PDA

Bekijk Volledige Versie : Welk theme park / Welk attractie park??



Pagina's : [1] 2

pyca
01-02-05, 00:41
Ik sta in dubio: welke atractieparken zullen we bezoeken, ben zelf div keren in disney en universal geweest, maar we gaan nu voor het eerst met de kinderen (5 & 10) en weet niet goed wat te kiezen. Omdat ik zit te denken aan een meerdagen krt voor disney maar universal daar nou jammer genoeg weer niet inzit. Is Epcot al iets voor kinderen van 5 jaar?
ben nl een beetje bang dat disney incl animal kingdom,epcot ,disney studios en dan nog universal studios een beetje te veel van het goede is.
gr
Carin

petra
01-02-05, 09:05
Ha die Carin,
Daar zijn we alweer, natuuuuuuurlijk kun je je kids meenemen naar Disney, die van ons waren 4 & 5 de eerste keer en nog weten ze ervan :!: Epcot's eerste gedeelte is best te doen voor ze, en in het midden is er een superleuke watertoestend voor ze (een soort waterorgel, als ze op de tegel gaan staan, komt er water uit dat dus omhoog spuit.....) Neem dus sneldrogende kleren mee, of niet, het droogt toch snel :D . Animal zijn we voor het eerst in 2001 geweest met ze (9 & 10 toen) MGM is ook leuk als je dan toch een meerdaags iets hebt, er is echt genoeg voor kids hoor, vooral Magic Kingdom! Dat is mijn favoriet, lekker op die grote paardencaroussel.....
'k hoor het wel, groetjes Petra

Jennie
01-02-05, 13:27
Hey Carin,

Eigenlijk vind ik het hele DisneyWorld park bij elkaar, GEWELDIG voor kinderen :lol: Natuurlijk ook voor grote mensenkinderen. Ook voor de ietswat kleine kids is juist Epcot leuk en best wel al leerzaam. Animal Kingdom is ook heel leuk. Mijn dochter was 5 jaar toen wij de eerste keer met het hele Disney fenomeen kennis maakte en ook zij vond het heel leuk. Universal is ook weer leuk maar anders, eigenlijk niet met elkaar te vergelijken, maar dat is mijn mening.
Groetjes, Jennie :D

Neilz
01-02-05, 17:54
Hoi,

Ik vroeg me af.. Ik zal maar 2 á 3 dagen in Orlando zijn tijdens mijn Florida trip deze zomer.. Maar wélke 2 á 3 parken moet ik nou bezoeken!

Ik lees echt heel uit een lopende meningen over alle parken, maar vraag het dan toch maar.. Wat is jullie top 3 van de parken in Orlando? En zet er misschien ook bij waarom.. Ik vind namelijk bijvoorbeeld thrill en film/cartoon attracties gaaf.. Daarom zou ik dus een andere keuze maken dan jullie.. Ik weet in ieder geval nog bijna niks over de parken.. vandaar de vraag...

1...
2...
3...

petra
01-02-05, 18:05
1. Magic Kingdom (splash mountain, space mountain)
2. Epcot (testtrack)
3. MGM (tower of terror)
...........

Ta2 Gerrit
01-02-05, 20:31
Absolute Nummer ÉÉN voor thrill's en cartoon ; Island of Adventure van Universal Studio's. MGM is ook niet verkeerd en voor de schrikmedoodhartklachtenafdeling Skull Kingdom :o en uiteraard Terror on Church Street #-o .

Petra/VS
05-02-05, 17:33
Ik ben het met Jennie en Petra eens. Wij gaan al sinds onze oudste twee was naar Disneyworld en Epcot is favoriet bij alle drie de kinderen.
Vooral de rit met Figment staat altijd op het programma. Ook in de Innoventions hebben ze leuke interactieve dingen voor ze.

MGM Studios is ook erg leuk. De Voyage of the Little Mermaid en de speeltuin daar bijvoorbeeld zijn hartstikke leuk voor die leeftijd.

rvd4always
05-02-05, 18:29
Voor de kinderen zou ik naar Magic Kingdom, Animal Kingdom, en als je kinderen van water houden ook nog een dagje naar Blizzard Beach of Typhoon Lagoon (beiden zijn waterparken van Disney). Zie foto's op mijn site. Als je nog een dagje over hebt nog even naar Seaworld toe gaan, mijn onbetwiste nummer 1, suc6 met kiezen... :arrow:

PS: ik vond Epcot en MGM studios tegenvallen, voor kinderen zijn bovengenoemde parken veel leuker! :wink:

Ebelix
06-02-05, 09:29
Ik vind MGM maar een slap aftreksel van Universal Studio's uit Californie.

De attracties zijn dan wel ok maar alles eromheen is slap. Zeker de backlottour

brenda
28-02-05, 18:44
Ik vond Adventure Island geweldig!!! Vooral The Hulk en natuurlijk Spiderman ride fantastisch. Jurrasic Park ook te gek! In MGM studio's : The Tower off Terror waanzinnig en Aerosmith!!!

Universal studio's Back to te future (is wel een oudje maar blijft leuk!) :lol:

Aniekje
02-03-05, 14:00
Absolute nummer 1: Sea World :D
nummer 2: Disney's waterpark Blizzard beach, met de langste stijle glijbaan van de wereld 8)
nummer 3: alle andere parken,

veel plezier!

Petra/VS
08-03-05, 03:35
Nummer 1 voor ons: Epcot Center!
Nummer 2: Island of Adventure
Nummer 3: MGM of Busch Gardens, moeilijke keus

Stephanie
13-03-05, 19:00
Hallo,

Waarschijnlijk zal ik één dag besteden kunnen aan Universal, ik zal dus een keuze moeten maken uit Islands of Adventure en Universal Studios.
Ik meen begrepen te hebben uit de officiële site dat Islands of Adventure meer om de coasters etc. draait, terwijl Universal studios meer om de films zelf gaat. Maar ik zie niet echt een Studio tour o.i.d. op de site (wat in Hollywood wel het geval is). Wat is dan precies het verschil tussen beide parken? En als je maar één van beide kan bezoeken, welk is dan het leukste? Zelf ben ik absoluut een thrillridesfanaat, maar mijn reisgenoot is dan weer meer een filmfanaat.

Eric
13-03-05, 19:36
Hallo,

Waarschijnlijk zal ik één dag besteden kunnen aan Universal, ik zal dus een keuze moeten maken uit Islands of Adventure en Universal Studios.
Ik meen begrepen te hebben uit de officiële site dat Islands of Adventure meer om de coasters etc. draait, terwijl Universal studios meer om de films zelf gaat. Maar ik zie niet echt een Studio tour o.i.d. op de site (wat in Hollywood wel het geval is). Wat is dan precies het verschil tussen beide parken? En als je maar één van beide kan bezoeken, welk is dan het leukste? Zelf ben ik absoluut een thrillridesfanaat, maar mijn reisgenoot is dan weer meer een filmfanaat.
Gewoon op tijd gaan, en een combinatieticket voor een dag halen.
Je Moet gewoon beide gezien hebben !!

Stephanie
13-03-05, 20:44
Ik vind op de site dat een 1-Day/1-Park ticket 59$ kost, dan heb je dus toegang tot Universal studios OF Islands of adventure.
Als ik dan op één dag beide parken wil doen, moet ik dus voor die ene dag per persoon 2 keer een kaartje van 59$ kopen, en dat zie ik niet direct zitten :wink:
Dus: welk van beide zou je dan kiezen?

Eric
13-03-05, 21:31
Ik vind op de site dat een 1-Day/1-Park ticket 59$ kost, dan heb je dus toegang tot Universal studios OF Islands of adventure.
Als ik dan op één dag beide parken wil doen, moet ik dus voor die ene dag per persoon 2 keer een kaartje van 59$ kopen, en dat zie ik niet direct zitten :wink:
Dus: welk van beide zou je dan kiezen?

Je hebt ook combitickets voor beide parken, maar ik ben met je eens, 1 park is goedkoper.
Nu zijn de Studio's het origenele park, uiteraard gericht op films, maar ook met veel rides, terwijl islands of adventure meer een rollercoaster park is.
Ik zelf had afgelopen zomer ook niet zoveel tijd, en heb dus voor de studio's gekozen, want dat vind je nergens anders, terwijl je de rides van Islands ook ergens anders kunt doen.
Let op: dit is een persoonlijke keuze.
Succes, en kijk bij het kopen van de tickets of ze toch geen voordelige combitickets hebben !!
Eric

Ta2 Gerrit
14-03-05, 14:36
Die combitickets zijn er en kostten, eergisteren nog, $78,- ex tax, net als die van $59,- trouwens. Na 5 uur wordt alles anders, dan is parkeren ($9,-) gratis en de tickets $20,- goedkoper. Dan kun je nog wat attracties meepakken en dan gaan genieten van het concert van Mardi Grass, in ons geval Lynyrd Skynyrd, een favo band van ons. Mardi Grass duurt nog tot April en of die "na 5 uur regeling" altijd geldt, weet ik niet. De City Walk is wel iedere avond tot laat open en zeer druk, dus zal het parkeren wel altijd gratis zijn savonds.

cleverred
16-03-05, 08:28
Hoi Stephanie,

Ten eerste, heel jammer dat je maar 1 dag kunt besteden aan Universal studio's. Beide parken hebben namelijk wel iets.

Zowel de studio's als Island of adventure gaan beide over films. Wel vind ik Island of Adventure, meer een pretpark, er staan een aantal standaard atracties zoals rollercoasters en een soort space shot (van Six flags) waaraan ze gewoon een filmnaampje hebben gegeven.
Wel heeft dit park ook een paar toppers hoor! zoals de atractie van Spiderman, bizar gewoon, dit is een 3D film, flightsimulator en rijdend karretje in een. En samen met de attractie van Jurrasic Park (heel dat gedeelte eigelijk) moet je gewoon gezien hebben.

Bij de studio's hebben ze meer aparte attracties die echt over films gaan. Zoals Jaws, een wat oudere attractie, maar zeker de moeite waard. Dan heb je het idee dat je echt in Universal studios geweest bent.
Ook moet je hier Terminator 3D, ET en earthquick gezien hebben! Stuk voor stuk staaltjes techniek en appart.
Er is ook een nieuwe attractie, een rollercoaster in het donker van de Mummy, ik heb me laten vertellen dat die gewoon je van het is, en de space mountain verslaat.
Zelf ga ik over 2 weken even controleren of dat daadwerkelijk het geval is. :D

Maar als ik jou was zou ik toch een combi ticket nemen, lekker naar de studio's gaan, maar zeker even in Island of adventure Spiderman en het gedeelte Jurrasic Park bekijken.
Misschien is er wel een avond dat het park langer open is? Heb je er meer tijd voor.

GREETZ, en ik hoor graag hoe het geweest is! :lol:

cleverred
16-03-05, 10:15
voor mij:

1)Magic Kingdom (het gevoel dat je echt in WDW bent geweest en natuurlijk splash mountain)
2)MGM (Tower of Terror :D , Rock and Rollercoaster, Muppets 3D
3)Universal Studio's (Terminator 3D, ET, Men in Black, lache)

Ieder park heeft eigelijk wel een goede attractie.....zucht, er is ook zo veel. :roll:

nieuwenoord
25-03-05, 22:01
Over parkeren bij Universal Studios gesproken: is dat te doen met een camper?

Ebelix
26-03-05, 13:48
Over parkeren bij Universal Studios gesproken: is dat te doen met een camper?

Kijk op bijgaande link. http://themeparks.universalstudios.com/orlando/website/phi_directions.html

Parkeren van een RV is mogelijk.

nieuwenoord
26-03-05, 17:16
Lekker snugger, dat had ik zelf kunnen bedenken :oops:

Sorry!

Ebelix
26-03-05, 21:03
Geen probleem. We zijn hier om te babbelen en elkaar te helpen. Je hoeft je niet te schamen :D

Jenn
21-06-05, 19:41
Als je van thrill film/cartoon rides houdt dan mag je Islands of Adventure niet overslaan! Super leuke thrill rides die allemaal iets met film en cartoon te maken hebben!

1. Islands of Adventure (thrill rides van the Hulk, Spiderman, Jurassic Park, Popey, duelling dragons, en oor de kids is er Dr. Seuss)
2. MGM Studio's (een zalig filmpark met natuurlijk the Tower of Terror, Rock 'n Roller Coaster, Muppets 3D, de nieuwe stuntshow, en het spectaculaire Fantasmic)
Hou je meer van films als Jaws, Back to the Future, Men in Black, Blues Brothers en the Terminator, dan is de Universal Studio's een hele goede keus. Beide parken kan je makkelijk in een dag doen, hebben een gezellige en relaxte sfeer en leuke restaurantjes.
3. Magic Kingdom. Gewoon een must do als je voor de eerste keer naar Florida gaat. =)

Window
21-06-05, 22:06
1. Universal Studios! Back to the Future, Men in black.. en natuurlijk een onvergetelijk slechte jaws attractie! :p Oh en een schattige Flintstones ritje, en Nickelodeon attracties zijn daar ook. Maar dat is eigenlijk alleen leuk als je een kind bent/hebt en daar ook naar kijkt.
2. Magic Kingdom - Je bent niet naar Disney als je niet naar Magic Kingdom bent geweest.
3. Sja.. de rest? Ik houd helemaal niet van achtbanen en moet toegeven dat ik niet in alle disney parken ben geweest. Epcot was gaaf. Maar verder hebben alle parken wel iets voor de liefhebber. Sea World vond ik stom (heb het niet op dierenshows), Busch Gardens was leuk gedaan.

Leef je er wel uit! Je krijgt maar een eerste echte kans! :)

Eric
21-06-05, 22:10
Nou Neilz, ben je er wat mee opgeschoten? Volgens mij niks. het is namelijk zo, zoveel mensen, zoveel meningen.
En met zoveel parken in de buurt, zijn er wel honderd antwoorden mogelijk.
Ik kan je maar een raad geven: Probeer niet alles in een keer te zien, als je zo weinig tijd hebt, maar doe liever 2 of 3 parken goed, en bewaar de rest voor de volgende keer, des te meer redenen heb je om gauw op herhaling te gaan.
Eric

paul
17-07-05, 21:36
dit zijn de vragen waar ik na een dagje surfen nog steeds geen echt helder beeld heb

wij gaan dinsdag a.s. ruim 2 weken naar Orlando en willen zoals ik het nu zie, met onze kids van 13,15 en 17 naar :

universal sudios
islands of adventure

magic kingdom
epcot
animal kingdom

seaworld
busch gardens

denken jullie dat ik nog iets mis ?

mijn conclusie is dat ik uiteindelijk daar lokaal maar eens ga kijken naar combitickets ipv op het net te boeken

we gaan dinsdag a.s. weg en de woensdag is dan toch zo een bijkomdag dus dan kan ik wel even op stap

lijkt dat een goed idee?

heeft iemand nog andere waardevolle suggesties?

thanks

Njit
17-07-05, 22:20
denken jullie dat ik nog iets mis ?

Je zou nog een bezoek kunnen brengen aan:

- Downtown Disney
- DisneyQuest
- OldTown (G-Force en Skycoaster)
- Mall
- Thema-zwembaden (bij Disney)

Tickets heb je verschillende opties. Mijn advies is om je daar toch van te voren in te verdiepen.

- Disney -> Magic Your Way. http://www.vliegusa.nl/magicyourway6.asp#uitleg

- Universal + Seaworld -> FlexTicket

Window
18-07-05, 01:32
Qua pretparken zit je denk ik wel goed aangezien je de grootjes wel te pakken hebt. Je hebt er zeven uitgezocht, dus je gaat 1 week pretparken (of iets meer) en de andere week (of iets minder) shoppen, strandgaan en andere attracties bekijken? Ik zou dan niet de eerste paar dagen alleen maar pretparken doen, maar toch een beetje afwisselen om het gevoel van 'weeeeeeer een pretpark' te voorkomen. Het is vermoeiender dan je misschien denkt. :wink:

Ik zou ook eerst goed kijken wat er vantevoren te regelen valt, wat de tickets betreft. Het kan aardig wat schelen.

Lia
13-08-05, 14:21
Wie helpt mij uit de brand?
Ik twijfel tussen Magic Kingdom en Epoct. Ik wil graag met mijn jongste (8) naar Magic Kingdom en mijn man gaat met onze oudste (11) naar Epcot. Mis ik dan veel aan Epcot. Ik heb Disney Parijs al meerdere keren gezien. Welk park zal ik kiezen, of toch naar MK of met z'n 4en naar Epcot?????

Michael66
13-08-05, 15:16
Of je wat mist in Epcot Center? Daar kan ik heel duidelijk over zijn: JA!!

Ik vind Epcot het leukste park, voor volwassenen dan. De spectaculaire attracties Test Track en Mission:Space voorop, en de landenpaviljoens in de World Showcase op zeer kleine achterstand zijn echt mijn favorieten. De paviljoens The Land en The Sea zijn ook leuk, en heel erg educatief. Die zijn - naast de landenpaviljoens - ook zeer geschikt voor kleinere kinderen.

