PDA

Bekijk Volledige Versie : Keys: Bijzondere plekjes/uitjes



pris
07-08-09, 17:01
Hallo,

Kan iemand mij een mooie plek aanraden op de keys, wij willen er twee weken blijven, het liefst in een appartement. We twijfelen zelf tussen Islamorada of Marathon.

Renske1978
07-08-09, 18:33
Ik heb niet veel ervaring met appartementen maar wel met hotels, dus tips over verblijfsplaatsen kan ik je niet geven. Maar als je 2 weken op de keys wilt blijven is het misschien een idee om bijvoorbeeld de ene week op Islamorada en de andere week op Marathon te gaan zitten, hoewel Key west natuurlijk ook heel leuk is!

Njit
07-08-09, 18:56
Een mooie plek voor wat? Strand, uitgaan, duiken?

pris
07-08-09, 19:36
een mooie plek qua natuur, mooie stadje en rust

corrus
07-08-09, 22:10
De inwoners praten over het feit...
"It's not where you stay on the Keys... It's what you're going to do around the keys...

pyca
08-08-09, 10:37
Zoals Njit ook al aangeeft, wat wil je er gaan doen? Wij zijn er net terug (verslag maak ik binnenkort af)het is er heel mooi, maar ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om daar 2 weken te blijven, hooguit voor een paar dagen. Als je dan toch lang zou willen gaan zou ik in ieder geval een aantal dagen Key West opnemen. Key Largo is niets aan. Tussen Key Largo en Key West zitten mooie stukken, schitterde zelfs, maar er zit ook een hoop oude troep, vergane glorie tussen.

Wil je echt voor de zon, zee en relaxen zou ik gaan voor de westkust (met bijv en een paar dagen Keys gecombineerd) waar je dit kunt doen maar ook in het achterland veel te doen is sightseeing, musea, shoppen, veel keuze aan restaurants e.d. (shoppen op de Keys kun je bijv. wel vergeten m.u.v. Key West.)

Let wel dit alles is mijn persoonlijke mening.

kol
13-08-09, 16:36
We zitten nu in Key West. We hadden 3 dagen geboekt, maar hebben er nog een dagje aangeplakt. Twee weken op de Keys vind ik wel erg lang, maar een aantal dagen is wel erg prettig. Hoe lager je op de Key's komt hoe mooier het wordt.Als je langer wilt blijven zou ik zeker doorrijden naar Key West. Hier is veel meer te doen. Een super apppartement op Key West zijn de Santa Maria Suites. Normale prijs is duur, maar ze geven ook prima aanbiedingen via mail van het hotel zelf. Als je dit overweegt mail dus goed in de gaten houden. Enkele leuke ideeen om te doen zijn: Natuurlijk snorkelen. Je gaat met een boot naar een van de riffen enkele mijlen van het eiland. Echt super mooi en erg de moeite waard. Vlinder tuin in Key West, Turtle Hostipal op Marthon. Dit is een soort zeehondencreche, maar dan voor zeeschildpadden. Als je geluk hebt en ze gaan een Turtle terugzetten in zee, dan mag je mee. Als je een rondleiding wilt moet je dit vantevoren reserveren. Verder zijn er veel leuke barretjes, restaurants en winkeltjes.

utah
16-08-09, 20:16
Wel af en toe opletten in Key West als je gaat zwemmen:
http://i27.tinypic.com/10h0mrl.jpg

Michael66
16-08-09, 20:19
M.i. staan er honderdduizenden van die borden langs de stranden van Florida .... :p:p:p

En bij zo'n beetje elk hotel-zwembad.

Aansprakelijkheid uitsluiten is een nationale sport in de VS.

Marcelg
17-08-09, 23:37
Aansprakelijkheid uitsluiten is een nationale sport in de VS.

Deze sport is ontstaan doordat de aansprakelijk gesteld worden competitie een groot succes bleek te zijn in de V.S.

Suzanne311
21-08-09, 16:17
Hoi,
Ben net terug van een rondreis door Florida en ben op alle keys geweest.
Van harte beveel ik aan: Key West Southern Most Point Guesthouse.
Aan het einde van Duval street (de strip waar alles gebeurt). Zij hebben zeer mooie ruime appartementen met alles erop en eraan. Kijk maar op hun website. Tevens is het baken (most southern point) daar om de hoek en het zit op kruip afstand van het strand. DOEN!!

ringosteer
16-09-09, 19:54
Net eens een aanvraag per e-mail de deur uit gedaan. Hoop dat het lukt. Wat heb je betaald per nacht ?

USAnneke
18-09-09, 10:01
Hotel Casa Marina in Key West is ook echt een aanrader! Prachtig hotel met een privé strand, echt geweldig!

knabbeltje
11-10-09, 19:00
Ik kan me aansluiten bij USAnneke, ik ben er onlangs voor 2 nachten geweest, geweldig dat privé strand, compleet met palmbomen, ligstoelen en hangmatten.

CorrineJ
18-01-10, 20:55
Na veel gezocht/gelezen te hebben hier op het forum en op internet zijn we nog op zoek naar leuke plekken/dingen op de Florida Keys.

