PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen met Aer Lingus



Pagina's : [1] 2

beccie25
21-01-10, 00:48
hallo allemaal
had de zoekfunctie al over het forum heen gehaald, maar zie helaas geen ervaringen gepost met aer lingus
iemand ooit met deze maatschappij naar de usa gereisd?
scheelt me vanuit ams zo ongeveer 120 euro pp rond november, dus tja moeite waard zou je denken
groetjes rebecca

Riverwood
21-01-10, 00:50
vrienden van ons komen 20 februari met deze maatschappij naar ons in Orlando, kan je iets laten horen nadien.

Groetjes Henke.

nickro
21-01-10, 11:55
Check deze site maar. http://www.airlinequality.com/Forum/aer_ling.htm

Misschien heb je er wat aan. Helaas zijn de reviews alleen in het Engels.

yabbadabbadoo
22-01-10, 20:38
Ik heb voor de mei vakantie gekeken naar vluchten van Air Lingus. Ik kwam er echter achter dat ze slechts op za-di en do naar Orlando vliegen met een overstaptijd in Dublin van 1.50 uur. Dat risico heb ik niet genomen. Als alles goed gaat is er niks aan de hand, zo niet, zit je dus 3 dagen in Dublin. Dan betaal ik liever iets meer bij een anderen maatschappij.

beccie25
23-01-10, 03:27
hoi yabbadabbadoo
ja dat had ik ook gezien, zelf ook op reisbureau gewerkt, dus weet hoe mis het kan gaan
toch gekozen voor dit alternatief omdat het 120 euro pp scheelde en gewoon lekker vanuit ams vertrekken is, precies wat we wilden en op mco aanvliegen
dus het risico genomen, ook vanwege de positieve verhalen die ik online tegen kwam van engelse reizigers
dus nu idd maar hopen dat het allemaal goed gaat
heb er iig heel veel zin in
for the record: 460 euro pp 20-11-10 tm 11-12-10 met aer lingus geboekt
groetjes rebecca

6foot6
23-01-10, 11:52
Als een airline niet aan haar vervoerverplichting kan voidoen dienen ze je over te boeken naar de eerstvolgende beschikbare vlucht ongeacht de uitvoerende airline

yabbadabbadoo
23-01-10, 14:56
Ja, dat klinkt aardig, maar welke andere luchtvaartmaatschappij vliegt vanuit Dublin op Orlando ?

6foot6
23-01-10, 21:08
Het hoeft niet rechtstreeks en Virgin vliegt iedere dag, bv op Miami

theovg
06-02-10, 14:11
Ook wij zitten ook te denken om te boeken bij Air Lingus .
Voor 27 November tot 16 December voor 450 euro van AMS naar MCO met tussenlanding in Dublin.
Verschil met andere is toch zo'n 120 euro .
Maar we hebben nog tijd ik wacht nog even op aanbiedingen van connections vanaf Brussel.
Als er iemand soms al wat meer weet over Air Lingus hoor ik het graag.

Theo

beccie25
07-02-10, 10:39
hoi theo,
zoals je kon lezen hebben wij inderdaad geboekt, ook omdat het idd 120 euro pp scheelde, gewoon veel geld en dan hoeven we nog geen eens naar belgie te rijden :-)
ik hoop voor je voor aanbiedingen, maar wij hadden zoiets dat we niet wilden wachten, want als de aanbieding niet langs komt voor in de periode dat je wilt, dan worden de overige tickets wel alleen maar duurder
we zitten overigens in ongeveer dezelfde periode...
waar gaan jullie verblijven?
groetjes rebecca

theovg
07-02-10, 15:50
Wij gaan de eerste week rondrijden en vanaf 4 December gaan we naar Cane Island.
Ik wacht nog twee weken en dan boek ik ze ook bij Air Lingus ik geloof ook niet dat het nog goedkoper wordt.

Theo

beccie25
07-02-10, 19:36
helemaal leuk zeg
grappig ook wij gaan ongeveer eerst een week rondreizen en dan 2 weken in club cortile... :-)
succes met het zoeken naar tickets
groetjes rebecca

Riverwood
21-02-10, 04:32
Inmiddels zijn onze vrienden gearriveerd, na een prima vlucht, tijd op Dublin aan de korte kant, werd echter door de maatschappij keurig geregeld zodat aansluitende vlucht naar Orlando correct werd gehaald, verzorging aan bord prima.

Groetjes Henke.

beccie25
21-02-10, 17:33
super dank je wel voor de terugkoppeling henke
groetjes rebecca

theovg
01-06-10, 17:27
Ik kwam dit tegen op de site van Aer Lingus.Wij vliegen in November hiermee naar Orlando.
Transferring at Dublin AirportSave time getting into the United States, using Dublin Airport's unique US Customs & Border Protection facility, which means that you clear US immigration controls even before you arrive in the US thus avoiding the queues upon arrival.

Dublin Airport has a wide variety of facilities including lounges, shopping, restaurants and more. Take a look (http://www.aerlingus.com/travelinformation/weboffersfromeurope/#)Ik kan me niet voorstellen dat je in Dublin al alles kan regelen dat je in de States zo kan doorlopen .Of ik lees iets verkeerd.=D>
Heeft er soms iemand mee te maken gehad of weet wat ze er mee bedoelen.

Groeten Theo

corrus
01-06-10, 20:05
Geloof het of niet... het is echt waar...
Maar je staat best wel een tijdje in een rij te wachten hoor...
Dit hebben we eigenlijk te danken aan een overeenkomst die JFK destijds heeft gemaakt met de Ierse overheid... :D

knaapje
12-06-10, 22:05
van de site van Aer Lingus:
...............
Immigration and Customs Forms

Passengers departing Ireland up to 4:00PM can clear US immigration, prior to departure, at Dublin Airport.

................

Is een overstaptijd van 2 uur op Dublin dan voldoende??
Wie heeft ervaring???
Knaapje

corrus
13-06-10, 10:44
Ja hoor... geen enkel probleem... :D

theovg
13-06-10, 11:23
Ik heb het nagevraagd bij Aer Lingus in Amsterdam hoe het precies gaat ,
maar daar wisten ze er niks van .
Die zijn het nu uit aan zoeken met het hoofdkantoor in Dublin en dan zouden ze mij een berichtje geven .

Yowannes
14-06-10, 23:08
Geloof het of niet... het is echt waar...
... :D

Kan ik moeilijk geloven. Dan zou je in de VS zomaar door de douane mogen doorlopen? Ik denk dat je snel security achter je aan zal krijgen.
:razz:

corrus
14-06-10, 23:11
Kan ik moeilijk geloven. Dan zou je in de VS zomaar door de douane mogen doorlopen? Ik denk dat je snel security achter je aan zal krijgen.
:razz:Tja... Maar het is wél zo...

Op Dublin International Airport doe je US Immigrations en de controle van US customs...

Da's al héél lang zo...

r.teeuwsen
14-06-10, 23:14
Hi,

Nou dat is heel goed mogelijk, ook vanuit Montreal, Canada is dat zo.
Je gaat in bijvoorbeeld Montreal door de US Immigration en in de USA kun je dan meteen doorlopen ;-)

Greetz, Remco

corrus
14-06-10, 23:17
Dát bedoel ik... :D Same thing...

Alleen kijkt men er altijd raar tegenaan... omdat Ierland een stuk verder weg is dan Canada... :lol:

knaapje
14-06-10, 23:33
Kom je dan als domestic flight aan?

Knaapje

corrus
14-06-10, 23:38
Yep!
Grappig hé? :D

theovg
15-06-10, 21:44
Dit is het antwoord wat ik terug gekregen heb.
U kunt inderdaad de formulieren in orde maken voor uw vertrek.
Deze zijn verkrijgbaar tijdens het inchecken, aan boord in het vliegtuig of in de Immigration Hall op de airport van Dublin.

In de Verenigde Staten moeten passagiers altijd langs de immigratiedienst. De formulieren zijn er om voorbereid daar naar toe te gaan.Het was al te mooi om waar te zijn, het verschilt dus niet met andere maatschappijen:razz:

knaapje
15-06-10, 22:06
Is dit het verhaal van de linker- en de rechterhand, die van elkaar niet weten wat zij doen??

Knaapje

theovg
16-06-10, 15:33
We doen maar gewoon zo als we het gewend zijn witte en groene formulier invullen in het vliegtuig .

Yowannes
17-06-10, 09:32
Inderdaad, alleen duurt het zo lang vooraleer je door alle douanes en andere diensten bent. Vorige winter: geland om +/- 18u15, de luchthaven uit om +/-20u30. Een mens krijgt wat van al dat wachten...

knaapje
17-06-10, 20:12
We doen maar gewoon zo als we het gewend zijn witte en groene formulier invullen in het vliegtuig .

Als je in Dublin al door de douane en immigration moet en vervolgens als domestic aankomt, zoals Corrus stelt, dan kan dat volgens mij niet,.

Knaapje

Yowannes
18-06-10, 15:17
Ben je dan ook sneller buiten in de luchthaven?

corrus
18-06-10, 17:08
Huh??!!

Hoe kun je nu BUITEN en toch IN de luchthaven zijn... :D

Ta2 Gerrit
18-06-10, 18:31
Ben je dan ook sneller buiten in de luchthaven?

Als het zo gaat als Corrus zegt (en daar twijfel ik niet aan) ben je inderdaad veel sneller buiten OP:mrgreen: de luchthaven.
Je hoeft enkel je koffers op te wachten, en 15 meter verderop ben je buiten.

Yowannes
19-06-10, 16:53
Als het zo gaat als Corrus zegt (en daar twijfel ik niet aan) ben je inderdaad veel sneller buiten OP:mrgreen: de luchthaven.
...

Ik had mijn berichtje nogal snel opgesteld, maar voor mij blijft het wel steek houden... Want alhoewel je al buiten kan staan, ben je nog steeds binnen de luchthaven (althans als je niet louter het gebouw bekijkt, maar het hele gebied)... :wink:
(ach, een uitdrukking op z'n Vlaams, wellicht).

Anyway, het klinkt wel interessant als je daar zoveel tijd mee kan besparen. 't overwegen waard!

oma van tijn
20-06-10, 21:40
Wie o wie heeft er ervaring met de vliegmaatschappij Aerlingus. Ik heb begrepen dat je in Dublin je zelf al incheckt voor de douane in Amerika dit scheelt veel wachten (ergenis).
Daarnaast hebben de tickets een vriendelijk prijsje.
Wij gaan van 11 september tot 27 september weer naar Orlando. Hebben onze vakantie villa al weer geboekt alleen nog de vlucht. Trouwens goede tips zijn meer dan welkom.

<< Ik heb het bericht verplaatst naar een bestaand topic met verreweg dezelfde vraagstelling >>

theovg
21-06-10, 09:29
Ik heb er zelf nog niet mee gevlogen ,maar van andere gehoord dat er niks mis mee is .
Op de lange vluchten eigen schermpjes en verder op heenvlucht al vroeg in Orlando [16.30].
Wij vliegen er zelf mee in November .

Wat de douanefacaliteiten in Dublin betreft,ik heb dat per email nagevraagd bij hun en kreeg als antwoord :dat dat niet meer van toepassing is op Dublin wat je nog wel kan is daar het witte en groene formulier invullen maar dat kan ook in het vliegtuig.[zo als overal]
Dus volgens hun is er geen verschil, dus in Orlando gewoon door de douane.

knaapje
11-11-10, 16:57
Het is wel een late reactie, maar toch:
Op de officiele site cbp.gov staat nog steeds een pre clearance mogelijkheid in Ierland genoemd.
Dit zou volgens mij betekenen, dat je daar door douane en immigration gaat.

http://www.cbp.gov/xp/cgov/toolbox/contacts/preclear_locations.xml#Ireland

Knaapje

beccie25
11-11-10, 23:59
lees het ook terug op veel vliegervaringen sites, kan je het over 2 weken vertellen of het echt zo is ;-)

r.teeuwsen
13-11-10, 14:20
Hier het 'verlossende antwoord':

Vliegen met Aer Lingus vanaf Amsterdam via Dublin naar Orlando, je POE (POE= Port of entry) is pas in Orlando, en niet in Dublin. Dus helaas, gewoon in Orlando door Immigrations. Hoewel op de site staat dat er wel een Immigration is, dat klopt ook, maar voor vluchten naar o.a. New York, maar niet voor Orlando dus. Je koffers hoef je dus in Dublin niet op te halen, die worden doorgelabeld naar Orlando. Daar ophalen en daar door Immigrations.

knar
26-11-10, 17:03
Ik heb zojuist geboekt bij Air Lingus, kun je ook de stoelen uitzoeken? ik kom daar niet helemaal uit.

theovg
26-11-10, 17:40
Voor de lange vluchten moet je ze even bellen ,meestal zetten ze dan de korte vluchten ook gelijk vast.

knaapje
20-01-11, 20:41
lees het ook terug op veel vliegervaringen sites, kan je het over 2 weken vertellen of het echt zo is ;-)


.......en hoe was het????
Knaapje

theovg
21-01-11, 11:33
Voor ons is het niet zo prettig gegaan maar ik moet eerlijk zeggen dat dat niet door Ear Lingus kwam maar het weer .
Op de heenreis 3 uur vertraging voor we op Dublin konden landen door de sneeuw,vlucht naar Orlando was natuurlijk al weg toen op het vliegtuig naar New York gezet en vandaar met Jet Blue Air naar Orlando waar we in de nacht om 01.30 aankwamen inplaats van 16.30.

En terug konden we niet van Dublin naar Amsterdam omdat het hier dicht zat, zijn we die avond naar Brussel gevlogen,dus weer 13 uur vertraging.
Met de vliegtuigen verder was er niks mis eigen schermpjes met een goed programma die zelf kan opstarten ook de ruimte was goed.

Al met al niet zo'n beste ervaring voor ons maar kwam niet echt door hun ,
maar dit jaar toch maar weer United geboekt .

