PDA

Bekijk Volledige Versie : Welk theme park / Welk attractie park??



Pagina's : 1 [2]

Teleton
13-08-08, 19:26
Nog meer tips anders?

Vancouver Aquarium?[-o<[-o<

Zonder gekheid, let even op de e-tickets voor de geplande parken. De combi-ticket kost 99,95 excl. tax. en dan mag je ook nog naar Wet&Wild.

reisfanaten
16-08-08, 10:21
Vancouver Aquarium?[-o<[-o<

Zonder gekheid, let even op de e-tickets voor de geplande parken. De combi-ticket kost 99,95 excl. tax. en dan mag je ook nog naar Wet&Wild.


Dag Teleton:

Wij willen ook naar Wet and Wild inderdaad ;)

We willen liefst:
Wet and Wild
Bushgardens
Sea World doen

Wat is de goedkoopste mogelijkheid om deze 3 parken te doen? Welk (combi) ticket nemen we dan best?

Groeten Bart
Wij bloggen op www.d24.be (http://www.d24.be) ;)

corrus
16-08-08, 19:52
De Orlando Flex Ticket is voor jullie misschien een oplossing?

Ton
16-08-08, 23:05
Kijk een eens bij de site van Sea world dan heb je combi tickets voor Sea World, Busch Gardens en een waterpark. Op Key West heeft mijn huiseigenaar mijn naam en email adres gebruikt en zijn adres opgegeven en dan heb je de mogelijkheid om als USA inwonende kaarten te bestellen via internet, je print ze uit en deze worden gescand bij de ingang.

Inderdaad is Island of Adventure en Busch Gardens de beste keuze. Evt is island of Adventure te combineren met de studio's op een dag. Is tot tien uur open.

Teleton
17-08-08, 11:24
Wat is de goedkoopste mogelijkheid om deze 3 parken te doen? Welk (combi) ticket nemen we dan best?

De genoemde 3 park-ticket van 99,95 is voordeliger dan het flexticket.

Ik zou overigens niet sjoemelen met adressen, zoals een naamgenoot adviseert. Om te beginnen is het tegen de regels van dit vrolijke forum.

Vergeet ook niet dat je voor alle e-tickets gevraagd kan worden om je te legitimeren. En reken er op dat ze al van een kilometer afstand kunnen zien dat je geen local bent.:wink: 't Zal overigens ongetwijfeld wel eens lukken, maar waarom zou je voor een paar dollar het risico nemen?

senkermens
17-08-08, 13:31
ons advies:
- ga niet naar magic kingdom of hollywood studios (voorheen mgm
studios), een gelijkenis van deze parken vind je ook in parijs
- ga wel naar islands of adventure van universal studos, omdat je daar
attracties hebt die echt spectaculair zijn, een geweldig mooie ervaring.
- ga ook naar disney epcot en disney animal kingdom als je de kans ervoor
hebt, het zijn twee ervaringen die er in europa niet zijn.
- wat zwemparken betreft wij vinden typhoon lagoon het fijnst, een groot
golfslag bad, de crush 'n gusher (gave waterachtbaan in eenbootje)
zwemmen met de haaien en lekker dobberen


succes met het maken van je keuze
groetjes Stefan en Karin

Ton
17-08-08, 23:13
Ik schreef ook niet dat je moet sjoemelen, ik heb alleen aangegeven wat mijn huiseigenaar heeft gedaan en ik heb ook geen aanbeveling gedaan op dit vrolijke forum dat andere dit ook moeten doen. Een ervaring is een ervaring en deze moeten ook gedeeld worden.

Dave en Marsha
18-08-08, 19:48
Het enige park dat ik me kan herrineren voor een 30+ is dan toch wel Universal Studio's en Disney MGM Studio's

Seaworld is ook erg gaaf, maar meer een bezienswaardigheid dan een themepark...

Universal heb je een paar coole Rollercoasters zoals the Mummy en Jurrasic Park. Terwijl MGM studio's weer de beruchte Tower of Terror heeft en de Rollercoaster van Aerosmith...

Het is maar net waar je van houdt. Wil je nou alleen rollercoasters zou je toch echt naar Sixflags moeten of naar Ceeder Point :P Alleen is dat wel een dag of twee rijden met de auto....

Succes en veel plezier

Michael66
19-08-08, 20:45
Als "ruime" 30-plusser (ben 41) kan ik je voor de wildste attracties toch wel Busch Gardens in Tampa aanbevelen. Het park met de meeste acht- en waterbanen, met als hoogtepunt de floorless Sheikra. Ik had me voorgenomen daar niet in te gaan, maar de zoon van onze vrienden daar wist me over te halen en het was FANTASTISCH!! Dan even flink nat worden in de Tidal Wave, dan nog een andere waterbaan, dan nog een tweedelige houten achtbaan (tiger en lion), vervolgens Gomtu (met de benen los) en dan uitrusten in de dierenpark-gethematiseerde attracties.

Als waterpark kan mijn zoon (8) maar ééntje adviseren: Aquatica. Dit nieuwe park heeft zijn hart gestolen. Vooral de wildwaterbaan, en later ook een aantal glijbanen. Ga daar vooral op een maandag naar toe, dan is het vaak erg rustig.

Patrick
20-08-08, 10:58
Ik zou zeker Universal doen als je van Thrill-Rides houdt. Die vind je daar meer dan in Disney. Je zou (...) de 2 parken in 1 dag kunnen doen met express-passes. Kost wel wat meer. Seaworld is wat mij betreft ook een must. Als Disneypark zou ik voor Epcot kiezen.

reisfanaten
21-08-08, 00:35
Bedankt voor jullie reacties, ik zoek het even allemaal verder uit.

Groeten

Faith1
21-08-08, 15:28
Wij zitten op dit moment in Orlando. Wij hebben geen tickets van te voren gekocht. Waar kunnen we onze tickets het beste hier ter plekke kopen? Gezien het weer willen we in het weekend voor het eerst de parken bezoeken. We zijn nu alle malls aan het aflopen, want het is regen, regen en nog eens regen. We hebben van engelsen gehoord die een aantal jaren hier komen dat dit is de eerste keer dat ze zoveel regen hebben meegemaakt.

bvd

Faith1
22-08-08, 06:37
Sorry, in de haast vergeten om specifiek te zijn.

In 1e instantie wilden we MK, Epcot, AK, Hollywood Studio en 2 waterparken doen. We zitten hier t/m 31 aug. Of anders MK, Epcot, 2 waterparken Typhoon/blizzard en kennedy space center.

We zijn vandaag langs the official ticket center gereden, morgen gaan we verder informeren.

reisfanaten
26-08-08, 01:28
Dag allemaal:

Ik heb al uren gesurfd en geraak er maar niet uit :-k

Wij willen zeker naar:
Bush gardens
Wet and wild
Kennedy space center (gewone tour - dus niet reserveren nodig - klopt dit?)
Sea World
En ev nog naar een disneypark (gericht op volwassenen)
De "winkelstraat"

Welk ticket of combinatie van is hier nu ideaal voor?

Ik heb echt een poging gedaan om alles duidelijk te krijgen maar ik slaag er niet in. Willen jullie helpen aub?

Alvast bedankt,
Bart

6foot6
26-08-08, 08:48
Volgens mij is er met deze keuze geen combiticket beschikbaar
Je kunt dus het beste op de website van het betreffende park kijken.

En wat is de "winkelstraat"? Downtown Disney is vrij toegankelijk

edit:seaworld en bushgardens(niet altijd open) gaat samen

JKG
26-08-08, 09:30
Ligt er aan hoeveel dagen Disney je wilt doen. Disney is pas bij 3 dagen voordelig geloof ik.
Er is wel een comboticket met Bush Gardens en Seaworld voor +/- 100 dollar.
Kennedy is voor de gewone tour geen reservering nodig. Of het moet bizar druk zijn.

fatma30
26-08-08, 11:17
Zoals jij het beschrijft is het niet mogelijk voor al deze dingen een combi ticket te kopen. Sommige dingen kun je combineren (zie reeds hierboven beschreven door anderen) Wij kopen nooit een combi ticket en beslissen ter plekke naar welk park we die dag zullen gaan. Met de "winkelstraat" weet ik niet wat je bedoeld. DownTown Disney is gratis en tussen Universal en Island O. A. is het winkelgebied ook gratis. (nou ja, je betaald wel al het parkeergeld van 12 Dollar) Bedoel je Old Town Orlando? Valt vies tegen om te winkelen. Is meer een toeristisch opgezet straatje met wel leuke kleine winkletjes en een leuk pretparkje ernaast. (probeer de Nascar rit en het vliegen eens) Om echt te winkelen moet je naar b.v. Premium Outlet of Prime Outlet, Mall of Millenium of de andere vele outlets. Ten noorden van Orlando is er nog een Fleamarket (vlg mij alleen in het weekend) Hier is vooral veel rommel en kitch te koop. Het is overdekt (geen airco, wel ventilatoren) en hoewel redelijk groot heb je het binnen 15 minuten allemaal wel gezien.
Mvg
Fatma

Nikkie1974
26-08-08, 14:03
Ik zou zeker naar Islands of Adventure gaan. Wij zijn er dit jaar ook geweest en hadden een Orlando Flexticket. Zijn verder naar Universal, Bushgardens, Seaworld en Aquatica geweest. Allemaal zeer de moeite waard. Maar de absolute favoriet vond ik Islands of Adventure!!! Magic Kingdom is ook erg leuk, ook als je geen kinderen hebt. Ik voel me zelf altijd weer een beetje kind als ik in die pretparken ben.

van der Steen
26-11-08, 11:33
ik ga eind juli naar florida (2009) en wil op 27 juli naar een Disney park
ik wil me vriendin graag verrassen want dat is dan haar verjaardag...

maar welk park is nou het leukste voor ons en voor een gezin?

ik weet dat meningen verschillen, maar was erg nieuwsgierig en kon het zo 1,2,3 niet vinden in de zoekfunctie

alvast bedankt

Njit
26-11-08, 11:49
Is toch al wel het een en ander over geschreven:

Welk park is er leuk? (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=6757) ‎
Leukste Disney Parken (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=2672) ‎
Walt Disney World Florida Vs Parijs (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=825)


De conclusie in de meeste topics is dat het heel lastig is om advies te geven.
Misschien kun je wat over gezinssituatie vertellen. Wat zijn jullie gewend aan pretparken? Gaan jullie voor de sfeer of voor de Thrills?

