PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema bem007: april/mei 2010



bem007
17-01-10, 11:02
Hallo Allemaal,

Graag jullie tips/opmerkingen op onze zeer-voorlopige planning voor onze florida trip.

23 april: aankomen orlando
24/27 april: verblijf aan de westkust, nog geen ideeen behalve salvador dali museum
28/29 apri: everglades (is dit lang genoeg?)
30 april/1 mei: miami
2/4 mei; key west (hier op het forum gelezen dat we min 2 nachten moeten blijven)
5/7 mei; oostkust: cape C e.d.
8/15 mei; orlando, afgesproken met vrienden; huis delen, pretparken en shoppen! :D

Teleton
17-01-10, 12:20
Graag jullie tips/opmerkingen op onze zeer-voorlopige planning voor onze florida trip.

De planning is inderdaad nogal voorlopig, zeg maar embryonaal. Het wordt lastig om tips te geven voor de aankleding van de babykamer als je eigenlijk nog niet weet of het een jongetje of een meisje wordt. Je krijgt ongetwijfeld zinnige(r) tips wanneer je een wat 'rijpere' planning komt. Zelf vind het bijvoorbeeld lastig om in te haken bij "Cape C etc." omdat het toch erg algemeen is.

Of iets 'lang genoeg ' is, hangt bijvoorbeeld sterk van de belangstelling en de activiteiten die daar mee samenhangen af. Sommige mensen gaan wandelen, fietsen, een boottocht maken, vissen....Anderen volstaan met een kort bezoekje aan een alligatorfarm. Weer anderen spreken over de Neverglades.......:-#

Key West is ook een terugkerend onderwerp waar, hoe kan het ook anders, verschillend over wordt gedacht. Sommige Forumleden gaan er steeds weer terug en maken er iedere keer bijvoorbeeld weer de mooiste foto's en reisverslagen. Anderen hebben het na één nachtje wel gezien en vonden het erg lang rijden voor een zonsondergang. Voor Miami geldt hetzelfde, de een lust er wel pap van, de ander trekt weer snel verder. Ook over de parken, kusten en shoppen zijn zo topics vol geschreven.

Wat er ook wordt geadviseerd, nergens lees je wat je 'moet doen', want de keuzes maak je natuurlijk zelf. In die zin is de voorbereiding voor een fijne Florida-vakantie voor velen gecompliceerder dan voor een trip naar de Westkust. En over gemaakte keuzes tipt en discussieert het in ieder geval gemakkelijker dan globale plannen.

Belangrijkste en beste tip die je dan ook kunt krijgen: pik er een paar reisverslagen uit. En, als je dat misschien nog niet hebt gedaan, neem even de tijd om de forumnavigatie en de zoekfunctie te bekijken. Je zult zien dat de onderwerpen vrij goed gerubriceerd zijn. Zo kan je je reis gemakkelijk wat verder invullen en, als het nodig is, natuurlijk vragen stellen of verder discussieren over de verschillende onderwerpen.

Bosz
25-01-10, 18:22
Graag jullie tips/opmerkingen op onze zeer-voorlopige planning voor onze florida trip.



Zoals Teleton aangeeft hierboven is het natuurlijk erg persoonlijk waar je voorkeuren liggen. Wij vonden Key West inderdaad erg mooi, de everglades waren ook erg mooi, maar op een gegeven moment heb je dat wel gezien en ik denk dat je dat in 1 dag kan zien. Dat geldt ook voor Cape C. De Westkust vond ik persoonlijk mooier met Fort Myer, Sanibel en Tampa. En in Orlando kan je jezelf natuurlijk genoeg vermaken.

bem007
26-01-10, 08:09
Bedankt voor jullie reacties, het is idd een hele voorlopige. inmiddels zijn we na vele uren lezen op dit forum en in de reis verslagen een stuk verder, vanavond zal ik de uitgebreide versie er op zetten!

Peter en Cindy
26-01-10, 10:27
Hoi bemoo7 hoe kom je zo aan die naam? als ik vragen mag?
Doet mij namelijk herrineren aan 1 van me voormalige werkgevers.

