PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen met Aer Lingus



Pagina's : 1 [2]

Ta2 Gerrit
31-05-13, 11:59
In Mei zijn wij met Aer Lingus naar Orlando geweest. 3 Volwassenen en 2 Kinderen (4 en 1j 11 maanden). Onze ervaring was zo prettig dat ik wou dat ze naar meer Amerikaanse bestemmingen zouden reizen.
gr.

Van mij mag het, maar ik denk dat we het voorlopig met Orlando, Boston, New York en Chicago moeten doen, waarvan we er al 3 hebben gehad :cool:

abreukel
31-05-13, 12:08
Vorig jaar naar New York gevlogen via DUB en terug via Boston. Op de heenweg vanuit AMS zware vertraging met onze AerLingus vlucht. Ik was bang dat we onze tweede vlucht naar NYC zouden missen. Tijdens de vlucht werden we door het personeel aan boord keurig geïnformeerd over de stand van zaken. Bij aankomst in DUB keurig opgewacht door grondpersoneel dat ons snel langs de douane wist te leiden en hup op onze volgende vlucht.

Voor de rest is en blijft vliegen net als vervoer in een bus. Bij de ene maatschappij moet je voor je drankjes en eten betalen bij de andere niet.

Gisteren met Air France uit Parijs terug gevolgen maar dat is ook niet mijn favo airline.

Kvanderdonk
12-06-13, 11:21
Een vraagje voor de Aer Lingus deskundigen. Het is nog steeds niet mogelijk om online in te checken en boardingpassen te printen voor vertrek vanuit Amsterdam. Is het wel mogelijk om de boardingpassen te printen voor het traject Dublin-Orlando? Of gaat dat gelijk en makkelijk bij het inchecken aan de zuil/balie op Schiphol?

b767-300er
12-06-13, 12:36
Dat gebeurd op Schiphol.
Wss ondat je eindbestemming in de VS ligt kan je niet online inchecken (gok ik).

Mushu
12-06-13, 18:12
De laatste keer (april dit jaar) kon je nog niet online inchecken. De boardingpassen voor Dublin Orlando konden ook niet uitgeprint worden op Schiphol en moesten we aan de balie in Dublin ophalen. Maar er waren andere passagiers die wel al boardingpassen hadden voor Dublin Orlando (de meeste trouwens niet).

Tini
12-06-13, 19:10
Zelfde ervaring als Mushu. Ook in april van dit jaar gevlogen. In Dublin hadden ze al een hele stapel boardingpassen klaarliggen. Ging dus best vlot. Op de terugweg kregen we on Orlando wel gelijk de beide passen.

Ta2 Gerrit
12-06-13, 19:34
Het zijn maar een beperkt aantal landen van waaruit je bij AL online kunt inchecken, en NL hoort daar niet bij. Wij kregen afgelopen Maart wel de beide boardingpassen, nadat de kiosk vastgelopen was. We moesten daarvoor wel naar een bemande balie. Voorgaande keren ook alleen de AMS-DUB instapkaart.


Vanuit Orlando konden we wel online inchecken, maar alleen voor het deel MCO-DUB, en kregen we in DUB pas weer de instapkaart voor het laatste rukje. Wel gewoon met de vastgelegde stoelen (iedere keer), dus je hoeft niet te vrezen voor een opsplitsing van het reisgezelschap. Verloopt allemaal uiterst soepel.

b767-300er
12-06-13, 19:43
Waar krijg je die instapkaart?
bij de Transferbalie?