Hoe meer info hoe beter beeld wij ons kunnen vormen en misschien kunnen we dan tot een advies komen :)

rembrandt
26-11-08, 17:10
Tja, dit is inderdaad moeilijk. Als je maar naar een park gaat zou ik kiezen voor Animal Kingdom. Mooie natuur/dieren, leuke 3-d mooie achtbaan, een gave (maar korte) waterattractie en een paar leuke shows. Maar dit is echt heel persoonlijk.

AlexFL
26-11-08, 18:43
Ik zou zeker Animal Kingdom, Magic Kingdom en Epcot doen.

Yvet
26-11-08, 21:34
Ik zou zeker Animal Kingdom, Magic Kingdom en Epcot doen.

Op 1 dag???
Ik zou het als je dan al maar 1 dag wilt gaan ook bij 1 park houden......

Mijn advies of mening: niet doen 1 dag, veels te weinig tijd...
Doe het goed (minimaal 1 dag per park en alle parken doen) of doe het gewoon niet.
Ga dan ipv naar Disney 1 dag naar Sea World.

AlexFL
26-11-08, 22:31
Op 1 dag???

NEEE, ik bedoel dat ie 3 dagen moet uittrekken voor Walt Disney World omdat er echt 3 parken zijn die het bezoeken waard zijn.

Parkhoppen vind ik eigenlijk helemaal niet te doen daar omdat de parken zo groot zijn. kun je nooit alle attracties/shows doen.

van der Steen
27-11-08, 09:57
ook even wat meer informatie voordat er dalijk allemaal meningen naar voren komen die niet echt van belang zijn

4 volwassenen, 1 kind (15jaar)
sea world en bush gardens gaan we al naar toe
we willen maar 1 DAG (verjaardag van me vriendin) naar een Disney park

dus welke moeten we kiezen? we vinden het leuk om leuke attracties (achtbanen) mee te maken, maar ook shows en hoe het er allemaal uitziet in het park zelf...

hopelijk voldoende informatie te hebben gegeven

Ed

Njit
27-11-08, 09:59
Ben je al in Disneyland Parijs geweest?

Ta2 Gerrit
27-11-08, 10:02
Afgaande op bovenstaande info (4 volw. 1 15 jr.) zou ik zeggen: Epcot.
Maar voor het echte Disney gevoel toch: Magic Kingdom, zeker als de vraag van Njit met NEE beantwoord wordt.

Njit
27-11-08, 10:08
Ben het wel met Gerrit eens. Epcot heeft van alles wat: shows, mooie attracties die je nergens anders ziet (Test Track, Mission Space) en een mooi afsluitend vuurwerk. En je kan er ook nog wat leren :)

Zie ook http://disneyworld.disney.go.com/wdw/parks/parkLanding?id=EPLandingPage&bhcp=1

Teleton
27-11-08, 10:09
dus welke moeten we kiezen? we vinden het leuk om leuke attracties (achtbanen) mee te maken, maar ook shows en hoe het er allemaal uitziet in het park zelf...

Tsja Ed, hoeveel info je ook geeft, de keuze voor een park moet je echt zelf maken. Er is namelijk geen leukste park voor 4 volwassenen en 1 kind van 15 te benoemen. Ieder park heeft zijn eigen thema, heeft leuke attracties, mooie shows en ziet er prachtig uit. Over de voor en nadelen van de parken is al genoeg geschreven. Niet iedereen houdt van Nemo, Soarin', Big Thunder Mountain of Indiana Jones maar dat wil niet zeggen dat het park waar deze atrracties te vinden zijn, minder leuk is. Niemand schrijft hier ooit dat een bepaald park niet leuk is, wel heeft ieder zo zijn eigen voorkeur. D'r zit dus niks anders op: lees de info nog eens door, bezoek de verschillende sites over de parken en maak dan je keuze. Drie vallen er af en ik weet zeker dat, welk park je ook kiest, je er de dag van je leven zult hebben.

van der Steen
27-11-08, 10:12
ik ben een jaar of 10 geleden voor het laatst in parijs geweest
de anderen een jaar of 4/5 geleden...

IK kan het ook niet echt meer voor me halen...

Michael66
27-11-08, 12:17
Dan kun je m.i. het beste naar Magic Kingdom gaan. Dat is naar mijn mening het park waar je het meeste het Disney-gevoel krijgt. Shows, achtbanen, een waterbaan en nog heel veel meer.

Een paar jaar geleden hebben wij eens gekozen om geen Disney te doen, maar de vele andere parken. Een paar dagen voor terugkeer misten we echter het Disneygevoel heel erg en zijn we alsnog één dag naar MK geweest. Geweldig. De vakantie was voor ons daarmee "af". Zie mijn reisverslag (http://www.chantalsweb.nl/verslag_2005.htm#2005-07-27).

Op zich vind ik Animal Kingdom ook erg mooi, met ook leuke shows en een paar achtbanen, maar minder echte Disney-sfeer. En als nadeel: het sluit al om 18.00u en dus ook geen avond-vuurwerk.

Zoals hierboven ook al aangegeven is Epcot (mijn favoriete park) ook erg leuk en spectaculair, maar dat is Hollywood Studios ook. Kiezen is zo moeilijk.

LET OP: Dit is mijn mening.

HenkR
03-12-08, 19:46
Moet het een disney park zijn en wat is het belangrijkste dat je wilt?
Ik ben dit jaar met familie geweest, waarbij het voor de familie de eerste keer was. Holywood studio's is disney, maar wellicht wil je iets meer actie en moet je voor Universal kiezen.
Als 1 staat Seaworld en 2 was voor hun EPCOT. Van alles en nog wat en je leert nog wat.

tomenvalesca
07-12-08, 18:51
het is vooral je eigen keuze en interesse , het ultieme park zal bij iedereen dan ook wel anders zijn. Als je echte disney sfeer wilt moet je absoluut naar Magic Kingdom gaan. Zelf vond ik de studios ook een echte aanrader , leuke attracties (tot , aerosmith attraktie) enorm leuke shows , en natuurlijk een geweldige afsluiter van je dag met Fantasmic. Wij hebben onze vakantie afgesloten met de studios en hebben hier helemaal geen spijt van :-)
maar zoals ik al zei... eigen interesses doen heel veel , gewoon even nadenken wat jullie echt willen doen , zien , ...

cindy74
12-12-08, 10:43
Ik vind als je achtbanen wil en super atracties ga dan naar universal studios deze vind ik persoonlijk spectaculairder maar het is natuurlijk geen disneypark.
Als je dan toch echt naar een disney park wil ga dan naar de studios de tot is er aerosmith roallercoaster´ik zou dan toch dit park doen en het vuurwerk is er een om nooit te vergeten

rembrandt
12-12-08, 21:35
Als je inderdaad een echt disneygevoel wilt moet je gewoon naar Magic Kingdom gaan. Ga je voor de zgn. Thrills koop dan een combicard voor Islands of Adventure en Universal Studios en bezoek Hulk, fire and Ice, Jurassic park, Spiderman in IoA en revenge , MiB e.d. in Universal Studios.

Patrick
15-12-08, 09:07
Absoluut met Rembrandt eens. De beste attracties voor volwassen vind je bij Universal.

haitske
24-07-09, 12:25
Beste allemaal,

Misschien nog een beetje vroeg aangezien wij pas in december naar Florida gaan, maar ben me op het ogenblik aan het orienteren wat we allemaal willen gaan doen.

Ik zit te twijfelen tussen een aantal parken, en misschien hebben jullie wat tips?

Welk park heeft jullie voorkeur, we reizen met een baby van bijna 1 jaar.

Miami Seaquarium of Seaworld.
Busch Gardens of Disney's Animal Kingdom.

In 2005 hebben we Seaworld en Animal Kingdom aangedaan, maar ja toen was er nog geen kleintje bij.

Ik hoor graag jullie ervaringen.

Groetjes,
Haitske.

Njit
24-07-09, 12:53
Ik zou zeggen Seaworld omdat deze gewoon veel mooier is dan het Miami Seaquarium.
En Busch Gardens omdat je hier ook gewoon rustig kunt wandelen met de kleine en dieren kunt bekijken.

calypso
24-07-09, 14:44
Dit zijn altijd van zo'n persoonlijk vragen, waar je eigenmlijk geen goed antwoord op kunt geven. Wnat wat ik mooi vind hoef jij nog niet mooi te vinden.

Mijn keuze gaat uit naar Seawold en Disney Animal Kingdom!

disney fan
24-07-09, 15:02
Ik sluit me aan bij Calypso.

Seaworld is echt fantastich mooi!
En ik zou ook kiezen voor Animal Kingdom.
Ik vind het park veel mooier dan Busch Gardens en met Mickey op de foto en een parade kijken is ook leuk voor de kleine.

