PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema patspoel: Van Florida naar Las Vegas



patspoel
12-01-10, 17:47
Zijn er mensen die dit wel eens gedaan hebben?
Ik ben het aan het overwegen voor in november/december dit jaar.
Ik zou alleen niet weten wat ik onderweg tegenkom en waar ik zou moeten overnachten........

Misschien zijn er hier mensen met tips over dingen die er onderweg te bezichtigen zijn of steden waar het goed overnachten is...

Ben heel benieuwd naar de reacties, afwijzingen of tips van jullie.

Ta2 Gerrit
12-01-10, 20:37
Qua overnachten zou ik me geen zorgen maken. Bij vrijwel elke plaats die je tegenkomt het je direct naast de Interstates (als je die volgt) keuze te over aan motels en hotels.

Een leuk idee trouwens. Wij hebben ook al vele mijlen USA doorkruist (tot wel 5000+ in één rondreis), maar nog nooit cross country. Wat je onderweg wil bezichtigen ligt natuurlijk aan je route.
Eën streep via GA, MS, AR, OK, NM, of eerst naar het zuiden. De rechtstreekse ken ik niet zo, en zal ook zeker wat sneeuw (zie nu) op je pad brengen, maar via de zuidroute zou je bijv. New Orleans en Houston kunnen aandoen.

Vooral New Orleans is de moeite meer dan waard, en via Texas kom je dan weer in New Mexico, zodat je via Grand Canyon en Hoover Dam in Las Vegas komt.
Die mag je eigenlijk niet missen.
Maar bereidt je ook voor op hele lange stukken "niks". Die zijn er heel veel in Amerika.
Veel plezier, ook met de voorbereidingen.

JKG
13-01-10, 12:57
Gaaf! Nooit gedaan, lijkt me wel leuk. Ben alleen bang dat ik onderweg hier en daar blijf hangen en zo te weinig dagen heb voor zo'n vakantie.

Hooverdam... lekker druk. Kan je eventueel ook vanuit Las Vegas zo doen, hooguit 45 minuten rijden tot Lake Mead. Zeker leuk om eens te zien ja.

Francien
13-01-10, 16:27
Ooit Miami-Houston gereden. Panhandle door, Alligator Point, Mobile, Mexico Beach, New Orleans en in Houston op het vliegtuig gestapt naar Phoenix. Grand Canyon, Navaho/Hopi indianen bezocht, Hoover Dam, Vegas, Yosemite, Frisco, LA.
Ja, en dan moet ik nog even melden dat we in NY begonnen zijn. Ik lijk wel gek!!! Als je het zo opschrijft is het veel, als je het rijdt ook pff. Hele lange saaie betonnen wegen op palen door het moeras. New Orleans is idd de moeite waard. In feite is alles leuk natuurlijk als je aan de andere kant van de plas bent, maar het is een hele zit hoor jouw traject.........