds een aantal maal met hun vroegboekacties gereserveerd voor vertrekken na 15/8 en steeds heel goede prijzen gehad.

sus
07-09-09, 21:13
Jeroen;Ik vlieg wel altijd vanaf schiphol aangezien de andere luchthavens mij teveel reistijd geven. Ik zou het liefst vanaf schiphol vertrekken maar gezien de kosten scheelt het toch wel vaak enige euro"s. En voor ons maakt de reistijd geen verschil met Zaventem............
Cloggie;Afgelopen april stond er een wachtrij van ca. 3 uur bij Alamo. Vandaar dus de voorkeur voor een andere maatschappy.....
Wimpie999; Bedankt voor de tip;we hebben meteen ingeschreven voor diverse nieuwsbrieven.
Het blijft moeilijk>>wat is wijsheid he? Weten jullie misschien ook of het niet "te laat" is om dan pas in Jan de villa te bespreken?
Alvst bedankt voor jullie advies/tips!!

Ebelix
07-09-09, 21:34
Als je via www.hertz.nl boekt kan je met code 504224 10% korting krijgen. Ook kan bij usareisen.de voor andere verhuurmaatschappijen kiezen. Wil je geen gezeur moet je kiezen voor Hertz of Avis.

mrloes
07-09-09, 22:20
Ik heb in 2002 en 2007 ook bij Hertz geboekt (Miami en San Francisco) en beide keren prima service, inchecken ging vlot, vriendelijk personeel en mooooooie auto's maar dat is een SUV daar al snel als je thuis in Suzuki Vitara uit 1993 rijdt.

Vraag aan Ebelix: hoe kan die code voor iedereen gelden dan? Wel een goede tip!

Ebelix
08-09-09, 07:38
Die code is een afspraak tussen ANWB en Hertz. Niemand controleert of je lid bent van de ANWB als je de auto gaat ophalen.

ietie
08-09-09, 16:36
Tot nu toe 2 keer geboekt bij avis , bij beiden prima service , geen lange rijen bij de bali, het enige nadeel, is dat je zelf geen auto mag kiezen maar er eentje toe gewezen krijgt ( hoeft geen nadeel te zijn) .

reneefrankrijk
09-09-09, 11:28
Wij gaan in februari 2010 met onze meiden van 12 en 15. We hebben de vliegtickets rechtstreeks via Continental geboekt maar dat heeft er ook mee te maken dat wij vanaf Nantes (Frankrijk) wilden vliegen. De tickets hebben we in maart geboekt.

De auto, een 7 seater minivan hebben we via de Engelse site UScarhire geboekt, we betalen voor 3 weken incl. verzekeringen € 568, da's niet te veel dacht ik zo (mede door de lage stand van de Pond). We hebben de auto van Budget en we hebben ons geregistreerd voor de express check in, dus dan hoef je niet aan de balie te zijn. Scheelt weer wachten.

De vila hebben wij via een Brit gehuurd, particulier. Voor ons was het van belang dat we zelf konden kiezen waar we zitten, en bepaalde eisen waar de villa aan moet voldoen. Mede doordat de Pond zo laag staat hebben we ook daar een goede prijs gekregen en we weten precies waar we terecht komen. Maar niet iedereen wil via een particulier boeken. Wij hebben 1 x via een organisatie de villa geboekt en dat is ons tegengevallen.

Maar wat je uiteindelijk kiest ligt aan je persoonlijke voorkeur. Veel plezier met het uitzoeken hiervan!!

Mini
10-09-09, 02:18
Ik heb eind mei 2009 voor half augustus 2009 geboekt. € 398,00 van Amsterdam naar Miami en terug via Orlando (geboekt zonder een enkel probleem bij cheaptickets). Ik denk eerlijk gezegd dat wij een perfecte prijs hebben betaald. Mijn advies is: constant zoeken en allert blijven, in ieder geval nooit de hoofdprijs betalen, dat is zonde en nergens voor nodig. Kijk anders ook een op Vliegsupermarkt.com.

sus
10-09-09, 12:56
inderdaad zoeken en blijven zoeken Mini (we doen niet anders hahhaha) vooralsnog is er nog niet te boeken voor eind Aug tot begin Sept. (19-8 t/m 2 sept 2010)
We gaan in ieder geval een bezoekje brengen aan de Mini beurs van AV in Okt misschien dat dat meer licht in de duisternis schept. Ondertussen houden wij alles nauwlettend in de gaten w.b vlucht- villa en autohuur.
Voor wie tips heeft...wij houden ons aanbevolen!!
Ondertussen struinen we iedere dag rond op dit forum.....(voorpret!!)

Chanti
25-09-09, 00:10
mag ik je een tip geven wat NIET te doen? Mijdt alles wat met Keith Prowse te maken heeft!! Die les hebben wij op een harde manier geleerd. Dus toerkoop is een no-no!! Daar kan echt werkelijk NIETS en je zit er aan vast voor je het weet. Wij waren zo stom geweest om meteen een aanbetaling te doen.. *iep*

Ik denk dat het beste is om even rond te neuzelen. Sommige dingen zijn goedkoper rechtstreeks, maar het is me al opgevallen dat je soms bij een nederlands reisbureau goedkoper uit bent (dat hadden wij met de cruise die we geboekt hebben) Dus vooral veel rondvragen en offertes aanvragen enzo.

