PDA

Bekijk Volledige Versie : Auto huren 2010-2012



Pagina's : [1] 2 3 4 5

ghermsen
05-01-10, 22:03
Wat te denken van www.eautohuur.be!!!!!!!!

derrobbie
05-01-10, 23:23
net eens even gezien naar eautohuur.be, maar voor ons zijn de duitse vrienden toch echt aanzienlijk goedkoper hoor.
Een Midsize SUV (Saturn VUE) kost ons met premiumpakket bij eautohuur.be €664,- terwijl we bij usareisen.de 'maar' €564,- kwijt zijn voor het zelfde pakket.

ghermsen
06-01-10, 14:45
geboekt een full-size SUV (Dodge durango), een week in april en 1 week in mei. Bij eautohuur 619e en bij usareizen 860e. Hetzelfde pakket!!!!

Hebben ovderigens een prijsgarantie. als je ergens een type/merk auto boekt voor een lagere prijs dan bij eautohuur dan gaat men er onder zitten......

Ta2 Gerrit
06-01-10, 15:06
Ik kom anders bij Usareisen voor die periode nog iets goedkoper uit. Vreemd......
En dan met het duurste pakket.
http://img527.imageshack.us/img527/7908/durangol.jpg (http://img527.imageshack.us/i/durangol.jpg/)

Dus ik ben erg benieuwd hoe je dat berekend hebt :mrgreen:

patgooss
06-01-10, 15:35
Re: ghermsen
Heb je die bij Alamo.nl geboekt wat heb je hier dna voor betaalt als ik vragen mag?
ben wel benieuwd of dit dan goedkoper is dan de Duitse vrienden

Ik heb via onze Duitse vrienden de auto's geboekt. 609 euro per stuk voor 22 dagen. Dollar was nog 10 euro goedkoper maar ik ga voor Alamo.

calypso
06-01-10, 16:29
Ok dat dacht ik dus is Usareisen.de toch weer goedkoper uit ;-)
Vond het al verdacht dat alamo.nl goedkoper zou kunnen zijn.

patgooss
06-01-10, 17:27
Nee, zelfs als je ergens een kortingscode vandaan kan peuteren (zoals Mastercard nu heeft) zijn ze te duur. Usareisen.de blijft goedkoop.

ghermsen
06-01-10, 19:27
Bij mijn eerste vergelijking kwam ik bij usareisen een stuk duurder uit. Denk dat ik 2 paketten door elkaar heb gehaald. Dezelfde paketten, zelfde type auto is toch nog steeds het goedkoopste bij eautohuur......

eautohuur:
Auto Type: Dodge Durango of soortgelijk

Ophaal Gegevens
Land: VS - Florida
Stad: Orlando International Luchthaven
Locatie: Orlando International Luchthaven
Datum: 25 apr 2010 17:00

Aflever Gegevens

Locatie: Orlando International Luchthaven
Datum: 12 mei 2010 17:00

Vluchtnummer: BA2037
Gevraagde Extras:
Speciale Verzoeken: N/A
Pick-up info: CFC Charge - $2.50+Tax per day to a maximum of $12.50+Tax for rentals commencing at Orlando Airport, payable locally

Saldo reeds voldaan: € 80.00
Uitstaand saldo: € 604.81 Dit zal een automatische incasso zijn op: 11 apr 2010
Totale Kosten: €684.81

usareisen:
erfolgt auf Basis der Saisonpreise
vom 01.04.2010 bis zum 31.10.2010
Fahrzeugkategorie:
FW - Fullsize-SUV 4türig
Leistungs-Paket:
Super-Spar-PLUS-Preise
Anmietstation:
Orlando International Airport (MCO) Florida (http://javascript<b></b>:fenster1('../maps/showmap.php?id=6&stat=3461','900');)
Annahme:
25.04.2010 17:00 Uhr
Abgabestation:
Orlando International Airport (MCO) Florida
Abgabe:
12.05.2010 17:00 Uhr ( entspricht 17 Tage )
Basis-Mietpreis:
771,00 Euro
Ermäßigung:
- 3% Ermäßigung
zusätzlich:
- 5% Frühbucher
Sie zahlen:
709,32 Euro

zie tekst van eautohuur:
Uw tijd is kostbaar, daarom zit u goed bij eAutohuur.be. Door met alle bekende autoverhuurleveranciers samen te werken verzekeren wij u dat u maar één zoektocht hoeft te maken om de beste prijs voor uw huurauto te vinden. Ons Prijsgarantie Team heeft constant contact met onze leveranciers om er zeker van te zijn dat wij de beste prijzen bieden en checkt de prijzen van onze competitie om er zeker van te zijn dat onze prijzen de beste zijn.
In het onwaarschijnlijke geval dat u een lagere prijs vindt, zullen wij deze voor u verbeteren.
Als u van onze prijsgarantie gebruik wilt maken bel ons dan op ons gratis telefoon nummer x of vul onderstaand formulier in en wij zullen contact met u opnemen.
</SPAN>

marcel364
07-01-10, 09:27
Welke type auto moeten we nemen als we met 4 personen gaan. incl 2 grote en 2 kleine koffers.

Ta2 Gerrit
07-01-10, 10:01
Het ligt natuurlijk aan je persoonlijke voorkeur, maar ik zou gaan voor de midsize SUV.
Vanwege zijn ruimte, maar ook door de hoge zit, zodat je mooi overzicht hebt.

Wil je iets ruimer, pak dan een standard SUV, maar is de auto alleen nodig om je éénmalig volbepakt van en naar vliegveld en hotel te vervoeren, en voor de rest zonder bagage te rijden, dan voldoet een intermdiate of fullsize personenauto ook.

Keuzes genoeg dus, maar mij persoonlijke voorkeur gaat toch uit naar de SUV.

Lea
07-01-10, 11:10
Hoe gaat het eigenlijk met het terug brengen van de auto, hoeveel tijd gaat daar gemiddelt in zitten. Wil dit graag weten omdat je ook weer 3 uur van te voren in moet checken voor het vliegtuig, zodat we ruim van te voren kunnen vertrekken.

derrobbie
07-01-10, 12:23
Oh, dat gaat normaal gesproken erg snel, mits er natuurlijk geen rare dingen aan de auto mankeren.
Wij waren de laatste keer binnen 5 minuten klaar.
Ze checken de auto en je krijgt een bonnetje van bewijs van inlevering. (goed bewaren)

knaapje
07-01-10, 12:42
..............en je krijgt een bonnetje van bewijs van inlevering. (goed bewaren)


En ondanks je haast, controleer ter plekke het bonnetje of de afrekening klopt.
Het kan je later een heleboel ergernis en gemail schelen.

Knaapje

Lea
07-01-10, 13:55
neem aan dat die controle in de garage plaatsvind niet dat je weer naar de balie moet op vliegveld?

Maarten-Annique
07-01-10, 14:07
Je rijdt gewoon het terrein van de verhuurmaatschappij op en volgt de aanwijzingen (borden en personeel). Vervolgens scannen ze de streepjescode op je auto, noteren de km-stand, je krijgt een bonnetje en weg ben je. Ik denk niet dat je de 5 minuten haalt.

Lea
07-01-10, 14:08
Valt al met al nogal mee, kunnen we iets langer van de vakantie genieten zal dan toch al rot genoeg zijn dat we weer weg moeten dan.

[verwijderd]
07-01-10, 14:36
Wat ik de laatste tijd doe is eerst de familie met koffers droppen zodat die alvast naar de balie kunnen en dan lever ik de auto in, in oktober kwamen er zoveel auto's tegelijk terug en er stonden wel 2 mensen om alles in orde te maken, dan moet je dus wel even wachten op je bonnetje.

Toen ik eindelijk zover was stond mijn vrouw bij de balie en hoefde ik daar niet ook nog een keer te wachten. Zo en zo scheelt het een hoop gesleep met die koffers vanaf de rental naar de vertrekhal.



Is er misschien een moderator die het jaartal uit de titel kan halen ? Dan kunnen we gewoon hier doorgaan. ;-)

belinda680
07-01-10, 14:52
hallo ik had een vraagje over welke auto je nu mee kreeg als je een compact huurt. 2 jaar geleden kregen we een chevrolet mee maar ik ben benieuwd welke je nog meer kan uitzoeken:?::?::?::?::?::?:
gr Belinda680

Teleton
07-01-10, 16:29
vraagje over welke auto je nu mee kreeg als je een compact huurt. Dan krijg je een compact car bijvoorbeeld een Dodge Caliber or similar. Vergelijkbaar met bijv. een Opel Astra. Met ruimte voor 2 volwassen, 2 kinderen en 3 koffers. De Or Similar is de meest verhuurde auto. Je krijgt dus een auto uit de categorie die je hebt gehuurd.....tenzij deze niet voorradig is. Dan krijg je een auto uit de volgende, hogere categorie. Merken en modellen kunnen per dag wisselen.

Met de komst van de midsize suv Equinox klasse bei die deutsche freunde van www.usareisen.de (http://www.usareisen.de) huren vrij veel forumleden overigens deze klasse. Voor een paar euro per dag meer willen zij de zekerheid van een redelijke ruime robuuste auto.

Katrientje
08-01-10, 09:41
Zit zelf te twijfelen tussen Compact & Midsize SUV. Ben wat bang dat het verbruik van de SUV te hoog is. Hebben jullie hier ervaringen mee? Viel het best mee?

rob gertsen
08-01-10, 10:06
Zit zelf te twijfelen tussen Compact & Midsize SUV. Ben wat bang dat het verbruik van de SUV te hoog is.

Over het gebruik zou ik me niet zo druk maken als ik jou was. De benzine kost in verhouding nog steeds niet erg veel. Het verschil tussen compact en midsize vwb het verbruik weet ik niet. Maar op basis daarvan zou ik mijn keuze niet bepalen. Neem gewoon een ruime auto waar je jezelf en je spullen goed in kwijt kunt.

Ta2 Gerrit
08-01-10, 10:08
Ik heb van al z'n leven nog nooit op het benzineverbruik gelet, want die is zo schandalig goedkoop t.o.v. hier dat het gewoon leuk is om daar te tanken.
Hoewel de prijzen al weer iets aan het stijgen zijn :-)

En we crossen wat mijlen af in de US. Maar het verschil is niet spectaculair.
Hier heb je een plaatje met de auto's die Alamo opgeeft als Compact en Mid-size SUV.
http://img690.imageshack.us/img690/8121/fuelcompare.jpg (http://img690.imageshack.us/i/fuelcompare.jpg/)
De onderste prijzen zijn de kosten en verbruik voor brandstof per 25 mijl (gemiddeld)
Ik zou dus gewoon de SUV nemen ;-)

Bron: http://www.fueleconomy.gov/feg/sbs.htm

Ceetje
08-01-10, 15:13
Wat te denken van www.eautohuur.be (http://www.eautohuur.be)!!!!!!!!
e-autohuur was ook veel duurder dan holidayautos.nl voor een 6 dagen IJsland voorafgaand aan de trip naar het Noordoosten van de VS. De auto in de VS weer gehuurd bij usareisen. Kwam weer als goedkoopste uit de bus.

star
09-01-10, 12:06
ik heb het voorbeeld van de eerste poster ghermsen eens nagekeken. Het is toch echt dat bijv een Full-size SUV bij eautohuur goedkoper is dan bij usareisen. Kunnen de mensen die hier aangeven dat usareisen steeds de goedkoopste is dit aangeven met concrete voorbeelden??? Ben erg benieuwd.

Teleton
09-01-10, 12:22
Kunnen de mensen die hier aangeven dat usareisen steeds de goedkoopste is dit aangeven met concrete voorbeelden??? Ben erg benieuwd. Volgens mij wordt hier op het FLorum aangegeven dat je de prijzen altijd met andere aanbieders moet vergelijken. In de Equinox klasse komt usareisen vrijwel altijd als goedkoopste aanbieder uit de bus.

In het topic usareisen vind je veel prijzen. Wanneer je dit eventueel betwijfelt, kan je het gemakkelijk zelf op de sites controleren, toch?

Maarten-Annique
09-01-10, 12:29
voorbeeld 1:
Van 8-5-2010 t/m 29-5-2010
Full size SUV Dodge Durango

Eautohuur: €810,35
USAreisen: €803,16

voorbeeld 2:
Van 8-5-2010 t/m 29-5-2010
Midsize SUV (bijvoorbeeld Saturn Vue)

Eautohuur: €606,45
USAreisen: €485,76

Voor meer voorbeelden bezoek de beide sites!

star
09-01-10, 12:56
Voorbeeld: 25 april-12 mei 2010
Eautohuur: Auto Type: Dodge Durango of gelijkwaardig 589.81 (EUR)
Usareisen: 709.32

Maarten-Annique
09-01-10, 14:09
En daarom moet je dus altijd vergelijken!
Maar over het algemeen komt voor mij USAreisen er het goedkoopst uit.
Uitzonderingen bevestigen de regel...

SjonnieM
09-01-10, 21:30
Hoi,

Weet iemand of je in een full-size suv ook met 6 personen kan? Op de autoverhuur sites hebben ze het alleen over 4 volwassen en 1 kind, kan mij dat haast niet voorstellen met dat formaat. Ik heb ook nog even op de site van usareisen.de gekeken op zoek naar een e-mailadres maar niets gevonden.

Groet,
sjonniem.

Ta2 Gerrit
09-01-10, 22:29
De Tahoe die wij hadden was een sevenseater al is dat ook wat ruim gezegd.
Twee zetels voor, een ruime sofa in het midden en 2 stoelen er achter, dus ruim genoeg voor 6 personen.

En dan is er nog een bagageruimte van een 80cm diep en 1.20M breed. Voor gebruik rundumhause is hij supergeschikt voor 6 man. Voor een rondreis zou ik misschien toch kiezen voor een Minivan, die is wat ruimer.
En door de schufdeur(en) wat makkelijker in te stappen voor de "derde" rij.

diznie
10-01-10, 08:18
us rent a car (co.uk) was voor ons voor februari 2010 de goedkoopste. We betaalden €150 minder voor een 7 persoons minivan Alamo gold pakket dan bij usa reisen, waar we normaal altijd boeken. We hebben wel betaald in engelse ponden, dat scheelde behoorlijk tov de euro.

mrloes
10-01-10, 12:17
Diznie: ik heb de site even bekeken en t scheelt inderdaad behoorlijk als je een "quote" aanvraagt in Ponden ipv in Euro's. En uhm, dit mag dus? Je mag als Nederlander in Ponden betalen zonder dat ze vragen stellen? Ik word hier helemaal hyper van want we willen graag een 4x4 voor 7 personen en die kun je niet overal boeken en als t te boeken is, is de prijs behoorlijk. Bij US Rent a Car valt t reuze mee!

SjonnieM
10-01-10, 13:36
De Tahoe die wij hadden was een sevenseater al is dat ook wat ruim gezegd.



Bedankt, heb even bij uscarhire.co.uk gekeken en daar staat inderdaad een Seven Seater Suv.

ghermsen
10-01-10, 14:43
Bij eautohuur.be een 7zits SUV te huur (Dodge Durango) voor een prijs die nog lager is......

diznie
10-01-10, 14:54
Diznie: ik heb de site even bekeken en t scheelt inderdaad behoorlijk als je een "quote" aanvraagt in Ponden ipv in Euro's. En uhm, dit mag dus? Je mag als Nederlander in Ponden betalen zonder dat ze vragen stellen?

Uiteraard mag je in ponden betalen. gewoon met de cc, geen probleem en behoorlijk goedkoper. Een dag na de boeking krijg je een voucher via de mail die print je uit en hiermee kun je naar de balie van Alamo.

SjonnieM
10-01-10, 15:43
Heb net een full-size (7seat) SUV gereserveerd bij uscarhire.co.uk (orlandovillas.com)

2 weken gold € 529

usareisen.de € 614
eautohuur.be € 642

mrloes
10-01-10, 15:45
Zo dat heb je snel gedaan!! Woow, super hoor. Via welke aanbieder is t nu geregeld, Alamo of Budget? Welk type auto heb je? Extra bestuurders?

SjonnieM
10-01-10, 16:03
Zo dat heb je snel gedaan!! Woow, super hoor. Via welke aanbieder is t nu geregeld, Alamo of Budget? Welk type auto heb je? Extra bestuurders?

