PDA

Bekijk Volledige Versie : Ponderosa failliet? [NEE]



Maurice
10-01-10, 22:16
Hallo allemaal,

Weet iemand of de keten van Ponderosa restaurants failliet is ? Zijn van 18-12-2009 t/m 02-01-2010 in Florida geweest en vonden diverse Ponderosas leeg en verlaten. Er zijn natuurlijk zat andere restaurants maar wij gingen toch altijd wel een keer bij hun voor het buffet, vooral die langs de 192 t.o. Old town was altijd wel goed.

Grt. Maurice

Frans_Natasja
10-01-10, 22:37
Het zou jammer zijn als Ponderosa failliet is gegaan. Wij zijn er afgelopen zomer een aantal keer geweest. De website is nog wel gewoon online.

Michael66
10-01-10, 23:23
De website draait nog steeds. Echter, het locatie-overzicht geeft aan dat er 5 locaties in Orlando/Kissimmee zijn, maar daarna staan er maar 4 afressen. Misschien is alleen de 5e gesloten (m.i. zat die ook in Kissimmee aan de 192).

Locaties: http://www.ponderosaorlando.com/pages/locations2.html

ORLANDO

6362 International Drive • Orlando 1/4 Mile South of Wet 'N Wild. Trolley Stop 10
8510 International Drive • Orlando 2 Mile South of SeaWorld. Trolley Stop 20
KISSIMMEE

7598 West Highway 192 (Irlo Bronson) • Kissimme (Mile Marker 5-6)
5771 West Highway 192 (Irlo Bronson) • Kissimme Across from Old Town (Mile Marker 9)

Sunshine State
10-01-10, 23:34
Het is een gevecht voor het moeder bedrijf :

Metromedia Restaurant Group (Ponderosa Steakhouse, Bonanza Steakhouse)

Filed Chapter 11 on October 22, 2008
Has closed 28 company-owned Ponderosa restaurants since filing Chapter 11.
Court approved disclosure statement, which contains a bankruptcy exit plan in August. Creditors have until September 22nd to respond to it. A hearing to approve the plan is set for September 29, 2009.
Plans to emerge from bankruptcy with 225 Ponderosa and 48 Bonanza restaurants.
Will get three loans from Metromedia Co., a $9.3 million loan, $5.84 million in exit financing to pay off the DIP loan, and a $4.68 million working capital line of credit
The company changed its name to Homestyle Dining LLC.
Emerged from Chapter 11 on October 14, 2009.

Frans_Natasja
11-01-10, 17:37
Zou het echt jammer vinden als de restaurants dicht zouden blijven. Vooral de Ponderosa tegenover Old Town beviel ons goed.

Nance
11-01-10, 22:55
Wij zijn vorige week nog bij de Ponderosa geweest aan de 7598 West Irlo Bronson Hwy en toen was het ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel rustig. Toen we met Bob - de manager - spraken vertelde hij dat de omzet in 2009 20% gezakt was vergeleken met 2008. En voor 2010 was de voorspelling dat de omzet met 30% zou zakken :shock:

Toen we in 2008 zijn geweest was het iedere keer volle bak. Nu als we gingen zaten er steeds maar max. 10 tafels vol met mensen... Dus echt goed gaat het niet met Ponderosa.

mineke
11-01-10, 23:43
Wij zijn in Mei 2009 naar de Ponderosa Steakhouse geweest in St. Petersburg, echter toen we in November 2009 weer gingen bleek hij gesloten te zijn.
grtjes Mineke

wasp
12-01-10, 00:19
Hallo, hier een berichtje uit Orlando.
Ponderosa op de 192 gewoon open hoor.


Groeten Wasp

reneefrankrijk
12-01-10, 16:52
Nance, die Ponderosa, is dat ten westen van de I-4?

Ponderosa is toch goed betaalbaar. Hebben de duurdere restaurants ook zo veel problemen?

Nance
12-01-10, 21:25
Hey Renee,

Dat klopt. Die Ponderosa ligt ten Westen van de I4; wij reden dan richting Davenport :-D

6foot6
12-01-10, 23:19
Ponderosa op de 192 gewoon open hoor.Er zijn/waren minstens drie Ponderosa's aan de 192

http://www.ponderosasteakhouses.com/ponderosa/locations_results.php

Pietc
20-01-10, 08:16
Wij waren ook in December naar de Ponderosa op de 7598 West Irlo Bronson Hwy geweest en toen was het ook absurd rustig. Eerlijk gezegd viel het eten die dag ook tegen dus erg jammer :(.

nootje2
02-02-10, 23:59
Het gaat inderdaad erg slecht met vele restaurants en ook hotels in Orlando/Kissimmee. Wij hebben vorig jaar ook vaak in vrijwel lege restaurants gezeten. Niet alleen bij Ponderosa. Hier zijn meerdere oorzaken voor te benoemen te beginnen natuurlijk met de recessie, maar daarnaast in het geval van Ponderosa ook de grote concurrent Golden Corral die steeds meer vestigingen opent en er gewoon stukken beter uitziet en veel beter eten voorschotelt.
Een andere oorzaak is dat wij toeristen ook slimmer worden en steeds vaker in villa's verblijven waar we zelf onze maaltijd klaar kunnen maken. We gaan nog wel uit eten maar lang niet meer iedere dag. Dus als je dat gaat bekijken voor alle bezoekers, dan is het logisch dat het aantal restaurantbezoeken in het geheel omlaag gaan.
Met het bovenstaande in je achterhoofd is het te begrijpen dat de gemiddelde toerist niet meer zo vaak uit eten gaat als voorheen, en wanneer hij dat wel doet dan wil hij ook iets bijzonders, dus juist de wat duurdere restaurants zien een stijging van hun omzet. Jeetje, lang verhaal zeg, zal volgende keer wat beknopter zijn.