Success!!!

sus
25-09-09, 14:01
hallo Chanti....
Zeker mag je me een Tip geven!! Ben er zelfs erg blij mee!!
Die Keith Prowse ben ik nog niet tegengekomen maar ik zal t in mn oren knopen:grin:. Wij (mijn man en ik) "surfen" iedere dag rond,wil ook zeker bij een reisbureau aankloppen.
Nog enkele dagen afwachten en dan kunnen we boeken als er een mooie prijs voorbij komt

Ik hou me wederom aanbevolen>>als er iemand een leuke prijs ziet..

vertrek 17-8 t/m 31-8 (A'dam-Orlando of Brussel-Orlando)
3 volwassenen
1 kind
(met tussenlanding>>geen probleem)
prijs onder de 500 euro per ticket.
Alvast bedankt!!

pyca
26-09-09, 11:32
Op de site van American Estates staan, voor de periode vanaf 17/8, prijzen met UA vanaf euro 493 in de W-klasse. (weet niet of deze prijzen ook daadwerkelijk beschikbaar zijn)

Teleton
26-09-09, 12:04
vertrek 17-8 t/m 31-8 (A'dam-Orlando of Brussel-Orlando)
prijs onder de 500 euro per ticket.

Ben erg benieuwd of dat nog gaat lukken. Heb je het topic over de prijzen in 2010 (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=9833&page=4)al gevonden? De prijzen die voor juli betaald worden, voorspellen niet veel goeds voor augustus.

corrus
26-09-09, 12:21
Op de site van American Estates staan, voor de periode vanaf 17/8, prijzen met UA vanaf euro 493 in de W-klasse. (weet niet of deze prijzen ook daadwerkelijk beschikbaar zijn)

Neem nu maar van mij aan dat die er gewoon niet meer zijn, die dag (17/08) is namelijk het begin van het laagseizoen van UA, daar komt men op af als vliegen...
En deze zijn binnen een dag al uitverkocht...

Haines
27-09-09, 21:49
Of het verstandig is om vroeg of juist laat te boeken is inderdaad erg afhankelijk van de periode waarin je wilt vliegen. Wij hebben anderhalve maand geleden geboekt voor November. Waren we een week later geweest dan hadden we 70 euro meer moeten betalen per ticket. \\:D/

Is toch erg mooi meegenomen, vorig jaar hadden we al veel eerder geboekt, drie maanden later waren de tickets bijna een kwart goedkoper. Gewoon goed in de gaten houden dus!!

sus
01-10-09, 14:08
Na alle tips die hier gegeven werden zoveel mogelijk opgevolgt te hebben hebben wij ondertussen van A.V een offerte ontvangen;
Vertrek A'dam; 19 aug 2010
Terug Orlando; 2 sept 2010
United Airline's (3 volw+ 1 kind )
villa + auto (fullseize Hertz)
3.980,00 euro (alles incl)
Ik heb berekend dat ik dan ongeveer 1.900 euro kwijt ben aan villa en auto(denk ik??).In deze offerte staat alleen de totaalprijs,niet afzonderlijk wat iets kost.
Ik heb gekeken op de site van ASGR garantiefonds en daar zijn zij bij aangesloten.
Dat schept vertrouwen!
Ik lees volop op het forum dat er afzonderlijk geboekt wordt ( dus zonder tussenkomst van een reisbureau..)
Zijn jullie dan niet "bang" dat het mis kan lopen w.b annuleringen e.d Of nemen jullie afzonderlijk een annuleringsverzekering/reisverzekering erbij?(om die te nemen ben ik zowieso van plan!)
Ik vindt het namelijk nog steeds een beetje "eng" om alles los van elkaar te boeken maar zoals het er nu naar uitziet ben ik wel stukken minder euro's kwijt als ik het los boek.
Als ik b.v de site bekijk van Martin Air.de dan bevallen die prijzen me heel goed maar toch ergens bekruipt me dan het idee dat ik dan de villa ook los moet gaan boeken...ik heb wel een villa op het oog maar hoe weet ik nou dat deze "te vertrouwen"is???
Moeilijk..Moeilijk!! Wie kan me helpen?

Njit
01-10-09, 14:23
In deze offerte staat alleen de totaalprijs,niet afzonderlijk wat iets kost.

gewoon naar vragen. Ik wil zelf ook altijd alles uitgesplitst hebben. Daar heb je ook gewoon recht op.
En als ze dat niet willen doen voor je, er zijn zat andere aanbieders :)

Teleton
01-10-09, 18:15
Moeilijk!! Wie kan me helpen?

Tsja, gewoon doen zou ik zeggen. Maar 'k zou zelf niet op basis van één offerte beslissen.....zo heb je nog geen vergelijkingsmateriaal. Probeer dus ook de andere grote aanbieders die hier goed bekend staan eens.

En waarom zou je niet zonder tussenkomst van een reisbureau bij een boekingskantoor of particulier durven bestellen? Je annuleringsverzekering geldt ook als je 'los' hebt geboekt.

