PDA

Bekijk Volledige Versie : Onduidelijkheden e-Tickets en Bagage



Enriekie
30-01-10, 18:42
Wij hebben vorig jaar Juni 3 tickets geboekt via D-reizen,

Deze tickets waren door D-reizen bij KLM geboekt.
Maar al snel bleek dat de vluchten door NorthWest Airlines werden uitgevoerd.
Maar na de overname van NorthWest door Delta blijkt dat de vluchten door Delta worden uitgevoerd.

Ik kan op de Delta site inloggen en mijn stoelen vastleggen, maar krijg vervolgens ook de mededeling dat mijn reserveringsnummer is gewijzigd.

Hoor ik niet een nieuw e-ticket te krijgen van D-Reizen?

Ook wil ik weten of ik me aan de bagagevoorschriften van de KLM of van Delta moet opvolgen. Ik heb immers KLM geboekt.


D-Reizen was vandaag niet bereikbaar ivm met Drukte vandaar dat ik de vraag in het forum stel.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Rico

corrus
30-01-10, 19:03
1 koffer per persoon 23 kg per stuk, (hetzelfde als bij KLM)

Trouwens Aan de vluchtnummers kun je zien of het KLM, Delta, Air France is.

Vluchtnummer van KLM beginnen met KL van Delta met DL

Vaak staat er Vluchtnummer: KL<getal> - Uitgevoerd door Delta Airlines (nr. xxxxx)
Indien er KL<getal> staat maar uitgevoerd door Delta Airlines
Dan houdt je je aan de regels van KLM...

Echter inchecken doe je wél bij de Delta balie en NIET bij KLM

Dus in dit geval houdt je wat bagage betreft aan de KLM regels, maar het inchecken gebeurt altijd bij de uitvoerende luchtvaartmaatschappij.

Michael66
30-01-10, 20:03
Hoor ik niet een nieuw e-ticket te krijgen van D-Reizen?Het mooie van een e-ticket is .... dat het een e-ticket is! Dus in principe geen papiertje nodig. Je kunt het waarschijnlijk wel printen vanaf de Delta-website. Heb je dat al geprobeerd?

Wat het reisburo betreft had het hun m.i. wel gesierd als ze je op de hoogte hadden gesteld van de wijzigingen. Niet bij elke kleine wijziging, want dat is niet altijd nodig, dat maakt je alleen maar onrustig. Maar toch zeker enkele weken voor vertrek zouden ze e.e.a. nog even voor je kunnen controleren en je op de hoogte brengen van de laatste stand van zaken.

Vraag anders even bij D-reizen wat hun procedures hierin zijn.

pumi1000
30-01-10, 20:11
Hoi,

Ik heb hetzelfde. Maar ik krijg via Ebookers wel iedere keer een nieuw schema met nieuwe vluchtnummers. Eticket blijft gewoon hetzelfde (nummer).

Wij hebben ook KLM geboekt, maar wordt uitgevoerd door Delta. Terug vliegen we wel met KLM.

Hoe het inchecken gaat dat weet ik nog niet.......ik kan wel op de KLM site inloggen bij " manage mijn boeking" en daar staat ook alles.

Enriekie
30-01-10, 20:26
Ik heb van D-reizen wel een aantal vlucht wijzigingen gekregen in de mail maar sinds November 2009 is het vanaf D-reizen erg stil.

Ik moest ook nog flink puzzelen omdat ik bij "Mijn Boeking" op de KLM site maar 1 vlucht zag staan. Namelijk "Detroit naar Orlando" en verder niets. Behoorlijk vaag dus!!

Hierna op de Northwest site hetzelfde gedaan en toen werd ik automatisch doorgelinkt naar Delta. Hier stonden wel alle vluchten in (Amsterdam-->Detroit & Detroit-->Orlando plus retour vluchten). Ik heb wel alvast de stoelen vastgelegd.

Ik heb inmiddels ook al een mail gestuurd naar de infodesk van D-reizen.
Maar als de bezetting net zo goed is als hun Call-centre dan duurt het nog wel even voor ik een reactie heb.

Het ergste vind ik nog dat ik misschien drie maal bagage kosten moet betalen voor de 2e koffer (op de terugreis ;-) )

Ik probeer maandag ook nog even te bellen met D-Reizen.

Ik laat dit maandag nog wel even weten.

pumi1000
30-01-10, 20:32
Het is ook een beetje onduidelijk.......ik heb ook 2 wijzigingen gehad, maar dat was alleen het vluchtnummer (north west naar delta) en de andere met een kortere overstap.

Nu vliegen we alleen met KLM en Delta. Maandag ga ik ook weer inloggen en kijken of ik mijn stoelen bij KLM vast kan leggen (90 dagen van te voren). Die op de overstap bij Atlanta liggen al vast zag ik.

Ik snap alleen niet dat als je boekt bij KLM en ook een KLM nummer hebt en er staat uitgevoerd door Delta dat je dan bij Delta in moet checken.....
Daar kom je dus pas 24 uur van te voren achter waar je moet zijn :cry: of erg vroeg op Schiphol zijn.......Ik bel Ebookers ook nog ruim op tijd om even te vragen waar ik in moet checken.

Groetjes

Enriekie
30-01-10, 21:01
@pumi1000

Ik weet dat als de vlucht door Delta wordt uitgevoerd dat je dan bij Delta moet inchecken.

Probeer wel op te letten met je bagage als je vorig jaar al geboekt hebt. bij de KLM mag je dan namelijk de 2e koffer op de terugreis nog gratis meenemen bij Delta is dit 50$

Wij vertrekken 16 maart wanneer vlieg jij?

[verwijderd]
30-01-10, 22:39
Bij Delta inchecken op Schiphol, ga maar naar de KLM balies helemaal links want KLM handelt tegenwoordig alles voor Delta en NWA af op Schiphol.

Wijst zich allemaal vanzelf daar verder en de koffers, volgens mij mag je ook nog 2 koffers mee nemen en die worden wel door gelabeld maar je moet ze wel even van de ene band naar de andere sjouwen in Detroit? (was het toch?)

pumi1000
31-01-10, 18:07
Wij vliegen 1 mei.

