PDA

Bekijk Volledige Versie : Bagage: Wat gebeurt bij overstappen?



JanineB
29-01-10, 21:07
Hallo,

Ik ga voor het eerst dit doen en weet dus echt helemaal niks.
We moeten in Detroit overstappen waar we ongeveerd een uur en 45 minuten voor hebben. Waarschijnlijk zoals het er nu naar uit ziet vliegen we met twee verschillende maatschappijen.
Hoe zit het dan met je koffer? Gaat deze automatisch naar het andere toestel of moet je zelf je koffer halen ,uitchecken, opnieuw inchecken.
Ik word toch wel een beetje zenuwachtig hierover.
Terug hebben we maar een uur om over te stappen.....

Help! :)

Gr Janine

JKG
29-01-10, 21:15
Je stapt uit het vliegtuig, gaat dan eerst langs immigratie/customs en dan pak je de koffer direct erna van de band af en die geef je een paar meter verder weer af en dan loop je naar de juiste gate / terminal.

Terug naar NL gaat het wel automatisch, hoef je niets te doen.

6foot6
30-01-10, 02:10
Je stapt uit het vliegtuig, gaat dan eerst langs immigratie en dan pak je de koffer direct erna van de band af,gaat door de douane en geef je die een paar meter verder weer af en dan loop je naar de juiste gate / terminal.

Terug naar NL gaat het wel automatisch, hoef je niets te doen.

Guus
30-01-10, 07:07
Je stapt uit het vliegtuig, gaat dan eerst langs immigratie/customs en dan pak je de koffer direct erna van de band af en die geef je een paar meter verder weer af en dan loop je naar de juiste gate / terminal.

Terug naar NL gaat het wel automatisch, hoef je niets te doen.


Je stapt uit het vliegtuig, gaat dan eerst langs immigratie en dan pak je de koffer direct erna van de band af,gaat door de douane en geef je die een paar meter verder weer af en dan loop je naar de juiste gate / terminal.

Terug naar NL gaat het wel automatisch, hoef je niets te doen.
@ 6foot6: Ben je aan het oefenen met de copy, cut and paste functies? Of ben je een aanhanger van de adopt and adapt werkwijze?

mrloes
30-01-10, 10:27
Janine geeft aan dat ze wrschlk met 2 verschillende maatschappijen vliegen. Bij ons is dit niet t geval - van A'dam naar Houston en van Houston naar Orlando beide met Continental. (terugweg zelfde route/maatschappij)
Geldt voor ons t zelfde: dus toch koffers van de band halen en ff later weer afgeven?
Wij hebben 2.15 u overstap tijd in Houston.

Je hoort mensen wel eens over "onze koffers worden door gelabeld" en dat klinkt lekker makkelijk maar als ik t goed begrijp gaat die vlieger dus niet op, naar Amerika?

Lea
30-01-10, 10:29
Die term heb ik ook regelmatig gehoord maar weet ook eigenlijk niet wat dat precies inhoud.

Ta2 Gerrit
30-01-10, 10:53
Je hoort mensen wel eens over "onze koffers worden door gelabeld" en dat klinkt lekker makkelijk maar als ik t goed begrijp gaat die vlieger dus niet op, naar Amerika?

De koffers worden inderdaad in Amsterdam al gelabeld voor Orlando, maar dat neemt niet weg dat de procedure hetzelfde is.

"Je stapt uit het vliegtuig, gaat dan eerst langs immigratie en dan pak je de koffer direct erna van de band af,gaat door de douane en geef je die een paar meter verder weer af en dan loop je naar de juiste gate / terminal.

Terug naar NL gaat het wel automatisch, hoef je niets te doen."

Je ziet wel, Guus, herhaling is de kracht van de reclame :lol::lol::lol:

ed_anja_wesley
30-01-10, 11:30
In de praktijk gaat het gewoon prima. Je pakt de koffers mee en iets verderop gooi je hem weer op de band. Meer dan dit is het niet. Wordt wel duidelijk aangegeven, dus dat scheelt. O:)

Dat verklaart weer waarom je regelmatig dubbele reclames ziet van UPC, om er maar 1 te noemen... :)


Je ziet wel, Guus, herhaling is de kracht van de reclame :lol::lol::lol:

JanineB
30-01-10, 12:01
Oke bedankt voor jullie reacties!! Dus ik ga door de immigratie, pak mn koffer en dan langs de douane. Maar dan zeggen jullie dat ik mn koffer een paar meter verder weer op de band leg. Is dat dan bij het inchecken van de vlucht van Detroit naar Orlando?
Terug stappen we trouwens over in Memphis.