Van die plekken die nog zo bekend zijn maar wel heel bijzonder om te bezoeken. Het kan gaan om restaurants/dierencentra/winkels etc.

We gaan met twee volwassenen en twee meiden van 10 en 8 jaar.

Wat ik al voorbij zag komen zijn bijv. vliegen op Marathon Key, Turtle Hospital op Marathon en Morada Bay Café op Islamorada.

Dit soort dingen zoeken we dus.

Van de bekende toeristische trekpleisters hebben we al genoeg info kunnen vinden. Maar vaak heb je van die plekken die niet zo bekend zijn maar wel heel leuk om geweest te zijn/gezien te hebben.

We horen graag wat jullie speciale plekjes op de keys zijn:razz:.

Corrine

Marcelg
18-01-10, 23:44
Van de bekende toeristische trekpleisters hebben we al genoeg info kunnen vinden. Maar vaak heb je van die plekken die niet zo bekend zijn maar wel heel leuk om geweest te zijn/gezien te hebben.Corrine

Veel van die plekken vind je op het water, alles wat er op het land te doen is is wel zo'n beetje omschreven, de geweldige uitjes zijn dus meestal per boot, als je een boot huurt kan de verhuurder je precies vertellen waar naar toe te gaan, sommige mensen willen zwemmen, snorkelen, eten, etc etc er is voor iedereen wel wat leuks, wat dacht je er van om naar de dolfijnen speelplaats te gaan.
Je moet wel wat boot ervaring hebben om dit te kunnen doen, ik bedoel dus dat je weet hoe een bootje werkt, kaart lezen en de boeien begrijpen.
Dat is allemaal de basis om met een boot te gaan varen en dus niet vast te lopen op een sandbank.

serre
19-01-10, 20:29
Dag Corrine,

Wanneer jullie richting Key West rijden, is het leuk om te stoppen op Islamorada om te gaan eten in het Morada Bay Cafe, dit is een restaurantje dat gelegen is langs het water van de Florida Bay en waar je gewoon de tafels hebt staan op het strand. Het adres is: 81600 Overseas Highway (Mile Marker 81.6, Bayside) Islamorada, FL 33036
Zoek het maar eens op! Aanrader is Ahi Tuna Tartare

Gtz,

Serre

reneefrankrijk
20-01-10, 16:02
Wij hebben op weg van Key West naar Key Largo een stop van een uurtje of zo gemaakt in Bahia Honda State Park, lekker even zwemmen in een Bounty setting.
Glass Bottom Boat naar John Pennecamp State Park vanuit Key Largo is ook leuk.

Ceetje
20-01-10, 17:44
Op Grassy Key zit een opvang voor dolfijnen (en ik bedoel niet "Theatre of the sea") leuk om even te gaan kijken of als je meer tijd hebt het water in te gaan met een paar dolfijnen -dat was niet goedkoop trouwens-.
Op Long Key wandelen in het Statepark en picknicken bij het water.

CorrineJ
21-01-10, 12:07
Bedankt voor jullie reacties zover.

Dit zijn precies de plekjes/uitjes die ik bedoel.

hockey
21-01-10, 15:42
wat dacht je er van om naar de dolfijnen speelplaats te gaan.Dolfijnenspeelplaats ?

Marcelg
28-01-10, 17:42
Dat is hoe wij het noemen, dolphin playgrounds, is zo'n 6 miles west van Key West, het is er zo'n 10 tot 20 ft diep en een witte zandbodem.
Daar heb je de grootste kans om dolfijnen aan te treffen.

Op weg er naar toe kom je ook langs een hele grote sandbank, heerlijk om uit te hangen, je hebt natuurlijk je koelbox mee met eten en drinken, ook daar is iets bijzonders, en dat is dat je dus in de golf van Mexico staat en niets van land om je heen hebt, blauw water wit zand en heel veel zon.
Dit zijn de dingen die mij zo aantrokken in KW en waar ik het dus over heb als je mensen hebt die zeggen dat KW de moeite niet is, er zijn maar weinig plaatsen ter wereld waar het zo mooi is, maar kom nu eens van of blijf van Duval st weg en explore the oceaan, of die andere oceaan!
Ook vrij bijzonder 1 eiland(KW) in twee verschillende oceanen.

Chicco68
09-03-10, 15:33
Marcel,

ik neem aan dat je dan zelf voor vervoer moet zorgen om daar te komen? Of gaat er een paar keer per dag een boot naartoe?

Marcelg
10-03-10, 02:49
Je moet wel een boot hebben of er eentje huren, heb je geen ervaring, dan kun je ook een captain bij je boot huur krijgen, kost je zo'n $100 voor een halve dag.
De dolphin watch trips zijn er meer voor om alleen de dolfijnen te bekijken, die gaan verder niet lekker een dagje het water op en uithangen op een zandbank.

Chicco68
11-03-10, 00:37
Kee, dan moet ik even kijken. Heb namelijk wel mijn vaarbewijs, maar enige wat ik gevaren heb is op het Gardameer.....8-[
En als er veel zandbanken en bakens zijn..... dan denk ik toch dat ik er vanaf zie om zelf te varen, of wat is jouw ervaring/advies Marcel?