Volgens mij is het ook gewoon bij KLM inchecken. Vluchtnummers zijn allemaal KL .... op de terugweg staat wel duidelijk 1x DL.....

Echter de stoelen daar kom ik nog niet aan uit. Kan bij KLM kijken en op de Delta site kan ik ook inloggen, maar het stoelenschema is tijdelijk niet beschikbaar staat er. Vandaag zitten we op 90 dagen voor vertrek.

Ik heb ebookers een mail gestuud dat ze morgen stoelen voor ons moeten reserveren 3 naast elkaar. Welke rij maakt me niet zoveel uit als we maar naast elkaar kunnen zitten ivm een kind dat meegaat.

@Jeroen bedankt voor je info dat inchecken door KLM gebeurt.

moonlight91
31-01-10, 23:45
wij vliegen ook 1 mei ..geboekt delta uitgevoerd door KLM
de vlucht zowel heen als terug ..
de binnelandse vluchten atlanta /orlando en terug worden wel door delta zelf uitgvoerd.
volgens mij moet ik wel gewoon op de site van delta inchecken
op onze tickets staat wel bij elke vluchtnummer DL....

pumi1000
01-02-10, 11:38
Ik kon inloggen zowel bij KLM en DELTA maar bij geen van 2 een stoel vastleggen.

Ik heb dus eerst met KLM gebeld waar ik te horen kreeg dat ik bij Delta de stoelen vast moest leggen, alleen de laatste vlucht van NY naar Amsterdam kan bij hun, maar pas over 2 weken als die ook binnen de 90 dagen zit.

Daarna Delta gebeld in Amsterdam en die vrouw heeft op alle 3 de vluchten (amsterdam-atlanta / atlanta-orlando en orlando NY) alle stoelen vastgelegd zodat we naast elkaar zitten.

Inchecken kan op KLM site omdat het een KL nummer heeft. Blijft ingewikkeld maar ja.

Groetjes

Hannah
01-02-10, 15:56
Bij ons was het zo dat ik telefonisch de vlucht bij KLM heb geboekt. Ik zag ook netjes bij KLM de boeking staan met de juiste vluchten. 90 dagen van te voren wilde ik de stoelen op de eerste vlucht vastzetten, wat niet lukte. Op de NWA-site ging dat wel. Daar moest dat dus. In je gegevens bij KLM blijft niks staan... 24 uur van te voren wilde ik inchecken op de KLM-site (overigens hebben bijna al onze vluchten een KL-nummer), maar dat lukte niet. Blijkbaar waren onze etickets niet gekoppeld aan het incheck-systeem.
Inchecken op de NWA-site lukte ook niet vandaar...
Pas alleen wel op als je bij het inchecken nog met stoelen gaat schuiven. Wij waren een beetje aan het schuiven en ineens moesten we voor onze oude stoelen extra betalen. Dat kan niet de bedoeling zijn lijkt me... Dus incheck niet afgemaakt en KLM gebeld. De eerste die ik kreeg snapte er niks van en dacht dat het een fout in het systeem was, maar kon weinig anders... Toen nogmaals gebeld en toen kreeg ik een aardige mevrouw en die had binnen een paar minuten alles weer voor mekaar. Even opnieuw inloggen en weer verder inchecken!
Ik vraag me alleen nog even af waar ik mijn binnenlandse vlucht (met alleen een NW, nu DL-nummer) moet inchecken. Ik gok dat het wel op de KLM-site kan... We zullen zien...

Op onze etickets stond trouwens voor ons beiden dat we 2 koffers per persoon nog mee mogen nemen... Hoop dat dat ook lukken gaat... Zullen zien...

pumi1000
01-02-10, 19:30
@Hannah

Heb je op schiphol ingechecked of toch online?

Ik zie wel dat ik bij Delta kan inloggen waar onze eerste 3 vluchten mee gaan. Daar zal ik dan ook wel moeten inchecken online. Ik zie nu wel daar alle stoelen staan die de mevrouw vanmorgen heeft vatgelegd, van haar kreeg ik ook meteen een itinery gemaild. De binnenlandse vluchten vind ik nog niet zo erg wat stoel betreft, maar de lange vlucht wel als je niet bij elkaar kan zitten (ivm kind).

Ik hou het goed in de gaten tot we vertrekken of er ergens iets veranderd en anders bel ik meteen rechtstreeks dan word je ook meteen geholpen.

Groetjes

Enriekie
01-02-10, 20:46
Ik heb vandaag gesproken met D-reizen.
Ik heb daarna keurig een mail gekregen dat e.e.a. voor me uitgezocht is.

De vluchten worden allemaal door Delta uitgevoerd.
Reserveringsnummer blijft hetzelfde.
Ze sturen voor de volledigheid nog een mail met hierin de e-tickets.

Er wordt ook gezegd dat als de vlucht wordt uitgevoerd door Delta dat ik dan ook de bagagevoorschriften van Delta moet volgen. Dit is tegen mijn principes in, ik heb ruim op tijd geboekt bij KLM en verwacht dan ook KLM condities.
(Als ik een Volkswagen koop, ga ik ook niet akkoord als ik op afleverdag een Ford meekrijg).
Dit gaat me op de terugreis 150$ kosten.

Tevens weet D-reizen te vertellen dat ik maar 1 koffer mee mag nemen van max. 23 Kg. (Volgens Delta is dit 2 koffers tegen bijbetaling van 50€/$)

Maw ik had beter niet kunnen bellen want alles wat ik wilde weten wist ik inmiddels al.


Stoelen reserveren op de Website van Delta
Inchecken bij Delta met bestaande Reserveringsnummer.
Het oude KLM/NWA reserveringsnummer blijft geldig. (staat ook in de faq van Delta)
Als je bij Delta inlogt krijg je ook het Delta nummer zien. (desnoods de itenary even afdrukken)
Bagagerichtlijn van Delta aanhouden.

Nooit meer bij D-reizen boeken ;-)

pumi1000
02-02-10, 12:30
Ik wist dat mijn vlucht door KLM en Delta uitgevoerd zou worden. Op zich helemaal geen probleem als je maar weet waar je moet zijn.

