PDA

Bekijk Volledige Versie : Favoriete pretpark (Disney en andere)



beccie25
29-01-10, 19:59
Er is veel te lezen op het forum en er vragen veel mensen advies naar welk pretpark moeten we nou gaan, welke moeten we kiezen
zowel de eerste keer als de tweede keer willen wij niet kiezen en pakken wij alle pretparken
dankzij dit forum zal ik bijvoorbeeld nu wel wat meeer tijd in epcot gaan doorbrengen, want blijkbaar hebben wij dat de vorige keer zwaar onderschat
Ik vind het erg leuk om te horen wat jullie favoriete pretpark is en waarom.
Persoonlijk van de disney parken vind ik animal kingdom helemaal geweldig vanwege de prachtige lion king show (spreek overigens van 10 jaar geleden dus sorry als het niet meer klopt) en omdat ik de hele entourage helemaal leuk vond (leuker dan busch gardens)
van de andere pretparken vind ik het moeilijk kiezen maar ga ik toch voor seaworld, omdat dit gewoon helemaal anders en uniek is, de attracties zijn geweldig, het aaien van dolfijnen is super en natuurlijk SHamu, mijn droom, wat de reden was waarom we naar Orlando in de eerste instantie gingen.
Nov 2010 gaan we weer en heb er mega veel zin in
kom maar op met jullie meningen en ben benieuwd naar de leuke reacties
groetjes rebecca

belgske
29-01-10, 20:06
In '93(vrienden) en '96(vrouw) ben ik naar Universal Studios geweest. 'Back to the Future' was DE topattractie.
Zowel mijn vrienden als mijn vrouw hebben het nog steeds over US, dus zeg ik Universal Studios (die wij deze zomer eindelijk nog eens gaan bezoeken)

In okt '08 zijn we met het gezin geweest en toen kwam SeaWorld uit de bus. Die indrukwekkende orka's, in een wervelende show, maken het verschil.

Maar eigenlijk heeft elk park wel iets unieks.

En ik vermoed, eigenlijk ben ik er zeker van, dat na de zomer het favoriete park wel eens Discovery Cove zal worden.

ed_anja_wesley
29-01-10, 20:19
Het echte unieke, de je-van-het-attracties van ieder park, zijn voor ons toch nog altijd die schaarse maar oh zo geweldige rookplekken :)
Even zonder gekheid: ieder park heeft inderdaad wel iets. Mijn zoontje vond Epcot op zich net wat leuker dan de andere parken, want hij vindt techniek, de ruimte, de toekomst en al dat soort dingen leuk (papa trouwens ook wel). Bij MGM Studio hadden ze trouwens echt lekkere pizza zeg, dat was al een attractie op zich :)

beccie25
29-01-10, 20:28
Bij MGM Studio hadden ze trouwens echt lekkere pizza zeg, dat was al een attractie op zich :)

hahahahaha
dat kan ik me niet meer herinneren maar kan ook erg belangrijk zijn
MGM heeft 's avonds overigens wel een prachtige show
volgens mij las ik dat fantasmic nog steeds gaat
dus hoop ook nog in november
ook die show gezien?

roanne
29-01-10, 23:12
Als ik moest kiezen...(moeilijk,moeilijk) dan ga ik ook voor Seaworld. Magic Kingdom vond ik beetje tegenvallen omdat ik helemaal weg ben van Disney Land parijs... Bush Garden vonden onze kinderen ook geweldig (vooral Sheikra)

Jaren geleden zijn we met vrienden naar Florida geweest en toen kwam Epcot als onze favoriet eruit....

ed_anja_wesley
30-01-10, 00:27
Hoe is dat eigenlijk, die Busch Gardens?

roanne
30-01-10, 00:42
Namens mijn zoon van 19...hij vond dat het beste park....wel met aantekening dat we achtbaanliefhebbers zijn....

ed_anja_wesley
30-01-10, 00:51
Ok, wij zijn dat dus absoluut niet :) Ieder zo zijn pleziertjes :) Trouwens je gaat over 2 dagen? Veel plezier, goed weer en goede vlucht toegewenst :)

A.Hofman
30-01-10, 01:26
Het mooie aan Florida is dat er zoveel keus is. Het nadeel is echter dat er zoveel keus is, zeker als je moeilijk kan kiezen:D
Islands of Adventures en Epcot zijn we nog nooit geweest, en Bush Garden gaan we dit jaar voor het eerst naar toe. Mijn fav. tot nu blijft toch Seaworld. De shows, de attracties, de sfeer, alles eigenlijk. We gaan dit jaar voor het eerst met onze dochter, dan beleef je alles toch weer heel anders denk ik.

kol
30-01-10, 02:22
Epcot is mijn favoriet! Verder vind ik Discovery Cove de topper van Orlando. Niet echt een pretpark maar wel een park!