Maar als je de ervaring van Beccie op haar blog leest die heeft perfect met hun gevlogen.

knaapje
21-01-11, 11:42
Jammer dat je het slecht trof.
Maar hoe verliep nou de douane / immigration afhandeling op Dublin.
Was het anders als wanneer je vanuit Ned. vliegt?
Hoefde je in de US niet meer door de controle?

Knaapje

theovg
21-01-11, 12:23
Je moet gewoon net als anders in de US de afhandeling doen.
Dat stond een beetje raar op de site maar ik had daar al over gebeld dus ik wist dat al.

beccie25
21-01-11, 22:36
hoi knaapje
ik heb inderdaad wel hele goede ervaringen met aer lingus
prima service in het vliegtuig, persoonlijk entertainment systeem en prima beenruimte.
zoals theo al aangaf geen incheck en immigratie in dublin, je moet zelfs flink doorloopen, aangezien dublin een erg groot vliegveld is en wij zowel heen als terug helemaal aan de verkeerde kant aankwamen, dus het hele vliegveld heen en weer moesten lopen.
immigratie dus gewoon in orlando, maar ook dat was prima.
op de heenreis vonden wij het nog wel spannend, omdat er niets meer werd uitgelegd in het vliegtuig, dus we waren nog wel gespannen op orlando, maar ook daar verliep alles goed.
voor ons een positieve ervaring.
groetjes rebecca

reneefrankrijk
30-01-11, 14:22
Toch is het niet duidelijk. Op de website van Aer Lingus staat dat er werkzaamheden zijn en tijdens die werkzaamheden is de immigrations in de US.
Dit staat op hun site:

All transatlantic flights from Dublin will operate from Terminal 2. Aer Lingus is currently migrating its operations, on a phased basis, from Terminal 1 to Terminal 2 at Dublin Airport and we expect this move to be completed by the 22nd of February.
The US Customs and Border Protection (CBP) unit at Dublin Airport has now moved into Terminal 2 and pre-inspection facilities are no longer available for airlines in Terminal 1. Until the 22nd of February, when Aer Lingus transatlantic flights relocate to Terminal 2, there is a requirement for passengers to clear immigration upon arrival in the US.
Clearing immigration upon arrival in the United States is a temporary measure that will only take place during the 4-week migration of our transatlantic flights to Terminal 2. Once this move has been completed then full CBP facilities will be available for all Aer Lingus flights departing Dublin for the US.
Aer Lingus passengers travelling to United States between 19th of January and 21st of February will clear immigration upon arrival in the US rather than on departure from Dublin.

Dus, wat is het nu?? Wie het weet mag het zeggen. Ik ben geneigd Corrus te geloven ervan uitgaande dat hij het een paar keer al heeft meegemaakt. Maar waarom hebben Remco en Rebecco het dan niet in Dublin kunnen doen, immigrations bedoel ik.

r.teeuwsen
30-01-11, 15:10
Ik heb geen idee.... ik weet alleen dat de vlucht naar JFK daar (Dublin) wel door Immigrations gingen. Ik denk dat het te maken heeft op welke pier je aankomt op plaats van bestemming. Waarschijnlijk werden ze vroeger als binnenlandse vlucht afgehandeld, en nu niet meer, ik heb geen idee. Maar nu (ervaring van november 2010) is het gewoon overstappen en in Orlando door Immigrations.

Greetz, Remco

dennis-oostveen
13-05-11, 17:51
In Ierland door immigrations?

Hebben de USA daar speciale reden voor?

corrus
13-05-11, 17:55
Daar is inderdaad een speciale regeling voor...
Maar soms doen ze het niet... dan moet je gewoon zoals normaal in de US door immigrations.

Teleton
13-05-11, 20:26
In Ierland door immigrations?


Kijk op de site van AL (http://www.aerlingus.com/travelinformation/movetoterminal2atdublin/usimmigration/#d.en.8502)voor alle informatie. De reden? In Rotterdam zeggen ze: "vraagt niet hoe het kan maar profiteert er van".

theovg
14-05-11, 08:08
Afgelopen November zijn we met Aer Lingus geweest en hebben zonder de schuld van Aer Lingus wel een berg vertraging gehad zowel op de heen[Dublin dicht] als terugreis [Schiphol dicht slecht weer] .
http://theocynthia.blogspot.com/
Maar verder goede beenruimte en eigen beeldscherm wat je zelf kan starten wanneer je wilt.
Hou er rekening mee dat het een knap eind lopen is in Dublin met de overstap.
Voor de immigratiedienst afhandeling in Dublin, het stond toen ook op de site van hun maar dat was volgens hun niet meer[was wel geweest] .
Het enige was dat we daar al het douanebriefje konden invullen wat je normaal in het vliegtuig krijgt.
En wij vonden een voordeel dat je op de heenreis vroeg in Orlando bent en terug een nadeel laat in de ochtend op Schiphol.
Dit jaar met United maar hoofdzakelijk voor de prijs [450euro].

trails
14-05-11, 09:56
Dat was nog tijdens de verbouwingen op Dublin Airport. Alles is daar nu klaar en Aer Lingus regelt alles in terminal 2.

All Aer Lingus services, with the exception of some Aer Lingus Regional flights, now operate from Terminal 2.

Other airlines operating from Terminal 2 include Etihad Airways, Delta, Continental Airlines (United), US Airways and American Airlines.

The US Customs & Border Protection (CBP) facility is now fully operational in Terminal 2. For more information on CBP facilities and requirements go to: www.dublinairport.com/gns/about-us/advanced-passenger-information.aspx (http://www.dublinairport.com/gns/about-us/advanced-passenger-information.aspx)

cindy74
14-05-11, 15:08
Hoelang moet je rekenen ´voor de overstap is 1 u 30 voldoende ?

Ta2 Gerrit
14-05-11, 16:08
Aer Lingus heeft ons 2u 10 gegeven, ik neem aan voldoende voor alle formaliteiten.

cindy74
14-05-11, 17:39
^^ als ik kijk voor vluchten van belgie uit komt er telkens geen 2 u overstaptijd . Ik ben bang dat we dat niet gaan halen .

theovg
14-05-11, 18:26
Als het nog net zover lopen is als vorig jaar kan je het in een uur halen maar dan mag je geen vertraging hebben en de veiligheidcheck niet te druk.

dennis-oostveen
16-05-11, 09:45
In Rotterdam zeggen ze: "vraagt niet hoe het kan maar profiteert er van".

Als Amsterdammer (ja, die wonen ook in Maastricht) ken ik die Rotterdamse spreekwoorden uiteraard niet. Maar i.i.g. bedankt voor de tip.

elsvv
16-05-11, 12:25
Beste,

Wij zouden in december 2008 vertrekken vanuit Brussel met American Airways maar kregen 's avonds laat te horen dat er een technisch defect was en we werden ingecheckt in Brusselse hotels. De luchtvaartmij heeft niets maar dan ook werkelijk niets gedaan om al die mensen op andere vluchten te krijgen, het was een schande. Er stonden daar gezinnen met jonge kinderen, Amerikaanse studenten die terugwilden voor kerst, schrijnend ! We moesten de volgende dag terugkeren naar de balie tegen 7u en dan zouden ze ons op een vlucht zetten maar de balie was gewoon gesloten !!! Wij hadden gelukkig die nacht zelf het heft in handen genomen en vluchten gevonden met Air Lingus, zij hadden nog 13 plaatsen vrij. We moesten om 5u op Zaventem zijn. We hebben zoveel mogelijk mensen opgetrommeld om ze mee te nemen. Dan nog maakte AA problemen om onze tickets over te zetten, we moesten maar opnieuw betalen of thuis blijven !!! Maar we hebben doorgezet en zijn vertrokken met Air Lingus. Zeer goede vlucht gehad, heel vriendelijk personeel, jammer genoeg hadden we wat vertraging en het was al krap. Dus wij het personeel daarover aangesproken. Geen probleem, de piloot de luchthaven in Dublin gecontacteerd. Daar stond ons iemand op te wachten met plakkaatje "people for Orlando", aparte check-in geopend voor ons en ons met wagentje door luchthaven gereden zodat alles nog net op tijd verliep. We werden zelfs uitgezwaaid, vliegen met Air Lingus, direct opnieuw !!!

natalie
13-09-11, 12:10
Ik heb nog een ander vraagje,ik heb geboekt bij Air Lingus,nu vraag ik me alleen af wanneer je de E Tickets binnenkrijg,verleden jaar heb ik via Butgetair geboekt en kreeg ik ze gelijk,nu heb ik dus via Air Lingus geboekt en heb ik eigenlijk alleen een sms gehad en stel dat ik die kwijtraak heb ik dus niks...Ik heb dus ook geen boekingsbevestiging van hun gehad...

Ta2 Gerrit
13-09-11, 12:55
Wij hebben bij Aer Lingus per omgaande een boekingsbevestiging met een referentienummer gekregen die je moet tonen aan de balie.
Met dat nummer kun je ook je stoelen vastzetten/aanpassen.

Misschien moet je toch even contact met hun opnemen.

hannie
13-09-11, 17:47
Kan je bij air lingus united punten sparen dan?
Dacht dat die bij geen 1 alliantie aangesloten zijn.

sonja
13-09-11, 18:28
Kan je bij air lingus united punten sparen dan?
Dacht dat die bij geen 1 alliantie aangesloten zijn.

In de star alliance volgens de website: http://www.aerlingus.com/goldcircle/earningyourpoints/onpartnerairlines/

mattrob
13-09-11, 18:43
Inderdaad, ben benieuwd hoe dat werkt. Je hebt geen recht op alle andere voordelen van je status, maar punten zouden we wel moeten krijgen, ben benieuwd :wink: ! Weer extra voordeel van Aer Lingus :mrgreen:

sonja
13-09-11, 19:13
Je hebt geen recht op alle andere voordelen van je status...

Klopt als een bus, we vliegen in oktober met Air Canada en Lufthansa en ondanks premier status geen enkel voordeel, gewoon achteraan aansluiten.
Zowel Air Canada als Lufthansa deelde desgevraagd mede dat je United-status geen enkel voordeel oplevert bij de star alliance members.:mrgreen:

hannie
13-09-11, 20:13
In de star alliance volgens de website: http://www.aerlingus.com/goldcircle/earningyourpoints/onpartnerairlines/

Volgens mij staat er in deze link dat je miles van Aer lingus kunt sparen als je met United vliegt.
Dat ze bij star alliance horen zie ik nergens staan.

mattrob
13-09-11, 20:47
Hier staat het:

http://www.united.com/page/article/0,6722,52823,00.html
Klopt als een bus, we vliegen in oktober met Air Canada en Lufthansa en ondanks premier status geen enkel voordeel, gewoon achteraan aansluiten.
Zowel Air Canada als Lufthansa deelde desgevraagd mede dat je United-status geen enkel voordeel oplevert bij de star alliance members.:mrgreen:Maar Aer Lingus is geen onderdeel van Star Alliance, daar kan je alleen punten sparen. Maar Air Canada en Lufthansa zijn wel Star Alliance. Ik kon met mijn United Gold Elite keurig gratis exit-row stoelen bij Lufthansa reserveren. Ik ga er ook vanuit dat ik lounge in mag, eerder mag boarden, koffers eerder komen en business mag inchecken, dat zijn immers de Star Alliance voordelen :roll: ! Weet je dit echt zeker ?

Edit, volgens website Star Alliance (http://www.staralliance.com/en/benefits/frequent-flyer/gold-silver-status/):

Star Alliance Gold and Star Alliance Silver
Star Alliance status benefits provide unique recognition and rewards across all 27 member airlines - over and above what you receive from your selected frequent flyer programme.
Star Alliance Gold Benefits Priority Reservations Waitlisting1 - when there aren't any seats left on your preferred flight, gives you priority should a seat become available.
Priority Airport Standby - gives you top priority when standing-by a flight at the airport.1
Priority Airport Check-in - allows you to check-in at the Business and/or First Class counter
Priority Baggage Handling - like you, your bags get priority treatment and are among the first to be unloaded.
Extra Baggage Allowance2 - an additional 20kg (44 pounds) where the weight concept applies, or one additional piece of luggage where the piece concept applies.
Priority Boarding3 - enjoy the freedom of boarding at your convenience along with First and Business Class passengers.
Airport Lounge Access - available worldwide for you and a friend4 when you travel with any Star Alliance member airline, regardless of your class of travel.

mvanbeem
13-09-11, 21:37
Hoi ik heb ook geboekt bij aer lingus maar kreeg wel betaal bevestiging via de email
Ik denk en ga ervan uit als je online in checked 24 uur voor vertrek je ook je boarding pas kan uit printen.

maar misschien dat iemand anders hier ervaring mee hebt

cloggie68
14-09-11, 10:26
Als ik het goed lees kunnen we via United dus 72 uur na de vlucht de miles aanvragen? Vooraf kun je je account niet koppelen aan je vlucht bij Aer Lingus?

mattrob
14-09-11, 10:33
Ik heb mijn United nummer doorgegeven bij de boeking, maar kon volgens mij maar voor 1 persoon ?

Ta2 Gerrit
14-09-11, 12:33
Ik heb mijn United nummer doorgegeven bij de boeking, maar kon volgens mij maar voor 1 persoon ?

Klopt, hier idem dito.

sonja
14-09-11, 18:03
Dat ze bij star alliance horen zie ik nergens staan.Oeps...:oops: je hebt helemaal gelijk

... website Star Alliance (http://www.staralliance.com/en/benefits/frequent-flyer/gold-silver-status/):
Star Alliance Gold and Star Alliance Silver
Star Alliance status benefits provide unique recognition and rewards across all 27 member airlines - over and above what you receive from your selected frequent flyer programme...Bedankt RJ, gaan ermee aan de slag.:lol:

jastsali
14-09-11, 19:50
Na boeking op de site van Aer Lingus ontvang je als het goed is meteen een email. In de aanhef van die mail staat als tekst


Dit is een vlucht zonder ticket. Wanneer u incheckt, moet u de eerste pagina van deze e-mail tonen om uw boardingkaart te ontvangen. Uw boekingsreferentie is hierboven vermeld.

