PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Brechtje1983: Orlando - Orlando - April 2010



Brechtje1983
28-01-10, 11:26
Ons reisschema ziet er als volgt uit:

3 april - overnachting NH Schiphol
4 april - vlucht met Delta Airlines
Amsterdam - New York & New York - Orlando
Overnachting in Orlando Continental Plaza Hotel
5 april - Orlando - Bezoeken Sea World
6 april - Orlando - Bezoeken Universal Studio's en/of Island of Adventure
7 april - Via Kennedy Space Center richting Palm Beach
Overnachting in Bradley House Palm Beach
8 & 9 april - Miami Beach
Overnachting in Dorchester Hotel
10 & 11 april - Key West
Overnachting in Radisson Hotel Key West
12 april - Homestead
bezoeken Everglades - Flamingo City en alles er rond
Overnachting in Fairway Inn
13 april - Fort Myers
Overnachting in La Quinta Inn & Suites Ft. Myers
14 april - Orlando
Overnachting in Orlando Continental Plaza Hotel
15 april - vlucht met Delta Airlines
Orlando - Atlanta & Atlanta - Amsterdam
16 april - aankomst Amsterdam

Zo, dit is kort geschetst een zicht op onze reis.
Auto is gehuurd bij Alamo. Een compact.
Heeft iemand ervaring met de eventuele opleg naar midsize of cabrio?

Heeft er iemand ervaringen met de hotels die wij aandoen? Mag ook negatief zijn, dan weten wij al aan wat ons te verwachten...

Iemand tips met plaatsen waar wij passeren die we zeker moeten bezichtigen? We weten dat het een strak schema is, maar willen er het optimale van tijd gebruiken om onze eerste indruk van Florida onbeschrijfelijk te maken! Liefst veel dingen die toeristen niet zien, niet beschreven in gidsen...

Bedankt op voorhand!

JKG
28-01-10, 14:10
Voor de hotels kan je eens kijken op www.tripadvisor.com (http://www.tripadvisor.com) . Neem de reacties wel met een korreltje zout, soms zijn het ook concurrenten die iets neerzetten. Maar over de algehele reacties zou je een beetje moeten kunnen proeven of het wel of niet een aanrader is. Ik heb wel eens op basis van Tripadvisor een ander hotel genomen, omdat ik het aantal negatieve reacties echt teveel vond.

Brechtje1983
29-01-10, 09:33
Heb je ervaring met de pretparken begin april? Kent men in Amerika net als in België ook zoiets als paasvakantie? Of valt het volk mee dan?

Teleton
02-02-10, 17:02
Auto is gehuurd bij Alamo. Een compact.
Heeft iemand ervaring met de eventuele opleg naar midsize of cabrio?

Eigenlijk hoort de vraag in de rubriek autohuur maar de algemene stelregel hier op het forum is om eventuele upgrades vanuit hier te regelen. Je onderhandelinsgpositie aan de balie is slecht, je hebt geen vergelijkingsmateriaal bij de hand en ze weten immers dat je graag iets anders wilt. Gratis upgrades naar een midsize komen ook nog wel voor, maar je mag er niet op rekenen. In een enkel geval gaat men toch liever aan de balie in onderhandeling. De prijzen voor een cabrio kan je bij iedere verhuurder op de site zien, reken op ten minste 100 euro per week meer voor een cabrio en 15 euro meer voor een midsize. Let wel: bij vooraf boeken he?

PENPE
02-02-10, 17:06
Wij zijn begin april 2008 naar Orlando geweest, het was de 1e week na de SpringBreak en het was in ieder geval redelijk rustig in de parken ;-)

Groetjes,
Pieter & Petra

Brechtje1983
02-02-10, 22:16
Hopelijk hebben wij dezelfde drukte. Wij zouden maar 2 of 3 parken doen. De eerste dag doen we sowieso Seaworld. De tweede dag zijn we er nog niet uit. We willen sowieso Universal Studios doen en/of Island of Adventure. Is dit te doen, de 2 Universal parken op dezelfde dag? Of hebben jullie andere ervaringen?

