PDA

Bekijk Volledige Versie : Helikopter (proef)les



JKG
22-01-10, 12:02
Iemand ervaring met een helikopter proefles? Dus zelf een helikopter besturen? Het kan bijv. bij het vliegveldje bij Kissimmee bij het Warbirds museum. 15 min = 125 dollar, 30 min. is 199 dollar ex tax. Valt best mee, in Nederland betaal je veel meer.

Ben benieuwd of er hier mensen zijn die dit wel eens hebben gedaan (of ergens anders in Florida bijv.).

ekkie50
22-01-10, 12:09
Nou, voor slechts 15 minuten vind ik 125 dollar toch wel vrij duur. Maar het zal natuurlijk wel een onvergetelijke ervaring zijn.....priceless, zoals men daar zelf zou zeggen.

JKG
22-01-10, 12:45
Even voorbeeldje; in Nederland betaal je voor 30 minuten 285 euro, in Amerika 199 dollar (ex tax dan). Kom je uit op zo'n 150 euro denk ik. In Nederland is dit dus wel 2x zo duur. Daarnaast krijg je nog wel een stukje les en ook voor te landen betaal je vaak geld, weet niet hoe het bij de kleine vliegveldjes in Amerika is, maar in Nederland mag je op elk vliegveld betalen om te mogen landen. Daarnaast kost het onderhoud van vliegtuigen en helikopters veel geld om dat het vaak en grondig moet gebeuren, dus ik vind de prijs nog alleszins meevallen eerlijk gezegd.

Mooie avatar heb je trouwens, Eric! :mrgreen: Op z'n Amerikaans. :)

Ta2 Gerrit
22-01-10, 13:00
Ik heb ooit wel een proefles in een Cessna gedaan, hier op vv Teuge. Ook priceless :-)
En spannend, klein beetje theorie, piloot brengt hem op hoogte, en U gaat Uw gang maar.

De heliles is weer een tip om mee te nemen. Ook voorzien van een website ?

Hawky
22-01-10, 13:06
Vlieglessen in een Cessna is ongeveer 70 euro per les van een half uur (op de kleine luchthaventjes) in Nederland. Helikopterlessen zijn inderdaad duurder.
EDIT: half uur theorie en half uur praktijk kost € 262 (http://www.lelykopters.nl/) in lelystad

JKG
22-01-10, 13:19
Website voor Gerrit; http://www.warbirdadventures.com/
Tis maar een voorbeeld he, heb verder geen onderzoek naar andere prijzen gedaan.
Kijk niet naar de vlieglessen in de warbirds, die zijn erg prijzig, denk dat het onderhoud daar nog wat meer van mag kosten.

Yvet
22-01-10, 13:25
Ik heb 2 jaar geleden Emiel een vliegles kado gedaan.
Dit was een chesna en hij heeft een uur gevlogen alles zelf gedaan en mogen doen van opstijgen, vliegen dalen enz alleen het landen werd door de instructeur gedaan.

Het koste ons toen iets van €125.

mrloes
22-01-10, 13:40
hi Yvet

En dit was in Amerika? Of Nederland?

ekkie50
22-01-10, 20:29
Ik vind dit wel inspirerende informatie. Misschien ga ik het ook wel proberen. Ik was al van plan om weer eens bij Riegs te gaan schieten, maar vliegen is spannender, plus dat ik dan echt wat interessants kan melden in m'n toekomstige blog. Misschien kan ik het combineren, vliegen en schieten tegelijk ;) :shock::shock:

Yvet
22-01-10, 20:50
hi Yvet

En dit was in Amerika? Of Nederland?

Dit was in Amerika, om precies te zijn in Daytona.

Syllvia
22-01-10, 20:50
Ik vind dit wel inspirerende informatie. Misschien ga ik het ook wel proberen. Ik was al van plan om weer eens bij Riegs te gaan schieten, maar vliegen is spannender, plus dat ik dan echt wat interessants kan melden in m'n toekomstige blog. Misschien kan ik het combineren, vliegen en schieten tegelijk ;) :shock::shock:

Ik zeg....DOEN!!!!!! :)

mrloes
22-01-10, 22:12
Heb inmiddels twee sites gevonden voor t vliegen in een WW2-trainer: kan bij Waldo's Wright en Warbirds Adventures, de laatste doet ook helicopters.

Marcelg
24-01-10, 17:47
Ik heb ooit wel een proefles in een Cessna gedaan, hier op vv Teuge.

Ik had in de tijd ook zoveel vragen over het hele vliegen, alles in en om de cockpit.

