PDA

Bekijk Volledige Versie : Spullen kopen en verkopen



ekkie50
17-08-05, 17:21
zonder er een tweede marktplaats of ebay van te willen maken, wil ik toch voorzichtig een voorstel doen om op dit forum vakantiespullen aan te bieden, uiteraard speciaal voor vakantie in USA. Ik denk aan overtollige boeken, folders, kleding, en electronische gadgets. Zo heb ik een paar spullen die het alleen in Amerika doen vanwege het voltage.
De afhandeling zou via persoonlijke mail kunnen, eventueel geheel buiten dit forum om.
Voor alle duidelijkheid, ik ben absoluut geen handelaar of zo, maar vind het mooi als anderen plezier hebben van mijn overbodig geworden spullen en ik er nog iets voor terugkrijg.
Hoe sta jij er tegenover Daniel?

Njit
17-08-05, 17:31
Lijkt mij een leuk idee en misschien wel een apart subforum waard.

Zolang er niet gehandeld wordt met winst-doeleinden en de verdere afhandeling buiten het forum loopt lijkt het mij geen probleem.

Ben benieuwd wat Daniel er van vind... Fok heeft ook zoiets met een aantal duidelijke richtlijnen...

http://forum.fok.nl/topic/622605

mapsit
17-08-05, 18:00
Zolang het maar binnen het thema florida blijft, dan is het mischien wel interesant.

ekkie50
17-08-05, 18:39
als het beperkt kan worden tot Florida heeft dat mijn voorkeur, maar of dat werkelijk lukt vraag ik me af. Boeken en folders ok. Maar andere vakantiespulletjes? Zonder handel te willen gaan drijven, noem ik even wat ik bijvoorbeeld nog op de plank heb liggen: een NTSC mini-tv en een 120V dompelaar. Niet specifiek Florida, maar wel USA en dus in Florida te gebruiken.
Enfin, Daniel mag uitsluitsel geven. Ik ben benieuwd :!:

hartelijke groeten allemaal

Daniel
18-08-05, 16:38
Op zich vind ik het een goed idee, maar ik ben wel bang dat dit ook spammers kan aantrekken. Dus mensen die zich registreren alleen om wat te verkopen wat ze op marktplaats niet kwijt kunnen. Hoe denken jullie hierover?

Njit
18-08-05, 16:57
Op zich vind ik het een goed idee, maar ik ben wel bang dat dit ook spammers kan aantrekken. Dus mensen die zich registreren alleen om wat te verkopen wat ze op marktplaats niet kwijt kunnen. Hoe denken jullie hierover?

Ik denk dat dit zichzelf wel een beetje reguleert. En als iemand Amerikaanse/Florida spulletjes kwijt wil dan zou dat moeten kunnen..

Gewoon actief moderaten lijkt me. Als het echt uit de hand dreigt te lopen kun je het experiment alsnog beeindigen :)

ekkie50
18-08-05, 19:48
ik filosofeer even een beetje door op m'n eigen idee:

om het veilingidee wat in te perken (en mogelijk ook het systeem te ontlasten) zouden er bijvoorbeeld alleen referenties naar marktplaats vermeld kunnen worden, in plaats van hele artikelbeschrijvingen op dit forum. Op marktplaats moeten dan dus de advertenties staan, niet op het forum. Zo'n referentie op ons forum naar de bewuste advertentie op mp. kan een trefwoord zijn, waarnaar men kan zoeken (via optie 'uitgebreid zoeken' in titel en beschrijving) op marktplaats zelf. Een trefwoord (je gebruikersnaam?) kan dan door de aanbieder opgenomen worden in de advertentietekst, of in de titel. Je ziet dan meteen alle advertenties van de aanbieder.

maar of je hiermee ook spammers tegenhoudt? Ik denk dat die vanzelf wel door de mand zullen vallen. De moderator van ons Florida forum kan eventueel het gebruik van de veiling-referenties beperken tot de personen die zich hebben voorgesteld. Heb je nog iets overzicht.

Just a thought....

Daniel, hopelijk heb ik met deze materie je jetlag niet verlengd.. :D

Daniel
19-08-05, 17:07
Ik heb een nieuw forum aangemaakt (Florida Forum Marktplaats) en we zien wel wat er gebeurt. Zoals Njit al aangaf: strak modderen eh.. modereren (?) ;-)

ekkie50
20-08-05, 09:05
bedankt Daniel! Ik ben ook heel benieuwd, en ga het uiteraard direkt uitproberen, zonder teveel gemodder hopelijk.. :wink: