PDA

Bekijk Volledige Versie : Florida in met een strafblad



JanineB
31-01-10, 13:05
Weet iemand hoe het zit wanneer je Amerika weer in mag met een strafblad? Ik heb een kennis die een strafblad heeft. Ligt het aan het soort vergrijp??

Ik had dit vast en zeker ook kunnen zoeken hoor met de zoekfunctie :)

corrus
31-01-10, 13:09
In de regel betekent het dat je dan niet onder het Visum Waiver Program kunt reizen. Er zijn ook mensen die niets zeggen en het gewoon proberen, vaak lukt dat ook. Maar het risico dat het niet lukt, zou ik niet nemen...
Dus... Even een afspraak maken met het consulaat in Amsterdam en een visum aanvragen.

Ta2 Gerrit
31-01-10, 21:06
Ik had dit vast en zeker ook kunnen zoeken hoor met de zoekfunctie :)
Dat was een mogelijkheid geweest, dat had hier al weer ruimte gescheeld :mrgreen:

Maar zoals Corrus al zei, er zijn twee (of eigenlijk 3, niet gaan is ook een optie) mogelijkheden;

Of je vult bij ESTA en op het groene I-94 formulier(wat je in het vliegtuig krijgt) "Nee" in bij de vraag of je een strafblad hebt en ondertekent het "naar waarheid" ingevulde formulier en gokt er op dat je zo het land in komt.

Of je vraagt een visum aan bij het US consulaat (http://amsterdam.usconsulate.gov/index.html), wat i.h.a. verplicht is als je een strafblad hebt. Uitzonderingen daar op staan op de website. Dit is niet kostenloos (2003 - €95,-) en is niet onverstandig om ruim van te voren te doen. Trek daar minimaal 3 maanden voor uit, consulaire molens draaien niet altijd snel.

De benodigde formulieren kun je op de website al downloaden en invullen.
Aan de hand van de opgestuurde documenten wordt je dan uitgenodigd, en word je beoordeeld voor een visum. ESTA hoef je dan niet meer in te vullen.

Ik heb dat hele traject (in 2003) voor een maat van mij begeleidt, die een onder invloed rijden akkefietje op zijn naam had, en die werd, na tig formulieren over en weer ingevuld te hebben, eindelijk (na echt 3 maanden) uitgenodigd werd op het consulaat, op de dag dat wij zouden vertrekken naar de US.

Hij heeft uiteindelijk, nadat een bevriende marechaussee hem verteld had dat dat "altijd" goed ging, de gok genomen en netjes "Nee" ingevuld op de I-94, en is overal zo doorgewandeld.
Het ergste wat hem kon overkomen is een heen en weertje naar de US, was zijn repliek.

Persoonlijk vond ik het een hele gok, maar veel keus was er niet.
Tickets geboekt en betaald en er pas op gewezen toen Patrick Kluivert geweigerd werd door Immigrations, en dat in de krant kwam.
Belletje met het consulaat gaf de doorslag voor een visumaanvraag.
Nooit meer wat van gehoord, trouwens, ook niet van de betaalde €95,-

ferret
29-03-10, 22:36
Bij ons is ook iemand met een strafblad. De ESTA invullen was geen probleem, want daar heeft hij al toestemming gekregen om te reizen, maar wat ik nergens kan vinden is wat "moreel vergrijp" betekend. Dat vragen ze namelijk op het I-94 formulier.

Op internet kan ik alleen vinden dat abortus plegen een moreel vergrijp is, maar hij is een man, dus dat is het niet.
Kan iemand ons helpen??

