PDA

Bekijk Volledige Versie : Autohuur: Upgraden huurauto bij aankomst



Felix.Daan
30-01-10, 12:54
Even een vraagje aan de kenners..

Wij hebben dit jaar bij boeking van de reis een auto bij dollar gereserveerd (een compacte 4 deurs) stel dat we direct bij het afhalen van de auto willen upgraden naar bijvoorbeeld een midsize suv worden we dan een poot uitgedraaid of kan het voordelig uitkomen?

Alvast bedankt voor een reactie.

Felix

Lindaa
30-01-10, 13:06
Mijn ervaring is dat het aan de balie altijd duurder is...

Ta2 Gerrit
30-01-10, 13:10
I.h.a. is het zo dat je een "arm & a leg" gaat missen als je ter plaatse upgrade.
De mensen werken immers op provisie. Niks mis mee, maar hoe meer ze verkopen, hoe meer $$$.

Je zou het nog kunnen proberen via degene waar je de auto geboekt hebt. Ons is dat via usareisen zonder kosten (behoudens de meerprijs van de grotere auto, natuurlijk) ook gelukt.

Of anders, maar dat is natuurlijk een gok, hopen dat er geen compact staat, of één met een miniem defect, die je na een kwartier (rondje airport) weer wil omruilen :-)
Dan willen ze je ook nog wel eens upgraden. Dus, lifehammer mee om de koplamp te bewerken ;-)

Michael66
30-01-10, 13:11
Aan de balie geeft men vaak aan dat een upgrade naar klasse x heel goedkoop is, slechts een paar dollar per dag. Mooi, denk je dan. Maar die paar dollar is exclusief:
- Verzekeringen
- Extra's
- Benzine
- en alle taxen daarover

Alles bij elkaar moet dat dan nog maal het aantal dagen dat je daar bent en dan kom je gauw op vele honderden dollars extra uit.

Had je dan toch maar meteen in NL een grotere auto gereserveerd voor een paar tientjes meer ..... :-&:-(

(mijn mening - ervaring)

Felix.Daan
30-01-10, 13:20
Thanx voor de reacties. We hebben gelukkig nog ruim de tijd om er over na te denken...

Dussss..... niet aan de balie upgraden want ik wel lopend de vakantie doen en niet in een scootmobiel.....

Michael66
30-01-10, 13:39
Die kun je daar ook huren:
http://www.scootorlando.com/
http://www.scootarama.com/
http://www.rentascooterinorlando.com/

Nog meer: scooter rent orlando
En daar is zelfs al een topic over op het forum: Scootmobiel (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=3990)

Felix.Daan
30-01-10, 13:50
Thanx Mike.....

ekkie50
30-01-10, 14:02
Iets te kort door de bocht mensen. Hun vaste upgradeprijzen zijn inderdaad hoger dan die via je reisagent thuis. Maar sluit ter plaatse onderhandelen bij de autoverhuurder ook niet uit. Het is mij meerdere keren gelukt. Dan bedenk ik eerst zelf een maximumbedrag dat ik per dag (of per week) kwijt wil zijn en gooi dat over de balie. Met een beetje heen en weer schuiven kom je er samen vaak heel goed uit, en rij je binnen de kortste keren fluitend met je bolide de zon tegemoet \\:D/:-\":D

JKG
31-01-10, 14:02
En heb je dat dan ook nog vergeleken met je reisagent thuis Ekkie?
Ik heb het ook wel eens gehad dat ze inderdaad een prijs aanboden voor een auto en ik daar niet mee akkoord ging en dat er zo 100 dollar nog vanaf kon ofzo (voor 10 dagen autohuur). Alsnog toen niet gedaan en met een grote auto weggereden. Maarja, toen kon je nog een gok nemen als je economy had gekozen. :)

mickmak
31-01-10, 15:39
Wij hebben de eerste 2x toen we in Orlando waren bij Dollar ter plaatse een upgrade genomen.
Beide keren hadden we de goedkoopste klasse geboekt en de eerste keer stelde ze zelf voor om voor een x bedrag per dag een upgrade te nemen naar een midsize SUV.
Wij zeiden gelijk nee en toen begon hij steeds lager te bieden en gingen we nadenken. Uiteindelijk bij $15 per dag akkoord gegaan (hier zaten geen extra kosten bij)
Als we thuis geboekt hadden dan waren we veel meer kwijt geweest (dit was voor de "duitse" prijzen) Het jaar daarop hoopte we op hetzelfde maar toen vroeg hij niks.
We hebben toen gezegd wat we het jaar daarvoor betaald hadden voor de upgrade en of dit weer zou kunnen. Hij ging het navragen en kwam toen dat het akkoord was.
Ik denk dat het tegenwoordig met de prijzen zoals van USA-reisen.de niet voordeliger is om het daar te doen.