Waarom trek je er niet wat meer tijd voor uit en bezoek je beide parken? Of je komt gewoon volgend jaar nog een keertje terug .....

Eric
13-08-05, 16:54
Als je nou echt moet kiezen.... Dan zou ik met zijn vieren lekker naar Epcot gaan, vooral om dat je al naar Disney Parijs bent geweest, wat toch veel overeenkomsten vertoont met het MK, en Epcot is echt iets unieks.
Maar....zoals vorige spreker al zei, heb je geen mogelijkheid voor allebei (ofschoon je dan weer eigenlijk naar AK moet gaan ook)...
Of, als je maar een dag hebt, s'morgens op tijd naar Epcot, dan om uur of vier even pauze in een disney hotel, en dan 's-avonds naar MK (als ze tenminste die avond open zijn)?
Keuzes, keuzes, wat kan het leven zwaar zijn.
Eric

marisca
24-01-06, 15:21
Epcot is ook de favoriet van mijn zoon al toen hij 5 was. Hij is nu bijna 7 en hunkert terug naar epcot. hij vindt universal ook helemaal te gek. Zo geweldig dat hij moest huilen, toen we weer naar huis moesten.Groetjes maris. :wink:

mattrob
24-01-06, 15:44
Voor mijn kinderen (5 keer geweest vanaf 5 jaar tot 10 jaar oud), tweeling jongens, is Epcot verreweg het leukste Disney park :lol: !

pyca
24-01-06, 22:19
Grappig dat dit draadje weer opgepikt is. Bijna een jaar geleden, schreef ik dat we in dubio waren, welk park te bezoeken. In mei 2005 zijn we naar o.a. Orlando geweest, en hebben Disneyworld, Animal Kingdom, en de Universal en Islands of Adventure bezocht. Vooral Universal en Islands vonden wij erg leuk. Magic Kingdom viel iets tegen.
Maar voor ons gevoel waren we tekort in Orlando, 5 dagen maar, dus we hebben besloten om dit jaar weer te gaan.(en nu iets langer) En nu staan de MGM studios, misschien Epcot, een waterpark en weer Universal op het "to do"lijstje.

gr
Carin

Trainspotters
24-01-06, 22:43
Hallo Carin,

Zoals je ziet zijn vele forummers zeer te spreken over Epcot en kids. Je hoeft dus niet bang te zijn of het wat voor kinderen is, dat is het dus.

Future World om zijn vele ontdek en experimenteer dingen, World Showcase is leuk omdat er in ieder paviljoen wat anders is te ontdekken en .......... omdat de kinderen door het kleuren van een masker een leuke Disney miniposter kunnen 'verdienen'. De bedoeling is om in ieder paviljoen een stukje masker te kleuren waarna het kind een stempel ontvangt. Zijn alle stempels verzameld dan is de miniposter voor de kleine. Het is voor de kinderen -en voor de ouders- een paar uur uit de enorme drukte en dat schijnen ze helemaal niet erg te vinden. :lol:

groet
Trainspotters

YvesL
07-02-06, 14:01
Hallo

Zoals jullie in florida algemeen kunnen zien gaan we in juli naar florida.
Tijdens onze rondreis zijn we 5 volle dagen in Orlando en één dag onderweg van Tampa naar Orlando

Mijn vraag is nu welke pretparken moet ik zeker gedaan hebben.

Ik dacht aan:

Dag van Tampa naar Orlando
--> Busch Garden en mss Cypress Garden

Orlando
Dag 1
--> Magic Kingdom
Dag 2
--> Epcot
Dag 3
--> Seaworld en mss Wet'n Wild
Dag 4
--> MGM-Studios
Dag 5
--> Universal Studios.

Nu heb ik al veel gehoord dat Universal bestaat uit twee parken maar moet je ze allebei doen of is er een dat echt beter is dan het ander
Ook zijn wij al twee maal naar Eurodisney geweest en heb ik gehoord dan Magic Kingdom vergelijkbaar is ermee (alleen groter).
We twijfelen nog aan Wet'n Wild om dan een namiddagje rust te nemen of gewoon wat later naar Seaworld te gaan en het een dagje rustigere te doen omdat we dan toch al bijna twee weken onderweg zijn.

Wat is jullie mening erover?

Pol
07-02-06, 17:10
Hallo

Zoals jullie in florida algemeen kunnen zien gaan we in juli naar florida.
Tijdens onze rondreis zijn we 5 volle dagen in Orlando en één dag onderweg van Tampa naar Orlando

Mijn vraag is nu welke pretparken moet ik zeker gedaan hebben.

Ik dacht aan:

Dag van Tampa naar Orlando
--> Busch Garden en mss Cypress Garden

Orlando
Dag 1
--> Magic Kingdom
Dag 2
--> Epcot
Dag 3
--> Seaworld en mss Wet'n Wild
Dag 4
--> MGM-Studios
Dag 5
--> Universal Studios.

Nu heb ik al veel gehoord dat Universal bestaat uit twee parken maar moet je ze allebei doen of is er een dat echt beter is dan het ander
Ook zijn wij al twee maal naar Eurodisney geweest en heb ik gehoord dan Magic Kingdom vergelijkbaar is ermee (alleen groter).
We twijfelen nog aan Wet'n Wild om dan een namiddagje rust te nemen of gewoon wat later naar Seaworld te gaan en het een dagje rustigere te doen omdat we dan toch al bijna twee weken onderweg zijn.

Wat is jullie mening erover?

Je moet niet vergeten datg een paar uurtjes rust wel fijn zijn, anders ben je helemaal kapot. Wat betreft MK tegenover DLRP, er staan in MK maar een paar andere attracties, zoals Splash Mountain (aanrader) en Jungle Cruise. Ik ga dit jaar ook en wil per se naar MK voor Splash Mountain en de rest. Ik zou Busch Gardens alleen doen, zonder Cypress dus.

marisca
07-02-06, 18:35
Daar ben ik het helemaal mee eens alleen zou ik proberen 2 dagen voor Universal uit te trekken omdat het ook 2 parken zijn , En allebei zeer de moeite waard!! Zitten jullie volgens jullie planning 26 juli in Universal ??? :?: Greetings Marisca.

YvesL
07-02-06, 20:02
We komen normaal de 20ste juli aan in Orlando
En vertrekken de 26ste juli terug.
We gaan dan langs silver springs naar st augustine.
Is Cypress Garden dan niet echt de moeite.

Ik twijfelde nog om ofwel op de 26ste voor we vertrekken uit orlando seaworld te doen en na de middag naar St Augustine te rijden. Op deze manier creeer ik een extra dag voor de twee universal te bezoeken.

SpaceAce
07-02-06, 21:07
Ook zijn wij al twee maal naar Eurodisney geweest en heb ik gehoord dan Magic Kingdom vergelijkbaar is ermee (alleen groter).

Dit klopt inderdaad. Natuurlijk is wat Pol zegt ook waar. In Magic Kingdom staan een paar andere attracties meer, maar qua vergelijking heeft Magic Kindom en Disneyland Resort Parijs hetzelfde concept.

Magic Kingdom vond ik zelf wel leuk, maar als je dit puur voor die paar attracties meer zou doen, zou je kunnen overwegen om Disney's Animal Kingdom hiervoor in plaats te bezoeken. Dit park is namelijk uniek.

Misschien zou je er zelfs een combinatie van kunnen maken. Omdat Animal Kingdom vroeg gaat sluiten (in verband met de dieren die gaan slapen) zou je na je bezoek aan AK naar Magic Kingdom kunnen gaan voor die andere attracties, de sfeer en natuurlijk voor de vuurwerkshow 'Wishes'.

Stephanie
08-02-06, 21:07
Voor seaworld heb je echt wel een hele dag nodig hoor! :)
En beide parken in universal zijn even leuk :)
(wel allebei niet zo groot trouwens, doe ze misschien allebei op één dag?)

marisca
09-02-06, 08:59
Wat stephanie zegt is haast onmogenlijk om de 2 parken van universal te bezoeken in 1 dag, Vooral omdat jullie in de maand Juli gaan! Dan is het Crowded! Neem dan een combi park met disney"s Magic kingdom want dan kun je de attracties doen die je in Parijs niet hebt! Dan hou je mischien nog een extra dag over voor Universal . Ik zou tenminste alles willen zien in Universal, Maar dat ben ik! Groetjes Marisca.

http://img145.imageshack.us/img145/363/animatiemagazijn258gu.png (http://imageshack.us)http://img145.imageshack.us/img145/7449/20461114dk.gif (http://imageshack.us)http://img145.imageshack.us/img145/8136/dino113jz.gif (http://imageshack.us)Je kijkt je ogen uit met de Attracties die ze daar hebben. By By Marisca.

YvesL
14-04-06, 16:41
Valt het te doen om Epcot en een paar attracties van MK op één dag te bezoeken om daarna de parade in MK nog mee te pakken of is er een beter show in Epcot.
Hoeveel tijd heb je nodig voor Seaworld, want we zouden in de late namiddag nog willen gaan shoppen en wat gaan rusten aan het zwembad.

We zouden nu volgend programma willen afwerken:

Dag van Tampa naar Orlando
--> Busch Garden daarna naar Orlando
Orlando
Dag 1
--> Universal Studio
Dag 2
--> Epcot + kort bezoek aan MK
Dag 3
--> Seaworld + shopping
Dag 4
--> MGM-Studios
Dag 5
--> Island of Adventure

Is dit haalbaar of niet?

Eric
14-04-06, 18:42
Alles is altijd haalbaar, het hangt er gewoon vanaf wat je wil zien, en of je bereid bent om heeeel vroeg op te staan.
Je moet gewoon keuzes maken, als je alles in Orlando één keer wil zien, heb je aan drie weken denk ik nog niet genoeg.
Maar waarom zou je je zo vastpinnen op een vast programma? Kijk gewoon hoe leuk je het vind, en kijk ter plaatse wat je kan doen.
Hele dag MGM is rijkelijk veel, als je daardoor andere parken niet kan zien.....
Van park naar park kost ook veel tijd, dus eerst MK, dan Epcot en daarna de parade bij MK lijkt me zonde van alle reistijd.
Maar...alles kan natuurlijk, maar is het slim ? Dat hangt echt van jullie zelf af.
Als je alles precies planned, ben je niet flexibel, bv. als het een middag hoost van de regen (komt nogal eens voor daar.
Succes, Eric

marisca
14-04-06, 18:51
Alles is altijd haalbaar, het hangt er gewoon vanaf wat je wil zien, en of je bereid bent om heeeel vroeg op te staan.
Je moet gewoon keuzes maken, als je alles in Orlando één keer wil zien, heb je aan drie weken denk ik nog niet genoeg.
Maar waarom zou je je zo vastpinnen op een vast programma? Kijk gewoon hoe leuk je het vind, en kijk ter plaatse wat je kan doen.
Hele dag MGM is rijkelijk veel, als je daardoor andere parken niet kan zien.....
Van park naar park kost ook veel tijd, dus eerst MK, dan Epcot en daarna de parade bij MK lijkt me zonde van alle reistijd.
Maar...alles kan natuurlijk, maar is het slim ? Dat hangt echt van jullie zelf af.
Als je alles precies planned, ben je niet flexibel, bv. als het een middag hoost van de regen (komt nogal eens voor daar.
Succes, Eric


Om op planning terug te komen Eric , Hoe kan het eigenlijk dat je als nederlander bij Disney geen planning kit kan bestellen.
Je moet dan uk resident zijn of amerikaan?
Ik heb hem niet zo zeer nodig omdat ik aardig bekend ben met Disney world( 6 de keer ).
Maar voor de andere forumers misschien een uitkomst, :? Ik had het ook wel leuk gevonden hoor ! Ik hou wel van frutsels en foto's en plaatjes van alles wat met orlando te maken heeft.
Maar om op de vraag terug te komen , Eigenlijk worden wij gewoon gediscrimineerd dat wij dat niet mogen ontvangen! :?

Barry1401
14-04-06, 19:30
Alles is altijd haalbaar, het hangt er gewoon vanaf wat je wil zien, en of je bereid bent om heeeel vroeg op te staan.
Je moet gewoon keuzes maken, als je alles in Orlando één keer wil zien, heb je aan drie weken denk ik nog niet genoeg.
Maar waarom zou je je zo vastpinnen op een vast programma? Kijk gewoon hoe leuk je het vind, en kijk ter plaatse wat je kan doen.
Hele dag MGM is rijkelijk veel, als je daardoor andere parken niet kan zien.....
Van park naar park kost ook veel tijd, dus eerst MK, dan Epcot en daarna de parade bij MK lijkt me zonde van alle reistijd.
Maar...alles kan natuurlijk, maar is het slim ? Dat hangt echt van jullie zelf af.
Als je alles precies planned, ben je niet flexibel, bv. als het een middag hoost van de regen (komt nogal eens voor daar.
Succes, Eric


Om op planning terug te komen Eric , Hoe kan het eigenlijk dat je als nederlander bij Disney geen planning kit kan bestellen.
Je moet dan uk resident zijn of amerikaan?
Ik heb hem niet zo zeer nodig omdat ik aardig bekend ben met Disney world( 6 de keer ).
Maar voor de andere forumers misschien een uitkomst, :? Ik had het ook wel leuk gevonden hoor ! Ik hou wel van frutsels en foto's en plaatjes van alles wat met orlando te maken heeft.
Maar om op de vraag terug te komen , Eigenlijk worden wij gewoon gediscrimineerd dat wij dat niet mogen ontvangen! :?

Ik weet nog wel een truukje daarop...

Wij hebben een huis in Florida,
Stuur maar ff een PMmetje sturen naar mij... ik bestel 't voor dáár... maar ik kan er maar 1 op dat adres ontvangen...
Juli ben ik daar weer en neem ze het mee terug, en wat jullie er dan zelf meedoen moeten jullie zelf weten... :lol: :lol: :lol:

SpaceAce
14-04-06, 20:03
Om op planning terug te komen Eric , Hoe kan het eigenlijk dat je als nederlander bij Disney geen planning kit kan bestellen.

Ik heb hem gewoon kunnen bestellen, een paar jaar geleden (zo'n anderhalf jaar ofzo).

Edit: ik zie nu ook waarom het toen wel kon en nu niet meer. Toen konden we nog de plaatsnaam gewoon zelf invullen. Nu staat er gewoon standaard United Kingdom :cry:
Helaas hebben we een videoband en geen dvd, anders zag ik nog wel andere mogelijkheden :wink: :?

Eric
14-04-06, 20:18
Om op planning terug te komen Eric , Hoe kan het eigenlijk dat je als nederlander bij Disney geen planning kit kan bestellen.
Je moet dan uk resident zijn of amerikaan?

Daar vraag je me zowat.....
Ik heb geen idee, heeft iemand wel eens geprobeerd gewoon zo'n kit te bestellen? Wie weet lukt het gewoon. Of een brief schrijven aan Disney dat je het discriminatie vind....
Ik weet het dus echt niet, iemand een idee?
Eric

Barry1401
15-04-06, 01:42
Om op planning terug te komen Eric , Hoe kan het eigenlijk dat je als nederlander bij Disney geen planning kit kan bestellen.
Je moet dan uk resident zijn of amerikaan?

Daar vraag je me zowat.....
Ik heb geen idee, heeft iemand wel eens geprobeerd gewoon zo'n kit te bestellen? Wie weet lukt het gewoon. Of een brief schrijven aan Disney dat je het discriminatie vind....
Ik weet het dus echt niet, iemand een idee?
Eric

Een brief schrijven heeft ook geen nut...

En eigenlijk een beetje logisch... ze hebben ons helemaal niet nodig...



Hieronder wat "Facts and Figures".


Visitors per year: Disneyland Resort, Ca. - Walt Disney World Resort Fl. (2005) 100%

Extrapolation figures visitors % cut/year

Citizens from- in %

95% US Citizens (including 36% floridians)
1 % Asian Citizens
2 % South American citizens
1% African Citizens
1% European, oceania and the rest of the world Citizens

En wij horen bij laatste in het rijtje...

Zo zie je maar weer...
Van die laatste ene procent is ongeveer 30 % afkomstig uit de UK
Wat daar van overblijft 70% van die laatste procent, is minder dan ééntiende % afkomstig uit nederland...
En dan hebben we het óók nog over cijfers van bezoekersaantallen gerekend over Beide parken...

Wij zijn maar een te verwaarlozen miniscuul spelertje, in dit grote geheel...

Wij zijn helemaal niet interessant voor de Walt Disney Company... tenminste, wat de 2 Amerikaanse parken betreft.

.

Petra/VS
17-04-06, 05:10
Wij komen net terug uit Orlando en hebben zeven parken in net zoveel dagen gezien. Er is voor ons geen equivalent voor Disney. De andere parken zijn ontzettend leuk, maar Disney doet alles (bijna) perfect. Voor ons verslag zie mijn blog (http://nederlandseamerikaan.blogspot.com). Ik zal er binnenkort een apart reisverslag van maken. Mijn mening: jullie besteden veel te kort aan Disney, ik zou in plaats van Seaworld Animal Kingdom bezoeken en een kort bezoek aan de Magic Kingdom in een druk seizoen is onmogelijk. Denk aan de Apenheul (of willekeurig welk park) in Nederland midden op de dag en je weet waarom ;).
Vergis je niet in de grootte van de parken! Alleen het van de ene naar de andere attractie lopen kost flink wat tijd, vooral in Epcot... eigenlijk in elk park! En overal staan rijen wachtenden.