Ik zat het al een tijdje uit te stellen, dus dacht nu ga toch niet naar buiten dus regelen maar! Budget, ik heb een Seven Seater SUV 4x4 /gold inclusive gereserveerd en als ik het goed heb begrepen mag je 4 bestuurders bij het afhalen opgeven zonder extra kosten. Het type weet ik niet maar ik heb er alle vertrouwen dat het een goede auto is waar we 2 weken lekker in kunnen rondrijden :D

mrloes
10-01-10, 16:37
Ik ken t ... dat uitstellen ... ik ben maar bang dat ik iets over t hoofd zie.
Andere keren heb ik de huurauto altijd via t reisburo geboekt maar ik vind t toch wel erg veel schelen in prijs, pfoe. Op de website van Budget kun je de 7 seater terug vinden, t wordt daar een "standard elite" SUV genoemd. Ze geven aan dat er bar weinig bagage in kan, dat lijkt me in t echt wel mee vallen .. ?

Teleton
10-01-10, 17:58
Ze geven aan dat er bar weinig bagage in kan, dat lijkt me in t echt wel mee vallen .. ?

Bij sommige 7 seaters blijft er maar bar weinig ruimte over voor bagage als je alle zeven zitplaatsen gebruikt. Wij hadden er zo één; prima car maar niet geschikt om met één koffer per persoon rond te reizen als je met z'n zevenen bent. Ook niet met 7 middelgrote koffers.... Daarom geeft de verhuurder een realistische specificatie van de hoeveelheid beschikbare bagagereruimte bij een volledige bezetting.

Zelf zegt Budget hierover: if you reserve in the intermediate car class, for example, we'll have an intermediate available for you....... :-&. M.a.w. het wordt lastig reclameren als de or similar aan de specificaties voldoet.

Op deze site (http://www.edmunds.com/flipper/do/MediaNav/year=2009/make=ford/model=expeditionel/firstNav=Gallery/photoId=20228041)kan je vrij aardig zien dat de bagageruimte die in de Ford Expedition overblijft maar heel ondiep is als je de derde rij stoelen uitklapt.

Toegevoegd foto:

http://img707.imageshack.us/img707/7061/7seater.jpg (http://img707.imageshack.us/i/7seater.jpg/)

SjonnieM
10-01-10, 18:03
Ze geven aan dat er bar weinig bagage in kan, dat lijkt me in t echt wel mee vallen .. ?

Goed idee, ben ook even gaan kijken en inderdaad het lijkt op de std. elite met heel weinig bagageruimte. Voor ons maakt het niet zo veel uit, we gaan dit keer geen rondrit maken. We blijven 2 weken in Orlando en maar met 6 personen dus houden 1 plekje over voor wat bagage.

De vorige keer heb ik ook alles door het reisburo laten regelen, maar door het zelf te doen kan je een paar honderd euro uitsparen, die je daar véél beter kan besteden. En met wat hulp (en ervaringen) van de forumleden kom je er wel uit.

reneefrankrijk
10-01-10, 18:05
Wij hebben ook bij uscarhire.co.uk een 7 seater minivan gehuurd voor over 4 weken. We betaalden met de gunstige pond koers maar € 575 voor 20 dagen (2 bestuurders standaard inbegrepen). Een koopje.

mrloes
10-01-10, 18:15
Ik ga t toch echt serieus overwegen en bespreken met de mede-reizigers. We hebben t geld voor de huurauto in feite apart liggen dus ik betaal t liefst meteen alles, zijn we er maar vanaf.

We gaan met z'n vijven waarvan 3 echt volwassenen, de andere zijn 2 pubers! Ik neem aan dat er achter de 3e rij nog wel iets van kofferruimte is, toch? We gaan ook niet rond reizen, hebben een villa voor 2 weken. Op de heenweg zullen we iets van 4 koffers / reistassen hebben en wat handbagage. Terug is t misschien wat meer ivm t shoppen ginds maar dan moeten we maar ff proppen en de boel op schoot vast houden :)

knaapje
10-01-10, 18:21
Ik had in oktober een Ford Explorer, dus iets kleiner dan de Expedition.
Dit was de bagageruimte bij 3 rijen.

http://img690.imageshack.us/img690/3906/afb0163.jpg

Knaapje

Teleton
10-01-10, 18:22
We gaan met z'n vijven waarvan 3 echt volwassenen, de andere zijn 2 pubers!


Probleem opgelost, toch? In dat geval is een 7 seater meer dan genoeg want je kunt de derde rij gewoon inklappen. Zie de foto.

SjonnieM
10-01-10, 18:24
We hebben t geld voor de huurauto in feite apart liggen dus ik betaal t liefst meteen
alles, zijn we er maar vanaf.

Terug is t misschien wat meer ivm t shoppen ginds maar dan moeten we maar ff
proppen en de boel op schoot vast houden :)

Ik heb geen optie gezien om het gehele bedrag ineens te betalen er wordt direct 25 GBP van de cc afgeschreven en 8 weken voor vertrek het restant.

En hoezo misschien..;)
Iedereen verplicht minstens een koffer op schoot:lol:

mrloes
10-01-10, 18:25
Ja helemaal geweldig! Bedankt voor de foto, zoiets had ik ook wel gedacht.
De extra zit-ruimte is ook bedoeld voor als we een dag op pad gaan, dan kan 1 vd pubers achterin zitten als t even niet wil met die andere puber, hahaha. Van/naar t vliegveld kunnen we gewoon allemaal voorin, de achterste rij plat en daar de bagage in.

silvia37
11-01-10, 16:47
Auto geboek via reisorganisatie , voor 17 dagen
met verzekeringen en volle tank voor 382 euro

JKG
11-01-10, 17:04
Ik heb eens gekeken bij USAReisen.de om te vergelijken met een vakantie (pakket) bij USAFV, maar voor de 14 dagen dat ik een Compact Car huur bij USAFV, was deze bij USAReisen 8 euro goedkoper. Dat is voor mij ook de moeite niet. :) Waarschijnlijk wordt het naarmate de auto een stuk groter wordt aantrekkelijker bij USAReisen?

sasja
12-01-10, 21:52
hallo

Heeft iemand ervaringen met autohuur via Hotwire of Priceline?

Zo ja, hoe zit dat met de verzekeringen?

Ben erg benieuwd....

Teleton
13-01-10, 09:56
Zo ja, hoe zit dat met de verzekeringen?

Dat vind je gewoon op de site van Priceline als je de boeking doet, toch? Er staat keurig wat wel en wat niet inbegrepen is in de prijs.
Het advies dat je overigens meestel op dit forum leest is om, wanneer je niet goed op de hoogte bent van het amerikaanse systeem, gebruik te maken van de paketten die speciaal voor 'ons' ongeletterden op dat gebied zijn gemaakt.
Add Collision Damage Insurance

Get Collision Damage Insurance! For only $11.00 per day, you can insure your rental car against unforeseen loss or damage.
Click here (javascript:openDetailsPopUp();) for more information.
Yes, I'd like to purchase collision damage coverage for $11.00 per day.*

angelique100
14-01-10, 11:40
Even een vraagje:

normaal huren wij een minivan bij Hertz (7 pers) of Alamo (8 pers).
Nu zou ik eens iets anders willen maar wij hebben 6 zitplaatsen nodig (2 volw + 4 kids). Stel dat ik een Suv Full Size huur heb ik dan ongeveer dezelfde ruimte als de minivan. Wat is nu precies het verschil tussen de MV en de Suv en is de Fort expedition ook een full size SUV ?

Hawky
14-01-10, 11:50
Volgens Alamo.com is een Chevrolet Tahoe (fullsize SUV) goed voor 7 Personen,
maar minder baggage dan je zou willen (hoewel je natuurlijk maar 6 zitplaatsen nodig hebt).

De meeste fullsize SUV's zullen 5 tot 6 personen zijn. Alamo heeft ook auto's in categorieen 'Luxury SUV', 'Premium SUV' en 'Premium Crossover', waar 7 personen in passen (denk aan een Cadillac Escalade of een Chevrolet Suburban).


Het hangt er dus een beetje vanaf hoeveel baggage je meeneemt, hoewel ik denk dat je genoeg kwijt kan in een Suburban of een Ford Expedition.

EDIT: Volgens Hertz.com is een Ford Expedition een 8 persoons 'Large SUV', met genoeg baggageruimte ...
Ze hebben overigens ook een GMC Yukon XL, met nog meer ruimte.

angelique100
14-01-10, 12:13
De Fort Expedition hebben we een keer bij Hertz meegekregen omdat er niets anders beschikbaar was, echt een super auto ! (hadden een 7 pers minivan geboekt).

Het liefs willen we nu weer bij Alamo boeken omdat we daar vorig jaar zelf mochten kiezen. Maar al zou ik zo een grote Mpv(PF) boeken (bij usareisen) kom ik uit op 2200 euro voor 24 dagen ,wel een beetje duur.
De gewone Full size (FW) komt op 1265 maar als ik dan het risico loop dat er geen 6 pers beschikbaar zijn enkel 5pers heb ik dus een probleem. Koffers zijn altijd een probleem haha maar goed dat lossen we altijd wel op. Qua zitplaatsen zal ik dus wel vast zitten aan een Minivan ben ik bang....durf deze gok niet zo goed te nemen.

mrloes
14-01-10, 12:16
hi

Ik heb een paar x gemaild met iemand van US Rent a Car en hun leggen het uit als: je boekt een bepaalde categorie, dus geen merk of model. Als je bij hen de "7 seater 4x4 SUV" boekt krijgt je die ook en ben je dus verzekerd van 7 zitplaatsen. Het merk en model kan echter varieren.
Je kunt via hun boeken bij Budget en Alamo wat deze categorie betreft. Alamo is dan iets duurder.
Beide bieden t 'Gold' pakket aan.

Hawky
14-01-10, 12:23
Bij Hertz valt die GMC Yukon XL onder de categorie 'Prem Extra Capacity SUV'. Je mag er dus wel vanuit gaan dat dat genoeg ruimte oplevert voor 6 personen.
Je kan de verhuurmaatschappij natuurlijk altijd gewoon even een belletje geven.

ghermsen
14-01-10, 19:40
Ik denk niet dat je ergens anders goedkoper uitbent! Geboekt via eautohuur.be. Kwam wat hoger uit maar zag, na een speurtocht over het internet, dat usrentacar goedkoper uitkwam. Dit gemaild waarna eautohuur onder deze prijs ging zitten.....


Your Reservation details

Car Group: Dodge Durango or similar 7p
Pick-up Details:
country: USA - Florida
city: Orlando International Airport
location: Orlando International Airport
date: 25 Apr 2010 17:00

Drop-off details:
location: Orlando International Airport
date: 12 May 2010 17:00

Flight number: BA2037
Requested extras:
Special Requests: N/A
Pick-up info: CFC Charge - $2.50+Tax per day to a maximum of $12.50+Tax for rentals commencing at Orlando Airport, payable locally

Total Cost: £517.00/580e

Groot13
14-01-10, 20:03
Hallo allemaal, ik kreeg een tip van de villaeigenaar uit de US om eens hier te kijken voor een auto http://carhireflorida.net/ Misschien is deze site al bekend hier maar
ik heb natuurlijk nog niet ieder berichtje op dit forum gelezen. Ik had zelf al via een andere site een auto geboekt maar de prijzen op deze site zijn ook niet verkeerd.
Zij zeggen dat ze alleen maar goede ervaringen met deze site hebben dus wie weet
is het de moeite waard.
Hoop dat iemand zijn voordeel ermee kan doen!!

knaapje
14-01-10, 20:21
@Ghermsen

Dit is dus de eerste tegenvaller.
.........Pick-up info: CFC Charge - $2.50+Tax per day to a maximum of $12.50+Tax for rentals commencing at Orlando Airport, payable locally...........

Verder is uit de gekopieerde reservering niet duidelijk wat er wel in of niet in het tarief zit.

Knaapje

ghermsen
14-01-10, 20:23
Knaapje,
betreft het goldpakket, dus incl 2e bestuurder en volle tank. En inderdaad er komt 12.50 dollar plus enkele dollars tax bij die ter plaatse betaald moet worden......

Ta2 Gerrit
14-01-10, 21:48
Het is en blijft een mooie prijs. Ik, en ik denk vele anderen, ben dan ook erg benieuwd of er nog addertjes onder het gras zitten.
En of dat nou wel of niet het geval is (ik hoop het laatste) verwacht ik i.i.g. een verslag :-)

Dan is er weer een prijsvechter bij op dit forum, altijd goed.
Zelf zijn we ook even ontrouw aan onze Duitse vrienden. Niet voor deze, maar voor een volgende reis hebben we een mooie autoprijs bedongen bij één van de hier bekende USA specialsten.

Daar kon geen Duitser of Engelse Nederlander tegenop. Wel in combi met vliegtickets.
Maar ook die konden we niet goedkoper vinden voor die reis, dus een dubbel win\\:D/

Teleton
15-01-10, 10:19
Kwam wat hoger uit maar zag dat usrentacar goedkoper uitkwam. Dit gemaild waarna eautohuur onder deze prijs ging zitten.....
Total Cost: £517.00/580e

wat hoger......? Als ik het goed begrijp heb je nu bij eautohuur 580 euro betaald ? Dat was dus niet 'wat hoger' maar 228 euro hoger.

't Zou mooi zijn als er weer een prijsvechter bijkomt, zoals Gerrit ook al zegt. Maar ik ben benieuwd of er meer gelukkigen zijn die 28 procent korting op de geldende prijs krijgen. Misschien ben ik zelf wel de gelukkige....[-o<

http://img686.imageshack.us/img686/7541/dodgedeautohuurbe.jpg (http://img686.imageshack.us/i/dodgedeautohuurbe.jpg/)

angelique100
15-01-10, 11:34
toevallig heb ik net naar deze gekeken op e autohuur maar dan de 4x4 uitvoering en 7 pers voor 1296. (full size suv) welk soort auto kun je dan krijgen bij een 4x4 is de keuze dan beperkt?

Maar twijfel ook nog aan deze want deze klasse hebben we afgelopen zomer geboekt bij usareisen/alamo.


Op usa reisen de 8 pers bij Alamo boek kom ik op 1454 (24 dagen )
en bij eautohuur op 1294.

Ik snap niet zo goed wat het verschil is tussen een SUV en een minivan, alleen de deuren ? of ook de stoelen.
Weet iemand dit?
Wat kunnen wij het beste huren 2 volw + 4 kids. (kids moeten wel goed en ruim kunnen zitten)

[verwijderd]
15-01-10, 13:01
Ik heb de laatste keer voor Dollar gekozen en kies daar voor de komende vakantie ook weer voor, ik vond de auto die ik van Dollar mee kreeg beter qua staat dan die ik 2 maanden daarvoor van alamo mee kreeg en ze hadden allebei ruim 19000 miles op de teller.

Alamo heb ik de laatste vakantie wat mindere ervaringen mee gehad vandaar mijn switch.

Teleton
15-01-10, 13:06
Op de site van eautohuur vond ik de volgende clausule:



eAutohuur.be heeft een prijsgarantie. Als u elders een goedkoper maar gelijkwaardig aanbod vindt voordat u of nadat u geboekt heeft, maar vóórdat u de auto ophaalt, zullen wij die prijs voor u overtreffen. eAutohuur.be zal de juiste prijs en algemene voorwaarden van het andere aanbod eerst nagaan, u kunt aan de lijn wachten terwijl wij dit nagaan of als alternatief zal onze klantenservice u terugbellen. Het is belangrijk om te weten dat een gelijkwaardige prijs beide het produkt en de service omvat. Bijvoorbeeld als de andere prijs voor een huur buiten het vliegveld is en de prijs van eAutohuur is voor op het vliegveld dan wordt dit niet beschouwd als een gelijkwaardig aanbod.

Voor 'onze' periode van 6 weken vond ik de volgende prijzen bij verschillende aanbieders (1 driver, geen gratis tank benzine etc.) voor de midsize suv.

Usareisen.de € 971 (Dollar)
Dollar.de € 1002
Florida carhire € 1070 (Alamo GBP 1038)
Eautohuur € 1198 (onbekend)

Hawky
15-01-10, 13:15
Ik snap niet zo goed wat het verschil is tussen een SUV en een minivan, alleen de deuren ? of ook de stoelen.
Lijkt me toch niet zo heel moeilijk?
Een minivan is gewoon een busje... Net als een VW-transporter voor personen in Nederland.
Een SUV is een Sports Utility Vehicle (vaak offroad, 4 wiel aandrijving etc.), zoals hier de VW Touareg.