Jackie

Sunshine State
31-01-10, 16:38
Maar die paar dollar is exclusief:
- Verzekeringen
- Extra's
- Benzine
- en alle taxen daaroverHmm ,

Ik had de vraag al eens gesteld over de kosten bij een upgrade. Als je nu gewoon een 10 dollar per dag afspreekt voor een upgrade wat komt daar dan nog bij ? Zo blijft het vaag in mijn ogen. Dat er taxes bovenop komen ... ja dat kan ik indenken ... Maar Benzine e.d lijkt me ook weer zo wat .

Of... heb je er ervaring mee? Of heeft iemand hier ervaring qua kosten?

Mijn vraag op een ander forum (http://www.orlandotips.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=5880): Deze komt overeen met de reaCtie van "mickmak " waar men ook alleen de Upgrade kosten betaald ex tax.
Uiteindelijk bij $15 per dag akkoord gegaan (hier zaten geen extra kosten bij) Ik denk dat het tegenwoordig met de prijzen zoals van USA-reisen.de niet voordeliger is om het daar te doen.

Lady-M
31-01-10, 17:20
Ik twijfel ook of ik nu al een upgrade zal boeken of pas bij aankomst. Wij hebben een midsize suv geboekt bij Dollar (via USAreisen.de) en ik heb daarvoor € 373 betaald (14 dagen) Ik betwijfel het of onze koffers er allemaal in zullen passen, want in 2008 had ik één koffer minder en het paste allemaal nét aan. Groot verschil is dat manlief dit keer meegaat en hij de man van het -koffers in de auto stoppen- is. Net als het inruimen van de vaatwasser is hij daar gewoon veel beter in :D Voor een grotere auto, een premium suv bijvoorbeeld, zijn we bijna het dubbele kwijt, dus dat is nogal wat. Wij zijn met twee volwassenen en drie zoons van 12, 14 en 16 jaar. We zaten we in 2008 riant in 'onze' Dodge Nitro, alleen over die koffers twijfel ik dus nog...

Michael66
31-01-10, 17:20
Yup, de redenatie is "bigger car = bigger tank of gasoline". En je mag weer betalen. Dat valt weer onder de extra bedragen die toeristen neertellen en waar de baliemedewerker zijn commissie over krijgt. Zo'n beetje alles is mogelijk (en geoorloofd). Je komt de vreemdste zaken tegen op de rekening ... :D

Maar aan de kant van de klant is ook van alles geoorloofd, zoals onderhandelen. Het spel van loven en bieden. En dan kan het best zijn dat je op een vast bedrag per dag uitkomt, of een vast bedrag voor de hele huurperiode.

Teleton
31-01-10, 17:29
Zo blijft het vaag in mijn ogenZo vaag is het toch niet? Michael geeft het precies weer. Je moet rekening houden met een stijging van alle variabele kosten die bij een upgrade horen. Maar mocht het toch vaag blijven, dan geeft dat precies de algemene tendens die je hier vaak leest, weer. Doe je rekenwerk van te voren thuis en beslis hier welke auto je wilt huren.

De kosten voor cdw/ldw zijn volgens mij overigens voor grote en kleine auto's identiek. Laten we lekker buiten deze ingewikkelde kwestie over verzekeringen, waivers en het amerikaanse autoverhuursysteem blijven. Verzekeringen, zoals de ppp zijn echter afgestemd op het aantal inzittenden. Je kunt er dus het best rekening meehouden dat de kosten stijgen als je upgrade naar een grotere auto.

Voor zover mij bekend, kan je nooit een bedrag zonder tax bij moeten betalen. Vergelijk het maar met onze btw. Spreek je aan de balie af dat de upgrade een tientje kost, dan is dat bedrag ex. tax. Als MickMack zonder tax af heeft gerekend, is nog even een raadsel. Maar misschien kwam hij wel op $ 15 incl tax......Dat is, zoals hij zelf min of meer aangeeft met de huidige verschillen, trouwens niet echt voordelig.

De benzine is toch ook niet zo vreemd? Als de huurprijs exclusief een tank benzine is en je moet de auto volgetankt terug brengen, dan betaal je toch ook meer voor een grote dan voor een kleine auto?