@ Teleton: bedankt voor de info. Inderdaad was m'n vraag beter op ander deel van forum geplaats, maar ik wou alle vragen in één bericht stellen, waarvoor mijn excuses. Hier ook terug is de moeilijkheid dat er blijkbaar toch mensen geluk hebben met het onderhandelen aan de balie, hetgeen wij ook aan de Westkust meegemaakt hebben. Daarmee dat ik gewoon de ervaringen vroeg van andere mensen. Nu, denk dat we wel zien daar, en de stemming als we toekomen. Enkel als ze met redelijk voorstel komen, zullen we opleggen. En anders hopen op de gratis upgrade naar een Midsize of erop rekenen dat er geen compact meer beschikbaar is. Bedankt Teleton

Teleton
03-02-10, 08:40
. Is dit te doen, de 2 Universal parken op dezelfde dag? Of hebben jullie andere ervaringen?

Ook hiervoor geldt dat het een persoonlijke afweging is. Wil je alleen in de rollercoasters, wil je ook de shows zien, heb je er behoefte aan om af en toe eens even te gaan zitten met een drankje/hapje/ijsje? Of iets 'te doen' is, blijft een moeilijke vraag. Maar laat ik het zo stellen: Zelf zou ik het niet doen. Maar als je het dan toch doet, koop dan voor de zekerheid in ieder geval maar express tickets want die heb je zeker nodig. Kijk met de zoekfunctie ook even op "universal" en je vind er vast nog meer meningen over.

Brechtje1983
03-02-10, 09:01
Dank u voor het antwoord. Nu volgt weer een vraag: hoe koop ik best m'n tickets? Daar aan de deur? Of hier via internet? Of is er een mogelijkheid (zoals in Californië) om langs de straat of in Outletshops de kaarten aan verminderde prijs te kopen?

Teleton
03-02-10, 09:23
hoe koop ik best m'n tickets?

Veel forumleden kopen de e-tickets op de site van Universal (http://www.universalorlando.com/Tickets/tickets_2.aspx#) en Seaworld (http://www.seaworld.com/Tickets/Visitors.aspx). Een combiticket is in jouw geval niet voordeliger. Een ééndaags ticket voor Seaworld kost $68,95 excl tax. Voor een ééndaagsticket voor Universal en IOA betaal je $ 109 en kies je voor slechts één park dan kost je dat $ 79. De prijzen van Express Tickets (http://www.universalorlando.com/Tickets/tickets_2.aspx#page=Tickets_special-offers_UniversalExpress_expresspluspasses.html&expID=13-5805&contentID=13-1152&seq=1)varieren per dag, voor een drukke dag betaal je meer. In jouw geval lijkt het niet verstandig om, gezien de korte tijd die je al hebt, ter plekke ook nog eens uren rond te gaan rijden of je misschien een paar dollar kunt uitsparen voor de tickets. Voor meer informatie over deze parken en suggesties voor tickets, kijk je het best in het topic Overige pretparken (http://www.floridaforum.nl/forumdisplay.php?s=&daysprune=&f=18) .

Brechtje1983
04-02-10, 11:53
Dank voor het antwoord. Zal dus inderdaad eens kijken voor tickets via internet, nu de dollar nog redelijk interessant staat...

Dan ivm met de Everglades. Ik lees zoveel goeds over de airboatrides, bij de Everglades. Nu had ik daar ook nog een vraag over, omdat wij de Everglades 2 dagen bezoeken.
De eerste dag doen we alles richting Flamingo. Wij gaan graag wandelen enzo... Dus doen er enkele trails. (tips welke wel/niet).
De tweede dag rijden we van Homestead richting Naples via de Tamiami-trail (US...).
Kijken we best om rond Homestead de airboatride te doen, of beter bij Naples?

Brechtje1983
23-02-10, 10:55
Kleine wijziging:
10 & 11 april - Key West
Overnachting in Radisson Hotel Key West
veranderd in Best Western Key Ambassador

Dit wegens verandering naam, blijkbaar geen radisson meer in de naam en men zou verbouwingen doen in april/mei.

Brechtje1983
20-04-10, 20:30
Onze eerste floridareis is geweldig meegevallen! Keys waren super, evenals everglades! Nu al sinds donderdag jammergenoeg vast in Atlanta. Wss een van amerika's meest saaie steden! Hopelijk donderdag vlucht naar Amsterdam.
Blog volgt asap

cloggie68
20-04-10, 21:07
Atlanta heeft in ieder geval het coca-cola museum, CNN en ook nog een Sea-aquarium toch? En een uurtje upstate zit een geweldige Premium outlet...