PDA

Bekijk Volledige Versie : Condo ervaring: Club Cortile



Felix.Daan
28-01-10, 21:07
Wie heeft er ervaring met club Cortile? En kan je in de
condo's gebruik maken van draadloos internet? We willen
onze laptop meenemen..!

Alvast bedankt voor een reactie.

Felix

corrus
28-01-10, 21:21
Club Cortile is een goed complex...

Sommige condo's kunnen wel internet hebben, maar is mij verder niets van bekend.
Hangt van de eigenaar van de bepaalde condo af.
Dus bel die eigenaar eens op, zou ik zeggen.

Volgens mij is er wél internet toegang in het clubhuis... Meer weet ik niet.

cvdstel
28-01-10, 21:55
Club Cortile is inderdaad een goed complex. Er is o.a. een lekker buitenzwembad en de ligging is echt perfect. Je bent overal redelijk dicht in de buurt. Je zit 20-30 minuten bij de attractieparken vandaan, in een zijstraat van de 192 met een grote Wallmart op 5 minuten rijden. Wij hebben vorig jaar een townhome met 4 slaapkamers gehuurd en er een fantastische tijd gehad. Je komt het park op door het intoetsen van een code voor het toegangshek.
Wij hadden geen draadloos internet in het huis, maar we hadden het geluk dat we in de buurt zaten van het centrale ontvangstgebouw. Daar kun je gratis gebruik maken van het draadloos internet. Als je het binnen even vraagt, krijg je de beveilgingscode van het draadloze internet. Werkte bij ons perfect.
Wat ons betreft is Club Cortile zeker een aanrader.

Felix.Daan
28-01-10, 22:10
Geweldig, De man van AE was ook al enthousiast over het complex en de laptop kunnen we dus meenemen. We kunnen haast niet wachten gelukkig is er dit forum.

Bedankt voor de reactie,

Felix

JKG
29-01-10, 09:44
Hangt idd inderdaad af van de condo, voor het draadloze internet van het clubhuis moet je wel héél dichtbij zitten. Ik zat laatste keer ook dicht bij het clubgebouw (poort binnen, rotonde linksaf en dan laatste huis eerste blok) maar zag niets van het clubgebouw.

Maar er hangen er op Club Cortile genoeg punten rond zonder beveiliging, alleen dat mag volgens sommige forumbezoekers niet want dat is illegaal. Maar ondertussen rijden diezelfde mensen ook harder dan de toegestane limiet op de wegen daar en daar zeggen ze niets over. Of geven hun kinderen een R4DS kaartje. Beetje met twee maten meten, zeg maar.
Ik doe het in elk geval altijd zo en wat een ander daar van vind moet ie lekker zelf weten, ik zal het er in elk geval niet om laten.

Locatie vond ik ook ideaal. Ben er 2x geweest, maar nooit het clubhuis in geweest. De keren dat ik het wel wilde, was ie dicht. Om de 'hoek' heb je een Wendy's, Wafflehouse, Applebees, Super Target, Publix, 2x Wal-Mart, een IHOP is ook redeiljk dichtbij, een Denny's... en vergeet niet de kleine krokodillen te voeren bij Congo River Golf (vanaf Club Cortile de 192 op naar Rechts en dan heb je na een meter of 500 ofzo Cong River Golf. Daar kan je voor 2,95 die beestjes voeren (stukjes hotdog) met een hengel. Vissen vreten ook hotdogs in dat water. :) De eerste keer dat ik daar kwam waren ze echt nog jong, na een jaar waren ze toch best gegroeid.
Voor meer tips raad ik je aan de rest van het forum te bekijken.

corrus
29-01-10, 10:09
Echter....het zal een townhome zijn...géén condo...

Felix.Daan
29-01-10, 12:44
Bedankt voor jullie reacties. Wat is het verschil tussen een townhome en een condo?

Groet,

Felix

corrus
29-01-10, 13:49
Een townhome is een rijtjeshuis

Een condo is een appartement..

