PDA

Bekijk Volledige Versie : Shuttlebus van Mears transport



Sharony
16-08-05, 22:35
Heeft iemand hier misschien ervaring met het reizen met een shuttlebus van Mears transport vanaf het vliegveld (Orlando international) naar een hotel? Ik vraag me namelijk af of het busje op je blijft wachten in geval van vertraging van het vliegtuig, of bij de douane. Verder vroeg ik me af of je je koffers makkelijk kwijt kan in zo'n busje, of dat je met koffers beter een 'luxery sedan' kan nemen. Op de site kan ik nergens iets vinden over deze onderwerpen. Alvast bedankt!

Njit
16-08-05, 23:03
Yup. Dit hebben wij de eerste keer dat we naar Amerika gingen ook gedaan. We hadden via de site van Mears Online geboekt. Hier vul je ook je vluchtnummer en je hotel in. Ze weten in principe dan dat je komt en hoe laat en waar je naar toe moet. Uiteraard hoef je je niet te haasten door de douane :).

Als je op Orlando aankomt meld je je met je koffers bij de balie van Mears. Ze plannen dan een busje voor je. Je krijgt een soort frisbee mee met lampjes. Deze lampjes gaan knipperen als je Shuttle-bus er is.

De Shuttle-busjes zijn bedoeld voor touristen en deze hebben bijna altijd wel koffers bij zich lijkt me.. dit is dus geen enkel probleem :)

Het enige voordeel van een Luxory Sedan boven een Shuttle is dat je met de Sedan de enige bent die er gebruik van maakt. Bij een Shuttle deel je het busje met een aantal mensen en volg je dus een bepaalde route. Als je mazzel hebt zit je aan het begin van de route maar heb je pech dan moet je eerst een aantal andere mensen afzetten. Maar ach, dan zie je nog eens wat moet je maar denken :)

Gewoon doen dus. Wij hebben er goede ervaringen mee..

Als je de weg wilt weten vanaf de bagageband naar Mears dan kun je die hier vinden: http://www.mearstransportation.com/ShuttleWayfinding.htm

FrankS
17-08-05, 10:35
De shuttles van Mears hoef je niet eens tevoren te boeken. Je kunt gewoon aan de desk buiten nog een ticket kopen. Je vertrekt dan geen seconde later dan diegenen die dit allemaal al vanuit Nederland hebben geregeld en mogelijk in de rats zitten dat ze hun shuttle gemist hebben a.g.v. de vertraging.

Overigens kun je, mits je je eerste nacht verblijft in een Disney-resort, ook gratis (althans, gedurende de "Happiest Celebration on Earth")gebruik maken van "Disney's Magical Express". Dat zijn luxe touringcars (operated by Mears) die maximaal 5 Disney-resorts afrijden. Je hoeft dan je bagage niet eens van de band af te halen, want dat doet DME voor je. Je ziet je koffers dan op je hotelkamer weer terug.

Njit
17-08-05, 14:02
Overigens kun je, mits je je eerste nacht verblijft in een Disney-resort, ook gratis (althans, gedurende de "Happiest Celebration on Earth")gebruik maken van "Disney's Magical Express". Dat zijn luxe touringcars (operated by Mears) die maximaal 5 Disney-resorts afrijden. Je hoeft dan je bagage niet eens van de band af te halen, want dat doet DME voor je. Je ziet je koffers dan op je hotelkamer weer terug.

Zie op deze pagina uitgebreide informatie over de Disney Magical Express:
http://www.brochureworld.org/orlandotips/overview.php?ID=29

Sharony
17-08-05, 17:55
Ok, bedankt voor de info! Vanavond maar even reserveren. Trouwens nog een vraagje, op de terugweg gaan we weer met een shuttle naar het vliegveld en dan kun je een pickup time aangeven. Rijden er dan zoveel busjes dat er altijd een rond die tijd in de buurt is? Kan me namelijk niet voorstellen dat ze speciaal voor 2 mensen met een 11 persoons busje naar je toe komen. En weet iemand hoe lang het rijden is van de hotels in lake buena vista naar orlando international? Alvast bedankt!!

ps nog 9 nachtjes!!! 8)

Njit
17-08-05, 18:19
Trouwens nog een vraagje, op de terugweg gaan we weer met een shuttle naar het vliegveld en dan kun je een pickup time aangeven. Rijden er dan zoveel busjes dat er altijd een rond die tijd in de buurt is?