Natuurlijk blijft het een persoonlijke keuze.
Wat je ook kiest jullie zullen zeker genieten.

haitske
24-07-09, 15:57
Beste allemaal,

Bedankt voor jullie reacties!!
Het blijft moeilijk he om keuzes te maken.
Daarbij komt dat je volgens mij altijd te veel in florida wil doen voor de tijd die je daadwerkelijk heb.

Ik moet er nog maar eens goed over na denken.

groetjes,
Haitske.

pzomerdijk
24-07-09, 16:01
Afgelopen week Busch Gardens bezocht. Hebben nu alle parken in de afgelopen een of meerdere malen bezocht maar Busch Gardens is het minst favoriet. Maar ook dit is weer persoonlijk....

Michael66
24-07-09, 21:13
Ik vind Animal Kingdom juist niet zo leuk. We zijn er de afgelopen jaren een paar keer geweest en eigenlijk was ik er snel uitgekeken. Leuke rollercoasster met Exp.Everest, leuke dino-ride, mooie Nemo-show en de rest was ik eigenlijk snel klaar mee.

Nee, doe mij maar de Hollywood Studios. En SeaWorld. En Busch Gardens.

Maar ja, da's de mening van iemand die nu voor de 11e keer in Orlando zit, meer dan 125 dagen hier heeft doorgebracht. Da's een heel ander standpunt dan van een Forida-rookie.

marcelis10
25-07-09, 10:56
Ik vond Animal Kingdom eerlijk gezegd ook een beetje tegenvallen. Het is wel een mooi park maar we hadden het ook snel gezien. Busch Gardens gaan we dit jaar voor het eerst naar toe. Ik denk dat het er ook een beetje aan ligt of je in Orlando zit of in de buurt van Tampa. Als je vanuit Orlando met zo'n kleintje nog een eind moet rijden naar Busch Gardens is dat ook een afweging. En alles wat nieuw is is denk ik wel leuk.

Groetjes Monique

Patrick
21-09-09, 11:42
Makkelijke keuze. (voor mij)

Seaworld en Buschgardens. Ook nog veel goedkoper met een comboticket

rob gertsen
21-09-09, 13:23
Makkelijke keuze. (voor mij)

Ik heb een nog makkelijkere keuze: gewoon allemaal doen=D>

belinda680
21-09-09, 16:15
Hallo ik had een vraagje over de combo ticket
is die nu ook bij de kassa te krijgen of alleen online????
gr

Teleton
21-09-09, 16:44
Hallo ik had een vraagje over de combo ticket
is die nu ook bij de kassa te krijgen of alleen online????
gr

Voor welke parken wil je precies een combiticket? De meeste informatie over dit onderwerp vind je in het topic Tickets kopen voor diverse parken (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=4933&highlight=tickets+seaworld). Vervolgvragen kan je misschien daar ook beter stellen?

In 't kort komt het er op neer dat er zoveel combinaties mogelijk zijn, dat je het best voor jezelf eerst eens even op een rijtje zet, waar je precies naar toe wilt. Veel forumleden kiezen voor een Flexticket (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=668&highlight=tickets+seaworld), ook daar is een topic over. Maar in sommige gevallen ben je voordeliger uit met een combiticket die je bijvoorbeeld op de site van Seaworld koopt. E-tickets koop je tenminste 7 dagen voor je bezoek. Je kunt er ook voor kiezen een combiticket aan de gate te kopen, je betaalt dan (iets) meer.

Chanti
24-09-09, 09:24
Ik heb een nog makkelijkere keuze: gewoon allemaal doen=D>

hahaha, I'm with you!!

Wij gaan met een iets groter formaat (dochter van 2 1/2) en gaan gewoon zo veel mogelijk doen (alleen bush gardens niet) Nou is het verschil tussen 1 en en 2 1/2 is natuurlijk wel enorm. Maar ik denk dat het een leuke vakantie wordt met zo'n heel kleintje hoor!! Gewoon een beetje anders inplannen dan normaal. :-D

ruthytje
31-01-10, 14:20
Daar het meer dan 10 jaar geleden is dat ik en mijn man in orlando en ditto pretparken ben geweest, zou ik graag aan de pretpark-fanaten willen vragen welke attracties best eerst doet voor je begint te slenteren om lange wachttijden te vermijden. Ik ken de "fast pass" wel uit wd parijs, maar indertijd hopden wij van zone naar zone om te tofste dingen eerst te doen. onze must to do parken zijn Wdw/animal/Mgm/epcot + offcourse Universal+adventure (deze is voor ons totaal nieuw, ze waren hem aan het bouwen tijdens onze verblijf).
alvast bedankt voor alle tips en sorry indien dit een repeat is van een vorig bericht!

Teleton
31-01-10, 15:21
zou ik graag aan de pretpark-fanaten willen vragen welke attracties best eerst doet voor je begint te slenteren om lange wachttijden te vermijden. Tsja, ik zou zeggen; begin bij de attracties waar het rustig is. Welke dat zijn? Je weet het nooit van te voren he? Daarom staan er in de meeste parken op een strategische plek digitale borden met de wachttijden per attractie. Dit geeft je een fijne indicatie om ter plekke je dagplanning te maken. Verder haal je natuurlijk de fastpass voor de attractie waar je zelf het allerallerallerliefst in wilt gaan. Of je kiest de attractie waarvan zo'n beetje bekend is dat de fastpass al snel is uitgegeven. In Epcot is dat bijvoorbeeld Soarin', in AK Everest.

Verder is het verstandig om je vooral geen zorgen te maken over de wachttijden. Ze zijn er, net als de afternoon showers, de sticky days en de strollers die je tegen je hielen rijden. Part of the fun, zullen we maar zeggen

brenda fritschy
26-04-10, 21:18
Hallo, wij gaan deze zomer naar Orlando (met onze dochter van 10) en twijfelen tussenORLANDO FLEXTICKETS of de DISNEY-parken.
We zijn al 3 x in DLparijs geweest dus Magic Kingdom en Hollywoosstudios hebben we al gezien.
Weet iemand of het mogelijk is om alleen naar EPCOT te gaan, en zo ja wat is daar dan de prijs van. (kan het nergens vinden)
En als we toch voor Disney kiezen, zit er heel veel verschil met Parijs?

cindy74
26-04-10, 21:54
En animal kingdom doe je dit niet zeker aan te raden met een kind van 10 hoor .Goh maar het is moeilijk te kiezen tussen fex tickets en disney tickets . zeker als je deeerste keer gaat en met een kind van 10 die vinden alles leuk op die leefdtijd .Als je disney parijs hebt gedaan ga je inderdaad dingen terug vinden die hetzelfde zijn zeker in magic kingdom .

corrus
26-04-10, 22:05
En als we toch voor Disney kiezen, zit er heel veel verschil met Parijs?

Het verschil tiussen WDW en DLPR???
Da's appels en peren vergelijken...

mattrob
26-04-10, 22:35
We zijn al 3 x in DLparijs geweest dus Magic Kingdom en Hollywoosstudios hebben we al gezien.

In aanvulling op Corrus, ik zou je nog maar eens verdiepen in je bovenstaande bewering :-k. Zoek nog maar eens hier op het forum; hier al veel over geschreven. En dat je Magic Kingdom en Hollywoodstudios al gezien zou hebben als je in Disneyland Parijs bent geweest, is echt onzin ...

brenda fritschy
26-04-10, 23:52
Bedankt voor je aanvulling op Corrus, dit is trouwens de 2e aanvulling (Francien had Corrus ook al eens aangevuld):-\"

Maar goed, heb de hele avond alles weer doorgespit en denk toch wel dat het WDW gaat worden, zeker omdat het de eerste keer Orlando wordt en ikzelf totaal niet van 8-banen hou, geeft dit wel net dat extra puntje voor WDW.(en krijg ik mijn zin)
Hopelijk zijn we ooit weer in de positie om terug te komen voor de andere parken. (is het al de 10e van de maand ? :))

The Cosmic Gate
07-07-10, 15:18
Wij willen een rondreis door Florida gaan maken, en in deze rondreis zitten wel ten minste 3 dagen in Orlando.Nu zullen we graag ook in deze dagen een X aantal parken gaan bezoeken.
Nu is het vrij lastig om te zeggen welke parken het leukste zijn om te gaan bezoeken.
Wij zijn al een aantal keer in Euro Disney geweest, dus weet ik niet of Disney bijv een aanvulling hierop is?
Ikzelf zat te denken aan Sea World en bijv Universal.
Wat kunnen jullie ons aanraden?(hebben een huur auto tot onze beschikking)

Ta2 Gerrit
07-07-10, 15:35
Persoonlijk zou ik zeker naar Seaworld gaan en naar 1 of beide Universals (Studio's met de nieuwe Harry Potter of Islands Of Adventure), al naar gelang of je wel of niet van rollercoasters (IOA) houdt.

De vergelijking/verschillen WDW en (Euro)DLP zou ik hier niet durven te doen. Die zijn al zo vaak op het forum voorbijgekomen, met de conclusie; niet te vergelijken.
Dus als je een Mouse-verslaafde bent wordt de keuze alleen maar moeilijker :-)

En dan hebben we het nog niet eens over de ander attracties rond Orlando.
Waterparken bijvoorbeeld, en natuurlijk de overbekende outlet-centers.

Dit wordt geen makkie, en de algemene mening is dan ook; langer blijven in Orlando, of zoals de meeste Floridagangers; verslaafd worden en terugkomen ;-)

The Cosmic Gate
07-07-10, 16:10
Ik vind rollercoasters helemaal gaaf, maar vriendin wil ook wel eens wat anders .
En we zullen in de korte tijd toch het 1 en ander willen zien, dus moeten kiezen.