Petra/VS
17-04-06, 05:14
Zo zie je maar weer...
Van die laatste ene procent is ongeveer 30 % afkomstig uit de UK
Wat daar van overblijft 70% van die laatste procent, is minder dan ééntiende % afkomstig uit nederland...
En dan hebben we het óók nog over cijfers van bezoekersaantallen gerekend over Beide parken...

Wij zijn maar een te verwaarlozen miniscuul spelertje, in dit grote geheel...

Wij zijn helemaal niet interessant voor de Walt Disney Company... tenminste, wat de 2 Amerikaanse parken betreft.



Hmm, ik heb anders deze week heel wat Nederlands gehoord. Minder dan Brits Engels, wel te verstaan, maar toch. Op die miljoenen bezoekers zijn het er heel wat, hoor. Bij Universal Studios hebben de kluisjes een optie voor Nederlands, overigens.

Michael66
17-04-06, 10:38
Hmm, ik heb anders deze week heel wat Nederlands gehoord. Minder dan Brits Engels, wel te verstaan, maar toch. Op die miljoenen bezoekers zijn het er heel wat, hoor. Bij Universal Studios hebben de kluisjes een optie voor Nederlands, overigens.

Zolang het niet te veel Duits wordt ben ik tevreden .....

(alleen ik het duitse paviljoen in Epcot ind ik het niet zo erg :))

marijke
09-07-06, 13:49
Hallo,

Wij willen 1 park van Walt Disney World doen. We weten nog niet welke het zal gaan worden. Wie heeft er tips en eigen ervaringen

Njit
09-07-06, 14:54
Walt Disney World heeft 4 parken:

- Magic Kindom
- Animal Kingdom
- EPCOT
- MGM Studios

Take your pick :)

Eric
09-07-06, 14:55
Hier past maar een antwoord op: Kijk zelf eens op het internet welk park je het meest aanspreekt.
Omdat er zoveel keus is in Orlando, zul je hier nooit een eenduidig advies over krijgen: het ligt er helemaal aan wat je zoekt.
Zoek je de echte Disneysfeer, of zoek je toffe rides? Ben je in voor dieren, of juist meer voor iets leerzaams?
Keuzes, keuzes.
Kijk op de diverse websites, en beslis zelf.
Eric

Njit
09-07-06, 14:59
Misschien dat dit een hulp kan zijn: http://www.florida-vakantie.nl/pretparken-florida/pretparken-florida.html

pascalbrouwers
09-07-06, 22:08
Ligt eran waar je van houdt.
Rollercoaster, shows, etc.

Als ik moest kiezen.
Zou ik voor EPCOT gaan.
Vindt ik het mooiste park.
Een paar geweldige rides, mooie landen etc.

Dit is echter mijn mening.

Kijk maar eens op de site van Disney, daar vind je genoeg info.

Groet,
Pascal

Jasmino
09-07-06, 22:28
Tips en eigen ervaringen vind je natuurlijk volop elders op deze site, alle parken komen uitgebreid aan bod. Jullie vraag is wel erg open, je geeft niet aan waar jullie van houden bijvoorbeeld. Kijk eens op de website van Disney, dan krijg je een idee van het park dat jullie het meest aanspreekt.

Een korte beschrijving van de verschillende parken in oplopende volgorde van populariteit (mijn persoonlijke mening):

Magic Kingdom lijkt het meest op Disney in Parijs. Verschillende attracties zijn hetzelfde, en ook de opzet van het park lijkt erg. Ik vond het zelf het minst mooie park van Disneyworld.

MGM Studios is gebaseerd op films van Disney, en vooral tekenfilms natuurlijk. In dit park vind je een geweldige achtbaan (staat ook in Disney) en een geweldige vrije val attractie die zijn weerga niet kent (Tower of Terror, een heel grote favoriet van mij). Verder vind je er heel veel shows en kijk-attracties, die wel heel erg mooi zijn maar niet echt actief. De stunt show is fantastisch, maar die is gekopieerd van Parijs.

Animal Kingdom is een park dat nergens anders ter wereld wordt geëvenaard. Het is een combinatie van pretpark met dierenpark, en het is prachtig aangelegd. Je kunt er een heel leuke safaris maken, en je kunt er een paar leuke shows bekijken. Ook de attracties zijn erg mooi, maar de meesten zijn niet echt spannend. Je komt hier niet voor de sensatie, maar voor de natuur en de belevenis. Echt een aanrader, trouwens!

Epcot daarentegen zou mijn favoriet zijn als ik maar 1 dag te besteden had. Hier vind je een aantal super-attracties als Test Track, Mission Space en Soarin' en deze attracties vind je niet in Europa en de eerste 2 ook niet in California. Uniek, dus! Verder is het een heel mooi aangelegd park, en ook de verschillende landen paviljoens zijn erg de moeite waard. Eigenlijk maak je hier een soort van wereldreis.

Maar goed, als ik naar Orlando ga, zorg ik ervaar dat ik meer dan 1 dag te besteden heb ik Disney. Ik zou het een heel moeilijke keus vinden.

Succes!

marisca
10-07-06, 01:09
Heb jij kinderen marijke?
En hoe oud?
Daar heeft je keuze ook nog wat mee te maken.
Zelf is onze zoon van vandaag 7 jaar( geworden) helemaal gek van epcot.
Maar smaken verschillen, Ik zou niet kunnen kiezen.
Maar mijn favorieten zijn Epcot en animal kingdom.
Ik hoop dat je de goede keuze gaat maken, en waarom kun je er niet 1 dagje bij plakken.
Het is echt jammer als je maar 1 dag van een park kan genieten. :wink:
Gr marisca

Stephanie
11-07-06, 14:18
Wij konden ook maar naar 1 Disney Park gaan, en we hebben voor Epcot gekozen. Reden:

Magic Kingdom -> lijkt het meest op Disneyland Parijs, we wilden liever iets nieuws
MGM -> is leuk, maar we gingen ook al naar Universal Studios / Islands of Adventure
Animal Kingdom -> we hadden liever een echt pretpark dan een dierenpark
Epcot -> heeft een aantal zzer goeie rides (Test Track, Mission Space) , heel mooi vuurwerk 's avonds ...

Zo weet je wat onze motivatie was, ik weet natuurlijk niet hoe jij er over denkt!

pascalbrouwers
11-07-06, 18:10
Wij konden ook maar naar 1 Disney Park gaan, en we hebben voor Epcot gekozen

Ik denk dat dit de juiste keuze is.
Ga er vroeg heen, en sla zeker het vuurwerk niet over.
Is mooier dan in MK.

Groet,
Pascal

marisca
11-07-06, 19:21
Wij konden ook maar naar 1 Disney Park gaan, en we hebben voor Epcot gekozen

Ik denk dat dit de juiste keuze is.
Ga er vroeg heen, en sla zeker het vuurwerk niet over.
Is mooier dan in MK.

Groet,
Pascal

Ik wil het niet moeilijker maken maar animal kingdom is toch echt geen dierentuin.
Naar mijn mening.

Het is meer een pretpark vind ik, met de 3-d film en water attractie en de nieuwe expedition everest niet te vergeten, en mijn favoriet Dinosaur.
Ja, mijn mening he!
ze hebben ook van die lekkere lemon slush van minute maid.
Vlakbij Dinosaur...mmmm fresh when it's hot.

Epcot is ook schitterend, Ik ben blij dat ik geen keuze hoef te maken.
Kun je geen 1 dag hopperpas pakken en eindigen in Epcot met hun schitterende vuurwerk spektakel.

pascalbrouwers
11-07-06, 21:25
Ik wil het niet moeilijker maken maar animal kingdom is toch echt geen dierentuin.
Naar mijn mening.

Hallo Marisca,
Jij maakt het de mensen ook niet gemakkelijk :roll:
Maar je hebt wel een beetje gelijk, het is ook nog een pretpark maar ook dierentuin.
Het is toch een mooie safari, of niet.

groetjes,
Pascal

marisca
11-07-06, 21:39
Ik wil het niet moeilijker maken maar animal kingdom is toch echt geen dierentuin.
Naar mijn mening.

Hallo Marisca,
Jij maakt het de mensen ook niet gemakkelijk :roll:
Maar je hebt wel een beetje gelijk, het is ook nog een pretpark maar ook dierentuin.
Het is toch een mooie safari, of niet.

groetjes,
Pascal

de safari is geweldig mooi.
Wij hebben een mooie foto shoot van een leeuw op de rots gemaakt.

pascalbrouwers
11-07-06, 21:47
show us your picture with the Lion. :lol:

Groet,
Pascal

marisca
12-07-06, 00:47
http://img142.imageshack.us/img142/7703/afbeelding0777xg.th.jpg (http://img142.imageshack.us/my.php?image=afbeelding0777xg.jpg)

HI, HI !! :lol: :lol:





Ik geloof dat we hem caught on camera hadden.
The Vcr, Sorry....

Maar ook een mooie shoot van simba he?
Deze show is ook te vinden in animal kingdom. :lol: :lol: :lol:

Groetjes van marisca.

SpaceAce
12-07-06, 00:57
Maar ook een mooie shoot van simba he?
Deze show is ook te vinden in animal kingdom.

Eén van de mooiste shows welke ik ooit gezien heb, mede dankzij de stem van de behoorlijk wat stevige neger. Super diepe stem. Kippevelmoment!

pascalbrouwers
12-07-06, 09:39
Die show hebben wij jammer genoeg niet gezien.
We zijn maar een paar uur in dit park geweest.
Mijn vrouw is toen ziek geworden, waardoor zij een paar dagen in bed heeft moeten liggen.


jammer :cry: maar helaas.

Volgend jaar beter.

groet,
Pascal

Njit
12-07-06, 09:47
Maar ook een mooie shoot van simba he?
Deze show is ook te vinden in animal kingdom.

Eén van de mooiste shows welke ik ooit gezien heb, mede dankzij de stem van de behoorlijk wat stevige neger. Super diepe stem. Kippevelmoment!

Deze meneer:

http://img135.imageshack.us/img135/2195/res16festivalofthelionking8dp.jpg (http://imageshack.us)

marisca
12-07-06, 12:10
Be prepared!
Zoiets zingt hij toch?

Zeker een mooie warme stem heeft hij! 8)

Njit
12-07-06, 12:13
Hier een clipje van de show:

http://www.youtube.com/watch?v=Cq9J-Bs7uK0

marisca
12-07-06, 19:57
Hier een clipje van de show:

http://www.youtube.com/watch?v=Cq9J-Bs7uK0


Dat was even leuk om dat terug te zien. 8)
Vorig jaar de show overgeslagen , maar dit jaar gaan wij hem weer eens kijken.
Ja, zo sla je nog wel eens wat over om het jaar daar op weer eens te gaan kijken. :lol: :lol: :lol:
Maar dinosaur en kilimanjaro safaries slaan wij nooit over.

Chanty
15-07-06, 10:03
Misschien een wat paranoide vraag over de safari... Kunnen die leeuwen bij de auto komen waar je in zit? Ik zie in geen één van de filmpjes een hek of iets dergelijks... ;)

Gr Chantal

SpaceAce
15-07-06, 11:24
Misschien een wat paranoide vraag over de safari... Kunnen die leeuwen bij de auto komen waar je in zit? Ik zie in geen één van de filmpjes een hek of iets dergelijks... ;)

Nee, dat kunnen ze gelukkig niet :lol:

En dat hek zit er wél, alleen Disney heeft dit zo subliem gemaakt dat je deze niet ziet. Ik heb ooit een special over Disney's Animal Kingdom gezien en daar lieten ze zien hoe ze het hek hebben weg gewerkt. Dit was nog voor mijn reis aan Orlando, maar ik was al meteen verknocht aan dit park!

Chanty
16-07-06, 10:37
haha okay dan! :lol:

EllenM
21-08-06, 14:47
hallo allemaal,

ik wil als we in oktober gaan eventueel ook op zoek naar wat kleinere parken (misschien een soort kinderboerderij) voor onze dochter van dan bijna 11 maanden. heeft iemand hier ervaring mee in de buurt van orlando?

Njit
21-08-06, 14:53
Zoiets? http://www.greenmeadowsfarm.com/

http://www.greenmeadowsfarm.com/images/head-logo-p1.gif http://www.greenmeadowsfarm.com/images/head-logo-p2.gif

EllenM
21-08-06, 20:29
inderdaad, naar zo iets ben ik op zoek. heeft iemand nog meer ideeen, mag ook totaal iets anders zijn, anders het maar voor de allerkleinsten leuk is.

Chantalgouda
21-08-06, 21:37
Hoi Ellen,

Wij zijn in 2000 ook met ons 7 maanden oude zoontje naar Orlando geweest. We zijn inderdaad naar green meadows petting farm geweest. Erg leuk voor de allerkleinsten en heel anders dan wij een kinderboerderij kennen.

Verder zijn we bij Sea world geweest. Een grote uitvoering van Dolfinarium Harderwijk en ook dat was leuk voor Steven. We zijn wel 2 keer een halve dag geweest zodat het te overzien was. Vaak kan je je kaartje inwisselen voor een kaartje van 2 dagen. Gewoon na de ingang.

Ook een (Disney) waterpark is een aanrader. Ook voor de allerkeinsten zijn er leuke dingen te doen en Steven vond ook de lazy river fantatisch op onze buik.

Wij hebben een honbalwedstrijd met hem gekeken (St-Petersburg) en de pier daar waar altijd erg veel pelikanen zijn en een aquarium binnen.
Ook zijn de naar de racebaan in Daytona geweest , waar je met een treintje over het parcours kan en het strand van Daytona.

Ik kan me nog herinneren dat eigenlijk alles wel kan als je maar rekening houdt met de slaaptijden. Zo'n kleintje is al heel blij met alle indrukken.

Succes met zoeken.

Groetjes Chantal

Michael66
22-08-06, 03:46
Even een paar aanvullingen van het eegaatje:

Wij zijn in 2000 ook met ons 7 maanden oude zoontje naar Orlando geweest. We zijn inderdaad naar green meadows petting farm geweest. Erg leuk voor de allerkleinsten en heel anders dan wij een kinderboerderij kennen.
Onze zoon (Steven) vond het erg leuk. Was al vaak naar een kinderboerderij geweest hier in Gouda en dus wel wat gewend. De Amerikanen daar zijn wel erg bezorgd om veiligheid. Toen wij wat dicht bij een kip kwamen wa het al gauw "please be careful" en zo.
Het ziet er overigens heel anders uit dan een kinderboerderij in Nederand: meer een rondleiding langs een aantal omheinde delen waar dieren "uitgestald" zijn. Wel een leuke dag-attractie, maar redelijk duur ($ 22 per persoon). Zorg dat je een coupon hebt voor een paar dollar korting.


Verder zijn we bij Sea world geweest. Een grote uitvoering van Dolfinarium Harderwijk en ook dat was leuk voor Steven. We zijn wel 2 keer een halve dag geweest zodat het te overzien was. Vaak kan je je kaartje inwisselen voor een kaartje van 2 dagen. Gewoon na de ingang.
Voordat we naar Florida gingen waren we al een keertje naar Harderwijk geweest, en Steven stond bij de dolfijnenshow van pret te springen op schoot. Daardoor was de keuze voor SeaWorld voor ons gemakkelijk. Steven heeft daar dan ook veel plezier gehad. Ook hier waren we rond negen uur in het park en om een uur of twee / drie weer weg naar het hotel voor een slaapje. Bleek een goede keus als dagindeling.
Tegenwoordig kun je je dagkaart inwisselen voor een kaartje dat 7 dagen geldig is (zeven achtereenvolgende dagen vanaf de eerste dag dat je 'm gebruikt). Onze ervaring is dat we met ons kleine kindje liever twee of drie korte dagen naar een park gingen, om een uur of twee / drie naar het hotel voor een slaapje en dan eventueel aan het begin van de avond nog wat shoppen of zo. Een slaapje tussendoor in de buggy kan ook wel, maar haalt het niet bij de rust van de hotelkamer. Dat geeft ook veel meer rust voor jezelf, is minder van "we moeten door" of zo. Gun jezelf ook vakantie, die heb je zeker ook nodig. Rust is voor iedereen goed!


Ook een (Disney) waterpark is een aanrader. Ook voor de allerkeinsten zijn er leuke dingen te doen en Steven vond ook de lazy river fantatisch op onze buik.Op mijn buik. En die poepbroek onderweg vergeten we maar eventjes voor het gemak .... :roll:


Wij hebben een honbalwedstrijd met hem gekeken (St-Petersburg) ...
Dat duurt wel erg lang. Chantal is regelmatig met hem "op stap" geweest, want meer dan drie uur op één plek zitten is voor de meeste kleintjes wel wat veel. De ervaring van de vele beelden en het geluid zijn overweldigend, en vooral heel leuk. Indoctrinerend ook, want hij vind het nog altijd leuk (en heel "normaal") om elk jaar naar Tropicana Field in St. Petersburg te gaan.