irma90
12-03-12, 14:49
Hoi allemaal,

Ik zou graag dit jaar samen met mijn vriend een rondreis willen maken in Florida, maarr.. ik zit met het probleem dat ik bijna zeker weet dat mijn vriend een strafblad heeft, omdat hij een paar jaar geleden een taakstraf heeft moeten doen. Dit was vanwege een vechtpartij in een discotheek waarbij hij zelf niet heeft gevochten maar wel door de rechter werd gezien als aanleiding tot die vechtpartij. Nu wordt ik dus nergens wijs van bijv. wanneer zoiets verjaard zodat wij gewoon fatsoenlijk naar Amerika kunnen zonder ons ergens zorgen om hoeven te maken. Want ik heb gelezen dat de visumprocedure ook niet opschiet omdat we dan het strafblad moeten opvragen laten vertalen door een ''officieel persoon'' in het engels en dan nog op gesprek moeten komen? Wie heeft een duidelijk antwoord voor mij of desnoods een tel.nr waar ik naartoe kan bellen waar iemand dit soort lastige dingen weet, want de verhalen zijn zo verschillend op internet maar voor het bedrag wat ik voor die vakantie neer moet leggen ga ik het niet op de gok doen en liegen op dat esta formulier van mijn vriend? Alvast bedankt voor jullie reacties!

Teleton
12-03-12, 14:57
Hoi allemaal,

Ik zou graag dit jaar samen met mijn vriend een rondreis willen maken in Florida, maarr.. ik zit met het probleem dat ik bijna zeker weet dat mijn vriend een strafblad heeft,
Bel bij twijfel de ambassade even.....of zoek uit of hij werkelijk een strafblad heeft.

verder wordt er bij de ESTA aanvraag niet gevraagd of je een strafblad hebt:
Have you ever been arrested or convicted for an offense or crime involving moral turpitude or a violation related to a controlled substance; or have been arrested or convicted for two or more offenses for which the aggregate sentence to confinement was five years or more; or have been a controlled substance trafficker; or are you seeking entry to engage in criminal or immoral activities?

wat volgens google ongeveer dit inhoudt:


Bent u ooit gearresteerd of veroordeeld voor een vergrijp of misdaad met betrekking tot morele verdorvenheid of een overtreding met betrekking tot een gereguleerde stof, of zijn gearresteerd of veroordeeld voor twee of meer strafbare feiten waarvoor de totale veroordeling tot opsluiting was vijf jaar of meer, of hebben is een gereguleerde stof handelaar, of zoekt u toegang tot bezighouden met criminele of immorele activiteiten?kijk hier voor de nederlandse aanvraag
Edit:....overigens is hier al een topic over....Kijk hier (https://esta.cbp.dhs.gov/esta/application.html?execution=e2s4)voor de aanvraag in het nederlands.

Njit
12-03-12, 15:23
De tekst op ESTA zelf is deze:


Bent u ooit aangehouden of veroordeeld wegens een overtreding of misdrijf waarbij sprake was van een moreel schandelijke daad of een overtreding met betrekking tot een verboden stof; of aangehouden of veroordeeld voor twee of meer overtredingen waarvoor het gezamenlijke vonnis vijf jaar of meer gevangenisstraf bedroeg; of bent u handelaar in verdovende middelen geweest; of zoekt u toegang tot de Verenigde Staten om u daar in te laten met criminele of immorele activiteiten? *

Gewoon 'Nee' invullen dus. Verder ook niet over hebben bij de Immigration. Je liegt ook niet op je formulier, deze regel is gewoon niet van toepassing.

Men is best streng in de USA maar ook met bijv. een verkeersovertreding mag je het land nog gewoon in.
Ook Bureau Halt hoef je niet op te geven als je vuurwerk hebt afgestoken toen het nog niet mocht.

Char88
15-10-12, 20:05
Ik heb meerdere malen dit onderwerp gegoogeld en forums gelezen maar voor mij blijft het nog onduidelijk.
Mijn vriend en ik willen volgend jaar april 2 weken naar Miami. Aangezien hij 6 jaar geleden gearresteerd is voor GEEN ZWARE delicten (geen drugs en geen moord) en dus een strafblad heeft moest hij een visum aanvragen.

Vandaag zijn wijn naar de ambassade geweest met alle benodigde documenten en werd zijn visum afgekeurd met de reden omdat hij gearresteerd is. Wat kunnen wij nu het beste doen om wel Amerika in te komen? Zonder visum reizen? Andere route? Visum nog een keer aanvragen? Ik heb namelijk gelezen dat sommige er wel in komen zonder visum met strafblad?

