PDA

Bekijk Volledige Versie : Herfstvakantie



ietie
14-01-10, 12:18
Na 2 keer in de mei vakantie te zijn geweest willen we deze keer graag in de herfst vakantie , wat mij echter opvalt is dat er weing forum leden in die periode gaan, ik vraag mij eigenlijk af waarom?

mattrob
14-01-10, 12:25
De meesten maken gebruik van de wat langere mei-vakantie (voor veel mensen 2 weken). Daarnaast is oktober natuurlijk midden in het orkaan seizoen :-\". Maar behalve dat is het ook een prima periode hoor :wink:

flowerscaper
14-01-10, 12:32
Voor ons een goeie periode,, ben nooit in andere geweest, vroeger was ik altijd al een extra weekje ziek van school zodat we toch 2 weken konden. Het weer kan wat wisselvallig zijn maar afgelopen oktober hebben we erg mazzel gehad. Voordeeltje is gewoon dat het vrij rustig is in de parken.

ferret
14-01-10, 12:38
Wij zijn 3x in september/oktober geweest en 1x in juni/juli. Dit jaar gaan we weer in september/oktober. We hebben in juni/juli zo enorm veel regen gehad (pech waarschijnlijk) dat we in die periode nooit meer gaan.
Inderdaad zijn ook de parken superdruk. In de herfst hoeven nergens lang te wachten.
Het is waar, dat je midden in het orkaanseizoen zit en die hebben we 1x meegemaakt.
Het heeft ons 2 dagen van de vakantie gekost en daarna was het weer schitterend weer.

[verwijderd]
14-01-10, 12:48
Ook wij zijn meerdere keren in september/oktober geweest en hebben behalve een dagje wat minder weer als er een orkaan in de buurt was nergens last van gehad, vooral niet van dikke rijen wachtende mensen.

Maar ik denk dat het idd zo is dat weinig mensen dan gaan omdat het maar een korte tijd is als je rekening moet houden met de schoolvakantie en dat de meeste toch rondom de zomervakantie gaan. Terwijl het in Florida in de herfst zeer goed uit te houden is qua temperatuur.

ietie
14-01-10, 15:48
Voor ons maakt het niet uit, 2 van onze 3 kinderen hebben maar 1 week mei vakantie, wij kunnen dus zowiezo niet langer als 1 week, en eerlijk gezegd hoop ik dat er al een beetje een kerst sfeertje hangt in oktober in de winkels.
Tot nu toe vind ik de prijzen van de tickets nog erg duur, we wachten dus geduldig af of het goedkoper word.

Teleton
14-01-10, 15:53
en eerlijk gezegd hoop ik dat er al een beetje een kerst sfeertje hangt in oktober in de winkels.....ik ben bang dat je eerst de Haloweensfeer hebt en daarna bouwt men langzaam om naar de kerst. Maar shoppen is altijd gezellig, toch?

ietie
14-01-10, 16:02
Absoluut! Gaan we ook zeker doen, daar komen we toch ( ook) voor!

[verwijderd]
14-01-10, 16:30
Precies zoals Teleton al zegt, het is alleen Halloween en nog niets van kerst te zien in oktober. Maar Halloween is ook erg leuk om te zien in Disney, vooral al die oudere die dus ook helemaal verkleed gaan.