... en de pier daar waar altijd erg veel pelikanen zijn en een aquarium binnen.
Wij hebben in Nederland ook al veel dierentuinen en zo bezocht, waardoor Steven erg geinteresseerd is geworden in allerlei dieren. De pelikanen op de Pier zijn erg leuk, maar ook erg opdringerig als je ze eten wilt geven. Da's normaal, want die beesten weten precies wanneer iemand iets voor ze heeft en reageren daar op.
Het aquarium op de Pier was altijd gratis, maar is dat sinds 2005 niet meer. De paar dollar entree is het toch wel waard, het is niet uitgebreid, wel leerzaam en leuk voor een half uurtje of zo.


Ook zijn de naar de racebaan in Daytona geweest , waar je met een treintje over het parcours kan en het strand van Daytona.
Wat ik daar (binnen bij de Nascar-experience) het leukste vond was toen onze zoon een speelkameraadje had gevonden en die twee hard lachend over de vloer achter elkaar aankropen. Dat had overal kunnen gebeuren .... Het grote voordeel van deze "attractie" is dat het er nooit erg druk is (tenzij er een grote race is uiteraard). Je kunt er lekker je tijd nemen om alles te bekijken en kunt gemakkelijk je kindje eventjes los laten ronddolen.


Ik kan me nog herinneren dat eigenlijk alles wel kan als je maar rekening houdt met de slaaptijden. Zo'n kleintje is al heel blij met alle indrukken.
Rust en regelmaat. Dat is wat wij eigelijk die hele vakantie hebben proberen te doen en het heeft er zeker voor gezorgd dat we een leuke vakantie hebben gehad. Mijn (onze?) belangrijkste tip is dan ook om je vakantie niet te vol te plannen, je dag in te vullen rondom de rust (slaap) die je kindje nodig heeft. Het aantal beschikbare uren is daardoor misschien minder, maar je geniet des te meer van de tijd die je wel hebt. Niets "moet", alles kan een volgende keer ook nog wel.

Geniet van je vakantie!!

mickmak
22-08-06, 09:53
Hoi Ellen,
Ons zoontje is nu 3 en inmiddels 3x meegeweest naar Orlando. Mijn ervaring is dat het voor zo'n kleintje niet echt veel uitmaakt waar je naar toe gaat.
Als er maar genoeg rekening wordt gehouden met slapen en spelen en eten.
In de disneyparken heb je trouwens perfecte babyrooms. Daar kan je in alle rust de borst geven of een fles opwarmen, eten geven en luiers verschonen.
Ons zoontje sliep gewoon in de buggie of in de rugdrager. We vonden Seaworld echt leuk voor hem.
Ik zou dat liever doen dan een kinderboerderij waar je veel voor betaald en wat m.i. niet echt bijzonder is.
Als je naar een waterpark gaat moet je wel zwemluiers meenemen want die zijn daar verplicht.

Jackie

EllenM
22-08-06, 17:34
bedankt alvast voor jullie reacties. zelf zou ik ook graag weer terug willen naar seaworld, maar mijn man heeft het wel gehad na 2x. daarom op zoek naar alternatief. heb er ook al overgedacht om zelf met haar te gaan en de heren (mijn man en onze vriend) moeten dan maar gaan golfen.

king
21-02-07, 23:10
Wij zijn 4 dagen in Oelando en willen 3 parken bezoeken.
Seaworld, Universal studio,s en een waterpark.
Wat is de beste en goedkoopste optie.
Wij zijn met 4 volwasenen tenminste kinderen 19 en 16 jaar
Groetjes.

Michael66
22-02-07, 01:42
Deze combinatie? Gewoon kaartjes kopen aan het loket!

Voor Seaworld kun je goedkoper vantevoren via hun website kaarten kopen. Zie het Seaworld onderwerp op dit forum. Keyword "Lowes".

larsfrissen
09-04-07, 20:09
Hallo,

Wij gaan in November naar Florida. Wij willen in Orlando 3 pretparken bezoeken. Onze keus is gevallen op Bush Gardens en Sea World....maar het derde park staat nog niet vast.

Wie kan ons helpen. Heb jij goede ervaringen met Islands of Adventure of Universal Studios? Zijn er misschien andere parken die de moeite waard zijn?

Wie wil ons helpen?

Alvast Bedankt!!!

Gr. Lars

Njit
09-04-07, 20:22
Welkom Lars. Orlando heeft een heleboel pretparken. Hier een keuze uit maken is erg lastig. Waar ben je naar op zoek? Achtbanen/Thrills? Dieren?

Bekijk ook eens http://www.florida-vakantie.nl/

larsfrissen
09-04-07, 20:24
Wij zijn een groep van 5 personen van 25 jaar tot 27 jaar dus we zoeken eigenlijk veel variatie achtbanen, water maar ook bijv. goede filmthema's.

Gr. Lars

Jasmino
09-04-07, 20:28
Wij zijn een groep van 5 personen van 25 jaar tot 27 jaar dus we zoeken eigenlijk veel variatie achtbanen, water maar ook bijv. goede filmthema's.

Gr. Lars

Dan is er volgens mij maar 1 antwoord mogelijk: Island of Adventure! Mooi park, geweldige sfeer, top-attracties. Je voelt je, alsof je onderdeel uitmaakt van een tekenfilm, maar dan wel eentje vol met actie en spektakel. The Hulk en Duelling Dragons zijn top-achtbanen, maar ook de overige attracties zijn geweldig. Twee heel mooie waterattracties, en nog een aantal die zo uniek zijn dat je ze nergens ter wereld tegenkomt. Ik wist het dus wel!

Ta2 Gerrit
09-04-07, 21:56
Hallo,

Wij gaan in November naar Florida. Wij willen in Orlando 3 pretparken bezoeken. Onze keus is gevallen op Bush Gardens en Sea World....maar het derde park staat nog niet vast.

Wie kan ons helpen. Heb jij goede ervaringen met Islands of Adventure of Universal Studios? Zijn er misschien andere parken die de moeite waard zijn?

Wie wil ons helpen?

Alvast Bedankt!!!

Gr. Lars

Ook ik zou voor IOA kiezen, vanwege de thrill rides. Maar US is ook niet te versmaden, en daar zijn de rides en attracties gekoppeld aan bekende films, ook leuk. Dat is ook zo bij MGM, die is m.i. nog leuker, en dan voornamelijk om de Tower of Terror :mrgreen: . Maar IOA wint het bij ons =D>

Misschien overbodig maar Bush gardens ligt niet bij/in Orlando, dus komt er een uurtje of 3/4 v.v. reistijd bij je pretparkbezoek. Dat je ´t maar weet.

Mytimothy
13-04-07, 16:14
Ik zou zelf ook voor IOA gaan, mijn inziens het leukste park van allemaal.. zeker ook door Spiderman, dit is pas een ride!!

marisca
14-04-07, 21:49
Wij hebben ook altijd een probleem met kiezen maar iedere keer willen we weer alles gaan doen haha!
Het IOA vinden wij ook het meest gave park maar US ook ivm the mummy onze favoriete ride!
Blijft moeilijk maar als je niet veel tijd hebt zou ik ook voor IOA gaan.
gr marisca:D

eeyore
08-05-07, 22:18
Ik zou ook voor IOA gaan super park met echte thrill-rides en waterbanen waar je in iedergeval zeiknat in kan worden. Zoals popeye en bluto's blige-rat barges. Er was geen draadje meer droog. En spiderman is ook super.

suuske78
14-08-07, 17:38
Hallo allemaal!

Wij gaan volgend jaar voor het eerst naar Florida :razz:!! We gaan twee weken met de kinderen (bijna 3 dan en 8 jaar) Welke parken moeten we zeker bezoeken? Het zal om ong 8 parken gaan denk ik? Wat kun je dan het beste doen? Tickets via internet kopen?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Groetjes susan

calypso
14-08-07, 17:47
Disney Magic Kingdom, Annimal kingdom, Seaworld
allemaal 200% de moeite waard om te doen en ook nog leuk voor de kinderen

Mickey99
14-08-07, 18:17
Hallo Susan, welkom op het forum!

Qua pretparken zit je in Florida helemaal goed. Welke parken je zou kunnen bezoeken? Als je er een stuk of 8 zou willen bezoeken zou ik in ieder geval de 4 pretparken van Disney bezoeken (Magic Kingdom, MGM-studio's, Epcot en Animal Kingdom). Verder zijn Seaworld, Universal Studio's en Busch Gardens ook leuk.

Je zou ook nog naar een waterpark kunnen gaan. Daar kun je je ook prima vermaken en meteen wat uitrusten c.q. zwemmen (als je in 2 weken tijd 8 parken wilt bezoeken kun je tussendoor wel een rustdag gebruiken ;)).

Voor wat betreft de aanschaf van tickets; in dit topic kun je zien waar je het goedkoopst de Disneytickets aan kunt schaffen:
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=3112

Voor Seaworld en Universal zijn er vaak aanbiedingen als je de tickets online besteld. Gebruik de zoekfunctie op het forum hiervoor.

Veel succes!

Groetjes,
Sonja

Yvet
14-08-07, 18:18
Ik zou Universal afraden want daar is weinig te doen voor de kleinere kinderen.

De parken zeker te bezoeken zijn:
Alle 4 de Disney parken
Sea World.
Kennedy Space Center.

Astronaut Hall of Fame is leuk maar hoeft niet perse.
Bush Gardens ben ik nog nooit geweest en mijn voorkeur gaat naar Animal Kingdom.

Je gaat 2 weken dus die tijd alleen kun je al in de omgeving van Orlando besteden, wat is jullie plan, een rondreis of 1 vaste plek??

Daarnaast hoe wat en waar de tickets te bestellen, van te voren of niet ect ect kun je het beste even de zoekfunktie voor gebruiken is heel veel info terug te vinden over wat anderen hebben gedaan enz enz.

Jasmino
14-08-07, 18:54
Ik zou Universal afraden want daar is weinig te doen voor de kleinere kinderen.

Daar ben ik het beslist niet mee eens, vooral Island of Adventure is geweldig voor kinderen! Het heeft veel attracties gebaseerd op tekenfilms, een hele kindersectie en een aantal fantastische attracties voor de hele familie. De achtbanen (dat zijn er maar 2) sla je dan gewoon over!


Alle Disney parken zijn geschikt voor kinderen, zeker ook Seaworld en Busch Gardens. Busch Gardens is een park dat in mijn persoonlijke top 3 staat!

zonnestraaltje
14-08-07, 23:30
Wij zijn net terug uit Florida en hebben een zoon van 5 en van 8 jaar. Voor de grootste achtbanen in Busch Garden moeten ze 56 inch zijn. Mijn oudste zoon was nog te kort dus voor de achtbanen hoefde we daar niet te zijn. De safari tocht vind ik duidelijk minder dan in het Animal Kingdompark van Disney. Dus wat mij betreft was Busch Garden overbodig (als je al naar Disney gaat).

groetjes,
Karen

RoyFamily
23-08-07, 01:31
Ook wij zij net terug uit Florida met onze tweeling van 9½.
Busch Gardens is een geweldig park met vooral veel fantastische rides, echter je moet daarvoor wel aan lengte eisen voldoen (zie de website van Busch Gardens). Amerikanen zijn daar zeer streng in dus denk niet dat er valt te sjoemelen!
Voor 2 weken Orlando zou ik aanraden om een 10-daagse Magic Your Way ticket te kopen met Water Park Fun & More Option. Wij hadden er ook nog een Hopper Option bij maar hebben daar eigenlijk geen gebruik van gemaakt. Om een park, met alle drukte in het hoogseizoen, goed te doen ben je echt wel een volle dag bezig. Het kan daarom prettig zijn een park in 2 of meerdere keren te doen.
Daarnaast zou ik adviseren een dagticket voor Seaworld te kopen. Prachtig park met fantastische shows! Met deze dagticket mag je zelfs nog een 2e keer gratis naar Seaworld.
Belangrijkste tip die ik eigenlijk wil geven: neem je rust(dagen). Zeker met kinderen is het echt niet mogelijk om 2 weken dag in dag uit de parken te bezoeken! Op de rustdagen kan je met je Water Park Fun Option lekker naar een waterpark om daar op een luie stoel bij te komen (tenzij je kinderen je meeslepen om van elke waterglijbaan die er maar is af te gaan :razz:).

Ivon
23-08-07, 22:57
Wij vertrekken 20 september 2007 naar Orlando met ons zoontje van 2,5. Ik kan je dus nog niets vertellen over mijn ervaringen daar. Wel hebben we alle kaarten al in huis. Een 10 daagse hopper Disney pas bij American Estates. Na 1 week waren de kaarten binnen dus prima service, kosten € 232 p.p. en een 7 daagse hopper pas voor Universal, besteld via Universal site met korting Mastercard kosten $ 86,98 p.p. Wij hebben voor deze passen gekozen, zodat we kunnen gaan wanneer we willen. Per saldo is een 1 of 2 weekse pas vaak goedkoper dan een 1 of 2 daagsepas bij het park!
Succes met de voorbereidingen!

LSL
30-09-07, 23:14
Wij (dat zijn mijn echtgenote, onze 2 kinderen van 13 en 17 en ikzelf) gaan in de Paasvakantie 2008 naar Florida.
Ben nu al enkele dagen op dit forum aan het lezen en heb al een heleboel nuttige tips verzameld.

De vraag van wat je nu best in Orlando kunt doen is best een moeilijke, ben er dan ook nog niet uit wat wij de 6 dagen dat we daar zijn, zullen ondernemen.

Weet er iemand wat de verschillen zijn tussen Disney MGM en Universal studio's, wat is het leukst voor de kinderen ?

Al zeker op het lijstje: Magic Kingdom, Epcot en Sea World, maar dan ?

5 Dagen parken is m.i. een maximum, dus er zal moeten geschrapt worden...

En nu ik toch aan het vragen ben ... 20 jaar geleden was ik ook in Florida, de parken waren toen niet super-druk. Nu lees ik hier dat WDW tot 23.00u open is, heeft dat te maken met het kunnen verwerken van de stortvloed aan bezoekers ? Is het 's avonds rustiger dan tijdens de daguren ?

Alvast bedankt!

Njit
30-09-07, 23:27
Het verschil is moeilijk uit te leggen maar wel voelbaar als je er bent. Qua attracties hebben beide parken veel te bieden. Universal (en met name Island of Adventures) bevat de wat spannendere attracties.

Zie ook:
http://www.universalorlando.com/parks_overview.html
http://disneyworld.disney.go.com/wdw/parks/parkLanding?id=MGMLandingPage

mafo
30-09-07, 23:30
Je zou kunnen denken aan Busch Gardens daar is voor elk wat wils en prima te rijden vanuit Orlando. Busch Garden is een beetje een combi van Dierentuin/Safari/Attractie park.

Je kan ook een combiticket nemen voor Busch Gardens en Seaworld dan ben je in ieder geval ook even uit de omgeving van Orlando geweest en bespaar je een beetje op de pretpark kosten.

http://static.flickr.com/32/39277823_30d464192d_m.jpg (http://www.flickr.com/photos/mafo/39277823/) http://static.flickr.com/27/36419094_4049630404_m.jpg (http://www.flickr.com/photos/mafo/36419094/)
http://static.flickr.com/74/202969181_e6b06807de_m.jpg (http://www.flickr.com/photos/mafo/202969181/) http://static.flickr.com/57/202986057_da6b17693f_m.jpg (http://www.flickr.com/photos/mafo/202986057/)
Overzicht Busch Gardens

LSL
30-09-07, 23:45
Mafo bedankt.

Het is wel zo dat we in totaal 10 dagen in Florida gaan zijn, waarvan 6 in Orlando.
Maar die 6 vind ik veruit het moeilijkst te plannen, het aanbod in Orlando is groot en duur.
Dus wil je het beste (in ons geval vooral voor de kinderen, zelf zijn we helemaal geen pretpark fanaten).

mafo
30-09-07, 23:55
Je kan in ieder geval iets besparen door Combitickets te nemen van Parken, maar als je toch al naar Seaworld gaat $64.95 volwassenen $53.95 kinderen kun je ook een combiticket nemen met Busch Gardens. De prijs hiervan is $85 ongeacht de leeftijd.

Ik ben al een aantal keer in Florida geweest en ben 1 keer in de meeste Disney parken geweest, terwijl ik in Busch Gardens vaker ben geweest.
Busch Garden bied in 1 park gewoon voor ieder wat wils, mooie tuinen, informatie over de natuur in Florida maar ook zeker de nodige pretpark attracties. Een ander voordeel is, dat het er over het algemeen iets rustiger is dan de pretparken in Orlando.

Overigens kan je Seaworld de 2e dag gratis bezoeken als je, je ticket laat valideren bij de servicebalie vlakbij de ingang. Dit kan je doen tot 13 dagen na je eerste bezoek, misschien handig om te weten.