Ik hoop dat iemand ons kan helpen.

Alvast dank!!

JKG
15-10-12, 20:14
Je kan het proberen, en niets zeggen en niets verklaren dat je (vriend) ooit eens gearresteerd bent. Maargoed, er bestaat altijd een kans dat je terug moet als je daar bij immigratie staat. Soms kan je beter je mond houden en gewoon doen ipv netjes dingen aanvragen. Ik heb hier en daar ook wel gelezen dat mensen zo zijn binnengekomen.
Nee heb je, ja kan je krijgen (met een paar 'white lies').

Char88
15-10-12, 20:17
Kunnen zij dan bij de douane niet zien dat zijn visum is afgewezen?? Het is namelijk echt een risico en weggegooid geld stel dat het niet lukt??

JKG
15-10-12, 20:20
Dat is inderdaad wel een goeie, even niet aan gedacht... je hebt idd al wel melding er van gedaan.
Ook al op het forum van allesamerika.com gekeken? Daar moet ook wel een soort topic voor zijn. Hier is het meer over vakanties etc, daar gaat het echt over alles met Amerika.

Njit
15-10-12, 20:22
De meesten hier zullen er geen ervaring mee hebben. Op het AllesAmerika forum komt deze vraag veelvuldig voor. Wellicht dat je daar wat wijzer wordt. Zie http://forum.allesamerika.com/search_google.php?q=strafblad%20visum

Het officiële advies wat we je kunnen geven is de waarheid vertellen. Helaas voor jullie betekent dat dat jullie niet naar de USA kunnen.

Patrick
15-10-12, 20:58
Aangezien hij 6 jaar geleden gearresteerd is voor GEEN ZWARE delicten

Ik wist niet dat je gearresteerd kon worden als je geen zware delicten pleegt. :P

Maar ik zou het risico niet willen nemen als je al een nee heb

Melissa & Patrick
15-10-12, 21:02
Ik zou de gok zeker niet nemen hoor.. Alleen bij de gedachten al dat ik die gok zou moeten nemen raak ik al gestrest van ;)

chippie
16-10-12, 09:20
Het probleem nu is, dat je al melding hebt gemaakt. Ik weet niet wat je allemaal hebt moeten melden, maar als je paspoortnummer bekend is, dan is ook bekend dat dat paspoort is geweigerd. Nu wil je het toch proberen en zul je een Esta moeten aanvragen, ben heel benieuwd of dat al lukt. (lijkt mij niet als je paspoortnummer bekend is) Stel je krijgt toch een Esta dan is er nog de kans dat je bij de imigrations ontdekt wordt. Al met al lijkt het mij het risico niet waard en kun je je geld beter ergens anders aan besteden.
Maar goed ik ben geen ervaringsdeskunidge op dit gebied maar ik denk dat het zo zou kunnen gaan.

sonja
16-10-12, 09:37
De meesten hier zullen er geen ervaring mee hebben. Op het AllesAmerika forum komt deze vraag veelvuldig voor. Wellicht dat je daar wat wijzer wordt. Zie http://forum.allesamerika.com/search_google.php?q=strafblad%20visum

Het officiële advies wat we je kunnen geven is de waarheid vertellen. Helaas voor jullie betekent dat dat jullie niet naar de USA kunnen.

Dit is het enige juiste advies!
Het is zinloos te speculeren wat wel of niet zou kunnen gebeuren. Het lijkt me dat je zekerheid wilt, alhoewel je dat eigenlijk al hebt gezien de afwijzing van het visum. Wat een teleurstelling voor jullie.

knaapje
16-10-12, 15:33
Het zal er niet om gaan of hij gearresteerd is, maar of hij veroordeeld is.
Aangezien hij een strafblad heeft zal dat wel het geval zijn.

pumi1000
18-10-12, 12:37
Ik wist niet dat de controle zo streng was en dat een visum ook echt geweigerd kon worden (na zoveel jaren). Dan moet het toch wel een wat ernstiger vergrijp zijn geweest?
Ik ken ook iemand die voor zijn reis een visum aan heeft moeten vragen in 2008, maar die heeft hij toen wel gekregen.