Je krijgt dus geen e-ticket. Als je geen mail hebt ontvangen ga dan naar de Aer Lingus site en kies voor manage your booking. Je kunt dan verzoeken de bevestigingsmail nogmaals te verzenden. Hiervoor heb je wel je referentienummer nodig. Hoop wel dat je deze hebt, anders toch maar even bellen.

satpet
22-09-11, 15:11
Er is iets mis op de site van Aer lingus (hoop ik toch). alle vluchten op donderdag van het zomerseizoen zijn volzet.

hrjhaan
22-09-11, 16:18
ik krijg inderdaad ook de donderdagen vol te zien. Kan denk ik wel kloppen want de donderdag is een goedkope dag om te vliegen. De andere dagen zijn duurder. Dus de donderdagen zitten als eerste vol.

Cara
22-09-11, 18:16
Ik zag het ook al,ben blij dat we dus op tijd geboekt hebben

Guus
22-09-11, 19:11
Maar Aer Lingus is geen onderdeel van Star Alliance, daar kan je alleen punten sparen. Maar Air Canada en Lufthansa zijn wel Star Alliance. Ik kon met mijn United Gold Elite keurig gratis exit-row stoelen bij Lufthansa reserveren. Ik ga er ook vanuit dat ik lounge in mag, eerder mag boarden, koffers eerder komen en business mag inchecken, dat zijn immers de Star Alliance voordelen :roll: ! Weet je dit echt zeker ?
Dit jaar nog met zowel Air Canada als Lufthansa gevlogen en keurig gebruik kunnen maken van de gold voordelen. Het is mij dus ook niet helemaal duidelijk waarom dit bij Sonja niet lukt.

angelique100
23-09-11, 10:45
Ik heb eergisteren geboekt voor donderdag 19 juli maar de vlucht was zeker niet vol sterker nog ik kon uit heel veel plaatsen kiezen. De vlucht zou nu inderdaad vol zijn, erg vreemd zal het niet een foutje in het systeem zijn?

satpet
26-09-11, 10:13
Heb met Aer Lingus getelefoneerd. Ze hebben inderdaad een IT probleem om op donderdag vluchten te boeken naar MCO.

Cara
26-09-11, 11:17
Heeft iemand ervaring met het al door de USA customs etc gaan op Dublin?

belgske
26-09-11, 13:19
Heeft iemand ervaring met het al door de USA customs etc gaan op Dublin?

Ik heb er geen ervaring mee, maar deze vraag is vorig jaar al eens gesteld (kan het niet zo vlug terugvinden, maar 'iemand' van dit forum had dit toen opgezocht/opgevraagd).
Het komt in ieder geval hier op neer dat je IN de USA je laat controleren door de customs en NIET in Dublin.

satpet
27-09-11, 09:20
Heb met Aer Lingus getelefoneerd. Ze hebben inderdaad een IT probleem om op donderdag vluchten te boeken naar MCO.

Er komt maar geen reactie van EI en donderdag is nog steeds niet boekbaar.
Ondertussen zijn de prijzen naar boven gegaan voor mijn geplande terugreis.
Omdat we flexibel zijn hebben we de data aangepast (van zaterdag tot dinsdag). Zo betalen we dan toch 2080 € voor 2 volwassenen en 1 kind.

trails
27-09-11, 17:16
Hier kun je op een blog lezen hoe het ging
http://www.twanjudith2011.blogspot.com/

Ta2 Gerrit
27-09-11, 17:27
Ik heb er geen ervaring mee, maar deze vraag is vorig jaar al eens gesteld (kan het niet zo vlug terugvinden, maar 'iemand' van dit forum had dit toen opgezocht/opgevraagd).
Het komt in ieder geval hier op neer dat je IN de USA je laat controleren door de customs en NIET in Dublin.

Het was al eens eerder gepost dat het toch echt in Dublin gebeurt, dus jouw stelling is onwaar.
En het bewijs staat nu in het genoemde blog, wat me weer erg vrolijk stemt.

We gaan het in Februari (en Juni) ook zelf meemaken, maar eerst Zaterdag nog een keertje met United, eigenlijk hetzelfde, maar dan in Chicago :D

belgske
27-09-11, 17:30
Het was al eens eerder gepost dat het toch echt in Dublin gebeurt, dus jouw stelling is onwaar.

Oeps... 'k wordt ouder. Mijn blindelings vertrouwen op mijn geheugen wordt hevig ondermijnd.:oops:

Ta2 Gerrit
27-09-11, 18:16
Ach, een ieder vergeet wel eens wat, zo erg is het nu ook weer niet ;-)
Maar het is i.i.g. mooi om eens een live verslag te zien dat het dus werkelijk waar is.

Aer Lingus wordt hier steeds populairder, zeker vanwege de prijs. Maar dat je straks in de US zo het airport af kunt wandelen is een mooie toevoeging.

theovg
28-09-11, 11:11
Het klopte wel, vorig jaar november ging het niet .
Later heb ik gehoord dat ze dat in Januari weer ingevoerd hebben .
Het is natuurlijk ideaal dat het daar kan als je maar genoeg tijd hebt met overstappen maar dat is in Amerika niet anders.
Ik weet nog wel dat het naar de aansluiting een knap eind lopen was.

Ta2 Gerrit
28-09-11, 12:49
Het is inderdaad een tijdje niet zo geweest, omdat ze Terminal 2 aan het verbouwen waren.
We gaan het wel zien, we hebben 2.20 uur layover, komen aan in, en vertekken van T2, ik neem aan dat dat genoeg is.

knar
28-09-11, 14:19
we hebben op 23 juli jl. met Air Lingus naar Orlando gevlogen, dat is heel goed bevallen, en inderdaad kon je op het vliegveld van Dublin via de US Customs, zodat in Orlando gelijk kon worden doorgelopen.

trails
28-09-11, 15:35
http://www.dublinairport.com/gns/about-us/advanced-passenger-information.aspx

United States Customs and Border ProtectionThe new United States Customs and Border Protection (USCBP) facility at Terminal 2 in Dublin Airport is a purpose built facility that allows US bound passengers to undertake all immigration, customs and agriculture inspections at Dublin prior to departure.Having cleared USCBP, passengers arriving in the US are treated as domestic arrivals, which allows for a faster processing through their arrival airport in the United States including the checking through of any baggage to the traveller’s final destination. Dublin Airport is one of only a handful of airports outside North America that offer the CBP facility.

theovg
28-09-11, 16:07
Het is inderdaad een tijdje niet zo geweest, omdat ze Terminal 2 aan het verbouwen waren.
We gaan het wel zien, we hebben 2.20 uur layover, komen aan in, en vertekken van T2, ik neem aan dat dat genoeg is.


Dat hadden wij vorig jaar ook dat moet genoeg zijn.
Alleen kwamen wij met vier uur vertraging op Dublin aan.en was onze vlucht naar Orlando al weg.
Maar normaal moet dat te doen zijn,al is het wel een eind lopen .
Waar je weer vertrekt kan je direct zien alleen zit er een ruit tussen en daar moet je omheen maar misschien is dat nu ook veranderd.

rolandino
28-09-11, 20:58
Dat hadden wij vorig jaar ook dat moet genoeg zijn.
Alleen kwamen wij met vier uur vertraging op Dublin aan.en was onze vlucht naar Orlando al weg.
Maar normaal moet dat te doen zijn,al is het wel een eind lopen .
Waar je weer vertrekt kan je direct zien alleen zit er een ruit tussen en daar moet je omheen maar misschien is dat nu ook veranderd.
Ik vraag me af hoe dat is opgelost? Ben je met een andere maatschappij verder gevlogen? Of met een omweg? Juist dit aspect is een reden dat ik op dit moment niet zo snel voor Aer Lingus zou kiezen. Met een United, etc kom je er wel door de vele vluchten naar Orlando vanuit o.a. Newark en Washington.

theovg
28-09-11, 23:31
We zijn diezelfde middag met Aer Lingus naar New York gevlogen en toen door met Jet Blue Air naar Orlando.
We zijn er wel gekomen met 10 uur vertraging.
Hier nog een link naar ons blog van de heenreis.

http://theocynthia.blogspot.com/2010/11/heenreis-met-een-omweg.html

cloggie68
15-10-11, 13:49
Vandaag krijg ik opnieuw een bevestiging van mijn eerder geboekte vluchten en nu staat er wel heel rare info op:

Heen Amsterdam - Dublin op 12 juli (zoals geboekt)
Dublin - Orlando (op 10 juli !!)

Orlando - Dublin op 31 juli
Dublin - Amsterdam op 3 augustus (zoals geboekt).

Beetje vreemd!
Heb direct gebeld maar ze zijn op het Nederlandse nummer in het weekend gesloten.

r.teeuwsen
15-10-11, 16:42
Ja, dat is nieuw... je vliegt terug in de tijd ;-) Lekker twee dagen extra ;-)
Waarschijnlijk komt dat omdat ze de donderdagen niet online krijgen op de site en zijn ze nu e.e.a. aan het herstellen. Denk dat één telefoontje genoeg is!

looney
15-10-11, 18:26
bij mij waren de data nog wel juist (heen zaterdag terug dinsdag) maar de terugvlucht is nu 5 minuten eerder in Dublin

mattrob
16-10-11, 01:05
Ja, bij ons hetzelfde idd

cloggie68
16-10-11, 10:34
Ik ga morgen gelijk bellen... dan laat ik het jullie wel weer weten... zal wel goed komen!

twinmom1995
16-10-11, 23:24
Wij hebben ook hetzelfde.
Het komt morgen vast goed maar we hebben maar snel naar de eerste bevestiging gekeken want je gaat toch aan je zelf twijfelen.

Inmiddels gebeld naar Aer Lingus.
Probleem was nog niet bekend.
Advies is een mail sturen, wordt in principe vandaag afgehandeld.
Wordt vervolgd.

cloggie68
17-10-11, 11:00
Ik heb ook gebeld, alle vluchten op donderdag zijn eruit gehaald.. We zouden nu op dinsdag heen en dinsdag terugvliegen... ik heb gevraagd of de terugvlucht dan naar de zaterdag mocht (4 augustus terug) en dat was geen probleem... jippie stiekem 4 dagen langer vakantie!

angelique100
17-10-11, 11:47
Inderdaad alle donderdag vluchten zijn eruit,...

Helaas moeten wij nu 4 weken blijven :-\"

Kijk wel even je boeking goed na als je op donderdag geboekt heb want je verbinding van Dublin blijft wel op donderdag staan dit moet je even aanpassen.

twinmom1995
17-10-11, 12:09
Wij zouden ook op donderdag vliegen.
Wij krijgen de dinsdag ervoor aangeboden maar dan kunnen wij echt nog niet weg.
Nu wordt het de zaterdag erop. Zijn we echt niet blij mee om meerdere redenen maar het is niet anders......

cloggie68
17-10-11, 12:39
Kijk wel even je boeking goed na als je op donderdag geboekt heb want je verbinding van Dublin blijft wel op donderdag staan dit moet je even aanpassen.Ja die zijn inmiddels ook aangepast.. wij blijven nu ook 4 dagen langer ... helemaal niet errugg!!

angelique100
17-10-11, 12:58
Mijn partner is er ook niet blij mee, wij kunnen eigenlijk pas zaterdag weg ivm bouwvak, daar heb ik 2 dagen afgesnoept met boeken en nu is de hele werk week weg op maandag na . Je denkt het is maar twee dagen maar het is toch lastig.
Ik had ook voor de zaterdag kunnen kiezen maar dan werd de vakantie te kort. Gelukkig hebben we het huis op de keys een maand dus dit geeft geen problemen maar anders zit je daar ook mee als je al een huis hebt geboekt. je zou ook even naar ierland kunnen bellen zij kunnen meer voor je doen omdat het nummer in nederland een service nummer is...

soralysha
17-10-11, 14:27
Ook wij kregen vrijdag een mailtje van aer lingus over veranderingen. Ik alles nakijken maar er bleek niet veel veranderd,alleen 5 minuten eerder terug in dublin. voor de goede orde onze vertrekdag is donderdag en terug op dinsdag. ik bel vandaag met aer lingus in nederland om de stoelen te reserveren, krijg ik te horen dat de donderdag is vervallen en dat we op dinsdag ervoor krijgen aangeboden. Nou ik helemaal verbaast want in hun mailtje stond gewoon de normale vertrek dag die ik had geboekt. Ik heb aangegeven dat ik er allerminst blij mee ben omdat ik ook al een villa had geboekt en een auto. Nu maar kijken of dat is aan te passen. Het advies was om het mailtje wat ik had ontvangen afgelopen vrijdag, door te sturen naar amsterdam. Ben wel blij dat ik even bel voor de stoelen, anders sta je daar op een donderdag in juli op schiphol en is je vlucht de dinsdag ervoor al vertrokken.
Wordt vervolgt zullen we maar zeggen.

angelique100
17-10-11, 15:38
Dit zijn altijd vervelende wijzigingen alleen doe je er niets aan,....
Pech is dat zij nu nog maar 2 dagen vliegen op orlando waardoor je plannen behoorlijk in de war kunnen komen, zeker als je al een auto en/of huis hebt geboekt of niet eerder vrij kan nemen.

Waarschijnlijk staat het wel in je mail hoor alleen blijft je vertek zoals in mijn eerdere mail aangegeven wel op donderdag (AMS- DUB) staan en is je vlucht DUB-MCO vervroegt waardoor je er makkelijk overheen leest. Ik had de mail gisteren al gelezen maar zag vandaag pas dat de datum gewijzigd was toen ik deze wilde uitprinten.