Terug komen kan altijd nog hé :D

Yowannes
08-07-10, 00:04
Wij hebben Seaworld en Universal gedaan. We vonden beiden leuk, maar moesten we moeten kiezen tussen de twee, dan zou het Seaworld worden (met al die beestjes, shows,...).
Opmerking ter nuance:
- We hebben Seaworld bezocht in Kerstsfeer (en met Christmas nocturnes)
- We hebben Universal bezocht in Juni 2009 en een aantal van de leukste attracties hadden panne die dag...

The Cosmic Gate
08-07-10, 08:35
hmmm het kiezen is er allemaal niet echt makkelijker op zo :)
En wil toch eigenlijk vd week kiezen ook omdat ik dan de kaartjes eventueel online kan bestellen met eventueel korting enz (gaan nl 9 aug)

[verwijderd]
08-07-10, 13:10
De keus is en blijft vaak een persoonlijke keuze, Seaworld is erg leuk als je van dat soort parken houdt, vindt je het dieren gebeuren niets moet je daar niet heen.

Datzelfde geldt voor de andere parken, Universal heeft zijn eigen dingen en is erg gericht op de mensen die net ff meer durfen en heftigere attracties willen doen. Disney daarentegen is wat meer familie gericht en heeft ook wel wat heftigere attracties maar minder dan Universal. Disney heeft daarentegen wel weer zijn eigen aantrekkingskracht door alle karakters die er rondlopen en de hele opbouw en (overdreven) vriendelijkheid.

En Parijs is idd qua park wel soortgelijk aan Amerika maar de beleving in Amerika is velen malen groter dan in Parijs.

SpaceAce
08-07-10, 23:38
Wij zijn al een aantal keer in Euro Disney geweest, dus weet ik niet of Disney bijv een aanvulling hierop is?

Het is hierboven al gezegd: niet te vergelijken.

Disneyland Resort Parijs bestaat uit twee parken en één winkel- en entertainmentgebied:
- Disneyland
- Disney Studios
- Disney Village

En de Walt Disney World bestaat uit vier pretparken, twee waterparken en twee winkel- en entertainmentgebieden:
- Magic Kingdom
- Disney's Hollywood Studios
- Disney's Animal Kingdom
- Epcot
- Disney's Typhoon Lagoon
- Disney's Blizzard Beach
- Disney's BoardWalk Resort
- Downtown Disney

Dus nee, vergelijken zou ik echt niet doen ;)
En ja, het zou dus best een aanvulling kunnen zijn :mrgreen:

Yowannes
09-07-10, 00:35
- Disney's Hollywood Studios


Is dat ook in Orlando?

Michael66
09-07-10, 00:37
Eh ...... JA! :roll:

Walt Disney World (WDW) is in Orlando en dit is er een deel van.
Heb je de website van WDW al eens bekeken? Daar staat een heleboel info over ..... WDW!:mrgreen:

Yowannes
09-07-10, 13:04
Laten we het zo zeggen: ik wist niet dat er aan WDW in Orlando een "Hollywood Studios" gedeelte zat.
:-D

Michael66
09-07-10, 15:04
Het is ook wat meer dan "een gedeelte"; het is één van de vier grote attractieparken in WDW.

Zoals ik al aangaf: zie de website van WDW (http://disneyworld.disney.go.com/parks/).

http://img824.imageshack.us/img824/5711/ffwdwhs.png

SpaceAce
09-07-10, 18:27
Wellicht valt het kwartje als ik zeg dat Disney's Hollywood Studios vroeger Disney's MGM Studios heette? :)

Niels82
10-07-10, 09:20
Ben het niet helemaal met space ace eens.
Veel atracties die ze in WDW hebben zijn ook gebouwd in Euro disney.
Je zult dus veel dezelfde attracties tegen komen + een hoop anderen.
Als je echt iets nieuws wilt kun je dus beter naar seaworld en universal gaan. Hebben wij in april ook gedaan en was zeker de moeite waard!

SpaceAce
10-07-10, 11:18
Veel atracties die ze in WDW hebben zijn ook gebouwd in Euro disney.

De naam is hetzelfde, klopt. Maar je wilt toch niet zeggen dat je de Tower of Terror, Big Thunder Mountain, Space Mountain, Rock 'n' Roller Coaster en Pirates of the Caribbean hetzelfde vindt? Space Mountain is bijvoorbeeld echt totaal anders. Big Thunder Mountain is in Parijs op een eiland en gaat eerst onder de grond door. De coaster van Aerosmith heeft weliswaar dezelfde exacte baan, maar een totaal andere aankleding/thema. En de Tower of Terror is in Orlando een soort karretje en in Parijs blijft hij op zijn plaats. En in Orlando is Johnny Depp toegevoegd als piraat, maar niet in Parijs.

Maar als je inderdaad echt totaal andere attracties wilt als in Parijs, ga dan naar de andere twee parken van WDW: Epcot of Animal Kingdom. Ik zou het erg knap van je vinden om daar dezelfde attracties te spotten als in Parijs ;)

Njit
10-07-10, 11:40
Ben het niet helemaal met space ace eens.
Veel atracties die ze in WDW hebben zijn ook gebouwd in Euro disney.
Je zult dus veel dezelfde attracties tegen komen + een hoop anderen.

Ben je ooit in WDW geweest? Ik kan uit je verslag namelijk niet opmaken dat je al eerder in Florida bent geweest. Als je er namelijk nooit geweest bent dan vind ik het erg knap dat je er een oordeel over hebt :)

Ik ben in Disney Parijs, Disney Anaheim, Disney Orlando en Disney Tokyo geweest en ik kan je vertellen dat elk park anders is. Misschien wel dezelfde namen maar elk park heeft z'n eigen sfeer.

The Cosmic Gate
12-07-10, 19:10
keuzes keuzes keuzes vanavond maar eens geen kiezen denk ik :P

The Cosmic Gate
13-07-10, 11:05
Hebben gisteren proberen te kiezen maar komen er toch weer/nog niet uit.
Bij universal zijn 2 parken, maar zijn deze zo groot dat je een volle dag nodig hebt voor 1 park ?

Ta2 Gerrit
13-07-10, 11:46
Je bent niet echt een volle dag nodig (hoewel, met de wachtijden van Harry Potter)voor die parken, maar 2 op 1 dag zal zeker niet lukken.
Het ligt natuurlijk helemaal aan de wachttijden en wat je wil doen/zien.

Je kunt i.i.g. op de websites al vast een beetje uitzoeken wat je zeker wil zien/doen, en dan misschien toch een combi van beide proberen. Het blijft moeilijk.......

Njit
13-07-10, 11:50
Het kan in 1 dag maar dan heb je alleen de hoogtepunten gezien. En dan ben je wel aan het rennen :)

Flufjuh
13-07-10, 12:17
En dan heb je waarschijnlijk de Expresspas nodig. Misschien dat je dan wel alle attracties kunt doen, maar wij hebben in beide parken ruim de tijd genomen om echt alles te bekijken en te onderzoeken/ontdekken en wij waren na een dag eigenlijk nog niet klaar. Dus inderdaad: keuzes, keuzes..... :)

Yowannes
13-07-10, 19:08
Wellicht valt het kwartje als ik zeg dat Disney's Hollywood Studios vroeger Disney's MGM Studios heette? :)


Inderdaad, dom van mezelf #-o

belgske
13-07-10, 19:55
Tja,
3 dagen.... ik zou opteren voor 1 park pd. Je moet ook nog genieten, hè.
Zoals hierboven gezegd, moet je met de 2 Universal parken op 1 dag, je de benen onder je k... lopen. Ik denk eerlijk gezegd dat dat niet je bedoeling is.

Bij onze vorig bezoek had Disney onze voorkeur, binnen enkele weken zal dit Universal en de parken van SeaWorld zijn.
Maar het blijft moeilijk om te beslissen bij zo'n aanbod. Daarom zul je toch moeten selecteren.

Mijn advies : SeaWorld (prachtige shows en 3 fantastische rollercoasters, ik reken er ook Journey to Atlantis maar bij).
Universal Studios. Staat slechts één echte rollercoasters, maar de andere attracties zijn ook geweldig. Tevens zal het niet zo druk zijn als in IoA met zijn Wizarding World of Harry Potter
Animal Kingdom. Zeer mooie en vrij pittige attracties aangevuld met enkele zeer mooie musicals. Alleen al voor The Lion King, is het moeite om te gaan.

Succes ermee!

SpaceAce
13-07-10, 21:36
Ben het eigenlijk wel eens met het advies van belgske. Zo heb je van alles wat eigenlijk: de mooie shows en dieren van Seaworld, een movie themapark en een uniek Disneypark! Kleine kanttekening: de entree is op deze manier wel ietsjes duurder. Er zijn helaas namelijk met deze combinatie geen kortingskaartjes te koop.

Als je bijvoorbeeld naar Seaworld, Universal en IoA gaat, kun je Universal en Ioa natuurlijk alweer combineren qua entreekaarten. Of als je drie dagen naar Disney gaat, kun je daar ook weer goede combinatiekaarten voor kopen.