JKG
29-01-10, 14:50
Townhome ja, geen condominium. :mrgreen:
En als je in het zwembad springt, ga ook eens in de 'hot tub', die is echt heet. Dan ben je blij als je eruit stapt. :)

Ohja, als je binnen bent en je wilt niemand anders binnen hebben, doe 'm dan wel even op slot (geen sleutel voor nodig). Heb je deur niet op een slot, dan kan je van buiten de deur open maken door gewoon de deurklink naar beneden te doen. Zoiets kennen we eigenlijk niet echt in Nederland, als de deur achter je dicht valt en je hebt geen sleutels bij je heb je een probleem, daar niet. Best handig als je eens je sleutels vergeet. :mrgreen: Ik neem aan dat dit vrij normaal is in Amerika, of in elk geval bij dat soort huizen.

ietie
30-01-10, 20:58
Is het zwembad op loop afstand ongeacht waar je condo zich bevind?

lindaatje
30-01-10, 21:29
Ik ben ook heel benieuwd naar club cortile en hoe het ons gaat bevallen daar, wij gaan in april ook voor de eerste keer naar club cortile !

Felix.Daan
31-01-10, 00:04
Volgens mij wel, je kan op google maps en street view het hele complex overzien.

Top, welke periode zitten jullie er precies. wij van 29 april t/m 14 mei.

groet,

Felix

lindaatje
31-01-10, 11:17
Wij zijn er van 26 april tot en met 17 mei dus ook in dezelfde periode als jullie !

Felix.Daan
31-01-10, 11:34
Grappig misschien komen we elkaar tegen. Veel plezier...! We zijn te herkennen aan onze witte gezichten.

lindaatje
31-01-10, 18:41
we zullen elkaar vast wel eens zien want het zwembad is niet zo groot daar heb ik vernomen !

ietie
31-01-10, 19:50
Wie weet welke reis organisatie club cortile ook in hun assortiment hebben zitten naast AE en usafun, bv holland international, en dat soort grote reis organisaties.

corrus
31-01-10, 20:21
Wie weet welke reis organisatie club cortile ook in hun assortiment hebben zitten naast AE en usafun, bv holland international, en dat soort grote reis organisaties.

Excuses voor mijn nieuwsgierigheid, maar waarom?

Die zijn meer betrouwbaar? hahaha

lindaatje
01-02-10, 20:38
misschien boekt iemand wel graag bij arke of wat dan ook. De eerste keer usa heb ik ook bij de "bekende" aanbieder geboekt, nu al lang niet meer . Is ieder voor zich.

JKG
02-02-10, 11:23
Zwembad is op loopafstand ja en is inderdaad niet zo heel groot, maar wel lekker om even af te koelen. Alleen als je helemaal achterin zit, dan is het een stukje lopen, maar nog steeds ben je er zo. Een echte luie Amerikaan zou er misschien wel de auto voor pakken. Maar dan moet ie wel héél lui zijn. OP tv wel eens iemand gezien waarbij zn brievenbus 50m van zn huis af zat, die pakte dus altijd de auto. :mrgreen:

Ik boek graag bij de grotere reisorganisaties want dan ben ik meer geld kwijt en ik wordt dan als een nummertje behandeld ipv een persoon. :mrgreen:

ietie
02-02-10, 13:44
Oke bedankt voor alle reacties op mijn vragen, normaal boek ik via AE maar deze keer was vakantie expert de goedkoopste ( VIA OAD REIZEN), auto en vlucht KLM.
Ik hoopte dat ik club cortile ook via hun kon boeken maar ik ben het helaas in de boeken van de grote aanbieders nog niet tegen gekomen, jammer maar goed , ga hem denken toch maar boeken via AE kost me dan alleen 25,- euro extra aan boekings kosten, die ik bij vakantie expert ook al betaal voor de tickets, men kan niet altijd met een dollar de wereld rond .....

JKG
02-02-10, 14:35
Ik heb Club Cortile 2x bij USAFunvacations geboekt, vraag gewoon her en der wat offertes op zonder er meteen aan vast te zitten. Zo kan je zien waar je het minste kwijt bent voor een compleet pakketje met huis, tickets + auto.

Ik geloof dat je nu bij USAFV (zonder op de site te kijken) 42 of 44 euro per nacht kwijt bent... los van ticket en auto natuurlijk. En misschien heeft American Vacations 'm ook nog wel in het pakket?
Zou even AE, USAFV en AV met elkaar vergelijken dan.