Bosz
30-01-10, 02:35
Epcot is mijn favoriet! Verder vind ik Discovery Cove de topper van Orlando. Niet echt een pretpark maar wel een park!
Dit jaar zullen wij ook Discovery Cove aandoen, ben erg benieuwd. Verder vind ik Seaworld toch ook erg leuk.

beccie25
30-01-10, 13:15
echt heel grappig om te lezen hoe de smaken verschillen
ik ben zelf ook een enorme achtbaanliefhebber en vond busch gardens (na epcot) de minste
maar ja epcot, hebben we dus blijkbaar een beetje te weinig aandacht aan geschonken
gelukkig maar iedereen zijn eigen smaken anders de wereld zo saai
wel leuk om te lezen
wat bij iedereen favoriet is

Flufjuh
31-01-10, 14:57
ik ben zelf ook een enorme achtbaanliefhebber en vond busch gardens (na epcot) de minste

Een achtbaanliefhebber en dan BG niks aan vinden? Heb je de achtbanen daar wel gedaan? ;) Ik vond Epcot ook niks aan, maar daar waren dan ook maar twee achtbanen ofzo te vinden. :)

pumi1000
31-01-10, 20:45
Ik ben pas 1x in Florida geweest, maar toen vond ik Universal prachtig.
Dat gaan we nu zeker weer bezoeken en het andere park van Universal ook.

Seaworld (wel gezien) en Bush Gardens (nog niet gezien) doen we nu ook.

Ben vorig jaar pas in Disney Parijs geweest en die 2 parken lijken toch wel veel op elkaar dus Disney zal het waarschijnlijk niet worden of we moeten nog een dagje over hebben........

Ta2 Gerrit
31-01-10, 21:02
Een achtbaanliefhebber en dan BG niks aan vinden? Heb je de achtbanen daar wel gedaan? ;) Ik vond Epcot ook niks aan, maar daar waren dan ook maar twee achtbanen ofzo te vinden. :)

Het is inmiddels 10 jaar geleden voor Beccie25, toen was Sheikra nog niet, en Gwazi misschien net, of ook niet bij BG
Dus als liefhebber moet ze zeker terug, althans volgens mijn eigen liefhebber/eega

Michael66
31-01-10, 21:08
... althans volgens mijn eigen liefhebber/eegaEn die spreek je niet tegen. De laatste die dat deed ..... http://www.smiliez.nl/smiliez/boos/smilie_aua.gif

Ik ben het er trouwens wel mee eens dat Busch Gardens qua rollercoasters echt de beste in Florida is. Veel en goede rides. Ook de Rhini Rally is leuk om te doen.

In Orlando zijn mijn favoriet (ik kan niet kiezen): SeaWorld em Epcot. Zeker met jonge kids id het hier goed toeven; veel ruimte en eigenlijk nooit erg lange wachtrijen. OK, wel wachtrijen is Epcot, maar die vallen via de single-rider ingang wel mee.

Ta2 Gerrit
31-01-10, 21:21
Vooral de Gwazi moet je doen. Al je ingewanden worden compleet gereorganiseerd.
Ik ben zelf helemaal geen liefhebber, maar laat me af en toe overhalen http://www.smiliez.nl/smiliez/boos/smilie_aua.gif(zo dus), en dacht bij de Gwazi, ach, houten baantje, niet over de kop, moet kunnen.

Een beetje dom, hij was erger dan alle rides van Island of Adventure achter elkaar, waartoe ik me ook toe heb laten overhalen, overigens.
En naast mij zat........http://www.freesmileys.org/smileys/big/big-smiley-006.gif (http://www.freesmileys.org/free-big-smiley.php)

Flufjuh
02-02-10, 15:10
Ja hahaha, die Gwazi is top! Ik dacht echt dat ik helemaal geradbraakt was toen ik daar uitkwam. Bij nader inzien: dat dacht ik niet alleen, dat was gewoon zo..... :)

Lady-M
02-02-10, 22:57
Bij ons (op mijzelf na, allemaal groot liefhebber van zo wild mogelijke achtbanen) zijn Seaworld, Busch Gardens en Epcot wel zo'n beetje favoriet. Discovery Cove is ook erg in de smaak gevallen (was voor mij ook super) en Hollywood Studios eigenlijk ook wel. Hahaha! Wij vinden gewoon alles leuk :mrgreen: Dit jaar zijn de Universal Studios en Islands of Adventure aan de beurt. Tip voor Seaworld: ga naar de Pets Ahoy show! Om je te bescheuren, zo leuk gedaan met al die beesten. Ik had er niet zoveel van verwacht, maar uiteindelijk wilden we er dus gewoon nog een keer naartoe.