Marcelg
11-03-10, 06:12
Kee, dan moet ik even kijken. Heb namelijk wel mijn vaarbewijs, maar enige wat ik gevaren heb is op het Gardameer.....8-[
En als er veel zandbanken en bakens zijn..... dan denk ik toch dat ik er vanaf zie om zelf te varen, of wat is jouw ervaring/advies Marcel?

Als je je vaarbewijs hebt, dan weet je al meer dan menig Amerikaan, maakt het nog niet veilig natuurlijk, het is hier natuurlijk ook zo dat we vaar geulen hebben en die zijn aangegeven met rode en groene markers, tussen rood en groen is in principe de weg, en je blijft rechts op de weg, het gaat dus niet altijd op of rood of groen aan je rechter of linker hand ligt, dat heeft er mee temaken of je van open of naar open vaarwater toegaat.
Moet je je niet druk overmaken, ik denk wel dat je een beetje zelfvertrouwen moet hebben en het gevoel voor een boot, sturen gaat langzamer dan een auto als je langzaam vaart, weten hoe je een anker uitgooit. (geloof me, gisteren komt er een boot terug en de klant zegt tegen mij I'm so sorry the anchor floated away, it did not do that the first time we used it) ehhhhhhhhhhhh.
We maken heel wat mee, gelukkig nog nooit iets ergs gehad, ik denk ook dat dat komt omdat er zoveel meer ruimte op het water is dan op de weg.
Wij zijn natuurlijk altijd erg behulpzaam met route planning en dan wel eerlijk gezegd iemand waar ik het gevoel bij heb dat zij niet tot de betere boot bestuurders behoren stuur ik liever naar een zand bank aan de Atlantische kant van Key West omdat dat allemaal diep water is.
Ze komen dan dus niet in de buurt van de dolfijnen playground, al loop je ergens vast is er nog niet veel aan de hand, daar kom je gewoon levend vanaf, maar het maakt je dagje uit niet zo plezierig als dat we het voorkomen hadden kunnen hebben. Niet voor de klant en niet voor ons zelf. (Dan bellen ze ons ohh we zitten vast, ok waar bent u als u op de kaart kijkt naar de coordinaten? I don't know I see another white boat to the left of me, my answer:"Yep me too")
Zoals je dus begrijpt is het belangrijk dat je heel veel plezier hebt en dat kan als wij je in de juiste richting wijzen en dat betekend soms dat dat niet in de richting is die je graag wilt, zegt niet dat je niet mag gaan waar je wilt, maar dat is op dat moment je eigen verantwoordelijkheid en achteraf kun je niet zeggen "but you said" pfffffff
Genoeg gezegd, iedereen kan dus wel varen als men doet wat wij zeggen, wij regelen het zelfs zo dat je niet eens zelf hoeft aanteleggen, wordt allemaal gedaan voor je.

Natasja L.
24-03-10, 17:16
Het lijkt me echt geweldig om naar de dolphin playgrounds te gaan. Ik heb het nog nooit gezien, maar het klinkt fantastisch! Zo vaak in Key West geweest en nog steeds heb ik dingen op mijn verlanglijstje staan om te gaan zien en doen. Wie weet in mei...ik hoop dan weer naar Key West te gaan.

Marjoleinw
08-08-10, 20:31
Ik zit nu nog in Florida en ik vond the Keys misschien wel het leukste van alles!
Vooral het Bahia Honda State Park met het strand en de supermooie zee was echt net niet echt, zo mooi!! Heerlijk rustig ook trouwens op de maandag dat wij er waren.
The Inn op Key West was ook mooi en op Big Pine Key zijn we gaan zoeken naar hertjes die we ook vonden, gewoon in een woonwijk! Als we ooit nog een keer gaan zou ik mij op dit eiland best een week vermaken met af en toe een uitstapje naar een van de andere eilandjes!
Voor foto's e.d. zie evt onze site!

Syllvia
09-08-10, 09:52
Leuk verslag zeg!
Wij gaan ook ieder jaar naar Melbourne, en vinden het er ook lekker rustig. Grappig he die puppy winkel, ik sta er iedere keer voor, en zou er zo 1 mee willen nemen. Helaas.....

Bij the blue berry muffin in Melbourne kun je echt heel erg lekker ontbijten :)

Blueberry Muffin The

1130 N A1a Hwy, Melbourne, FL
Tel: (321) 725-7117

Marjoleinw
10-08-10, 15:44
Ja het is hier inderdaad heerlijk rustig en echt heel erg mooi! Wat een huizen, we kwijlen ons suf!
Bedankt voor de tip, misschien doen we dat deze week nog een keer! We zitten aan de A1A dus dat kan nooit heel ver zijn...

SenT
27-04-11, 23:22
Tijdens onze recente trip ontdekt: Robbie's Pier op Lower Matecumbe Key (van Islamorada naar Key West) op je rechterzijde aan MM 77.5: hier kan je de tarpons eten geven en per ongeluk ook de pelikanen. Het eten voor de tarpons zijn kleine visjes en dat kost $ 3 per emmer (en er zit behoorlijk wat vis in).