Je auto wijzigen zal geen probleem zijn (al moet je natuurlijk wel bijbetalen voor de 2 extra dagen) hopelijk is de villa ook nog beschikbaar de 2 dagen ervoor en ook hier zal je weer voor moeten bijbetalen. Je kan wel proberen om de retour datum naar voren te halen naar zaterdag maar dan heb je weer een dag minder in florida,....en daarvoor moet je naar ierland bellen werd mij gezegd door de nederlandse servicedesk.

Frans45
17-10-11, 15:57
Ik alles nakijken maar er bleek niet veel veranderd,alleen 5 minuten eerder terug in dublin. voor de goede orde onze vertrekdag is donderdag en terug op dinsdag. ik bel vandaag met aer lingus in nederland om de stoelen te reserveren, krijg ik te horen dat de donderdag is vervallen en dat we op dinsdag ervoor krijgen aangeboden.

Cara
17-10-11, 18:06
Hier ook de vluchten veranderd naar de dinsdag:(.Meteen gebeld want de vluchten naar en van Dublin stonden idd op de oude datum.

Nu hebben we wel een kleine strop met de autohuur.We kunnen deze niet wijzigen voor hetzelfde goedkope tarief en hebben die dus gecanceld.
Nu maar weer wachten op een leuke aanbieding.

mvanbeem
24-10-11, 13:09
Precies het zelfde verhaal , helaas nu de vakantie met 2 dagen in moeten inkorten.
Maar goed het is niet anders, wel weer plezier met opnieuw het reisschema aanpassen.

Ik heb via AE de auto huur geregeld vandaag even gebeld en kon kosteloos worden omgezet.

nu wachten op de nieuwe bevestiging van aerlingus

mvanbeem

nine
01-01-12, 17:22
Donderdag eerste ervaring met Aer Lingus en U.S. Customs and Border Protection (CBP) facility in Dublin. Beide zijn prima bevallen. Het CBP-proces verloopt uitermate soepel. In vertrekhal de borden 'Pre-clearance immigration US' volgen (lift naar beneden). Dan eerst, bij balie tegenover de beveiligingscheck, het customs form invullen. Dan bij beveilingsbeambte paspoort, boarding pass en form tonen. Deze verwijst je naar linker- of rechterrij. Dan wachten tot op het scherm staat welke desk vrij is, wordt ook omgeroepen. Dat geldt niet voor alle desks dus ook opletten wanneer de immigration officer van een vrije desk je roept. Hier volgt de bekende procedure (vingerafdrukken/foto) én ook nog de identificatie van je koffer (zichtbaar op videoscherm). Als alles ok is, loop je door naar de gate.
Let op: je bent nu 'op papier' toegelaten in de US en je mag alleen nog duty free kopen op Dublin airport en niet meer in het vliegtuig! De vlucht wordt beschouwd als een domestic flight! Er is een bescheiden duty free shop bij de gates.
Voor de volledigheid nog deze link ter oriëntatie op de luchthaven en transfer van aankomst- naar vertrekhal.
http://www.dublinairport.com/gns/at-the-airport/overview.aspx (http://www.dublinairport.com/gns/at-the-airport/overview.aspx)
Na aankomst in de US kun je direct richting aankomsthal om je bagage af te halen.

mvanbeem
04-01-12, 12:25
Hoi bedankt voor de info

hoeveel tijd nam dit procedure allemaal in beslag.

nine
04-01-12, 17:50
Mijn procedure nam 5 minuten in beslag (exclusief invullen customs form). Het was wél rustig, 2 wachtenden voor me en de desks waren goed bezet.

Ta2 Gerrit
04-01-12, 18:49
Dat zijn goede berichten ! We gaan het over 7 weken zelf beleven.

mvanbeem
05-01-12, 17:53
ik hoop dat dit ook het geval is in juli,
maar we hebben genoeg overstap tijd

Cara
05-01-12, 17:59
Ben benieuwd,wij hebben in juli twee uur overstap tijd.Dat zou dus genoeg moeten zijn.

wereldreiziger
05-01-12, 20:42
Ik vlieg over 2 weken voor het eerst met Aer Lingus naar Orlando, en heb daar ruim 2 uur overstaptijd.
Is het nu ook de bedoeling dat ik 3 uur voor het vliegen, op Schiphol aanwezig moet zijn of word Amsterdam-Dublin als een Europese vlucht bestempeld?
Moet je in Dublin je koffers ook weer in en uit checken?

r.teeuwsen
06-01-12, 00:34
Ik ben voor de vlucht naar Dublin ong. 1h15 van te voren op Schiphol. En ja, dat is een Europese vlucht. Als het goed is moet je de koffers weer in/uit checken in Dublin.
Zondag kan ik je er alles over vertellen, zaterdag vlieg ik naar Orlando.
Vorige keer had je nog geen (US) douane formaliteiten in Dublin maar in Orlando, dat is afgelopen periode gewijzigd en kom je straks als binnenlandse vlucht aan in Orlando. En kun je dus zo naar de Autoverhuur toe zonder lange wachtrijen bij de douane :-)

Greetz, Remco

Maikel1981
06-01-12, 03:04
Ben benieuwd,wij hebben in juli twee uur overstap tijd.Dat zou dus genoeg moeten zijn.

Meer dan zat! Wij hebben afgelopen augustus gevlogen met Aerlingus via Dublin naar MCO en ook bij drukte verliep het bij immigrations zeer vlot. Wij werden steekproefsgewijs extra gecontroleerd en moesten wachten, dus we hadden al zoiets van nee he, bleken we maximaal 10 minuten later door te kunnen lopen naar de balie voor de gebruikelijke controles. Nadien hebben we nog meer dan een uur moeten wachten in de wachtruimte. Tijd zat dus!

jastsali
06-01-12, 13:02
Wel hopen dat de computers van US customs geen storing geven. In ons geval konden daardoor heel veel mensen niet door de procedure en hadden wij 2,5 uur extra vertraging die we zittend in onze Airbus mochten doorbrengen. :-( Voor de rest is het echt ideaal en loopt het heel erg vlot.

nine
06-01-12, 16:10
Ik ben voor de vlucht naar Dublin ong. 1h15 van te voren op Schiphol. En ja, dat is een Europese vlucht. Als het goed is moet je de koffers weer in/uit checken in Dublin.


Nee, ik moest drie uur van tevoren op Schiphol zijn.
Nee, mijn koffer werd doorgelabeld naar Orlando dus je hoeft de koffer niet van de band te halen en zelf af te geven.
Ja, de vlucht Dublin-Orlando is een binnenlandse vlucht.

Zie ook mijn bericht nr. #110

timytee
21-01-12, 18:19
Vandaag redelijk goedkope tickets vanaf Amsterdam voor hoogseizoen naar Orlando. Stond eigenlijk op t punt te boeken vanaf Brussel maar nu voor iets minder v/a Shiphol. Wel zo makkelijk. Let op dat je moet betalen voor stoel naar Dublin. Geloof 2,50 pp. Richting Orlando geen kosten voor stoel maar we hebben voor 7,50 pp andere stoelen. Dat is een tussenklasse. Ticket pp periode 14-7 / 4-8 EUR 792,=. Zag laatste weken alleen prijzen vanaf EUR 1100, dagelijks op verschillende vergelijksites gekeken. Zou goedkoper kunnen, maar ben er tevreden mee.

Snake
26-01-12, 14:21
Omdat ik hier voor de vakantie veel nuttige informatie van het forum heb kunnen halen =D>zal ik mijn ervaringen tot nu toe ook even neerzetten, wie weet heeft iemand er nog iets aan.


Ik heb vorige maand een vlucht geboekt via de site van Aer Lingus (vertrek komende zaterdag). Helaas werkte de stoelreservatie niet goed. Volgens de site moest je zowel voor Amsterdam-Dublin (betaald) als voor Dublin-Orlando (gratis) stoelen kiezen. Omdat we graag aan de rechterkant van het vliegtuig wilden zitten (misschien zien we nog iets van New York) namen we de kosten voor het gedeelte AMS-DUB voor lief, maar toen we de bevestiging van de vlucht binnenkregen bleek de hele stoelreservering mislukt te zijn. Ook bleek er een spelfout in één van de namen te zitten. Hierop heb ik (na wat gezoek op de site naar het juiste adres) een mail gestuurd naar het amsterdamse e-mail adres met het verzoek om de spelfout te herstellen en de vraag wat er mis was gegaan met de stoelreservatie.


Als antwoord kreeg ik dat de stoelreservatie alleen telefonisch geregeld kon worden en dat ze de spelfout konden herstellen, maar dat ik dan een week voor de vlucht contact met ze op moest nemen.

Daarop heb ik met de klantenservice gebeeld waar ze (gratis) de stoelen voor DUB-MCO hebben vastgelegd. De jongen die ik sprak had het er wel over dat het aanpassen van de naam 10 euro administratiekosten met zich mee bracht.


Afgelopen week heb ik een nieuwe mail gestuurd om de naam aan te laten passen, waarop ik de reactie kreeg dat als ik mijn verdere gegevens meestuurde dat ze gelijk de API zouden invullen. Toen ik deze door had gestuurd kreeg ik een nieuwe Itinerary met de aangepaste gegevens doorgestuurd zonder extra kosten. Omdat niet duidelijk was of de API ingevuld was heb ik ze nog een keer gebeld, maar ze hebben verzekerd dat ze het ingevuld hebben.

Al met al geen slechte ervaring tot nu toe, alleen is het een beetje rommelig. Op de site was het niet duidelijk dat je de stoelreservatie via de telefoon moest doen en blijkbaar had het telefonisch 10 euro gekost terwijl ze het nu kostenloos hebben gedaan en daarbij de API nog voor me hebben ingevuld ook.

Nu hopen dat zaterdag alles volgens plan gaat.

mvanbeem
03-02-12, 10:05
Ik vlieg ook met aer lingus in july dus ik ben benieuwd naar je ervaringen

Ik heb direct na mijn online reserving gebeld voor stoelen en voor mij waren er geen kosten verbonden

API ? is dit hetzelfde als ESTA ?

Ik heb ESTA nog niet aangevraagd omdat het nog 5 maanden is kan ik dit beter nu al doen dan ?

MVANBEEM

r.teeuwsen
03-02-12, 11:19
Hallo,

Ik heb in mijn blog prcies omschreven wat je in Dublin tegenkomt en waar je rekening mee moet houden, lees het blog van 7 januari, dat is mijn heenvlucht geweest.
http://remcoflorida-januari2012.blogspot.com/
Prima keuze, Air Lingus! Ga komende zomer weer met deze maatschappij.
Mijn vrouw had al vaker met Air Lingus gevlogen, dus nu moest ik het ook eens proberen ;-)
API is niet hetzelfde als ESTA, API gebruikt de luchtvaartmaatschappij, moet je online invullen. ESTA is je visum aanvraag, kosten $14,-

Greetz, Remco

mvanbeem
03-02-12, 12:25
Hoi Remco

Ik had je blog al gelezen, nuttige info bedankt.

Ga van het weekend dit maar eens afhandelen dat API en ESTA gedoe :razz:.

thanks mvanbeem

nancy1
10-05-12, 10:30
Wij hebben nu voor de eerste keer met aer lingus gevlogen. Het is ons goed bevallen!

De overstap in Dublin is ideaal. Daar kan je dus alle douane formaliteiten voor Amerika doen. Eenmaal op vliegveld Orlando, kan je zo doorlopen naar bagageband.

Snelle boarding.

Heenvlucht geen vertraging. Terug hadden we een half uurtje vertraging, maar gaf geen probleem voor onze volgende vlucht. We hoefden nog maar 10 minuten te wachten en konden zo het andere vliegtuig al in.

Alleen bij terugkomst op Schiphol was 1 koffer zoek. Maar dat was bij meerdere mensen het geval, die van andere bestemmingen vandaan kwamen. Lag dus niet aan Aer Lingus. Gelukkig werd mijn koffer snel gevonden en de volgende ochtend werd die netjes thuis afgeleverd.

Ta2 Gerrit
10-05-12, 10:39
Kan dat alleen maar be-amen (inclusief zoekgeraakte koffer :mrgreen: ), Aer Lingus is top.
Over 4 weken gaan we het weer proberen, dan richting Chicago, en voor volgend voorjaar FL hebben we gisteravond net geboekt.

Door al die Ierse vliegbewegingen zijn we ook maar lid van de Gold Circle geworden.
Met terugwerkende kracht :lol: Kost niets, en baat het niet, dan schaadt het zeker niet.

Boullie
11-05-12, 11:35
Wij hebben een soortgelijke situatie gehad als hier eerder aangekaart is geworden...

Voor onze vakantie naar Walt Disney World hadden we gerekend op 16 dagen.
1 dag aankomen - 14 dagen pretparken - 1 dag vertrekken.
Even gekeken, en Aer Lingus had de IDEALE vluchten.
Vliegen op Dinsdag, Donderdag en Zaterdag...

Dus we tellen
Donderdag - Donderdag (1 week) - Donderdag (2 weken) - vrijdag (1 dag) - zaterdag (nog 1 dag) = 16 dagen.

Enkele weken na het boeken valt mijn oog op '17 dagen 16 nachten' op de reservatie... En jawel, ik had me vergist :).
Onze vakantie werd een dagje langer! (een week loopt niet van donderdag tot donderdag, maar van donderdag tot woensdag erop uiteraard...).

Nou ja, geen probleem.

Een tijdje later (ergens in februari denk ik) krijg ik een mailtje van AL.
"het spijt ons ten zeerste, maar we hebben uw heenvlucht moeten annuleren. we hebben u nieuwe vluchten gegeven die uw reis het minst beïnvloeden". --> onze heenvlucht op dinsdag gezet.

Ok ja, dan maar 2 dagen extra...
We bellen naar Disney, met de vraag of we konden verlengen. Helaas, doordat we onze vroegboekpromo nu kwijt waren, had het ons 500euro meer gekost, voor die 2 dagen.
Dat was me iets te duur, heb hiervoor bedankt en zelf een hotelletje gezocht. (nu iets gevonden voor 112$ voor 2 nachten, in de buurt van de luchthaven).