Dan heb je ook nog een Crossover, dat is zeg maar een gewone personenauto met het uiterlijk van een SUV. Verhoogde stationwagens dus eigenlijk. Zoals bijvoorbeeld een Volvo XC70

angelique100
15-01-10, 16:10
Lijkt me toch niet zo heel moeilijk?
Een minivan is gewoon een busje... Net als een VW-transporter voor personen in Nederland.

Toch wel ,….wij huren steeds een minivan maar nog nooit een busje gekregen /kunnen kiezen . Als v.b. van een mini -van wordt een Toyota Sienna aangegeven. Afgelopen jaar huurde wij de 8 pers mini van maar er stond niet 1 busje bij , allemaal waren het “space wagons” maar dan heel ruim. Daarom dacht ik dat het verschil met een SUV misschien de deuren waren omdat wij op de Ford Expedition (upgrade) na altijd auto’s met schuifdeuren hebben gehad.

ghermsen
15-01-10, 16:18
Nee ik werk niet bij autohuur.be, heb er ook geen aandelen, heb inderdaad 6x gepost over dit onderwerp, er zit geen addertje onder het gras, de moderator hoeft me niet na tr trekken (mag overigens wel hoor...) en of het nu 6 of 28% onder de prijs is het zal eerlijk gezegd allemaal een zorg zijn. Waar het om gaat is dat ik voor 17 dagen een Full-Size 4x4 SUV (Dodge Durango of gelijkwaardig) voor 7 personen heb geboekt, incl alle verzekeringen e.d.) voor de prijs van 517 engelse pouden = 580 euro!. Weliswaar na enige coorespondentie met de betreffende firma maar toch... En voor de azijnpissers onder ons.....er komt nog 12.50 dollar bij te voldoen aan de balie van AlAmo. Tenslotte voor iedereen die naar Florida gaat een prettige vakantie toegewenst met veel zon enzo......

Your Reservation details

Car Group: Dodge Durango or similar 7p
Pick-up Details:
country: USA - Florida
city: Orlando International Airport
location: Orlando International Airport
date: 25 Apr 2010 17:00

Drop-off details:
location: Orlando International Airport
date: 12 May 2010 17:00

Flight number: BA2037
Requested extras:
Special Requests: N/A
Pick-up info: CFC Charge - $2.50+Tax per day to a maximum of $12.50+Tax for rentals commencing at Orlando Airport, payable locally

Total Cost: £517.00

Deposit Paid: £65.00
Balance Due:£452.00
This will be automatically debited from your payment card on the: 28 Mar 2010

angelique100
15-01-10, 16:20
Ik heb toch echt wel het idee dat er mooie aanbiedingen bij zitten.
Bij usareisen betaal ik voor 24 dagen 1454.52 (alamo)
Bij eautohuur betaal ik voor hetzelfde 1294.26
ben er alleen nog niet achter bij welke verhuurder het is.

Vorig jaar hadden zij voor Costa Rica ook veruit de beste aanbieding voor een 4x4

mrloes
16-01-10, 18:07
Kwam dit net tegen op de site ('blog') van US Rent A Car:

Alamo Car Hire USA Price Increase on Monday (http://blog.usrentacar.co.uk/index.php/2010/01/16/alamo-car-hire-usa-price-increase-on-monday/)

Posted by admin in Car Rental (http://blog.usrentacar.co.uk/index.php/category/car-rental/), News (http://blog.usrentacar.co.uk/index.php/category/news/) | Tags :alamo (http://blog.usrentacar.co.uk/index.php/tag/alamo/), california (http://blog.usrentacar.co.uk/index.php/tag/california/), car (http://blog.usrentacar.co.uk/index.php/tag/car/), car hire (http://blog.usrentacar.co.uk/index.php/tag/car-hire/), Car Rental (http://blog.usrentacar.co.uk/index.php/tag/car-rental/), florida (http://blog.usrentacar.co.uk/index.php/tag/florida/), rent a car (http://blog.usrentacar.co.uk/index.php/tag/rent-a-car/), usa (http://blog.usrentacar.co.uk/index.php/tag/usa/) | No Comments (http://blog.usrentacar.co.uk/index.php/2010/01/16/alamo-car-hire-usa-price-increase-on-monday/#respond)

Hi All,
Unfortunately we have been contacted today by Alamo, who have confirmed a price increase on most vehicles, in most locations, to start from Monday 18th Jan 2010.
All bookings made before Monday will be honoured at the prices shown, however quotes will not.
We hope this will be the last increase imposed this year, but are of course in the hands of the suppliers. Remember you can secure your rental by leaving a £50 deposit.

Regards,
James

yabbadabbadoo
16-01-10, 18:32
De prijsverhoging is groot hoor, ik heb 24 december een Full Size geboekt voor de meivakantie, twee weken voor 504 USD. Als ik dezelfde boeking NU wil maken, is het al opgelopen naar 570 USD !!

knaapje
16-01-10, 19:29
Zou de verhoging in Engelse Ponden, want daar gaat de blog over, niet te maken hebben met de sterk gedaalde waarde van de Pond?

De Equinox die ik in oktober gehuurd had betaalde ik EUR 276,82 voor. Zeker 1 a 1 1/2 maand geleden heb ik voor dezelfde boeking dit jaar EUR 318,32 gekregen. Dat bedrag komt hij nu nog tevoorschijn op de site van USAreisen.


Knaapje

patgooss
16-01-10, 19:36
Denk dat het inderdaad voor de ponden is. Heb even snel een check gedaan op de twee SUV's voor in april maar ik kom nog op dezelfde prijs bij usareisen.de

mrloes
16-01-10, 21:31
Waarom zou t alleen voor de Ponden zijn? Vanwege de deposit? Die vragen ze volgens mij altijd in Ponden om t een Engels bedrijf is.

knaapje
16-01-10, 23:30
De wisselkoersverhouding tussen pond en dollar en tussen Euro en dollar is nogal veranderd de laatste tijd. In ponden is het dus duurder geworden dan in Euro's, vandaar dat de Engelse prijzen wellicht gewijzigd worden.
Knaapje

Vike32
17-01-10, 12:51
Een korte vraag: ik wil mijn eigen (Navigon) navigatiesysteem meenemen maar vroeg me even af of de Amerikaanse auto's tegenwoordig nog wel een aanstekerstopcontact hebben. We huren bij Alamo een fullsize sedan. Iemand ervaring hiermee?

Teleton
17-01-10, 12:54
vroeg me even af of de Amerikaanse auto's tegenwoordig nog wel een aanstekerstopcontact hebben.

Tuurlijk zit er een aansluiting in, soms is 't even zoeken. Onder het dashboard of in de middenconsole, achter een schuifje...maar hij zit er altijd!

derrobbie
17-01-10, 15:18
Controleer hem wel even voordat je wegrijdt.
In onze Sebring was ie defect, en da's toch wel erg lastig.
Trouwens, tegenwoordig zitten er vaak meerdere punten in de auto, maar het is inderdaad soms wel even zoeken.

AgnesB
17-01-10, 19:23
Wie heeft er ervaring bij het huren van de auto's met het meeverzekeren van de risico's van banden, voorruit en de onderkant van de auto. Zit dit nooit standaard bij de verzekering inbegrepen en wie weet wat dit kost?
Ik heb een offerte bij eautohuur opgevraagd en hier zijn deze risico's uitgesloten.

knaapje
17-01-10, 19:52
Bij Alamo buiten het "super inclusiv plus" tarief nooit wat extra's afgesloten. Je hebt dan een dekking die goed vergelijkbaar is met een Nederlandse All-risk dekking.
Ook de bodem en de voorruit is meeverzekerd en ja als je een band kapot rijdt niet. Maar wat is nou het reele risico en wat kost dan een nieuwe band. Bij normaal gebruik heb je een prima dekking. Onverharde wegen en alcohol- en drugsgebruik zijn uiteraard nooit te verzekeren.

Je kunt trouwens buiten dit pakket alleen nog Roadside Ass. afsluiten, meer een soort Wegenwachthulp.

Knaapje

P.S. Ik heb er nog even de originele voorwaarden bijgepakt, die ik bij aanvang van de huur kreeg:
Over full CDW / maxi waiver saver staat er in: Owner will pay for all loss or damage to the vehicle.
Duidelijk dacht ik.

yabbadabbadoo
17-01-10, 20:01
Ik zal het nog eens navragen bij een vriend van me, maar die heeft een keer een huurauto total loss gereden in Florida omdat er een hert de weg opsprong op de Highway. Die kwam zo door zijn voorruit. Gelukkig mankeerde hij zelf niets, en heeft volgens mij nooit problemen gehad met zijn verzekering. Het zal je gebeuren.............

knaapje
17-01-10, 20:42
Wie heeft er ervaring bij het huren van de auto's met het meeverzekeren van de risico's van banden, voorruit en de onderkant van de auto. Zit dit nooit standaard bij de verzekering inbegrepen en wie weet wat dit kost?
Ik heb een offerte bij eautohuur opgevraagd en hier zijn deze risico's uitgesloten.

Heb je dat wel goed gelezen?
In de voorwaarden van Eautohuur staat:

Verzekeringsinformatie
Uw huur is inclusief CDW-verzekering en diefstal protectie met geen eigen risico
Bij het ophalen van uw huurauto, zult u gevraagd worden een waarborgsom achter te laten
De waarborgsom wordt meestal vastgelegd op uw credit card,.......................Let er op dat net als met de meeste verzekeringen zijn er uitzonderingen op wat de verzekering dekt, dit heeft meetal betrekking op de voorruit, banden, de onderkant en het interieur van de auto, sleepkosten & reserve sleutels. Lees de voorwaarden goed door voor uitsluitingen wanneer u de auto huurt. ................ Verzekeringen die uw eigen risico verlagen of u verdere dekking geven voor u en uw eigendommen kunnen plaatselijk gekocht worden.


Dus mogelijk......

Eautohuur is echter een van de vele bemiddelaars, die voor vele autoverhuurmijen over de wereld bemiddelen met ieder eigen, liefst nog per land verschillende, voorwaarden. Ze boeken je waar ze op dat moment het beste mee uitkomen en je krijgt dat vaak pas na boeking te horen.

Zoals ook in de tekst staat moet je goed op je huurcontract kijken, omdat er afwijkingen kunnen zijn.
Dat wordt dus het probleem. Als je na een reis vermoeid op de luchthaven staat krijg je een contract in een vreemde taal voorgeschoteld en degene die tegenover je zit krijgt overal provisie over...............moet ik nog verder gaan.

Zorg dat je voor of gelijk bij boeking weet bij welke verhuurmij je boekt en tegen welke voorwaarden, zeker als je de eerste keer zo iets doet.

Veel plezier en goede reis
Knaapje

AgnesB
17-01-10, 21:37
Bedankt voor de reakties, ik denk dat ik eautohuur maar laat schieten, want zij kunnen geen garanties geven bij welke maatschappij zij gaan huren en ik heb liever deze zaken inclusief

Nieuwe poging, heb een mooie aanbieding gezien bij Hertz via de ANWB met 10% korting. Voor 16 dagen een chevrolet trailblazer van 22-7 t\m 07-08 voor 570 euro vanaf Orlando. Mooie prijs, maar ook niet geheel duidelijk hoe het hier met de verzekeringen en een extra bestuurder gaat. Iemand hier ervaring mee?

Ta2 Gerrit
17-01-10, 22:59
De verzekeringen zijn volgens de site basis, hoewel vrij onduidelijk beschreven.
Over de extra bestuurder staat wel wat in de FAQ. $13,- p/d met een max van $65,-.
Maar voor AAA members gelden weer andere regels, soms gratis, kijk maar eens;

http://img251.imageshack.us/img251/2623/hertz.jpg (http://img251.imageshack.us/i/hertz.jpg/)

knaapje
17-01-10, 23:45
Usareisen.de EUR 618 met alle benodigde verzekeringen. Bij afhalen een tank benzine betalen. Reken op zo'n EUR 50 a EUR 60.
EUR 704 incl tank benzine en extra bestuurders plus nog wat extra verzekering voor ongevallen en bagage in de auto. Als je een goede reisverzekering hebt bieden deze niet zoveel extra.
Hier op het forum zeer goede ervaringen mee en je weet hoe de verzekeringen zijn en bij wie je huurt.
Maar ongetwijfeld zijn er bij andere op dit forum genoemde brokers ook goede deals. In de diverse topics kom je diverse namen en ervaringen tegen. Gewoon een uurtje aan besteden en het forum doorspitten.

Knaapje

mrloes
17-01-10, 23:48
Nou ... diepe zucht ... ;)
Ik heb geboekt via US Rent A Car: 2 weken een 7-seater 4x4 SUV, via Budget, incl 'Gold pakket' = oa extra bestuurders en gratis tank brandstof.
Prijs: 448 Engelse Ponden.
En nu vol spanning afwachten wat de koers is op de dag van m'n afschrift.

Door alle 'zenuwen' ben ik vergeten de "january sale code" in te voeren, had me 5 Pond op geleverd. Te goed lezen is dus ook niet slim, hihi.

knaapje
17-01-10, 23:56
Gokje? Rond de EUR .85 Dat betekent rond EUR 530.

Lijkt me niet verkeerd.

............Door alle 'zenuwen' ben ik vergeten de "january sale code" in te voeren, had me 5 Pond op geleverd. ..............

Gewoon even een mailtje sturen. Niet geschoten is zeker mis.

Knaapje

mrloes
18-01-10, 00:02
Tja die koers is altijd vreemd.
Als ik kijk op de koersconverter van t GWK zegt ie dat t 465 Euro zal zijn?!
Op Wisselkoers.nl geeft ie aan dat t zo'n 506 Euro zal zijn.
We zien t wel - ik heb iig een auto geboekt dus dat 'probleem' is opgelost.

edit: Net even gechat met iemand van de US Rent a Car-helpdesk: de sale code kan niet meer doorgevoerd worden, dat kan echt alleen als je de boeking maakt dus let daar op voor degene die nog gaan boeken bij hun.
Verder had ik een vraag ivm de aanbetaling want ik wil t liefst nu alles in 1x betalen.
Wat bleek? Ik had de 'deposit' niet aangevinkt dus t hele bedrag wordt in 1x afgeschreven. Ik heb dit over t hoofd gezien (jaja ... duhh!) maar t komt nu dus goed uit. Dus wil je aanbetalen dan 'deposit' aanvinken, wil je alles in 1x betalen dan niets aanvinken.

US Rent a Car geeft mijn boeking nu door aan supplier Budget. Zodra hun t bevestigen krijg ik een mail van US Rent a Car, dan is t officieel en wordt t bedrag afgeschreven.

angelique100
18-01-10, 12:24
Na lang wikken en wegen de knoop doorgehakt en ga zometeen voor het eerst boeken bij eautohuur.

Alamo Gold+navigatie
24 dagen
8 pers minivan
prijs
eautohuur:1294
usrentacar: 1085 pond=1231
usareisen: 1454

eautohuur is meegegeaan in de prijs van usrentacar 1241 euro

Teleton
18-01-10, 12:45
Nieuwe poging, heb een mooie aanbieding gezien bij Hertz via de ANWB met 10% korting. Voor 16 dagen een chevrolet trailblazer van 22-7 t\m 07-08 voor 570 euro vanaf Orlando. Mooie prijs, maar ook niet geheel duidelijk hoe het hier met de verzekeringen en een extra bestuurder gaat. Iemand hier ervaring mee?

Als je de boeking invult, krijg je onderstaande gegevens. Kan je aangeven wat er niet geheel duidelijk aan is? Alles wat niet wordt genoemd zoals een extra chauffeur, tank benzine etc. is niet inbegrepen. Mooie prijs overigens, voordeliger dan usareisen (618 euro voor dit pakket) .......=D>


Prijs details van uw aanvraag
Geselecteerd voertuig
Onbeperkt Inclusief onbeperkt aantal mijl
Tarief details
Wekelijks 2 weken voor 244.68 EUR Extra dag 2 extra dagen voor 40.78 EUR Tariefcode: VN7W
Discounts:
CDP Name: ANWB AA EUROPE SYCS CDP Rate: Uw tarief is met 10 % korting
Tarief inclusief:
privilege fee if arriving on a flight within 48 hours
schade of diefstalverzekering met verlaagd eigen risico
belasting
aanvulling aansprakelijkheidsverzekering
customer facility charge:
rental surcharge and vehicle licensing cost recovery
energy toeslag
Vooruitbetalen is vereist voor dit tarief
Na de boeking wordt uw credit card belast 570.92 EUR Geschatte huurkosten 570.92 EUR

Tariefcode is gegarandeerd




eautohuur is meegegeaan in de prijs van usrentacar 1241 euro En was die offerte van usrentacar in- of exclusief de $12,50 CFC?

