PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: keizertjuh



Keizertjuh
08-01-10, 20:11
Hoi allemaal,
Ik ga 15 mei 2010 voor 20 dagen naar florida. Ik wilde mijn hele leven(22jaar) al naar florida toe. Geen idee waarom maar het zit in me hoofd en gelukkig ga ik er dit jaar heen. Ik ga samen met mijn vriendin. Wij hebben een auto gehuurd en gaan door florida rijden. Nu wilde ik de volgende dingen weten..

1. Welke sport kan ik in Mei/ begin Juni zien in Florida?
2. Wat zijn de dingen die je moet hebben gedaan/gezien in Florida.
3. Wat is er allemaal op miami beach te doen?

Als je zelf nog dingen hebt die wij kunnen gaan doen in florida vertel het dan.

Oja wij zijn 1 week lang in Disney. dus hebben wij 2 weken voor heel florida. Wij gaan naar de volgende plaatsen.(in volgorde vanaf de aankomst)

- Aankomst Orlando auto halen en dan naar Kissimmee
- Cocao Beach
- Miami Beach(2 dagen)
- Key Largo
- Key West(2 dagen)
- Homestead
- Everglades
- Naples
- Sarasota
- Tampa
- Auto terug brengen naar vliegveld en dan 1 week in Disney Resort

Dit is ons schema.

Francien
08-01-10, 22:47
Welkom!! Na 22 jaar wachten gaat dit um dan eindelijk worden!! Je reislijst is mooi. Alle goeie plekken zie ik staan, maar wat ga je in Homestead doen? Ooit compleet weggevaagd. Dit doorrijdorpje bestaat nu alleen nog maar uit een paar winkels en een kerk. 2 snelle tips: 1)eten in de Sandbar of the Beach House (zelfde eigenaar) op Anna Maria Island als je je toch in de buurt van Sarasota bent: http://www.sandbar-restaurant.com/ (voeten in het zand, glas in de hand!).2) Je auto niet inleveren in het Disney Resort. Zoveel te zien rondom Disney in die week, dat ik eigen vervoer altijd aan zal raden. Veel plezier met het lezen van tips en reisverslagen op dit leuke forum!

Keizertjuh
09-01-10, 15:47
oke dan je voor je tips. Wij willen de hele week in disney blijven en anders nemen we een taxi of de benen wagen. Ik word 7 mei 23 en mijn vriendin is al 25 dus is het auto huren aardig duur geworden, vandaar dat we de auto in leveren. het scheelt ons voor 1 week al 400 zoveel euro, en dat wil ik liever gebruiken aan leuke dingen kopen, tattoo laten zetten in miami beach(love-hate tattoo) ook bekend van miami ink van discovery channel.

pascalbrouwers
09-01-10, 16:03
Hey keizertjuh.,
Kan je vriendin niet de auto huren.... en dat jij bijrijder bent of maakt dat niets uit kwa prijs....
Zou toch overwegen om de auto een week langer te huren als het kan..., Daar heeft francien wel gelijk in :-D, maar goed moet niet ten koste van andere leuke dingen gaan.

Kijk even wat jullie allemaal willen doen In Orlando, en of het dan toch de moeite waard is om 1-tje te huren..

Homestead zou ik ook skippen, is niets te beleven oh ja op een wal mart super store na hahahaha

Vanuit Miami = het ongeveer een uurtje rijden naar de everglades.
Dus dat is geen probleem.
Je kunt het ook kombineren als je terug komt vd Keys.
Vertrek dan vroeg en rij meteen door naar de everglades.

Miami Beach is leuk, groot breed strand.
Op het strand zelf is relatief weinig te doen.
Je kunt het niet vergelijken met onze stranden, waar binnen loopafstand wel een strandtentje te vinden is voor een biertje of zo :-D
Maar aan de overkant van het strand = het super geweldige clubs restaurantjes vergeet wel je ID niet.

Dingen die je gedaan moet hebben..
Zwemmen met dolfijnen
zwemmen met manatees
doorzakken op de keys tot s'morgensvroeg hahaha

susses ermee

Ta2 Gerrit
09-01-10, 16:16
het schilt ons voor 1 week al 400 zoveel euro, en dat wil ik liever gebruiken aan leuke dingen kopen, tattoo laten zetten in miami beach(love-hate tattoo) ook bekend van miami ink van discovery channel.

Dat zal dan geen mega tattoo worden, als je "maar" 400 euro wil besteden :mrgreen:

corrus
09-01-10, 19:47
Hey keizertjuh.,
Kan je vriendin niet de auto huren.... en dat jij bijrijder bent of maakt dat niets uit kwa prijs....


Wat jij hier verteld, kan helemaal niet. :D

Het is OF iedereen rijdt op het contract voor 24 jaar en ouder...
OF... iedereen rijdt op het contract met de "Under Age" clausule...

Niet de één wél en de ander niet.

Keizertjuh
10-01-10, 11:38
Wat jij hier verteld, kan helemaal niet. :D

Het is OF iedereen rijdt op het contract voor 24 jaar en ouder...
OF... iedereen rijdt op het contract met de "Under Age" clausule...

Niet de één wél en de ander niet.


Dit heb jij helemaal goed gezien. Als we allebei willen rijden dan is het veel duurder. We hebben het allbei al geprobeerd en we komen toch steeds tot de conclusie dat het goedkoper is als me vriendin alleen rijd. Kleine stukjes wil ik ook wel rijden, ben niet zo'n brokkenpiloot. Maar we moeten volgens jullie homestead skippen. Iemand een alternatief voor dat??

Francien
10-01-10, 14:49
Ja, een dag langer in Naples area of Sarasota area, het mooiste stukje Florida......vind ik....

corrus
10-01-10, 17:08
we komen toch steeds tot de conclusie dat het goedkoper is als me vriendin alleen rijd. Kleine stukjes wil ik ook wel rijden, ben niet zo'n brokkenpiloot.

Alleen even onthouden, indien je gaat rijden zonder dat je op contract staat, doe je volgens de Amerikaanse wet aan Joy Riding...
Gebeurt er ook maar iets... dan zijn jullie in het geheel niet verzekerd...
Niet voor de auto, niet voor anderen, niet voor jullie zelf...niet evt. met een reisverzekering (noem maar op) helemaal niets...
Bovendien is het strafbaar... dan beland je in de gevangenis.
En de lawsuits zijn zo hoog dat ze je zelfs hier in Nederland via een Nederlandse advokaat de geleden schade (van al gauw een paar miljoen) op je gaan verhalen.

Ieder z'n meug...
Mijn advies is: niet op het huurcontract??
Helemaal niet gaan rijden, (zelfs niet de auto inparkeren)

Keizertjuh
11-01-10, 16:59
oke..dan rijd me vriendin en geniet ik van de scenery:D