Na een tijdje de documenten nog goed door te nemen is gebleken dat onze vlucht van Amsterdam naar Dublin niet vervroegd was.
Gevolg: we vliegen 22 Mei van Dublin naar Orlando, en op 24 mei van Amsterdam naar Dublin.
Na een kort telefoontje was dit probleem opgelost...

We hebben ondertussen een dikke 2 weken geleden nog een vluchtje gemaakt met AL (BRU-DUB), voor een city tripje naar Dublin.
Is enorm goed bevallen, sympathieke cabin crew, en een énorm vlotte afhandeling in Dublin. Overigens, terminal 2 is een mooi stukje vakmanschap, en hoedje af voor de ontwerper!
We hebben ook navraag gedaan, en je zou effectief de border US Customs doorlopen in Dublin. Lekker handig, als je't land niet in zou mogen kan je nog naar huis :P.

We kijken uit naar onze vakantie (nog anderhalve week), voor onze eerste reis naar WDW!!!

Ta2 Gerrit
11-05-12, 12:23
Customs & Immigrations is een waar walhalla in Dublin. Nauwelijks een wachtrij, vriendelijke officers, die je, na de gebruikelijke rituelen (vragen, foto, vingerafdrukken) een warm welkom heten tot de Verenigde Staten, wat een beetje vreemd aandoet.

En geen gesleep met koffers, alleen even op de foto bevestigen dat dat jouw koffer is. Wij waren zelfs nog iets te vroeg bij C&I, onze koffers waren nog niet gefotografeert, dus moesten we even in de wachtkamer (op een bankje achter een lint). Op het moment dat de foto's binnen waren mochten we direct vooraan in de "rij" (van 3 personen :razz:).

Ook geen security-check op Schiphol, want je vliegt immers naar Ierland, en dus ook niet naar Terminal 3, maar naar 1/2 met de bus van P3.
Taxfree kopen kon ook gewoon, in tegenstelling tot wat ons verteld was, je laat dan gewoon je boardingpass Dublin/Orlando zien.

En in de US kom je als binnenlandse vlucht binnen, dus wandel je zo naar buiten.

Inderdaad, Terminal 2 in Dublin ziet er prima uit, alleen is het wel een beste wandeling vanaf de (laatste) gate waar we binnen kwamen, naar de C&I doorlaat. Maar daarna kun je nog lang genoeg zitten :mrgreen:

mattrob
11-05-12, 14:44
Taxfree kopen kon ook gewoon, in tegenstelling tot wat ons verteld was, je laat dan gewoon je boardingpass Dublin/Orlando zien.


Is dit overigens niet altijd zo, al vlieg ik naar Parijs ? Er is onderscheid tussen Schengen landen en de rest, maar volgens mij betaal je effectief wel overal dezelfde prijs (formeel krijg je de 19% BTW verschil terug als korting in Schengen) ? Of is dat niet zo ?

Boullie
11-05-12, 15:02
Je zit met de vrije markt binnen Europa, maar dat wil niet zeggen dat je tax-free koopt.
Je koopt je producten en betaalt aan de lokale overheid de taxen op die producten.
Als je echter buiten Europa reist, heb je het voordeel van tax-free te kunnen kopen, zolang je producten niet verbruikt zullen worden in het land waar je ze koopt.

Ebelix
11-05-12, 16:53
@mattrob;
Ze vragen naar je eindbestemming. Als dit Orlando is dan wordt het als tax free bestempeld en gelden de de goedkope prijzen voor sigaretten en drank. Je voert het immers de EU uit. Het kassasysteem op Schiphol is zo ingericht.

mattrob
11-05-12, 17:49
Dus ik betaal ook echt minder als ik naar de US vlieg; ik dacht dat dat dus niet zo was, doordat ze korting gaven van 19% als je binnen Europa blijft. Maar dat is dus niet zo ?

Ta2 Gerrit
11-05-12, 18:06
Nooit opgelet, RJ ?
Er staan zelfs 2 prijzen bij veel artikelen op Schiphol, één voor binnen Europa, en de ander voor daarbuiten a.i. USA.

Ebelix
11-05-12, 18:39
Nooit opgelet, RJ ?
Er staan zelfs 2 prijzen bij veel artikelen op Schiphol, één voor binnen Europa, en de ander voor daarbuiten a.i. USA.

De 2 prijzen gelden alleen voor tabak en drank. Alle overige prijzen zijn wel hetzelfde. Alleen moet de winkelier dan later BTW afdragen voor de verkoop aan bestemmingen binnen de EU en niet voor de verkoop buiten de EU. Dit was 10 jaar geleden maar ik denk dat daar niet veel veranderd is. De winkeliers en Schiphol hebben hierover afspraken gemaakt met de belastingdienst. Ook hoeven ze minder concessie aan Schiphol te betalen over de verkopen binnen de EU. Dit is de reden dat ze altijd vragen naar je eindbestemming.

Ta2 Gerrit
11-05-12, 18:43
De 2 prijzen gelden alleen voor tabak en drank. Alle overige prijzen zijn wel hetzelfde.

Kijk, dat wist ik dus weer niet, ik kom alleen in de Alcohol/Tobacco/Perfume winkel :oops:

Ta2 Gerrit
11-05-12, 21:03
We hebben weer geboekt bij onze Ierse vrienden, voor Maart 2013; €756,50 p/p incl. boekingskosten.
Note; voor de Europese vlucht komt er nog wel vanaf €2,50 p/p/p/v (dus minimaal €10,-) stoelreservering bij.
Wij hebben "uitgepakt" en zitten voor €7,50 op rij 1. Intercontinentaal is het gratis.


Niet echt goedkoop, maar de rest zat of dicht in de buurt, of wat lager met onmogelijke vliegtijden en toestellen. We zijn met z'n tweëen, en willen dus met z'n tweëen zitten.

Dus hebben we maar, met de ervaring van afgelopen Maart, voor de, in onze ogen, beste oplossing gekozen. Lekker in ons "eigen stekkie" tegen het raam hangen, C&I al in Dublin, en om 5 uur aankomen in Orlando, om 2 weken later pas om 10 over 7 weer uit te vliegen.

Zoals gezegd zijn we ook lid geworden van hun frequent flyer programma, en de geboekte vlucht stond dan ook keurig in mijn account. Maar niet die van over 4 weken, en bij Marion al helemaal niks.

Dus maar even een telefoontje gepleegd met reservations in Amsterdam. Die gaven een mailadres (aerlingus.ams@aviareps.com) (op de site niet te vinden) waar ik alles naar toe gestuurd. Volgende ochtend antwoord en een paar uur later bijgewerkt. Ook weer heel netjes. Ik wordt nog fan van de groene brigade :lol:

emma82
06-06-12, 21:05
Weet iemand vanaf wanneer we voor mei 2013 bij Aer Lingus kunnen reserveren?
Hebben zij ook een comfort class stoelen?

trails
06-06-12, 21:11
Boeken kan meestal 330 dagen vóór de vertrekdatum (terugreis). Zo te zien hebben ze geen comfort class.

Ta2 Gerrit
06-06-12, 21:16
Geen comfortclass, maar ook in Economy is beenruimte behoorlijk, althans volgens mijn maat, die toch 1.85 (en redelijk fors) is en prima kon zitten. Zelf (10cm korter) heb ik helemaal geen probleem :lol:

Zaterdag gaan we het weer ondervinden, al is de ruimte dan wel significant groter ;-)

Holandesa
10-06-12, 20:38
Trouwens, over Air Lingus gesproken...
Ze hebben nu een aanbieding Business Class voor 799euro's naar Orlando tot aan het eind van het jaar.

En voor andere bestemmingen in de US voor 699 tot 7 maart volgend jaar.
En je mag 3 koffers meenemen of een totaal van 69kg.

(Ergens heb ik gelezen dat als je met economic gaat, moet je apart voor je bagage betalen. Klopt dit?)

Ik weet het niet of ze ook met zo'n een aanbiedingen komen voor Mei volgend jaar. Dan zou ik het wel overwegen om te doen...

Teleton
10-06-12, 21:15
(Ergens heb ik gelezen dat als je met economic gaat, moet je apart voor je bagage betalen. Klopt dit?)... Ik ben benieuwd wergens....? In ieder geval niet op de site van Aer Lingus (https://www.aerlingus.com/help/help/feesfares/#d.en.11729) .

elstars
10-06-12, 21:24
Trouwens, over Air Lingus gesproken...
Ze hebben nu een aanbieding Business Class voor 799euro's naar Orlando tot aan het eind van het jaar.

En voor andere bestemmingen in de US voor 699 tot 7 maart volgend jaar.
En je mag 3 koffers meenemen of een totaal van 69kg.

(Ergens heb ik gelezen dat als je met economic gaat, moet je apart voor je bagage betalen. Klopt dit?)

Ik weet het niet of ze ook met zo'n een aanbiedingen komen voor Mei volgend jaar. Dan zou ik het wel overwegen om te doen...

Waar staat dit dan????:?::?::?:
Wel graag even goede info geven graag! Zet er anders even een link bij. Hier hebben we niets aan...:-(

Het enige wat ik kan vinden is: naar NY tot 31 mei voor 799!

Tini
10-06-12, 21:25
Van mij mogen ze dan nu met zo'n aanbieidng komen. Wij gaan volgend jaar van 27 april tot 11 mei. Nog net iets te vroeg om te boeken.
Voor zover ik weet hoef je niet te betalen voor bagage. Wel worden kosten in rekening gebracht voor vastleggen stoelen op de lucht van Amsterdam naar Dublin.

Holandesa
10-06-12, 22:15
Ok, sorry, ik had de link idd moet toevoegen.
Ik zag het op site van Airlingus.ie
En de aanbieding was alleen vanuit Dublin. Het stuk Amsterdam-Dublin zit er dus nog niet in...

En de bagagekosten zijn voor vluchten binnen europa. Ik weet het dus niet hoe het gaat als je van Amsterdam-dublin & andrsom moet vliegen.

Anders mag je in de economic een koffer van 23kg gratis meenemen...

Ta2 Gerrit
11-06-12, 00:32
Trouwens, over Air Lingus gesproken...
Ze hebben nu een aanbieding Business Class voor 799euro's naar Orlando tot aan het eind van het jaar.

Klopt echt wel hoor, alleen moet je dan ook nog terug :-({|=, dat is niet bij de prijs inbegrepen.
Als het vanaf Dublin zou zijn is het nog een koopje, dan neem je toch gewoon een retourtje Ams>Dub erbij. Dan bleef ik BC vliegen, neem dat maar aan.

Wat de kosten voor de stoelreservering AMS>DUB betreft, die vallen mee, vanaf €2,50 p/p/p/v, en voor een paar cent meer zit je op rij 1.
Koffers is hetzelfde als bij bijna iedere LuMij, economy 1x 23kg grtais.

Holandesa
11-06-12, 10:26
Hier is de link: http://www.aerlingus.com/travelinformation/weboffersfromireland/businessclassfrom699/

En ja, Ta2 Gerrit, heeft gelijk. Het is per vlucht...

Misschien is het een interessante optie als men met economic vliegt naar de VS (het is toch overdag) en de terugreis met business class (nachtvlucht) vliegt. Voordeel is dat je kan slapen en veel aankopen meenemen voor de grote shoppers tussen ons... :-)

shockblade
18-06-12, 00:53
Klopt echt wel hoor, alleen moet je dan ook nog terug :-({|=, dat is niet bij de prijs inbegrepen.
Als het vanaf Dublin zou zijn is het nog een koopje, dan neem je toch gewoon een retourtje Ams>Dub erbij. Dan bleef ik BC vliegen, neem dat maar aan.

Voor een enkeltje is het vergeleken met menige andere airline vaak nog een zeer aantrekkelijke prijs. AE is een van de weinigen die voor een enkeltje prijzen hanteert die niet direct bijna hetzelfde -of zelfs meer- kosten als een enkeltje. Een van de redenen waardoor AE nogal aantrekkelijk kan zijn bij een TA cruise.

Overigens is een prijs van €799,- per 'route' een normale of zelfs wat duurdere prijs als je kijkt naar de prijzen voor een retour BC AMS-MCO. Een dergelijk retourtje is goed te doen voor €1400/1500,- wanneer niet te last minute geboekt wordt of hoogseizoen gerezen (moet) wordt. Vergeleken met andere airlines is op BC gebied AE sowieso een prijs"stunter". Een kleine BC cabin in combinatie de kwaliteit en met de populariteit van het produkt maakt het dan weer wel een zeer gewild produkt. Merk je niet alleen in de drukte maar ook in hoe lang vooruit boekingen al gedaan worden. Dit jaar resulteerde dat dan ook in een relatief hoge prijs voor mijn vlucht met 6+ maanden van te voren reserveren. Er is een duidelijk sterk stijgende populariteit voor AE's BC te bemerken over de jaren daarin en seat availability.



Wat de kosten voor de stoelreservering AMS>DUB betreft, die vallen mee, vanaf €2,50 p/p/p/v, en voor een paar cent meer zit je op rij 1.
Koffers is hetzelfde als bij bijna iedere LuMij, economy 1x 23kg grtais.

In eco wel, in BC echter niet. Bij andere airlines in BC is het 3 x 32 kilo. Bij AE is dat maar 3 x 23. Nogal een verschil uiteindelijk. Vooral omdat AE veel beperkendere formaateisen hanteert voor koffer 2 en 3. Dit geldt overigens ook voor de vlucht AMS-DUB indien itinerary in 1 boeking gedaan is. Alhoewel op die vlucht geen BC is, hebben geboekte BC-klanten op die vlucht wel recht op de extra zaken zoals de ruimere bagagge criteria, toegang tot lounge op Schiphol, incheck via BC desk etc. Een situatie die heel normaal is bij menige airline, zodra er een leg in BC is mag je gebruik maken van alle omringende faciliteiten op beide legs, ongeacht of 1 of beide in BC geboekt zijn (uiteraard krijg je geen BC seat wanneer wel beschikbaar op een 2e leg maar die geboekt hebbende in eco ;) ). Dit geldt weer niet wanneer je apart DUB-MCO boekt en apart AMS-DUB boekt en dus verschillende itineraries hebt.