Ik heb persoonlijk gebeld met Delta dan weet ik ook zeker dat ik 3 stoelen naast elkaar heb. Ik weet niet of die zomaar nog kunnen wijzigen? Online kon ik geen stoelen kiezen, want je krijgt geen map te zien.
Delta heeft me zelf het itinery gemaild en zo staat het nu ook op hun site.

Kreeg net van Ebookers een mail dat ik bij Delta online kan inchecken. Tja het is of bij KLM of bij Delta \\:D/

Op mijn eticket stond al 1 koffer. Dus mochten we nou heel veel shoppen daar dan wordt het 1 koffer tegen betaling mee terug. Of 3x maximale trolley als handbagage.......

Groetjes

Teleton
02-02-10, 13:29
Ik heb persoonlijk gebeld met Delta dan weet ik ook zeker dat ik 3 stoelen naast elkaar heb. Ik weet niet of die zomaar nog kunnen wijzigen?


Ze zullen het niet snel 'zomaar' doen, want ze willen vast geen ontevreden klanten, maar formeel heb je geen recht op bepaalde stoelnummers tot je een boarding pass hebt gekregen. En zelfs dan kan de crew je vriendelijk verzoeken om, wanneer zij dat echt noodzakelijk achten, elders te gaan zitten. Zeker als je met een kind reist, doen ze hun uiterste best om de hele club bij elkaar te laten zitten. Maar je e-ticket is niet meer dan een vervoersbewijs , je hebt met de luchtvaartmaatschappij een overeenkomst om je op bepaalde data van A naar B te vervoeren.

arie van urk
02-02-10, 13:37
Gister zijn wij weer in Florida aangekomen.

Geboekt bij Delta ,gevlogen met KLM.
Alle balie afhandelingen bij de KLM balie op Schiphol en maar een koffer per persoon.

Geen problemen mee gehad .

pumi1000
02-02-10, 14:19
@teleton

Bedankt voor je info. Voor mezelf is het niet zo erg, maar een kind van 8 zit liever niet naast alleen vreemden, vandaar dat ik toen de 90 dagen voorbij waren meteen heb gebeld. Ik weet helemaal niet hoe ver van te voren Delta stoelen vastlegd, bij KLM is dat 90 dagen. Maar ik werd vriendelijk geholpen op het nederlandse nummer van Delta.

Enriekie
02-02-10, 19:56
@ Arie van Urk (Een hele fijne vakantie !!!)

Ik weet dat KLM de balie afhandeling op schiphol doet.
Ik weet ook dat de huidige regels aangeven dat je 1 stuks bagage a 23Kg mag meenemen.

Maar,, ik had Vorig jaar mijn vluchten al geboekt bij D-reizen, dit was destijds een KLM boeking. Als het nu nog steeds KLM vluchten waren geweest had ik nu heen en terug 2 koffers mee kunnen nemen zonder bijbetaling!
Maar omdat de vluchten nu door Delta uitgevoerd worden moet ik betalen voor de 2e koffer. We gaan met 3 personen dus dit kost me 150$

Daar heb ik me al bij neergelegd, je hebt als nederlandse consument toch geen rechten al helemaal niet bij D-reizen.

Groet Rico

corrus
02-02-10, 20:12
Het 1 koffer beleid is al een tijdje... bij alle airlines
Je hebt duidelijk niet laten printen voordat dit beleid inging. (Want alleen daarmee had je het kunnen voorkomen)

Ik vind het wél een beetje slordig van D-Reizen dat ze je hiervoor niet hebben gewaarschuwd.
Maar heel veel reisorganisaties doen dit niet... (zucht)

moonlight91
02-02-10, 21:49
@teleton

Bedankt voor je info. Voor mezelf is het niet zo erg, maar een kind van 8 zit liever niet naast alleen vreemden, vandaar dat ik toen de 90 dagen voorbij waren meteen heb gebeld. Ik weet helemaal niet hoe ver van te voren Delta stoelen vastlegd, bij KLM is dat 90 dagen. Maar ik werd vriendelijk geholpen op het nederlandse nummer van Delta.

wij hebben DELTA geboekt en vliegen KLM
ik heb van de week op de DELTA site mijn stoelen voor de vlucht vast gelegd(89 dagen voor vertrek)
bij KLM kan ik overigens dus niet inloggen
voor de terugweg kon dat nog niet,ook ik wil zekerheid dat we naast elkaar zitten,ivm onze zoon

Enriekie
03-02-10, 13:46
@ Corrus

Wat had ik moeten laten Printen?
Ik had alleen een bevestiging van D-Reizen waarop mijn Bevestigingsnummer staat en dat er geboekt is bij KLM. (op deze bevestiging staat trouwens nog dat ik 2 koffers mee mag nemen.)

Ta2 Gerrit
03-02-10, 15:30
Op de E-tickets staat het ook op (2PC), die had je kunnen printen (als je ze hebt gehad)
Maar als het op de bevestiging staat is het toch ook goed ?

corrus
03-02-10, 16:16
@ Corrus
Wat had ik moeten laten Printen?
Zie onderstaand antwoord van Gerrit...
Op de E-tickets staat het ook op (2PC), die had je kunnen printen (als je ze hebt gehad)
Maar als het op de bevestiging staat is het toch ook goed ?
Neen... het dient op het eTicket te staan...
Het is een contract wat JIJ afsluit met de airline... (niet de reisorganisatie)
Staat er op het eTicket 2PC dan is het 2PC...
De boekingsdatum doet helemaal niets terzake... het gaat om de datum waarop de vliegtickets zijn uitgegeven.

Het enige wat je zou kunnen doen is de reisorganisatie aansprakelijk stellen, maar gezien het feit dat je de vliegtickets niet voortijdig (of in in ieder geval niet vóór de bagage vrijdom verandering) het laten uitgeven (dus betalen) maak je ook daarop weinig kans.

Enriekie
03-02-10, 21:44
Hoe bedoel je staat op je E-tickets?
Ik had tot afgelopen dinsdag alleen een reserveringsnummer.
Na het bellen met D-reizen heb ik alleen een drietal E-Ticketnummers gekregen.