In de voorwaarden van eautohuur staat dat je deze zelf ter plekke mag afrekenen. CFC Charge - $2.50+Tax per day to a maximum of $12.50+Tax .

Verder merk ik op dat eautohuur nu kennelijk meegaat met de prijs van de concurrent. Bij ghermsen (die er niet werkt en die ik het voordeel van harte gun....:grin:) gingen ze 28 % onder de prijs zitten. Dan is die $ 12,50 natuurlijk geen probleem.

Ook bij mijn offerte gingen ze precies 1 euro onder de prijs van usareisen.de zitten. In tweede termijn kwamen ze me zelfs voor die $ 12,50 tegemoet. Omdat ik nog andere offertes verwacht, beslis ik vandaag nog niet. Maar voor 1 euro voordeel op een rekening van 971 euro loopt een tevreden klant niet over. Maar, wat waar is is waar; je krijgt na wat duw- en trekwerk, echt de laagste prijs bij eautohuur.

knaapje
18-01-10, 14:16
...........Maar, wat waar is is waar; je krijgt na wat duw- en trekwerk, echt de laagste prijs bij eautohuur............

Het is te hopen, dat bij eventuele problemen het zonder dit werk afgehandeld wordt.

Knaapje

angelique100
18-01-10, 14:59
En was die offerte van usrentacar in- of exclusief de $12,50 CFC?

In de voorwaarden van eautohuur staat dat je deze zelf ter plekke mag afrekenen. CFC Charge - $2.50+Tax per day to a maximum of $12.50+Tax .

Bedrag is neem ik aan excl 12.50 dollar

ghermsen
18-01-10, 18:19
Zoals al eerder aangegeven deze x bij eautohuur gehuurd omdat deze het voordeligste uitkwam en inderdaad onder de laagste prijs van een ander ging zitten. Kreeg gisteren ineens een gewijzigd kontrakt via de mail waarin de tekst: ""tank of fuell payable locally"" was aangebracht. Leek me erg vreemd. Had immers het pakket genomen zonder extra bestuurder en tank bezine. Volgens mij is het dan nog altijd zo dat in mijn geval je een auto huurt met een volle tank en deze met een volle tank weer terug brengt. Nu echter zal de tank benzine betaald moeten worden aan de balie en reken maar dat dat een vrije dure tank bezine zal worden. Op mijn vraag aan eautohuur waarom eea ineens is gewijzigd kwam het volgende commentaar:

"Het verschil met deze 2 paketten is simple.
Het eerste is een standaard pakket met alle verzekeringen maar zonder extra bestuurders of eerste tank benzine.
De tweede optie is alles van de eerste plus een tank benzine en extra bestuurders.
Als men geen extra bestuurder heeft of ophaald in Florida dan raad ik deze optie meestal direct af.
Als men alleen voor een tank benzine het premium pakket neemt is de kost veel hoger dan als men dit lokaal aankoopt".

Snap jij het dan snap ik het!.

mrloes
18-01-10, 18:46
Ik snap het wel, denk ik: stel je betaalt voor het uitgebreide pakket 500 E en voor het normale pakket 400 E dan betaal je dus 100 E voor de extra bestuurder(s) en de tank brandstof.
Als je geen extra bestuurder hebt/wilt zou de volle tank je dus 100 E kosten.
In die zin zal een volle tank brandstof altijd goedkoper zijn (volgens eautohuur) dan die 100 E verschil ...

Toch????

Teleton
18-01-10, 18:52
. Volgens mij is het dan nog altijd zo dat in mijn geval je een auto huurt met een volle tank en deze met een volle tank weer terug brengt. Nu echter zal de tank benzine betaald moeten worden aan de balie en reken maar dat dat een vrije dure tank bezine zal worden. Op mijn vraag aan eautohuur waarom eea ineens is gewijzigd kwam het volgende commentaar:

Wie had kunnen denken dat ik het nog voor eautohuur moest opnemen...:oops:. Maar in de offerte die je hebt gekregen staat volgens mij:



Brandstof beleid

Bij aankomst betaalt u voor de benzine en u hoeft de tank niet vol terug te brengen.
Ongebruikte benzine wordt niet terug betaald

Er is dus eigenlijk niets 'ineens"gewijzigd. Overigens is deze regel per verhuurder verschillend en staat het los van eautohuur. Als ik via usareisen bij Dollar of Alamo boek, zelfde pakket, heb ik met dezelfde regel te maken. Je kunt bij de balie nog wel onderhandelen of je de auto toch niet vol kunt terugbrengen. Ik geef ons weinig kans..........

ghermsen
18-01-10, 19:03
In het eerste kontrakt stond specifiek aangegeven dat er geen verdere kosten meer bij kwamen. In het tweede ineens dat de bezine betaald moest worden. En wat de uitleg van mrloes betreft........ inderdaad! Bedankt!.

knaapje
18-01-10, 19:29
Die tank brandstof en de extra bestuurders is ook een beetje krom.
Tussen de 2 tarieven zit een bepaald verschil per week/dag.
Stel EUR 15 p/d. Waarvan stel EUR 8 voor extra bestuurders en stel EUR 7 voor benzine.
Als je relatief kort huurt, stel 1 week, betaal je dus voor de benzine EUR 49, maar wanneer je 2 weken huurt EUR 98.
Even de extra verzekeringen daargelaten.

Overigens is dit al je 2e onaangename verrassing met Eautohuur naar ik begrijp. Al of niet ontstaan uit onduidelijkheden op de site.
Ze hebben in ieder geval een voordeel, je mag kosteloos annuleren.

De tank benzine wordt je gewoon bij afhalen in rekening gebracht tegen een tarief wat aanmerkelijk hoger ligt dan bij de eerste de beste pomp.
In oktober stond er op de balie in Jacksonville een bordje met daarop de tarieven die berekend werden en die lagen zo'n 20% hoger dan de pomp.
En het zal wel take it or leave it zijn.

Knaapje

Teleton
18-01-10, 20:11
In het eerste kontrakt stond specifiek aangegeven dat er geen verdere kosten meer bij kwamen.

Niet zo chique, zo'n flauwe kulverhaal. Netter zou zijn als je gewoon toe zou geven dat je de voorwaarden niet goed hebt gelezen. En als je, volgens de 'formule van Knaapje', de berekening had gemaakt, had je ook kunnen zien dat dit pakket, als je voor een relatief korte periode huurt, niet zo voordelig is als het lijkt. Een tip die overigens al vaker op dit forum is gegeven.

Een andere tip die hier altijd wordt gegeven is om vooral de voorwaarden goed te lezen. Uiteindelijk was jij het zelf die juichend naar de site van eautohuur verwees. Over de voorwaarden geen woord, de prijs was belangrijk. Een aantal forumleden, waaronder ik zelf, was en is nogal kritisch over hun prijsstelling, hun communicatie en hun voorwaarden. En het blijkt nogal wat voeten in de aarde te hebben voor we hier e.e.a helder hebben. Door een levendige discussie begint hier nu wat duidelijkheid in te komen.

We wisselen hier op het forum informatie uit waar andere forumleden hun voordeel mee kunnen doen. Maar het is, zowel naar andere forumleden als naar de firma's waar we hier over praten, wel chique en sportief als de informatie werkelijk klopt. Niemand is gebaat bij flauwekul verhalen. Van een clausule in de voorwaarden "dat er geen verdere kosten bijkomen" is geen sprake.

Voor belangstellende Forumleden die dit topic als naslagwerk gebruiken en willen weten hoe het er bij eautohuur aan toe gaat:

Eautohuur stuurt je, voor je definitief met hen in zee gaat, een autohuurcoupon met alle gegevens m.b.t de huur. Het bevat een duidelijk overzicht van de voorwaarden en de kosten.Bovenaan deze coupon de volgende tekst: Quotation only, Prijsopgaaf. Je zit dan nog nergens aan vast. Het is heel simpel, wanneer de voorwaarden je niet aanstaan, ga je ergens anders boeken. En wie, nadat de overeenkomst is gesloten, toch nog ontevreden is kan kostenloos annuleren. Om bij de volgende aanbieder weer met dezelfde voorwaarden geconfronteerd te worden........

Dit is uw autohuur coupon. Controleer of alle gegevens juist zijn. U moet deze coupon aan de leverancier afgeven wanneer u de auto ophaalt. eAutohuur heeft uw auto gereserveerd bij de hieronder aangegeven leverancier, eAutohuur is niet aan één bepaalde leverancier verbonden. De huur van de auto is onderhevig aan de wetten van het land waar de huur plaatsvindt en u wordt ter plaatse verzocht een contract met de leverancier te ondertekenen. Lees de pagina's goed door en bewaar deze zorgvuldig.

knaapje
18-01-10, 20:23
.........Lees de pagina's goed door en bewaar deze zorgvuldig. ..........

En dat in een vreemde taal, na een vliegreis van 12 uur, hopelijk zonder vertraging, met 6 uur tijdsverschil, oververmoeide kinderen en 1 uur in de wachtrij te hebben gestaan.

Toch heeft het ook voordelen als je wellicht iets meer betaald, maar van tevoren je contract per mail thuisgestuurd krijgt en je het in je eigen stoel onder het genot van een kop koffie/thee of iets sterkers kunt lezen .

Knaapje

Teleton
18-01-10, 20:35
Even voor het goede begrip want je gaat ietsje kort door de bocht: Zoals ik al zei: De voorwaarden staan in de offerte afgedrukt. In het nederlands....... Heb het zelf, onder het genot van een versnapering, uitgebreid gelezen en probeer het hier met het forum te delen. Het contract dat je bij de verhuurder aan de balie tekent is niet anders dan dat van alle andere aanbieders. En wat adviseren wij hier op het forum altijd? Om dat contract zorgvuldig te lezen voor je je krabbels zet! Netjes van eautohuur dat ze hun klanten daar ook op wijzen, toch?

Overigens, bij wie je ook huurt, in de regel schrijven de bedrijven waar je boekt deze waarschuwing dit allemaal vooraf aan hun klanten.

angelique100
18-01-10, 21:04
@teleton,

kan jij voor mij eens nakijken of ik alles inclusief heb genomen voor zover ik het zelf kan nagaan wel maar helemaal zeker ben ik er niet van. Heb navraag gedaan bij eautohuur over de 2 paketten Alamo deze zouden het zelfde zijn qua verzekering verschil zou zijn bestuurder en fuel. In ons geval + navigatie. Bij usareisen heet "ons pakket" weer anders super incl plus. Komt dit dan overeen?
Misschien hebben andere hier ook iets aan.

Aflever Informatie Pick-up service: Premium Sat-Nav Package: Prijzen inclusief extra bestuurder over 25 jaar & een volle tank benzine & GPS huur - Your Rental Includes * Unlimited Kilometers for * Insurance ( - Collision Damage Waiver - Theft Protection - 3rd Party Liability - Supplimentary Liability Insurance - Uninsured Motorist Protection ) * Local Taxes * Airport Surcharge * Premium location fee * Initial Tank of Fuel * Additional Drivers (aged 25 years or over) * Satellite Navigation System Rental * Homeland Security Fee

Betalings Informatie
Orginele Prijs Auto
Korting
Nieuwe Prijs
Voorafbetaalde Extra's 1504.95 (EUR)
263.37 (EUR)
1241.58 (EUR)



0.00 (EUR)Totaal te betalen1241.58 (EUR)Boek nu en betaal alleen een deposit 120.00 (EUR)Te betalen saldo (Automatisch incasso op 5 jul 2010)
Uw huur bestaat uit





* Onbeperkt aantal km
* Verzekering ( - CDW-verzekering - diefstal protectie - aansprakelijkheid derden - SLI (extra ansprakelijkheidsverzekering) - Uninsured Motorist - verzekering )
* Lokale belastingen
* Luchthaven toeslag
* Premium bestemmings toeslag
* Eerste tank benzine
*Extra Bestuurder (25 jaar of ouder)
* Huur navigatie systeem
* Home Security Fee (Omzet & Staats belastingen)



Andere lokaal te betalen toeslagen


* Buiten Kantooruren Kosten
* One Way toeslag (waar van toepassing)
* Extra's verzocht ten tijde van de reservering of die u plaatselijk koopt
* Kosten voor Aflevering en Ophalen
* Boetes, Tolwegen & parkeerkosten
* Aanvullende Verzekering voor letsel aan bestuurder &/of inzittenden.
* CFC toeslag - $2.50+Tax per dag tot een maximum van $12.50+Tax for rentals commencing at Orlando Airport




Verzekeringsinformatie


Uw huur is inclusief CDW-verzekering en diefstal protectie met geen eigen risico
Bij het ophalen van uw huurauto, zult u gevraagd worden een waarborgsom achter te laten
De waarborgsom wordt meestal vastgelegd op uw credit card, maar in sommige gevallen accepteren autoverhuurbedrijven contant geld. Neem contact op met ons team als u de waarborgsom contant wilt achter laten, want dit moet voor ophaal door het autoverhuur bedrijf bevestigd worden. Als het voertuig gedurende de huur schade oploopt, dan kunt u belast worden tot het maximale bedrag van de waarborgsom. In het geval dat de huurder roekeloos of nalatig rijgedrag heeft vertoond of onder de invloed is van drugs of alcohol dan kunt u aansprakelijk gesteld worden voor alle kosten. Let er op dat net als met de meeste verzekeringen zijn er uitzonderingen op wat de verzekering dekt, dit heeft meetal betrekking op de voorruit, banden, de onderkant en het interieur van de auto, sleepkosten & reserve sleutels. Lees de voorwaarden goed door voor uitsluitingen wanneer u de auto huurt. Als u verdere vragen heeft neem dan contact op met onze klantenservice. Verzekeringen die uw eigen risico verlagen of u verdere dekking geven voor u en uw eigendommen kunnen plaatselijk gekocht worden.



Aflever Informatie Pick-up service: Premium Sat-Nav Package: Prijzen inclusief extra bestuurder over 25 jaar & een volle tank benzine & GPS huur - Your Rental Includes * Unlimited Kilometers for * Insurance ( - Collision Damage Waiver - Theft Protection - 3rd Party Liability - Supplimentary Liability Insurance - Uninsured Motorist Protection ) * Local Taxes * Airport Surcharge * Premium location fee * Initial Tank of Fuel * Additional Drivers (aged 25 years or over) * Satellite Navigation System Rental * Homeland Security Fee

Betalings Informatie
Orginele Prijs Auto
Korting
Nieuwe Prijs
Voorafbetaalde Extra's 1504.95 (EUR)
263.37 (EUR)
1241.58 (EUR)

Teleton
19-01-10, 11:28
Bij usareisen heet "ons pakket" weer anders super incl plus. Komt dit dan overeen?

Het pakket komt niet helemaal overeen. Bij usareisen krijg je bij het meest volledige pakket (inderdaad: superinclusiv plus) de Passagiers en bagage verzekering PPP er nog bij. Dit is een inzittenden verzekering en een verzekering voor de bagage in de auto. De meningen zijn er over verdeeld, in mijn persoonlijke geval valt deze schade onder de reisverzekering en voorziet mijn verzekeringspakket nog eens in een ongevallenverzekering met buitenlanddekking. Verder is de CFC toeslag ( $12,50) voor autohuur vanaf Orlando airport bij usareisen ook in de huurprijs inbegrepen. eAutohuur biedt deze opties niet in de offerteprijs.

Voor zover ik kan nagaan zijn dit de verschillen tussen de beschreven voorwaarden van usareisen en eAutohuur.

angelique100
19-01-10, 11:36
Kleine lettertjes kosten even tijd....;-). Ik ga het in de loop van morgen met plezier even precies voor je na en kom er op terug, OK?

dank je wel, ik denk dat er meer lezers zijn die graag even precies willen weten hoe of wat, het blijft gewoon lastig als je er geen verstand van hebt en je wilt toch dat alles goed is geregeld. Moet wel even zeggen dat de service tot nu echt perfect is, ik heb zo een 7 keer gemaild met vragen over van alles en nog wat toen alles helemaal rond was bleek mijn cc niet meer te vinden, was geen probleem mocht over de bank de aanbetaling doen en gisteravond toen mijn partner de 7 pers SUV zag baalde hij dat ik deze niet had besproken. Vanmorgen dus weer een mailtje gestuurd en binnen een uur een nieuwe/aangepaste prijsopgave voor een 7 pers SUV zelfde pakket en voor een heel scherpe prijs.