Michael66
30-01-10, 12:16
Is dat dan bij het inchecken van de vlucht van Detroit naar Orlando?Nee, want je hoeft niet meer in te checken voor je tweede vlucht.


Even op volgorde:
In Amsterdam check je in en lever je je koffers in. Bij het inchecken krijg je de instapkaarten voor je volledige reis.
Bij je eerste stop in de VS ga je door Immigrations (1), dan haal je je koffers op (2), gaat door de douane / customs (3), lever je je koffers direct weer in / zet je ze weer op een band (4) en ga je naar de gate waar je volgende vlucht vertrekt (5).
Bij aankomst in Orlando (MCO) kun je vanuit het vliegtuig zo doorlopen naar de monorail de je naar de hoofdterminal brengt, alwaar je je koffers kunt oppikken. Dan meteen door naar de bus / autohuurbalie etc.
Zo duidelijk?


Op de terugweg is het allemaal wat gemakkelijker:
In Orlando check je in en lever je je koffers in. Bij het inchecken ontvang je de instapkaarten voor je volledige reis.
Bij je overstap loop je vanuit je eerste vliegtuig zo naar de gate van je tweede vlucht (de koffers zie je niet, die worden meteen van het ene naar het andere vliegtuig getransporteerd).
In Amsterdam ga je vanuit het vliegtuig naar de douane, vervolgens naar de bagagehal waar je je koffers oppikt en door de deur met "Niets aan te geven" :) loopt.
Zo, is het weer compleet.

Teleton
30-01-10, 12:16
Is dat dan bij het inchecken van de vlucht van Detroit naar Orlando?

Aan je koffer zit een grote sticker met barcode. Nadat je door customs & Immigration bent gegaan, geef je je koffer af bij het afgiftepunt. Dat punt is natuurlijk niet alleen voor jouw vlucht, maar voor alle vluchten.
Als je je koffer hebt afgegeven, kuier je met je handbagage op je gemakje naar de gate waar jouw vliegtuig vertrekt.Dank zij de barcode komt je koffer altijd samen met jou op jouw bestemming aan......[-o<.

JanineB
30-01-10, 12:23
Oke super ik ben helemaal gerust gesteld :)
Michael ik print je antwoord uit en loop ik dus met jouw antwoord op het papiertje in mijn hand in Detroit :) en owee als het niet goed is :)

6foot6
30-01-10, 12:41
@ 6foot6: Ben je aan het oefenen met de copy, cut and paste functies? Of ben je een aanhanger van de adopt and adapt werkwijze?

Ik heb even een klein maar esentiele foutje in de oorspronkelijke waardevolle bijdrage verbeterd.

Let op de verplaatsing en vertaling van het woord customs (douane)

derrobbie
30-01-10, 13:58
@Michael66 Da's inderdaad een leuk overzichtje zeg.
Ik denk dat een hoop nieuwe Florida gangers met deze vragen zitten, dus misschien is het wat om het in een FAQ bij te voegen??

mrloes
30-01-10, 14:03
Ik vind t ook een fijn rijtje!

Snap alleen niet waarom de terugweg makkelijker gaat, waarom je de koffers dan niet zelf opnieuw op de band hoeft te 'gooien'.

mrloes

Michael66
30-01-10, 14:07
Waarom?
Op de heenweg moet je in de plaats waar je het eerst amerikaanse grond betreedt jezelf en je bagage "inklaren", oftewel aangeven of je op dat moment (met je bagage bij je) iets aan te geven hebt c.q. (n)iets bij je hebt dat niet ingevoerd mag worden i9n de VS.

Op de terugweg doe je dat ook voor Nederland, nl. bij de bagageclaim op Schiphol.