Tini
12-06-13, 19:47
Toch waren er bij ons in het vliegtuig mensen die ondanks vastgelegde stoelen werden opgesplits. Er was zelfs een groep mensen, die bestond uit twee gezinnen, die op twee verschillende terugvluchten van Dublin naar Amsterdam werden gezet, terwijl zij toch echt dezelfde vluchten hadden geboekt. Het blijft dus wel opletten

Mushu
12-06-13, 20:16
Wij hadden gewoon de stoelen die ik geboekt had maar op de terugvlucht van Dublin naar Amsterdam waren we wel op een latere vlucht gezet. Maar dat was al ruim voordat we op vakantie gingen bekend. Daar was ik van op de hoogte gebracht door een email. De eerste keer dat ik met Aer Lingus vloog (september 2011) hadden we ook de vooraf geboekte stoelen en moesten we net als later in april onze boardingpas voor DUB-ORL in Dublin ophalen. Op de terugweg (beide keren) wel de boardingpassen voor beide vluchten gelijk in Orlando gekregen.
De balie waar je in Dublin je boardingpas voor de vlucht naar Orlando moet ophalen is niet te missen. Je volgt de borden naar US immigrations (of zoiets) en dan kom je langs de balie. Om verder te kunnen heb je dan ook je boardingpas nodig.

Tini
12-06-13, 21:17
Wij waren ook op een latere vlucht gezet en daarvan keurig vooraf op de hoogte gesteld. Er waren echter ook mensen waarbij dat niet vooraf was gemeld en dan dus die twee gezinnen waarvan het ene deel naar de latere vlucht was gezet en het andere naar een eerdere vlucht.

Kvanderdonk
13-06-13, 09:53
Bedankt voor jullie reacties. We gaan dus gewoon op tijd naar Schiphol en zien daar wel wat lukt. Ben trouwens benieuwd naar de drukte aldaar. Hoogseizoen en vertrek van hal 2!

b767-300er
13-06-13, 18:49
Vertrek 2 loopt altijd aardig door bij de KLM

b767-300er
02-07-13, 18:41
Dan mijn vraag, is er een manier om achter te komen of een airliner van plan is om meer bestemmingen toe te voegen in hun schema?san Fransisco en Toronto worden toegevoegd aan het routenetwerk

hrjhaan
26-11-13, 13:51
Wij vliegen op 8 juli 2014 via Dublin naar Orlando en op 26 juli weer terug. Nu zag ik vandaag dat de vluchttijden veranderd zijn.
Op de heenweg hebben we nu een langere overstap (1 uur meer). Op zich niet zo erg, alleen jammer dat we dan een uur later aan komen in Orlando.
De terugweg vertrekken we ook een uur later uit Orlando. Ook niet erg, maar de vlucht van Dublin naar Amsterdam is niet gewijzigd.
Waardoor we nu een overstap hebben van maar 25 minuten. Dat lijkt me een beetje erg kort.
Nu weten we uit ervaring dat de terugvlucht altijd wat sneller gaat i.v.m. wind mee, maar is dat voldoende voor de overstap?
Wie heeft dit al eerder meegemaakt? Nu is de vraag: het op z'n beloop laten en maar zien of we het halen? Er gaat 2 uur later ook weer een vlucht naar Amsterdam.
Of toch maar voor de zekerheid vragen of ze ons een vlucht later zetten.

Tini
26-11-13, 14:42
@hrjhaan,

Wacht even een paar dagen af. Waarschijnlijk krijg je dan een berichtje dat je op een latere terugvlucht bent geplaatst. Hebben wij dit voorjaar ook meegemaakt. Je kan natuurlijk altijd na een paar dagen zelf even contact opnemen. In 25 min. ga je die overstap echt niet redden en dat zien zij ook wel.

wendy
26-11-13, 21:04
Ditzelfde is bij ons gebeurd voor onze vakantie in april/mei volgend jaar.
1 dag later een nieuwe bevestigingsmail gehad en daar zijn we op de latere vlucht van 11.30 uur naar Amsterdam gezet.
Alleen de stoelnummers van die vlucht zijn verdwenen, dus daar moet ik nog even achteraan.

