PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema patricia: 12 feb - 27 feb 2010



patriciap
28-01-10, 14:46
Hallo allemaal,

Eigenlijk staat ons reisschema nog niet echt vast. We hebben vliegtickets geboekt en een huurauto.

Verder hebben we de 1e nacht een hotel op miami airport geboekt en voor daarna 2 nachten in de everglades vlakbij naples. Verder hebben we nog niks. We wilden niks vastleggen omdat we op deze manier onderweg dingen kunnen aanpassen. Het enige dat vaststaat is dat we 27 feb weer terug vliegen.

Ik hoop dat we hier verstandig aan hebben gedaan.

We zijn van plan om via de westkust naar boven richting orlando te rijden en dan een paar dagen in orlando te verblijven dan via de oostkust weer naar beneden naar de keys een paar dagen en de laatste 2 dagen ongeveer in miami vanwaar we naar ams vliegen.

Als er iemand is die leuke tips heeft dan zijn die erg welkom.
We zijn zelf nog niet helemaal uit welke parken we in Orlando willen bezoeken.

Verder houden we lekker eten vooral een goeie steak en kreeft dus als iemand een goede tip wat dat betreft heeft?

bij voorbaat mijn dank voor de tips,

Patricia

Teleton
28-01-10, 17:46
We wilden niks vastleggen omdat we op deze manier onderweg dingen kunnen aanpassen. Ik hoop dat we hier verstandig aan hebben gedaan.Verder houden we lekker eten vooral een goeie steak en kreeft dus als iemand een goede tip wat dat betreft heeft?

Tsja de één houdt er van zijn reis lekker strak te plannen, de ander rijdt gewoon zijn neus achterna. En hoe letterlijk moeten we niks nemen? Hebben jullie al wel een auto gehuurd, bijvoorbeeld? Anyway, als je niks vastlegt, kan je toch eigenlijk ook niks aanpassen, of zie ik dat verkeerd? Je kunt overigens best een heerlijke vakantie hebben. Maar als je in Florida, zonder voorbereiding je neus achterna rijdt, loop je wel een hele grote kans om veel te missen. Je hoeft maar een paar reisverslagen te lezen en de ideetjes komen je tegemoet rollen. Tientallen forumleden maken immers jaarlijks zo´n rondje en ze kunnen er heel boeiend over vertellen.

Vaak wordt gezegd dat een Florida vakantie niet duur is. Dat is ook zo, maar het kost je wel veel geld....zonde om terug te komen en te vertellen dat je zo leuk je neus achterna bent gereden, toch? Bovendien, als je zelf niet weet waar jullie precies terecht komen, hoe verwacht je dan tips over restaurants, bijvoorbeeld. Een paar dagen oostkust en ook zoiets westkust is niet erg precies omschreven, dus daar kan geen mens iets mee. Nog een geluk dat er daar altijd wel een lekkere steak te vinden is....:wink: En ook nog eens voor weinig.....Overigens is er een heel leuk topic op dit forum waar de restaurants worden besproken.



We zijn zelf nog niet helemaal uit welke parken we in Orlando willen bezoeken.

Misschien toch nog even de topics over de parken doorlezen? Je keuze moet je uiteindelijk toch zelf maken, lijkt mij. Kijk ook vooraf nog even of je ter plekke tickets wilt kopen of dat je deze vooruit bestelt. Persoolijk zou ik, omdat jullie eigenlijk helemaal geen reisschema hebben, maar iets meer betalen en ter plekke tickets kopen. Overigens hebben jullie best wel tijd om 7 dagen een villa o.i.d. te huren en vanuit Orlando, naast parkbezoek, dagtochtjes te maken. Ennne..wordt er niet geshopt..?

Jullie nemen drie weken de tijd om door Florida te rijden. In de periode dat jullie er zijn wordt de staat overspoeld met bussen vol, veelal jeugdige toeristen die er vakantie komen vieren tot ze er bij neer vallen. Dit heeft gevolgen voor de beschikbaarheid van de hotels, maar ook voor de prijzen. De Disney Crowd Calender (http://www.touringplans.com/tp2/UG2_index.php?PageID=14)heeft in die periode uitschieters tot 8. En dan is het er behoorlijk druk. Dit kan ook een reden zijn om toch nog wat meer te plannen dan jullie misschien van plan waren. Hoe dan ook drie weken Florida en dat al zo snel, wie zou dat nu niet willen? Have fun!

patriciap
29-01-10, 08:13
Het zijn geen 3 weken maar in 16 dagen waarvan er 2 vliegen zijn dus een week orlando gaat niet lukken.

We rijden onze neus niet achterna, maar houden het schema gewoon soepel. We gaan eerst naar de everglades dan waarschijnlijk nog ergens langs de oostkust een stop ergens voor we naar orlando gaan en daar een aantal nachten blijven en vanuit orlando een aantal dingen doen.

Verder willen we sowieso de keys zien en miami op het einde een paar dagen. Het zou een beetje dom zijn om naar Florida te vliegen en daar te staan en geen flauw idee te hebben wat daar te doen en te zien is.

Het enige is dat door eerdere ervaringen als dingen al vastlagen we niet ergens langer konden blijven als we dat achteraf graag wilden, dus vandaar dat we geen hotels hebben vastgelegd. En wat betreft die huurauto die is wel gehuurd zoals ik al in m'n bericht eerder had geschreven.

De route ligt zo ongeveer wel vast, maar een hotel in st. petersburg of een hotel in clearwater tja dat zien we daar dan wel. We hebben een laptop bij ons en kunnen altijd een dag of een aantal dagen vantevoren bellen of via internet een kamer reserveren.

Maar wat betreft tips, ik heb al geschreven dat we naar everglades, naples, orlando, keys en miami gaan dat is toch niet m'n neus achterna lopen misschien is het toch handig om goed te lezen, dat zijn toch flink wat plaatsen al waar tips over gegeven kunnen worden voor een goed restaurant of niet soms?

Ta2 Gerrit
29-01-10, 08:56
Ik vind de tips die Ton geeft niet verkeerd, hoor. Je stelt een vrij algemene vraag waarmee je aangeeft dat jullie route nog erg flexibel is, want het reisschema staat nog niet vast.

Dat zou je kunnen opvatten als "je neus achterna". Ten gevolge daarvan geeft Ton aan dat je over diverse dingen die jullie willen weten al veel op het forum kunt vinden, een hele goede tip, toch ?

En als het over goed lezen gaat.... Lees dan onderstaande zin nog maar eens.
Goed lezen gaat meestal gepaard met goed schrijven, met leestekens en hoofdletters :-\"


Maar wat betreft tips, ik heb al geschreven dat we naar everglades, naples, orlando, keys en miami gaan dat is toch niet m'n neus achterna lopen misschien is het toch handig om goed te lezen, dat zijn toch flink wat plaatsen al waar tips over gegeven kunnen worden voor een goed restaurant of niet soms?