In de luxere jaren waarin ik nog eco vloog was ik geen fan van AE, vooral vanwege het feit dat ze niet dagelijks op MCO vliegen en een uitval van vlucht om welke reden dan ook makkelijk kan resulteren in een meerdaagse vertraging. Bovendien was -en ben- ik niet happig op Europese airlines in combinatie van vliegen met gezondheidscriteria. Tijden veranderen, is gebleken. ;-) Gezondheid begon het inmiddels te vereisen dat ik BC reis wat een hele lieve duit kost, zachtst gezegd. Toen een TA cruise op de agenda stond en ik slechts een enkeltje nodig had, werd dat helemaal te zot voor woorden. Of ik even €3000,- meer wilde neertellen voor de eerst goedkoopste optie na AE. Neuh, dan avonturieren we het eens. Helaas is die reis door gezondheid geannulleerd en werd het daarmee een retourtje AE AMS-MCO een paar maanden later. Eerlijk is eerlijk; AE zet op BC niveau een zeer gedegen produkt neer. Prijzen die elke andere concurrent doen verblozen. Goede service aan boord en op land, zeer hoog ratio van personeel per passagier, kwalitatief goede voorzieningen. Dublin is sowieso een prettige airport -nog nooit zo'n verlaten airport gezien-, preclearance van customs op DUB is erg handig, al met al een produkt waar qua kwaliteit en niveau menige andere aanbieder op AMS-MCO route het niet beter of beduidend minder op doet.

satpet
19-06-12, 14:08
Aer Lingus heeft stopcontacten volgens hun site: Inseat power points, located under your seat cushion on all aircraft with on-demand entertainment (1 power point between every two seats).
Zijn deze ter beschikking op de vluchten naar Orlando en,indien ja, welk formaat van stekker aanvaarden deze?

mvg

elstars
19-06-12, 15:48
Volgens een ander forum.. de 3 pins UK/Ierse stekker!
(UK/Irish normal 3 pin plug socket)

http://www.thedibb.co.uk/forums/showthread.php?t=547984

satpet
19-06-12, 16:20
Volgens een ander forum.. de 3 pins UK/Ierse stekker!
(UK/Irish normal 3 pin plug socket)

http://www.thedibb.co.uk/forums/showthread.php?t=547984

Bedankt elstars,

Had ik ook al gelezen, maar soms zijn deze aangepast zodat onze stekkers er ook in passen.
zie deze afbeelding: http://www.dhresource.com/albu_103855015_00/1.0x0.jpg (http://www.dhresource.com/albu_103855015_00/1.0x0.jpg)

Vandaar mijn vraag of onze stekkers er ook in passen.

mvg

elstars
19-06-12, 17:59
Hi Satpet,

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat Aer Lingus de stopcontacten aanpast op "onze" stekkers. :?
Tip:
Bij blokker koop je een 4 delige set waar ook de UK stekker op zit!
2.99 euro!:-$

Ta2 Gerrit
20-06-12, 01:51
Volgens een ander forum.. de 3 pins UK/Ierse stekker!
(UK/Irish normal 3 pin plug socket)

http://www.thedibb.co.uk/forums/showthread.php?t=547984

En de Amerikaanse 2 platte pennenstekker past ook (bij ons althans).

satpet
20-06-12, 08:42
Kan iemand antwoorden die al met Aer Lingus gevlogen heeft?

En ja ik heb al een adapterset voor de hele wereld, maar dat is niet de vraag.

elstars
20-06-12, 09:23
Klantenservice Aer Lingus...?

Ta2 Gerrit
20-06-12, 13:58
Kan iemand antwoorden die al met Aer Lingus gevlogen heeft?

En ja ik heb al een adapterset voor de hele wereld, maar dat is niet de vraag.

Oké, als het al niet over kwam, NEE, "onze stekkers" passen niet.

satpet
20-06-12, 16:34
Oké, als het al niet over kwam, NEE, "onze stekkers" passen niet.
Bedankt,
Ik moet dus enkel mijn US adapter meenemen.

mvg

elstars
20-06-12, 17:41
Goed... dan past de stekker, maar wat komt er uit het stopcontact???

110 V
220 V
240 V

50/60Hz?

De meeste electronica is tegewoordig voorzien van een variabele adapter, maar je weet maar nooit...:-k

Ta2 Gerrit
20-06-12, 22:31
Ik had m'n voltmeter niet bij me, maar in ieder geval genoeg stroom voor de laptop, en die doet het nog steeds :lol:
Maar zoals je al zegt, de meeste adapters kunnen jouw voltages aan, dus zal het niks uitmaken.

emma82
21-06-12, 20:35
Wij gaan van het weekend onze tickets boeken bij Aer Lingus. Weet iemand of je bij Aer Lingus ook via Ideal kan betalen of accepteren ze alleen maar de creditcard?

cindy74
21-06-12, 21:29
Antwoord

Payment Methods
A Credit or Debit card is required to make a booking through the Aer Lingus website. Your card will be charged when you click the "Purchase" button on the "Purchase Your Flight" page. At that time, your billing address is verified and your tickets are issued. You also have a delivery address option whereby tickets may be sent to an addresss other than the card holder's address.
The following forms of payment are accepted by Aer Lingus:
Credit Cards: Visa/Mastercard/American Express/Diners Club.
Debit Cards: Ireland - Laser, UK - Switch (Maestro/Delta/Solo), Germany - ELV.
Cheques: Company or personal, cheque card must be provided.
Aer Lingus Vouchers: Payment can be made online with a credit/debit card and the value of the purchase can be redeemed by sending the voucher in to Aer Lingus Ticketing Administration (Ground Floor, HOB, Aer Lingus, Dublin Airport).
aerlingus.com: Credit Card, Debit Cards.
Reservations Ireland/UK: Credit Card/Debit Card/Aerlingus Vouchers.
Groups Ireland/UK: Credit Card/Debit Cards.
Reservations & Groups USA: American Express, Visa and Mastercard.
Reservations & Groups Europe: Contact local reservations office.
Corporate Portal: Credit Card/Debit Cards.
Ticket Desks: Credit Card/Cheque/Cash/Aer Lingus vouchers/Debit cards - (Ireland only).

Tini
21-06-12, 21:33
Voor zover ik me herinner kan je alleen met cc betalen. Moet wel zeggen dat ik er ook niet zo goed op heb gelet omdat ik op voorhand al uitging van betaling met cc. Gewoon even uitproberen.

Schil
21-06-12, 21:48
nmw kan je alleen met cc betalen , ik heb niets anders gezien van de week toen ik boekte

emma82
21-06-12, 22:09
Er staat dat je kan betalen met de betaalpas. Ik neem aan dat dat gewoon ideal is.

rolandino
21-06-12, 22:16
Je bankpas heeft weinig te maken met iDeal.

Ik ben even alle stappen doorlopen tot betalen, en zie alleen CC staan. Als je die nog niet hebt: snel aanvragen, want die heb je toch al nodig in de VS.

cindy74
21-06-12, 22:21
Ik denk ook alleen met de cc

Schil
21-06-12, 22:32
hoe lang duurt het vliegen eigenlijk vanaf Dublin naar Orlando ?

ik vertrek om 12.30 Dublin tijd en ik kom lokale tijd 16.50 uur aan
dat is zo'n 9 uur en 20 min , ik dacht altijd dat het ca 6 uur vliegen
was ?

rolandino
21-06-12, 22:41
Ga uit van 8 uur, zie: http://nl.flightaware.com/live/flight/EIN121/history/20120619/1130Z/EIDW/KMCO

Ta2 Gerrit
21-06-12, 23:15
hoe lang duurt het vliegen eigenlijk vanaf Dublin naar Orlando ?

ik vertrek om 12.30 Dublin tijd en ik kom lokale tijd 16.50 uur aan
dat is zo'n 9 uur en 20 min , ik dacht altijd dat het ca 6 uur vliegen
was ?'

Ga gewoon uit van het schema, dan zit je altijd goed. Gaat het sneller, dan valt het mee.
Onderstaand is een stukje uit mijn reisverslag van afgelopen Maart;

Maar ook deze keer zie ik er weinig van, want van de 9 uur en 16 minuten mis ik minstens de helft, want de Ipod doet weer goed zijn werk, als slaapmiddel.

Nu waren we wel iets later afgeduwd, dus de effectieve vliegtijd was iets korter, maar wij hebben toch echt zo lang in dat vliegtuig gezeten.

Vorige week naar Chicago is er wel ±40 minuten van het schema afgesnoept, maar dat zal lang niet altijd het geval zijn.

looney
29-06-12, 17:27
Als je van Amsterdam of Zaventem naar Dublin vliegt voor de overstap naar Orlando Hoe vroeg moet je dan op de luchthaven (AMS of BRU) zijn?
Is 2 uur voldoende of beter 3 uur aanhouden?

Ta2 Gerrit
29-06-12, 18:14
2 uur zou voldoende moeten zijn, het is immers een binnen-Europa vlucht.

linda75
30-06-12, 14:07
Ook ik overweeg toch om met air lingus te vliegen ondanks dat we dan op zondag terug komen en de kinderen op maandag weer naar school toe moeten
Maar als ik dit onderwerp nu lees begrijp ik dat je in Dublin je koffer niet hoeft op te halen maar dat je op een foto moet bevestigen dat het je koffer is.. en dat je dan in orlando niet zo lang hoef te wachten bij de douane???
Wij vliegen voor het eerst dus heb totaal geen vliegervaring.. (oke een keer Barcelona maar zonder bagage) dus ben een leek in vliegverkeer..mijn man heeft ooit een trip naar calafornie gemaakt en moest in los angels een lange tijd bij douane staat.. heel zijn koffer werd uitgeplozen.. als dat enigszins nu vermeden kan worden is dat toch wel prettig.

trails
30-06-12, 14:14
Immigrations kan redelijk lang duren maar in Dublin schijnt het vrij snel te gaan. Dan hoef je dat in Orlando niet meer te doen.
Immigrations is voor personen en douane voor bagage.

mattrob
30-06-12, 14:23
Oftewel, in Orlando loop je het vliegtuig zo uit richting je koffers en huurauto, geen controles meer ;-)

linda75
30-06-12, 14:44
bedankt.. alleen heb ik nu via een medeforumlid een tip gekregen om via expedia een pakketreis te boeken en scheelt het zoveel geld dat ik toch met een andere maatschapij ga vliegen.. maar tot dusver bedankt

Holandesa
01-07-12, 21:08
Graag wil ik een stoel boeken voor mijn dochter. Ze zal net geen 2 zijn en ik wil graag een eigen stoel boeken voor her. Heeft iemand ervaring hiermee bij Air Lingus? Kan het via de website, of moet ik ze bellen? Of toch via een reisbureau?...

r.teeuwsen
01-07-12, 21:45
Wanneer ga je precies? Ik zou de gok nemen in het laagseizoen, de kans dat het toestel helemaal vol zit is zeker geen 100%.
En in de regeltjes van alle luchtvaartmaatschappijen kunnen ze een stoel weer afnemen van een kind jonger dan 2 jaar! Je krijgt dan uiteraard je geld terug, maar je hebt nog steeds geen stoel. Dus ik zou gewoon de gok wagen en bij de incheckbalie proberen een plek te krijgen met een vrije stoel ernaast!
Succes!!

Patrick
02-07-12, 11:45
Wij moesten bij het boeken al meteen de stoelen aangeven. Wij gaan april 2013.

linda75
03-07-12, 23:15
is het verstandig om op de terugreis wel wat extra tijd te nemen?? ik kan nl kiezen uit een vlucht 1.30 uur tussentijd of 3.30 tussentijd

rolandino
03-07-12, 23:45
Korte tijd is prima, je hoeft niet door uitgebreide controles.

Ta2 Gerrit
04-07-12, 00:33
Korte tijd is prima, je hoeft niet door uitgebreide controles.

De korte tijd is inderdaad goed te doen, maar je moet wel degelijk door een controle,
vergelijkbaar met die in de USA voor de binnenlandse vlucht

Paspoort en boardingpas controle, en dan de scan. Laptop, schoenen, riem etc.
Is wel rustiger dan in de US, maar kost wel tijd. Maar 1.30 uur moet kunnen.

ttubbie
04-07-12, 10:55
Ook ik overweeg toch om met air lingus te vliegen ondanks dat we dan op zondag terug komen en de kinderen op maandag weer naar school toe moeten
Maar als ik dit onderwerp nu lees begrijp ik dat je in Dublin je koffer niet hoeft op te halen maar dat je op een foto moet bevestigen dat het je koffer is.. en dat je dan in orlando niet zo lang hoef te wachten bij de douane???
Wij vliegen voor het eerst dus heb totaal geen vliegervaring.. (oke een keer Barcelona maar zonder bagage) dus ben een leek in vliegverkeer..mijn man heeft ooit een trip naar calafornie gemaakt en moest in los angels een lange tijd bij douane staat.. heel zijn koffer werd uitgeplozen.. als dat enigszins nu vermeden kan worden is dat toch wel prettig.

Met alle begrip, maar je gaat het je kinderen toch niet aandoen om op zondag terug thuis te komen en de maandag al naar school te moeten ? Ze gaan zo in de klas in slaap vallen. Je hebt nog niet veel vliegervaring, besef heel goed dat jetlag is iets waar je toch maar na enkele dagen overheen bent.

Patrick
04-07-12, 12:30
Een jetleg is toch wel erg persoonlijk, is mijn mening. Onze zoon van 1,5 ging meteen weer in het goede ritme door. En wij zelf hebben er ook weinig last van. Het is gewoon een kwestie van meteen weer bij de tijd leven.

ttubbie
04-07-12, 17:24
Een jetleg is toch wel erg persoonlijk, is mijn mening. Onze zoon van 1,5 ging meteen weer in het goede ritme door. En wij zelf hebben er ook weinig last van. Het is gewoon een kwestie van meteen weer bij de tijd leven.