Dan zijn de 3 bekendste aanbieders hier in dit topic ook weer genoemd. :mrgreen:
Ik heb echter alleen maar ervaring met USAFV (4x, eigenlijk 5x al) en dat was elke keer gewoon goed, heb nog geen reden gevonden om 'over' te stappen, de rest zal vast ook wel goed zijn. Neem in elk geval eens contact met ze op, soms bellen ze me zelfs 's avonds wel eens op om nog wat te regelen. :)
Eigenlijk is het zo erg dat als ik een vakantie boek, ik niet eens bij AE of AV check of het goedkoper kan .. ](*,) :-k :-D

ietie
02-02-10, 15:03
Heb gelijk maar een offerte aangevraagd bij usafun voor het hele pakketje ben zeer benieuwd!
Mijn offerte bij vakantie expert is geldig tot donderdag, voor de tickets en de huurauto, als het goed is reageerd usafun binnen 24 uur dus dat moet lukken, we zullen zien wie er gaat '" winnen"'.

JKG
02-02-10, 19:56
Laat je het hier nog even weten? Ben wel benieuwd.

ietie
03-02-10, 08:55
Drie uur na mijn eerste mail had ik de offerte van usafun al binnen.
Wat en snelle service super!
Het verschil tussen usafun en vakantie expert was op het totale plaatje 600,- euro, het enige verschil is dat we nu met continantal vliegen ipv klm en en dat we een ochtend vlucht terug hebben ipv een middag vlucht, de beslissing is dus snel genomen, 600,- euro is een hoop geld, we gaan ons zelf daarom lekker verwennen en nemen een grotere catagorie auto dan normaal ( wacht nog even op het antwoord wat het gaat kosten maar dat zal wel goed komen).
Ben pas helemaal gerust als alles daadwerkelijk vast staat...

JKG
03-02-10, 14:26
600 euro is een hoop geld ja, je kan ze ook nog bellen, heb je helemaal snel antwoord. Ik zat wel eens te twijfelen over een hotel, ik had wat geboekt maar wilde het hotel toch niet ivm slechte recensies op Tripadvisor (al neem ik die altijd met een korrel zout, maar dit was echt te negatief door minimaal 90 man) was wel grappig, meteen op de achtergrond gingen ze geschikte hotels zoeken die een beetje naar mijn wens waren terwijl ik met ze aan de telefoon was. :mrgreen:

ietie
03-02-10, 14:29
Alles staat vast zelfs mijn stoel nummers weet ik al, nu kan het aftellen beginnen!

JKG
03-02-10, 15:59
Wanneer gaan jullie?
Die stoelnummers zou ik me niet teveel aan hechten. Vliegmaatschappijen kunnen nog altijd schuiven, maar meestal blijft het wel gelijk aan wat jij of het reisbureau heeft gekozen. Maargoed, met 3 Florida bezoeken zou dat ook allemaal bekend moeten zijn :)

ietie
05-02-10, 10:28
Wij gaan in de herfstvakantie.

corrus
05-02-10, 18:57
Die stoelnummers zou ik me niet teveel aan hechten.
Partypooper... :D

JKG
05-02-10, 19:05
:mrgreen:

Nog leuker is als mensen gaan zitten op de plek van een ander. Heb me vorige keer kostelijk vermaakt. :) Waren overigens weer Nederlanders die ergens gingen zitten waar ze niet hoorden te zitten.

corrus
05-02-10, 19:09
Nog leuker is als mensen gaan zitten op de plek van een ander.
Heb ik nog nooit meegemaakt... :shock: :)

Michael66
05-02-10, 19:24
Gaat dit nog over Club Cortile?

Graag de onderonsjes voortzetten per PB of in de lounge.

Moderator Michael66

Felix.Daan
07-02-10, 09:20
Ik heb voor de liefhebbers een linkje naar youtube je kan hier nog meer filmpjes over Club Cortile vinden

http://www.youtube.com/watch?v=87lBo1sq-hs

beccie25
07-02-10, 09:36
thanx felix daan
wij gaan ook naaar club cortile geboekt bij usafv dus helemaal super
nog even leuk om dit filmpje te zien
mensen laat even weten wat jullie echte do's en dont's vinden als jullie terug zijn mbt club cortile en zijn omgeving
groetjes rebecca

lindaatje
07-02-10, 11:36
zal ik zeker doen als ik terug ben en dat is eind mei. !

JKG
08-02-10, 20:31
Dat filmje van Felix.Daan is van de meest eenvoudige op Club Cortile, namelijk een appartement ipv townhome. Hiervan staan er een aantal op het terrein (te herkennen aan trappenhuizen aan de buitenzijde). Je hebt dan dus bovenburen (of onderburen). Daarbij mis je ook nog een lekker groot bad / grote badkamer. Hopelijk krijgen jullie allemaal de 4 slaapkamer - 3 badkamer variant. :)
Deze variant is geloof ik wel een stukje goedkoper natuurlijk dan de 4 slaapkamers.
Hier heb je ook geen trap naar boven. Bij de 4 slaapkamer variant hebt je 1 slaapkamer + 1 badkamer beneden, boven heb je dan 3 slaapkamers + 2 badkamers (waarvan 1 erg lekker groot).