Denk vooral aan je prijsvoordeel. Stel dat je de vlucht zelf bij Martinair kunt boeken voor een lagere prijs dan de reisorganisatie biedt, dan kan je toch altijd nog de villa en de auto ergens anders boeken? Vergelijk de prijs van de auto ook eens met usareisen.de. Misschien ben je wel erg gehecht aan een full size car, maar overweeg het type Equinox eens. Er is geen reisbureau die de auto voor de prijs van usareisen aanbiedt. Tot slot kan je zeker nog overwegen om de villa particulier te huren. Je hebt al iets op 't oog, maar durft niet. Gooi het eens in de groep zou ik zeggen.....misschien kent iemand de eigenaar wel!

Succes hoor, want 't is en blijft een beetje eng, net als in het koude water springen. Maar als je eenmaal door bent.......\\:D/\\:D/

sus
01-10-09, 21:29
Probeer dus ook de andere grote aanbieders die hier goed bekend staan eens.

overweeg het type Equinox eens.

Je hebt al iets op 't oog, maar durft niet. Gooi het eens in de groep zou ik zeggen.....misschien kent iemand de eigenaar wel!

Succes hoor, want 't is en blijft een beetje eng, net als in het koude water springen. Maar als je eenmaal door bent.......\\:D/\\:D/

Andere grote aanbieders heb ik ondertussen benaderd,ik ben benieuwd naar hun offerte.

Equinox overwegen? hahah die krijg je toch niet! we willen liever niet boeken bij Alamo...uren in de rij bij aankomst en vervolgens toch niet de auto krijgen die je geboekt hebt.

Om je advies op te volgen Teleton; wie o wie is bekend met;http://www.myorlandovillarental.com/

Off topic; Inderdaad Teleton...als je eenmaal in het koude water bent.....maar toch kies ik voor een beetje verwarmd water (wat ik niet zelf verwarm\\:D/If you know what i mean:lol:.) Bedankt voor je tips!!

reneefrankrijk
01-10-09, 21:32
Eh, ja:-s, da's de villa die wij dus gehuurd hebben. Geen problemen met de eigenaar. Alles goed geregeld tot nu toe. \\:D/
Succes ermee Sus.
Groetjes, Renée

Ta2 Gerrit
02-10-09, 01:07
Equinox overwegen? hahah die krijg je toch niet! we willen liever niet boeken bij Alamo...uren in de rij bij aankomst en vervolgens toch niet de auto krijgen die je geboekt hebt.

Veel ervaring mee ??
Ik vindt het allemaal nog wel meevallen namenlijk.
Zowel het wachten als de autokeus. Meestal binnen het uur op de weg.

Teleton
02-10-09, 09:54
niet de auto krijgen die je geboekt hebt.

Alle verhuurbedrijven werken met autotypes. Ze noemen daarbij een bepaalde auto als voorbeeld, maar je krijgt in de meeste gevallen echt een 'or similar'. Alamo is populair (hoe zou het komen....$$$$) dus dat betekent dat het er wel eens druk kan zijn. En daar zijn per jaar een paar uitschieters bij. 'Los'boeken heeft voordelen, het voordeel wordt groter als je ook echt de voordeligste aanbieders zoekt. Onze ervaring is gelijk aan die van Gerrit, eerlijkheid gebied te zeggen dat wij meestal buiten de drukke periodes reizen.

Mooi dat René de villa kent. Ook de foto's en de reviews zien er prachtig uit. Davenport en Aviana zijn een prima keuze, maar je moet je wel realiseren dat het ten opzichte van de attracties niet de meest gunstig gelegen locatie is. Zelf hebben we twee keer voor de 'buitengewesten' gekozen, maar we vonden de afstand toch een bezwaar. Daarom kiezen we tegenwoordig zelf liever voor de communities die wat centraler liggen.

Het leuke van een Floridavakantie is dat er voor ieder wat wils is en je voldoende alternatieven hebt om er een perfecte vakantie te hebben. Wat je ook kiest, Florida's too much;)

corrus
02-10-09, 12:54
Equinox overwegen? hahah die krijg je toch niet! we willen liever niet boeken bij Alamo...uren in de rij bij aankomst en vervolgens toch niet de auto krijgen die je geboekt hebt.

Je krijgt vrijwel nooit de auto die je boekt.
Daar zijn nog steeds zoveel verkeerde gedachtes over...
Je boekt een namelijk een KLASSE en helemaal NOOIT een automerk.

Dit is bij alle verhuurders het geval!

Lange wachtrijen?
Ik heb weleens 2 uur in de rij gestaan bij Dollar
Bij Alamo kon ik ook weleens bijna doorlopen.
Bij Hertz heb ik ook weleens behoorlijk lang moeten wachten.

Tja... En kom je dan ook net van een Martinairvlucht af dan duurt wachten helemaal lang omdat je ook al heb moeten wachten bij Immigrations.

Dat laatse is simpel op te lossen... Geen Martinair vliegen :lol: :lol: :lol:

reneefrankrijk
02-10-09, 13:42
Mooi dat Renée de villa kent. Ook de foto's en de reviews zien er prachtig uit. Davenport en Aviana zijn een prima keuze, maar je moet je wel realiseren dat het ten opzichte van de attracties niet de meest gunstig gelegen locatie is.