Waren tegelijk aan het tikken bedankt voor je uitleg ! Wij hebben een goede reis verzekering dus bagage is geen probleem wel goed om te weten. Ongevallen verzekering zou ik eens na moeten kijken waar zou dat bij moeten zitten,..ook de reisverzekering? . die 12.50$ lijkt me geen probleem.

Teleton
19-01-10, 12:13
Ongevallen verzekering zou ik eens na moeten kijken waar zou dat bij moeten zitten,..ook de reisverzekering? .

In de reisverzekering zit in de meeste gevallen ook een dekking voor overlijden en ongevallen. Uit de voorwaarden van De Europeesche

bij overlijden 12.500,- - bij algehele blijvende invaliditeit 50.000,- maar de dekking verschilt natuurlijk per verzekering.

eAutohuur wil kennelijk graag nieuwe klanten want ze zijn erg actief. Na de offerte van gisteren kreeg ik vanmorgen zelf ook weer een mailtje met een extra korting(kje). Maar alle beetjes helpen. Ik heb nu 20 % korting op hun catalogusprijs en 2 % korting op de usareisen prijs voor de midsize suv van Dollar. Omdat wij de auto voor zes weken huren en ik maar alleen rijd, loont het bij ons om de tank benzine apart te betalen. Ik heb inmiddels geboekt.....\\:D/

angelique100
19-01-10, 12:24
In de reisverzekering zit in de meeste gevallen ook een dekking voor overlijden en ongevallen. Uit de voorwaarden van De Europeesche
bij overlijden 12.500,- - bij algehele blijvende invaliditeit 50.000,- maar de dekking verschilt natuurlijk per verzekering.Teleton dank je wel voor je duidelijke uitleg.

Ik was er toch niet helemaal zeker van of mijn verzekering wel zo compleet was als ik dacht dus net even met Unigarant gebeld en JA HOOR ongevallen bagage mikmak is goed verzekerd ! Is voor andere lezers misschien wel even een belangrijk punt om na te gaan of je eigen reis verzekering dit dekt aangezien vele bij usareisen boeken en hier wel alles is inbegrepen en je er dus niet vanuit moet gaan dat dit overal zo is,

star
19-01-10, 16:07
Eerder werd een poster hier aangevallen door het feit dat hij het opnam voor eautohuur! (Knaapje, Ceetje die zelfs opperde dat de poster wel eens bij eautohuur kon werken...)
Toch wel lachen dat we er steeds meer achter komen dat eautohuur helemaal niet zo verkeerd is.

Michael66
19-01-10, 16:20
"Aangevallen" is misschien wat hard uitgedrukt. Ik houd het liever op onduidelijkheid. Het is namelijk erg makkelijk om te schrijven dat "die-en-die aanbieder" goedkoper is dan een andere, maar voor een echte vergelijking heb je nou eenmaal behoorlijk wat gegevens nodig, zoals klasse van de auto, periode in het jaar, duur van de huur, afhaal- en terugbrengpunt, volledige pakket van verzekeringen en andere zaken die in- of exclusief de prijs zijn, de al dan niet meebetaalde benzine etc.

Vandaar dat de reacties op "Deze is goedkoper dan die ...." vaak in de trant zijn van vragen, vragen en nog eens vragen om alle gegevens, en dan kunnen verifiëren van het beweerde.

Zoals Teleton in een voorgaande reactie al aangeeft zit er zo een "klein" verschil in en moet je daardoor bij de ene nog ter plaatse $12.50 betalen en bij de ander niet.

hockey
19-01-10, 16:31
Ik vond vorig jaar de verschillen tussen de verschillende aanbieders voor een 7seater minivan best wel groot. Ik merk nu dat de verschillen eigenlijk minimaal zijn. Het gaat dan inderdaad om de kleine verschillen (zoals met of zonder PPP inbegrepen). Dus dan wordt het inderdaad je eigen verzekering napluizen om na te kijken wat je al verzekerd hebt en dus niet nodig hebt. Bij eautohuur is het PPP van usareisen inbegrepen in het tarief zonder 2e bestuurder en volle tank benzine.

Teleton
19-01-10, 16:42
Bij eautohuur is het PPP van usareisen inbegrepen in het tarief zonder 2e bestuurder en volle tank benzine. Dat kan ik in de voorwaarden niet vinden. Help eens?

hockey
19-01-10, 17:29
kreeg ik via de mail als antwoord op de vraag die ik daar over gesteld had.

Teleton
19-01-10, 18:57
Verzekeringszaken heb ik persoonlijk altijd graag in de voorwaarden. Het is al lastig genoeg om daar uit wijs te worden. Met een mailtje kan je niet zoveel als het er echt op aankomt. Ik heb zelf het pakket 'zonder' etc. geboekt en daar staat echt niets in de voorwaarden over een inzittenden en/of bagageverzekering.

Nog maar even de verzekerings- en overige kostencomponenten uit de offertes van eAutohuurop een rij. :

* Onbeperkt aantal km ALL car groups
* Verzekering ( - CDW-verzekering - diefstal protectie - aansprakelijkheid derden - SLI (extra ansprakelijkheidsverzekering) - Uninsured Motorist - verzekering )
* Lokale belastingen
* Luchthaven toeslag
* Premium bestemmings toeslag
* Home Security Fee (Omzet & Staats belastingen)


Ik heb begrepen dat de diefstal protectie niet om de bagage gaat, maar om de auto.......:-k. Misschien biedt de tekst uit jouw mailtje dan wel uitkomst. Dan hebben we weer wat geleerd.

AgnesB
19-01-10, 19:17
Ik heb zojuist geboekt bij www.usrentacar.co.uk. Een 4x4 full size suv 7 persoons (Dodge Durango) van 22-07 tm 07-08 voor 527 pond met het goldpakket van budget. Dit is ongeveer 602 euro. Lijkt mij een goede prijs of heeft iemand opmerkingen over usrentacar en de goldvoorwaarden.

hockey
19-01-10, 19:37
@teleton. Je geeft precies aan waar ik ook moeite mee heb: het staat niet in de voorwaarden maar in een mailtje van een medewerker. (tekst uit de mail :Ongevallen verzekering en derde partij zit er altijd in. De inzittende is in de reaiverzekering inbegrepen)

rudy
19-01-10, 21:35
Ik ben waarschijnlijk ouderwets maar heb mijn complete reis [vliegen martinair,hotel springhill suites en auto alamo] geboekt bij D-reizen reisburo. Alles is[uit de gids] duidelijk en over de autohuur en voorwaarden zijn ook geen vragen. Als we alles los boeken via internet zijn we misschien wat voordeliger uit, maar voor ons is een boeking via een reisburo[gevoelskwestie] ook wat waard. We gaan van 5 tot 24 juni.

Groetjes van Ruud en Sylvia

mrloes
19-01-10, 23:26
Rudy: iedereen moet vooral doen waar ie zich prettig bij voelt - althans das mijn mening. De één wil wat avontuur, de ander neust graag op sites en door voorwaarden. Allemaal prima en we leren hier v elkaar.

Agnes B: ik heb zo.avond ook geboekt van US Rent a Car en heb gekozen voor Budget. Heb inmiddels een bevestiging binnen v US Rent a Car en kan met mijn reservering-nr ook inloggen op de site van Budget en daar kloppen de gegevens ook dus ik heb er alle vertrouwen in.

angelique100
20-01-10, 10:17
Ik heb zojuist geboekt bij www.usrentacar.co.uk (http://www.usrentacar.co.uk). Een 4x4 full size suv 7 persoons (Dodge Durango) van 22-07 tm 07-08 voor 527 pond met het goldpakket van budget. Dit is ongeveer 602 euro. Lijkt mij een goede prijs of heeft iemand opmerkingen over usrentacar en de goldvoorwaarden.

Dat is volgens mij een hele mooie prijs !
Wij hebben de 4x4 full size suv 7 persoons (Dodge Durango) van 19-7 tm 12-8 gold met navigatie van Alamo voor 1241 maar kreeg net een kortingscode van eautohuur dus voor 1199 en ik vind dit al een superprijs!
Zelf heb ik geen ervaring met budget maar neem aan dat het gewoon goed zal zijn, je hebt een heel mooie deal denk ik !


Ik ben waarschijnlijk ouderwets maar heb mijn complete reis [vliegen martinair,hotel springhill suites en auto alamo] geboekt bij D-reizen reisburo. Alles is[uit de gids] duidelijk en over de autohuur en voorwaarden zijn ook geen vragen. Als we alles los boeken via internet zijn we misschien wat voordeliger uit, maar voor ons is een boeking via een reisburo[gevoelskwestie] ook wat waard. We gaan van 5 tot 24 juni.

Je bent niet ouderwets hoor als dit jou een goed gevoel geeft dan is dit toch perfect en je hoeft helemaal niet duurder uit te zijn wanneer je alles in 1 boekt. Wij hebben de eerste keer Florida alles in 1 geboekt bij AE en het was de goedkoopste Florida vakantie . De laatste jaren willen wij net even wat anders dan hoe het b.v in de gids staat, villa met directe toegang tot de golf van mexico, bootje erbij ect. Daarnaast vind ik het gewoon echt leuk om onderdeel voor onderdeel te boeken en zo mijn eigen vakantie samen te stellen een soort van voorpret en inderdaad soms is het niet allemaal even duidelijk maar met hulp van de forum leden kom je er altijd uit.

NicoleHappy
20-01-10, 19:46
Weer een volgende stap gezet; gisteren bij usareisen de auto geboekt:
van 03-06 t/m 24-06 , midsize SUV: EURO 577 incl PLUS pakket.

In mei 2008 zijn we toch een extra verzekering aangekletst bij Alamo, volgens mij was het de Roadside plus. Ik wist eigenlijk goed dat het formulier 0 moest zijn omdat we een goldpakket hadden maar de medewerker zei dat de verzekering verplicht was en dat die altijd terplaatse moest worden voldaan. Mijn man zei toen snel OK (moe van de reis etc etc.) Maar achteraf voelde ik me toch een beetje gen....
Zie nu in de bijlage bij de boeking staan:
ROADSIDE PLUS: vor Ort USD 4,99/Tag, Abschluss rein OPTIONAL
Om twijfel te voorkomen. Ik wist het eigenlijk zo goed (al 4x eerder gehuurd) maar ze voelden de aarzeling van mijn man haarfijn aan..

Het zijn natuurlijk prachtige prijzen. Net in Brazilie 3 weken een klein autootje gehuurd voor totaal EURO 850...

Nu de volgende stap: accommodaties ..

knaapje
20-01-10, 20:01
Speciaal voor overmoeide reizigers geeft een bekende broker bij hun reserveringsvoucher een formulier wat je thuis kunt invullen met o.a. de volgende tekst in Duits en Engels:


Bitte bei Bedarf ankreuzen und/oder ergänzen:
Bitte händigen Sie mir einen Mietvertrag in Deutscher Sprache aus.
- Please provide me with a Rental Agreement printed in GERMAN

Ich akzeptiere keine größere / andere Fahrzeugkategorie als die von mir gebuchten Kategorie, sofern hierfür zusätzliche Kosten für mich entstehen. Falls die auf meinem Leistungsgutschein/Voucher angegebene Fahrzeugkategorie nicht zur Verfügung steht, erwarte ich, dass mir ein Fahrzeug der nächst höheren Kategorie ohne Aufpreis zur Verfügung gestellt wird.


- I won’t accept any Upgrades or Car-Class-Changes if this results in any additional charges to me. If the car class I reserved (see voucher) is unavailable for any reason, I expect to be provided with a higher class car at no additional charge.

Ich verzichte auf den optionalen “Roadside Service Plan”.
- I don’t want to purchase the optional Roadside Service Plan

Knaapje

dejo
21-01-10, 14:48
Hoi Allemaal,
Heb een vraagje omtrent het huren van auto in the Us.
In 2007 heb ik via een reisagent een auto gehuurd bij avis op Miami airport, de reisagent gaf aan dat je geen extra kosten hoeft te betalen voor een 2de bestuurder mits je getrouwd of samenwonend ben. Nu wil ik het allemaal zelf regelen via de duitse aanbieder of eventueel de nederlandse aanbieder moet nog uitzoeken wat voor ons het goedkoopste is. Allebeide aanbieders geven aan dat je extra moet betalen voor een 2de bestuurder.
Weet iemand of het echt nodig is om die extra kosten te maken? Wij mijn partner en ik gaan dus samen rijden hij waarschijnlijk meer dan ik.
Heeft iemand ook ervaring met de Chevrolet Uplander we gaan met z'n vieren en waarschijnlijk ook 4 koffers.

Alvast bedankt voor het antwoord.

Teleton
21-01-10, 14:56
Wij mijn partner en ik gaan dus samen rijden hij waarschijnlijk meer dan ik.

Hoeveel je rijdt, maakt niet uit. Als je achter het stuur wilt, dan kan je een pakket inclusief 2 bestuurder, tank benzine en eventueel andere opties kiezen. De namen voor dit pakket verschillen per aanbieder. Maak voor jezelf per aanbieder een overzichtje van de pakketten en de prijs, bepaal waar je behoeft aan hebt et voila, je kunt je keuze maken.

Vuistregel is dat je bij een tweede chauffeur altijd beter uit bent met een pakket waar dit in is opgenomen, dan dat je de chauffeur toevoegt. Verder is het handig als je de aanbieder noemt, dan kan er nog beter met je mee worden gedacht.

hockey
21-01-10, 14:56
2e bestuurder in Florida moet je altijd betalen. Wij hebben de afgelopen drie jaren altijd de Chevrolet Uplander (7 seater minivan) gehuurd en een Chrysler Town & Country meegekregen. Heel comfortabel en zeer ruim. 4 koffers passen er makkelijk in. De 3e bank zullen jullie met 4 personen niet nodig hebben.

knaapje
21-01-10, 15:00
@dejo

... en let er t.z.t. op dat je allebei het contract moet tekenen!
Je moet dus allebei aan de balie zijn en je rijbewijs tonen.
Een creditcard op naam van de hoofdhuurder is verder voldoende.
Alleen dan geldt de verzekering.


Knaapje

hockey
21-01-10, 15:05
En als je een contract hebt waar 2 bestuurders mogen rijden, dan moet je zelf wel aangeven dat je er ook gebruik van wilt maken. De 1e keer werd mij niet om mijn rijbewijs gevraagd. Wist ik veel dat dat moest. (kende dit Forum toen nog niet) Ik heb dus ook vrolijk rondgereden in de auto, zonder dat ik dus verzekerd was. Oeps, gelukkig is alles toen goed gegaan,maar dit gebeurt mij geen tweede keer.
Bij usrentacar kun je zelfs een contract afsluiten met standaard 4 bestuurders.

Ta2 Gerrit
21-01-10, 15:25
Als je bij Alamo de Gold optie neemt (of hoe dat bij de diverse brokers dan ook mag heten) heb je ook de optie op meerdere extra bestuurders, tot max. 4 dacht.

Je moet dan wel met z'n allen naar de balie om het rijbewijs te tonen en te tekenen.

dejo
21-01-10, 16:04
Kortom je moet dus altijd betalen voor een 2de bestuurder ongeacht je nu een koppel bent of niet. Duidelijk.
De aanbieders die ik op het oog heb zijn usareisen en eautohuur. Het laatse is zelfs iets goedkoper, maar na het lezen van de reacties hier ben ik een beetje huiver.

Ta2 Gerrit
21-01-10, 16:27
Bij Hertz bestaat de mogelijkheid voor een gratis bestuurder.
De voorwaarden staan in bericht #122 van dit topic, dus even terug bladeren.

dejo
21-01-10, 17:29
Hoi allen,
ben nu ff aan het onderhandelen met eautohuur.
Chevrolet Uplander voor een 40 jaar oude bestuurder, haalt de auto op om 11:30 uur van JFK Luchthaven in JFK Luchthaven op 5 augustus 2010voor 15 dagen.
Afleveradres Miami airport. Attentie: Extra achterlatingskosten kunnen in rekening worden gebracht voor dit voertuig. Als dit het geval is zullen wij contact met u opnemen zodra wij uw reservering ontvangen en u op de hoogte brengen van eventuele kosten, deze moeten plaatselijkl betaald worden aan de leverancier.
Chevrolet Uplander - of Soortgelijk Premium Pakket: Prijs is inclusief extra bestuurders over 25 jaar en een tank benzine.