En nee, er is niet een dergelijke controle op wat je allemaal het land mee uitneemt.

mrloes
30-01-10, 14:28
Michael, dankjewel voor de uitleg.
Als ik gewoon iets langer na had gedacht was ik er zelf ook wel op gekomen ... :oops:

Meteen weer iets anders: op de terugweg kijkt dus niemand met Amerikaansch bloed wat je uitvoert? Alleen als je in Nedl aan komt en je wordt daar gecontroleerd loop je kans op je donder te krijgen?

Ta2 Gerrit
30-01-10, 14:45
Alleen als je te veel meeneemt, daarvan geen aangifte doet en gecontroleerd wordt ;-)
Maar je mag voor €435,- p/p meenemen, dat zijn aardig wat dollars.
En op kleding, toch het meest meegebrachte artikel, wordt in de regel niet zo erg gelet.

Of je moet 20 paar Uggs meeslepen :-). Motoronderdelen hebben ALTIJD vrijstelling ;-)

JKG
30-01-10, 15:04
Let op de verplaatsing en vertaling van het woord customs (douane)

Ik bedoelde niet 'immigration' met 'douane' te vertalen, alleen dat je die daar ook tegen komt. Wist even alleen niet meer of je die nou wel of niet met je koffer in je hand nog tegen kwam :-D Maargoed, hoe dan ook, je kan echt niet onopgemerkt langs die jongens, dus je komt ze vanzelf wel tegen en de mannen die je koffer aannemen hebben nog wel eens haast, dus die zeggen wel wat je moet doen. :mrgreen:

mrloes
30-01-10, 15:05
Ta2Gerrit: motoronderdelen? vrijstelling? Goh, toch even tegen broer zeggen,
je weet wel ... van die HD in onderdelen in 'n doos .. ergens in de kelder ..

Heb t al eens eerder ergens aangekaart maar sigaretten mag je toch ook niet onbeperkt invoeren? Ik hoor dat mensen vaak 2 sloffen p/p in de ruim-bagage doen en dan netjes 1 slof p/p kopen op t vliegveld.

Ta2 Gerrit
30-01-10, 15:21
Tja, het mag niet. 1 slof p/p volgens www.douane.nl (http://www.douane.nl). Maar er mag zo veel niet.....
Tis een spelletje, en als je dan "gepakt" wordt moet m.i. niet zeiken, met ee ie ;-), maar dokken.

jurgen&stefan
30-01-10, 16:45
Heb t al eens eerder ergens aangekaart maar sigaretten mag je toch ook niet onbeperkt invoeren? Ik hoor dat mensen vaak 2 sloffen p/p in de ruim-bagage doen en dan netjes 1 slof p/p kopen op t vliegveld.
Het lijkt slim bedacht maar bij controle gaat zowel de handbagage als de koffers open en dan blijft het 3 slof p/p :^o

Jeannetje
31-01-10, 00:29
Tjemig, Ik zat ook met deze vragen...Ik heb weer een hoop bij geleerd vandaag...
Wij vliegen de heenreis via Detroit (met 4 uur overstaptijd dus daar maakte ik me niet zo druk om )maar de terugweg gaan we via New York en hebben we maar 1,5 uur maar dat moet waarschijnlijk ook makkelijk lukken. Ik heb er enorm veel zin in want het is voor ons gezinnetje de eerste keer Florida.

JKG
31-01-10, 14:00
Terug is anderhalf uur goed te doen, want je koffers gaan al automatisch door en je hoeft niet meer langs immigratie. Dat scheelt best wat tijd. Misschien heb je zelfs te weinig tijd om nog even snel wat te eten en/of te drinken te kopen.
Eerste keer Florida... dat worden er denk ik meer. Tis een verslavende hobby.

reneefrankrijk
01-02-10, 09:48
Vraagje: als je op de terugweg na Schiphol nog doorvliegt, krijg je daar dan hetzelfde?
Wij vliegen terug van MCO naar Newark dan Parijs en dan Nantes.
Moeten wij in Parijs dan wel de koffers weer door de douane loodsen?

Guus
01-02-10, 15:09
Nee, de koffers zie je pas weer terug in Nantes.

knaapje
01-02-10, 17:23
Dat weet ik nog niet zo zeker.

Je komt bij Parijs de EU binnen en daar moet je toch door de EU douane?