Overigens is het niet zo dat het altijd slecht is om ter plekke te upgraden. Heb je geen kennis van zaken, bijvoorbeeld omdat je de prijsverschillen hier tussen de verschillende tarieven niet kent, dan ben je sterk in het nadeel bij de onderhandelingen. Verder ben je afhankelijk van vraag en aanbod ter plekke. Wij kregen eens een upgrade van een Equinox naar een Hummer voor 10 dollar per dag aangeboden. Wij hebben vriendelijk bedankt en dat vond de medewerker (en sommige forumleden ook geloof ik:-&) onbegrijpelijk. De forumleden die een week na ons arriveerden, hadden de Hummer graag voor dat bedrag genomen, maar voor hen gold het aanbod niet meer....

Teleton
31-01-10, 17:51
Wij hebben een midsize suv geboekt bij Dollar Voor een grotere auto, een premium suv bijvoorbeeld, zijn we bijna het dubbele kwijt, dus dat is nogal wat.

Daar heb je wel gelijk in, maar tussen de midsize suv en de premium suv zit toch ook nog de suv klasse...? Midsize kost vanaf 161 per week, suv 254 en premium 339 euro. Een minivan met zeven zitplaatsen komt op 229 euro dus je hebt nogal wat alternatieven, lijkt mij. Als ik zelf 3 personen mee moest nemen, koos ik deze optie. Misschien niet zo'n stoere auto, maar je zit wel comfortabel.

Je kunt ook gewoon rustig afwachten wat je krijgt. Wij hadden een Jeepje en daar zat een behoorlijke beenruimte en een flinke kofferbak in. De kofferbak en de beenruimte achterin de RAV4 viel ons tegen maar daar kan Michael66 geloof weer meer over zeggen. Als hij wil, natuurlijk.....;). Verder hebben wij de laatste reizen altijd een veel grotere auto dan de midsize suv gekregen, maar geluk is met de dommen.........=P~

Sunshine State
31-01-10, 18:43
Dat een grotere SUV meer benzine kost snap ik .
De taxes schreef ik al komen boven up de de prijs.
Maar wat de verzekeringen betreft bij een upgrade snap ik dit nog steeds niet.


Bedankt voor je uitleg hierboven.

ekkie50
31-01-10, 19:09
@JKG: nee, niks vergeleken, want dat was een a-la-minute beslissing (zoals altijd), maar ik heb geloof ik zo rond de 10 dollar per dag extra betaald en dat leek me zeer de moeite waard. Om zulke lage bedragen gaat het, tenminste, ik vind het laag.

Michael66
31-01-10, 19:11
Grotere = duurdere auto = duurdere casco-verzekering.

In NL betaal je m.i. ook "iets" meer voor de verzekering van een gloedjenieuwe Ferrari dan voor een 10 jaar oud Altootje (no offense Njit).

Sunshine State
31-01-10, 19:25
Hoi Michael ,

Afgelopen zomer kreeg ik een free Upgrade naar een Suburban, geboekt een Fullsize Suv, bij Alamo , aan de verzekeringen veranderde niks.

Is dit wel het geval bij een betaalde upgrade ?

mattrob
31-01-10, 19:28
Bij de betaalde upgrade die ik kreeg (van Equinox naar Hummer), betaalde ik enkel taxes over het afgesproken/onderhandelde bedrag. Geen extra kosten voor verzekeringen, benzine, etc etc.

Michael66
31-01-10, 19:29
Aan de verzekeringen veranderde wel iets, maar niet aan de prijs die je ervoor betaalde. Daarom noemen ze het ook een free-upgrade: Free omdat het je niets kost, een upgrade omdat het wel degelijk meer is dan waarvoor je oorspronkelijk betaalde. Upgrade verwijst ook niet alleen maar naar de auto, maar de volledige verhuur-dienst inclusief verzekerringen, extra's etc.

Sunshine State
31-01-10, 19:31
Ok heeeel duidelijk nu ... Bedankt voor je geduld !!!

Rick

katjab
31-01-10, 19:47
Als je een grotere auto wilt rijden dan je geboekt hebt ben je in de regel beter af om dat in NL te regelen.
Een upgrade is soms heel voordelig als het voor het verhuurbedrijf beter uitkomt als je een grotere auto meeneemt.

Felix.Daan
01-02-10, 21:48
Bedankt allemaal voor het meedenken en de tips. Ik heb naar aanleiding van de tips bij onze reisorganisatie (AE) de compacte huurauto omgezet naar een SUV. Kosten een kleine 6 euro per dag meer.

Zonder extra kosten!!!!!


Felix