Meri
03-02-10, 11:00
Ik heb vorig jaar niet echt gemerkt van dat het rustig is in de restaurants. Soms moesten we zelfs even wachten voor een tafeltje. Misschien de tijdstip voor wanneer je wilt aanschuiven.
Als wij op vakantie zijn wil ik echt niet koken hooguit een salade halen of de bbq aansteken (maar dat laat ik dan aan manlief over;-)), maar ik ga niet met pannen in de weer. Kook heel het jaar, maar in de vakantie absoluut niet. Als je hier in Nederland 3 weken achter elkaar uit eten gaat, dan ben je bankroet, maar in Amerika is het lekker goedkoop voor ons:razz:. Nee mij zie je niet koken op vakantie,. Er is genoeg gezond eten te vinden in restaurants.:lol:

pzomerdijk
03-02-10, 13:05
Hebben in de afgelopen jaren regelmatig bij Ponderosa gegeten! Altijd naar tevredenheid en voor weinig geld.... (ong. 40 dollar voor 3 personen). Vorig jaar zagen we inderdaad dat Golden Coral erg druk was.... Nou, wij er ook heen.... Ponderosa is een ,,vreetschuur'' maar dit was een ,,super super vreetschuur''. Smaken verschillen maar het eten was nou ook niet je van het... En wat een verschrikkelijke smeerbende rondom de buffetten en tafels .... Ons zullen ze er niet meer zien... Misschien verkeerde moment geweest, dat zou kunnen maar onze voorkeur gaat toch uit naar Ponderosa. Volgens mij zijn alle vestigingen rondom Kissimmee en Orlando nog gewoon open....

belinda680
03-02-10, 17:56
wij wilden gaan ontbijten in ponderosa is dat nog steeds zo en is het nog wat? anders gaa we de eerste dag gewoon naar de mac gr Belinda

reneefrankrijk
15-02-10, 01:55
We zijn vorige week 1 x bij de Ponderosa aan de west 192 geweest maar dat was ook de laatste keer. Ze hadden er wel lekkere bananabread. Maar duidelijk minder in kwaliteit dan Sizzler of Golden Corral (onder de buffetten dus). Er was ook bijna niemand.

rudy
24-06-10, 00:06
We zijn [helaas] net weer terug en de ponderosa t.o. Oldtown is open. We zijn hier s'avonds 4x geweest en alle keren goed en veel gegeten.Ook de 2 ponderosa's op I-drive zijn open [niet geweest]. De ponderosa op de hoek SR535 en vineland staat leeg.

carmen1988
21-07-10, 22:53
Ik heb vorig jaar oktober bij de Panderosa op de I-drive gegeten. En moet zeggen ik vond het niet echt lekker. Het jaar daar voor was het een stuk beter! Waren nu ook bijna geen mensen in het restaurant. Dus ben benieuwt als ik in september ga of er dan nog meer gesloten zijn.

hrjhaan
22-07-10, 04:39
Wij hebben deze week ook gegeten bij Ponderosa tegenover Old Town Kissimmee. Eten was niet echt bijzonder, maar ook niet slecht. Bediening was prima. Nog even met de serveerster gepraat over de tip. Het is de bedoeling dat je die op de tafel achter laat. Je betaald nl. al meteen bij binnenkomst. Dit vond ik wel wat minder, moet je in een klein halletje snel even beslissen wat je wilt eten. Het was best wel druk op zaterdagavond.

looney
22-07-10, 12:52
nou ik ga al vast en zeker niet meer. Vond het zwaar tegenvallen! Slechtste restaurant van de hele vakantie

weimar
23-07-10, 05:56
Ik geef toe, het kost niets. Maar we zijn er dit jaar toch weer heen gegaan (t.o. hotel na aankomst in Orlando, moe en geen zin om te zoeken). Het was op zich te eten, alleen was alles heel zoet, vooral de sidedishes. Sweet potato casserole hoort zoet, maar dit was extra gezoet! En dat gold voor meer onderdelen van het eten. En het cornbread is niet lekker.
Maar toegegeven, het is goedkoop. En smaken verschillen gelukkig.

Volgende ochtend ontbeten bij Dennys, dat is wel een favoriet van ons (en Dunkin, voor koffie en donuts).
Tip: gebruik Tripadvisor om de lokale favorieten te achterhalen. Werkt niet altijd, maar helpt een goed eind op weg.

Frannie
30-07-10, 13:18
Wij zijn net terug uit Orlando, en hebben er juist erg lekker gegeten bij de Ponderosa op I-drive (heerlijke chicken breast). Ook Sizzler was favoriet en natuurlijk de Dunkin.

Voor s'avonds vind ik Sweet Tomatoes op I-drive een aanrader. Een salade en soepbar voornamelijk (is weer eens wat anders dan steak en patat), maar ook verschillende pasta's en foccacia's. Zeker proberen!

Schippersg
31-10-10, 14:58
zou super jammer zijn als ponderosa dicht is.
dit was een fijn en goedkoop eethuisje