Boek nu en doe alleen een aanbetaling € 80,00
Te betalen saldo ( 8 jul 2010) € 691,00
TOTAAL TE BETALEN € 771,00 en usreisen.de
Minivan 7 P. Code: LX (https://www.usareisen.de/mietwagen/carinfo2.php?id=477)
Veranstalter Frosch Touristik GmbH Vermieter: National Paket Super-Inklusiv-PLUS
Annahme: New York JFK Airport (JFK) – 05.08.2010 - 12:00 Uhr
Abgabe: Miami International Airport (MIA - 20.08.2010 - 12:00 Uhr
Miettage 15 Preis: 826,16 EURPrijsverschil van z’n 55 euro
National is in mijn geval goedkoper. Dropoff is hier 250 dollar. wat vinden jullie ervan is dit een redelijke prijs?? an offer I can't refuse!

Teleton
21-01-10, 17:44
Attentie: Extra achterlatingskosten kunnen in rekening worden gebracht voor dit voertuig. Als dit het geval is zullen wij contact met u opnemen zodra wij uw reservering ontvangen en u op de hoogte brengen van eventuele kosten, deze moeten plaatselijkl betaald worden aan de leverancier.Ik zou er snel mee klaar zijn als ik op basis van deze twee opties moest kiezen.. Wanneer ik vooraf geen inzicht in de kosten krijg, zou ik er niet boeken. Verder is usareisen in dit geval de goedkoopste, heeft de verzekering de meest uitgebreide dekking, dus; waar wacht je op? Een lagere huurprijs? Vergeet het.

Maar heb je al drop off kosten bij anderen opgevraagd? Alamo? Dollar? Wat heb je er aan als je bij usareisen voordelig huurt, maar duurder uit zou zijn vanwege de drop-off kosten van National?

dejo
21-01-10, 17:54
de prijs van USAreisen is 826 daar komen nog dropoff kosten bij van 250 dollar.
eautohuur (771) de dropoff ook 250 dollar heb net gebeld ze doen zaken met national.
helpp ik weet het niet meer.

Teleton
21-01-10, 18:11
helpp ik weet het niet meer. Je weet nu de drop off kosten van national. Ik verwacht geen grote verschillen, maar je weet het niet, dus ik zou nu nog de drop-off kosten van Alamo en Dollar uitzoeken. Kan je ook gewoon bij usareisen opvragen. Bij eAutohuur heb je zelf geen invloed op de verhuurder.

Wanneer je op basis van deze info zou willen boeken, is het simpel; kies de voordeligste. Zeker als je hebt uitgezocht dat je verzekeringen de inzittenden en de bagage in de auto goed dekken.

Ta2 Gerrit
21-01-10, 18:29
Ton, usareisen heeft dit op de site staan, die dropoff a.k.a. einwegmieten.
Bij National een vast bedrag, bij de anderen vaak oplopend met het aantal mijlen verwijderd.

eautohuur blijf ik wat ondoorzichtig vinden, met het kostenplaatje pas kompleet bij boeking.

Teleton
21-01-10, 18:45
Bij National een vast bedrag, bij de anderen vaak oplopend met het aantal mijlen verwijderd..

Klopt helemaal, vandaar mijn advies om het op te vragen. Ik weet van (heel) vroeger dat er wel verschil was, maar weet echt niet meer of dit substantieel is.


eautohuur blijf ik wat ondoorzichtig vinden, met het kostenplaatje pas kompleet bij boeking.

Mmmmm..... eAutohuur heeft hem nu toch laten weten wat de drop offkosten zijn? De huurkosten had hij al, dus dan is alles toch bekend? Ik had me al een tijdje geleden in hun site en voorwaarden verdiept omdat ik gehoopt had via usafunvacations ook de auto te kunnen boeken. Misschien dat ik er wat meer in thuis ben geraakt. Ik zie ook wel dat bepaalde dingen beter kunnen (het upgrade voorstel tijdens het selectieproces bijvoorbeeld), maar zodra als het over de tarieven en wat je er voor krijgt gaat, kan er toch niet zoveel misverstand over bestaan?

angelique100
21-01-10, 19:52
de prijs van USAreisen is 826 daar komen nog dropoff kosten bij van 250 dollar.
eautohuur (771) de dropoff ook 250 dollar heb net gebeld ze doen zaken met national.
helpp ik weet het niet meer.

Ik kan het mis hebben maar dacht ergens gelezen te hebben dat Avis geen drop off kosten zou hebben.
Ik heb het dus mis want ik kan het niet meer terug vinden, sorrie.

Het tekenen voor de 2de bestuurder wist ik echt niet ! Heb ik pas 1x gedaan bij Hertz verder nooit, lekker verhaal maar goed weer iets wijzer geworden ! Gaan we dus voortaan maar even doen.

Over het huren bij eautohuur, ik heb aangegeven te willen huren bij Alamo en dit was geen probleem,..

Ta2 Gerrit
21-01-10, 20:37
Klopt helemaal, vandaar mijn advies om het op te vragen. Ik weet van (heel) vroeger dat er wel verschil was, maar weet echt niet meer of dit substantieel is.

Nee, ik bedoel, het staat echt op de site, met bedragen en al.

http://img96.imageshack.us/img96/1203/einwegmieten.jpg (http://img96.imageshack.us/i/einwegmieten.jpg/)

Indy
26-01-10, 13:02
wij gaan met 6 personen naar Florida deze zomer en zitten te twijfelen tussen een Mini-Van of een Full size SUV. de bagage zal bestaan uit 3 koffers en een tas.
heeft iemand ervaring met een van beide auto's met 6 personen??

Ta2 Gerrit
26-01-10, 15:09
Ja hoor, ervaring met beide. Je kunt er bij allebei in met 6 personen, en de bagage lukt ook wel.

Alleen is de instap bij de minivan wat makkelijker, wegens de grote schuifdeur(en).
Bij de SUV is het wat meer "kruipen" naar de achterbank, als je jong van lijf en leden bent totaal geen probleem, maar als je wat strammer en stroever wordt gaat het ietsje minder soepel.

Dus het jonge volk op rij drie en gaan met die banaan, want een SUV oogt natuurlijk wel meer :-)

mrloes
26-01-10, 23:57
hi

Heb op 17/1 een auto gehuurd via US Rent A Car (zie elders in dit topic) en ik wil ff laten weten dat de kosten inmiddels van de cc afgeschreven zijn: 448 Pond is berekend op 521 Euro - waar we dus een 7 pers. 4x4 SUV voor hebben, twee weken, Gold pakket.

Ta2 Gerrit
27-01-10, 00:08
Dat is voorwaar zeker niet duur. Het was toch bij Budget en een Dodge Durango ?

mrloes
27-01-10, 09:35
Klopt, via BUDGET en dan wrschlk iets in de trant van 'n Dodge Durango of soortgelijk.
De kenners hier weten wel wat ze zich daarbij voor mogen stellen, ik wacht t vol spanning af.
In 2007 hadden we een gewone SUV gehuurd, via t reisburo en dan via Hertz.
We kregen een Chevr Trailblazer en we hebben ons 1st een uur staan te vergapen aan de grootte van de auto. Mijn hemel!! Maar na 'n paar ben je er aan gewend en is t heel normaal. Als je dan na 3 weken thuis komt en je Suzuki Vitara uit '93 staat op je te wachten ... mhh tja, das even anders dan! ;)

AgnesB
29-01-10, 12:26
Wanneer gaan julie Mrloes als je bedrag is afgeschreven. Ik heb 18 januari geboekt en het is nog niet afgeschreven. Gevraagd wanneer dat gaat gebeuren, ze zeggen 8 weken voor vertrek, klopt dat bij jou?

mrloes
29-01-10, 12:29
hi

We gaan op 30 april maar ik heb de 'deposit box' niet aangevinkt en daardoor is het hele bedrag in 1x afgeschreven. Dit heb ik toevallig geheel per ongeluk gedaan want ik kwam er later pas achter. Als je de 'deposit box' aanvinkt dan wordt t in twee delen afgeschreven: eerst de aanbetaling en 8 weken voor vertrek de rest.
Je kunt op de site een online chat sessie doen met 1 van de medewerkers en dan kun je alle vragen stellen. Werkt perfect.
Misschien kun je t alsnog veranderen als je graag nu meteen alles wilt betalen?

Marianne4kids
04-02-10, 13:24
Wat leuk al die foto's. Wij gaan in juli met z'n zessen en hebben een auto nodig waar we met 6 volwassen personen(mijn zoon van 20 mag nog geen auto huren) plus bagage in kunnen. Heeft er iemand nog tips?

Marianne,

peja
04-02-10, 13:55
ik heb een auto gehuurd via dollar (dodge caliber or similar) voor slechts $437 for ong. 16 dagen...dat is dus ook een erg goeie prijs vind ik...

Ta2 Gerrit
04-02-10, 16:23
Ja hoor, Minivan of Fullsize SUV, en dan heb je het wel zo'n beetje gehad.

Teleton
04-02-10, 16:27
dat is dus ook een erg goeie prijs vind ik... ...en bij wie en tegen welke condities....?

peja
04-02-10, 17:14
via de website van Dollar, inclusief facility charge, energy recovery fee, privilige fee, state transact, state tax and license fee. Ik verwacht best dat er nog wat bij komt hoor, zo gata dat nl meestal, maar op zich is dit een mooi bedrag...

Teleton
04-02-10, 18:26
Ik verwacht best dat er nog wat bij komt hoor ... ..denk het ook want ik zie nog geen kosten voor verzekeringen, 2e chauffeur en benzine. En die kosten zijn, afhankelijk van je keuze, vaak per dag meer dan de helft van de autohuur.

Ik wil de pret niet bederven, maar je bent nu al 437 dollar kwijt, is dat de Ciry Special rate? Pakweg 312 euro.

Het complete pakket, auto, inclusief de 2e chauffeur, verzekeringen en benzine zou je bij usareisen 415 euro kosten voor 16 dagen. Ik ben bang dat je straks behoorlijk duurder uit zult komen. Maar misschien zit ik er vreselijk naast, dus we horen het straks graag. Pas dan weten we of dit een goeie deal was.

mrloes
05-02-10, 00:18
@Sunshine State: had je via Alamo of Budget bij US Rent a Car geboekt?

Sunshine State
05-02-10, 08:46
@Sunshine State: had je via Alamo of Budget bij US Rent a Car geboekt?

Dit was Alamo ..

mrloes
05-02-10, 09:28
Het is echt een bak hè ... ben benieuwd wat ons te wachten staat op 30 april.
Wij hebben via Budget een 7 pers. SUV 4x4 geboekt.

peja
05-02-10, 13:32
ik ga er nog even goed naar kijken...bedankt voor de tip!

Chicco68
05-02-10, 16:04
Meegekregen een Premium Suv Suburban ..

Dit is de klasse die wij geboekt hebben bij Alamo, ben benieuwd of we hem ook krijgen.... En, ben nog meer benieuwd wat we krijgen als de PF-klasse (waar de Suburban onder valt bij Alamo) niet meer aanwezig is...... wil in ieder geval geen mini-busje of zo !

Ta2 Gerrit
05-02-10, 18:23
Die zijn altijd aanwezig, net als de fullsize SUV, want die staan namelijk apart gereseveerd.

Indy
06-02-10, 10:04
@Ta2 Gerrit als wij dus via Alamo een Full Size SUV huren (Miami) worden we niet afgescheept met een mini-van?

Ta2 Gerrit
06-02-10, 10:53
Nee, dat dacht ik toch niet, alleen al vanwege het prijsverschil. Dat zou een downgrade zijn.

Nu heb ik geen ervaring met Alamo MIA, maar in Orlando staan de fullsize en premiums in een apart bakje (de contracten en de sleutels dan ;-)) bij de stationmanager (garagebaas) en worden de automobielen netjes voorgereden, zoals het hoort :-).

Chicco68
06-02-10, 11:11
Nu heb ik geen ervaring met Alamo MIA, maar in Orlando staan de fullsize en premiums in een apart bakje (de contracten en de sleutels dan ;-)) bij de stationmanager (garagebaas) en worden de automobielen netjes voorgereden, zoals het hoort :-).
Dus het wordt ook niet meer kiezen qua kleur/mogelijke uitvoering?
Of zou je e.e.a. aan de balie nog kunnen aangeven?

Indy
06-02-10, 11:25
Ta2 Gerrit bedankt voor de info,

iemand evaring met Alamo Miami Full Size SUV???

Chicco68
06-02-10, 12:06
Misschien kun je hier --> http://floridaforum.nl/showthread.php?t=10105 foto's van auto's vinden van mensen die recent een Full Size SUV hebben gehuurd?

Ta2 Gerrit
06-02-10, 12:42
Dus het wordt ook niet meer kiezen qua kleur/mogelijke uitvoering?
Of zou je e.e.a. aan de balie nog kunnen aangeven?

Ja hoor, je kunt aan de balie in de garage gewoon aangeven wat je wilt, mits beschikbaar natuurlijk. Ons werd verteld wat ze hadden en gevraagd waar onze voorkeur naar uitging. GROOT, natuurlijk \\:D/.

Aan de balie in (onder) de aankomsthal werd nog wel een poging gedaan om ons te upgraden naar de Premium, maar als erkende Deekers hebben we dat beleefd geweigerd.
Was achteraf ook niet nodig, want die hebben we gewoon de volgend dag opgehaald :razz:

Chicco68
06-02-10, 13:59
Ah dat is mooi. Hoorde namelijk van de usareisen.de-medewerker dat buiten de Chevrolet Suburban ook mogelijk de Lincoln Navigator tot de PF-klasse zou behoren en als ik mag kiezen...... heb ik toch t liefste de Navigator :p

1250
06-02-10, 21:38
De Suburban is groter :wink:.

angelique100
08-02-10, 11:56
Ta2 Gerrit bedankt voor de info,

iemand evaring met Alamo Miami Full Size SUV???

Wij hebben deze voor de eerste maal geboekt(voor juli-2010) ook bij Alamo dit is wat ik heb kunnen vinden op het forum.
Chevrolet Tahoe-Chevrolet Suburban-Fort Expedition-Dodge Durango

Erg jammer dat je deze klasse niet zelf mag uitzoeken bij Alamo Mco maar zoals hierboven
beschreven mag je volgens ta2 gerrit ( indien beschikbaar) wel je voorkeur kenbaar maken :lol:. tahoe tahoe tahoe tahoe (heeft deze wel 6 zitplaatsen ? )

Chicco68
08-02-10, 13:02
Erg jammer dat je deze klasse niet zelf mag uitzoeken bij Alamo Mco maar zoals hierboven
Wij hebben de Full Size SUV in 2008 gehuurd en mochten toen bij Alamo MIA wel zelf de auto uitzoeken, werd ons een rij aangewezen waarin de full sized stond en uitzoeken maar.... Maar misschien is er in die 2 jaar inderdaad iets veranderd zoals Gerrit reeds aangeeft.....

Bullit
08-02-10, 18:33
Ik krijg volgende mail van usareisen;

vielen Dank, dass Sie uns mit der Vermittlung von Reiseleistungen beauftragt haben.

Die Leistung:
- "Dollar Midsize-SUV 4türig Super-Inklusiv-PLUS"

konnte vom zuständigen Reiseveranstalter nicht sofort bestätigt werden
und wurde/n somit von uns verbindlich angefragt.

Sobald wir vom Veranstalter eine Antwort erhalten, werden wir uns unaufgefordert bei Ihnen melden.
Wir rechnen mit einer Antwort innerhalb der nächsten 3 bis 4 Werktagen.

Vielen Dank für Ihre Geduld!

Wir möchten an dieser Stelle noch einmal ausdrücklich darauf hinweisen, dass wir lediglich Vermittler von
Reiseleistungen sind! Es gelten die Leistungsbeschreibungen / Reisebedingungen des jeweiligen Reiseveranstalters.

Heeft iemand dit al meegemaakt ? Wat is de bedoeling ?

Teleton
08-02-10, 18:40
Wat is de bedoeling ?