Eric
01-10-07, 10:39
Aangezien ik begrijp dat het voor de kinderen de eerste keer is, zou ik mij toch merendeels richten op Disney.
Ik weet het, de andere parken zijn ook geweldig, maar Orlando's hoofdattractie is en blijft toch altijd Disneyworld.
Je geeft zelf al aan dat je ook naar Seaworld en Universal wilt, dan zou ik de overige dagen toch echt voor Disney kiezen.
Magic Kingdom is uiteraard een must de eerste keer, de overige parken zou ik ter plaatse beslissen.
In ieder hotel liggen uitgebreide folders van de Disneyparken, wat het uitzoeken veel makkelijker maakt.
Eric

Harold
04-12-07, 12:50
Hoi,

onze dochter van 3 is helemaal gek van Dora the Explorer, is zij te vinden in de parken van Disney of Universal?

Ik zag vorig jaar wel the Nickolodeon Suites aan de IntlDrive, maar we vonden haar toen nog te jong...

Groet Harold

Njit
04-12-07, 13:12
Dora kun je in Universal Studios vinden..
Zie ook hier:

Op de foto met een Disneyfiguur! (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=3510&highlight=disney+figuur)
Op de foto met een niet-Disneyfiguur! (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=3536&highlight=dora) ‎

stippie
06-01-08, 15:56
Als je de tijd kunt vinden (en natuurlijk het geld) zijn ze allemaal de moeite waard.
Voor de kleinere kindertjes is Magic Kindom, Seaworld en Bush Gardens in Tampa aan te bevelen.

Bert Jongen
12-01-08, 15:48
In de meivakantie gaan wij (mijn vrouw, zoon 19, dochter 17, zoon 14 en ikzelf) voor het eerste naar Florida. Als het verblijf net zo wordt als de voorpret die we hebben, belooft het een supervakantie te worden!
Een vraag aan de Floriade-experts: we willen maximaal drie dagen naar een (pret)park. Naar welke zouden jullie gaan, respectievelijk welke niet?
We denken zelf aan Universal en Kennedy Spacecentre. Wij twijfelen aan Magic Kingdom (zou veel op Eurodisney lijken en daar zijn we al een paar keer geweest) en het Epcot Center zou 'Europa in miniatuur' zijn.
Kortom: welke 3 parken zouden jullie bezoeken?

Tinkerbell
12-01-08, 16:02
In de meivakantie gaan wij (mijn vrouw, zoon 19, dochter 17, zoon 14 en ikzelf) voor het eerste naar Florida. Als het verblijf net zo wordt als de voorpret die we hebben, belooft het een supervakantie te worden!
Een vraag aan de Floriade-experts: we willen maximaal drie dagen naar een (pret)park. Naar welke zouden jullie gaan, respectievelijk welke niet?
We denken zelf aan Universial en Kennedy Spacecentre. Wij twijfelen aan Magic Kingdom (zou veel op Eurodisney lijken en daar zijn we al een paar keer gewwest) en het Epcot Center zou 'Europa in miniatuur' zijn.
Kortom: welke 3 parken zouden jullie bezoeken?

Magic Kingdom. Het is zo anders dan Parijs en voelt toch zo vertrouwd als je er bent.:mrgreen:

Marjol
12-01-08, 16:30
Als ik drie parken mocht kiezen (wat overigens wel erg moeilijk is ;)) zou ik me beperken tot Disney. Daaruit drie parken kiezen is onmogelijk, dus ik zou een drie-dagen parkhopper nemen en allevier de parken op die drie dagen bezoeken ;)

Kennedy Space Center lijkt me persoonlijk geen bal aan en Universal is heel leuk, maar Disney heeft veel meer sfeer!

Njit
12-01-08, 16:32
En Animal Kingdom lijkt op de Beekse Bergen en als je naar het Dolfinarium bent geweest dan kun je Seaworld ook overslaan.

Wanneer leren mensen nou eens dat je Amerikaanse pretparken niet kunt vergelijken met Europese pretparken. In Europa zijn er maar weinig parken die er zelfs maar in de buurt bij komen. Euro Disney en Europa Park misschien maar dan heb je het toch wel gehad.

Eric
12-01-08, 17:01
Beste Bert,
Jullie gaan voor de eerste keer naar Florida, maar je zegt er niet bij voor hoelang.
Als jullie (wat ik inschat) 2 weken gaan, zou ik minimaal een week daarvan in Orlando blijven, en daar ter plaatse beslissen welke en hoeveel pretparken je gaat bezoeken.
Zoals je al kan lezen in de vorige reacties, zijn de parken in de VS, en zeker die in Orlando niet te vergelijken met alles wat je al eerder in je leven hebt gezien.
Al blijf je 4 weken in Orlando, dan kun je nog niet alles zien.
Verder is er natuurlijk in Florida nog veel meer te zien, maar jullie hebben maar een beperkte tijd, en ik neem aan dat je niet alleen maar in de auto wilt zitten.
Dus zou ik bv. Key West (hoe top dat ook is, ik ben er al 4 x geweest) ivm. de reistijd niet de eerste keer doen, en max 2 dagen Miami doen.
KSC is als je erin geinteresseerd bet echter wel iets wat je kunt meepakken.
Universal is het meest 'gewone' pretpark, maar aan de andere kant, als je een rollercoaster en rides fan bent moet je er ook heen.
En naar Orlando en niet naar Seaworld? dat kan gewoon niet.
Dus.......
Eric

Michael66
12-01-08, 20:36
We denken zelf aan Universal en Kennedy Spacecentre. Wij twijfelen aan Magic Kingdom (zou veel op Eurodisney lijken en daar zijn we al een paar keer geweest) en het Epcot Center zou 'Europa in miniatuur' zijn.Waarom? Hoe ben je aan deze wijsheid c.q. voorselectie gekomen? Wat vinden jullie (niet) leuk?

kol
14-01-08, 13:41
Nou, Epcot is echt geen Europees madurodam hoor. Er staat wel een paviljoen van enkele europese landen maar er is echt heel veel meer. Mijn favoriete park in Orlando.
In Disney hangt ook een bepaalde magie die je niet vindt in bijvoorbeeld Universal.
Maar goed, je vraagt welke parken wij zouden bezoeken.

Voor mijn zijn dat:
1 Epcot
2 Magic Kingdom en MGM (kan ik niet tussen kiezen)
3 Seaworld

Als je een dikke beurs hebt dan zou ik Discovery Cove bovenaan zetten.

Groetjes,
Nicole

Bert Jongen
16-01-08, 01:03
Beste Floriade-fans,

Dank voor jullie adviezen. We gaan 2 weken naar Florida. Voor de kinderen (19,17,14) zijn de pretparken natuurlijk heel aantrekkelijk, maar we willen ook andere dingen zien. We hebben een huis gehuurd in Haines, in de buurt van Orlanda. We denken erover twee dagen naar het zuiden te rijden (Everglades, Keys) en dus maximaal drie parken.
We kennen parken als Eurodisney, Phantasieland, MovieWorld. Maar ik weet van eerder bezoek aan Hollywood (Disneyland, Universal) dat Amerikaanse parken heel anders zijn. En ik besef ook dat we keuzes moeten maken. Vandaar ook mijn vraag want ik weet dat jullie veel ervaring hebben met het bezoek van verschillende parken.

Michael66
16-01-08, 02:59
We denken erover twee dagen naar het zuiden te rijden (Everglades, Keys)....Heftig tripje voor twee dagen, dat wordt dan twee dagen vooral in de auto zitten!! Reken voor Orlando (Haines City) - Everglades zo'n vier uur en dan naar Key West nog eens vier uur, en de volgende dag hetzelfde traject terug. Dat zijn behoorlijk wat auto-uren!!

Succes! ;-)

koigekken
16-01-08, 04:21
Seaworld MAG je gewoon niet missen....de mooiste combinatie tussen snelle attracties ( Kraken ) en dieren.

reneefrankrijk
16-01-08, 09:48
Als je hebt gekozen voor 2 weken in een villa in Orlando, dan zul je een keuze moeten maken, en inderdaad, zoals Michael zegt, naar de Everglades en Key West is dan echt alleen maar in de auto zitten en dat is jammer want Key West is zo leuk dat het meer verdient. Maar die dingen zou je gewoon een andere keer moeten doen.
Vanuit Orlando zou ik Kennedy doen als jullie dat interessant vinden. Qua parken vinden wij Seaworld, Busch Gardens (kun je combineren met een extra dagje daar) en Islands of Adventure. Maar ook Epcot vinden wij geweldig! Dus ik zou 3 parken in Orlando doen en 1 in Tampa. Vier geheel verschillende.
Ook kun je vanuit Orlando eens naar St. Augustine, en via de Atlantische kust terug.
Succes.

Michael66
16-01-08, 10:44
Wat is eigenlijk de reden om de Everglades te bezoeken? Als het je vooral om een airboat-tripje gaat kun je namelijk ook heel goed terecht in de omgeving van Orlando / Kissimmee.

Een kleine 20 mijl zuidelijk vanaf US192 zit bijv. Boggy Creek Airboat Rides (http://www.bcairboats.com/index.shtml). Die doen tours over West Lake Toho van een half uur, of een uur als het donker is (krokodillen spotten!).

http://img232.imageshack.us/img232/5923/photo013500130e972fgi7.jpg http://img232.imageshack.us/img232/7062/photo015600330ee668cp0.jpg

Maar ook op andere plaatsen binnen een uurtje rijden vanuit Kissimmee kun je leuke tochten met een airboat doen, zoals in/bij het iets oostelijker gelegen plaatsje Christmas (kom je toch langs op weg naar Kennedy Space Center) en in/bij het iets onder Kissimmee gelegen St. Cloud (Lake Tohopekaliga en Lake Kissimmee). Een behoorlijk aantal bedrijfjes die tours aanbieden tot 2 uur, of zelfs langer (in overleg).

Kijk maar eens hier (http://www.floridakiss.com/rec/tours/index.php) of Google even met orlando airboat of kissimmee airboat

belgske
03-02-08, 00:30
Als ik zo naar de leeftijd van jouw kids kijk, denk ik dat Universal Studios zeker op het programma moet staan. Voor mij is het 12 jaar geleden dat ik er geweest ben, maar nog steeds hebben mijn vrienden, vrouw en ik er het erover.
Sea World is zeker ook een aanrader.

Saluukes

mc.kunst
15-03-08, 13:57
Kan iemand mij vertellen of de Universal studio's hetzelfde zijn als de Disney's Hollywood studio's, die in het Magic Your Way Base ticket zitten? Ik snap het geloof ik niet helemaal meer. Of zijn er gewoon 3 van dat soort parken (Disney's Hollywood, MGM en Universal studio's). Zo ja, lijken de drie parken op elkaar?

Ik hoop op jullie reactie?

Groetjes, Claudia :p

Njit
15-03-08, 14:00
MGM heet tegenwoordig Disney Hollywood :) (is dus hetzelfde)
En Universal Studios hoort bij Universal.

Zijn dus maar 2 parken. Bekijk de websites van de parken eens, dan krijg je wel een goede indruk:

http://disneyworld.disney.go.com/wdw/parks/parkLanding?id=MGMLandingPage&bhcp=1
http://www.universalorlando.com/usf_index.html

mc.kunst
15-03-08, 20:33
Hallo,

Kan iemand mij vertellen of de Disney Hollywood studio's die bij het MYW-ticket horen, een beetje hetzelfde is als MGM en Universal? Of is het daar niet mee te vergelijken? Welk park is het leukst? Wij hebben 2 kinderen van 9 en 7. Kan je van MGM ook al ergens van te voren tickets kopen?

Ik hoop op een antwoord op mijn vragen! Alvast bedankt!

Groetjes, Claudia

Mickey99
15-03-08, 20:44
Hallo Claudia,

Zoals je kunt lezen in het antwoord van Njit vanmiddag (op je eerste vraag over de studio's) bestaan de MGM-studio's niet meer. Disney heeft de naam gewijzigd in Hollywood Studio's.

De websites zijn ook toegevoegd en je kunt zelf het beste even kijken wat je het meeste aanspreekt.

Gebruik ook de zoekfunctie op dit forum en je zult zo ook veel tips en ervaringen kunnen lezen.

mc.kunst
15-03-08, 22:59
Bedankt voor de reacties! Ik gebruik de zoekfunctie idd, maar het was me nog niet helemaal duidelijk. Nu wel!

Ik kon trouwens het eerste mailtje niet meer terugvinden, dus ik dacht dat het niet helemaal goed was gegaan. Vandaar die tweede.

Groeten, Claudia

Njit
15-03-08, 23:09
Ik kon trouwens het eerste mailtje niet meer terugvinden, dus ik dacht dat het niet helemaal goed was gegaan. Vandaar die tweede.

Je kan je eigen berichten heel snel terugvinden. Klik hiervoor op 'Directe Links' bovenin het menu:

http://img529.imageshack.us/img529/4886/directelinksnz3.png (http://imageshack.us)

Zie ook dit topic: Mijn discussies / Mijn berichten (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=3858) en FAQ: Handig gebruik van het Forum (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=3261)

Emma.x.love
30-03-08, 17:21
Heey,
Ik ga in de zomervakantie naar Orlando & Maimi. Nou ben ik nog opzoek naar leuke activiteiten wat ik dan aan me ouders kan laten zien (ben 13 jaar) en dat we daar dan misschien heen gaan.

Dus noem maar op. Welk pretpark vind jij het leukste?
Ik had al iemand gehoord over Seaworld, maar ik weet het nog niet. Me zusje en ik houden veel van achtbanen dus weet iemand een geschikt pretpark?

Groeten,
Emma :D

Ta2 Gerrit
30-03-08, 17:27
Buiten dat het wel handig zou zijn dat je eerst het forum eens doorspit (er staat genoeg in over alles), of de zoekfunctie boven aan de pagina eens laat werken, heb ik toch een antwoord; IOA ofwel Island of Adventure, van Universal.
Daar vindt je de meeste achtbanen, maar ook Busch Gardens kan er wat van.

Zoals gezegd, de zoekfunctie kan je vreselijk veel meer info opleveren, succes :-)

Mickey99
30-03-08, 17:28
Wat het leukste pretpark is is zeer persoonlijk er zijn er namelijk erg veel.

Zoals Ta2Gerrit ook al heeft geschreven: Gebruik de zoekfuctie op dit forum maar eens en kijk eens op de sites van de parken zelf dan krijg je het beste een indruk welke parken jij het leukste vindt.

Hier zijn in ieder geval al wat topics:
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=2672

http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=5748

Succes met zoeken!

petrajessy
30-03-08, 17:29
Holi Emma,
Nou de Disneyparken natuurlijk. Er ijn er 4 en ze hebben ook twee waanzinnige waterparken. De disneyparken liggen allemaal in Orlando. Maar dat weten je ouders vast wel!

Paauwer
02-06-08, 11:43
Hallo mede orlando bezoekers,

Wij gaan een paar dagen naar Orlando. 6 nachten om precies te zijn en nu is er in orlando heel veel te doen. Er zijn ontzettend veel parken, maar wat
we ons afvragen is welke kun je overslaan en welke moet je echt bezoeken en hoe hou je het ook nog een beetje leuk voor je portemonnee. Naar Sea World willen we absoluut en op zich valt de entree hier ook nog wel van mee. Maar kunnen we het beste online kaarten bestellen (en is er dan ook een voordelige site) of moeten we in orlando zelf kijken of we daar ergens korting kunnen krijgen. Zijn er misschien ook combo kaarten van Disney en Seaworld?

Hoe hebben jullie dat gedaan of hoe gaan jullie dat doen??

groet Paauwer

Njit
02-06-08, 11:58
Welkom op het Forum. Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd? (bovenin de blauwe balk).

Wat je moet bezoeken en wat je kunt overslaan is volledig afhankelijk van je eigen voorkeur. Ben je een Disney fan, ben je een Thrill seeker, houd je van dieren etc etc.
Alle parken in Orlando zijn de moeite waard, er zijn geen slechte parken..

Om je op weg te helpen: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=5920

Teleton
02-06-08, 12:22
Zijn er misschien ook combo kaarten van Disney en Seaworld?

Helaas zal dit niet lukken! Als je 6 nachten gaat is de vraag niet of je parken kunt overslaan maar welke parken je moet overslaan. U zit namelijk in ernstige tijdnood.....:-&.
Om het aantrekkelijk voor de portemonnee te houden, zou ik een 5+5 Magic Your Way ticket van Disney met Waterparks en fun overwegen. Dan ben je in ieder geval iedere dag onder de pannen en kan je een bezoek aan het zwembad af en toe combineren met een park, als je dat wil. Andere parken en attracties moeten dan helaas maar tot de volgende vakantie wachten:-\":-\"

Voor Seaworld zijn er (zo af en toe) codes beschikbaar waarmee je korting kunt krijgen. Maak dit even kenbaar, wanneer er codes beschikbaar zijn, krijg je die met en pbtje toegestuurd.