Wellicht zou ik persoonlijk Universal verruilen met IoA, maar dat is meer omdat ik erg nieuwsgierig ben naar het nieuwe Harry Potter gedeelte en omdat daar één van de allermooiste attracties van de wereld staat: Spider-Man! En vier leuke achtbanen :)

The Cosmic Gate
13-07-10, 21:43
Ik dacht er net uit te zijn, maar wat blijkt is die spiderman ride weer in IoA dammn wat maken ze het me lastig.Dan denk ik dat we toch echt naar IoA gaan in iedergeval 1 dag.(maar dan mis ik jaws weer Grrr)

btw: waar kan ik beste/voordeligste Universal tickets kopen ?Of ik nu naar IoA ga of naar Universal zelf maakt voor ticket toch niet uit ?

Njit
13-07-10, 21:55
Jaws is best te missen. Voor 'Comedy value' best aardig maar verder niet spectaculair.

Ta2 Gerrit
13-07-10, 23:25
btw: waar kan ik beste/voordeligste Universal tickets kopen ?Of ik nu naar IoA ga of naar Universal zelf maakt voor ticket toch niet uit ?

Dagtickets kun je het beste bij Universal zelf kopen (kassa of beter online (http://www.universalorlando.com/Tickets/tickets_2.aspx#)). Daar zijn nauwelijks aanbiedingen voor te vinden.
De tickets zijn of per park, of voor een paar dollar meer voor beide parken.

Die laatste is wel erg interessant, want dan kun je toch nog even naar Jaws 8-)

beccie25
13-07-10, 23:28
Jaws is best te missen. Voor 'Comedy value' best aardig maar verder niet spectaculair.

helemaal mee eens
zou echt voor islands of adventure kiezen
en verder het advies van belgske opvolgen
zijn ook mijn favorieten!

SpaceAce
14-07-10, 08:47
Die laatste is wel erg interessant, want dan kun je toch nog even naar Jaws 8-)

He ja Gerrit, breng hem maar weer aan het twijfelen ;)

Maar inderdaad zou je dat kunnen doen. Niet om twee parken in één dag te proppen, maar Island of Adventure als hoofdpark en toch nog even snel op en neer naar Jaws. Alhoewel je dan wel het risico loopt om én te snel door IoA te willen én wellicht ook nog andere attracties van Universal willen doen terwijl daar eigenlijk geen tijd meer voor is... ofzo :)

Persoonlijk denk ik dat je gewoon voor die drie parken moet gaan welke je nu besloten hebt. Je komt toch wel thuis met het Florida-virus, dus de rest bezoek je volgend jaar maar :D

Njit
14-07-10, 09:37
Park-To-Park Access kost $30 extra. Dat vind ik persoonlijk best veel om 'even Jaws te bekijken'.

Flufjuh
14-07-10, 10:13
Mee eens, zo bijzonder vond ik Jaws niet en al helemaal niet voor de rij die er staat. Wij hebben om en nabij anderhalf uur in de rij gestaan en dat vond ik het zeker niet waard!

The Cosmic Gate
14-07-10, 11:56
oke dan ben ik eruit :P Dan worden het Tickets voor IoA :)Gaan we in iedergeval 1 dag daar rondbrengen, en dan die andere dagen mag vriendin kiezen :)

Njit
14-07-10, 12:11
Zul je zeker geen spijt van krijgen. Alvast een waarschuwing: Popeye and Bluto's Bilge-Rat Barges is NAT! Er staat 'You will get Soaked' en dit klopt 100% :)

Flufjuh
14-07-10, 15:34
En vergeet je kwartjes niet! Daar kun je heel wat mensen mee nat spuiten. :D

belgske
14-07-10, 17:43
Wat moet je dan nog natspuiten??

The Cosmic Gate
14-07-10, 19:33
Ok ik heb er nu al zin in :) Maar is het verstandig om nu al in NL kaartjes te bestellen?Of kunnen we deze beter gewoon op locatie kopen?

Njit
14-07-10, 19:38
Ik quote even collega Gerrit:


Dagtickets kun je het beste bij Universal zelf kopen (kassa of beter online (http://www.universalorlando.com/Tickets/tickets_2.aspx#)). Daar zijn nauwelijks aanbiedingen voor te vinden.

Ik weet niet welke andere parken je nog wilt doen? Disney heeft pas zin om van te voren te kopen vanaf 4 dagen (het wordt wel iets goedkoper als je ze van te voren haalt maar niet spectaculair veel).

The Cosmic Gate
14-07-10, 21:14
oke, gaan pas in aug weg dus tijd genoeg lijkt me om op te laten sturen.
Maar als je online bij universal besteld komen er nog verzendkosten bij zeker ?Of is dat gewoon te printen ?

Njit
14-07-10, 21:20
Da's gewoon te printen. Makkelijker kan niet :) Je kan met je print direct naar de gate waar ze de barcode scannen. Kan tegenwoordig bij steeds meer parken (Seaworld gaat het ook bijvoorbeeld).

The Cosmic Gate
14-07-10, 21:27
Dan ga ik ze gewoon bestellen , al is het alleen maar voor het gevoel /heb / idee :P

Of misschien is er via het hotel: double tree international drive wat te regelen zal ze eens mailen

Njit
15-07-10, 07:53
Ik verwacht van het hotel weinig korting. Maar proberen kan altijd :)

Flufjuh
15-07-10, 10:26
Wat moet je dan nog natspuiten??

Die dingen zitten helemaal aan het begin van de attractie, dus dan zijn mensen nog droog. :)

Njit
15-07-10, 10:52
Kunnen ze vast wennen :)

jetje
20-11-10, 17:34
Hi,

Wij gaan de eerste week van januari naar de pretparken.Weet iemand of dat een drukke tijd is voor de parken? Volgens mij sluiten ze dan wel eeder. Zijn de kaarten dan ook voordeliger ?

Teleton
21-11-10, 05:00
Ja, vanaf 3 januari is het trustig in de meeste parken.
Sluitingstijd is afhankelijk van verschillende factoren, zie de verschillende schema's.
Waarom zouden de tickets eigenlijk voordeliger zijn? Dit is niet het geval.

kathy
22-11-10, 19:04
Hallo Jetje,

Er zijn verschillende sites met "crowdcalenders" van Orlando parken of van Disneyparken.

Voor disney gebruik ik deze link altijd en die klop heel erg goed naar mijn mening.

http://touringplans.com/walt-disney-world/crowd-calendar

Veel plan plezier.
Als het mee zit gaan wij 11 januari weer voor 2 weken...

debbus
11-01-11, 10:50
misschien is het wel al eens besproken, maar ik wil graag weten wat je in downtown Disney kan doen. Zijn het alleen maar winkeltjes of is er ook iets te spelen voor kleine kinderen?

Michael66
11-01-11, 11:37
Over DownTown Disney kun je veel lezen ..... in het onderwerp over DownTown Disney (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=434&highlight=down%2A)! :D :D :D
Als je daarna nog wat wilt weten kun je het beste daar je vragen stellen.

Veel leesplezier!

Alligator
19-01-11, 16:53
Wij gaan in mei 2011 een weekje naar Orlando. Deze keer alleen met onze jongste (6 jr zoon). ik probeer op verschillende sites te weten te komen wat nu echt leuk/spannend is voor hem. heeft één van jullie ideetjes?

Groetjes!

carmen1988
19-01-11, 17:20
Hallo,

Heerlijk z'n vooruitzicht!

Ik denk zowiezo een van de Disney parken. Altijd leuk voor kinderen. Misschien midget golf in bijv Piraten thema? Heb je er genoeg van in Orlando. Weet niet of hij dat misschien leuk zal vinden.

Groetjes Carmen

Teleton
19-01-11, 17:23
te weten te komen wat nu echt leuk/spannend is voor hem. heeft één van jullie ideetjes?

Je kunt het ook omdraaien; is er een park wat misschien minder spannend is? Heel misschien Epcot, hoewel veel van die mennekes zich ook daar prima vermaken!

Je zult toch keuzes moeten maken, want er zijn veel te veel parken om in één weekje te bezoeken. Uit kostenoverweging zou je 'gewoon' kunnen beginnen met de vier Disneyparken en de Zwemparken. Dan heb je je handen meer dan vol.....

KIjk op de betreffende sites wel eens of hij al lang genoeg is voor de attracties, er geldt een minimum lengte.

cindy74
19-01-11, 18:06
disney is super
seaworld is super
universal niet zo super voor kleintjes vind ik persoonlijk ze kunnen nog niet onderscheiden van wat nu echt is en wat film is en hierdoor moet je een heel groot gedeelte overslaan

cloggie68
19-01-11, 18:30
Tja, alles is leuk voor een 6 jarige... wij gaan deze zomer voor de derde keer en dan zijn onze jongens 7 en 9 dus we hebben ze precies in dezelfde leeftijd meegenomen. Eerste jaar hadden we Epcot overgeslagen omdat we dachten dat dat het minst leuk voor ze zou zijn. Vorig jaar wel gedaan en ze bleken het superleuk te vinden (alleen de afstanden zijn wat groot voor die kleine beentjes dus hadden we een dubbele buggy gehuurd). Ze hebben zich dus in alle 4 de Disney Parken super vermaakt! Maar favoriet is ook echt Blizzard Beach (Disney Waterpark) geweest vorig jaar.

Seaworld vinden ze ook leuk maar ze vragen er niet meer om, denk dus dat het 'minste' was (al was het nog altijd op de dag zelf echt leuk).

Nu willen ze komend jaar eigenlijk vooral terug naar Animal Kingdom (terwijl wij eigenlijk Universal in gedachten hebben, we zijn er dus nog niet uit).