De auto is aangevraagd. Om de een of andere reden was er niet direct een beschikbaar. Zodra de aanvraag gehonoreerd kan worden krijg je bericht. Haal anders je tekst zelf even door de grote vertaalsite van Google (http://translate.google.com/#) Toegevoegd: hoewel je daar ook niet altijd even gelukkig van wordt..........

Bullit
08-02-10, 18:51
De tekst begrijp ik wel, maar de reden waarom zo'n aanvraag niet dadelijk wordt bevestigd is mij niet duidelijk, de wagen is voorzien voor 29/6. De voorgaande keer was het wel dadelijk inorde. Zou er een prijsverhoging zitten aan te komen ...

Teleton
08-02-10, 19:03
De tekst begrijp ik wel, maar de reden waarom zo'n aanvraag niet dadelijk wordt bevestigd is mij niet duidelijk,

Dat kan natuurlijk van alles zijn, misschien is deze categorie voor die datum niet meer beschikbaar; uitverkocht! Maar misschien hebben ze ook wel gewoon een computerstoring en kunnen ze niets vastleggen. En misschien heeft de sterke dollar er inderdaad wel iets mee te maken........eventjes geduld en je krijgt vast bericht.

looney
08-02-10, 19:41
ook gehad maar volgende dag keurig bevestiging gehad dat auto was geboekt. Misschien druk qua aanvragen en kunnen ze niet alles direct verwerken.
In ieder geval geen groot probleem van maken

wendy1
11-02-10, 21:06
Ik heb via onze Duitse vrienden de auto's geboekt. 609 euro per stuk voor 22 dagen. Dollar was nog 10 euro goedkoper maar ik ga voor Alamo.

We hebben 2x een Equinox gehuurd via USA/Alamo en 2 x de Toyota Rav 4 gekregen. Nu willen we eigelijk wel eens wat anders. Weet iemand of je bij Dollar ook mag uitkiezen op MIAMI airport en hoe is Dollar tov Alamo?

Teleton
12-02-10, 09:38
Weet iemand of je bij Dollar ook mag uitkiezen op MIAMI airport en hoe is Dollar tov Alamo?

Bij Dollar kan je in Florida niet zelf je auto uitkiezen. Kijk op deze tabel (http://www.usareisen.de/mietwagen/carshow.php?rentalcomp=Dollar&region=Florida&sz=so)onder aan deze pagina voor meer info. Het belangrijkste verschil tussen Dollar en Alamo is dat je bij Alamo wel je eigen auto kunt uitzoen, kijk hier (http://www.usareisen.de/mietwagen/carshow.php?rentalcomp=Alamo&region=Florida&sz=so)voor de details. Over beide verhuurders is een topic. Kijk voor Alamo hier (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=127) en gebruik voor Dollar zelf de zoekfunctie even. Reuze handig hulpmiddeltje.....;)

hockey
14-02-10, 17:23
van het AA forum : ik ben werkzaam voor KLM en krijg regelmatig goeie tips van collegae wat betreft hotels en huur auto's

Ik heb vorig jaar voor het eerst geboekt via www.vacationatsea.de Dit is een website voor Airline Staff. Ik ben met de uitgeprinte voucher naar Alamo LAX gegaan en er is niet gevraagd om mijn airline I.D. Na navraag bij collegae bleek ook dat zij nooit hun Airline ID hebben moeten laten zien bij check in bij Alamo.

Ik heb ook altijd( Florida en Californie) via usareisen.de geboekt, maar www.vacationatsea.de scheelt bijvoorbeeld 52 euro op een Mid-Size SUV ten op zichte van usareisen.de met exact hetzelfde pakket (gratis tank, 2e/3e bestuurder, alle verz.)
Fullsize SUV scheelde mij vorig jaar 83 euro t.o.v. usareisen.de met exact dezelfde huur-voorwaarden

Volgens mij willen de medewerkers van Alamo alleen maar je uitgeprinte reservering zien en verder boeit het ze niet. Ze staan vaak al klaar om hun upgrade praatjes te verkopen...
Ik schat de kans 3% dat er eens een medwerker van Alamo vraagt om je airline id. En als ze die vragen zeg je gewoon ppfff....die zit ergens in mn bagage...Zo'n Alamo medewerker wil zo snel mogelijk volgende klant helpen, dus zal jou echt niet laten zoeken.

Flufjuh
14-02-10, 19:17
Maar stel je nou toch voor dat jij net een nieuwe medewerker o.i.d. hebt die het allemaal precies volgens de regels doet, wat dan? Volgens mij kun je dan gewoon fluiten naar je auto, of niet?

katjab
14-02-10, 20:14
Ik las hem op het AA forum ook al maar ik zou dat zelf nog niet zo zien zitten. Als het verkeerd gaat kun je daar voor het volle pond een auto huren.

Marcelg
14-02-10, 21:02
Het werkt met een corporate code, dit werkt perfect en er worden nooit vragen gesteld, wij reserveren allemaal huur auto's op deze manier, er zijn zelf websites waar je de codes op kunt zoeken, google maar eens "Avis discount codes" je krijgt dan heel wat AWD codes te zien, voor Nederlanders zit er vaak niet meer in dan zo'n 50 Euro per week, ik bespaar zelf zo'n 70% met de code die ik gebruik, die code heb ik gehad van een vriend die bij Avis werkt, lucky me.
Dit is ook corporate en er nooit op gecontroleerd, het zit ze allemaal wel goed, ze kunnen een code natuurlijk altijd verwijderen, en ja daarom geef ik hem niet cado sorrie, hij werkt al 10 jaar en ik denk niet dat veel mensen hem hebben.

hockey
15-02-10, 14:12
Tijdens het reserveren wordt bij Alamo zelf nergens aangegeven dat je een bewijs moet overleggen dat je recht hebt op het tarief. Alleen een geldig ID en rijbewijs (maar dat moet je altijd)

moonlight91
18-02-10, 14:54
nu word er steeds gekeken en vergeleken qua prijzen
maar wat ik me afvraag is het volgende..

welke autoverhuur is qua wachtrij het voordeligste (en dan bedoel ik natuurlijk mensen,minuten, uren)

we komen op zaterdag 1 mei aan om kw. v 10 in de avond
met een 8 jarig kind
je kunt dan misschien begrijpen dat ik het liefst zo snel mogelijk in mijn auto zit naar het hotel
nu begrijp ik tussen de regels door dat je bij dollar minder drukte hebt ,en dat bij alamo er rijen dik staan met mensen
of klopt deze indruk niet

wat adviezeren jullie voor een snelle afhandeling, instappen en rijden

Teleton
18-02-10, 15:09
of klopt deze indruk niet

Je vraag is vergelijkbaar met de vraag welke kassarij het snelst wordt weggewerkt in de supermarkt. Heb je drie goochemerds voor je die hun airmilespasje uit de diepste krochten van hun winterjas moeten toveren, is er een slimmerik die vergeten is de spruitjes te wegen of is er een lummel wiens betaalpas is geblokkeerd, loopt de bon vast, is het papier op, tsja dan duurt het wat langer....Het fenomeen doet zich overigens nooit in de rij van jou voor, maar altijd in die van mij, dus maak je geen zorgen........

Onder normale omstandigheden wordt de transactie snel afgehandeld. In uitzonderlijke gevallen ontstaan lange rijen. Zo werden er vorig jaar bij Alamo in de meivakantie zeer lange wachtijden gemeld. Al die ontevreden klanten hebben nu bij Dollar geboekt........

ietie
18-02-10, 15:15
Twee keer bij avis geboekt in de mei vakantie en beide keren geen rij, heerlijk je komt aanlopen en word gelijk geholpen, nadeel ze zijn wat duurder als de rest en je kunt geen auto kiezen, je kiest alleen eeen catagorie de auto word je toe gewezen.

Ta2 Gerrit
18-02-10, 16:51
wat adviezeren jullie voor een snelle afhandeling, instappen en rijden

Vast vooruit gaan terwijl vrouw en kind, en alle andere passagiers uit jouw vliegtuig, op de bagage staan te wachten.
Die staan dan niet bij de autoverhuur :mrgreen:

Verder is het koffiedik en glazen bol. wij huren al meer dan 20 jaar voornamelijk Alamo en de wachtrijen variëren van 0 tot veel personen, maar echt heeeel lang wachten hebben we nooit gedaan, of zo ervaren.

Misschien is de Dollar Express een oplossing, maar die werkt alleen bij Dollar ](*,)

Teleton
18-02-10, 17:10
Misschien is de Dollar Express een oplossing, maar die werkt alleen bij Dollar ](*,) Ik moet het allemaal eerst nog zien, Gerrit. Maar Alamo (https://www.alamo.com/)heeft ook zo'n soort systeem: Quicksilver. Voor een simplified rental process.......:-\"Oude wijn in nieuwe zakken?

http://img203.imageshack.us/img203/5656/quicksilver.jpg

moonlight91
18-02-10, 20:24
oke teleton, dat zou ideaal zijn , maar je staat vast rond dat tijdstip op die datum daar net niet.....;)
dus heb ik meestal van die stuntelaars in mijn rij

maar dat is eigenlijk wat ik begrepen had dat er in de meivak. rijen dik stond
vandaar mijn vraag..
dan maar op de gok,
en idd ta2 gerrit...ik schop dan mijn man alvast vooruit, en die is ook een poepie goed in voordringen in lange rijen hahaha
ik ben te beleefd ik sluit achter aan :sad:

Ta2 Gerrit
19-02-10, 10:49
Ik moet het allemaal eerst nog zien, Gerrit. Maar Alamo (https://www.alamo.com/)heeft ook zo'n soort systeem: Quicksilver. Voor een simplified rental process.......:-\"Oude wijn in nieuwe zakken?

Er zit altijd een (voor ons vakantiegangers) een addertje onder het gras.

http://img534.imageshack.us/img534/5656/quicksilver.jpg (http://img534.imageshack.us/i/quicksilver.jpg/)

Net als de on-line incheck. Sounds good, maar alleen voor US en CAN. drivers-license.
Idem dito met de kiosk incheck. Dus bij drukte maar gewoon naar de National rij ;-)

sonja
19-02-10, 19:58
.ik schop dan mijn man alvast vooruit, en die is ook een poepie goed in voordringen in lange rijen hahaha
ik ben te beleefd ik sluit achter aan :sad:

Voordringen zou ik niet doen, je kunt er zeer onaangenaam op aangesproken worden.:-x De andere wachtenden hebben ook een lange vliegreis achter de rug, iedereen wil graag zo snel mogelijk de auto en naar hun accommodatie.

mrloes
19-02-10, 20:18
je kunt er zeer onaangenaam op aangesproken worden
En terecht! Als ik ergens een hekel aan heb ...
Heb t hele fenomeen van voordringen sowieso nooit begrepen.
Er zit voor iedereen niets anders op dan wachten ja, zowel bij t instappen van een vliegtuig, bij de douane, huurauto ophalen, de rijen bij de pretparken en supermarkten. En das in t buitenland niet anders dan in eigen land.

Norbert
23-02-10, 12:56
Ik kan het zo snel niet vinden met de zoekfunctie; heeft iemand ervaring met het huren van een pickup in Fl?
Bijv. een F150 of een Ram.

Njit
23-02-10, 15:02
Alamo heeft gewoon een Standard en een Premium Pickup in z'n assortiment.

Standard is Chevrolet Colorado (or similair)
Premium is Chevrolet Silverado (or similair)

http://2010chevy.org/images/2010_chevy_silverado.jpg

Bij andere maatschappijen valt het weer in een andere groep (bij Avis is het bijvoorbeeld een Specialty)

Dit type auto staat echter niet bij USAReisen vermeld. Ik zou ze gewoon even mailen als je perse zo'n type wil..

Norbert
23-02-10, 16:30
Kijk dat wilde ik weten!
Ik heb eigenlijk alleen maar bij Dollar gekeken, omdat ik daar niets zag was ik er vanuit gegaan dat pickups niet bij de "standaard" verhuur mij's te verkrijgen zijn.
Dank!!

anneke
23-02-10, 17:43
Als ik op http://www.vacationatsea.de/ klik krijg ik alleen cruises te zien.

En bij Alama krijg ik de normale huurprijzen :-( te zien die aanzienlijk duurder zijn dan bij de usareisen.de.

Wie helpt me om de juiste prijzen boven water te krijgen?

Anneke

weimar
23-02-10, 17:57
In de links bovenaan staat ook nog discounted CarRental (http://www.vacationatsea.de/index.php?_content=cars&SID=kro69aoo9dt1si9eck9pnnvk72).

Probeer dat eens.

Teleton
23-02-10, 17:59
Als ik op http://www.vacationatsea.de/ klik krijg ik alleen cruises te zien.

Even dapper doorklicken en dan kom je er toch wel?

http://img693.imageshack.us/img693/2504/vacationsatsea.jpg (http://img693.imageshack.us/i/vacationsatsea.jpg/)

Overigens even een steekproef van één gedaan voor onze 'eigen'' periode maar ik ben zelf beter af bij usareisen.de of eAutohuur.nl.

[verwijderd]
23-02-10, 19:07
Als ik zelf kijk voor de komende periode 30 April - 15 mei kom ik stukken goedkoper uit met deze site.

USAreisen Fullsize 4 doors All inclusive Euro 445,28 = 29,69 per dag

Vacationatsea.de idem Euro 286,11 = 19,07 per dag

Dat scheelt toch Euro 159,17

Ta2 Gerrit
24-02-10, 02:29
Ik weet niet of de pick-up trucks wel op alle locaties staan. Een aantal jaren terug zag je ze nog wel eens op MCO, maar de laatste tijd helemaal niet meer.

Misschien dat Njit zijn vindplaats kan prijsgeven, en dat daar ook locaties bij staan ?

huug & Astrid
24-02-10, 11:59
Er staat nergens dat je een extra bestuurder gratis kan bijschrijven.
Tank benzine is wel inbegrepen.

Bij onze Duitse vrienden betaal ik 754,40 (super inclusif dus met extra bestuurder)
Bij Vacationatsea.de betaal ik voor dezelfde mid-size SUV 630,78

Ik wil toch wel graag die extra bestuurder erbij hebben en niet in Orlando aan de counter moeten bijbetalen voor een extra bestuurder.

hockey
24-02-10, 12:27
Als je een extra bestuurder wilt ben je volgens mij altijd duurder uit. Ze zijn wel goedkoop op het basispakket. Maar let wel op : het is een tarief voor medewerkers van airlines en toeristenindustrie en er kan om een bewijs daarvan gevraagd worden.

Teleton
24-02-10, 13:13
Als ik zelf kijk voor de komende periode 30 April - 15 mei kom ik stukken goedkoper uit met deze site.

USAreisen Fullsize 4 doors All inclusive Euro 445,28 = 29,69 per dag

Vacationatsea.de idem Euro 286,11 = 19,07 per dag

Dat scheelt toch Euro 159,17

Hmmm, het ligt toch iets genuanceerder. De prijs die je noemt bij usareisen is volgens mij inclusief tank benzine en 2e chauffeur en extra verzekeringen voor inzittende en bagage. Super inclusive pakket, toch?
De prijs bij vacationsatsea.de is exclusief 2e chauffeur en extra verzekeringen voor inzittende en bagage waardoor de vergelijking niet helemaal op gaat. Nou ja, eigenlijk helemaal niet......:sad:. De toeslag die je ter plekke betaalt voor de tweede chauffeur is immers zeker 10 dollar per dag, excl tax. De verzekeringen kosten 6 dollar excl. tax per dag.

Als je een tweede chauffeur nodig hebt, is het voordeel dus al vrijwel verdwenen. Zou je ook voor het pakket verzekeringen kiezen, dan is usareisen.de de goedkoopste aanbieder.

Tel daarbij op dat nadrukkelijk wordt gesteld dat je aan de counter eigenlijk moet kunnen aantonen dat je recht op de speciale prijs hebt, zou ik zelf voor dat relatief kleine verschil het risico niet nemen. Ook niet als er hier wordt gezegd dat er toch nooit wordt gecontroleerd......[-o<. Een neef die piloot is bij Emirates, wees ons ook al eens op de kortingsmogelijkheid bij Alamo, maar adviseerde ons om het maar niet te proberen. Als hij niet in uniform is, moet hij zich altijd legitimeren.

theovg
24-02-10, 13:50
Een neef die piloot is bij Emirates, wees ons ook al eens op de kortingsmogelijkheid bij Alamo, maar adviseerde ons om het maar niet te proberen. Als hij niet in uniform is, moet hij zich altijd legitimeren.[/QUOTE]


Daar was ik dus ook al bang voor.

huug & Astrid
24-02-10, 17:22
OK, wordt dus gewoon weer boeken bij onze Duitse vrienden !