Hoe weet ik wanneer deze zijn uitgegeven?
Hoe weet ik wat er op deze tickets staat, ik heb alleen 3 nr's verder niets.

Op de KLM site kun je niet zoeken naar een e-ticket nummer alleen naar reserveringsnummers. Als ik mijn reserveringsnummer invoer zie ik slechts 1 van de vier vluchten.

Op de Delta site kan je wel E-tickets opvragen maar als ik dat doe zie ik hetzelfde als dat ik mijn reservering opvraag. (Ik zie hier gelukkig wel alle 4 de vluchten)
Ik kan niet zien wanneer ze uitgegeven zijn. Dus ook niet of dat in opdracht van de KLM is.

Hoe kom ik er achter wat er wanneer geboekt is door D-Reizen en of KLM?

Ik ga morgen wel even met de KLM bellen.

corrus
03-02-10, 21:50
Opnieuw...

Het gaat er niet om wanneer je geboekt hebt...
Het gaat er om wanneer (datum) de tickets zijn geprint/uitgegeven...

Enriekie
03-02-10, 21:50
Het enige wat je zou kunnen doen is de reisorganisatie aansprakelijk stellen, maar gezien het feit dat je de vliegtickets niet voortijdig (of in in ieder geval niet vóór de bagage vrijdom verandering) het laten uitgeven (dus betalen) maak je ook daarop weinig kans.


Ik heb direkt na het reserveren bij D-reizen betaald.
Dit was Juni 2009... dus ruim voor de bagage vrijdom verandering!

Daarom val ik er ook over.

Het probleem is alleen hoe kan ik dit nu aantonen.

corrus
03-02-10, 21:56
Op het eTicket staat een datum van uitgifte...

DAT heb je nodig... En als JIJ kunt aantonen dat de tickets niet binnen redelijke tijd na je betaling zijn uitgegeven, dan kun je de schade op hen verhalen.

Veel reisorganisaties wachten zo lang mogelijk met het uitgeven van de vliegtickets... en laten jouw geld op hun rekening staan... uiteraard verdienen ze daaraan...

Enriekie
03-02-10, 22:58
Op het eTicket staat een datum van uitgifte...


Nogmaals ik heb een reserveringsnummer en 3 e-ticketnummers.

Als ik inlog bij Delta kan ik geen datum van afgifte achterhalen!

corrus
03-02-10, 23:28
Dan pak je de telefoon...

Kun je trouwens bij Delta je eTicket niet uitprinten???
Delta heeft die functie wel in één van z'n menu's staan

Enriekie
04-02-10, 08:04
Ik was ook van plan te gaan bellen.

Ik bel eerst de KLM, dat is tenslotte waar D-reizen geboekt heeft.
Daarna bel ik wel even met Delta.

Op de site van Delta kan ik wel de itenary printen maar daar kan ik geen datum van afgifte ontdekken.

Ik laat nog wel even een berichtje op het forum achter als ik gebeld heb.

calypso
04-02-10, 12:04
leuk jullie hebben problemen nou ik ook.
geboekt bij KLM en de trip zou met Airfrance via Parijs gaan.
Wel dat is inmiddels veranderd en nu zou ik met Delta gaan.
Afgelopen maandag is dat weer omgezet in Nortwest Airlines.
Ben benieuwd waar ik volgende week mee vlieg. Dus stoelen vatsleggen doe ik nog maar niet nu want dit heeft geen ut als dit toch weer veranderd.

JanineB
04-02-10, 12:22
Hai hai
Ik zou eerst vliegen met KLM, uiteindelijk NWA wat dus nu Delta is. Heb via expedia geboekt. Ik kan niet inloggen op de site van Delta. Dan maar vroeg op Schiphol zijn denk ik :)

r.theys
04-02-10, 12:48
Heb gisteren een mail naar Martinair gestuurd met de vermelding te bevestigen dat we 2 stuks persoon mogen meenemen op de vlucht naar Orlando, omdat de E-tickets uitgegeven in augustus 2009 en gewijzigd januari 2010 (enkel de uren). Vandaag antwoord gekregen dat we wel degelijk 2 stuk mogen meenemen van 23kg per stuk.
Dus gewoon een bevestiging aan vragen lijkt me het beste, even afprinten en meenemen naar de incheck balie.

pumi1000
04-02-10, 13:10
Hai hai
Ik zou eerst vliegen met KLM, uiteindelijk NWA wat dus nu Delta is. Heb via expedia geboekt. Ik kan niet inloggen op de site van Delta. Dan maar vroeg op Schiphol zijn denk ik :)

Als je het eticketnummer hebt kun je ook inloggen op de delta site. Bij itinery kun je kiezen voor andere opties dan reserveringsnummer. Echter ik kreeg geen seatmap te zien en heb rechtstreeks met nederlands nummer gebeld van Delta.

moonlight91
04-02-10, 13:18
bij het inloggen op Delta zag ik van de week dat
onze aansluiting in Atlanta nu 10 minuten later is dan op de E-tickets staat vermeld.
betekend dat ,dat ik dat overzicht uitmoet printen op de site van delta
of zijn mijn originele etickets gewoon inorde

pumi1000
04-02-10, 13:48
Volgens mij is je eticket gewoon een nummer en krijg je geen nieuwe.

Wij hebben ook wijzigingen, maar die staan niet op het eticket. Bij ons zijn vluchtnummers veranderd en 1 overstaptijd. Alles staat wel goed in je initery online.

Krijg wel steeds een goede initery gemaild van waar we geboekt hebben en ook op hun site staat dat als ik inlog. Juiste vluchtnummers en tijden.

JanineB
04-02-10, 14:46
Ik heb zelfs geen e-ticket..

pumi1000
04-02-10, 15:13
Ik heb zelfs geen e-ticket..

Je zal toch wel een eticketnummer hebben na boeking bij Expedia????

JanineB
04-02-10, 18:22
Kan het dit zijn:
Ticketnummer(s) luchtvaartmaatschappij: 074-38196????, 074-38196????

