PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Baluga: Orlando-Orlando Mei 2010



baluga
30-01-10, 20:37
Wij, man, vrouw en 2 meiden van 8 en 11 gaan 16 dagen helemaal uit hun dak in Orlando!
Onze voorkeur gaat uit naar de pretparken, maar willen ook wat van de omgeving zien. Maar vooral zoveel mogelijk eruit halen van wat er in zit.

Ons reisschema ziet er tot nu toe als volgt uit( tips/veranderingen zijn van harte welkom):
Dag 1:Schiphol-Orlando, auto ophalen en villa zoeken,
Walmart.
Dag 2: Rustdag, shoppen, 's avonds Old Town.
Dag 3: Universal Studios
Dag 4: Seaworld
Dag 5: Aquatica/Universal Citywalk ( soort van rustdag;))
Dag 6: Islands of Adventure
Dag 7: Wet´n wild
Dag 8:
Dag 9: Discovery Cove
Dag 10:
Dag 11:Bush Gardens
Dag 12:Kennedy Spacecenter
Dag 13:Chrystal River
Dag 14:
Dag 15:Vertrek Orlando
Dag 16: Aankomst nederland en weer wakker worden uit een mooie droom!


Wat denken jullie ervan, kunnen we hiermee uit de voeten?

De dagen die nog open staan kunnen nog ingevuld worden.
Waarschijnlijk dat wet´n wild 1 dag ook te lang is. Dat zouden we dan nog kunnen combineren met iets anders. Graag jullie mening hierover. Ben benieuwd.

Groet,Baluga:p

Teleton
31-01-10, 10:46
Wij, man, vrouw en 2 meiden van 8 en 11 gaan 16 dagen helemaal uit hun dak in Orlando!

Wat denken jullie ervan, kunnen we hiermee uit de voeten?


Alles kan, alles mag! Maar ik mis eigenlijk nog wat shopping? En als je wat leuks van deomgeving wilt zien is een dagje kelly Park misschien ook leuk? Wat verder opvalt is dat jullie drie dagen achter elkaar behoorlijk lang in de auto zitten terwijl je aan het begin van de vakantie vrij veel themaparken rond Orlando bezoeken. Waarom Universal en Seaworld achter elkaar bezoeken? De volgorde Universal, Aquatica, Seaworld, Wet & Wild, Islands of Adventure en Discovery Cove lijkt mij veel relaxter. Maar misschien hebben jullie er een hele goede reden voor. Hadden jullie geen Discovery Cove pakket inclusief de andere parken die jullie bezoeken? Dan kan je je bezoeken toch over twee weken verspreiden?

Persoonlijk zou ik die drie 'lege' dagen ook maar inplannen, dan heb je overzicht. Een planning is om later mee te schuiven....En, als je goeie suggestie wilt, dan is het handig om de data en dagen in je schema te vermelden. Zo gok ik nu dat dag 12 wel eens 14 mei zou kunnen zijn, maar ik kan er helemaal naast zitten.

baluga
31-01-10, 12:21
Quote:Waarom Universal en Seaworld achter elkaar bezoeken? De volgorde Universal, Aquatica, Seaworld, Wet & Wild, Islands of Adventure en Discovery Cove lijkt mij veel relaxter.

Bedankt Teleton, ik had al zo'n vermoeden cq. hoop dat je zou reageren.
Jouw tip van hierboven ga ik meteen in het reisschema veranderen. Helemaal gelijk om na een dagje pretpark een dagje dagje waterpark achteraan te doen.

Toch zag ik op verschillende andere reisschema's dat er halve dagen waterpark gecombineerd worden met pretparken. Misschien is dat ook een idee.

En nee, helaas is de 12e dag niet op 14 mei. We hadden dolgraag de lancering van de spaceshuttle gezien, maar helaas 14 mei is de aankomstdag weer in Nederland.

Heel erg bedankt voor je reactie.
Groet, Baluga

belgske
31-01-10, 12:29
Hoi,

Ik zie dat je 2 jonge meiden hebt, 2 prinsesjes mag ik hopen. ;)
Volgens mij mag dan de magische sfeer van Disney niet ontbreken, denk aan Magic Kingdom.
Of heb je een goede reden om Disney te mijden?

mrloes
31-01-10, 12:57
hi

Wij gaan van 30 april t/m 14 mei dus 'n beetje gelijk aan de periode van Baluga.
Wij hebben bewust gekozen om niet te veel parken te doen en zo'n beetje om de dag wat "groots" te ondernemen. We hebben een Ultimate Ticket gekocht bij DC en doen zeer wrschlk dan ook alleen de 3 parken die daarbij horen. Geen Universal, geen Disney ed. We zijn met 3 volwassenen en 2 kids van 12 en 15 waarvan eentje met MCDD dus we bouwen met opzet wat rust in en t geeft ook de mogelijkheid om wat van de omgeving te zien, evt iets te verschuiven, een extra bezoek aan bv Seaworld of Aquatica.

