PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Brechtje1983



Brechtje1983
28-01-10, 13:35
Hallo,

Mijn vriendin Stefanie en ikzelf gaan in april voor de eerste maal naar Florida. Onze reisplannen kwamen er nadat ik in 2008 voor het eerst kennis maakte met de amerikanen door een rondrit te doen in het Westen (LA-Las Vegas-Grand Canyon-Death Valley-Sequoia-Yosemite-SF). Had nochtans bij vertrek m'n twijfels over de amerikanen, maar sindsdien m'n gedacht herzien:D! Moet zelfs zeggen dat ik vol verlangen uitkijk om terug naar Amerika te trekken!
Dus in de Paasvakantie (België) trekken wij richting Florida voor de eerste maal. Dankzij dit forum al héél veel nuttige info gevonden. Hoop dat jullie me nog veel extra tips kunnen geven.

Brecht

Ons reisschema is hier te vinden:
http://floridaforum.nl/showthread.php?t=10785

Teleton
28-01-10, 17:09
Had nochtans bij vertrek m'n twijfels over de amerikanen, maar sindsdien m'n gedacht herzien

Hallo Brechtje en Stefanie, welkom op het Floridaforum. Leuk om te lezen dat de Amerikanen bij jou in de smaak vallen, Brechtje. Nu maar hopen dat de soort die zich in Florida ophoudt, je niet teleurstelt. Anders kan je je altijd nog wenden tot één van de duizenden toeristen die je er tegen zult komen.

De link naar je reisplan is een beetje mislukt, misschien kan je die nog herstellen? Inmiddels heb je het plan ook op het forum gezet, da´s beter want dan kunnen we je ook tips en opmerkingen laten weten.

Je hebt vast wel gemerkt dat het forum vol verassende vakantietips zit. En mocht je nog meer informatie willen, dan stel je gewoon je vragen. Er is hier altijd wel iemand die je verder helpt. Veel plezier met de voorbereidingen en kunnen we straks ook misschien een leuk en leerzaam verslag van jullie avonturen in Florida tegemoet zien?

Francien
28-01-10, 17:57
Haai Brecht en Stefanie! Florida is eigenlijk min of meer een nationale emigratie staat op zich. Omdat wij een huis kochten 1,5 jaar geleden in Naples, kom je echt in aanraking met the Floridians. Maar wie zijn dat nou eigenlijk? De echte Floridians zijn wat mij betreft de indianen uit de Everglades. Bijna alle andere Floridians zijn import. Uit Indiana, New York, Michigan etc. Het leuke van al die Sunshine bewoners is dat ze 1 ding gemeen hebben: They LOVE the weather!!!!! Er wordt veel geglimlacht daar, let maar op. Veel plezier met de voorbereidingen!

Brechtje1983
02-02-10, 16:39
@ Teleton: heb al héél veel gelezen op dit forum! Er staan zeer veel tips, maar ook uiteenlopende ervaringen soms... Dat maakt het wel moeilijk, maar ons reisschema krijgt meer en meer vorm. Ook de af te leggen routes, wat we willen zien, waar we zeker willen stoppen. Van het moment dat alles bijna definitief vastligt, zet ik het zeker op het forum, en had ik graag jullie bevindingen hierrond gekregen. Zo kunnen we eventuele stops aflassen en andere invoegen?

@ Francien: Je maakt me benieuwd. Nu is het wel zo, m'n vorige kennismaking met Amerika was allereerst Los Angeles en de rest van de Westkust, en in Californië zit toch ook veel import, en die vallen reuze mee! (natuurlijk wel geen getto's of zo gedaan, uit voorzorgsmaatregelen, en voor de persoonlijke veiligheid ;-))

@ beiden: 't kan niet rap genoeg 4 april zijn!!!! 't begint zo lichtjes aan te kriebelen... Denk dat dit de eerste bijwerkingen van de florida-microbe zijn.

Verslag volgt zeker. Mijn vriendin zal er een soort dagboek bijhouden, en dat gieten wij nadien in een verslag, dat zo snel mogelijk gepost zal worden!

Nog een poging om m'n reisschema in link te zetten:
http://floridaforum.nl/showthread.php?t=10785

Groetjes,

Brecht