Ff de andere cijfers weg ivm frauderen haha

Nou krijg nou wat het is me gelukt! Die nummers waren me nog nooit opgevallen lol haha :)

Op de heen en terug reis nog stoelen kunnen kiezen! alleen de vluchten van Detroit naar Orland, daar waren nog maar 2 plekjes, helaas niet naast elkaar. En terug van Orlando naar Memphis nog maar een paar plekjes, niet meer naast elkaar. Dus allebei een stoel naast het pad, 3 rijen van elkaar vandaan :)

pumi1000
04-02-10, 19:22
ja dat klopt die beginnen met 074 van klm

beccie25
19-02-10, 23:45
ben overigens erg benieuwd enrieke wat voor antwoord je gehad hebt van klm en delta, want je hebt recht op de 2 koffers....
groetjes

Enriekie
20-02-10, 10:41
Dat is een lang verhaal geworden.

In het kort:
KLM: herkende mijn boekings/reserveringsnummer niet, ik heb daarna met veel pijn en moeite bij D-reizen mijn e-ticket nummers boven water gekregen. (beginnen allemaal met 074- dus KLM)
Officieel heb ik recht op 2 stuks.
Maar Ik kan nergens aantonen dat ik nog recht heb op het 2 stuks concept.
De KLM heeft geen mogelijkheid om e-tickets op te zoeken.
Hoe krijg je die dingen afgedrukt?

Telefonisch wordt ik bij de KLM verwezen naar mijn reisagent.
Maar D-reizen blijft volhouden dat ik met Northwest vlieg.
(Zowel de Servicedesk als bij de winkel bij mij om de hoek)
Ik heb ze gevraagd of ze eens op de site van Northwest willen kijken.
Je wordt namelijk meteen doorgelinkt naar Delta.
Blijkbaar heeft nog steeds niemand de moeite genomen dat eens te proberen.

M.A.W. ik heb het opgegeven.
Als iemand nog tips heeft hoor ik het wel.

Teleton
20-02-10, 13:08
Hoe krijg je die dingen afgedrukt?

Heb je het al geprobeerd op Travelport ViewTrip (https://www.viewtrip.com/Home.aspx?l=o) ? Met je reserveringsnummer kan je daar je gegevens op je electronic ticket inzien zoals je vluchttijden, stoelnummers en de voorwaarden voor je bagage.

Hier vind je ook je ticket issue date, kan meteen zien wanneer de tickets geticked zijn. Pas dan weet je ook of je recht hebt op de oude of de nieuwe bagageregeling.

Enriekie
20-02-10, 21:36
Teleton bedankt voor de tip.

Maar ook "Travelport Viewtrip" wordt mijn reservering niet terug gevonden.

Ik kan echt alleen op de Delta site mijn reservering vinden.
Vervolgens geeft Delta aan dat voormalig KLM/Northwest vluchten een nieuw confirmation nummer krijgen. Ook met dit reserveringsnummer kan ik niets.

Zoals ik al zei, ik geef het op.

Als er nog meer tips zijn dan wil die graag weten!

pumi1000
20-02-10, 21:39
Als je een boekingscode hebt kunt je alles inzien op deze site:

www.checkmytrip.com (http://www.checkmytrip.com)

Inloggen met je code en naam, daar staat je vluchtschema en eticket. Alles kun je printen en naar jezelf mailen.

Enriekie
20-02-10, 22:02
Ook checkmytrip kan mijn reserveringsnummer niet vinden.

Alleen de Delta Site kent mijn Reserveringsnummer.
Maar daar kan ik geen Issue Date terug vinden.

pumi1000
20-02-10, 23:11
Vreemd dat ze je bij D-reizen niet goed verder helpen. Wel fijn dat je in ieder geval bij Delta gewoon kan inloggen en je schema kan zien.

Ik heb tot nu toe al 3x nieuwe etickets gekregen, dus de datum van boeken maakt dan ook niets meer uit als je steeds nieuwe etickets geprint krijgt.......want de laatste staan op 17 februari. Heen 2 stuks bagage en terug 1 stuk.

Net keek ik even op checkmytrip.com om te zien of je daar die etickets kunt opvragen en toen zag ik dat er alweer een vluchtnummer van ons was gewijzigd.......alleen het nummer, tijden exact gelijk. Dan vraag je je ook af waarom een nummer veranderen?

Dat wordt dus vaak inloggen om te kijken of alles nog correct is en of er wat veranderd :-k

beccie25
21-02-10, 02:01
hoi enrieke
alles fijn en aardig en je hebt er zelf behoorlijk achteraan gezeten
ga gewoon naar een d-reizen winkel, waar ze ook in je dossier kunnen kijken en dan kunnen ze zien wanneer je de tkts geboekt hebt en wanneer betaald
als ze betaald zijn voor dat die nieuwe bagage regeling in ging, dan zitten zij dus fout en kun je dit dus verhalen op d-reizen...
mochten zij zeggen nee mevrouw u mag gewoon 2 pc meenemen laat ze dit dan schriftelijk vastleggen en indien dit dus tijdens de reis anders gaat zijn kun je achteraf sowieso de kosten verhalen...
hooop dat je hier wat aan hebt
groetjes rebecca

Enriekie
21-02-10, 10:55
Dat is ook mijn insteek, ik zie wel hoe het loopt!
Als ik op de terugreis moet betalen, kan ik altijd nog proberen te verhalen op D-reizen.

Ik kan gelukkig bij Delta wel inloggen met mijn reserveringsnummer. Alle vluchten staan er in, maar Ik kan alleen een itenary afdrukken, is dit voldoende om te kunnen inchecken op Schiphol?

Teleton
21-02-10, 11:03
dan zitten zij dus fout en kun je dit dus verhalen op d-reizen...kun je achteraf sowieso de kosten verhalen...


In welke voorwaarden lees je dit? De boekingsdatum heeft, zoals al enkele malen hier besproken, hier niets mee te maken, ook de datum dat je betaald hebt niet. De datum dat de tickets zijn geticked is bepalend voor de geldende voorwaarden.