Do's en Dont's mbt Club Cortile? Valt weinig over te zeggen... zou niet in het gras lopen met blote voeten. :) Voor de rest is het gewoon een accommodatie als elk ander. Je overnacht er, je eet er soms wat en voor de rest ben je denk ik aardig wat op pad. De do's en dont's van Kissimmee en Orlando kan je volop op het forum vinden.

lindaatje
09-02-10, 17:14
Wij hebben een 3 slaapkamer geboekt. Leek ons met 2 personen wel meer dan genoeg...... Wie weet krijgen we de grotere variant!

JKG
09-02-10, 20:36
Zou goed kunnen ja. Bij USAFV de laatste keer ook 3 kamer gekozen (ik meen de eerste keer ook) en toen kreeg ik ook gewoon een volledige townhome met 4 slaapkamers. Maar dat is meer de keuze van Hotelbeds wat ze je willen geven, tot nu toe altijd positief over ze. :)

silvia37
21-02-10, 21:51
Ja hoor wij vandaag ook geboekt club cortile bij natuurlijk usafv .
19 juli is het dan zover.

ietie
17-07-10, 22:01
Zijn er al nieuwe ervaringen met club cortile?
Wij gaan over over een week of 10 dus ik ben wel heel benieuwd na jullie ervaringen.

JKG
18-07-10, 10:39
Nieuwe ervaringen? Denk niet dat er in die community of huizen veel is veranderd sinds de laatste 4 pagina's. Ben er vorige maand nog doorheen gereden (die code van het hek is zo makkelijk te onthouden), nog steeds hetzelfde als 2008 en 2009.

ietie
19-07-10, 12:18
Ik bedoelde eigenlijk meer de ervaringen van mensen die deze zomer voor het eerst bij club cortile verbleven.
Mag je de badlakens uit je huisje mee nemen om bij het zwembad te gebruiken?

Teleton
19-07-10, 12:22
Mag je de badlakens uit je huisje mee nemen om bij het zwembad te gebruiken?

In een condo mag je met de badlakens/handdoeken doen wat je wilt. Maar niet in ieder condo zal je badlakens vinden. Dus nemen wij voor het zwembad onze eigen spulletjes mee.....

JKG
19-07-10, 21:32
Niemand zal daar op letten. Echte grote badlakens heb je niet in dat soort huizen, wel gewone handdoeken. Maar of die groot genoeg zijn voor op een strandstoel? Voor 5 dollar verkopen ze hele leuke bij de Walmart.

ietie
20-07-10, 12:12
Oke ik neem ze gewoon van thuis mee, en mochten ze niet meer mee kunnen omdat onze koffer op de terug weg uitpuilt en laten we ze gewoon lekker achter.

JKG
22-09-10, 23:08
Geinig, zojuist op TV gezien bij MTV's Pranked... Club Cortile! :mrgreen:

http://www.mtv.com/videos/misc/535872/prank-of-the-week.jhtml#id=1643201

Syllvia
23-09-10, 06:50
hahahaha, hoe is het mogelijk :)

JKG
24-09-10, 23:35
Je moet er geweest zijn om het te weten, maar blijkbaar kan het dus. :)

ietie
24-10-10, 16:30
Zojuist weer thuis van onze trip, club cortile vonden wij op zich een mooi park alleen zijn de huisjes erg gehoorig, iedere ochtend werden wij gewekt door onze buurman, wat nu echt niet de bedoeling was.!
Wij zaten in nummer 2706, recht tegen over het zwembad, lekker voor de kinderen.
We hebben het geprobeerd maar volgende keer toch maar weer een villa met prive zwembad.

JKG
24-10-10, 20:41
Je moet net het geluk hebben naast een goede buur terecht te komen. Veel huizen staan ook leeg. De eerste keer geen geluid gehoord, de andere keer hoorden we wel de TV van de buren, maar 's nachts en 's ochtends van niemand last.

Een villa is zeker niet verkeerd, maar dan betaal je ook wat meer en de villa's zijn eigenlijk net zo gehorig, alleen zit er dan niemand direct naast je.
Maar het is dus maar net wie er naast je zit, in hotels kan je hetzelfde mee maken.