PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema nnbellie: 2010



nnbellie
19-01-10, 12:19
ik ben druk bezig met het plannen van onze Florida rondreis.
Ik heb nu een globale route gemaakt, maar twijfel nog over een aantal dingen

Vanuit Miami rijden we richting Orlando en onderweg willen we nog een overnachtingsplaats inlassen, waar we tevens een dagje willen blijven om te sightsee-en enzo.
Als jullie moesten kiezen tussen een overnachting in Vero Beach, Cocoa Beach, Daytona Beach of St Augustine, wat zouden jullie dan kiezen?

Behalve St Augustine lijken ze me allemaal een beetje hetzelfde
Of heb ik het dan mis?

nnbellie
30-01-10, 19:49
na lang puzzelen heb ik eindelijk de perfecte rondreis in elkaar geknutseld (denk ik)
Het ziet er nu als volgt uit:

Dag 1/ do 5 aug- aankomst Miami
Dag 2/ vrij 6 aug - hele dag in Miami South Beach
Dag 3/ za 7 aug - via Fort Lauderdale naar Vero of Cocoa Beach (weet niet zo goed welke van de twee ik moet kiezen. Iemand tips?)
Dag 4 tm 9/ zo 8 tm vrij 13 aug - Orlando - oa Disneyworld en Discovery Cove
Dag 10/ za 14 aug - 's ochtends nog Orlando om te winkelen bij de Prime Outlets en de Millenium Mall vervolgens naar Crystal River
Dag 11/ zo 15 aug - 's ochtends zwemmen met de manatees vervolgens naar Fort Myers
Dag 12/ ma 16 aug - Fort Myers (naar Sanibel en Captiva)
Dag 13/ di 17 aug - Naples
Dag 14/ woe 18 aug - via de Everglades (airboatride) naar Islamorada
Dag 15/ do 19 aug - Key West
Dag 16/ vrij 20 aug - Key West
Dag 17/ za 21 aug - Op tijd vertrekken richting Miami voor 7 daagse cruise op de Norwegian Epic

Ik twijfel alleen nog over die laatste dag. iIs het haalbaar om vanuit Key West in 1 keer naar Miami te rijden rekening houdend met het terugbrengen van de huurauto en het inchecken op het cruiseschip omstreeks 13:00 uur? Of raden jullie aan om al een dag van tevoren richting Miami te gaan?
Ik vind dat alleen zo zonde, omdat we dan een extra dag op Key West missen

alle tips zijn welkom!

weimar
31-01-10, 09:55
Ik moet zeggen, we vonden Key West heel leuk, maar twee dagen vol lukte niet.
Je kan ook dag 16 richting Miami vertrekken, en dan op de bovenste keys ergens overnachten. Kan je onderweg nog even zwemmen op het prachtige Bahia Honda.

Teleton
31-01-10, 10:17
Is het haalbaar om vanuit Key West in 1 keer naar Miami te rijden rekening houdend met het terugbrengen van de huurauto en het inchecken op het cruiseschip omstreeks 13:00 uur?

Tsja, alles kan in Florida. Onder de beste omstandigheden rijd je het in een uur of vier, dus als je maar vroeg genoeg vertrekt.....Maar wat nu als het regent, er is een ongeluk gebeurd, er wordt aan de weg gewerkt, je hebt een slow-poke voor je en je kunt niet inhalen........? Dan mis je de boot en da's pas zonde.........

De vraag moet dan ook eigenlijk zijn: Is het verstandig? Mijn antwoord is: Nee.

Enne...één ochtendje voor de Millenium Mall en de Prime Outlets? Gaan jullie shoppen of kuier je er doorheen? Het is overigens handig om de data en de dagen van de week in je reisschema te zetten, voor sommige activiteiten maakt het een verschil of je die op een doordeweekse dag plant of in het weekend. Als we nu toch mee mogen denken, laten we het dan maar gelijk zorgvuldig doen....;)

nnbellie
31-01-10, 19:58
Tsja, alles kan in Florida. Onder de beste omstandigheden rijd je het in een uur of vier, dus als je maar vroeg genoeg vertrekt.....Maar wat nu als het regent, er is een ongeluk gebeurd, er wordt aan de weg gewerkt, je hebt een slow-poke voor je en je kunt niet inhalen........? Dan mis je de boot en da's pas zonde.........

De vraag moet dan ook eigenlijk zijn: Is het verstandig? Mijn antwoord is: Nee.

ja ik vond het ook al een beetje tricky. Ik had eerst de laatste drie dagen zo ingedeeld:

Dag 14 - Vanuit Naples naar Key West
Dag 15 - Key West
Dag 16 - 's ochtends nog Key West, dan naar Islamorada
dag 17 - Vanuit Islamorada naar Miami voor de cruise

Op deze manier zijn we op de dag van de cruise dus al dichter bij Miami, maar is het op dag 14 wel een heel stuk vanuit Naples naar Key West...