Ik hoefde niet zo nodig mijn pilots license, maar wilde wel eens een vliegtuigje besturen.
Ik heb 3x 1uur een cesna gehuurd met instructor(verplicht natuurlijk), de eerste keer samen met de instructor alles gedaan, de tweede keer deed ik alles al zelf, ja stijgen, landen, touch en go's, communicatie met de tower enz.
De derde keer lekker rond de eilanden gevlogen en een motor failure nagebootst.
Het enigste waar ik me niet in verdiept had was de navigatie, gelukkig dat de instructor dit wel begreep en mij zo veilig weer naar EYW (key west international airport) kon sturen.
Het was echt geweldig en al mijn vragen waren beantwoord, ik heb wel voor dat ik dit deed een book gelezen (private pilot) en op de scanner meegeluisterd naar de airtrafic control.
Ik hoefde dus niet de instructor te gebruiken om te vragen hoe je het vliegtuigje bestuurd enz.
Ik moet zeggen dat het niet zo moeilijk is en een ervaring die echt de moeite en het geld waard was.
In Key West betaalde ik $120/ uur alles incl, is dus iets meer dan voor een jetski en naar mijn mening dus spotgoedkoop.

JKG
24-01-10, 22:15
Is zeker niet veel per uur!! Hier in Nederland zit je op ongeveer 90-100 euro voor een half uurtje met instructeur (proefles) voor een Cessna.

Over de keys vliegen is helemaal mooi, zeker met helder weer. In principe vlieg je met types zoals de Cessna op zicht / herkenningspunten in het land, met navigatie bedoel je waarschijnlijk de denkbeeldige baan/route die je aan moet houden als aanvliegroute op EYW? Altijd sowieso makkelijk om bij je te hebben in een mapje als je wel je PPL zou hebben. :)

In Nederland ben je nu zo'n 13000 euro kwijt voor een brevet en per jaar moet je natuurlijk wel een minimum aantal uren vliegen, anders mag je weer iemand mee laten vliegen die controleert of jij nog wel weet wat je hoort te weten/kunnen.

Dus voor de meeste mensen is het een keertje proberen toch wel leuker dan 13k neerleggen.

tamaar
24-01-10, 23:51
Hoi Hoi

Wat gaaf om dit te kunnen doen.
Ik wil het misschien wel kado doen aan mijn vriend in aug 2010.
Wil hem dan een proefles helicopter geven.
Maar wie weet waar ik in orlando dit kan doen? en waar ik dit kan reseveren.
Ik ben niet zo goed in dingen opzoeken dus hoop dat jullie me een beetje opweg kunnen helpen.

groetjes tamara

Ta2 Gerrit
25-01-10, 00:32
Zo ver had je niet hoeven zoeken hoor. Ongeveer 9 berichtjes naar boven :-({|= :mrgreen:


Website voor Gerrit; http://www.warbirdadventures.com/
Tis maar een voorbeeld he, heb verder geen onderzoek naar andere prijzen gedaan.
Kijk niet naar de vlieglessen in de warbirds, die zijn erg prijzig, denk dat het onderhoud daar nog wat meer van mag kosten.

tamaar
25-01-10, 14:09
Hoi Hoi

Bedankt voor de info. Ik had de berichtjes wel zitten lezen maar dacht eigenlijk dat het niet voor orlando was. Maar heb nu hulp troepen ingeroepen die wel goed zijn in engels, ik ben altijd bang dat ik het verkeerd lees en wat verkeerds bestel.

edit:
ik heb even verder zitten kijken. En kwam ook nog een paar leuke helicopter vluchten tegen. kwam een site tegen waar je zelf de helicoter mag besturen. Maar je heb ook helicopter vluchten waar je als gezin in mag, en dan een stukje boven de parken vliegt en waar je krokedillen vanuit de lucht kan zien.

Het is een kadootje voor mijn vriend, maar weet nu niet wat leuker is? wat lijkt jullie het leukst??

Groetjes Tamara

JKG
25-01-10, 20:00
Met z'n allen de helikopter in en een rondvlucht is denk ik goedkoper. www.orlandohelitours.com (http://www.orlandohelitours.com) heb ik 'm bij gedaan, en dan de vestiging op de 192 bij de oranje mega-sinaasappel in de buurt. Krokodillen of alligators ga je niet vanuit de lucht spotten in de heli.

Ik weet niet hoe gek je vriend is van alles wat met vliegtuigen en helikopters te maken heeft, maar als dat niet zo heel erg groot is, zou ik lekker de rondvlucht met z'n alleen doen ipv een proeflesje.

tamaar
25-01-10, 20:29
Hoi Hoi

Ja hij vindt helicopters en vliegtuigen wel gaaf.
Maar het is niet zo dat hij er helemaal gek van is.
Maar na dat ik dit forum zag dacht ik dit is wel heel leuk voor hem.
Toen hij jonger was heeft hij ook een cursus zweefvliegen gedaan. en dan alleen omdat hem dat leuk leek.