Het zou slordig, niet netjes en klantonvriendelijk van D-reizen zijn, maar er staat bmw nergens in de voorwaarden dat zij aansprakelijk voor schade zijn wanneer ze later laten ticketen. Maar wellicht kan jij de clausule waarin dit staat, wel vinden.

beccie25
21-02-10, 14:15
als je de tkts volledig betaald bij d-reizen horen zij ze meteen te ticketen.....
daarom boek je ze apart als lijndienst in en niet via een reisorganisatie zoals oad en dergelijke... die dit wel later doen
naar mijn weten doet d-reizen dit namelijk ook gelijk en daarom vind ik het zo vreemd
heb pas geleden zelf mijn tkts geboekt bij d-reizen en kreeg de etickets (de werkelijke etkts) al hoewel ze die normaal natuurlijk niet printen, na 10 minuten gelijk mee
en dat was dus niet de boekingsbevestiging, maar de werkelijke etkts en dus ook de nummers ed...
het kan allicht geen kwaad teleton om dit na te vragen bij een d-reizen kantoor en ik heb het idee dat enrieke een beetje van het kastje naar het muurtje wordt gestuurd.
ze gaf al aan dat d-reizen had gezegd dat ze 2 pcs mag meenemen, maar laat ze dit dan op schrift zetten als enrieke dit wil... heb je altijd nog bewijs, anders kan d-reizen het ook in het boekingsformulier zetten, heeft ze niets aan bij de incheck, mochten ze haar daar willen laten betalen, maar wel achteraf.....
overigens wist ik ook niet van de regeling af, dat wanneer je de tkts voor 1 september boekte en betaalde en dus ook laat printen dat je dan nog gewoon 2pc concept had... dat was voor mij ook nieuw
maar de opmerking wellicht kan jij de clausule waarin dit staat wel vinden, vond ik een beetje onvriendelijk overkomen... volgens mij zijn we op het forum om elkaar te helpen en elkaar respectvol te behandelen.
heel veel succes enrieke.
groetjes rebecca

[verwijderd]
21-02-10, 14:16
Dat is ook mijn insteek, ik zie wel hoe het loopt!
Als ik op de terugreis moet betalen, kan ik altijd nog proberen te verhalen op D-reizen.

Ik kan gelukkig bij Delta wel inloggen met mijn reserveringsnummer. Alle vluchten staan er in, maar Ik kan alleen een itenary afdrukken, is dit voldoende om te kunnen inchecken op Schiphol?

In principe heb je al genoeg aan je paspoort en weten waar je naartoe vliegt en met welke maatschappij zodat je bij de goede balie staat, je itenary is alleen voor jezelf makkelijk om de tijden e.d. te weten en vluchtnummers.

Ik neem die tegenwoordig ook alleen nog mee voor de exacte tijden en vluchtnummers, en meld me slechts met bagage en paspoort bij de balie om in te checken en heb nog nooit de rest hoeven te laten zien.

Overigens reserveren reisbureau's volgens mij alleen je ticket en zodra het gehele bedrag betaald is wordt deze pas omgezet in een echt ticket tegen de gereserveerde prijs, nadeel hiervan is dat je te maken kan krijgen met extra toeslagen en verandering van voorwaarden zoals nu met die koffers.

Om die reden boek en betaal ik mijn tickets altijd direct zodat ik weet waar ik aan toe ben qua kosten en voorwaarden.

Teleton
21-02-10, 17:42
maar de opmerking wellicht kan jij de clausule waarin dit staat wel vinden, vond ik een beetje onvriendelijk overkomen... volgens mij zijn we op het forum om elkaar te helpen en elkaar respectvol te behandelen.


Wat een rare reactie. Hoewel, bij de oude Romeinen was het al de gewoonte om de boodschapper te onthoofden als het bericht de ontvanger niet aanstond. In de vraag die ik je heb gesteld, zit geen onvriendelijk woord. Ik vraag je, serieus en respectvol, om even aan te geven op grond van welke voorwaarden enrieke recht op een vergoeding zou hebben. Jij geeft immers zelf aan dat het zo zou zijn. Veel forumleden gebruiken de info die hier te vinden is. Het is dan wel fijn dat de informatie ook juist is.

Enrieke is niet de eerste en ook niet de laatste bij wie de tickets pas (veel) later dan boeking en betaling worden geticked. Als jij zo vriendelijk wil zijn ons even aan te geven waar staat dat dat niet mag, en wat de consekwenties voor D-reizen zijn, dan zou je ons op dit forum erg helpen.

Je helpt iemand in dit geval alleen maar door de juiste informatie te geven. Jij geeft hier onjuiste informatie en dan kan je er op wachten dat er vragen over gesteld worden of dat dit wordt gecorrigeerd. Daar is niets onsympatieks aan, zeker niet in dit geval waar netjes en vriendelijk door mij gevraagd wordt om even de clausule uit de reisvoorwaarden van D-reizen, SGR of ANVR aan te geven, waaruit blijkt dat jij gelijk hebt en zodat enrieke zich daar op kan beroepen.

In deze kwestie gaat het om de feitelijke regelgeving, niet om wat forumleden er van vinden. In onderstaande quotes staat jouw mening. Dat is wel sympatiek maar enrieke komt er bij D-reizen niet veel verder mee. Om haar gelijk te krijgen, laat staan een vergoeding, zal zij zich op de geldende voorwaarden moeten beroepen.

Zodra zij boven water heeft wanneer haar tickets daadwerkelijk geticked zijn, dan pas weten we hier waar zij precies recht op heeft en of zij tekort is gedaan. Het is verstandig om dat eerst maar eens uit te zoeken, misschien is het gewoon een storm in een glas water. Maar als blijkt dat D-reizen (veel) later heeft geticked dan dat zij heeft geboekt en betaald, heeft zij m.i. geen poot om op te staan. Tenzij ze voor dat luttlele bedrag besluit naar de kantonrechter te gaan om D-reizen aan te klagen en vergoeding te eisen.