vrijdag: vertrek/aankomst = avond
1 zaterdag: boodschappen doen / omgeving verkennen / savonds Old Town
2 zondag: thuis & bv Citrus Tower
3 maandag: Busch Gardens
4 dinsdag: thuis & bv Winter Garden
5 woensdag: Discovery Cove
6 donderdag: thuis & ??
7 vrijdag: Seaworld of Aquatica
8 zaterdag: thuis / winkelen / evt naar Old Town
9 zondag: Moederdag / drive in bios
10 maandag: verjaardag
11 dinsdag: Seaworld of Aquatica
12 woensdag: natuur bv in/om Lake Louisa State Park
13 donderdag: laatste x winkelen / spullen pakken
14 vrijdag: vertrek = ochtend
Zaterdag: thuis

baluga
31-01-10, 13:15
Hoi,

Ik zie dat je 2 jonge meiden hebt, 2 prinsesjes mag ik hopen. ;)
Volgens mij mag dan de magische sfeer van Disney niet ontbreken, denk aan Magic Kingdom.
Of heb je een goede reden om Disney te mijden?

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar we zijn al zo vaak in Disneyland Parijs geweest. Howel dit prinsesje, ahum, ook wil gaan huppelen zodra ze 1 voet bij Disney binnenstap. Inderdaad magisch, even vergeet je alles om je heen...

Ik heb even de site van Disney's Magical Kingdom erlangs gelegd en naar mijn idee is het niet veel groter dan Disneyland Parijs. Ik kan me natuurlijk vergissen( wil geen MK fans op de tenen trappen......;))
Natuurlijk kunnen we dan nog naar Epcot, Hollywood Studios en Animal Kingdom, maar we hebben bewust gekozen om naar de andere parken te gaan. We hebben ook een ultimate ticket, we kunnen dus gaan wanneeer en zo vaak we maar willen.

Groet, Baluga:D

belgske
31-01-10, 13:37
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar we zijn al zo vaak in Disneyland Parijs geweest. Howel dit prinsesje, ahum, ook wil gaan huppelen zodra ze 1 voet bij Disney binnenstap. Inderdaad magisch, even vergeet je alles om je heen...

D'r zijn op dit forum al veel discussies gevoerd over DLRP en MK.
Hoe moet ik dat nu duidelijk uitleggen? Beide parken zijn fysiek vergelijkbaar, maar éénmaal daarbinnen zul je moeten constateren dat er wel degelijk een enorm verschil is.
De enige raad die ik je kan meegeven is hier op dit forum even de discussies eromtrent op te zoeken. Een link ernaar toe leggen, kan ik niet.

Hollywood Studios is ook een mooie optie : musical van Beauty and the Beast, Voyage of the little Mermaid, stuntshow van Indiana Jones, de avondshow Fantasmic. Bekijk maar eens filmpjes op YouTube.

Ik wil je schema niet beïnvloeden, maar zeg nu zelf : een bezoek aan Orlando zonder de magische wereld van Disney te bezoeken, da's toch ondenkbaar, nietwaar ?

mrloes
31-01-10, 13:39
een bezoek aan Orlando zonder de magische wereld van Disney te bezoeken, da's toch ondenkbaar, nietwaar ?

Nee hoor, das heel goed denkbaar. In 2002 ook in Orlando geweest en geen Disney gezien! Ik snap dat veel mensen denken dat t erbij hoort maar er zijn zoveel andere dingen te doen. Dus ook voor ons, geen Disney dit x.

baluga
21-03-10, 19:34
Hier is ie dan ons reisschema:

Dag 1: A'dam-Manchester-Orlando v.v., auto ophalen en naar de villa.
Dag 2: Koninginnendag, in oranje buiten de deur ontbijten, boodschappen doen en daarna de omgeving verkennen en shoppen.
Dag 3: Sea World eventueel 's avonds Old Town
Dag 4: Chrystal River en Homosassa Springs
Dag 5: Rustig dagje ,beetje shoppen en minigolf
Dag 6: Universal Studios
Dag 7: Aquatica en Universal Citywalk
Dag 8: Discovery Cove
Dag 9: Bush Gardens
Dag 10: Winterpark en Ocala
Dag 11: Moederdag, shoppen en Disney Boardwalk
Dag 12: Islands of Adventure
Dag 13: Sint Petersburg en Clearwater Beach
Dag 14: Laten we nog open, voor als we iets nog een keer willen gaan zien.
Dag 15: Inpakken en weer naar huis
Dag 16: Aankomst in Nederland

Zoals jullie zien een druk programma. Maar we willen er dan ook uit halen wat er in zit.;)

Teleton
22-03-10, 08:25
Zoals jullie zien een druk programma. Ziet er ultimade uit hoor, met voldoende relaxmomentjes om zo af en toe toch even tot jezelf te komen......\\:D/