Ik denk dat je eigenlijk nooit echt fout kan zitten, waar je ook naar toe gaat!

belgske
19-01-11, 18:45
Ik kan Cindy74 alleen maar bijtreden.
Ge hebt maar een week, dus zou ik zoals Teleton aangaf, Magic-Your-Way tickets met eventueel wateroptie aanschaffen.
Kijk hier maar eens naar : http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=10993

[verwijderd]
19-01-11, 18:48
Ik zou ook kiezen voor de Disney parken waarbij ze allemaal erg leuk zijn voor de kinderen, zelfs Epcot. Ondanks dat wij als ouders verwacht hadden dat Epcot het minst leuke park zou zijn gaat onze zoon die inmiddels ook 6 is toch heel erg graag naar Epcot en loopt dan ook graag alle landen af.

Wat erg leuk is in Epcot, je kan in de kiosken een paspoort kopen waarmee ze bij elk land een stempel kunnen halen en wordt er iets in de taal van het land bij gezet.

Verder zijn wij vorig jaar met hem ook naar Universal geweest en daar eigenlijk in weinig attracties geweest omdat hij veel attracties vooraf al te eng vond.

Michael66
19-01-11, 19:00
De kracht van de herhaling:

Ik zou ook Disney doen, met de Waterpark-fun-and-more optie. En daarbij een dagje SeaWorld doen. Mag ook een half dagje zijn (en 's middags lekker afkoelen in een zwempark) en een tweede (gratis) dagje enkele dagen later.

Dan heb je m.i. wel de leukste parken voor een zesjarige gadaan.

Universal heeft ook fantastisch leuke delen voor kleinere kids. Mijn zoon heeft zich daar rond die leeftijd ook schandalig vermaakt. Maar er van uitgaande dat je toch keuzes maakt vanwege de tijd, dan lijkt het bovenstaande me een goede keuze.

Je zult nooit "alles" kunnen zien, dus reken er maar op dat je terug wil / gaat naar Florida!

Succes met je keuzes. :D

Alligator
19-01-11, 22:16
Iedereen bedankt! Wat ik lees is dat epcot toch ook de moeite waard is, dus denk ik dat we daar naar toe zullen gaan. Na alle keren in Florida te zijn geweest hebben we nooit een waterpark bezocht. Jullie zijn daar enthousiast over dus denk ik dat het een mooie optie voor ons. Groetjes!!

pumi1000
20-01-11, 11:41
Ja die waterparken zijn erg mooi. Vorig jaar voor het eerst gedaan (Typhoon los kaartje gekocht daar) daarom dat we dit jaar de disneypas genomen hebben om zeker ook de 2 waterparken te doen. Aangezien we dan toch de pas hebben doen we gewoon alle disneyparken.

Maar onze dochter vond Seaworld het leukst en bij Universal the simpsons. Vorig jaar was ze bijna 9 jaar. Dus dit jaar wordt het ook Seaworld.

Fiesta68
26-06-11, 15:01
Hallo'kes

Na aandachtig informatie te hebben opgezocht (hier en op de websites) geraken wij er nog niet goed aan uit welke parken wij zouden kiezen #-o
We zijn een koppel van 40+ zonder kids, houden van een themapark, maar niet echt voor de attracties - misschien wel lichte attracties.
Ik (V) heb schrik van alles wat op z'n hoofd gaat en alles wat erg hoog is :oops:
Mijn man heeft een ietwat zwakkere rug/nek dus... de héél snelle attracties zijn uitgesloten ](*,)
We zouden enorm graag 2 à 3 themaparken bezoeken (voor onze tour in mei 2012),
eerder voor de sfeer, de shows, de figuren die er rondlopen, de shops en de lichte attracties...

In LA hebben we (in mei 2011) Universal Studios bezocht en we waren er dol op.
Hebben jullie soms tips?
- Universal Studios en/of Universal Islands
- Walt Disney World - Magic Kingdom en/of Epcot en/of Hollywood Studios en/of Animal Kingdom
- Sea World
- ...
Alvast bedankt
Fiesta68

TheOne73
26-06-11, 15:27
Hallo Fiesta, ik denk dat WDM of Seaworld je beter schikt. Dit ivm verschillende attractie's.

Tans4USA
26-06-11, 15:28
Zelf ben ik ook niet zo dol op snelle/hoge attracties en zou jullie dan Epcot en Animal Kingdom aan willen bevelen.
Dit zijn mijn twee favoriete Disney World parken, maar het is zo moeilijk om iets aan te bevelen want want de één wel leuk vindt, vindt de ander weer niets aan.
SeaWorld vindt iedereen leuk volgens mij, de shows zijn schitterend.
Veel plezier met de planning van jullie vakantie.

cindy74
26-06-11, 17:17
Universal studio´s zeker en eigenlijk alle disney parken island of adventures is het enige park dat veel heftige dingen heeft .

Fiesta68
26-06-11, 18:47
Merci'kes voor alle reacties.
De planning van de tour staat momenteel nog in z'n kinderschoenen,
maar we zijn er vroeg bij, dat scheelt :-k.
We kunnen in mei 2012 een trip van 18 à 19 nachtjes maken 8-)

Dachten misschien 1 dagje Universal studios en 1 dagje Walt Disney Magic Kingdom
en/of Animal Kingdom en/of Sea World.
Of is dit niet aan te raden?
Want als je bvb meerdere parken van Disney of Universal Studios bezoekt, dan is dit wel voordeliger.

Grtjs
Fiesta68

marcelis10
26-06-11, 19:41
Ik zou zeker Seaworld aanraden. Verder hangt het er een beetje vanaf wat je leuk vindt. Disney is op zich een park voor kleinere kinderen maar als je er nog nooit bent geweest denk ik dat je het wel gezien moet hebben. Het heeft ook de meeste attracties die niet heftig zijn. Universal vonden wij een beetje tegenvallen eerlijk gezegd. Wij vonden de Hollywood studios leuker. Onze kinderen zijn nu wat ouder en vonden vorig jaar Islands of Adventure helemaal geweldig. Dit park heeft echter veel achtbanen en wat heftigere attracties. Harry Potter is echter heel mooi om te zien. Als je een driedaags ticket neemt voor Disney is dat inderdaad voordeliger als dat je overal losse tickets van neemt. Misschien is dat ook een overweging. Als je de parken toch nog nooit gezien hebt maakt het niet zoveel uit. Verder zijn alle parken leuk in Florida dus de keuze blijft toch altijd moeilijk. Busch Gardens is bij ons nl. ook een favoriet. Je zou dan weer een combi Seaworld en Buschgardens kunnen nemen. Succes met de beslissing.

Groetjes Monique

Daan
27-06-11, 09:09
Indien je van dieren houdt, zijn de parken Seaworld, Animal Kingdom en Busch Gardens (in Tampa) echt een aanrader. Het park met de meeste non-thriller-rides is imo toch Magic Kingdom. En die heeft ook erg mooie optochten.
Als je al in Universal geweest bent, weet je ook hoe die in Orlando is. Er zijn heel veel overeenkomsten tussen die in Florida en in Cali. Island of Adventures is iets nieuwer, met een aantal zeer heftige attracties. Maar ook, vind ik, met de leukste attracties.

Fiesta68
27-06-11, 15:42
Het zal een moeilijke keuze worden #-o
Ik vind dat Walt Disney Magic Kingdom niet mag ontbreken.
Is het vergelijkbaar met Disneyland Parijs of niet?
Een 12-tal jaren geleden zijn we naar Disneyland Parijs geweest,
en we hebben er ook met volle teugen van genoten, voelden ons terug kind (moet kunnen \\:D/).

Grtjs
Fiesta68

Daan
27-06-11, 15:54
Oei, vergelijkbaar ja, maar niet helemaal. Ik vind de combi Disney Parijs, met dat extra park wel erg vergelijkbaar met de combi magic kingdom en MGM (Hollywood Studios heet dat nu). Maar er zijn natuurlijk wel genoeg verschillen. En 12 jaar geleden was dat extra park in Parijs niet.

Patrick
28-06-11, 09:39
Het zal een moeilijke keuze worden #-o
Ik vind dat Walt Disney Magic Kingdom niet mag ontbreken.
Is het vergelijkbaar met Disneyland Parijs of niet?
Een 12-tal jaren geleden zijn we naar Disneyland Parijs geweest,
en we hebben er ook met volle teugen van genoten, voelden ons terug kind (moet kunnen \\:D/).

Grtjs
Fiesta68

Zelf vind ik de parken zeker vergelijkbaar. Natuurlijk zijn er verschillen, maar in grote lijnen zijn ze hetzelfde.
De parken die mijn ouders het leukst vinden (zijn wel nog ietsje ouder, maar gaan ook niet in snelle attracties), zijn Seaworld en Epcot.

Je zou dan ook nog kunnen denken aan 1 dag Universal en dan beide parken te gaan doen. Als je de heftige attracties toch niet gaat doen, dan heb je minder last van de wachtrijen.

Patrick
28-06-11, 09:41
Oei, vergelijkbaar ja, maar niet helemaal. Ik vind de combi Disney Parijs, met dat extra park wel erg vergelijkbaar met de combi magic kingdom en MGM (Hollywood Studios heet dat nu). Maar er zijn natuurlijk wel genoeg verschillen. En 12 jaar geleden was dat extra park in Parijs niet.

even off topic, maar ik zie in je onderschrift staan dat je naar Miami gaat?? WrestleMania!! super zeg, heb je al kaarten?

Daan
28-06-11, 10:29
even off topic, maar ik zie in je onderschrift staan dat je naar Miami gaat?? WrestleMania!! super zeg, heb je al kaarten?