Het klopt dat de rondvlucht goedkoper is.
Ze maken er wel reclame mee... voor de krokodillen of alligators.
daarom sprak mij de rondvlucht meer aan.

JKG
25-01-10, 20:31
Je kan ze vast in Gatorland wel zien liggen uit de lucht, maar gewoon in de 'sloot'? Moet je goeie ogen hebben.

ekkie50
28-01-10, 09:46
De helicopterles bij Warbird adventures klinkt mij goed in de oren. Half uurtje voor 200 dollar. Is zo'n beetje 140 euro. Misschien heb ik het er wel voor over. Warbirds is overigens een leuke tent. Na het kopen van je kaartje kan je kan gewoon de hangar inlopen en met de mechanics praten bij de vliegtuigen die ze aan het restaureren zijn. In een ongedwongen sfeer.

JKG
28-01-10, 12:22
Ik ga er ook nog even over nadenken. Moet er ook net de tijd voor maken/hebben, vaak heb ik zoveel plannen maar komt er niets van terecht. Wilde vorige keer zelfs weer eens een keertje downtown disney bezoeken, ook niet aan toegekomen.

Of misschien doe ik voor 50 dollar nog een keer een korte rondvlucht bij Orlando Helitours (Kissimmee hangar). Dat was ook leuk.

ekkie50
30-01-10, 16:58
We gaan hoe dan ook vliegen! =D>

tamaar
01-02-10, 22:15
Hoi Hoi

Vandaag voor me vriend een helicopter vlucht geboekt voor zijn verjaardag 1 maart.
Heb het besteld bij Warbird adventures 30 min voor 200 dollar.
Ik krijg nu een voucher thuis met zijn naam erop.
Moet daarna hun bellen met de code van de voucher om een dag en tijd aftespreken.
Hoop dat het allemaal goed gaat.
En ben heel erg benieuwd naar zijn reactie, denk dat die het wel heel erg super vindt.

Groetjes Tamara

ekkie50
02-02-10, 08:55
Nou, ik ben ook heel benieuwd. Ik hoor graag hoe het is gegaan. Veel plezier alvast!

JKG
02-02-10, 12:10
Dan wacht ik ook even de reactie van je vriend af of het gaaf is. :)
Ga je zelf nog mee achterin of heb je weinig vertrouwen in de vliegkunsten van je vriend?

tamaar
02-02-10, 22:37
er mogen 2 mensen mee achterin..... maar of ik dat ga doen weet ik nog niet haha.
Ik heb echt vliegangst. vindt het al niks in een vliegtuig laat staan als ik in een helicopter moet zitten.
En we hebben ook ons zoontje bij ons, die is dan 2 dus of dat zo'n goed plan is??
Nog even wachten tot 1 maart en dan krijgt me vriend zijn kado spannend.

JKG
03-02-10, 11:07
Geloof dat je ook extra moet betalen als je mee wilt. Als je het eng vind, zou ik het lekker niet doen en dat geld wat je bespaart lekker uitgeven met shoppen.

tamaar
03-02-10, 13:09
ja daarom, ik kijk daar wel of ik mee ga of gewoon lekker veilig met de voetjes op de grond blijf staan;).
En misschien ook beter voor ons zoontje.
En ook leuk om te filmen.

ekkie50
03-02-10, 13:24
Ik meen op hun website gelezen te hebben dat passagiers gratis mee mogen.

tamaar
04-02-10, 22:38
ja klopt op de site staat dat je 2 mensen mee mag nemen achterin.
Maar ook al is het gratis weet nog niet of ik er wel ga instappen.
Misschien krijg ik maar 1 keer de kans en ga ik het wel doen.
Maar ook even kijken hoe ons zoontje zich ontwikkeld en hoe hij dan is.

ekkie50
06-02-10, 14:23
Ik geloof absoluut dat je bij warbirds in veilige handen bent. Vliegen zit die mensen in het bloed.

flexer
07-02-10, 08:12
Wardbird Adventures zit op Kissimmee Gateway airport. Zelf ga ik in mei ook naar dit vliegveld toe, om een amerikaanse gelijkstelling te halen op mijn nederlandse vliegbrevet.

