Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: USSyl
Hoi iedereen
Ik ben Syl (deels Amerikaans), ik ben 28jaar en ben van plan deze zomer met mijn vriend en mijn twee kids (dan 3 en 8 jaar) 3 weken naar Florida te gaan. Ik ga dan voor het eerst naar The States.
We willen voornamelijk verblijven in Miami Beach maar omdat ik familie heb in de buurt van Port Charlotte en het voor de kids wel leuk is ook naar Disney te gaan gaan we een combinatiereisje boeken waarschijnlijk.
Ik wilde eigenlijk deze maand boeken maar we lopen tegen allerlei kleine dingen aan wat me een beetje huiverig maakt.
Vandaar dat ik dit forum superhandig vind en ook om ervaringen e.d van anderen te lezen en tips te krijgen is het heel leuk.
Groetjes
Ik wilde eigenlijk deze maand boeken maar we lopen tegen allerlei kleine dingen aan wat me een beetje huiverig maakt.
Hi Syl & Company en welkom hier op het Forum voor de voorbereidingen voor jullie Floridavakantietrip. Meestal kunnen we de nieuwe forumleden uitbundig binnenhalen met allerlei leuke tips over hun geplande reis.
Maar jij noemt in andere topics wat voorbeelden van wat je zelf kleinigheidjes noemt die ik, voor ik zou boeken, eerst maar eens in orde zou maken. Ik wil de voorpret zeker niet bederven, maar dit zijn eigenlijk geen 'kleinigheidjes' die je kunt negeren. Voor het gemak, neem ik ze hier maar even bij de kop.
Zo is daar de ESTA aanvraag om er achter te komen of jullie allemaal wel onder het visa waiverprogramma mogen reizen. Als je vraag B van het immigratieformulier I-194W (http://www.customs.gov/linkhandler/cgov/travel/clearing/traveler_entry_form/cbp_traveler_brochure.ctt/cbp_traveler_brochure.pdf)met ja beantwoorden moet, kom je daar niet mee weg en moet je een visum bij de ambassade aanvragen. Dit kost even tijd en dan maar hopen dat het lukt.
Verder zou ik heel goed uitzoeken wat de borg bij autohuur is voor iemand die onder de 25 is en geen creditcard kan overleggen. Er is dus nogal wat werk aan de winkel.....Meestal kunnen we zeggen dat dit voorwerk ook onder de voorpret valt, in jullie geval is er wellicht helaas nog niet zo veel pret aan te beleven....Maar wie weet zit het mee en worden alle kleinigheidjes snel opgelost zodat je je met het boeken en voorbereiden bezig kunt houden. Indien mogelijk helpen we je daar graag bij.
Hartstikke bedankt voor je antwoord. ik heb inderdaad nog geen voorpret gehad nee, alleen maar zorgen of het uberhaupt wel kan. Dit zal vooral liggen aan het visum van mijn vriend. Wij (ik en de kids mogen wel via het waiverprogramma reizen).
Eerlijk gezegd vind ik het geen probleem als de borg van de huurauto hoog zal liggen als hij hem maar meekrijgt haha.
En tja creditcard moeten we echt nog even bekijken.
Ik hoop dat alles gauw is uitgezocht en ik terug kan komen voor wat info over de "leuke dingen" van Florida
thnx!