Ik ken de villa nog niet persoonlijk, over 4 maanden en 4 dagen kan ik er meer over zeggen ;)
De ligging van Aviana is niet slecht. Die wijken die aan de Ronald Reagan Parkway e.o. liggen zijn best goed gelegen.
Via de Old Lake Wilson Road zit je nl snel op de 192 waar de restaurants liggen, ook naar Animal Kingdom en de rest van Disney is het dan niet ver.
Wil je naar Seaworld en Universal, dan zit je snel op de I 4.
De Old Lake Wilson rij je sneller dan de 192 omdat de stoplichten en de drukte ontbreken.
De wijk Aviana schijnt overigens erg mooi te zijn.

sus
05-10-09, 09:15
We hebben geboekt!!
Bij USAfunVacations.
Vertrek 19 aug t/m 2 sept vanaf A'dam met United.(490 euro p.p)
Tussenstop Washington van 2 1/2 uur.Uiteindelijk zullen we om 1930 in Orlando landen.
Villapark Windsor Park.
Autohuur doen we via die duitse site t.z.t.
Ik wil jullie allemaal hartelijk danken voor jullie info en tips,het vele speurwerk heeft zeer zeker zijn vruchten afgeworpen!! Heerlijk! Nu gaan we zeker!

Njit
05-10-09, 09:29
Gefeliciteerd! Duurt nog even maar de voorpret is ook al leuk :)

Teleton
05-10-09, 09:35
We hebben geboekt!! Autohuur doen we via die duitse site t.z.t.

Sieht gut aus!

Iris02
07-10-09, 07:53
Goede prijs Sus! Wij vertrekken half augustus en zijn voor 5 personen (waarvan 1 kind nog de kinderprijs heeft) Eur 2630 kwijt. We vliegen met Martinair vanaf Amsterdam naar Orlando. Geboekt via Martinair Duitsland en dat scheelde dus bijna Eur 1700 met Martinair Nederland :-0
Ik was zelf erg blij met deze rechtstreekse vlucht en de prijs :-)

Huis hebben wij particulier geboekt (via Holiday Lettings) en de auto moeten we nog boeken.

Leuk he, al die voorpret !
Iris

sus
07-10-09, 16:29
hallo iris....
Ja op Martinair.DE had ik ook gekeken,dat scheelde inderdaad erg veel.Goede prijs!!!
Maar nu hebben we nog een fijnere prijs voor ons. Leuk he al die voorpret!! Maar het blijft moeilijk wat nou de juist tijd is om te boeken....je wilt niet TE snel toehappen maar ook zeer zeker niet de laatste...Wij genieten alvast!(net als jullie:-D)

Patrick
11-02-10, 13:21
Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd hoe snel jullie je vakantie boeken (oftewel hoe veel tijd van te voren ;-) ). En waarom?

Wij hebben het nu 7 maanden van te voren gedaan en mogen eindelijk over 2 dagen weg.... maar wat is dat lang wachten zeg!](*,)

Voorheen boekte we altijd hoog uit 3 maanden van te voren, dat vind ik zelf net een leuke periode om te wachten en in de stemming te komen.

Teleton
11-02-10, 13:44
Ik ben benieuwd hoe snel julie je vakantie boeken.

Nou het boeken is bij ons zo gebeurd hoor.....:wink:. Maar hoe lang van te voren hangt helemaal van de situatie af. We hebben meerdere malen drie dagen voor vertrek geboekt. Zeker toen dat bij D-reizen nog betekende dat je slechts één ticket hoefde te kopen en je met z'n tweetjes mocht vliegen, was dat voor ons aantrekkelijk. Zulke acties zie je niet meer. Maar we boeken net zo gemakkelijk (erg) lang van te voren. Hoe langer de voorpret, hoe leuker, toch?

Het liefst boeken we als de dollar gunstig staat en de ticketprijzen superlaag zijn. Maar wij hebben gemakkelijk praten, hoeven geen rekening te houden met schoolvakanties, collega's, werkgevers en andere prijsopdrijvende factoren.....:-\"

katjab
11-02-10, 13:51
Wij boeken meestal zodra er een beslissing is waar we heen gaan en wanneer. Dat is soms een half jaar vooraf en de andere keer last minute.
Ik blijf het moeilijk vinden om in te schatten wanneer je het voordeligste uit bent met boeken soms als je lang van te voren boekt maar soms juist weer niet.
Als we dat zouden weten waren we waarschijnlijk allemaal rijk.

ronenivonne
11-02-10, 14:23
Wij gaan 29 mei naar Florida.
We hebben de tickets ong 6 maanden van te voren geboekt.Toen waren ze toch een stuk goedkoper als nu.
De villa in Orlando en de auto hebben we laatst december geboekt.
De rest "boeken" we daar omdat we de rest van de rondreis op de bonnefooi gaan.

ietie
11-02-10, 14:27
Wij hebben scchool gaande kinderen en zitten dus aan de school vakanties vast , meestal boeken wij 9 maanden van tevoren, omdat het na mijn idee dan nog een beetje betaalbaar is voor 5 personen , hoe langer je wacht hoe duurder de tickets.

r.theys
11-02-10, 15:01
Wij hebben onze vlucht toch ook een 9 tal maanden van tevoren gekocht en de villa huur ergens in december. Hoe vlugger deze dingen geregeld zijn des te rustiger kun je beginnen uitkijken naar het vertrek zelf.