Mocht zij te kort zijn gedaan doordat D-reizen te laat heeft geticked, dan adviseer ik haar overigens schriftelijk een klacht bij de afdeling klantenservice van D-reizen in te dienen en in overleg te treden.


als ze betaald zijn voor dat die nieuwe bagage regeling in ging, dan zitten zij dus fout en kun je dit dus verhalen op d-reizen...



als je de tkts volledig betaald bij d-reizen horen zij ze meteen te ticketen.....

pumi1000
21-02-10, 20:52
Ik heb mijn tickets ook in september geboekt en betaald. Meteen de dag erna kreeg ik al etickets per mail..........maar sindsdien heb ik al mijn 3e eticket gekregen - 3x een ander nummer - na wijziging van northwest naar klm en toen weer verandering van vluchtnummer en kortere overstap........het 1e eticket was dus van september en mijn laatste nieuwe van 17 februari.........er staat echter wel steeds hetzelfde op qua koffers. Heen 2 stuks en terug 1 :cry:

Ook al heb je dus gelijk betaald en een eticket gekregen, dat kan dus alsnog veranderen.

Ik denk dan ook dat Teleton het goed uitlegd en dat D-Reizen toch wel wat duidelijker en behulpzamer mag zijn.

beccie25
25-02-10, 20:39
excuses teleton dat ik jouw boodschap verkeerd heb begrepen
ook ik probeer alleen maar mensen te helpen
helaas kan ik niet uit regelgeving praten, maar alleen uit werkervaring bij d-reizen, dus vandaar.
Maar enfin, volgens mij weet enrieke inmiddels wat ze kan doen
groetjes rebecca

[verwijderd]
25-02-10, 23:13
Ik heb mijn tickets ook in september geboekt en betaald. Meteen de dag erna kreeg ik al etickets per mail..........maar sindsdien heb ik al mijn 3e eticket gekregen - 3x een ander nummer - na wijziging van northwest naar klm en toen weer verandering van vluchtnummer en kortere overstap........het 1e eticket was dus van september en mijn laatste nieuwe van 17 februari.........er staat echter wel steeds hetzelfde op qua koffers. Heen 2 stuks en terug 1 :cry:

Ook al heb je dus gelijk betaald en een eticket gekregen, dat kan dus alsnog veranderen.

Ik denk dan ook dat Teleton het goed uitlegd en dat D-Reizen toch wel wat duidelijker en behulpzamer mag zijn.

Doe dan even navraag op Schiphol hierover, in December mochten wij nml. ook 2PC per persoon mee nemen vanaf NL en vanaf Florida bleek dat niet het geval te zijn en moesten we bij betalen, ondanks alle pogingen ons gelijk te halen kregen we dit daar niet. Op Schiphol ben ik direct naar de KLM/Delta/NWA balie gelopen en heb daar geklaagd erover, kreeg vervolgens een papier wat ik moest invullen en kreeg keurig mijn geld terug.

Het schijnt nml. te zijn dat de amerikaanse maatschappijen verkeerd omgaan met de gemaakte afspraken, aldus de KLM medewerker, en hierdoor zijn er erg veel klachten en terug betalingen aan Nederlanders.

pumi1000
26-02-10, 10:48
@ jeroen

Op mijn eticket staat al vanaf het begin heen 2 stuks en terug 1.

We nemen gewoon ieder 1 koffer mee dan hebben we dus 3 koffers en een trolley als handbagage. Mochten we nou héél veel kopen daar dan wordt het een extra koffer kopen en eventueel 50 dollar betalen......of allemaal een trolley mee terug als handbagage, want die mag ook 12 kilo wegen en best groot zijn.

Maar stond er op jouw eticket dan 2pc terug of 1pc???

[verwijderd]
26-02-10, 11:37
Het vreemde is dat ik dus al mijn e tickets van de afgelopen tijd heb bekeken maar nergens heb gezien dat er iets van 1PC of 2PC op stond/staat. Ik heb afgelopen weekend ook alles weer bekeken op de United reservering en e-tickets en iterny maar er staat niets op.

Ook nu weer niet voor de reis met united van 30 april, maar gezien het feit dat die 2 juli geboekt zijn kan ik op hun site zien dat ik dus 2 PC mag meenemen. En maken ze daar weer problemen over ik neem nu de uitgeprinte tekst mee en een bewijs van wanneer de tickets zijn betaald dus kan ik het aan tonen dat ik 2PC per persoon mag meenemen.

pumi1000
26-02-10, 12:01
@jeroen

Bij mij op het eticket - van KLM - staat een regel met allerlei codes en afkortingen en als laatste staat daar PC met daaronder 2. Ik vond het ook vreemd dat we heen 2 stuks mee mochten en terug 1.

Zal er eens een mail heensturen naar KLM en kijken wat het antwoord is. Onze tickets zijn 16 september geboekt en betaald, kreeg ook gelijk de etickets in de mail. (heb ik reeds gedaan)

Toen ik net op de KLM site was zag ik bij informatie dat je ook API door moest geven. Op hun site kun je dat formulier downloaden wat je in kunt vullen thuis en wat je 1 uur voor het instappen in moet leveren op Schiphol. Je moet invullen vluchtnummer, bestemming, achternaam, roepnaam, doopnaam, geslacht, geboortedatum, nationaliteit, land woonplaats, reisdocument, nummer reisdocument, vervaldatum reisdocument, land uitgifte, verblijfsadres USA.
Beetje dus zoals ESTA alleen heet dit formulier API.

pumi1000
28-02-10, 15:47
Net mail teruggekregen van KLM dat we zowel op de heen- en terugreis 2 stuks bagage per persoon mee mogen nemen, omdat het originele eticket in september is uitgegeven. Of ik Ebookers wilde vragen of zij het willen aanpassen op het eticket. Dus dat heb ik net maar even gedaan per mail met het citaat van KLM erbij.

[verwijderd]
28-02-10, 21:48
Zo zie je maar dat een beetje navraag al kan zorgen voor meer vakantie plezier, want je kan extra shoppen.

Overigens wel de mail meenemen en reken er op dat je moet betalen in amerika per koffer boven de 1 per persoon, als ze je daar niet geloven met je mail en uitdraaien van de site gewoon op Schiphol als je aangekomen bent even naar boven gaan naar de vertrekhal, Balie KLM (helemaal links) en daar even een formulier halen zodat je je geld terug kan eisen, dan krijg je na 1,5 maand bericht en iets later het geld terug op je rekening.