Wallstreet
18-10-12, 17:01
Het enige wat ik je kan aanraden is wachten tot wanneer dit strafblad verdwijnt. Het is toch niet zo dat je vriend eeuwig gestraft zou blijven denk ik?
Het risico lopen om bij aankomst in US terug gestuurd te worden is er. Ik zou de plannen uitstellen en wachten tot wanneer hij terug een blanco strafblad heeft.
Het heeft geen zin om te zoeken naar achterpoortjes, of illegaal advies.

Teleton
18-10-12, 17:23
Het enige wat ik je kan aanraden is wachten tot wanneer dit strafblad verdwijnt. . Een strafblad verdwijnt maar niet zo maar:
Een strafblad wordt aangemaakt na strafrechtelijke veroordeling voor een overtreding of een misdrijf. De tijd dat het strafblad blijft bestaan is 5 jaar voor overtredingen en 30 of 20 jaar voor misdrijven. Deze termijn gaat in na onherroepelijke afdoening van de strafzaak.
Gezien het feit dat de topicstarter over een veroordeling van zes jaar geleden rept, kunnen we er gevoegelijk van uitgaan dat het nog wel 14 jaar kan duren voor een visum wordt afgegeven.

Wallstreet
18-10-12, 18:14
Een strafblad verdwijnt maar niet zo maar: Gezien het feit dat de topicstarter over een veroordeling van zes jaar geleden rept, kunnen we er gevoegelijk van uitgaan dat het nog wel 14 jaar kan duren voor een visum wordt afgegeven.

Inderdaad, zo had ik het nog niet bekeken, het ziet er naar uit dat ze best hun plannen opbergen denk ik.

selma
19-10-12, 21:06
Het enige wat ik je kan aanraden is wachten tot wanneer dit strafblad verdwijnt. Het is toch niet zo dat je vriend eeuwig gestraft zou blijven denk ik?
Het risico lopen om bij aankomst in US terug gestuurd te worden is er. Ik zou de plannen uitstellen en wachten tot wanneer hij terug een blanco strafblad heeft.
Het heeft geen zin om te zoeken naar achterpoortjes, of illegaal advies.

Dan nog ben je er niet. Het gaat namelijk niet alleen om strafblad, maar om aangehouden zijn. Lees; hierbij telt het dus NIET of men schuldig of onschuldig is gebleken achteraf, aanhouding op zich is al genoeg om door de molens te moeten maar ook bijv. onttrekking aan gerechterlijke vervolging etc.

Ik weet van verhalen waar ik zelf bovenop heb gezeten waar men geen visum zou hebben gekregen, ondanks dat men geen strafblad heeft in NL, maar 30+ jaar geleden aangehouden is en onschuldig bevonden is. Persoon in kwestie heeft na maanden aanvraag ingetrokken voor officiele beslissing er was omdat afwijzing duidelijk was en afwijzing voor een visum je jarenlang kan blijven achtervolgen in meest vervelende situaties. Idem dito gezien bij een ander die wel doorgezet heeft; officiële afwijzing.

Liegen is sowieso groot risico's nemen, zo ook het "proberen een esta te krijgen". Men moet namelijk ook beantwoorden of ooit een visum geweigerd is. Daarop bevestigend beantwoorden is geen esta maar visum moeten aanvragen en grote kans op weer afwijzing. Daarop ontkennend antwoorden is frauderen en kan vervelende gevolgen hebben.

Sommige landen zijn nu eenmaal ongelooflijk strikt in bepaalde situaties, soms ook levenslang.