JKG
11-02-10, 15:28
Meestal maandje of 5 a 6, vorige keer was het 3 maanden.
Hoe langer je wacht, hoe minder plek er is op de vluchten. En ik wil altijd met United vliegen... anders kan je elke willekeurige maatschappij pakken.
Dit keer in januari geboekt, dus ook weer een maandje of 5. En dat vind ik ook al ERG lang wachten. Maar dat komt gewoon omdat ik veel meer zin heb in Amerika dan in bijv. Spanje ofzo.

Ta2 Gerrit
11-02-10, 16:00
Wij boeken bijna altijd 329 dagen, 23 uur en 59 minuten van te voren. De vluchten althans.
En door de regel pakt dat qua prijs altijd goed uit. Auto en accomodatie volgen al snel.

Dan heb je wat om naar uit te kijken :-).

cloggie68
11-02-10, 16:27
Hier hetzelfde... tenminste voor de meivakantie, de andere vakanties soms 10 maanden, soms 2 weken van te voren...

Francien
11-02-10, 16:32
Hoogseizoen (zomervakantie+Kerstvakantie) boeken we ruim van te voren, maandje of 5 van te voren. Die tickets zijn te duur om kort ervoor te boeken. De tussenliggende periode gaan we ook altijd en die boeken we kort ervoor. De prijzen gaan altijd op en neer, soms lijkt het wel een rollercoaster. Soms heb je precies goed gegokt met boeken en soms heb je geboekt en blijkt het de volgende dag ineens toch weer gezakt te zijn. Zitten we altijd wel van te balen hoor:(! Ben altijd blij idd. als alles weer vast ligt.

pumi1000
11-02-10, 19:16
Wij moesten ook in september al boeken ivm de meivakantie van de school. Je hebt wel langer de voorpret......maar het wachten duurt wel lang inderdaad. Alhoewel de teller nu wel steeds sneller gaat moet ik zeggen.

aggie
12-02-10, 10:21
Ook wij hebben begin oktober al voor de meivakantie geboekt. 7 maanden is lang, maar ach als de prijs van de tickets goed is, wacht ik graag;)Vorig jaar hadden we in januari voor half augustus geboekt en moesten we nog langer aftellen...uiteindelijk komt de vertrekdatum toch langzaam dichterbij!!

Sunshine State
12-02-10, 23:07
Wij boeken zo snel als je vliegtickets kan boeken.
Na de 330 dagen periode zoek ik de goedkoopste tickets.

Dit jaar boekten we pas eind December, dit voor de aanstaande zomervakantie.....

Micktomar
13-02-10, 00:14
Vorig jaar hadden we geboekt voor de zomervakantie (Juli) in Nov, en dit jaar voor ong. dezelfde periode, maar nu in Feb. geboekt
We zijn nu net zoveel kwijt aan 3 tickets, dan vorig jaar voor 4, dus als je de mogelijkheid hebt, zo snel mogelijk boeken bij een gunstige prijs!

silvia37
13-02-10, 13:23
Tickets had ik in december al geboekt vanwege goede prijs.
Wij gaan in juli ,accomodatie ben ik nog mee bezig heb daar niet zo een haast mee.
Meestal boeken wij zomervakantie ,spanje enz last minute maar ver weg doe ik toch iets eerder.

sus
17-02-10, 21:57
ook wij hebben geboekt toen we een mooie prijs voorbij zagen komen...toevallig was dat begin okt 2009 voor de zomervakantie van 2010. Lekker lang de voorpret! Maar wel de zekerheid dat je weggaat voor een mooie prijs.

Lelli Kelly
20-06-10, 15:20
Hallo allemaal,

We (mijn man, ik en dochtertje van 3 jaar) hebben het plan om in november naar Florida te gaan voor 2 weken. We willen een paar dagen in Orlando verblijven en daarna waarschijnlijk aan de westkant van Florida nog 2 plaatsen bezoeken en vervolgens in Orlando nog een dag of 3 te blijven.
We hebben nog geen tickets of hotels geboekt op dit moment. Ik wacht af of er misschien binnenkort nog een aanbieding van Martinair aankomt voor die periode (in mei hadden ze leuke actiekortingen). Iemand enig idee of dit komt?

En wat is jullie ervaring, nog even wachten met boeken van de hotels ?

Groetjes,

Lelli Kelly

ietie
20-06-10, 16:36
Ik persoonlijk zou niet zo lang meer wachten, de tickets worden alleen nog maar duurder ivm met de verhoogde brandstof tax die op dit moment snel stijgt.
Een gokt blijft het altijd natuurlijk, het scheelt wel dat jullie vakantie niet in een school vakantie valt, het is maar net hoe graag je wilt en of je bereid bent om een gokje te nemen.

<<Vraag toegevoegd aan bestaand onderwerp over de vraag hoever van te voren te boeken.>>

corrus
20-06-10, 17:01
Ik wacht af of er misschien binnenkort nog een aanbieding van Martinair aankomt voor die periode (in mei hadden ze leuke actiekortingen).