Gr Peter

bem007
27-01-10, 07:42
hi Peter, dat zijn mijn initalen en mijn inlognummer bij mijn eerste baas :-)
groetjes Barbara

bem007
27-01-10, 07:53
nieuwe reisschema:
aankomst in Orlando Auto ophalen, walmart voor inkopen
Orlando-Tampa-St Petersburg Bush Gardens -Fort Desoto Park,Salvadore Dali,de Pier, michaels en jo-anns voor scrapspullen
St Petersburg-Fort Myers Myakka River State Park
Fort Myers-Naples Miromar Outlets in Ernesto – Airboat tour
Naples-Key West Airboat Tour/shark valley
Key West http://www.evergladessafaripark.com/tours.htm
Key West-Miami Kajakken
Miami (Everglades)
Miami (Everglades)
Miami wedstrijd van ?
Miami Dolphin mall Miami
Miami Metro ZooMiami-
Fort Lauderdale Sawgrass Mills Mall (FTD) Fort Lauderdale-Cape Canaveral
Cape Canaveral Kennedy Space Center Meritt Island
Orlando Villa sleutel ophalen -Marcel/Esmay ophalen (ETA 23:00 locale tijd) wimp a doodle voor scrapspullen, wallmart om inkopen te doen, beetje strand
Orlando Animal Kingdom
Orlando Magic Kingdom
Orlando SeaworldOrlandoEpcot
Orlando Disney Studio's OrlandoMidgetgolf, florida mall (build a bear en mm's store)
Orlandouitrust en inpakdag, car parade in old town
Vertrek
Aankomst in 020

De week in orlando huren we samen met vrienden een villa, we denken erover om dit ook in miami te doen, als iemand hier tips voor heeft?

De vorige keer dat we aan de westkust waren is het niet gelukt om bij olive garden te gaan eten, dus die staat deze keer weer op de verlanglijst, daarnaast willen we bij hardrock cafe eten in de laatste week als onze vrienden er zijn.

Tips zijn van harte welkom, de tickets zijn geboekt maar verder staat nog niets vast!

Bedankt alvast! Barbara

Michael66
27-01-10, 08:48
wimp a doodle voor scrapspullenBedoel je Whim So Doodle (http://whimsodoodle.com/)? Dan heb je een probleem, want dat ligt zo'n twee uur rijden vanaf Orlando in St. Petersburg. Er zijnin/rond Orlando wel andere scrapbook stores te vinden, kijk maar eens hier: http://floridaforum.nl/showthread.php?t=572&highlight=scrap%2A

bem007
27-01-10, 09:42
Oeps en Oeps! bij de verkeerde plaats neergezet en verkeerd gespeld ](*,)
Maar ik bedoel wel Whim So Doodle en we gaan gelukkig ook naar St. Petersburg. Ga die ander topic gelijk printen!!

Teleton
27-01-10, 09:42
Fort Lauderdale Sawgrass Mills Mall (FTD) Fort Lauderdale-Cape Canaveral
Cape Canaveral Kennedy Space Center Meritt Island
Orlando Villa sleutel ophalen etc.
Orlando Animal Kingdom
Orlando Magic Kingdom
Orlando Seaworld
OrlandoEpcot
Orlando Disney Studio's
OrlandoMidgetgolf, florida mall (build a bear en mm's store)


Is dit zo'n beetje de bedoeling? Of willen jullie Disney's Hollywood Studio's, de Midgetgolf en de Mall op één dag doen omdat ze op één regel staan? Seaworld en Epcot staan in jullie schema ook op één regel; het is toch niet de bedoeling om dat op één dag te doen? Wat het ook is, het programma is erg druk. Hoe leuk ook, vijf dagen achter elkaar naar een themapark is zelfs voor zwaarverslaafden een behoorlijke uitdaging. Ik mis de dagen in jullie schema, dus kan zo niet zien of je de juiste dag naar DHS gaat voor wat betreft de afsluitende show Fantasmic.

Ik weet ook niet waar jullie vrienden vandaan komen, maar als ze om 23:00 uur uit Europa aankomen, hebben ze een behoorlijk lange dag gehad. In dat geval moeten ze ook nog langs Customs & Immigration, wat toch al snel een uurtje kan duren voor ze buiten stappen. Een dag in MK op de dag na aankomst zie je niet zo vaak. Maar in Orlando is niets onmogelijk....

bem007
27-01-10, 10:12
dat is inderdaad de bedoeling!
het is zeker niet de bedoeling om onze vrienden nog mee te sleuren als ze aankomen, maar dat is meer onze eigen dag planning.
als ik thuis ben vanavond zal ik de planning inclusief dagen er op zetten!