Dat hebben wij de laatste keer dus gehad met DELTA/NWA alleen was ik erg boos op het vliegveld en gedurende de terug reis ook nog wel gepikeerd, achteraf dus eigenlijk niet nodig.

Overigens dat andere formulier waar je het over had ken ik niet, wij vliegen met United en daar moet ik op de site e.e.a. invullen aan gegevens en verder niets.

pumi1000
01-03-10, 09:54
@jeroen

Bedankt voor je tip en uitleg over het formulier van klm/delta mochten we wel voor een extra koffer moeten betalen.

Ik had wel iets opgevangen van API, maar op de KLM site stond nu een formulier wat je kon downloaden en invullen, dus dat heb ik maar gedaan en leveren we dan in bij inchecken.

pumi1000
02-03-10, 23:04
Vandaag nieuwe etickets gekregen met vermelding van 2 pieces bagage heen en terug!

Zal de mail van KLM ook nog maar even bewaren voor de zekerheid :wink:

Enriekie
18-03-10, 15:15
Ik zal nog even een laatste update doen, nu vanuit kissimmee!

Het online inchecken verliep ook niet echt soepel. Als ik op de Site van Delta op "Check-in" klikte kreeg ik steeds te zien "itenary not found" maar na het ingeven van het e-ticket nummer werd ik toch weer doorgelinked naar de KLM. Hier gezocht op onze naam en nu werden de Tickets wel gevonden. Waarom dit niet via "mijn boeking" kan is mij een raadsel.

Conclusie:
Ik vloog met toestellen van Delta en NWA, overigens allemaal met Delta-Crew.
Op mijn tickets staat 2 Pieces.

Gevolg, ik boek nooit meer bij D-reizen.

Teleton
18-03-10, 16:43
Gevolg, ik boek nooit meer bij D-reizen.

Het kan aan mij liggen, maar ik begrijp je opmerking niet. Vooropgesteld; van mij hoeft niemand bij D-reizen te boeken, dus ook jij niet. Vrijheid, blijheid! Maar ik vind het niet correct als een bedrijf (dat zich hier op het forum niet kan verdedigen) onterecht in een kwaad daglicht wordt gesteld. Wanneer er iets bij D-reizen of welk andere bedrijf dan ook, niet in orde is, kan het hier uiteraard besproken worden.

Maar als je over een bedrijf op een forum roept dat je niet tevreden bent en er nooit meer zult boeken, is het misschien wel handig en netjes om de reden van je ontevredenheid er bij te zetten, toch? Want waar gaat het nu eigenlijk om?

Je hebt je, voor zover ik het begrijp, bezorgd gemaakt over het aantal koffers dat je mee mocht nemen. Nu blijkt dat je gewoon twee koffers zonder extra kosten mag meenemen. Dit wijst er op dat er bij D-reizen tijdig is geticked of dat men het probleem anders heeft opgelost. Wat is dan eigenlijk nog het probleem?

Ben je teleurgesteld over de moeizame communicatie bij de combinatie KLM/NWA/Delta waar je mee te maken hebt gehad? Daar staat D-reizen toch volledig buiten?

pumi1000
18-03-10, 17:47
@enrieke

Een hele fijne vakantie daar!!!!!!! Hoe is het weer daar? Zit net wat reisverslagen te lezen en dan zie je al die mooie blauwe luchten mmmm.

D-reizen had misschien iets vlugger moeten reageren, maar ik denk dat je dat wel bij meerdere reisbureaus tegen kan komen. Uiteindelijk is het goed gekomen. Inchecken gaat via KLM site, daar was ik al achter gekomen.

Geniet ervan.

Groetjes

Enriekie
18-03-10, 20:25
@pumi1000

Ik weet niet of dit "off-topic" is. maar het is nu een beetje wisselvallig 's ochtends nog wat fris maar vergeleken met nederland is het goed ik schat het op 19 a 20 graden, wel veel bewolking. Als de zon af en toe doorbreekt schiet de temperatuur omhoog.

Genieten doen we zeker.

Groeten.

Enriekie
18-03-10, 21:30
@Teleton

Heb je het Topic wel gelezen?

Voor dat je zo'n reactie plaatst wil ik je vragen dit eerst te doen.

Ik zeg trouwens nergens dat D-reizen een slecht bedrijf is, ik geef alleen aan dat ik er nooit meer boek.

Tevens vraag ik me af of het gewenst is dat de forum leden elkaar gaan corrigeren.
Dit veroorzaakt soms lange discussies die niets aan het topic toevoegen.

Als je het niet met mijn bericht eens bent is het misschien verstandiger om een berichtje naar een moderator te sturen. Hij kan dan bepalen of iets wel of niet gepast is en eventueel het bericht verwijderen.

Maar als dit voor jou belangrijk is wil ik de punten nog wel eens opsommen!

1) D-reizen was op het moment dat ik vragen had slecht bereikbaar. (Ik heb echt vaak gebeld, kwam er telefonisch niet door)
2) Ik boek bij D-reizen dus is D-reizen op dat moment verantwoordelijk voor de informatie voorziening naar mij toe.
3) D-reizen heeft me slechts enkele malen een wijziging door gegeven, dit was 1 vluchtwijziging (KLM-->NWA) en 1 tijdswijziging. Na november vorig jaar niets meer van D-reizen vernomen. (het zijn nu toch echt 4 Delta vluchten)
4) Ik had KLM vluchten geboekt maar kon bij KLM mijn boeking niet terugvinden. Bij NWA was mijn boeking ook niet te vinden. Bij Delta kon ik gelukkig wel alles terug vinden. Waarom informeert D-reizen mij hier niet over. Ik wist op dat moment niet dat Delta en NWA gefuseerd waren.
5) Op de vraag of ik 1 of 2 koffers mee mocht nemen werd er door D-reizen verwezen naar de huidige richtlijnen (1 stuks, 2e 50$/50€). Ook toen ik aangaf dat ik vorig jaar al geboekt had.


M.A.W. Als D-reizen mij goed geinformeerd had, dan was er ook geen communicatie probleem tussen Delta/KLM/NWA geweest.