Realiseer je dan maar dat je echt een uitzondering bent en dat 90% er wel last van heeft.

cloggie68
04-07-12, 17:30
Realiseer je dan maar dat je echt een uitzondering bent en dat 90% er wel last van heeft.

Hele hordes komen in de meivakantie op zondag terug terwijl de kids maandag weer op school zitten, ook wij hebben dat gedaan. Ze overleven het echt wel en zitten het snelst weer in het ritme. Maar ik moet eerlijk zeggen dat 1 kind een keer zich de volgende ochtend echt niet lekker voelde en die hielden we dan ook gewoon nog een dagje thuis.

angelique100
05-07-12, 09:54
Wij kwamen vorig jaar zomer op maandagochtend (1e schooldag) aan in Dusseldorf en einde van de ochtend toen we thuis waren wilde ze direct door naar school.
Geen enkel probleem voor de kids , zelf hebben wij er ook geen last van, dus heb je een beetje makkelijke kids,.....gewoon doen !!

Patrick
05-07-12, 14:02
Realiseer je dan maar dat je echt een uitzondering bent en dat 90% er wel last van heeft.

Ik denk dat je er schromelijk naast zit, maar ach, ieder zijn mening

Tini
05-07-12, 21:34
Denk zelf dat de mate waarin je last hebt van jetlag ook afhankelijk is van het feit hoe laat je thuis bent en wat je met de rest van de dag doet. Natuurlijk ook nog van het feit of je gedurende de vlucht hebt kunnen slapen. Mijn man slaapt niet of nauwelijks in het vliegtuig en loopt dan ook wat langer uit de pas (is zowiezo een moeilijke slaper). Zelf maak ik gewoon de dag vol en probeer zo snel mogelijk in het gewone ritme te komen. Heb dan ook meestal niet zo'n last.
De laatste keer echter hadden we de volgende nacht na thuiskomst weer een doorwaakte nacht omdat onze dochter toen besloot te gaan bevallen. Toen heeft de jetlag wel wat langer geduurd. Kwam natuurlijk ook door de euforie van het krijgen van ons eerste kleinkind:-)
Dat 90% last heeft van jetlag lijkt me wat overdreven. Het gaat er voornamelijk om hoe je ermee omgaat.

Fleurida
05-07-12, 21:56
Met Aerlingus vliegje pas 's avonds om 19.00 of 20.00 terug. Je hebt dus een hele dag om van alles te doen en een echte nachtvlucht. Dit helpt wel tegen jetlag.

ttubbie
06-07-12, 00:36
Met Aerlingus vliegje pas 's avonds om 19.00 of 20.00 terug. Je hebt dus een hele dag om van alles te doen en een echte nachtvlucht. Dit helpt wel tegen jetlag.

De meeste vluchten naar Europa vertrekken 's avonds van de oostkust, heus niet alleen Aer Lingus. En iemand van 20 zal inderdaad wel minder last hebben dan iemand van 60. Maar ik blijf erbij dat vrijwel iedereen er enigszins last van heeft, ook degenen die zichzelf wat wijs maken. En kinderen kunnen nu eenmaal niet kiezen.

trails
06-07-12, 08:55
En kinderen kunnen nu eenmaal niet kiezen.

Onze meiden zouden dan kiezen voor een dagje langer in Florida!
Ook wij kwamen op de zondag thuis aan en voor de meiden was het totaal geen probleem om de dag erna weer naar school te gaan.

rolandino
06-07-12, 11:05
Een ieder moet zelf beslissen. Zo heb ik in een reisverslag van mattrob wel eens gelezen dat hij bij thuiskomst direct weer aan het werk ging. Ook een collega van mij deed het vorige week na een zakenreis naar Boston. Binnen twee uur na landing weer in een vergadering. Zelf lijkt het mij niks, en vind ik een dagje rustig aan doen wel lekker. Maar i.v.m. vakantiedagen gebrek zou ik dat niet zo heel snel meer doen. Iedereen pakt de jetlag anders aan, dito met kinderen.

Ta2 Gerrit
06-07-12, 11:28
De meeste vluchten naar Europa vertrekken 's avonds van de oostkust, heus niet alleen Aer Lingus.

Aer Lingus vertrekt rond 20.00 vanuit Orlando, dat is me die paar keer dat we daar geweest zijn nog nooit eerder gelukt, zo laat.
De meeste vluchten van de oostkust vertrekken inderdaad eind middag, begin avond, maar daar (IAD,ORD,JFK,ATL) moet je dan wel eerst naar toe, en dat is toch meestal rond het middaguur, dus moet je voor de middag op MCO zijn. Dan heb je met Aer Lingus gewoon nog een hele dag, simpel.

Wat de jetlag aangaat, de één is er meer vatbaar voor dan de ander. Ik heb zelf bijna nooit last, zeker niet van de oostkust, maar slaap dan ook 90% van de tijd in het vliegtuig. Maar in jouw ogen zal ik dat mezelf wel wijs maken, al meer dan 25 jaar :cool:

Teleton
06-07-12, 11:31
. En iemand van 20 zal inderdaad wel minder last hebben dan iemand van 60. . Grappig vooroordeel. Wij vliegen al sinds 1986 naar de VS. Ik was toen 34 en had behoorlijk last van de jetlag op de heen- en de terugreis. Zesentwintig jaar verder is daar geen verandering ingekomen. Ook niet na allle raadgevingen en ook niet na tabletjes. Zelfs niet toen we, na de "ontdekking van Florida'' nog maar 6 uur moesten overbruggen in plaats van 9 uur. En ook niet toen ik nog werkte en gewoon na terugkomst de volgende dag aan de slag ging.....

Jetlag heeft m.i. niets met leeftijd te maken. . Mijn vrouw heeft totaal geen last van jetlag. Niet omdat ze zichzelf iets wijs maakt, maar gewoon omdat ze niet weet wat het is. Good for her en voor al die andere lucky bastards! Maar mensen die er geen last van hebben zijn geen flinkerds net zo min als mensen die er wel last van hebben, watjes zijn.

Patrick
06-07-12, 12:03
Maar ik blijf erbij dat vrijwel iedereen er enigszins last van heeft, ook degenen die zichzelf wat wijs maken.

Probeer je nou door anderen voor leugenaars uit te maken, je gelijk te halen?

En wat is jouw definitie van last? Dat ik die dag wat vermoeider ben, ok. Maar ik heb daar geen "last" van en ik typeer dit ook niet als jetlag. En zoals je in dit topic kan lezen, zijn er meerderen die het niet als "last" ervaren.

mvanbeem
06-07-12, 12:13
leuke topic over aer lingus trouwens :(

voor de controle op dublin moet je je koffer via een foto aanwijzen heb ik begrepen
is het dan ook handig om zelf foto van je koffers te maken in het geval er meerdere koffers op elkaar lijken
of valt dat wel mee ?

rolandino
06-07-12, 12:38
Dat laatste zou ik altijd doen. In geval van een zoekgeraakte koffer beschrijft een foto het allemaal toch een stuk beter dan "zwarte koffer van samsonite" ;-) Lekker doen met je telefoon, zodat je die snel door kunt sturen of tonen aan het grondpersoneel.

Voor de afhandeling lijkt het mij van niet nodig. Ze tonen je (neem ik aan, geen ervaring) de koffer waar jouw label aan hangt, en niet op basis van jouw beschrijving.

Ta2 Gerrit
06-07-12, 13:00
Voor de Immigrations Officer hoef je geen foto te maken, hooguit voor jezelf in geval van verlies. De IO toont je de foto (uiteraard aan de hand van het gescande label op jouw naam), jij zegt "ja", en klaar.
Label is niet te zien, in ons geval alleen een zwarte koffer met roodwitblauwe kofferband, en dan 2 keer. Voor hetzelfde geld is dit 2 keer dezelfde foto, onze koffers lijken 99% op elkaar, dat is niet te onderscheiden.

satpet
06-07-12, 13:50
oef. We zijn terug "on topic"

ttubbie
06-07-12, 21:13
Probeer je nou door anderen voor leugenaars uit te maken, je gelijk te halen?

En wat is jouw definitie van last? Dat ik die dag wat vermoeider ben, ok. Maar ik heb daar geen "last" van en ik typeer dit ook niet als jetlag. En zoals je in dit topic kan lezen, zijn er meerderen die het niet als "last" ervaren.

Sorry dat ik een eigen mening heb, ik wist niet dat ik daardoor beschouwd word als iemand die anderen als leugenaars bestempelt. Ik zal voortaan mijn mond hierover houden. Nogmaals mijn oprechte excuses Patrick !

houtsie
07-07-12, 10:17
Ik heb gisteren even een proefboeking gedaan op de site van Aer Lingus om te kijken wat de kosten waren en voor de plaatsen in het vliegtuig. Kan iemand mij iets vertellen over een annuleringsverzekering ik kan daar nergens iets over vinden zag alleen een vinkje staan voor een reisverzekering. Wij zijn pas van plan om in april/mei te gaan je weet tenslotte nooit wat er 9 maanden kan gebeuren.

Teleton
07-07-12, 10:30
Hmmmm..waarom sluit je bijvoorbeeld geen annuleringsverzekering bij de ANWB af? Je sluit toch niet alleeen een annuleringsverzekering voor de vlucht af, maar ook voor accomodatie, auto enz.?

houtsie
07-07-12, 10:40
Tuurlijk gaan we dat ook doen maar ik dacht dat ik iets over het hoofd had gezien indien we gaan boeken bij Aer Lingus, bedankt voor je antwoord Teleton.

linda75
12-07-12, 11:18
ik heb op school toestemming gekregen om de kids nog 2 dagen thuis te houden ) soepele school) indien ik dat nodig vind. Dus vliegen metair lingus is voor ons geen probleem meer.

Ik vraag me alleen af.. tijdens het boeken kan je de stoelen uitkiezen..als je economy vliegt kan je vanaf rij 11 kiezen.. echter zijn de eerste vier a vijf rijen geloof ik blauw en als je deze boekt betaal je 5 euro extra per stoel
zet jullie deze plekken iets??? hebben die wat meer beenruimte oid??

chippie
12-07-12, 12:44
Misschien dat www.seatguru.com je kan helpen? Hier kan je redelijk bekijken hoe het zit met de stoelen, je moet dan wel weten met welke maatschappij (uiteraard) en met welk vliegtuigtype je vliegt.

Mushu
12-07-12, 17:53
Ik heb ook geboekt bij Aer Lingus en gekozen voor stoelen naast de uitgang (dus duurder) maar de indeling op seatguru komt niet overeen met wat Aer Lingus zelf aangeeft. En ook op andere sites zie ik steeds een andere indeling. Na veel internet speurwerk snap ik er helemaal niets meer van.
Soms betaal je ook extra voor stoelen dicht bij de uitgang omdat je dan eerder uit kan stappen dan mensen die verder zitten. Is misschien het geval bij de 5 euro stoelen op de eerste rijen?

linda75
12-07-12, 21:00
ik heb ook geen idee. idd kloppen die indelingen van seatguru idd niet
wij hebben nu gewone gekozen.. 2x2 axhter elkaar.. kindeertjes bij het raam en wij met de voetjes desnoods naar het gangpad.

linda75
17-07-12, 11:22
Ik zie dat de vlucht alweer 200 euro duurder is dan 3 dagen geleden..mijn schoonouders zitten er ook aan te denken om een twee weken heen te gaan.. is de verwachting dat de vluchten nu alleen maar duurder worden of kan dat morgen weer ineens goedkoper zijn??

Njit
17-07-12, 11:58
Welkom in de Wondere Wereld van de vliegtickets. Toeslaan op het moment dat de tickets voor jouw een goede prijs hebben want voor je het weet zijn ze duurder.
En ja, ze kunnen morgen weer goedkoper zijn maar er is geen peil op te trekken :)

linda75
17-07-12, 12:31
wat een verschil zeg..in zo korte tijd.. nou dan moeten ze maar kijken of ze nog willen wachten of niet.. we hadden ook al usavacations gebeld maar ook die vluchten zijn sinds afgelopen maandag 130 euro p stuk duurder..en zij zeggen dat ze niet goedkoper zullen worden naar orlando.

Njit
17-07-12, 12:57
Zij hebben in het algemeen een goed inzicht in de prijzen.

Patrick
17-07-12, 20:24
Prijzen voor april zijn ook met € 2,- gestegen!!:p

linda75
21-08-12, 10:40
weet iemand waar je op schiphol je bagage af gaat leveren?? Je kan online van te voren inchecken krijg ej dan via een email een bevestiging die je uit moet printen oid??

Ta2 Gerrit
21-08-12, 11:02
Online inchecken vanuit Amsterdam zal (nog) niet gaan lukken, die optie heeft AL hier nog niet. Je checkt in bij KLM (kiosk, vertrek 2)) en gooit daar ook je bagage af.

Cara
21-08-12, 12:08
En in Dublin haal je bij transfers je instapkaart voor de volgende vlucht.Wijst zich vanzelf

cloggie68
21-08-12, 22:07
Dat laatste hoefden wij niet hoor, zowel op de heen- als terugreis kregen we voor ieder 2 instapkaarten, 1 voor in Amsterdam en 1 voor in Dublin (en terug 1 voor in Orlando en 1 voor in Dublin), wij zijn 5 augustus teruggekomen.