Nee, nog niet :( De voorverkoop begint pas in september. Maar aangezien een vriend van me aan pre-sale kaartjes kan komen, komen die kaartjes wel goed. Nu alleen hopen dat het ook de 1e ring kaartjes worden die we willen [-o<

En stel dat het echt niet zou lukken (wat ik echt betwijfel) heb ik gewoon 3 dagen Miami, en ga ik andere dingen doen :D

Patrick
29-06-11, 17:29
Jalours!! Wel veel foto's maken he:D

suzan
02-10-11, 19:05
Wij gaan september 2012 naar Orlando. De voornaamste reden is toch WDW. Maar als we er dan toch zijn ook Universal studio's en seaworld.
Nu wil ik graag weten:

1. Hoeveel dagen heb je nodig om Universal te zien?
2. Hoeveel dagen heb je nodig om seaworld te zien?
3. Andere must do dingen altijd welkom

Alvast bedankt

ruthytje
02-10-11, 20:04
Dag suzan,

We hebben vorig jaar naar orlando geweest en voor zowel universal als island of adventures trokken we een dag per park en het is geen luxe. Seaworld idem dito, maar doe geen 3 parken na elkaar zonder dag rust te voorzien want na zo'n dag ben je echt versleten.

must do? eten bij de cracker barrel, een five guys burger eten in de florida mall, harry potter land niet overslaan bij island of A. Maar vooral genieten!

rogzwanenburg
02-10-11, 20:05
voor universal zou ik 1 dag uittrekken en seaworld 2 dagen als je alles daar wil bekijken incl. de shows

chippie
03-10-11, 12:30
@ruthytje;
Wij hebben zeer goede ervaringen met tourguidemike.com. Zijn tips hebben ons ontzettend goed geholpen afgelopen augustus. Het was druk en toch konden we (bijna) alles doen wat we wilde. Wij vonden het de 20$ meer dan waard.

kathy
05-10-11, 10:53
Hallo Suzan,

Er bestaan diverse " crowd calendar" sites van de parken in Orlando. Zo kan je in ieder geval een beetje plannen welke parken het minst druk zijn en je dus het meeste kan zien/doen in een dag. Dit klopt altijd vrij aardig.

Wij vinden de sfeer in Disney leuker dan bij Universal, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Disney is wat vriendelijker in uitstraling en attracties. Universal is over het algemeen wat ruiger, luider en wilder. De meest gave attractie in Universal vonden wij Spiderman. (vanwege de techniek) maar ook Man in Black en the Simpson waren heel leuk. Wij zijn in één dag in alle attracties van Adventure Island gekunnen en op een andere dag deden we alles van Universal Studio's. Hun Waterpark Wet & Wild is ook geweldig om 's middag te bezoeken als het te warm is om in een attractie park te zijn.

In Disney vinden we eigenlijk alles leuk, favoriete attractie van mij is zeker Toy Story in Hollywood Studio's en voor mijn vriend the great movie ride.
In Disney kun je Hollywood Studio's waarschijnlijk wel in een dag doen
Ook Animal Kingdom kun je in een dag helemaal bezichtigen. (let wel even op de show tijden) Epcot en Magic Kingdom kun je echt niet in één dag beleven, er is gewoon teveel te zien en te doen. Voor de twee waterparken van Disney geldt het zelfde als voor de attractieparken, iets minder wilde banen en wat relaxter.

Seaworld is fantastisch, iets relaxter dan de andere parken omdat je toch wat meer zit te kijken naar de diverse shows. Heel erg mooi park met aardig wat schaduw. Wij hebben dit park ook in één dag kunnen bezoeken zonder wat te missen. Het is wel even plannen maar de showtijden staan ook per dag op de website dus dat zou je al van te voren kunnen gaan doen en je een beetje aan het schema houden. Het waterpark van Seaworld is Aquatica. Hier zijn we nog niet geweest, kan ik je helaas geen idee van geven.

Buiten de parken vinden wij eten bij Olive Garden een verademing omdat je hier niet binnen 3 kwartier met een 3 gangen diner buiten staat.

Extra openingsuren krijg je in Disney als je een Disney hotel boekt. Dit is mooi meegenomen voor de populaire attracties. Ik weet niet hoeveel dagen je in Orlando bent maar in 14 dagen kun je met je parkhopper 10 dagen in Disney komen, dan hou je nog 3 dagen over voor Seaworld, Universal en niet te vergeten Busch Gardens in Tampa. Vaak krijg je dit park gratis bij een ticket van Seaworld.

Mocht je nog de mogelijkheid zien om een dag in te plannen voor Discovery Cove dan zou ik dat zeker niet nalaten. Een van onze beste vakantiedagen !

Succes met plannen
Kathy

rogzwanenburg
05-10-11, 12:23
wij zijn in augustus naar verschillende parken geweest en in universal en island of adventure heb je bij de meeste topattracties ook een one rider rij.
Houd wel in dat je vaak niet naast elkaar zit en de lege plekken op moet vullen.
aangezien onze dochter 16 is was het voor ons geen must om naast elkaar te zitten en het wachten werd er aanzienlijk mee verkort.i.p.v. 1 uur soms maar 10 min.

trails
05-10-11, 13:01
Of de Touringplans volgen en ... wat het allerbelangrijkst is: er zijn als het park open gaat. Wij hebben nog nooit ergens hoeven wachten.

ankie85
05-08-12, 11:03
Hallo allemaal,

29augustus is het zo ver ! We gaan dan voor het eerst naar Amerika en we verblijven in Kissimmee voor 10 dagen. We huren zelf een auto en gaan wat dagtochtjes maken met hier en daar nog een overnachting.

We willen 1 of 2 parken bezoeken en misschien 1 waterpark. Welke parken zijn volgens juliie echt de leukste om te bezoeken. We gaan zonder kinderen en houden wel van een beetje actie !

Het begint nu wat drukker te worden met tropische stormen hopelijk valt het mee dan anders gaat er heel veel geshopt worden :) ook niet verkeerd.

Alvast bedankt voor de reacties!

Njit
05-08-12, 11:07
Welkom! Lees eens wat reisverslagen door. Je krijgt dan snel een indruk van de verschillende parken. Het is heel lastig om het leukste park te noemen - ze hebben allemaal wel wat :)

Teleton
05-08-12, 11:12
. Welke parken zijn volgens juliie echt de leukste om te bezoeken.
Alvast bedankt voor de reacties!
oeioei.. het leukste park....Wie zoekt dat nou niet? Zoals de een nou eenmaal van de dochter houdt, de ander van de moeder en de derde misschien wel voor alledrie kiest, zo is er ook geen goed advies te geven over Het Leukste Park. Gewoon zelf de sites bezoeken en op basis van je eigen belangstelling een keuze maken. Een ding is zeker: er is geen Slecht Park. Ieder themapark heeft zijn charme. En kom je er dan achter dat je toch beter een andere keuze had kunnen maken, dan ga je gewoon nog eens terug naar Florida! Succes met de keuze en een hele fijne vakantie gewenst!

ankie85
05-08-12, 11:16
Overigens vonden wij disney in parijs zonde van het geld. Ga liever naar de efteling :) Ik heb al uren de internetsites doorgespit maar het is lastig want idd alles lijkt super !

Sunshine State
05-08-12, 11:26
Overigens vonden wij disney in parijs zonde van het geld. Ga liever naar de efteling :)

Dat kan, wij vinden Parijs wel heel leuk om te doen , iedereen is anders .. gelukkig maar :D

Teleton
05-08-12, 11:38
Overigens vonden wij disney in parijs zonde van het geld. ! Je slaat de spijker op z'n kop.......er is dus geen leukste! Miljoenen bezoekers staan wel te kwijlen en te stuiteren in Parijs......ieder zijn meug!

trails
05-08-12, 11:40
Disney in Parijs is niet te vergelijken met Disney in Florida. Alleen de sfeer is al totaal anders.
Wij zijn verzot op de Disney parken, waarvan Epcot onze favoriet is.
Ook Seaworld en Busch Gardens vinden we geweldig.
Islands of Adventure en Universal Studios hebben we ook gedaan maar doen we niet meer. Daar vinden we niet veel aan en we vinden de service en de sfeer daar veel minder dan in Disney.
Verder komen we graag in Gatorland: leuke shows en hele mooie wandelingen door de swamp en de breeding marsh.

cindy74
05-08-12, 11:47
Universal parken zeker meepikken . Disney mijn favoriet is animal kingdom ik vind de combinatie dieren / attracties super . Maar als je disney parijs niets vond zou ik ook niet naar disney in orlando gaan Het is inderdaad anders het is veel groter maar de sfeer is hetzelfde vind ik . Toch vind ik de efteling met disney niet te vergelijken .

trails
05-08-12, 12:42
Zo zie je maar weer...
Iedereen heeft zo zijn eigen favoriete park(en).
Een ander kan dus eigenlijk niet voor jullie bepalen wat jullie leuk gaan vinden en wat je persé moet doen.
Heb je genoeg tijd (en geld) dan zou ik zeggen: doe ze allemaal en dan heb je straks je eigen favoriet.;)

Corrine
05-08-12, 13:49
Misschien kun je de keuze maken in veel achtbanen of bv meer shows?
In IOA zijn meer snelle achtbanen en rides als bv in animal kingdom, daar zijn bv weer twee, vind ik, leuke shows en de combi met dieren. Als je nog meer van shows en dieren houd kun je bv ook naar Seaworld.
Misschien als je naar de inhoud van de parken kijkt zo je keuze kunt maken...veel succes!

