PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: peterwoudje



peterwoudje
25-01-10, 14:30
Wij willen graag ervaringen delen van mensen die reeds een woning hebben gekocht in Florida, wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht in Davenport in de providence. Oplevering medio oktober 2010, zijn erg benieuwd of er meerdere hollanders dit hebben gedaan in deze gated community. Zijn op zoek naar verzekeringen en eventueel management voor het zwembad en tuin en verhuur.

Francien
25-01-10, 17:04
Hoi Florida second home owner!! gefeliciteerd!!!!! Wij hebben ook een huis gekocht in Naples (bij het strand) in oktober 2008. Wij zitten in de AE gevaren zone (hurricane+flood), dus we betalen de hoogste verzekeringspremie. Zal bij jullie wel wat beter zijn. Ons huis bevindt zich niet in een community, dus ik heb alles zelf uitgevogeld en hang van hulp aldaar aan elkaar. Heb hierdoor wel de mensen leren kennen. Amerikanen niet gastvrij en oppervlakkig? Get out of here!!!!!! We lopen overal naar binnen en zij bij ons. Als de tuinman een lampje laat branden per ongeluk, word ik gelijk gemaild door de buren als we in Nederland zijn.
Ik begrijp dat jullie Community geen service biedt qua pool clean+ garden service? Meestal betaal je extra maandelijkse servicekosten voor onderhoud aan de Community. Ook tv/internet en telefoon is meestal centraal geregeld. Hebben jullie een aanspreekpunt hier of in Florida: makelaar?
Ik sta graag voor je klaar als je vragen hebt ondanks dat wij in een gewone woonwijk hebben gekocht en in een ander gebied.

peterwoudje
26-01-10, 11:12
Beste Fransien, bedankt voor je reactie, leuk om te lezen dat jer erg enthousiast bent. De bouw start medio maart/april dus duurt nog even, zullen je zeker mailen als we vragen hebben.
metvrgrpeter