Wallstreet
20-10-12, 09:43
Ik dacht sowieso voor dergelijk misdrijf, dat het na 8 jaar geen probleem meer zou zijn. Heel vervelende situatie voor TS. Ook dat is de VS! Ik kan er me soms aan ergeren,
maar ben enigszins toch blij dat ze zo streng zijn. Al is het moeilijk de lijn te kunnen vinden, dat dan weer wel. Maar ik ben vorig jaar op Philadelphia ook zonder enige reden gevraagd om het personeel te volgen en eerlijk de vragen te beantwoorden. Tot 2x toe volledige controle gekregen en toen werd er beraadslaagt wat er met me zou gebeuren.
Ze vonden het verdacht dat ik alleen geland was en géén verblijfsadres had op het moment van de aankomst. Uiteindelijk mocht ik toch blijven, maar na een ticket van 688 euro en een vlucht van 9u zou het een diepe dreun zijn, mocht ik de toegang ontzegd worden. Ze zijn heel streng!

Teleton
20-10-12, 10:40
Ze vonden het verdacht dat ik alleen geland was en géén verblijfsadres had op het moment van de aankomst. Hmmmm...maar dit staat toch los van het weigeren van een visum? En zonder enig reden ondervraagd? Hoe kom je er bij. Je hebt je in dit geval gewoon niet aan de regels gehouden. Het is al jaren (sinds 9/11)bekend dat je vooraf een verblijfsadres op moet geven. Als je daar niet aan voldoet, vraag je om problemen en neem je zelf het risico op sancties. Het is nog een wonder dat je mocht inchecken en boarden. Gewoon precies doen wat er vooraf van je gevraagd wordt als je naar de VS gaat, dan heb je nergens last van.

Tinkerbell
20-10-12, 11:33
Ik kan me natuurlijk vergissen maar je moet op het Esta formulier toch je verblijfsadres aangeven?

Teleton
20-10-12, 11:48
Ik kan me natuurlijk vergissen ... Klopt.....:rolleyes:! De adresgegevens op het ESTA-formulier zijn (nog) facultatief maar de luchtvaartmaatschappij verzamelt deze gegevens voor je vertrekt. Dit zijn de API gegevens (http://www.klm.com/travel/nl_nl/prepare_for_travel/travel_planning/usa/index.htm#p6)en daar valt het eerste adres in de VS wel onder.


aanhouding op zich is al genoeg om door de molens te moeten
Ik weet van verhalen waar ik zelf bovenop heb gezeten waar men geen visum zou hebben gekregen, ondanks dat men geen strafblad heeft in NL, maar 30+ jaar geleden aangehouden is en onschuldig bevonden is. . Het zal allemaal wel waar wezen. Maar er wordt uitgebreide documentatie (http://www.travel.state.gov/visa/frvi/ineligibilities/ineligibilities_1364.html)aangeboden over de redenen van weigering van een visum. Een arrestatie valt daar niet onder.

Tinkerbell
20-10-12, 13:14
Klopt.....:rolleyes:! De adresgegevens op het ESTA-formulier zijn (nog) facultatief maar de luchtvaartmaatschappij verzamelt deze gegevens voor je vertrekt. Dit zijn de API gegevens (http://www.klm.com/travel/nl_nl/prepare_for_travel/travel_planning/usa/index.htm#p6)en daar valt het eerste adres in de VS wel onder.

Zoiets dacht ik ook. Call me stupid maar ik vul altijd de gegevens in van ons eerste hotel. Zowel Esta alsook Apis.
Ik heb altijd een loodzware map met alle gegevens van alle hotels voor vier weken bij me,compleet met reserveringsnummers.
Better safe than sorry.

knaapje
20-10-12, 15:30
.........Ik heb altijd een loodzware map met alle gegevens van alle hotels voor vier weken bij me,compleet met reserveringsnummers..............

Dat hoeft niet meer hoor.
Alleen adressen en reserveringnummers op een A-4-tje
Alle gegevens op een USB
stick (met beveiliging) scannen of kopieeren.
Daarnaast heb ik veel gegevens ook in Dropbox staan.
Kan je in noodgevallen overal bij.