Pdiane81
15-05-13, 20:31
Hallo allemaal. In juni ga ik voor het eerst naar Florida voor 2 weken, waarvan 3 dagen naar Orlando. Ik heb een kaartje gekocht voor Discovery Cove :-) en ga de 2de dag naar Seaworld. Nu heb ik dus nog 1 dag over en zit zo te twijfelen tussen de parken. Het gaat vooral tussen Walt Disney, Universal en Universal Islands of adventures. Misschien dat jullie mij een beetje kunnen helpen. Welke moet ik zeker gezien hebben?? Ik vind het wel belangrijk dat er een paar achtbanen of "snelle" attracties zijn.

Njit
15-05-13, 21:06
Bekijk gewoon eens de websites van de parken. Dan heb je snel een indruk van de attracties. 3 dagen Orlando is gewoon erg kort, je kan je er makkelijk twee weken vermaken.

De wat stoerdere attracties vind je in IoA. Harry Potter mag je eigenlijk niet missen.
Je zou ook kunnen overwegen naar Busch Gardens te gaan in Tampa. Daar heb je veel achtbanen.

moonlight91
15-05-13, 21:08
als je van snelle attracties en achtbanen houd, dan denk ik persoonlijk dat je voor universal `moet`kiezen
je zou dan een 1 daags 2 parks ticket kunnen kopen, en zo beide parken van universal resorts bezoeken

persoonlijk vind ik Disney vele malen leuker dan universal, maar wij zijn dan ook niet van de heftige attracties, dus kiezen eigenlijk altijd voor
Disney
afgelopen vakantie dan wel (voor de 2 de keer) beide universalparken bezocht,omdat onze zoon dat helemaal geweldig vind
voornamelijk omdat ik potter fan ben ,stemmen we daar dan mee in ...:D
maar ik vind dat voor de komende jaren wel weer genoeg haha

Fleurida
15-05-13, 21:17
Busch Gardens, met een Discovery Cove kaartje kun je daar voor weinig naar toe. Ik weet niet wat voor kaartje je hebt gekocht maar voor de combi mogelijkheden kun je het beste even op de website kijken.

cindy74
15-05-13, 21:28
Ik ben een echte disney freak en toch vind ik de universal parken veel spectaculairder . Maar mijn hart bloed als je in orlando bent voor de eerste keer en geen disney park aandoet , orlando is disney is magic kingdom is vuurwerk zoals alleen disney dat kan ...... alleen ernaar toe voor de sfeer . Maar je houd van achtbanen en snelle dingen .....dus ioa dan zeker aandoen .

Patrick
16-05-13, 10:05
Islands of Adventure (eventueel combi met Studios) en anders je DC kaart upgraden en Busch Gardens erbij nemen.

rolandino
16-05-13, 11:38
Prijstechnisch is de optie die Fleurida voor Busch Gardens geeft de beste. 20 dollar extra pp bij je DC boeking en je bent klaar. Zelf ben ik (nog) niet in BG geweest, maar als ik de verhalen mag geloven staan daar de leukste achtbanen.

Njit
16-05-13, 11:50
Er staan er iig een hele boel. Zie http://rcdb.com/4543.htm voor de statistieken.

Pdiane81
16-05-13, 12:25
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb mijn kaartje voor DC al gekocht en niet gekozen voor de extra optie om naar Busch Gardens te gaan ( misschien was dat niet zo slim ) Universal is denk ik dan toch wat mij het meest aanspreekt, maar is het wel te doen om 2 parken in 1 dag te bezoeken? Ik ga in Juni dus dan zal het denk ik ook al wat drukker zijn.

Patrick
16-05-13, 13:27
Je kan je kaart makkelijk laten omzetten bij Discovery Cove. In juni kan je uiteraard beide parken bezoeken, je moet dan alleen in heel weinig attracties gaan :-)

Njit
16-05-13, 15:09
Zeker voor de eerste keer zou ik persoonlijk zonde vinden om door beide Universal parken te rennen. Daar is het park echt te mooi voor..

cindy74
16-05-13, 16:11
Zeker voor ioa kiezen .De hulk , spiderman , duel dragons , jurrassic parc , harry potter en bluto' s boat wash tot het laatste houden .

Zenp
17-05-13, 11:09
Wij gaan in september naar florida en tijdens de reis rijden vanaf Miami rechtstreeks naar Orlando, is het daarna nog mogelijk om een park te bezoeken qua tijd? Welk park zouden jullie dan aanraden?

We hebben 3 overnachtingen in Orlando en gaan daarna naar fort Meijers. In principe dus 2 volle dagen en een halve dag.
Wij zijn vorig jaar in Universal studio's in Californië geweest en een aantal jaar geleden in Epcot.
Sea world lijkt ons erg leuk maar we gaan na florida naar curacao en willen daar met dolfijnen gaan zwemmen dus misschien is het dan leuker om een ander park te bezoeken.. Liefst zouden we ook nog willen shoppen in Orlando als er tijd voor is.

Welke parken zouden jullie ons aanraden? :confused: ;)

Njit
17-05-13, 13:30
Seaworld moet je een beetje zien als een soort Dolfinarium XXXXXL. Naast vele shows heb je er ook achtbanen. De meeste mensen komen daar niet om met dolfijnen te zwemmen.
Universal California is vergelijkbaar met de Universal Studios in Orlando. Universal Islands of Adventure is compleet anders. Hier heb je ook de Harry Potter attractie.
Voor de meeste Disneyparken heb je een complete dag nodig.


Voor mijn nieuwsgierigheid? Waar ga je in Curacao met Dolfijnen zwemmen?

Ta2 Gerrit
17-05-13, 14:15
Wij gaan in september naar florida en tijdens de reis rijden vanaf Miami rechtstreeks naar Orlando, is het daarna nog mogelijk om een park te bezoeken qua tijd? Welk park zouden jullie dan aanraden? In ieder geval niet Animal Kingdom. NIet om het park op zich, maar die sluit wat vroegen als de anderen. MIA-ORL is, afhankelijk waar je start, tussen de 3 en 4 uur rijden, dus als je op tijd vertrekt, zou je er nog makkelijk een park bij kunnen doen.

Zenp
18-05-13, 09:52
@Njit;
Bedankt voor je reactie!

-Wist niet dat er ook attracties zijn in Sea World. Maar dacht omdat we ook al in sfeer van de dolfijnen etc in curacao komen is het misschien leuker om een ander park te bezoeken. Maar het is dus wel veeeel uitgebreider dan bv dolfinarium. Nog maar even in verdiepen dus.
-universal studio's kunnen we dus overslaan.
- Welk Disneypark zou je ons aanraden? Epcot zijn we al geweest. We zijn beide 30 jaar, zonder kinderen.

Weten nog niet waar we met dolfijnen willen gaan zwemmen, ook nog een uitzoekklusje. Heb je toevallig een tip?
In ieder geval niet Animal Kingdom. NIet om het park op zich, maar die sluit wat vroegen als de anderen. MIA-ORL is, afhankelijk waar je start, tussen de 3 en 4 uur rijden, dus als je op tijd vertrekt, zou je er nog makkelijk een park bij kunnen doen.We willen via de turnpike rijden, dat is volgens google maps de snelste route. Dan doe je er toch ongeveer 3 tot 4 uur over?
Als we vroeg weg rijden kunnen misschien 12 uur ofzo wel al in een park zijn. We kunnen pas om 15.00 inchecken bij het hotel. We zitten dus alleen met onze bagage. Zouden jullie dat in een park gewoon in de kofferbak laten? Meestal zijn die parkeerterreinen wel beveiligd toch?

Njit
18-05-13, 10:35
-universal studio's kunnen we dus overslaan.
- Welk Disneypark zou je ons aanraden? Epcot zijn we al geweest. We zijn beide 30 jaar, zonder kinderen.

Weten nog niet waar we met dolfijnen willen gaan zwemmen, ook nog een uitzoekklusje. Heb je toevallig een tip?

Als je maar een paar dagen hebt zou ik de Universal Studios inderdaad overslaan. Wellicht dat de Hollywood Studios iets voor jullie is? Zie https://disneyworld.disney.go.com/destinations/hollywood-studios/

Zal Curacao-vragen per pb beantwoorden ;)

Ta2 Gerrit
18-05-13, 11:00
We willen via de turnpike rijden, dat is volgens google maps de snelste route. Dan doe je er toch ongeveer 3 tot 4 uur over?
Als we vroeg weg rijden kunnen misschien 12 uur ofzo wel al in een park zijn. We kunnen pas om 15.00 inchecken bij het hotel. We zitten dus alleen met onze bagage. Zouden jullie dat in een park gewoon in de kofferbak laten? Meestal zijn die parkeerterreinen wel beveiligd toch? Ja, Ja en Ja ;) Wij laten ook de bagage wel achter in de auto, zeker met de rondreizen. We hebben meestal en SUV, en die is achterin vaak geblindeerd, dus je ziet het toch niet. En bij de parken sta je redelijk veilig.

corrus
18-05-13, 11:25
Zouden jullie dat in een park gewoon in de kofferbak laten? Meestal zijn die parkeerterreinen wel beveiligd toch?
Koop anders gewoon even een flinke lap zwarte stof hier in Nederland, deze leg je dan over de bagage heen, samen met die donker getinte ruiten zie je deze dan helemaal niet.
Wij doen dit al jaren zo wanneer we rondrijden in de USA.

Zenp
19-05-13, 09:13
Ja, Ja en Ja ;) Wij laten ook de bagage wel achter in de auto, zeker met de rondreizen. We hebben meestal en SUV, en die is achterin vaak geblindeerd, dus je ziet het toch niet. En bij de parken sta je redelijk veilig.

Ja als je de bagage toch niet iet van buitenaf, waarom niet inderdaad. Wij krijgen als het goed is een gewone dichte kofferbak dus daar zie je dan helemaal niks van.