Kvanderdonk
26-11-13, 21:45
Wij hebben afgelopen zomer gevlogen met Aer Lingus naar Orlando. Prima geregeld allemaal. Alleen de langste wachtijd hebben we gehad op de terugweg bij de Ierse douane tijdens de transfer op Dublin. Overtrof elke traagheid en onvriendelijkheid van al ons treffen met de Amerikaanse collega's van haar. Waarschijnlijk had die mevrouw haar dag niet, maar we haalden nog maar net onze vlucht naar Amsterdam, waarvoor we een overstap van anderhalf uur hadden.

hrjhaan
04-12-13, 11:02
Toch maar even gebeld met Gate1 over de terugvlucht. In Dublin een overstap van 25 minuten is wel erg kort. De dame aan de telefoon was het hiermee wel eens. De minimale overstaptijd moet 1 uur zijn. Ze heeft ons nu op de volgende vlucht gezet, waardoor we 2 uur en een kwartier overstaptijd hebben. Geeft toch een rustiger gevoel.

G&Y
08-01-14, 21:44
Aer lingus heeft nu op een aantal data in juli 2014 goedkope tickets naar Orlando (€650) in de aanbieding. ik heb net geboekt, zie mij post bij hoogseizoen vliegtickets. Vertrek 3, 8, 12 juli, retour 29 juli is nog steeds voor die prijs te boeken!
groet, Guido

P9ol
16-06-14, 22:56
Bij ons is ook de heenvlucht aangepast (8juli) de overstaptijs is nu 4uur.
Als we eenmaal door het immigration deel zijn is er dan nog wel wat? Zoals winkels, restaurants etc?
Of kunnen we beter zo lang mogelijk ervoor blijven?

Mushu
16-06-14, 23:04
Er is niet zo heel veel te doen. Wel een winkeltje en iets waar je wat kan eten. Immigratie kan ook nog wel wat tijd kosten. De laatste keer dat wij er waren, stond er een flinke rij (leek Amerika wel :D). Er is free wifi voor als je daar tijd mee wil doden.

hrjhaan
17-06-14, 08:44
Dan hebben wij waarschijnlijk dezelfde vlucht P9ol. Ook al zijn er niet veel winkeltjes, etc. Met de immigratie op Dublin komen we de tijd wel door. In Orlando kunnen we dan zo doorlopen.

P9ol
17-06-14, 22:16
Hrjhaan wij hebben de ochtendvlucht.
We komen de tijd wel door met de WiFi zeker met de gedachte dat we na de lange vlucht zo door kunnen lopen:D
Na natuurlijk de bagage en auto opgehaaldt te hebben.
Vooral het idee dat we niet met ons dochtertje in de rij bij de immigration hoeven te staan terwijl ze het dan echt gehad heeft maakt het echt wel draagelijk!

G&Y
18-06-14, 21:25
ook wij zitten op de vlucht van 8 juli. Ik zou niet al te vroeg door immigration gaan, daarna is er niet veel meer. Maar dit hangt wel af van de drukte, maar met bijna 4 uur overstaptijd moet dat geen probleem zijn. Wij zijn al eens eerder via dublin naar orlando gevlogen en toen waren we binnen 15 minuten door immigration.

Mushu
19-06-14, 10:43
Ja de eerste keer (was in september) dat ik met Aer Lingus vloog was het heel rustig en moesten we zelfs even wachten omdat onze koffers nog niet op de foto waren gezet. Daarna was het koffer herkennen en doorlopen. Maar de tweede keer (in april) en derde keer (ook september) hebben we echt in de rij gestaan die wel wat begon te lijken op een rij op bv MCO. Dus ga er niet vanuit dat het er heel rustig is. Nu is 4 uur overstaptijd ruim genoeg dus je zal je niet hoeven haasten en kan altijd even langs de winkels lopen voor immigrations. Of je kijkt even hoe druk het is en loopt dan eventueel weer terug. Wij zijn de laatste keer gelijk doorgegaan en hebben in het restaurantje een muffin en wat te drinken genomen en een beetje zitten internetten.

P9ol
02-07-14, 11:55
Wij hebben altijd voor de lange vlucht wat snacks en snoepjes mee en zorgen dan dat het op is voor we in Florida aankomen.
Maar nu gaan we in Dublin dus al door de douane mag ik vanaf dit punt dan al geen eten meer meenemen?

b767-300er
02-07-14, 12:50
Immigration is toch iets anders dan Customs?