bem007
27-01-10, 16:34
donderdag 22 april 2010 aankomst in Orlando Auto ophalen
vrijdag 23 april 2010 Orlando-Tampa-St Petersburg Bush Gardens -Fort Desoto Park,Salvadore Dali,de Pier
zaterdag 24 april 2010 St Petersburg-Fort MyersMyakka River State Park
zondag 25 april 2010 Fort Myers-NaplesMiromar Outlets in Ernesto – Airboat tour
maandag 26 april 2010 Naples-Key WestAirboat Tour/shark valley
dinsdag 27 april 2010 Key West http://www.evergladessafaripark.com/tours.htm
woensdag 28 april 2010 Key West-MiamiKajakken
donderdag 29 april 2010 Miami(Everglades)
vrijdag 30 april 2010 Miami (Everglades)
zaterdag 1 mei 2010 Miami
zondag 2 mei 2010 Miami Dolphin mall
maandag 3 mei 2010 Miami Miami Metro Zoo
dinsdag 4 mei 2010 Miami-Fort LauderdaleSawgrass Mills Mall(FTD)
woensdag 5 mei 2010 Fort Lauderdale-Cape Carnaval
donderdag 6 mei 2010 Cape CarnavalKennedy Space Center
vrijdag 7 mei 2010 Meritt Island
zaterdag 8 mei 2010 OrlandoVilla sleutel ophalen
zondag 9 mei 2010 OrlandoAnimal Kingdom
maandag 10 mei 2010 OrlandoMagic Kingdom
dinsdag 11 mei 2010 OrlandoSeaworld
woensdag 12 mei 2010 OrlandoEpcot
donderdag 13 mei 2010 OrlandoDisney Studio's
vrijdag 14 mei 2010 OrlandoMidgetgolf
zaterdag 15 mei 2010 Orlandouitrust en inpakdag, car parade in old town
zondag 16 mei 2010 Vertrek
maandag 17 mei 2010 Aankomst in 020

Teleton
27-01-10, 17:17
Wat nog opvalt aan het schema:

Wat staat er een hele dag op Merrit Island op het programma als je KSC al hebt bezocht? Die dag kan je wellicht beter in Orlando doorbrengen. Sommige mensen vinden ook een bezoekje aan St Augustine leuk en je zou ook voor een dagje Kelly Park (http://www.theotherorlando.com/contents/chapters/16/kellypark.html)kunnen kiezen. Om maar wat te noemen....

Ik zou verder de bezoeken aan WDW en andere themaparken echt niet achter elkaar plannen maar de uitrustdag en de midgetgolf tussen de themaparkdagen verdelen. Kijk tegen die tijd op de Disney Crowdkalender (http://www.touringplans.com/tp2/UG2_index.php?PageID=14)zodat je wellicht de rustigste dagen per park kunt kiezen en kijk ook bijvoorbeeld uit dat je niet op een dag naar de Hollywoodstudio's gaat als de Fantasmic show er niet is.

bem007
27-01-10, 17:25
we zijn in de veronderstelling dat je op merrit island nog een parkje hebt, is dat niet zo? is een dagje strand dan handiger?

de parken zo achter elkaar, dat komt omdat we die week gezamelijk er zijn, en ik voor geen goud in een achtbaan ga! mijn man gaat dus met onze vrienden. De uitrustdag is tevens de inpakdag, dus dan zouden we even moeten kijken hoe we dat beter kunnen combineren!

Bedankt voor de tips!:D

Teleton
27-01-10, 17:45
we zijn in de veronderstelling dat je op merrit island nog een parkje hebt, is dat niet zo? is een dagje strand dan handiger?

Zelf heb ik zo mijn bedenkingen over het strand daar. 't Is ook maar net wat je er van verwacht, in ieder geval geen boulevard, strandtentjes etc. etc. Het kan heerlijk zijn om naar de golven te staren....:mrgreen:. Geef mij maar Zoutelande! Maar misschien zijn er anderen die er hun licht eens over kunnen laten schijnen.

Gezien jullie bezoek aan Miami, Ft Lauderdale en de Gulf coast ligt iets bijzonders zoals Kelly Park meer voor de hand. Een mooie combi; zwemmen en puur natuur. Voor je het weet hangt er een alligator aan je broek. Da's andere koek dan rollercoasters......

Enne....Inpakdag? Eén koffer de man! Je bent toch in een uurtje wel ingepakt? Ik denk dat je om tien uur uit de villa moet zijn, dus heb je alle tijd van de wereld.

bem007
27-01-10, 17:56
mmm, merrit laten we dan maar zitten. dan wordt het waarschijnlijk kelly of misschien iets van de 'gekke dingen' lijst: http://www.orlando-florida.net/press-releases/50-offbeat-florida-attractions.htm

één koffer de man?? ja op de heenreis, maar we zijn van plan ook nog een beetje te shoppen en met twee koffers de man terug te gaan \\:D/ en misschien nog wat handbagage :razz: en ik pak ook de koffers van mijn man in :oops: dus dat zijn er dan vier!
misschien moeten we shoppen ipv merrit island :razz:

bem007
01-02-10, 07:52
nieuw geupdate planning!