Paauwer
02-06-08, 14:17
Ik weet dat het kiezen wordt in 6 dagen. Dus had het inderdaad verkeerd getikt in mijn vraag. Sea World is iets waar we zeker heen willen. Ik denk dat je daar ook wel een hele dag mee zoet kan zijn. Verder zijn wij 2 jonge vrouwen dus willen we de outlet centers ook heel graag bezoeken. Waardoor we dus nog maar een paar dagen overhouden voor de disney parken. Is Magic Kingdom de moeite waard? Of is dit echt alleen maar om mooi kiekjes te maken. In parijs was ik helemaal wild van de Aerosmith Rollercoaster. Zo ver ik kan zien is deze in MGM te vinden. Waar zouden we verder dan nog naartoe kunnen? Epcot misschien??

Teleton
02-06-08, 14:56
Waar zouden we verder dan nog naartoe kunnen? Epcot misschien??

De meeste mensen beginnen met een schemaatje voor zichzelf te maken.
Dag 1 winkelen en MK
Dag 2 Zwemmen en Epcot enz. enz.

Zo maak je zowel je wensen als de mogelijkheden inzichtelijk. Zoals al gemeld, er zijn geen "slechte" parken, alle parken zijn de moeite waard. Op dat gebied mag je dus geen tips verwachten.

Als het schema klaar is, laten ze er meestal wat "kenners van het forum" ](*,)op schieten. Hiermee voorkom je dat je bepaalde zaken in de verkeerde volgorde plant. Firstimers zijn soms geneigd om de vergelijking met Parijs te maken of om de wachttijden/afstanden te onderschatten. Ook wordt nogal eens vergeten dat je door de hoge temperatuur en luchtvochtigheid meestal niet het zelfde tempo als in Europa kunt aanhouden. MK moet je bijvoorbeld beleven, dat is niet alleen een kwestie van attracties of foto's. Winkelen en AK is bijvoorbeeld ook niet handig, omdat dit park al wat eerder sluit. Draai je de volgorde om, dan heb je de dag van je leven! Als je Aerosmith fantastisch vindt, maar de rest van Hollywood Studio's je niet boeit, (who knows?) kan je misschien een Hopper ticket overwegen. Hiermee bezoek je op 1 dag verschillende parken, zodat je alleen de highlights kunt doen. Overigens raad ik je deze methode niet aan; veel beter is het om 1 park te kiezen en daar de tijd voor te nemen om er van te genieten.

Jullie hebben het jezelf niet gemakkelijk gemaakt, 't is al vaak gezegd: Florida's too much:sun::sun:

Michael66
02-06-08, 15:06
Zoals Teleton hiervoor al aangaf zijn er geen slechte parken (jawel, toch eentje: The Holyland Experience ](*,)). Door eens de info over de parken door te lopen op de diverse websites van die parken kun je je een beeld vormen en voor jezelf een beetje vaststellen wat je precies leuk vind om te doen in een park. Stel dan een rijtje van parken van je (eerste) keuze op en motiveer hier even je keuzes. Pas dan is het zinvol voor ons om er op te "schieten", anders steken we nu heel veel tijd in iets wat jij helemaal niet (of minder) leuk vindt.

Goede link-sites om op de juiste info over de parken uit te komen:
http://florida.startpagina.nl/
http://orlando.startpagina.nl
http://www.florida-vakantie.nl/

Succes!

ferret
02-06-08, 22:03
Je zou in Miami naar het Sea-aquarium kunnen gaan, dan heb je 1 dag meer in Orlando voor Disney en/of Universal.
Maar ook ik ben van mening dat alle parken geweldig zijn.

Njit
02-06-08, 22:09
Miami Seaquarium vond ik persoonlijk tegenvallen en zeker niet vergelijkbaar met Seaworld.

ferret
02-06-08, 22:36
Daar heb je gelijk in, maar zo houd je meer tijd over voor Olando.

AlexFL
02-06-08, 23:58
Ik denk dat je ouders zelf ook wel een planning gemaakt zullen hebben omdat ze naar Orlando gaan, Orlando is eigenlijk alleen maar pretparken en shoppen voor de rest valt daar niks te doen :P

Wanneer en hoelang gaan jullie?

Als je van een echte kick houdt, www.skycoaster.cc

Njit
03-06-08, 00:08
Skycoaster is cool! 2x gedaan :)

54RL9rzZvCs

ferret
03-06-08, 19:14
DAPPER!!!!!!! Ik heb 2 x gekeken en dat was voor mij genoeg.
Ik vond hem toch wel heel eng.

Njit
03-06-08, 19:33
De eerste keer deed hun videocamera het niet. En we wilden toch die opname :)
Dus een tegoedbon gehad voor nog een keer. Daar hebben een paar dagen later gebruik van gemaakt. Opname was ook gelukt deze keer..

BroWorld
03-06-08, 20:48
Zoals Njit al aangeeft is het geen planning in wanner je waar je kopje koffie doet:D.

Maar, omdat er in en om Orlando zooooooo veel te doen is, ontkom je er niet aan om je te verdiepen in de mogelijkheden. Zo maak je optimaal gebruik van je te besteden tijd.

En believe it or not, dit is niet jullie laatste bezoek aan Florida en Orlando.
Voor nu kan ik alleen maar zeggen veel lezen op dit forum en een grove planning maken welke parken en bezienswaardigheden jullie willen bezoeken.

Die andere parken en bezienswaardigheden kunnen jullie dan mooi volgend jaar bezoeken :D

ferret
04-06-08, 11:23
Netjes van ze om een tegoedbon te geven. Voor hetzelfde geld zeggen ze: pech gehad. Maar dat betekende wel, dat je nog een keer moest. Ik ben niet bang aangelegd, maar dit gaat mij te ver. Mijn man heeft er 3 vakanties naar staan kijken en hij zegt, dat hij er in deze vakantie in gaat. Jaja, eerst zien.

Teleton
04-06-08, 11:37
:lol::lol::lol: Een heilig pretpark .....

...ben er zelf nooit geweest maar heb me laten vertellen dat de attracties enige gelijkenis met Disney parken hebben. Zoals er bij het lege huisje van Goofy een bordje staat: "Ben vissen", schijnt er bij het lege graf van Jezus een bordje "Ben opgestaan" te staan........:^o:^o

hazelnootje
04-06-08, 16:22
Ben er nooit geweest in Holyland maar heb wel eens een stukje daarover gezien bij Yorin Travel. Komisch park. Het is echt serieus bedoeld maar ik kan het niet zo serieus nemen. Iemand in een Jezus kostuum die de hele dag mensen loopt te zegenen.[-o<
Het schijnt dat gelovige mensen in Amerika er graag naar toe willen om de shows en zo bij te wonen.

fatma30
04-06-08, 17:30
Hallo,

wij hebben de zaak omgedraaid. we gaan 14 dagen naar Orlando en vandaaruit 3 volle dagen naar New York. (goedkoop ticket met Delta) Voor Orlando -waar we al eerder waren- is het moeilijk plannen te maken. Vrijwel alle parken zijn goed. Je kunt voor sommige parken wel een Combi ticket kopen. Dit geeft voordeel aangezien de entree soms duur is. Bij Universal Studios bijvoorbeeld is het beter een combi te kopen voor en, US, en Island of Adventure. Dit kost je dan 5 dollar meer.
Veel succes met het uitzoeken van je favoriete park.
Mvg
Twan

Michael66
04-06-08, 17:31
0oxJ62paVnU

Ta2 Gerrit
04-06-08, 18:14
Tis een park, maar veel pret zul je er, denk ik, niet hebben.
Om van een thrillride maar te zwijgen. Hooguit Stairway to Heaven ;-)

Teleton
05-06-08, 11:27
Om van een thrillride maar te zwijgen. Hooguit Stairway to Heaven ;-)


Misschien een beetje off-topic maar volgens mij onderschat je toch de "Highway to hell", Gerrit. En wat dacht je van de plons in "Rivers of Babylon" ? Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de "Paradise by the dashboardlight backlot-tour". Parkeren doen we overigens in de Judas Priest section. Het lijkt mij een hemels park....O:)

kol
05-06-08, 11:37
HAHAHA, "Paradise by the dashboardlight backlot-tour". Die vind ik leuk. Ik heb het inderdaad ook gezien bij Yorin travel. Er zijn inderdaad mensen die dit serieus nemen. Er was ook een soort toneelstukje met een stervende Jezus aan het kruis. Vrij Bizar.

Veronique maastricht
17-06-08, 11:19
Zit nou al 6 weken in dilemma... :!:

Disney of Universal....
Disney in Parijs al vaker gedaan en Universal in Salou...
Sowieso gaan we een dag naar seaworld voor de shows.
Dan blijft er 1 dag over (hebben een rondreis dus zijn niet zo lang in Orlando) en ik kan niet kiezen! Echter 1 probleem, hoeft niet om de achtbanen te zijn want ik durf niet in die dingen die over de kop gaan. :-& Dus het gaat verder om andere shows/attracties en sfeer.
Kan iemand mij een tip of iets geven om mijn dilemma iets makkelijker te maken!? :D

Alvast bedankt.

Groetjes,
Veronique

Michael66
17-06-08, 11:26
Eén tip om je dilemma nog groter te maken: vergelijk de Disney-/Universal-parken in Europa niet met de parken in Orlando. De namen lijken wel op elkaar, maar daar houdt de beste vergelijking dan ook wel mee op.

Het beste kun je zelf nog maar eens goed kijken op de websites van de verschillende Disney- en Universal-parken, de beschrijving van de attracties en shows nog maar eens goed bestuderen en dan zelf een keuze maken. Dat kunnen wij hier namelijk nooit voor jou doen.

Helaas.

Disneyfan1970
17-06-08, 11:37
Als je voor de sfeer, Thematisering, en de shows / parade's e.d. gaat, dan staat Disney daarin natuurlijk ruim op nummer 1.
Ondanks dat het niet te vergelijken valt, heb je in DLRP waarschijnlijk alletwee de parken gedaan. Dan heb je Qua gewoon park een aardig beeld van Orlando, en Qua studio's niet echt, maar ergens ver in de verte is het toch hetzelfde idee.
Dan blijven er als je het zo bekijkt nog Animal Kingdom en Epcot over.
Dan heeft Animal Kingdom met de Lion King, en Nemo, en de Parade, denk ik toch meer shows te bieden als Epcot, terwijl Epcot geweldige attractie's heeft, en alle landen daar bezoeken is ook erg mooi..

Succes met je keuze ;-)

Veronique maastricht
17-06-08, 12:20
Oke, toch al iets wijzer geworden. Ik dacht dat de Disney zoals Parijs zou zijn, alleen veeeeeeeeeeel groter. Maar toch verschil dan. Is de universal in Orlando ook met verschillende werelden of juist niet? Shows van Disney zijn zeker altijd schitterend, Studio's vond ik in Parijs ook erg leuk. Alleen zo klein....
Ik ga me de site's van de parken nog eens bestuderen. Hebben de parken wel nog andere leuke/aantrekkelijke attracties behalve de meest spectaculaire achtbanen?

Thanks!
Veronique

laanvdj
17-06-08, 15:21
Wij zijn vorige week naar Epcot geweest en gaan volgende week naar MGM. Vorig jaar naar Animal Kingdom.
Andere jaren gingen we altijd naar Universal Studio's, deze vonden wij mooiere shows en actracties hebben.
Wij zijn geen echte disneyfans en worden dit ook niet.
Je moet het echter allemaal een keer gezien hebben.
Voor Universal, Island of adventure en Seaworld zijn er mooie aanbiedingen te koop.
Maar het is nog altijd je eigen keus.
Veel succes.

calypso
17-06-08, 16:50
Als je toch al niet zo van Rollercoaster houd ga dan naar Disney veel meer te zien, En zoals hierboven al gezged totaal anders als in Parijs!!

Marjol
17-06-08, 21:31
Disney! Disney! Disney!

Zo, duidelijk genoeg? :P

En als je een park moet kiezen: Animal Kingdom

SpaceAce
17-06-08, 21:54
Zoals gezegd:

Disneyland Resort Parijs bestaat uit twee parken: Disneyland en Walt Disney Studios Park. Walt Disney World Orlando bestaat uit vier parken: Magic Kingdom, Animal Kingdom, Epcot en Hollywood Studios (voorheen MGM Studios).

Het Disneyland van Parijs komt het meest overheen met Magic Kingdom in Orlando, echter verschilt er toch nog wel iets hoor. Er zijn een paar attracties meer, maar qua concept lijkt het inderdaad wel op die van Parijs. Maar toch heeft dit park ook zijn eigen charme.

De Universal waar jij in Spanje bent geweest (Port Aventura) lijkt totaal niet op Universal Studios Orlando. En daar komt bij dat naast Universal Studios in Orlando ook nog een ander park staat, namelijk Island of Adventure. Deze laatste zal niets voor je zijn aangezien daar behoorlijk veel achtbanen staan :)

Persoonlijk zou ik voor een Disneypark gaan en dan zou mijn voorkeur uitgaan naar Animal Kingdom of Epcot.

sanlot
17-06-08, 23:09
Hallo,

Wij gaan over 5 weken naar florida.
Wij gaan met 10 volwassenen en 2 kinderen, 1 van 10 maanden en 1 van ruim 3 en een halve maand.
Welke parken zijn dan het leukste, we willen 2 of 3 parken met de kinderen doen en 1 met z'n 2-tjes.
Alvast bedankt voor jullie reactie

Groetjes Sanlot

Njit
17-06-08, 23:12
ALLE Disney parken zijn leuk.. Bekijk eens wat reisverslagen, bekijk de website van Disney, bekijk filmpjes en trek je eigen conclusie.

sanlot
17-06-08, 23:19
Hallo Njit
Ik heb op internet gekeken en het lijken me idd allemaal leuke parken maar ik wil eigenlijk graag weten of mensen met kleine kinderen tips hebben.
Zoals busch garden is niets voor de kinderen.
Maar ik ga zeker wat reisverslagen lezen of zo wat tips op te doen.
Bedankt voor je reactie

Njit
17-06-08, 23:24
Over kleine kinderen is al veel geschreven. Zie dit topic voor de juiste manier om deze topics te vinden: Hoe te zoeken op het forum? (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=6690&highlight=kleine+kinderen)

sanlot
18-06-08, 00:17
Hoe meer ik hier lees hoe meer ik te weten kom.
Is er ook ergens een makkelijk overzicht van welke parken er zijn in orlando?

rolthof
18-06-08, 00:23
http://www.orlandotouristinformationbureau.com/themeparks/main.htm

Michael66
18-06-08, 02:37
Vooral ook hier: http://floridaforum.nl/showthread.php?t=674

Michael66
18-06-08, 02:42
En daar komt bij dat naast Universal Studios in Orlando ook nog een ander park staat, namelijk Island of Adventure. Deze laatste zal niets voor je zijn aangezien daar behoorlijk veel achtbanen staan :)Is twee achtbanen "veel"?

Volgens mij heb je er alleen de Hulk en Duelling Dragons, en verder vooral heel veel anderssoortige attracties. Of ben ik abuis?

SpaceAce
18-06-08, 08:00
Vergeet Flying Unicorn en Pteranodon Flyers niet. Volgens RCDB zijn dat toch ook achtbanen ;)

Veronique maastricht
18-06-08, 10:03
Allemaal hartstikke bedankt voor jullie tips!!
Ik ga ook eens de internet pagina's raadplegen, gelukkig heb ik nog 21 dagen om me te bedenken!! Hahahaha.
Laat me nog met 1 ding. Kun je met zo'n entreekaart alle parken van Disney bezoeken, of met 1 kaartje beiden Universals of moet je voor ieder park een apart kaartje kopen?

Nog een laatste vraag, echt een laatste. Kun je wel naar Downtown Disney ook al ben je niet in het park geweest, dus geen entree kaartje hebt? Is dat vrij toegangkelijk en zo ja, is dat s'avonds open?

Thanks!
Veronique

Njit
18-06-08, 10:17
Voor Disney verwijs ik je naar dit topic: Disney Tickets: Een prijsvergelijking (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=3112)
Voor Universal kun je online verschillende tickets kopen:

http://www.universalorlando.com/images/tickets/1p1d_tkt_img.gif

http://www.universalorlando.com/images/tickets/2p1d_tkt_img.gif

http://www.universalorlando.com/images/tickets/2pUnlmtd_tkt_img.gif

Zie hier: http://www.universalorlando.com/tickets.html


Nog een laatste vraag, echt een laatste. Kun je wel naar Downtown Disney ook al ben je niet in het park geweest, dus geen entree kaartje hebt? Is dat vrij toegangkelijk en zo ja, is dat s'avonds

Downtown Disney mag je zonder kaartje in. Zie ook hier voor meer info:
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=5380 (post #7)

Corry
18-06-08, 10:21
Zijn net terug en hadden een 1 day hopper kaartje voor Disney. Kun je meerdere dingen op 1 dag doen anders is je kaartje slechts voor 1 park. Wij hebben op die ene dag, Animal Kingdom, Magic Kingdom en Epcot "gedaan". Van alles een beetje en dat was net mooi maar wij hadden Disney ook al een behoorlijk aantal keren daarvoor gedaan toen ons kind nog meeging.

Njit
18-06-08, 10:29
1-daagse Hopper is relatief duur. En denk ik alleen aan te raden als je er al vaker bent geweest en een 'Best of' van de parken wilt doen.

