PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Hawky: Miami



Hawky
12-01-10, 14:51
Van 08 Maart t/m 26 Maart maak ik met een goede vriend van me een rondreis door Florida.

We weten nog niet precies hoe en wat, maar we willen sowieso naar:
- Key West
- De Everglades, voor een boottocht en een alligator farm
- Discovery Cove of Universal? En wellicht een ander park (heeft iemand tips?)
- Kennedy Space Center (voor de launch van 18 maart)
- Miami (Beach)
- Miami Metrozoo

Vragen die ik nog heb:
- Wat is het leukste in de Everglades? Vorige keer dat ik in de Everglades was, heb ik een propellorboot genomen vanuit Everglades City. Is hier ook een alligatorfarm bij? (ben ik vergeten, is al 10 jaar terug).
- Wat zijn de leukste dingen op de Keys?

Alle tips/idee-en zijn welkom!

Francien
12-01-10, 15:05
Welkom Hawky!! Als ik jou was zou ik naar Hawks Cay( http://www.hawkscay.com/) resort gaan. Grapje! Moest ik gewoon aan denken toen in je naam zag.
Ik stel voor dat je eerst even kijkt op dit forum onder: The Florida Keys. Alle leuke tips en wetenswaardigheden over the Keys staan er vermeld. Als je dan nog vragen hebt.........kom je weer terug:).

pascalbrouwers
12-01-10, 15:18
Beste Hawky,
Welkom op dit geweldige forum

Discovery cove of universal :-k ja wat stel je je ervan voor.
Het zijn 2 totaal verschillende parken, die in de verste verte geen enkel raakvlak hebben..
Oh ja 1 je moet voor beide betalen hahahaha.

DC is een park waar je heen gaat om te zwemmen met de dolfijnen en de hele verdere dag gebruikt kunt maken vh rif om o.a. te zwemmen met rays...etc etc
Is een geweldige ervaring.
Zou ik zeker overwegen.

En universal is een echt attractieaprk, dat ook weer uit 2 gedeeltes bestaat ( universal studios en Island of adventure).
Als je erheen mocht gaan zou ik zeker beide parken doen.
En zeker dit jaar want dan gaat het Harry potter gedeelte open, en dat wil je echt niet missen.
Dan kun je alvast foto's maken van het potter gedeelte hahahahahaha, maar beter gezegd die moet je dan posten op dit forum, want als jij daar bent is dit gedeelte nog niet open deze staat gepland ergens in het voorjaar

Heb je de mogelijkheid ga dan naar beide universalparken en discovery cove, kost wat maar je krijgt er ook wat voor terug, onvergetelijke momenten... :grin:

Een andere optie zou kunnen zijn, dat je in Orlando alleen naar de universalparken gaat en eventueel ergens op de keys gaat zwemmen met dolfijnen.
Wellicht dat je het kunt kombineren met Key West.

Kennedy Space Center (voor de launch van 18 maart)
Dit is super gaaf, een neef van mij heeft dit al 3 keer meegemaakt en alle drie de keren isdeze een aantal dagen tot weken uitgesteld geworden....
Dus of 18 maart ook daadwerkelijk een lancering is, is nog maar de vraag, maar zou toch wel top zijn

De everglades = leuk om te doen, zeker neit overslaan.
Kijk eens op deze site: http://www.everglades.com/ hier heb je alls wat jij vraagt m.b.t. alligators en airboatrides

Hawky
18-01-10, 12:39
Ik begrijp dat het verschil tussen de 2 parken enorm is, maar het wordt me een beetje te duur om beide parken te doen. Eerst naar de Universal parken gaan, en dan ergens op de Keys zwemmen met dolfijnen is een goed idee!

Ik hoop echt dat de launch niet, of niet teveel, wordt uitgesteld. Dit wil ik namelijk absoluut niet missen!

Na veel te lezen op dit forum begin ik steeds meer een plaatje te krijgen van wat ik wil doen en wanneer :)

Ondertussen heb ik een hotel geboekt voor de eerste overnachting, namelijk 'La Quinta Inn (http://www.lq.com/lq/properties/propertyProfile.do?ident=LQ1050&propId=1050&savedSearchQuery=/lq/proxySearchRes.do%3FsearchCity%3DMiami%26searchRad ius%3D40%26searchState%3DFL%26searchCountry%3DUS%2 6indate%3D3%252F10%252F2010%26availability.palsra_ IND_D%3D10%26availability.palsra_IND_M%3D3%26avail ability.palsra_IND_Y%3D2010%26outdate%3D3%252F11%2 52F2010%26availability.palsra_OTD_D%3D11%26availab ility.palsra_OTD_M%3D3%26availability.palsra_OTD_Y %3D2010%26availability.palsra_RPC1%3D%26availabili ty.palsra_CCN1%3D%26availability.palsra_NRM%3D1%26 mapProvider%3DMapQuest%26searchType%3DGEO)' in Cutler Ridge. Als iemand hier ervaringen mee heeft, dan hoor ik dat graag.

Dus:
- 8 Maart, aankomst in Miami/ La Quinta Inn, Cutler Ridge.
- 9 Maart, Op naar Key West. Wellicht een tussenstop op Key Islamorada om te zwemmen met dolfijnen.
- 10 t/m 13 Maart: Key West. Te doen/bekijken: Ernest Hemingway Home & Museum. Sloppy Joe's/Duval Street. Southern Most Point of the USA?. Overnachting(en) Albury Court? The Paradise Inn? Courtney's Place?
- 13 t/m 15 Maart: Florida City/ The Everglades. Te Doen: Alligator Farm/Airboat. Overnachting: ??
- 15 t/m 17 Maart: Daytona Beach?
- 18/19 Maart: Shuttle Launch bekijken vanuit de Riverside Inn, Titusville.
- 20 t/m 23 Maart: Orlando. Universal Studio's
- 23 t/m 26 Maart: Miami (South?) Beach