Ta2 Gerrit
21-08-12, 23:58
Dat verschilt inderdaad nogal eens. In Maart was het alleen de instapkaart voor de laatste vlucht terug (DUB-AMS) die we daar moesten afhalen, in Juni voor de beide tweede vluchten van de reis, heen en terug.

angelique100
22-08-12, 16:59
Wij kregen inderdaad ook bij inchecken al de instapkaarten voor DUB MCO. Van te voren werd er bij Schiphol verteld dat we deze in DUB konden ophalen maar door een vage storing bij de incheck machine moest alles handmatig worden gedaan door een medewerker. (Ik kreeg 4 instapkaarten ipv 6 en een foutcode) Maar werd direct netjes opgelost door een medewerker en printe de aansluiting ook direct uit. Was voor ons de 1e maal met Aer Lingus en is zeker niet tegen gevallen (al blijft Britisch Airways favoriet) op de terug weg wel een TSA controle van het vliegtuig en personeel waardoor we later vertrokken en doordat bij aankomst op Dublin er een aantal bijzonder langzame medewerkers stonden (bij de tassencontrole) de aansluiting gemist maar netjes overgeboekt naar een vlucht van 2 uur later,geen probleem dus. Douane op Dublin ipv USA is wel SUPER hoor. Terug vlucht slechts 7 uur vliegen (beetje inhalen vertraging?) genoeg beenruimte (heen meer dan terug)fijne schermpjes, aardig personeel,.. Maw Aer Lingus viel zeker niet tegen,..

satpet
24-08-12, 09:04
Ben sinds dinsdag 22/8 terug van MCO.
Hier mijn ervaringen
EI doet alles om op tijd te vliegen. De terugvlucht van DUB naar AMS vertrok zelfs tien minuten te vroeg, terwijl ze heel goed moesten weten dat er een aantal passagiers nog niet op de vlucht zaten.
Op de vlucht naar MCO heb je genoeg beenruimte. Het eten is te doen en de elektronische entertainment houdt je wakker.
De vriendelijk van de cabin crew is ondermaats. Ze zijn ronduit nors te noemen.
De immigratiediensten in DUB zijn een voordeel, maar wel zeer chaotisch.
De douane en veiligheidsdiensten werken zeer traag en hebben er volgens mij plezier aan om mensen hun vlucht te laten missen. Gelukkig zaten we op rij 17 bij de terugvlucht en konden we op tijd onze aansluiting halen, maar het was toen al duidelijk dat ze alles zeer traag lieten verlopen.

Cara
24-08-12, 09:51
Wij vonden het juist super gaan.Absoluut niet chaotisch.Ook de douane etc werkte snel en plezierig.Cabincrew was netjes en vriendelijk.Wij zouden zo weer met ze vliegen.

frankz
26-08-12, 06:53
ook wij vonden AerLingus een prima maatschappij. De immigratiediensten verliepen bij ons prima en lekker snel.
Het cabinpersoneel was verder ook oke. Zou inderdaad volgende keer zo weer met ze vliegen.

frankz
04-09-12, 21:53
Ik snap dat de prijzen elk jaar omhoog gaan, maar ik snap niet dat ik dit jaar in het hoogseizoen 670 euro en voor volgend jaar 993 euro betaal.
Kan iemand dit uitleggen. Of ben ik gewoon te snel en gaan de prijzen later nog dalen???

rolandino
04-09-12, 22:41
(Helaas) kan niemand je dat uitleggen. Glazen bol, waarzegger, etc. etc. Enige wat een ieder je aan kan raden is: Koop de tickets als jij de prijs goed vind. Is dat nu (nog) niet het geval dan wacht je. Wel bestaat het risico dat je dan duurder uit bent dan het huidige bedrag. Maar je kunt ook geluk hebben.. Over het algemeen vallen de prijzen echter erg tegen, en valt mij op dat enkel de minder logische (bijvoorbeeld lange overlays) relatief goedkoop zijn.

houtsie
19-09-12, 18:23
Ik kreeg een email van Aer Lingus zie onder:

Profiteer van een voordelig tarief en beleef de winter in de VS vanaf 259 euro.

Reisdatum: 1 november - 28 februari

Boeken vóór: 24 september

Wellicht kan iemand hier zijn voordeel mee doen.

Teleton
20-09-12, 17:00
Wellicht kan iemand hier zijn voordeel mee doen.
Misschien is het voor de volledigheid goed om hier te vermelden dat de genoemde prijs voor tickets naar de VS is. Tickets naar Florida (waar het op dit forum om te doen is) worden voor deze prijs niet aangeboden. Voorts is van belang te noemen dat Aer Lingus op de site de ticket prijs naar de VS noemt. De prijs van het retourticket is afhankelijk van reisdag, periode etc.
http://imageshack.us/a/img542/1363/aaaerlingustarieven.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/542/aaaerlingustarieven.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

trails
20-09-12, 21:50
Ton... en daarom zijn we blij dat je er weer bent!!!:D

looney
22-09-12, 17:48
probleempjes gehad met het entertainment systeem op zowel heen al sterug vlucht. Klacht ingediend en mooi een kortingsbon van 200 euro ontvangen. mooie service

mpaauwe
06-10-12, 09:41
Mijn dochter is 11 als wij heen vliegen wordt tijdens de vakantie 12 en vliegt dus al 12 jarige terug. Weet iemand of ik voor haar het kindertarief kan boeken bij AL of dat ze als volwassene geboekt moet worden.
Bij BA is het nog als kind, maar het wisselt per maatschappij!

r.teeuwsen
06-10-12, 12:25
Volgens mij is leeftijd vertrekdatum bepalend behalve als je van baby naar kind gaat omdat je dan ineens een stoel moet hebben, maar op de heenweg heeft een kind van 11 jaar heeft al een stoel.
Maar volgens mij kun je bij boeking geboorte datum invoeren en dan komt de prijs er vanzelf uit...

houtsie
29-11-12, 17:08
Weet iemand toevallig hoeveel kilo bagage je mee mag nemen ik kom er op de site niet echt uit de ene keer wordt er gesproken over 23 kilo en dan weer 32 kilo. Wij zijn met 2 volwassen en 1 kind en nemen alledrie een eigen koffer mee.

Schil
29-11-12, 17:44
volgens mij 23 kg en dit staat er nog meer op mijn boekingsbevestiging
Longhaul bagage kosten (naar / van USA)
*Economy Class - Low Fare - 2e en volgende tas met een gewicht tot 23kg (50 pond) in rekening gebracht.
*Economy Class - Flex Fare - 3e en volgende tas met een gewicht tot 23kgs in rekening gebracht, zoals hieronder.
*Business Class - 3 zakken tot een totaal van 69kgs kosteloos vervoerd.

Van toepassing op vluchten Tussen Europa en de VS (per tas per Vlucht)
Low-fare: Vanaf tweede stuk bagage met een gewicht tot 23 kg EUR50/GBP45/USD60
Flex-fare: Vanaf derde stuk bagage met een gewicht tot 23 kg EUR50/GBP45/USD60
Overgewicht voor alle bagage van 23-32 kg EUR50/GBP45/USD60

knaapje
29-11-12, 17:48
Longhaul flights (to/from USA)

Economy - Low Fare - Passengers are permitted 1 bag under 23kgs (50lbs) free of charge.


Wat is hieraan niet duidelijk?

houtsie
29-11-12, 22:34
Sorry kwam het niet tegen maar bedankt voor de antwoorden

lvfl
13-12-12, 21:42
De vluchten vanuit Brussel voor periode 11/05-25/05 zijn opeens goedkoper geworden (site van Aer Lingus zelf), mooie prijzen nu.
Alleen: overstap in Dublin is heen 1u50... Dit is te weinig waarschijnlijk?
Terug is het dan weer 5 uur wachten...

Ta2 Gerrit
13-12-12, 22:17
1.50 uur is te doen hoor, op Dublin. Het is een erg rustig vliegveld.
Terug 5 uur wachten is wel een hele tijd. Ze hebben er vorig jaar een aantal ochtendvluchten (naar AMS i.i.g.) uitgehaald, met name op Zondagochtend, dus ook die verbinding is van 1 ½ naar 4 uur gegaan. Het is niet anders.

lvfl
14-12-12, 01:37
En stel dat je deze vlucht toch zou missen, kan je dan pas 3 dagen (di) later vertrekken?
Of zoeken ze een andere vlucht/carrier, evt onrechtstreeks?

angelique100
14-12-12, 09:41
Wij hebben afgelopen zomer de aansluiting Dublin AMS gemist maar na een uurtje wachtten vlogen we met een andere maatschappij mee terug.

theovg
14-12-12, 09:50
Ze zoeken dan een andere vlucht ,wij zijn twee jaar terug toen we het vliegtuig naar Orlando miste via new york naar Orlando gegaan

Patrick
16-12-12, 01:18
1.50 uur is te doen hoor, op Dublin. Het is een erg rustig vliegveld.
Terug 5 uur wachten is wel een hele tijd. Ze hebben er vorig jaar een aantal ochtendvluchten (naar AMS i.i.g.) uitgehaald, met name op Zondagochtend, dus ook die verbinding is van 1 ½ naar 4 uur gegaan. Het is niet anders.

Wij hebben in mei 1 en 25 minuten overstap, terug. Op een zondag.

Ta2 Gerrit
17-12-12, 22:59
Ik heb een beetje gelogen, het is net geen 3 uur. 8.35 aankomen. 11.30 door naar Schiphol, terwijl dat vorig jaar nog 9.30 was.
Dat was dus in één streep door, wel prettig. Misschien is het seizoengebonden.

lvfl
17-12-12, 23:21
Bedankt voor de info! Die overstap heen lijkt dan toch goed te doen.
En die 5u wachten terug, tja... Je kan niet alles hebben hé.
We gaan nog niet onmiddellijk boeken (book&pay van connections net na Nieuwjaar nog wat afwachten), maar Air Lingus blijft zeker één van de opties dan!

houtsie
28-02-13, 12:08
Wij zouden graag tijdens de vlucht onze ipad willen opladen nu las ik het volgende op de site van Aer Lingus:
There are in-seat power points located under the seat cushion on all aircraft (1 standard Ireland/UK compatible 240V power point between every two seats), ideal for powering your laptop or electronic equipment.

Kan ik dan onze wereldstekker daarvoor gebruiken of heb ik een andere stekker nodig?

Ta2 Gerrit
28-02-13, 12:38
Je kunt er de wereldstekker voor gebruiken, met die grote Engelse homp, maar in mijn herinnering paste de Amerikaanse versie ook.
Als je me het over 1½ week weer vraagt weet ik het zeker :cool:

frankz
28-02-13, 23:05
afgelopen zomer werkte de us stekker prima.

Joontje
18-03-13, 15:52
Mmm, wij vliegen ook met Aer Lingus en na het lezen van dit onderdeel over het schrappen van vluchten op zondagochtend snel nagekeken. Ja, helaas, opeens vliegen we veel later van Dublin naar Amsterdam. We komen dan pas in de middag aan. Jammer.

Toen wij belden om de stoelen die waren gereserveerd ook op die vlucht te krijgen vroegen we na waarom de vlucht was omgezet. Volgens de mevrouw aan de lijn waren we omgezet omdat de tijd tussen onze aankomst uit Orlando en de doorvlucht naar Amsterdam te kort zou zijn. Het systeem geeft dat dan aan (er is tijd nodig voor de bagage en zo). Maar ik dacht dat de vlucht gewoon was geschrapt.

Weet iemand of je in de aankomsthal (of de transit) in ieder geval lekker kunt eten? Je moet toch wat doen om die 4 uur te verpozen...

r.teeuwsen
18-03-13, 16:27
Wat je schrijft klopt helemaal, Aer Lingus heeft als overstap minimaal 1 uur op Dublin nodig richting Amsterdam. Maar omdat windje mee op de terugweg niet ongewoon is en je meestal ruim op tijd aankomt in Dublin zou ik je adviseren om via de transferbalie te lopen en te vragen of je op een vlucht eerder gezet kunt worden.
Wij hebben deze route 2x gevlogen (met 0:55 overstaptijd) en twee keer is het zonder problemen gelukt om ons om te zetten naar de vlucht van 9:30 uur.... In de zomer heb je er geen last van omdat je dan iets eerder uit MCO vertrekt.
Dan heb je diezelfde aansluiting automatisch....

Succes in ieder geval...
Remco

Joontje
18-03-13, 19:10
Bedankt voor de tip Remco. Ik heb idd gekeken en de vlucht bestaat nog gewoon als je boekt. Dus we gaan bij aankomst gewoon langs de transferbalie en kijken of we geluk hebben!

Ta2 Gerrit
18-03-13, 19:15
Weet iemand of je in de aankomsthal (of de transit) in ieder geval lekker kunt eten? Je moet toch wat doen om die 4 uur te verpozen...

Ook wij mogen deze keer wat langer wachten dan voorheen, in ons geval net geen 3 uur. In de terminal zelf zitten wel wat winkeltjes, maar in het taxfree gedeelte is volop te zien en te krijgen, en anders, wel een stukje wandelen, in de oude terminal.

Op weg naar de taxfree zone kom je automatisch langs de transfer balie, en daar zullen we zeker even navraag doen naar een vroegere vlucht.

Holandesa
31-05-13, 10:58
In Mei zijn wij met Aer Lingus naar Orlando geweest. 3 Volwassenen en 2 Kinderen (4 en 1j 11 maanden). Onze ervaring was zo prettig dat ik wou dat ze naar meer Amerikaanse bestemmingen zouden reizen.
Andere reden waarom wij het zo goed vonden (naast de vriendelijkheid van de personeel!) was de US clearance al in Dublin. Na zo'n lange reis is fijn dat bij de eind bestemming je snel naar buiten gaat ipv heel lang in de rij te gaan staan voor controle.

Dan mijn vraag, is er een manier om achter te komen of een airliner van plan is om meer bestemmingen toe te voegen in hun schema?

Nog iets, is er een bepaalde tijd in je jaar (of maand) dat de vluchtmaatchappijen & Aer Lingus tickets aanbiedingen doet?
Weet iemand dat?

gr.

Teleton
31-05-13, 11:05
I
Nog iets, is er een bepaalde tijd in je jaar (of maand) dat de vluchtmaatchappijen & Aer Lingus tickets aanbiedingen doet?
Weet iemand dat?

gr. Ja. Nu! Waarom abonneer je je niet op hun nieuwsbrief. Dan ben je de eerste die de aanbiedingen ziet......