O ja, en mijn oudste zoon kreeg een migraine aanval van de Gwazi, door al dat gebonk

beccie25
03-02-10, 00:11
he lady m leuk dat gevoel heb ik ook heel erg, tis allemaal leuk
busch gardens was overigens wel stoer hoor, maar vond het toendertijd niet echt heel veel toevoegen
vond island of adventure voor rollercoasters toendertijd veel gaver
helaas dit jaar geen plek voor busch gardens
omdat we meer tijd in disney willen hebben en 2 dagen sw gaan doen
maar neem hem mee voor de volgende keer
klinkt overigens erg heftig die gwazi..... migraine aanvallen HUMZZZZ

Dr. Phlox
03-02-10, 12:33
Het val niet mee om een favoriet pretpark te kiezen. Ze hebben eigenlijk allemaal wel wat op hun eigen manier. Busch Gardens staat voor volgend jaar op de planning. Maar als we dan toch een keuze moeten maken dan wordt het ehhhhh Universal Studios Florida. Niet om de rollercoasters (wij zijn er wel liefhebbers ervan), maar om de lol die we hadden in de attracties zoals Jimmy Neutron, The Simpsons Ride en MIB
Het blijft echter een moeilijke keuze.
Grz
Ton

JanineB
22-02-10, 17:54
Hoi hoi,
Ik ben net terug, ik vond Seaworld geweldig, dat heeft bij mij het meeste indruk gemaakt. Wij hebben daar gedineerd tijdens een show met de orka Shamu. Dat zo een mooi groot beest dingen kan leren van mensen! Ongelovelijk. En dan de achtbaan de Manta, super!!
Ook vond ik Animal Kingdom geweldig, maar waarschijnlijk omdat dit nieuw was voor mij, ik bedoel, in Parijs hebben ze het niet. De attracties en shows/ parade waren ontzettend leuk, zo mooi gedaan! En de safari vond ik geweldig. Het magic kindom en de hollywood studio's vond ik ook gaaf, vergelijkbaar met Parijs maar dan toch weer niet helemaal. Net ff een stukje mooier. Ik was verbaasd dat de spacemountain niet op zijn kop ging :) Epcot vond ik ook wel leuk maar minder leuk dan de rest. Nemo en testtrack vond ik wel leuk. Ook zijn we naar de universal studio's geweest, dat was ook leuk! We hadden een expressed card gekocht zodat we overal in de fast-pass rij konden staan! Hier ook gave attracties. The mummy achtbaan vond ik helemaal geweldig! Oh ja, en de show van Beetle Juice, heerlijk kunnen lachen!

Groetjes!

cindy74
28-02-10, 10:31
universal studios voor grote kinderen en volwassenen
disneyparken voor kleine kinderen met volwassenen

Sunshine State
28-02-10, 11:00
Bij ons zijn Bushgardens en Seaworld het meest in trek.
Islands of Adventure hijgt zwaar in de nek waar het de achtbanen betreft. Kraken vinden wij een heerlijke ride. Maar zo hebben Bush en Islands er ook paar hoor. De banen als de Sheikra, Montu en de Dueling Dragons

Epcot is een favoriet Disneypark bij ons, ach alle Disneys zijn leuk ook Animal Kingdom.. Wat een keus huh ? Disney en Universal wisselen we af ene jaar Disney en andere jaar Universal. Seaworld doen we altijd wel.