Iemand enig idee of dit komt?

Tja... regent het op 11 november...

Geen idee...
Je kunt wachten met boeken, maar dat is best wel een goot risico...
Stijgende vliegtarieven, Halloween, Thanks Giving, allemaal factoren waardoor de beschikbaarheid van vliegtickets snel terugloopt...
Hetzelfde geldt eigenlijk voor de hotels...

rreedijk
20-06-10, 17:14
Ik ga ook liever voor zekerheid dan het risico nemen dat de prijzen toenemen. Er is niets zo veranderlijk dan stijgende vakantieprjzen.
Heb een keer via de vakantiebeurs goedkopere Martinair tickets op de kop kunnen tikken door middel van een veiling. Maar dat heeft wel veel tijd en energie gekost. En er maar weinig maatschappijen rechtstreeks vliegen, heb je kans dat tickets vrij snel weg kunnen zijn.

FloridaFrankie
29-06-10, 22:50
Heb maar snel tickets voor mei gescoord, de prijzen lopen per week op. En niet met een paar duppies!

marcvb
14-06-12, 15:18
Hallo,
Een vraag wat is de beste tijd om de vlucht te boeken ?
Zo snel als mogelijk of gaan de prijzen nog naar beneden naarmate de datum dichterbij komt ?
We kijken nu via expedia.nl en dan naar een combinatie van vlucht, hotel en auto heeft iemand hier ervaring mee ?
Ik hoor het graag.
Bedankt Marc.....

Njit
14-06-12, 16:31
Daar is helaas niet echt een richtlijn voor te geven. Wij boeken meestal zo vroeg mogelijk maar het kan ook best zijn dat er later daarna nog een aanbieding komt.

Als je geboekt heb niet meer verder kijken, da's het beste :)

http://www.lachvandedag.com/2010/februari/glazen-bol-met-foutmelding_lachvandedag-nl.jpg

Teleton
14-06-12, 16:32
Een vraag wat is de beste tijd om de vlucht te boeken ?
.... Tsja het vraagt nogal wat training, uithoudingsvermogen, zelfbeheersing, geduld, toewijding en concentratie voor je precies weet wanneer die tijd is aangebroken. Ik zou zeggen: wanneer de prijs het laagst is, direct toeslaan.....

En nu serieus; er is geen beste tijd om tickets te kopen. Ticketprijzen zijn permanent aan schommelingen onderheving en zijn afhankelijk van vraag en aanbod. Daarnaast spelen seizoensinvloeden, olieprijzen en valutaschommelingen een rol. Op sommige dagen van de week zijn de prijzen voor vluchten lager dan op andere dagen, bepaalde combinaties kunnen voordeliger zijn waarbij vertrek- aankomst en overlaytijd weer een rol spelen. Soms zijn de tickets vanuit Brussel lager geprijsd dan die vanaf Schiphol, in andere gevallen is vertrek vanaf Dusseldorf of Frankfurt weer aantrekkelijker.

Lijndiensten kennen geen last-minute prijzen. Wel vind je soms bij een aanbieder 'ineens' een aanbieding voor een beperkt aantal stoelen voor een bepaalde periode die je elders weer niet vindt. Of een maatschappij biedt voor een bepaalde vertrekperiode voordelige tickets in combinatie met een treinticket vanaf Antwerpen aan.

Je bepaalt dus zelf best vooraf welke prijs voor jou acceptabel is. Is dat 399 euro dan zit er niks anders op om geduldig te wachten of Arkefly wellicht op het laatste moment nog wat stoelen in de ramsj mikt. Om een indicatie te kijgen wat anderen in een bepaalde tijd betaalden, zijn er handige topics met overzichten (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=13039). En dan is het een kwestie van jezelf abonneren op nieuwsbrieven en dagelijks een update vragen bij vergelijkingssites zoals Kayak (http://www.kayak.com/flights) . Zodra de prijs die je zelf in gedachten had voorbijkomt, koop je je tickets en daarna kijk je er niet meer naar om. Het zou namelijk zo maar kunnen dat de prijs daarna aanzienlijk daalt en dat geeft zo een domper op de vakantie. Anderen blijven gewoon de ontwikkelingen volgen. Het zou immers ook zo maar kunnen dat de prijs enorm stijgt.....dan voel je je wel spekkoper!

Expedia en vrijwel alle andere reisorganisaties bieden combinatiereizen aan. De prijs van zo'n reis is vaak lastig te vergelijken want een reisorganisatie kan bij combireizen voordelige vliegtickets aanbieden die voor de aprticulier niet op de markt zijn. Maar het komt ook voor dat je zelf een ticketprijs vindt, die het reisbureau dan weer niet voor jou kan boeken. Het is aan jezelf om te onderzoeken of een aangeboden pakket werkelijk voordelig is. Vast staat dat dit lang niet altijd het geval is want voor de overige delen van een pakketreis (de accomodatie en de auto) gelden dezelfde wetten van vraag, aanbod, seizoen, bezettingsgraad etc. Veel forumleden kiezen er dus voor om zelf hun pakket samen te stellen.