Het toevoegen van de Hopper functie aan je Base Ticket kost $45 (onafhankelijk van het aantal dagen - ook bij een 10-daags ticket betaal je $45 voor de Hopper functie).

ilssse
18-06-08, 10:43
zoooow corry 3 parken in 1 dag!!!
Ik hoor van mensen die doen 1 park in 3 dagen haha

sanlot
18-06-08, 11:26
Dank je wel, ik had geen idee dat er zoveel was

sanlot
18-06-08, 11:35
Wij willen in ieder geval met de kinderen naar disney magisch kingdom en naar Seaworld.
Maar we twijfelen nog over MGM studio's waant daa schijnen de parade van Cars te zijn en daar is onze zoon gek op. Of animal kingdom, dat ziet er op internet ook erg leuk uit voor de kinderen.

Njit
18-06-08, 11:40
Zoals ik al schreef, er is geen slecht Disney Park :)

Njit
18-06-08, 11:42
Zie ook deze: FAQ: Wat, waar en hoe in Walt Disney World (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=5380) ‎ en deze: http://www.florida-vakantie.nl/pretparken-florida/pretparken-florida.html

sanlot
18-06-08, 11:56
Zoals ik al schreef, er is geen slecht Disney Park :)

Nee dat weet ik, maar het gaat ons meer om welk parken er echt leuk zijn voor de kinderen en de parken waar wij zonder onze kinderen misschien nog heengaan zal afhangen van waar we op dat moment zin in hebben.

kayla
18-06-08, 12:13
Maar we twijfelen nog over MGM studio's waant daa schijnen de parade van Cars te zijn en daar is onze zoon gek op. Of animal kingdom, dat ziet er op internet ook erg leuk uit voor de kinderen.

Wij hebben in MGM (of Hollywood studios) geen cars parade gezien. Misschien hebben we dat in de meivakantie over het hoofd gezien, maar ik kan het me niet voorstellen.
Wel staan er Cars figuren op bepaalde tijden maar daar zijn we niet aan toe gekomen.
Wel leuk is bv. de grote stunt show waar auto's en motoren stunten, of de show van de kleine zeemeermin.

Ik zou geneigd zijn om te zeggen dat animal kingdom met heel kleine kinderen net iets meer mogelijkheden heeft bv de lion king show, de safari tour, de kali river rapids, maar het zijn allebei leuke parken.

corrus
18-06-08, 21:03
Zijn net terug en hadden een 1 day hopper kaartje voor Disney. Kun je meerdere dingen op 1 dag doen anders is je kaartje slechts voor 1 park. Wij hebben op die ene dag, Animal Kingdom, Magic Kingdom en Epcot "gedaan". Van alles een beetje


Dat was dan wel een hééééél klein beetje... :mrgreen:

Marjol
18-06-08, 23:17
3 parken in &#233;&#233;n dag? Wow! :o

Wij hebben wel eens twee parken op een dag gedaan, maar dat vond ik eigenlijk wel het maximum :D

pascalbrouwers
19-06-08, 12:06
Vergeet Flying Unicorn en Pteranodon Flyers niet. Volgens RCDB zijn dat toch ook achtbanen ;)

Flying Unicorn is dit en achtbaaaan.
Hahahahahahaha :lol::lol::lol:
dit is een stjoekstjoektreintje :-\":-\"

fatma30
19-06-08, 12:22
Persoonlijk ervaring met Universal. Leuk, goed park. Ik kan het echter niet vergelijken met Disney aangezien ik hier -nog- niet geweest ben.
Ik heb een video opname van Universal tijdens mijn laatste bezoek -Febr. 2008- gemaakt.
Indien gewenst kom je een dag naar Roermond (onze woonplaatst) en kijk je naar onze video (er staat ook Epcot en cape canaveral op) Mogelijk dat je dan wat indrukken op kunt doen.
Even PB sturen.
Mvg
T. op het Veld
Roermond

Njit
19-06-08, 12:41
Er is ook veel op Youtube en Google Video te vinden.
Verder is zijn Flickr ook veel foto's te vinden:

http://www.flickr.com/groups/waltdisneyworld/pool/
http://www.flickr.com/groups/ioa/pool/

(leuk om de foto's met Piclens te kijken. Zie IE/FF Plugin Tip: PicLens (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=6682&highlight=piclens) )

Corry
19-06-08, 13:24
Jaaaaaaaaaaaa, 3 parken op 1 dag. Wij zijn vliegende hollanders. Was wel leuk ook alleen begon het om half vijf werkelijk ONGELOOFLIJK te regenen en onweren. In no time 20 cm water in Epcot en ze kregen het ook nog bijna niet weg.

SpaceAce
19-06-08, 18:17
Flying Unicorn is dit en achtbaaaan.
Hahahahahahaha :lol::lol::lol:
dit is een stjoekstjoektreintje :-\":-\"

Ook de kiddies zijn achtbanen. Hij telt in ieder geval wel mee met onze coastercounter :D

Petra/VS
21-06-08, 02:46
Nee dat weet ik, maar het gaat ons meer om welk parken er echt leuk zijn voor de kinderen en de parken waar wij zonder onze kinderen misschien nog heengaan zal afhangen van waar we op dat moment zin in hebben.

Jullie kinderen zijn nog zo jong, dat ze gewoon alles wel prima vinden. Mijn advies is te kiezen, wat jullie zelf leuk vinden om te doen. Ok, die van tien maanden vindt waarschijnlijk de stunt shows bij Hollywood Studios te luid, maar verder vinden babies alles wel prima. Wij hebben destijds Epcot en Magic Kingdom met onze tien maanden oude baby gedaan en die sliep lekker in Spaceship Earth en vond verder alles prachtig. Voor babies zijn alle kleuren in de parken al super! Van de rest krijgen ze weinig mee.

kayla
21-06-08, 09:25
Ik heb te snel gelezen Sanlot, ik dacht dat je 1 kind van 10 maanden en 1 van 3 1/2 jaar had, maar met babies van onder het jaar zou ik inderdaad doen wat je zelf leuk vindt. Zoveel krijgen die hele kleintjes toch niet mee van alles en dingen zijn dan al snel eng met harde geluiden en/of in het donker.

sanlot
21-06-08, 19:27
we hebben er ook idd 1 van 10 maanden en 1 van 3,5 jaar, dus je had het wel goed gelezen Kayla

reneefrankrijk
22-06-08, 18:38
Waar kopen jullie je tickets? Gewoon via de touroperator (AV, AE etc), of via een website in de States?
Nu de dollar zo gunstig staat lijkt me dat laatste wel voordeliger. Maar worden die tickets ook naar Europa opgestuurd en doen ze dat dan aangetekend zodat je ook zeker weet dat het aankomt. M.a.w. is het betrouwbaar?
Ik praat nu over tickets als: 10 dagen Disney incl. waterparken, Kennedy, Boggy Creek en Gatorland.

Een 2e vraag is, als je nu al tickets koopt, zijn die gewoon altijd geldig totdat je ze gebruikt?
groeten, Renée

senkermens
22-06-08, 18:48
hallo,

wij hebben al eens tickets besteld via www.undercovertourist.com (http://www.undercovertourist.com) en dat is prima bevallen. ook hebben wij al eens tickets besteld via www.americanestates.com (http://www.americanestates.com)

bij american estates hebben wij ook al diverse keren onze reis geboekt en dat is prima bevallen, zowel de prijs als de accommodaties die we gehad hebben.

een tip: betaal iets meer voor je ticket en koop dan een "never expires" ticket voor meer dagen. Deze zijn dus echt je hele leven geldig. Vooral als je denkt meerdere keren terug te gaan.

Marjol
22-06-08, 19:25
Wij hebben onze tickets bij Ticketmania besteld, vanwege de goede reviews en de gunstige prijs.

Binnen een week kregen we de tickets, inclusief een heleboel folders. Leuk als voorpret!

Helaas bleken de tickets niet te werken toen we de eerste keer een Disney park binnen wilden gaan, maar we kregen gratis vervangende tickets en na gemaild te hebben met Ticketmania bleek dat het gewoon stomme pech was (wellicht onze tickets te dicht bij een cc gehouden ofzo). In ieder geval gingen ze er wel meteen achteraan.

Ik zou de tickets dus gerust weer bij Ticketmania bestellen.

aeroxerel
23-06-08, 21:13
Helaas bleken de tickets niet te werken toen we de eerste keer een Disney park binnen wilden gaan, maar we kregen gratis vervangende tickets en na gemaild te hebben met Ticketmania bleek dat het gewoon stomme pech was (wellicht onze tickets te dicht bij een cc gehouden ofzo).

Hebben dit vorig jaar ook gehad met Disneytickets (rechtstreeks bij hen gekocht) en ze wisten ons toen bij Disney te vertellen dat het kwam omdat we ze te dicht bij een magneet hebben gehouden... Met de flextickets hadden we dat probleem niet omdat die met de streepjescode werken.

Dit jaar flextickets via Ticketmania besteld en ook direct ontvangen...

Petra/VS
24-06-08, 01:11
Wij gaan met 10 volwassenen en 2 kinderen, 1 van 10 maanden en 1 van ruim 3 en een halve maand.


Groetjes Sanlot\

Mijn reactie was gebaseerd op bovenstaande. Als een kind 3,5 jaar is, verandert die. Dan zou ik zeggen, dat Animal Kingdom en Magic Kingdom het leukst zijn en Epcot voor zulke jonge kinderen waarschijnlijk het minst leuk.

Michael66
24-06-08, 04:06
Het is maar net wat je zelf zoekt en wat je je kind aan wilt bieden.

Epcot vond onze zoon altijd juist hardstikke leuk. Niet al te druk, veel speelmogelijkheden, veel fonteinen (waar je heel goed in kunt vallen ... :razz:), de Kidcot Funstops waar je een masker kunt kleuren en van elk land een "dingetje" krijgt, alle indrukken, smaken en geuren van de verschillende landenpaviljoens, met de boot over het meer varen, met de treintjes van Thomas spelen in het Engeleand-paviljoen, op de foto met de vele, vele Disney-characters, vogels (ibissen?) voeren bij het restaurant in het Mexico-gedeelte, trommelen in Afrika, spelen en ontdekken in Innoventions, achter het stuur zitten van de grote auto's na Testtrack, klimmen in het grote klimtoestel na Mission: Space! (je moet toch wat doen als je pappa de ruimte aan het verkennen is:razz:), en nog veel meer.

Er is zoveel te verkennen in de wereld als je 3,5 jaar bent!

Saskiac1977
24-06-08, 07:34
Ja ben ik helemaal met Michael66 eens, wij zijn pas nog met ons zoontje van 4 geweest, hij vond alle parken op zijn manier heel erg leuk.......dus hte maakt niet zovel uit waar je met ze naar toe gaat...ze ontdekken van alles.

Veronique maastricht
24-06-08, 11:52
Toevallig niemand die foto's online heeft van de Disney studios en Universal? Eens spieken zou ik wel leuk vinden....

Mickey99
24-06-08, 12:11
Hier kun je véél foto's van de Disney Studio's vinden:
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=3049

Michael66
24-06-08, 18:16
In mijn reisverslag van 2005 staan vanaf dag 5 redelijk wat foto's van Universal. In die van 2006 en 2007 foto's van Disney.

Veel plezier.

Veronique maastricht
25-06-08, 14:02
Bedankt!
Ik ga namelijk kiezen tussen een van deze 2... hahahaa. Alsof het dan makkelijker wordt...
Nog 14 dagen tot vertrek!

IngK
26-06-08, 22:40
Hallo Ren&#233;e!

Ik zie dat je je tickets gekocht hebt, ik ben benieuwd welke je nu gekocht hebt omdat je het had over disney en die andere parken, zitten die andere parken ook bij je tickets? of heb je disney en waterparken o.i.d gekocht. Was even benieuwd omdat ik het ook wil aanschaffen. ik zit 12 dagen in orlando in augustus, maar weet niet zo goed wat ik nu kiezen moet.
Gr Ingk

reneefrankrijk
26-06-08, 22:43
Hoi Ingk,
We wilden eerst 10 dagen incl waterparken kopen maar omdat we daar niet zo zeker van zijn of we die ook wel gaan bezoeken hebben we gekozen zonder de waterparken. Een los kaartje voor 1 waterpark zou goedkoper zijn.
Het scheelde toch best wel veel dollars en zoals het er nu naar uitziet gaan we toch niet naar een waterpark.
Ik heb ze trouwens besteld bij American Estates, afgelopen maandag, maar nog niet ontvangen hoor. Ik verwacht ze binnen 10 dagen te krijgen.
Gr. Ren&#233;e

C. Minnaard
27-06-08, 21:51
Hoi, wij doen een dag Seaworld en een dag Universal en danbeide parken. Wel fast passes erbij besteld, dan hoeven we niet zo lang in de rij te staan! Een avond willen we ook gebruiken om naar Down Town Disney te gaan om toch een beetje in Disney sferen te komen (Disney Store)! Veel succes met je keuze en veel plezier! (wij zijn op 8 en 9 juli in Orlando en 7 juli reizen we er via KSC naar toe, dan wilen we die avond ook naar Down Town Disney, dus dat worden lange dagen...)
groetjes, Carla

laanvdj
28-06-08, 04:51
wij hebben deze vakantie alle parken van Disney gedaan maar lopen hier toch niet warm voor.
Wij vinden Universal Studios en Island of adventure toch iets meer voor volwassenen.
Wij hebben geen kleine kinderen meer en zien daarom misschien de "magic" niet meer.
Maar blijft subjectief.

Marjol
28-06-08, 12:42
Precies, want ik ben 28 en heb helemaal geen kinderen, maar ik zie de magic w&#233;l :)

Mickey99
28-06-08, 14:47
Dat is inderdaad erg persoonlijk want wij hebben juist "niets" met Universal.

Daar zijn we in 1999 voor het laatst geweest omdat we toen met familie waren en die er een keertje heen wilden. De jaren erna zijn we er geen enkele keer meer geweest zelfs niet toen Island of Adventure opende.

con
04-07-08, 20:05
nou dat weet ik dus niet, misschien kan je gewoon proberen, ik betaalde volgens mij 9 dollar 39 ex tax voor de parkeerkaart. Dat zal toch wel het zelfde zijn dan als je daar een ticket koopt? (heb tenslotte bij Seaworld gekocht)
groetjes

Michael66
04-07-08, 22:36
Dat zal toch wel het zelfde zijn dan als je daar een ticket koopt?Ja, dat is hetzelfde. Je betaalt dan gewoon $10 (incl. 6.5% tax) bij de ingang van het parkeerterrein.

utah
06-07-08, 21:17
Monique ,

Zoals Con reeds aanhaalde meebesteld op dezelfde site -> kregen de vraag of we geen parking tickets wilden meebestellen. Wat we dan ook meteen hebben gedaan.

Zijn dus inderdaad E-Tickets die je zelf moet afprinten en meenemen om aan de ingang te tonen.

Dus zeker NIET TE VERGETEN....

corrus
06-07-08, 21:56
Ja, dat is hetzelfde. Je betaalt dan gewoon $10 (incl. 6.5% tax) bij de ingang van het parkeerterrein.


Monique ,

Zoals Con reeds aanhaalde meebesteld op dezelfde site -> kregen de vraag of we geen parking tickets wilden meebestellen. Wat we dan ook meteen hebben gedaan.

Ik zie óók het nut niet om parkeerkaarten van te voren kopen... :???:
Als het druk is sta je gewoon ook in de file om op de parkeerplaats te komen, nét als iedereen...

utah
06-07-08, 22:12
Tja, was een geinigheidje dat mee te bestellen was en dus ook maar meteen meegenomen.

Da's dan 10 Usd die we ginder niet moeten uitgeven van onze centen die we meehebben.

Ik tracht trouwens zo veel mogelijk op voorhand te bestellen om de kosten ook een beetje te spreiden...8-[

Nicola
13-07-08, 13:11
Wie kan mij adviseren welk park voor kinderen het leukst is.
Leeftijd kids 8 en 10 jaar.
We willen in totaal tijdens onze Floridatrip 4 parken bezoeken.
Waar we zeker heen gaan is Magic Kingdom/Sea World/Bush garden en dus 1 van de 2 Studio parken.

Heb al verschillende sites erover gelezen, maar wil graag informatie van iemand die beide parken hebben bezocht.

Nicola

Mickey99
13-07-08, 13:24
Moderator Mickey99:
Nicola; ik heb je vraag verplaatst naar dit topic met precies dezelfde vraag. Wellicht kun je dit topic eens doorlezen.

Daarnaast blijft het allemaal erg persoonlijk want de 1 vindt Disney leuker en de ander Universal (zoals je ook al kunt lezen in de reacties).

Mickey99
13-07-08, 13:39
Moderator Mickey99:
Nicola; op dit foum is het niet toegestaan om dubbel te posten. Ik heb je nieuwe vraag over Disney of Universal daarom verwijderd. Aanvullingen en/of andere vragen kunnen in dit topic geplaatst worden.

