PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Marjan: Miami-Everglades-Orlando



marjan
15-01-10, 15:33
Hallo Florida-kenners of ontdekkers!
Ik ga in juli met mijn gezin, partner en 2 kinderen van 4 en 11 jaar, 19 dagen naar Florida. We landen in Miami en het is de bedoeling dat we eerst een dagje bijkomen in een nog te boeken luxe hotel. De dag daarop willen we dan Everglades park bezoeken. Is dit te doen in 1 dag en als je de helicopterboattrip hebt gedaan, is dit voldoende? Hoe lang duurt deze trip? En welke ingang moet je hebben? Ik kom er niet echt uit op de verschillende sites, er staan diverse adressen. We willen dan weer terug naar het hotel en de volgende dag (of nog een dag later) vertrekken naar Orlando om daar Walt Disney en Universal Studios + de waterparken te bezoeken. Is het verstandig om alles in Nederland vast te leggen qua hotels, auto e.d. of is het beter om alleen je eerste hotel vast te leggen en vervolgens alles ter plekke te boeken? Misschien wel zo rustig om in Nederland alles te boeken maar horen ook geluiden dat het veel geld scheelt als je ter plekke boekt. Graag jullie mening!
Wat zijn in Miami DE plekken om te bezoeken met kinderen? Wat mogen we absoluut niet missen? Het is de bedoeling dat we ong 11 dagen in Orlando zijn, vervolgens weer terug rijden naar Miami en misschien nog Key West te bezoeken. Ook daar lees ik veel verschillende meningen over.
En is het mogelijk om in Nederland een auto te huren op Miami Airport en deze in te leveren in Orlando? We zijn, denk ik, die 11 dagen in Orlando geen auto nodig. Wel willen we de laatste dag wederom een auto huren om terug te kunnen rijden naar Miami en evt nog Key West te bezoeken.
Pfffff heel veel vragen, hopelijk krijg ik wat hulp!
Hartelijke groeten, Marjan

Teleton
15-01-10, 15:59
Pfffff heel veel vragen, hopelijk krijg ik wat hulp!
Hartelijke groeten, Marjan Maar daar zijn we hier wel voor, dus je kunt vragen stellen zoveel als je wilt. Het liefst hebben we wel dat je de vraag in het bestaande topic stelt. Nu mik je zo'n beetje alles op een hoop, hotels, reisplan, autohuur, highlights Miami. Neem even de tijd om te zien hoe het forum in elkaar steekt. Net als in de supermarkt vind je hier de koekjes bij de koekjes en de doperwten bij de doperwten.

Laten we bij het begin begin beginnen. Eerste hulp bij het Floridaforumgebruik: Het forum heeft een zoekfunctie (bovenaan ieder pagina in de blauwe balk) en een forumnavigatieknop (onder aan iedere pagina). In het begin zal je misschien wat extra moeite moeten doen om een onderwerp te vinden. Ook doorgewinterde forumleden weten echt niet alles uit hun hoofd en gebruiken deze functie bij het beantwoorden van je vragen.

Nu even naar één onderdeel van al je vragen. Je wilt in orlando zonder auto? Lees hier de ervaringen in de reisverslagen maar eens en maak dan je beslissing. Er zijn wel mensen die het daar met het ov doen, maar dan moet je echt van te voren goed weten waar je aan begint, voorbereid zijn op lange wachtijden (en je moet al zo lang wachten bij de attracties) en grote omwegen. Een auto huren kost uiteindelijk maar een fractie van je totale reiskosten, dus denk daar nog eens over, zou ik zeggen.

marjan
15-01-10, 17:13
Ok, bedankt voor de tips. Ik ben inderdaad zo begonnen met schrijven, heb me nog niet verdiept hoe het forum werkt.
Ik zal me eerst wat beter inlezen en we weten nu al zeker dat we de gehele periode een auto huren.
Hartelijke groeten, Marjan

Ta2 Gerrit
15-01-10, 17:21
Eerste hulp (behalve die van Ton dan, die omvat zo'n beetje alles);
Huur een villa of condo in Orlando, gewoon veel handiger als een hotel.
Orlando 11 dagen zonder auto ? Niet doen ! Pak een auto voor de hele vakantie.
Beide bovenstaanden i.i.g. hier boeken.

Voor der rest, volg de raad van Ton, en kijk ook even hoe een reisschema van een ander er uit ziet. Dag tot dag planning geeft jezelf, en ook ons, inzicht van hoe het allemal zou kunnen lopen.
Niet dat je er dan aan vast zit, maar het geeft de Florummmers wel de mogelijkheid om een beetje gericht te reageren.

Verder veel plezier met de voorpret, en vraag maar raak voor een knaak.