In de regel kunnen zij die flexibel zijn en niet afhankelijk van werk, schoolvakanties etc de voordeligste tickets boeken. Door een dagje/weekje/maandje eerder/later te vertrekken, bespaar je vaak veel geld. Zodra de vliegtickets geboekt zijn, kan je aan de accomodatie en de auto gaan werken.

marcvb
14-06-12, 17:34
Ben al erg geconcentreerd bezig. mn conditie is momenteel goed dus kan snel en alert reageren. \\:D/
Duidelijk verhaal er is dus eigenlijk geen pijl op te trekken. gewoon boeken op het moment dat je de prijs ervoor betaald die ik zelf redelijk vindt.

Ik hoopte nog wat te horen van mensen die ervaring hebben met expedia.nl

Marc...........

trails
14-06-12, 18:21
Wij boeken altijd rechtstreeks bij een vliegmaatschappij (en evt. hotel) omdat onze ervaring is dat sites als Expedia niet echt goedkoper zijn en voor hotels vaak zelfs duurder.
Dus: altijd vergelijken bij de maatschappij zelf.

rogzwanenburg
14-06-12, 18:42
wij[mijn man,dochter van 16 en ik zelf]zijn vorig jaar in augustus ,2 weken naar orlando geweest en hadden geboekt bij expedia.we hadden ook een pakketreis .Gevlogen heen met lufthansa en terug met united,hotel grand beach in Orlando en een economy car bij budget.we waren tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding.dit jaar gaan we weer maar hebben nu met wat meer ervaring als vorig jaar alles los geboekt omdat we willen gaan trekken en alles zelf uit willen zoeken.ben benieuwd of het ook dit jaar zo goed verloopt.

elstars
14-06-12, 19:14
Wij hebben ook positieve ervaringen met Expedia, maar ook bij ons geldt dat het de ene keer goedkoper is om een pakket bij Expedia te boeken en een andere keer om alles bij de vlieg/automaatschappij los te boeken. Kijk en vergelijk en trek dan je conclusie.

knaapje
14-06-12, 19:45
Ik heb ook positieve ervaring met Expedia.
Voordeel:
de prijs voor een combinatie vlucht/hotel is meestal aantrekkelijk.
ook auto's met 1 bestuurder zijn dikwijls aantrekkelijk.
de reis- en annuleringsverzekering is voor EUR 40 per boeking goedkoop.
Nadeel:
je kunt alleen een korting op de combinatie krijgen als je op dezelfde luchthaven vliegt voor de uit en thuisreis.
het is een echt internetbureau. Ik kreeg wat problemen met de reisverzekering over schade en ze gaven aan alleen te verkopen en verder moest ik maar rechtstreeks bij de verzekering zijn. (Overigens goed opgelost met de verzekering)

Voor dit jaar voor de 3e keer weer via hun geboekt, vlucht, hotel/app. en auto.

marcvb
14-06-12, 21:47
@rogzwanenburg;
Super bedankt. Dus jullie waren tevreden met expedia. omdat het voor ons de eerste keer is wil ik eigenlijk gelijk alles in een reserveren zodat ik weet dat alles goed gaat.

@trails;
Ik had dit berichtje niet gelezen dus toch even vergelijken met de prijs. ook via de luchtvaartmaatschappij.
Bedankt

@elstars;
Bedankt. ik zal zeker blijven spitten en expedia in de gaten houden.

@knaapje;
Oke super bedankt voor je tip.
Marc

damian08
18-06-12, 16:17
Ik vind het ook erg lastig met die prijzen.. ik zou nu ook niet weten wanneer ik nu het beste kan gaan boeken.

Ik wil volgend jaar April/Mei weer naar Florida met het gezin en als ik naar de prijzen van vorig jaar om in die periode te gaan vliegen dan zie ik dat je in juli/augustus ook nog hele mooie prijzen kunt krijgen voor het jaar erop. Terwijl ik juist dacht dat je dan al te laat zou zijn. Want een reisbureau zegt weer hoe sneller je boekt hoe goedkoper de tickets zijn.

Je kan er gewoon geen touw aan vast knopen :-? helaas

mickmak
18-06-12, 16:59
@damian08
Ik zit met hetzelfde probleem.
We gaan elk jaar en altijd boek ik 11 maanden van te voren en dan is het altijd een goede prijs.
Dit jaar zouden we pas met de kerstvakantie gaan maar toch keek ik regelmatig naar de prijzen voor de meivakantie en dat viel altijd tegen.
Tot ik eind december een goede aanbieding zag. Bij eigenlijk de meeste sites en maatschappijen konden we voor € 450 de man vliegen.
Dus toen toch maar geboekt voor de meivakantie.
Nu willen we weer met de meivakantie maar is het minimaal € 668 pp.
Ik vind dit echt te veel dus ik ga nog niet boeken in de hoop dat er een betere prijs komt.
Maar ja, het blijft een risico.

Jackie

belgske
18-06-12, 17:04
het is eigenlijk vrij simpel...