Knaapje

Guus
02-02-10, 00:27
Europa is de VS niet. Je gaat pas daar door de douane waar je de luchthaven verlaat. Ik vlieg af en toe vanuit de VS via Frankfurt of Londen naar Amsterdam (als ik de aansluiting in Washington heb gemist). In beide gevallen zie ik mijn koffer pas terug in Amsterdam. Ik zou niet weten waarom het voor Frankrijk anders zou zijn.

reneefrankrijk
02-02-10, 07:52
Dank je wel voor jullie antwoorden!
Als het via Frankfurt of Londen niet is dan zal via Parijs inderdaad niet anders zijn.

JanineB
05-02-10, 09:39
Hallootjes.... geen idee of we nog gaan vanwege mijn opa (lees het in de lounge)
Gistereren erachter gekomen dat we alle vluchten met dezelfde maatschappij vliegen, nl Delta. Moet je dan nog steeds je koffer ophalen voor de 2e vlucht?
Affijn, ik kan het ook vragen als we gaan boarden hoor!! :)

Teleton
05-02-10, 09:42
Moet je dan nog steeds je koffer ophalen voor de 2e vlucht? Op de heenweg wel, want dan breng je je eigen koffer door de douane. Op de terugweg zie je koffer pas weer in Amsterdam. Tenzij je via Brussel vliegt...........

JanineB
05-02-10, 09:58
Aha dus eigenlijk maakt het niet uit met welke maatschappij je vliegt, je moet altijd je koffer halen?

Teleton
05-02-10, 10:16
je moet altijd je koffer halen? Lees anders bericht 10 (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?p=114104&postcount=10)uit dit topic van Michael66 nog eens even door. Hierin beschrijft hij de hele procedure. Duidelijker kan je het niet uitgelegd krijgen.

JanineB
05-02-10, 12:22
Jups oke... heb nog een beetje stress.... met opa enzo...
Maar complimenten voor dit forum!
Echt super!
En voor de mensen die bereid zijn om antwoorden te geven!!

alberdinamud
05-02-10, 16:30
wij stappen over op londen weet iemand of het daar het zelfde gaat?
zijn eerder:lol: in de usa overgestapt maar nog nooit in londen

Guus
05-02-10, 16:45
wij stappen over op londen weet iemand of het daar het zelfde gaat?
Als je via Londen vliegt dan zie je de koffers pas weer terug op de eerste plaats waar je de VS binnenkomt. In Londen stap je alleen over van het ene naar het andere vliegtuig. Zorg wel dat je in de transit ruimte blijft want anders moet je weer door security.

mrloes
05-02-10, 17:49
Wij zijn 'ns ooit via Frankfurt gegaan, hoefden we tussendoor ook niet met de koffers te sjouwen maar t is me nu duidelijk waarom: Frankfurt is geen USA!! :)

Michael66
05-02-10, 18:27
Frankfurt is geen USA!! :)Jawel hoor, in de staat New York: http://yoursmiles.org/tsmile/yes/t2715.gif (http://yoursmiles.org/t-yes.php)http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=Frankfurt,+NY,+USA&sll=50.111512,8.680506&sspn=0.429773,0.666046&ie=UTF8&split=0&hq=&hnear=Frankfurt,+Herkimer,+New+York,+Verenigde+Sta ten&t=h&z=14

Teleton
05-02-10, 19:52
Maar complimenten voor dit forum!
Echt super! Zullen wij dan ook die toets maar even afnemen............;)

JanineB
05-02-10, 23:00
:) weet niet of dat goedgekeurd wordt :)

musicalfan
10-05-10, 17:28
Stel: je weet dat je door vertraging de overstap in Amerika gaat missen. Ik heb begrepen dat je dan wordt overgeboekt op een latere vlucht. Maar wat doe je met je koffer: geef je die na de douane af of houd je de koffer bij je tot je zeker weet met welke vlucht je verdergaat?


Cora

Guus
10-05-10, 18:13
Je kunt de koffer gewoon afgeven. De koffer wordt in principe op dezelfde vlucht gezet als waar je zelf mee vliegt. Mocht dat niet zo zijn dan staat of de koffer al op je te wachten als je aankomt op de eindbestemming of zal de koffer later arriveren. In het laatste geval dien je aan te geven waar de koffer kan worden bezorgd. Meestal heb je de koffer binnen 24 uur weer terug.