Zolang jij ervoor betaald hebt neem ik aan dat ze je gewoon op die tijd komen ophalen. Maar er zitten in die regio zoveel hotels dat ze er vast wel een leuke route van kunnen maken :)

maanbo
23-02-09, 22:35
na het gebruik van de zoekfunctie kwam dit oude topic omhoog en ik heb nog een vraagje


Als ik kijk op http://www.mearstransportation.com/pdf/Rates2009.pdf zie ik de prijzen staan van een shuttle bus en voor een one-way trip adult zou het voor ons neerkomen op 18 dollar pp (3x= 54 dollar) maar als ik naar de taxi prijzen kijk http://www.mearstransportation.com/TaxiFareEstimator.asp?go=1&from=null&froma=1%20Airport%20Blvd&fromc=Orlando&fromz=32827-4328&to=null&toa=11000%20Westwood%20Boulevard%20&toc=Orlando&toz=32821& zie ik estimate fare van 29,83 dollar

is die 29,83 per persoon voor een taxi?

greetd
24-02-09, 06:36
wij bestelden Tiffany Towncar via internet, het kost 60 dollar om naar Windsor Hills te rijden met een taxi, je hebt dan ook nog een shop stop van een half uur voor je eerste inkopen. taks is inbegrepen, tip voor chauffeur niet, maar op internet staat ook nog een coupon van 5 dollar. Wij zijn met 4 personen. Heen en terug of 'roundtrip' zou komen op 109$. Na de boeking kregen we bijna onmiddellijk een bevestigingsnr, een chauffeur zou ons opwachten en helpen met de bagage (heerlijk),
maar of het een goede firma is weten we pas binnen 20 dagen. Gaan nu alleen voort op positieve ervaringen van anderen.

maanbo
26-02-09, 23:57
Als ik kijk op http://www.mearstransportation.com/pdf/Rates2009.pdf zie ik de prijzen staan van een shuttle bus en voor een one-way trip adult zou het voor ons neerkomen op 18 dollar pp (3x= 54 dollar) maar als ik naar de taxi prijzen kijk http://www.mearstransportation.com/TaxiFareEstimator.asp?go=1&from=null&froma=1%20Airport%20Blvd&fromc=Orlando&fromz=32827-4328&to=null&toa=11000%20Westwood%20Boulevard%20&toc=Orlando&toz=32821& zie ik estimate fare van 29,83 dollar

is die 29,83 per persoon voor een taxi

of de prijs zonder tax per taxi, kan het namelijk echt niet terug vinden bij Mears?

(ik vind het namelijk vreemd dat je voor een "privé" taxi veel minder betaald dan voor een gedeelde shuttle)

maanbo
05-03-09, 23:50
niemand die het weet? O:)

maanbo
08-03-09, 13:46
zou het dan toch p.p zijn bij Mears ? (zie mijn berichten hierboven)

Ik zie hier namelijk een prijs van 120 dollar http://www.taxiorlando.com/rates.html naar International drive hotels.

Wie kan het zeggen?

Corrine
08-03-09, 21:47
Wij zijn vorig jaar met mears gereist van en naar het vliegveld (rounttrip) voor $68,- voor twee personen naar lake buena vista regal sun resort (naast de marketplace). Ik weet niet of het nog uit maakt maar we hebben niet van te voren geboekt maar daar ter plekken geregeld in september.......De jaren ervoor zijn we altijd met Taxi gereist vanaf het vliegveld en waren toen +/- $60/65,- kwijt met tip naar hwy 192 enkele reis. Heel goedkoop kan ook nog maar een heeeeele lange rit is met de lynx.......bus.

maanbo
09-03-09, 00:31
dank je wel voor je antwoord Corinne, met die shuttle is dus ook goed te doen én ter plekke te regelen.

maanbo
09-03-09, 13:54
@Corrine eigenlijk nog een vraagje.........

Die shuttle heb je die meteen voor de terugweg ook gereserveerd ter plekke en betaald of hoe werkt het?
En kon je meteen nadat je op MCO die shuttle gereserveerd had vertrekken of moest je nog wachten op andere?

en en en ......vertel ;)

Corrine
15-03-09, 17:31
Sorry voor de late reaktie.....
Wij hebben meteen een retour geboekt en dus betaald. Het was niet zo heel druk dus we moesten even wachten en hebben wel nog mensen opgehaald bij een ander stuk van het vliegveld. Ik denk dat we in +/- 40-45 minuten in ons hotel waren. Met de taxi is dat in +/- 30-35 minuten. Bij het terug reizen bel je minimaal 24 uur van te voren om een reservering te maken. Je geeft door hoe laat je terugvlucht is en zij delen je in, in hun schema. Het is ons nog steeds goed uitgekomen.....zeg maar 3 uur voor dat je vliegt. Je bent dan dus op tijd op het vliegveld, 2 uur van te voren.
Je moet zorgen dat je je kaartjes goed bewaard voor de terugrit en het telefoonnummer om te reserveren. Je geeft meestal ook een tip/fooi als je uit stapt, ongeveer 5 dollar. Dit blijft dan nog altijd goedkoper als een taxi voor ons.

maanbo
17-03-09, 13:21
dank je wel voor je antwoord Corrine ik denk dat een taxi voor ons met 3 pers. dan toch iets goedkoper uitvalt maar in elk geval alles kan ter plekke dus dat moet goed komen ;)