Indien je enkel op een vastgestelde datum kunt vertrekken, zou ik zo vroeg mogelijk boeken.
Ben je niet gebonden aan een bepaalde vertrekdatum, dan kun je beter wat wachten... en mss vallen er dan op het laatst nog wel enkele niet verkochte plaatsen uit de lucht, die opgevuld moeten worden.
Maar het kan zo maar zijn, dat bij het vrijkomen vd tickets (ca 330d voor vertrekdatum) een allergoedkoopste prijs wordt aangeboden (meestal slechts enkele dagen) die nadien niet meer gehanteerd wordt.
Daarbovenop heb je de klm-dagen, in januari komt meestal Connection met speciale aanbiedingen (soms ook niet), Kayak heeft dikwijls schitterende aanbiedingen,... en ga zo maar door.
Naar het schijnt zijn op dinsdag de tickets boeken het goedkoopst, alsook op warme, zonnige dagen... 'snachts goedkoper dan 'savonds. Bij regen en in het weekend durven ze de prijs te verhogen.
Voor velen onder ons is het een hobby/sport om de beste prijs in de wacht te slepen... en mede omdat de forummers hun ervaringen vrij snel met elkander hier delen, kunnen velen profiteren van eventuele aanbiedingen...:shock::shock::shock:

Teleton
18-06-12, 18:21
Naar het schijnt zijn op dinsdag de tickets boeken het goedkoopst, alsook op warme, zonnige dagen... 'snachts goedkoper dan 'savonds. Bij regen en in het weekend durven ze de prijs te verhogen.
O, o Belgske. Je schrijft altijd zulke verstandige berichten en dan nu ineens een broodje aap......je bent vast aan vakantie toe.

In opdracht van Radar (http://www.trosradar.nl/uitzending/item/1752/vliegtickets/) heeft de Universiteit van Twente onderzoek gedaan. En wat blijkt? De prijs van een vliegticket komt tot stand dmv fluid pricing (http://www.molblog.nl/bericht/Laat-de-prijzen-maar-vloeien/). Een marketing techniek om zoveel mogelijk tickets te verkopen. Dit verklaart ook meteen waarom je de ene keer wel prijsfluctuaties ziet nadat de eerste goedkope tickets zijn verkocht en de andere keer niet. Of dat de prijs van vluchten met een lange lay over en een late aankomst lager is dan die van vliegtickets voor dezelfde route maar met een gunstige aankomsttijd. Op last minutes hoef je bij de lijnvluchten niet te rekenen, sterker nog hoe later je boekt hoe hoger de prijs dikwijls uit valt. Hotelketens en autoverhuurbedrijven hanteren ook fluid pricing.

Uiteindelijk komt het neer op de beinvloeding van vraag en aanbod. Als er geen of te weining vraag is, probeert men dmv de prijsstelling de vraag te stimuleren. Met de huidige digitale technieken is dit een fluitje van een cent voor de aanbieders van vluchten. Ben je flexibel dan kan je als consument profiteren van deze marktwerking. Zit je vast aan een bepaalde veel gevraagde periode, tijd of route dan ben je de sjors en kan je het best snel profiteren van de relatief lage prijs die meestal direct na het vrijkomen binnen de 330 dagengrens beschikbaar is.

Invloeden zoals de dag van de week, de temperatuur, regen of zonneschijn etc. spelen geen rol bij de prijsstelling van de vliegtickets. Net zo min als de stand van de maan, de kleur van de poes, hoog- of laag water, de snor van de buurvrouw of de vlucht van de bumblebees.......

jarjarbinks
18-06-12, 19:12
Kijk naar ons, 6 weken voor vertrek nog alles geboekt. Ja we hadden geluk met de tickets anders hadden we het ook niet gedaan. Vliegtickets is het probleem in deze. De rest is zo te regelen. Geen enkel probleem.

trails
18-06-12, 20:24
En wij boeken gelijk zodra het mogelijk is (de 330 dagen grens). Onze ervaring is dat de prijs, zeker vanaf ons vertrekpunt: Nantes, zelden of nooit lager wordt.
En ons motto is: het kan maar geregeld zijn.

cindy74
18-06-12, 20:28
Wij hebben vorig jaar even gewacht om te boeken en we konden voor 505euro met united naar orlando vliegen . Dus elke dag kijken en op het juiste moment toeslaan .

damian08
18-06-12, 21:27
Ja een sport is het zeker haha! Zou fijn zijn als er ook wat calorietjes mee verbrand kunnen worden, want dan had ik aardig wat kilo's kwijt geweest..

Maar goed even zonder gekheid, jammer genoeg ben ik toch wel aan bepaalde data gebonden omdat ik mn cruise al heb geboekt en die gaat precies op 27/4 met de Meivakantie.
Ik ga er dus gewoon lekker voor zitten en elke dag maar weer op jacht naar een mooie prijs.

cindy74
18-06-12, 21:41
En wanneer kom je terug

damian08
18-06-12, 21:42
We willen 18/5 weer terugvliegen

belgske
18-06-12, 21:53
sorry Teleton, ik liet me even gaan. Wat ik wilde zeggen is dat er geen pijl op te trekken is...

Teleton
19-06-12, 09:31
Wat ik wilde zeggen is dat er geen pijl op te trekken is... Zie je wel; we zijn het weer eens.....O:).

elstars
21-06-12, 16:16
Het is al vaak beschreven maar hier nog een leuke link..

http://vliegtickets.opreisgids.nl/nieuws/16012/prijs-ticket-niet-hoger-door-surfgedrag-bij-boeken.html