P9ol
02-07-14, 14:20
Sorry weet niet precies het verschil.
Is het immigrations? En controlleren zij je nog niet dan?

b767-300er
02-07-14, 14:38
Je gaat alleen door immigratie.

Mushu
02-07-14, 15:02
Ik kan me helemaal niet herinneren wanneer je dan door costums gaat. Volgens mij loop je in Orlando zo naar de bagage en daarna zeker weten geen controle meer. Je koffers kunnen natuurlijk wel eerder gecontroleerd zijn. Dat customs formulier vul je wel in Dublin in en geef je daar volgens mij ook af. Dus als ik er over nadenk weet ik bijna zeker dat customs wel in Dublin is. In de wachtruimte bij de gate in Dublin kan je eten en drinken kopen en meenemen in het vliegtuig. Maar dat is dan officieel ook eten uit Amerika!

Ta2 Gerrit
02-07-14, 17:28
Customs in Dublin is alleen op de monitor van immigration. Daar komt je koffer op langs en moet je bevestigen dat het de jouwe is, en dan mag je het formulier afgeven. Je gaat als het ware virtueel langs de douane ;)
In Orlando kun je dan inderdaad zo doorlopen naar de kofferband.

hrjhaan
02-07-14, 20:45
P9ol waarom zou je geen eten mee mogen nemen? Wij hebben altijd snoep en koekjes mee. Nog nooit problemen gehad. Gewoon netjes op het formulier aangeven dat je snoep en koek bij je hebt. Doen ze niet moeilijk over.

P9ol
02-07-14, 22:05
Hrjhaan ik dacht dat je geen eten mee mocht nemen Amerika in.
En als je het dan aangeeft gaan ze je dan niet extra controleren?

Mushu
03-07-14, 02:42
Niet alle etenswaren mogen ingevoerd worden. Vlees en verse groenten en fruit mogen zeker niet. Officieel ook geen soep met vlees. Bewerkte produkten zoals koek en snoep mogen wel. Dat is om verspreiding van ziektes en/ of schimmels te voorkomen.

hrjhaan
03-07-14, 08:53
Inderdaad geen brood met vlees of kaas. Dat gooien wij altijd weg als het nog niet op is. Maar verpakte koek en snoep geef ik gewoon aan. Je vult dan in dat je etenswaren bij je hebt. Cake and candy. Ze vragen dan wat je bij de hebt. Dan zeg ik dat we cake and candy bij ons hebben. Tot nu toe nooit geen problemen mee gehad.

P9ol
03-07-14, 13:42
oke bedankt voor jullie antwoord.
We nemen gewoon weer wat mee voor onderweg.

hrjhaan
08-07-14, 12:34
Net het stukje Amsterdam - Dublin erop zitten. In Amsterdam pas bagage controle vlak voor de gate. Je kunt dus nog gewoon drinken mee nemen en pas op het laatste moment door de controle gaan. In het vliegtuig naar Dublin konden we nog wat te eten en drinken kopen. Hebben wij niet gedaan. Ik had een leeg flesje mee en die heb ik gevuld met water bij het toilet. In Dublin de borden Connecting Flight gevolgd. We kwamen langs de balie van Aer Lingus. Daar onze boardingpassen voor de vlucht naar Orlando opgehaald. Ging heel vlot. In had wel al online ingechecked, maar kon geen boardingpassen printen. Daarna door de bagagecontrole. Er was maar 1 band open. Dit duurde erg lang. Al met al heeft het uitstappen tot en met de controle een uur geduurd. We moeten 2 uur voor vertrek door de U.S.Preclairance. Dus die 4 uur overstap krijg je wel vol.

b767-300er
08-07-14, 18:21
Op Amsterdam is het voor niet Europese
vluchten standaard dat de controle bij de gate plaatsvindt. Vanaf April 2015 is dit centraal voor het betreden van de vertrekhal. Alleen een aantal gates op de DPier heeft een security filter aan het begin. Dit op verzoek van BA.