Tinkerbell
20-10-12, 17:33
@knaapje;
Ik weet het maar feit is dat het in de meeste hotels gewoon makkelijker is om je reservering gewoon op papier bij je te hebben.
Wij vinden dat dit de meest efficiënte methode is.

Verder zitten en nog honderden andere gegevens in de map. Stadsplannen,openbaar vervoer schema's, alle inlogcodes voor weblog,CC, bank gegevens, passen van reisverzekering enz enz.

Alles op internet of computer is mooi maar bij storing of verlies zit je met de handen in het haar. Wer schreibt der bleibt zeggen we hier en tot nog toe is dat gewoon waarheid gebleken.

knaapje
20-10-12, 21:47
........alle inlogcodes voor weblog,CC, bank gegevens, passen van reisverzekering enz enz.

Alles op internet of computer is mooi maar bij storing of verlies zit je met de handen in het haar. ..............

Ieder zin meug zeggen we hier dan, maar als je deze map dan verliest met alle codes, passen enz.???

Mij lijkt een beveiligde USB-stick dan toch wel handiger en veiliger.

Op je A-4-tje staan de reserveringen en ik maak laatste jaren vrijwel niet anders mee dat men je naam en cc vraagt, verder geen nummer.

Maar nogmaals ieder zijn keus.

Tinkerbell
21-10-12, 05:39
Ik weet het en buig in diepe schaamte mijn hoofd. :p

Wallstreet
22-10-12, 15:27
Hmmmm...maar dit staat toch los van het weigeren van een visum? En zonder enig reden ondervraagd? Hoe kom je er bij. Je hebt je in dit geval gewoon niet aan de regels gehouden. Het is al jaren (sinds 9/11)bekend dat je vooraf een verblijfsadres op moet geven. Als je daar niet aan voldoet, vraag je om problemen en neem je zelf het risico op sancties. Het is nog een wonder dat je mocht inchecken en boarden. Gewoon precies doen wat er vooraf van je gevraagd wordt als je naar de VS gaat, dan heb je nergens last van.

Op het moment van de reis had ik weinig tijd om vooraf info te zoeken, ik moest halsoverkop naar de VS.
Ik had info over visa en dergelijke, maar niet alle details, aangezien ik niet bekend was met het grote verschil tussen VS en Europa.
Wij zijn iets te verwend denk ik. Amerika is streng, zo hoort het ook, maar had me niet verdiept in elk detail.

jackdiscus
27-03-13, 17:29
Ik vind die hele regel zware bullshit dit is een actie van the antichristal goverment die meer en meer in de privacy van mensen wil gaan zitten en nu met dit smoesje opkomen en 9-11 gebruiken als excuus.Want waarom is die regel nu pas ingegaan en niet in 2001 onzin.Dat mensen met een strafblad een visa moeten aanvragen zware bullshit amerika is a free country.En in amerika zijn toch ook nog veel zwaardere criminelen moeten die dan als ze in en uit reizen een visa aanvragen nee dus het is gewoon onzin ja als ze die mensen in de gaten willen houden doen ze dat toch dit is echt de grootste bullshit regel die er is gemaakt.

corrus
27-03-13, 17:42
Tja... Het leven is hard... :rolleyes:

S@skia
27-03-13, 17:46
Tja, ieder recht op z'n eigen mening maar er is nogal een verschil tussen het ene en het andere strafblad. Zoals je zelf zegt hebben ze zelf al criminelen genoeg en "the land of the free" heeft dus ook regels like it or not. Al die vingerafdrukken zijn ook niet voor niets :(:(

corrus
27-03-13, 18:02
Bovendien is iedereen vrij in het wél of niet accepteren van deze regels...
Accepteert men deze niet, dan kan men niet naar de USA...
Niemand wordt verplicht om naar de Verenigde Staten te gaan...

knaapje
27-03-13, 19:32
't Is ook een manier om je op het forum voor te stellen. Je weet gelijk wat voor vlees je in de kuip hebt.

Patrick
27-03-13, 23:00
Is Jack de vriend van Irma? ;)