Na een heleboel reisverhalen gelezen te hebben en een zondagje te hebben gebrainstomt zijn we tot de volgende planning gekomen:

donderdag 22 april 2010 aankomst in Orlando Auto ophalen/Slapen
vrijdag 23 april 2010 Orlando-Tampa-St Petersburg Bush Gardens
zaterdag 24 april 2010 St Petersburg-SarasotaFort Desoto Park/Salvadore Dali/Scrap winkels/Prime Outlet in Ellenton
zondag 25 april 2010 Sarasota-NaplesMyakka River State Park /Miromar Outlets in Ernesto/Prime Outlet in Naples
maandag 26 april 2010 Naples-Key Largosnorkelen
dinsdag 27 april 2010 Key largo- Key West Beetje winkelen, Mallory Square voor zonsondergang
woensdag 28 april 2010 Key West-Homestead(Everglades) kajakken
donderdag 29 april 2010 Homestead(Everglades) Airboat Tour/shark valley
vrijdag 30 april 2010 Homestead-Miami Miami Zoo
zaterdag 1 mei 2010 Miami Ducktours, rusty pelican
zondag 2 mei 2010 Miami Fairchild Tropical Garden/ venetian pool(coral gabel)/Coconut Grove /Vizcaya
maandag 3 mei 2010 Miami Art Deco District
dinsdag 4 mei 2010 Miami Monkey Jungle, Holocaust Memorial
woensdag 5 mei 2010 Miami-Fort Pierce japanse tuin(+-3uur), vlinder tuin(+-3uur)
donderdag 6 mei 2010 Fort Pierce-Cape Carnaval Kennedy Space Center
vrijdag 7 mei 2010 Cape Carnavel – merrit merritt island national wildlife refuge gebied
zaterdag 8 mei 2010 Merrit – orlando Shoppen /Villa sleutel ophalen -Marcel/Esmay ophalen
zondag 9 mei 2010 Orlando Animal Kingdom
maandag 10 mei 2010 Orlando Magic Kingdom
dinsdag 11 mei 2010 Orlando zwembad m&s shoppen e&b/midgetgolf
woensdag 12 mei 2010 Orlando Epcot
donderdag 13 mei 2010 Orlando Disney Studio's
vrijdag 14 mei 2010 Orlando Seaworld
zaterdag 15 mei 2010 Orlando uitrustdag, outlet? Scrapspullen, car parade in old town
zondag 16 mei 2010 Vertrek vertrek uit villa voor 11 uur -Barbara/Sander vertrekken
maandag 17 mei 2010 Aankomst in 020

We hebben besloten om toch een nachtje op merrit te blijven, om een beetje rust in te bouwen.

Op advies van de leden van dit forum een dagje shoppen/zwemmen in het midden, maar ik heb nog goed niet naar de planning van de parken gekeken. dit laten we dus afhangen van de shows die er zijn.

We huren in orlando een villa en zijn nu aan het kijken of we en condo kunnen huren om miami beach, dat lijkt me wel wat, 's morgens gelijk het strand op kunnen stappen :razz:

Als jullie nog advies/tips/kritiek hebben horen wij het graag!!

Teleton
01-02-10, 12:13
maar ik heb nog goed niet naar de planning van de parken gekeken. dit laten we dus afhangen van de shows die er zijn.

Krtitiek niet hoor, want het ziet er allemaal heel verzorgd uit. Misschien leuk om te weten dat op 14, 15 en 16 mei in Epcot (http://www.wdwinfo.com/wdwinfo/guides/epcot/events/ep-flower-garden.htm#flpower)dagelijks Chubby Checker optreedt. Hier hoef je niet eens van te houden, gewoon erg leuk om de sfeer tijdens de concerten te proeven. En, géén show, maar toch een attractie: Op 14 mei staat de lancering van de Space Shuttle gepland. Een van de laatste die je kunt meemaken......O, o, wat is er toch veel te beleven; Florida is too much:-D.

bem007
27-02-10, 20:51
We mogen gelukkig wat langer in de villa blijven, dus onze vrienden kunnen ons direct afzetten bij het vliegveld voor ze verder rijden, waarschijnlijk gaan we dan niet meer zoveel doen, lekker bij het zwembad hangen misschien, of iemand moet een leuke tip hebben voor een paar uurtjes?