Als je zo schrijft merk ik dat al die parken wel veel te bieden hebben.
Er is geen één echte super favoriet ..
Gelukkig hoef ik geen cijfers te geven want dat worden achten en negens en das niet echt objectief .... Als onze zoon niet meer meegaat zullen de achtbanen minder belangrijk worden, dan zal het wel weer anders uitvalllen.

an25
01-03-10, 20:22
Ik denk dat Universal en Sea world bij ons op nr 1 staan, meteen daarna gevolgd door Disney studios. Maar ook Busch Gardens met de achtbanen...
Eigenlijk niet echt te kiezen welke nu de beste is, ze hebben allemaal wel wat bijzonders.

corrus
01-03-10, 20:26
universal studios voor grote kinderen en volwassenen
Disneyparken voor kleine kinderen met volwassenen
Disney is voor iedereen die zich jong voelt en Universal is voor iedereen die denkt dat ie er jong uitziet... :D

cindy74
02-03-10, 00:19
Domme toch en is juist universal mijn favo park :).

beccie25
02-03-10, 00:25
hihihihihihi
:-D :-D
LOL hoor cindy, maar je bent echt niet de enige..... :-p

some_one
13-05-10, 17:47
Hoi iedereen,

19 mei vertrek ik voor 2 weken met mijn vrouw naar florida.
Eind mei hebben we 4 dagen uitgetrokken voor orlando.
Hiervan wil ik 1 dag naar een attractiepark.
Ik wil liever naar een park met veel 'thrill rides'.
Achtbanen of eventuele 3D shows.

Welke park raden jullie mij aan?

Alvast bedankt

Mod.Ta2 Gerrit; ik heb je vrijwel identieke bericht in een ander Disney topic verwijderd. Dubbelposten is op dit forum niet gewenst (zie ook de huisregels (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=1)), en zo houdt je de antwoorden ook bij elkaar op één plek.

van der Steen
13-05-10, 18:11
http://www.universalorlando.com/Amusement_Parks/Islands_of_Adventure/islands_of_adventure.aspx#

martbel
16-05-10, 18:51
Wij zijn net terug van 2 weken Kissimmee. ( 2 volwassenen 2 kinderen 10 en 12 jaar)

Ons favoriete park is Disney's Animal Kingdom, daar zijn we dan ook 2 x naar toe gegaan, daarna Seaworld.
Onze favoriete attracties van Animal Kindom zijn de "Kali River rapids" (you will get wet, you may get soaked!!!!) en Expedition Everest. Ook de Kilimanjaro Safaris is heel leuk en vooral grappig opgezet, maar het blijft natuurlijk aangelegd.
In Seaworld zijn de shows heel leuk en natuurlijk Journey to Atlantis (Splash mountain maar dan verrassender) en de Manta.

Gr,
Martin

moppie
10-06-10, 17:05
wij hebben vorig jaar bijna alle parken aangedaan en onze favorieten waren Island of Adventure & Busch gardens voor de achtbanen, Disney studios & Animal Kingdom voor de leuke omgeving en vooral met de dieren in Animal Kingdom & Seaworld met alle shows. Universal vonden we vrij groot en leeg aanvoelen maar paar leuke attracties (mummy, simpsons, mib). Magic Kingdom viel zwaar tegen na 6 bezoeken in Parijs en Epcot vonden we totaal niks aan.

Qua waterpark vonden we aquatica beetje tegenvallen en vonden we Wet 'n wild leuker. De disney waterparken hebben we niet gedaan wegens tijdgebrek.

over 2 weken kan ik onverwacht terug paar dagen naar Orlando dank zij het werk en mijn keuze is gevallen op Island of Adventure om het nieuwe gedeelte van Harry Potter te kunnen bewonderen

flowerscaper
11-06-10, 14:24
Ab Fab Epcot, voor ons op nummer 1. De lichtelijk ouderwetse sfeer en stijl van het park maken het heel erg toegangkelijk en warm. Op ons straalt het park rust uit. Dit komt waarschijnlijk ook deels doordat het park redelijk uitgestrekt en groot is ( of lijkt ) Er is ruimte genoeg voor mooie waterpartijen en mooie tuinen. Goede plekjes om even rustug te zitten zoals bijvoorbeeld de Engelse tuin of op de rotsen van Canada. Na Epcot toch MK met al zijn hysterie.

ronenivonne
16-06-10, 20:26
Wij zijn tijdens ons korte verblijf in orlando alleen maar naar MK en US ( oude park ) geweest.
Hadden geen tijd om nog meer parken aan te doen.
Daarvan vond ik persoonlijk MK het mooiste park.
Wel een goede reden om nog eens terug te komen naar orlando voor de andere parken, ben nl echt pretparken verslaafd. Maar dit ging nu natuurlijk niet omdat we een rondreis hadden.