Dus nu weet ik het eigenlijk niet meer :???:


Enne...één ochtendje voor de Millenium Mall en de Prime Outlets? Gaan jullie shoppen of kuier je er doorheen?

We gaan tijdens ons verblijf in Orlando waarschijnlijk al eerder naar een van de twee, dus dit was meer een en/of. En eigenlijk hebben we de ochtend en de middag, want we zijn niet van plan om in Crystal River die dag nog veel te doen. Het is dus niet erg als we later op dag pas daar aankomen. Ons voornaamste doel in Crystal River is de volgende dag het zwemmen met de manatees.
Of doe ik Crystal River nu niet voldoende eer aan?


Het is overigens handig om de data en de dagen van de week in je reisschema te zetten, voor sommige activiteiten maakt het een verschil of je die op een doordeweekse dag plant of in het weekend. Als we nu toch mee mogen denken, laten we het dan maar gelijk zorgvuldig doen....;)

ik heb de dagen erbij gezet!

heeft iemand nog tips voor een tussenstop tussen Naples en Key West? (behalve Key largo en Islamorada)
Of is dit prima te rijden?
Lijkt me zo lang

Francien
02-02-10, 14:27
Haai! Lange rit, maar wel te doen, omdat het uitzicht leuk is. Behalve het stuk tussen Miami (waar je de Everglades uitkomt) en Key Largo. Dat vind ik echt prut. Je kan een stuk afsnijden en dan rijd je door boom en plantkwekerijen door. Het stuk Naples Miami is ruim 2 uur (je mag niet te hard rijden i.v.m. the wildlife) en dan nog wel een uur of 3 richting Key West schat ik. Ligt eraan of het druk is op de weg. Op woensdag moet het lukken, want dan is er geen weekendverkeer (bootjes achter de auto). Ik zou niet zo gauw in de Everglades een leuke stopover weten. Ik ben altijd weer blij als ik voor het donker uit dit gebied ben:).

nnbellie
02-02-10, 15:48
Haai! Lange rit, maar wel te doen, omdat het uitzicht leuk is. Behalve het stuk tussen Miami (waar je de Everglades uitkomt) en Key Largo. Dat vind ik echt prut. Je kan een stuk afsnijden en dan rijd je door boom en plantkwekerijen door. Het stuk Naples Miami is ruim 2 uur (je mag niet te hard rijden i.v.m. the wildlife) en dan nog wel een uur of 3 richting Key West schat ik. Ligt eraan of het druk is op de weg. Op woensdag moet het lukken, want dan is er geen weekendverkeer (bootjes achter de auto). Ik zou niet zo gauw in de Everglades een leuke stopover weten. Ik ben altijd weer blij als ik voor het donker uit dit gebied ben:).

Bedankt voor je reactie Francien! Ik heb toch een en ander aangepast omdat ik het denk ik toch een te lange rit vind.
Schema ziet er nu als volgt uit:

Dag 1/ do 5 aug- aankomst Miami
Dag 2/ vrij 6 aug - hele dag in Miami South Beach
Dag 3/ za 7 aug - ‘s ochtends nog Miami South beach en dan naar Vero Beach. verblijf in Disney’s Vero Beach
Dag 4 tm 9/ zo 8 tm vrij 13 aug - Orlando - oa Disneyworld en Discovery Cove
Dag 10/ za 14 aug - 's ochtends nog Orlando om te winkelen bij de Prime Outlets of de Millenium Mall vervolgens naar Crystal River
Dag 11/ zo 15 aug - 's ochtends zwemmen met de manatees vervolgens naar Clearwater beach voor een toch met de seascreamer (tocht van 4 PM) en dan door naar Fort Myers
Dag 12/ ma 16 aug - Fort Myers (naar Sanibel en Captiva)
Dag 13/ di 17 aug – via de Everglades naar Fort Lauderdale (oa Sawgrass Mills Mall)
Dag 14/ woe 18 aug - Vanuit Fort Lauderdale via de Alligator Farm naar Key West
Dag 15/ do 19 aug - Key West
Dag 16/ vrij 20 aug - 's ochtends nog Key West, dan via Big Pine om te zwemmen bij Bahia Honda State Park en evt nog naar Marathon naar het Turtle Hospital en dan door naar Islamorada
dag 17/ za 21 aug - Vanuit Islamorada naar Miami voor de cruise

Klinkt dit als een logische en haalbare route voor jullie?