Voor een nederlands verslag van een vlucht in een T6 Texan van Wardbird Adventures, kijk hier:

http://www.wingsofholland.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=60&Itemid=74&limitstart=12

Voor vliegers is het prachtige ervaring, maar zeker zo leuk voor mensen met geen vliegervaring.

mrloes
07-02-10, 08:22
hi

Leuk verslag Flexer! Mijn broer gaat een soortgelijke vlucht maken in een Stearman, bij Waldo's Wright - die aanzienlijk goedkoper is dan Warbirds. De cockpit is open en er is geen optie om dvd/foto's bij te kopen. Omdat t zijn 1e ervaring met zoiets zal zijn en hij t kado krijgt hebben we maar ff gekozen voor de goedkoopste optie, we zijn immers Nederlanders .... ;)

flexer
07-02-10, 08:35
Mrloes, jij bent snel!

Een Stearman is ook leuk! Gaat allemaal wat rustiger en met je hoofd in de openlucht is een leuke ervaring. Het verschil in kosten zit voor een groot gedeelte in het gebruikte vliegtuig. De T6 Texan is een stukje groter, krachtiger en is duurder in het brandstofverbruik en onderhoud. Maar als je kans hebt om te vliegen, zeker doen! Maakt niet uit in wat voor vliegtuig, vliegen is altijd leuk! \\:D/

mrloes
07-02-10, 08:38
Ik moet zo gaan werken dus de reden van mijn "snel zijn" zit 'm daarin ...
Weet jij of ze met een Stearman ook iets van een stunt doen? Op de site van Waldo staat wel zoiets maar als ik navraag doe via de mail krijg ik t antwoord dat "aerobatics" niet gaan vanwege de open cockpit en t feit dat je geen parachute draagt. Weet jij daar iets van? Zijn "aerobatics" officieel anders dan lazy eights en loops, waar ze t op hun website over hebben.
Alvast bedankt, je antwoord lees ik strakkies wel - uhh na t werk ...

flexer
07-02-10, 21:00
Wellicht dat het toestel voor aerobatics geschikt is, maar mogen ze geen aerobatics uitvoeren met passagiers i.v.m. verzekeringstechnische redenen...

Aardig filmpje over Waldo Wright: http://www.youtube.com/watch?v=F8dIKB1Z8lM

Nog een Boeing Stearman: http://www.youtube.com/watch?v=w38liarDDe8&NR=1

mrloes
07-02-10, 21:15
Yep, filmpjes had ik al gezien. Op hun website staat:

"After you have received a preflight briefing we will go up and perform some of the same maneuvers the cadets flew in WWII; shallow and steep bank turns, lazy eights, chandelles, and stalls, after which you’ll fly back to the home field and shoot the pattern to land. "

Maar in hun email wordt er dan gezegd dat er geen 'aerobatics' gedaan (mogen) worden. Das toch vreemd? Ik heb dit aangekaart in een 2e email maar daar heb ik geen reactie op gehad.

flexer
08-02-10, 00:29
Mrloes,

Steep turns, lazy eights en chandelles zijn de wat meer geavanceerde vlieg manoeuvres die ze waarschijnlijk wel zullen doen.

Ik denk dat jij het 'echte' aerobatics-vliegen bedoelt waarbij er loops, spins, barrel rolls, immelmans etc. worden gevlogen. Daarvan geven ze aan dat die niet met passagiers worden gevlogen.

mrloes
08-02-10, 09:45
hi Flexer

Oke, dan is t me duidelijk. T gaat ons niet om mega superstunts en mijn broer krijgt t als verrassing kado dus hij zal t sowieso wel gaaf vinden. Hartstikke bedankt voor de info, je bent stukke duidelijker dan de dame van Waldo :)

tamaar
24-02-10, 21:13
Hoi Hoi

Ik heb vandaag een certificaat ontvangen.
Ziet er echt super leuk uit, de naam van mijn vriend staat erop en met welke helicopter hij straks gaat vliegen.
Je moet alleen nu nog met hun mailen of bellen om een datum te bespreken.
Maandag is mijn vriend jarig dus ben benieuwd hoe hij het vindt.

ekkie50
25-02-10, 20:56
Dat zal toch wel in goeie aarde vallen vermoed ik. Alvast gefeliciteerd!

JKG
25-02-10, 22:07
Wat voor helikopter wordt het?
Ik pas dit jaar.. wordt een ander keertje, heb hier in Nederland een aardige cent betaald voor een andere hobby, dus die helikopterles komt wel een keertje. Wist niet dat ik even flink wat geld nodig had voor ik met het idee kwam van de helikopterles. Vorige week trouwens nog wel zelf gevlogen in NL, alleen dan in een prop, geen heli.. en helaas geen turbo prop. :)