PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: David0ff



david0ff
09-01-10, 01:12
Hey Florida-folks.

Ik ben david, 24 jaar en woon in Antwerpen. Ik vertrek 30/06/2010 samen met een vriend voor 14 dagen naar Miami South-Beach. Wou al lang eens naar de VS maar eigenlijk niet naar Miami specifiek. Toen ik een advertentie zag voor een goedkope vlucht heb ik beslist niet langer te wachten en heb ik onmiddelijk rondgebeld wie mee wou en de dag erna geboekt. Het klinkt impulsief, en dat is het ook, maar dat werkt voor mij het beste. Als ik te lang twijfel komt het er niet van.
Ik zit al enkele dagen op het net te speuren naar allerhande tips, regels, bezienswaardigheden etc.
Ik heb nog zo' 2145,6 vragen maar zal ze jullie besparen.
Wat ik me ook afvroeg is of het daar dan ook schoolvakantie is. En hoe het met het uitgaan gesteld is in juli.

Bedankt en als jullie nog iets willen weten vraag je't maar! :sun:

Francien
09-01-10, 10:18
Hoi David!!! Welkom. Ik denk dat bijna al je 2145,6 vragen hier op dit forum beantwoord kunnen worden. Het lijkt in eerste instantie wat onoverzichtelijk op het forum, maar als je even de tijd neemt om het een en ander te lezen, zul je zien dat we allemaal met dezelfde vragen zitten/gezeten hebben en het Forum heel overzichtelijk ingedeeld is. Dit is ook 1 van de functie van een forum, het is een leuk en mooi naslagwerk voor alle Floridagekken.
Wat het weer betreft: mij vind je aan de andere kant van Florida een paar keer per jaar. Om precies te zijn in Naples/Bonita Springs. Wij hebben een huis daar. Mijn ervaring is dat het minder regent aan de Golf van Mexicokant dan aan de Atlantische kant. Miami is vaak bewolkt in Juli, maar you know what? Jij bent daar blij mee, want het is daar altijd zo verschrikkelijk heet in juli. Een beetje bewolking kan geen kwaad en je kunt dan gewoon naar het strand hoor. Kijk wel uit met onweer op die brede stranden, gauw naar binnen met donderslag. Neem geen risico! De schoolvakanties zijn in de USA ook verdeeld, maar in juli zijn alle scholen vrij. Veel kinderen in de USA zijn ondergebracht in zomerkampen, omdat een vakantie van 3 maanden best lang is. Vooral voor werkende ouders. In juli is South Beach dus lekker druk. Huur wel een auto, want 14 dagen op 1 plek is niet aan te raden. Je loopt in Miami niet even het 'dorp" in zoals in Spanje. Vergelijk Miami dan ook niet met een Europese zonvakantie, bereid je voor op een andere cultuur, andere mensen (veel latino's), spaans overal en een ander klimaat. You'll love it!!!!!!!!!

david0ff
09-01-10, 18:51
Een huis in Florida... You lucky bastard ;)

Super uitleg! Elke dag leer ik bij over miami en ik had meer een beeld alsof het heel het jaar door "spring break" was.
Ik kan niet wachten om te vertrekken. Vind het wel jammer dat het vaak bewolkt is in juli, ik ben gek op de zon, hoe heet dat die ook mag zijn!
Zoals het er nu naar uitziet zullen we in het hotel "Riviera South Beach" logeren. 4sterren hotel, nu met vroegboekkorting -50%. Er is echter nog geen hotel vastgelegd.

Geetz David