Teleton
13-07-08, 21:07
Heb al verschillende sites erover gelezen, maar wil graag informatie van iemand die beide parken hebben bezocht.


Misschien kan je gewoon vragen wat je precies wil weten? Om welke beide parken gaat het precies? Als je de verschillende topics en de reisverslagen leest, zie je wat kinderen leuk vinden. En dat is altijd weer verschillend. De een is niet uit de attracties te slaan, de ander wil weer alleen naar de shows. Weer een ander wil niet nat worden, een ander giert het uit van de pret als hij er drijfnat uitkomt. In de reisverslagen vind je ook allerlei foto's.

Als ik je goed begrijp, twijfel je tussen Disney of Universal . Waarom bekijk je de verschillende attracties niet eens op hun sites? Jij kent jouw kinderen toch het best en dan kan je toch zelf beslissen of je voor Islands of Adventure gaat of toch naar Universal Studio's of toch maar naar Hollywood Studio's van Disney ?

Mocht je toch twijfelen tussen de twee Universal parken, dan geldt hetzelfde advies, vergelijk zelf de attracties. Of koop een 2 park 1 day ticket van Universal. Bevalt het ene park bij nader inzien niet, dan hop je naar nummer twee. Succes met de beslissing!

lucas
13-07-08, 22:04
Het allermooiste park vind ik busch garden in tampa,voor elk wat wils een dieren park en pretpark in 1 en dan ook nog verschillende shows het is wel 45 minuten rijden maar absoluut de moeite waard.

manonn
06-08-08, 12:19
Hallo,

Binnenkort vertrekken we met z'n vieren naar Florida. Welke parken raden jullie aan voor mensen rond de 30? We hadden gedacht aan 1 waterpark en twee andere

Bedankt!

Ta2 Gerrit
06-08-08, 12:52
Blizzard Beach, Epcot en &#233;&#233;n van de (Hollywood of Universal) Studio's. Of toch IOA :-)

SpaceAce
06-08-08, 12:54
Persoonlijk zou ik het bij Disney laten en kiezen voor:
Animal Kingdom, Epcot en Typhoon Lagoon

(je zult zien dat de antwoorden in dit topic je vraag nog moeilijker maken ;))

Ta2 Gerrit
06-08-08, 13:00
Typhoon Lagoon ?????? Da's voor oude mensen ;-) Dertigers willen toch met 100 km/pu van de schans afglijden in Blizzard Beach :-) :-)

Zo, weer een beetje moeilijker gemaakt ;-)

Njit
06-08-08, 13:02
Deze dertiger gaat liever uitrusten op de Lazy river. Die 100 km/h doe ik wel in een achtbaan :)

SpaceAce
06-08-08, 13:06
Ben zelf ook rond de dertig (en Njit zelfs al over de 30 :-$), maar vond Typhoon Lagoon leuker als Blizzard Beach. Moet ook eerlijk bekennen dat het te druk was in Blizzard Beach voor die spectaculaire glijbanen. Was een uur wachttijd. Mij ietsjes te lang dus.

Vond overigens die enorme golf in Typhoon geweldig! Alleen daar al mee is Typhoon mijn favo. En met de Lazy River en Crush 'n' Gusher kan hij, naar mijn mening, niet tegen die glijbanen op van Blizzard Beach :)

Teleton
06-08-08, 13:33
Ben al bijna twee keer rond de dertig.....:oops:

Zonder gekehied, voor de parken maakt het niets uit hoe oud je bent.

ennne....allemaal leuke attracties die hier genoemd worden, maar ik mis toch de wildwaterbaan van Aquatica in dit overzicht......\\:D/

Ta2 Gerrit
06-08-08, 14:49
Ton, het ging ook over wat je zou kiezen, en Aquatica ken ik nog niet.

BB en TL wel, van toen ik nog 30 was en ze net open waren ;-). Beide erg leuk, maar de zwembroek in de naad (superwedgie) en haren van de rug afgebrand vergeet ik nooit weer :-).

aeroxerel
06-08-08, 16:19
Zeker Epcot! En als 2e zou ik Seaworld doen.
Als je zonder kinderen gaat en niet de hele dag glijbanen wil doen of in het water wilt hangen, dan zou ik 2 halve dagen gaan (welk maakt eigenlijk niet uit).

Persoonlijke mening uiteraard, weet niet wat je graag doet (misschien handig om dit even te vertellen...)

Marjol
06-08-08, 18:03
Ik ben ook rond de 30 en zou kiezen voor Typhoon Lagoon als waterpark en Animal Kingdom en een ander Disneypark naar keuze. Disney is ook voor volwassenen erg leuk hoor :P

Yvet
06-08-08, 18:18
Laat ik dan eens een heel verassend ander antwoord geven.
En ik durf het bijna niet neer te typen, ben bang dat de comu in mijn gezicht ontploft want ik ga vreemd....
Ja deze Disneyfreak gaat een non-Disney antwoord geven.
Tranen staan in mijn ogen....

Ahum, ik durf het:
Wet & Wild en de 2 Universal parken.
Ticket voor deze combi kost $99 totaal voor alle 3 de parken is een aanbieding momenteel.



Maar mijn hart zegt:
1 dag Magic Kingdom
1 dag Epcot
1 ochtend/middag Animal Kingdom en dan de middag/avond een waterpark van Disney......

Yvet
06-08-08, 18:50
Daarom heb ik ook de tip gegeven en het schema neergezet zoals mijn hart dat ingeeft.......

Ik ben nu 5x in Orlando geweest en heb nog nooit een Universal park bezocht......
Dat zegt genoeg, want daar tegenover staan ontelbare bezoeken aan Disney....

Waarom raad ik haar aan Universal te doen als ik er nog nooit geweest ben..
Hmm de 1 is anders dan een ander, nee dat is flauw:lol:

Universal heeft gewoon een goede aanbieding vind ik.
Die prijs voor wat je krijgt is enorm goed.

Enne met 2 dagen Disney red je het gewoon niet dus ik dacht dan meer zo:
Nu Universal heb je dat gehad en hoef je dan lekker nooit meer te doen.
En dan volgend jaar terug lekker 3 weken om Disney te beleven......

manonn
08-08-08, 11:50
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah
nu weet ik het helemaaaal niet meer!
heb al heel wat reviews gelezen en magic kingdom lijkt mij ook super maar ook zonder kinderen?
Epcot zal er al zeker bij zitten, daar zijn we al zeker van
maar nu twijfelen we om toch een dagje langer te blijven en zo toch nog een park extra mee te pikken.

mary
08-08-08, 13:04
Wij gaan in september een rondreis door florida maken en hebben 6 dagen de tijd om parken te bezoeken. De eerste dag komen we vanuit Tampa en moeten we natuurlijk ook nog inchecken in het hotel, en de laatste dag (zondag dus drukker??) moeten we naar Saint Augustine (geen idee hoeveel uur rijden van Orlando naar SA), Dus deze dagen hebben we minder tijd om een park te bezoeken.

We willen het liefst naar alle parken, maar als we moeten kiezen dan toch naar alle Disneyparken en afhankelijk van het weer 1 van de disney waterparken, Universal Studio's, Seaworld (mis ik nu nog een supergaaf park??). In Tampa willen we nog naar Buschgardens(maar daar slapen we ook een nacht, dus dat is qua planning geen probleem).

Welke van de parken kunnen we nou het beste combineren op 1 dag? Of kan ik maar beter een paar parken schrappen om tussendoor ook nog adem te kunnen halen?

Ik denk dat het het goedkoopst is om een base-ticket +waterpark te kopen (zonder hopperfunctie). Maar dan mogen we dus niet 2 disneyparken op een dag doen. En dan nog een combinatieticket voor buschgardens en seaworld en dan maar een los ticket voor universal (als ik gekke dingen zeg, hoor ik dat graag ;) ).

Dus eigenlijk samengevat is mijn vraag; ik wil 7 parken in Orlando in 4 hele en 2 halve dagen bezoeken. Welke parken kan ik het best voor een halve dag inplannen en welke tickets zijn voor mij het meest geschikt?

ilssse
08-08-08, 16:35
Als ik zou kiezen zou ik niet meer dan 1 park op een dag doen en dat zou dit mijn keuze zijn:

1. Bush Gardens
2. Sea World
3. Universal Studio's/ Island of adventure
4. Disney's Magic Kingdom
5. Disney's Epcot
6. Waterpark

je zou eventueel Sea World in een halve dag kunnen doen en daarna naar een waterpark gaan maar dan moet je in Sea World wel goed de shows plannen.
Al hoewel ik 3 dagen in sea World heb rondgelopen omdat ik het daar zooooo geweldig vind hahaha

je kan een Flex ticket halen dan kan je de 2 universal parken, sea world, busch gardens en wet nd wild 14 dagen onbeperkt in en uit lopen dat is wel gunstig voor jullie.

Voor Disney een 2/3/4 (net wat je wil) daagse ticket. Ik zou niet met hopper doen want je bent zeker wel een hele dag bezig met een park naar mijn idee... maar misschien zijn er mensen met andere ervaringen?

mary
08-08-08, 16:56
Dank je wel voor je antwoord! Idd slim om even naar de shows van Seaworld te kijken als je dat een halve dag wilt doen.

Njit
08-08-08, 17:01
Hopper is alleen leuk als je er al een keer geweest bent of als je langer gaat.
Dan kun je een Best-Of dagje samenstellen. Maar aangezien je niet weet wat je moet kiezen kun je er prima een hele dag doorbrengen.

Hopper is een vaste prijs bovenop een ticket van $50
Zelfde geldt voor Waterparks Fun and More, ook dit is $50
Zie ook http://allears.net/pl/ticketchart.htm

corrus
08-08-08, 17:01
Seaworld in een HALVE dag???

Da's nu geld weggooien, bovendien is er zoveel te zien dat je een hele dag zoet bent daar. :mrgreen:

Teleton
08-08-08, 17:09
Dus eigenlijk samengevat is mijn vraag; ik wil 7 parken in Orlando in 4 hele en 2 halve dagen bezoeken. Welke parken kan ik het best voor een halve dag inplannen en welke tickets zijn voor mij het meest geschikt?

Hehe, ik ben nou al moe, en dan heb ik het alleen maar gelezen......Als je beslist meer Disneyparken per dag wil bezoeken, lukt dat helaas niet met de MB+waterpark. Daar verkopen ze de (duurdere) hopperkaart juist voor. Maar het schema dat je voorstelt, is eigenlijk een beetje zonde van je tijd. Je bent er dan geweest, maar je hebt het niet beleefd........Zo te zien hebben jullie een en/en vakantie in gedachten, terwijl je eigenlijk al weet dat het een of/of vakantie zou moeten worden.

Lees de reisverslagen maar eens na, 6 dagen achter elkaar is erg zwaar. Veel mensen plannen een extra rustdag in. Florida's too much....succes met de keuzes...........\\:D/

Ta2 Gerrit
08-08-08, 17:16
Dank je wel voor je antwoord! Idd slim om even naar de shows van Seaworld te kijken als je dat een halve dag wilt doen.

Dat kan makkelijk, als je de shows onder elkaar verdeeld [-X, anders gewoon (wat Corrus al zei) niet doen.
Dan kun je m.i. nog beter MK (met re-entry stamp) combineren met een waterpark.
Wordt wel een lange dag, maar dan heb je ook wat.

Teleton
08-08-08, 17:40
je kan een Flex ticket halen dan kan je de 2 universal parken, sea world, busch gardens en wet nd wild 14 dagen onbeperkt in en uit lopen dat is wel gunstig voor jullie.

Hoi Ilssse,

'k heb het even nagerekend, want met alle nieuwe tickets en combi's weet je maar nooit of er wat bespaard kan worden. En dat kan! Een Flexticket voor Seaworld, Buschgardens en de 2Universals kost volgens mij $ 279 ex. tax. Mogen ze ook nog naar Wet & Wild!

Losse e-tickets voor Busch & Seaworld kosten $89 en een 2Universal Combiticket (met W&W) kost $99,99. Het Flexticket is 14 dagen geldig, deze E-tickets "slechts' 7 aaneengesloten dagen, maar gezien het programma van Mary, moet dat lukken.....[-o<.

Volgens mij moet de club van Mary gewoon binnen een jaar terug en méér tijd voor de parken vrijmaken. In dat geval zijn jaarabonnementen het voordeligst\\:D/

mary
08-08-08, 18:10
hmm, jammer, ik dacht al dat ik iets wat te enthousiast was. Ik denk, als ik dit zo lees, dat zelfs al doen we maar een halve dag een park, dat we er verstandig aan doen om die andere helft van de dag een beetje bij te komen. Helaas dat we geen dagen hebben om na de vakantie van onze vakantie bij te komen ;).

Wij zijn al wel een aantal keer in Parijs naar disney geweest, dus in principe kennen we al 2 parken van world. Maar ik heb begrepen dat het toch ietsie pietsie anders is, en ik vind die parken van disney helemaal super. Ik ben zelf een hele tijd terug in San Diego naar Seaworld geweest, maar ik dacht maar een halve dag (maar wel helemaal geweldig). En in LA naar Universal. Islands of adventure kennen we beiden niet.

Misschien moeten we een waterpark laten schieten? Maar ja, ik denk dat we er voorlopig maar 1 keer komen, en dan wil je gewoon niet achteraf thuis spijt hebben dat je iets hebt overgeslagen (slapen doen we thuis wel haha).

Wat moeilijk zeg, om te plannen en keuzes te maken!!

ilssse
08-08-08, 20:58
Ik moet eerlijk zeggen dat Ik Magic Kingdom in Orlando en parijs veel hetzelfde vind... In Orlando is het allemaal mooier maar de attracties zijn vrijwel hetzelfde. De hele opzet is hetzelfde zelfs de restaurants zitten op dezelfde plek. Dus misschien moet je die overslaan? Ik moet eerlijk zeggen dat ik stiekem wel baalde dat ik niet een ander Disney park had gekoezen omdat wel veel op elkaar lijkt...
Maar ik heb gelezen dat er mensen zijn die daar heel anders over denken.

Het is inderdaad moeilijk om keuzes te maken hihi
Ik zou inderdaad ook dan als eerste een waterpark laten vallen. Wij zaten in Orlando tegenover Wet nd Wild en zijn er niet eens geweest haha veel te druk!!!

disney fan
08-08-08, 22:18
Ook ik ben rond de dertig en wat betreft de waterparken is Blizzard Beach echt mijn nr 1!!!! De lazy river vind ik daar ook leuker!

Wat betreft de overige parken is Sea World wat mij betreft een must see.
Verder zou ik persoonlijk 1 van de 4 disney parken kiezen en 1 Universal park.
Het is een beetje afhankelijk van wat je graag wilt doen, wanneer je van spectaculaire achtbanen houdt dan zul je echt naar Island of adventures moeten van Universal.
Hier is de achtbaan "de Hulk" deze is echt bruut!
Wanneer je wat rustigere atracties wilt zou ik naar het andere Universal park gaan.
Het blijft allemaal een kwestie van smaak....
Dus de tip is eigenlijk verdiep je van te voren in de parken op internet, kijk wat voor atracties er zijn en maak aan de hand van je eigen smaak en idee je keus.
Eigenlijk is er geen park in Orlando wat niet de moeite waard is!!!
Heel veel plezier nu met de voorbereidingen en strakjes daar in de parken!

reisfanaten
10-08-08, 23:54
Hallo,

er staat hier zoveel info dat het na uren surfen mij wat teveel wordt en ik niet meer kan kiezen.

Wij gaan 8 dagen naar florida waarvan we al zeker zijn dat we
een dag naar wet & wild gaan
een dag san diego zoo
en dan komt het: we zoeken nog een pretpark die:
voor 30+ leeftijd
van rolllercoasters tot andere antracties, dus wel een beetje wild.
Voor welk pretpark gaan we dan?

Met dank
Bart

Njit
11-08-08, 00:01
Zelf ben ik Rollercoaster-fanaat dus heb wel wat ervaring.
De heftige attracties kun je vinden in Islands of Adventure en in Busch Gardens Africa in Tampa

http://www.universalorlando.com/ioa_index.html
http://www.buschgardens.com/BGT/

Teleton
11-08-08, 07:53
Wij gaan 8 dagen naar florida waarvan we al zeker zijn dat we een dag san diego zoo gaan

Da's een heel mooi park, een slordige 6000 kilometer verder naar het westen:oops:. Misschien bedoel je Busch Gardens?

pascalbrouwers
11-08-08, 10:05
Da's een heel mooi park, een slordige 6000 kilometer verder naar het westen:oops:. Misschien bedoel je Busch Gardens?
of seaworld....

Orangedevil
11-08-08, 17:54
Of Lowry park zoo in Tampa.

Maar ik denk dat ie seaworld bedoeld want die zit ook in san diego.

reisfanaten
13-08-08, 20:07
Inderdaad seaworld ipv san diego :-$

Maar we gaan ook naar San Diego later in de reis, vandaar

Dus jullie zouden gaan voor

http://www.universalorlando.com/ioa_index.html
http://www.buschgardens.com/BGT/


Eeven verder op de websites surfen.
Alvast bedankt voor de info.
Nog meer tips anders?