[verwijderd]
24-02-10, 21:20
@Teleton

Ik had nog niet exact gekeken naar de verzekeringen maar dacht dat de meeste er wel bij zaten maar kan me vergissen.

Ook ik twijfel nog vanwege de onduidelijkheid op de duitse alamo site waar je op uit komt en omdat ik met usareisen.de nog nooit ellende heb gehad.

Maar als ik het goed begrijp heb jij dus wel gezien dat niet alle verzekeringen erbij zitten? Jij bent geloof ik al bijna de auto verhuur specialist op het forum. :-D

Teleton
25-02-10, 10:43
@
Maar als ik het goed begrijp heb jij dus wel gezien dat niet alle verzekeringen erbij zitten?

Bij Vacationsatsea huur je volgens mij met de noodzakelijke verzekeringen, vergelijkbaar met het Super Spar Plus pakket van www.usareisen.de (http://www.usareisen.de) . Op zich niets mis mee, maar vanwege de extra chauffeur, de tank benzine, de extra inzittenden verzekering en de bagageverzekering kiezen veel mensen liever voor het Super Inklusiv Plus pakket.

Ik zet hun condities nog even op een rijtje, dat vergelijkt misschien gemakkelijker:



Condities VAS:




USA and Canada

Unlimited Free Kilometer
Minimum 3rd party liability
Extended Protection liability insurance (EP)
Collision Damage Waiver (CDW)
Theft Protection (TP)
All Taxes and Airport fees
One tank of fuel







Condities usareisen Super Spar Plus:

Vollkaskoversicherung (LDW) ohne Selbst-beteiligung inkl. Glas-, Reifen-, Dach und Unter- bodenschäden 1 Mio.USD Zusatz-Haftpflichtversicherung (LIS) direkt vom Vermieter!
alle lokalen Steuern und Flughafengebühren
Unbegrenzte Freimeilen
Vollkaskoversicherung - LDW. Ausschluss der Haftung für Schäden am eigenen Fahrzeug ohne Selbstbeteiligung. Inkl. Glas-, Reifen-, Dach und Unterbodenschäden, grobe Fahrlässigkeit ausgenommen.
lokale Steuern (Sales Tax)
Flughafengebühren / Airport Fee
wichtige Zusatz-Haftpflichtversicherung
LIS / EP über 1 Mio. USD direkt vom Vermieter!
(...Erleichtert die Abwicklung im Schadensfall)

[verwijderd]
25-02-10, 12:39
En de verschillen zijn? Want ik zie ze niet, de LIS is de EP en de CDW hebben beide ook, verder zitten alle kosten er bij beide in en ook de gratis tankvulling zit erbij die bij USAreisen er niet bij zit.

Overigens zag ik ook minder verschil nu tussen de spar en de inclusive, dacht dat daar in het verleden meer verschil tussen zat dan alleen de tweede rijder en de tank brandstof?

Enige verschil zou zijn de tweede rijder.

baluga
04-03-10, 22:39
Wie kan me helpen? Ik wil net een auto gaan huren bij onze Duitse vrienden. Ik heb netjes het hele formulier ingevuld en ga verder naar stap 3 om het te bevestigien. Nu staan daar een aantal zinnen die ik niet helemaal begrijp. Is er iemand die weet wat ze daarmee bedoelen?

WICHTIG: Zur Inanspruchnahme der gebuchten Leistung(en) benötigen Sie zwingend die
schriftliche Bestätigung des jeweiligen Reiseveranstalters und einen Leistungsgutschein/Voucher.
Ohne diese Unterlagen kann eine Inanspruchnahme der gebuchten Leistung
nicht gewährleistet werden.
Je nach Abreisedatum / Leistungsbeginn erhalten Sie diese Reiseunterlagen von uns entweder per



Email (Dateianhang im PDF Format)

per Telefax

oder auf dem "normalen" Postweg
Es liegt in Ihrem Verantwortungsbereich uns zu ermöglichen,

Ihnen die Unterlagen rechtzeitig und ohne weiteren Aufwand vor Leistungsbeginn zuzustellen.
Bei kurzfristigen Buchungen berücksichtigen Sie daher unbedingt unsere Bürozeiten.


Dankjewel, ik wil er zeker van zijn dat ik het goed doe......

baluga
04-03-10, 23:10
1000 maal dank!!!! Hier kan ik iets mee, ik ga gelijk boeken.

S@skia
06-03-10, 14:35
We wllen een Midsize SUV huren via USAreisen. Vorig jaar een Equinox gevraagd en natuurlijk met de inmiddels bekende RAV weggereden.
Nu zie ik voor de mereprijs van ca 15 EUR dat ik in plaats van de midsize SUV EQ (chevrolet equinox type) een midsize SUV type IQ kan huren (type Dodge nitro). Volgens opgave bij USAreisen zijn beide auto's vergelijkbaar mbt capaciteit.
Kan iemand mij vertellen wat IW is ten opzichte van EQ (equinox???)? Op de site van Dodge en Chevrolet kun je natuurlijk wel beide auto's vergelijken maar ik ben vooral geinteresseerd in de algemene kemerken van de IW klasse tov de EQ klasse aangezien je voor 99,99% zeker toch een andere auto krijgt van de betreffende klasse.

Wie helpt?

wendy1
06-03-10, 17:18
Wij hebben 3x een Equinox geboekt en 3x een rav 4 ontvangen. Voor Alamo maakt het niet uit of je midsize of Equinox boekt, in beide gevallen krijg je een midsize.

S@skia
06-03-10, 23:13
Wendy1, dank je voor je reactie. Mijn is echter : wat is precies het verschil tussen een midsize SUV type EQ en midsize SUV type IW? Wellicht kun je me hier nog verder mee helpen?

baluga
08-03-10, 22:12
ik heb gisteren bij Usa reisen een auto gererveerd en heb vandaag idd een mail terug gekregen. Nu vragen ze aan mij om even te bevestigen dat ik de mail ontvangen heb. Nu heb ik op de boeking geen 2e bestuurder aangegeven, moet ik dat alsnog doen bij usareisen of kan dat ook als we de auto op gaan halen? ( ik heb gekozen voor Super-Inklusive- Plus)

( Ik zie dat er een formulier bij zit die jezelf in moet vullen en waar je ook een extra bestuurder aan toe kan voegen. Zou dit voldoende zijn?)

Ta2 Gerrit
09-03-10, 12:06
Hallo Baluga,

Ik heb er de papieren nog even op nageplozen, maar dat formulier wat er bij zit en waar je de extra bestuurder moet invullen, is alleen maar om het jezelf makkelijker te maken aan de balie van de autoverhuurder.

Dan staat alles op papier en kunnen ze het zo overnemen. Ik heb dat nog nooit gedaan, omdat we toch al in de computer van Alamo staan en je alsnog de rijbewijzen van alle bestuurders moet tonen.
En er heeft ook nog nooit iemand om gevraagd.

Je kunt daarop wel gelijk aangeven dat je geen Roadside Assistance Plan wil, maar ook dat doen we altijd mondeling weigeren.
Dus eigenlijk is dat formulier niet echt nodig.

Ook hebben wij i.i.g. de laatste jaren nog nooit een bevestigingsmail hoeven sturen naar usareisen, maar ik moet er wel bij zeggen dat we de auto dan ook direct bij boeking afrekenen. Misschien zit daar het verschil.

baluga
09-03-10, 21:59
Thanx Gerrit

Roberto_
11-03-10, 18:49
Kort vraagje, net iets anders dan autohuur maar niet de moeite een eigen topic te openen:

We huren een auto, zonder GPS. Ik wilde namelijk op mijn eigen TomTom de kaarten van de VS downloaden. Ik heb TomTom One West-Europa.

Ik heb op de site van TomTom gekeken en gezien dat ik deze kaart kan downloaden(tegen betaling). Kan ik dit er zo opzetten en vervolgens gewoon gebruiken aldaar?
En hoe zit het met de oplader in de auto, is dat anders?

Thx voor antwoorden!

patgooss
11-03-10, 18:56
Ja, je kan die kaarten zo downloaden en er op zetten.

Teleton
11-03-10, 19:01
En hoe zit het met de oplader in de auto, is dat anders? Nee hoor, dat is niet anders. Kan wel zijn dat je even moet zoeken naar de aansluiting omdat de plek niet altijd even logisch is, of omdat de aansluiting in het dashboard of in de console is weggewerkt.

Roberto_
11-03-10, 19:55
Dank je, dan hoef ik geen rare vervormers te kopen:)

Tans4USA
12-03-10, 20:42
Goed nieuws! In februari toen we onze auto ophaalden bij Hertz zagen we de aankondiging dat vanaf mei 2010 Hertz autoverhuur ook een afdeling op Orlando international airport krijgt. Hoef je dus niet meer eerst met het busje naar hun kantoor buiten het vliegveld gebracht te worden om je huurauto op te halen. Dat scheelt weer tijd.

Njit
12-03-10, 21:30
Ik heb op de site van TomTom gekeken en gezien dat ik deze kaart kan downloaden(tegen betaling). Kan ik dit er zo opzetten en vervolgens gewoon gebruiken aldaar?

Wel je europese kaart eerst backuppen. Want die zal eraf moeten alvorens je USA kaart erop past (tenzij je een oudere one hebt die nog een SD kaart heeft). Kijk wel welk model je hebt en hoeveel intern geheugen die heeft.

Marco Stern
21-03-10, 03:08
Want die zal eraf moeten alvorens je USA kaart erop past (tenzij je een oudere one hebt die nog een SD kaart heeft). Kijk wel welk model je hebt en hoeveel intern geheugen die heeft.

Niet alle Tom Toms hebben een mogelijkheid tot het aanschaffen van een Amerikaanse kaart. Mijn Tom Tom van nog geen jaar oud en gekocht voor 325 euro had dat namelijk. Wij hebben toen in Amerika een refurbished Magellan gekocht voor $65. Deze is supergoed en veel sneller dan mijn huidige, 3 maanden oude Tom Tom HD Live. CompUSA zit vlak bij Orlando Florida Mall en verkoopt refurbished navigatiesystemen.

Roberto_
21-03-10, 11:48
Thx voor die tip, dat is idd net zo duur als die kaarten. Ik zal eens kijken of het lukt binnenkort:)

Ik heb btw bij Alamo een auto gehuurd, Gold + Underage pakket, daar zit geen Roadside Service Plan bij. Nemen de meesten hier dat er nog bij of is dat niet aanbevolen?

knaapje
21-03-10, 16:02
RSP wordt door sommigen erbij genomen.
Is een soort wegenwacht service. Het is persoonlijk hoever je wilt gaan.
Lekke bandenwissel, lege tank, sleutel in de afgesloten auto enz.
Door je pakket ben je goed verzekerd, dat in ieder geval.

Knaapje

mattrob
25-03-10, 22:44
Zoals sommige misschien al gelezen hebben op mijn weblog, zit ik te kijken of ik toch niet een wat grotere auto kan huren .... :-\" . Voor nu heb ik bij usareisen.de via alamo de Equinox gehuurd, zoals al jaren. Voor de prima prijs van EUR 230 voor 8 dagen (30 april - 8 mei).

Als ik groter wil, wil ik natuurlijk ECHT groter :mrgreen:. Ik zie op de website van usareisen.de, dat ik de Fullsize SUV voor EUR 361 kan boeken. Dat vind ik voor 8 dagen wel aanzienlijk prijziger, terwijl ik op Miami kans heb dat ik die 'gratis' meekrijg :wink:. Alhoewel ik de laatste 2 keer in een Rav4 wegreed daar; groter was er toen niet :-k.

Wat ik eigenlijk ECHT eens een keer wil, is een Suburban of Escalade of Tahoe of zo. Ik zie die bij usareisen ook, maar dan voor de 'vriendelijke' prijs van EUR 660 voor die 8 dagen. Dat ga ik dus NIET doen. Op eautohuur kom ik niet goedkoper uit (en zie ik die allerduurste klasse niet eens). Heeft iemand tips, of andere aanbiedingen gezien, bij andere verhuurders, of ideeën ? Elke hulp is welkom, en anders gokken we toch maar weer op een mooie Fullsize op Miami Airport, of anders bijbetalen voor een mooie Suburban of zo :mrgreen: ! Vind ik ook niet erg, maar als ik voor EUR 100 bijbetalen zekerheid heb, dan weet ik het wel :wink: !

mrloes
25-03-10, 23:00
Misschien even informeren bij USCarhire.co.uk of USrentacar.co.uk ??

Sunshine State
25-03-10, 23:26
Elke hulp is welkom, en anders gokken we toch maar weer op een mooie Fullsize op Miami Airport, of anders bijbetalen voor een mooie Suburban of zo :mrgreen: ! Vind ik ook niet erg, maar als ik voor EUR 100 bijbetalen zekerheid heb, dan weet ik het wel :wink: !



Kijk eens bij http://www.carhireagency.com

Pick Up Location : Miami Airport Pick Up Date : 30 / 04 / 2010 - 12:00Drop Off Location : Miami Airport Drop Off Date : 08 / 05 / 2010 - 12:00 No. of Days : 8

Tahoe £249.29
En dan kun je nog korting krijgen per mail van maximaal 26 pond .

Ook kun je kijken bij http://www.alamo.co.uk/brits heb je een trailblazer voor £234.43
Ook voor 8 dgn is ook leuk, zeker als je meerdere bestuurders wilt.

Pick up location: 30 Apr 2010 12:00 - Miami, International AirportDrop off location: 08 May 2010 12:00 - Miami, International AirportTotal days: 8
Trailblazer £234.43

vr gr

Rick

mattrob
25-03-10, 23:40
Kijk eens bij http://www.carhireagency.com

Tahoe £249.29

En dan kun je nog korting krijgen per mail van maximaal 26 pond .


Ziet er inderdaad leuk uit; maar toch ook weer beetje vreemd. Een Trailblazer is duurder dan deze Tahoe :roll: ? Terwijl een Trailblazer een Standard SUV bij Alamo is; ik heb hem al vaak gereden.

Bij Budget zie je dan wel een 7 seat SUV voor 300 pond, en SUV Ford Expedition of similar voor 371 pond .... Dat zijn waarschijnlijk de modellen die ik bedoel, maar dan zit ik weer bij Budget ...

Lastig hoor, wordt alleen maar ondoorzichtiger zo ... :-k

Sunshine State
25-03-10, 23:49
Ik heb daar geboekt en gewoon de Tahoe genomen.
Voucher heb ik allang binnen en gecheckt bij Alamo is ook bij hun bekend.

Client Details
xxxx
Car Hire
Chevrolet Tahoe or similar with Silver Cover : Includes CDW, Unlimited Mileage, State Minimum Liability Insurance, Supplementary Liability Insurance (SLI US $1,000,000), Uninsured Motorists Protection, State Sales Tax, Airport Fees, Handling Charges, Homeland Security Fees, Environmental Taxes, Customer facility charge.

Collection: 26 July 2010 17:00 from Orlando International Airport (MCOD)
Return: 23 August 2010 17:00 to Orlando International Airport (MCOD)

Car Hire Cost £834.20
Payment Received (09 March 2010) £834.20

nickro
25-03-10, 23:52
@mattrob

Wij hebben dan wel niet zo'n grote auto gehuurd voor onze vakantie van dit jaar maar zijn wel blij met de prijs die USCarhire.co.uk ons in rekeneing brengt.

Verhuurder: Alamo
Prijs: 557 pond (erg content mee)
Periode: 22/7 tot 19/8(28 dagen)
Type: Midsize/intermediate 2 deurs.
Inclusief: 2de bestuurder maar moet wel betalen voor tank benzine maar mag leeg terug.

Misschien kan je bij hun iets naar je gading vinden.

nickro
26-03-10, 00:04
Car Hire Cost £834.20


Wie houdt hier de hand op de knip?:mrgreen:

Sunshine State
26-03-10, 00:13
Ik heb daar geboekt en gewoon de Tahoe genomen.
Voucher heb ik allang binnen en gecheckt bij Alamo is ook bij hun bekend.

Client Details
xxxx
Car Hire
Chevrolet Tahoe or similar with Silver Cover : Includes CDW, Unlimited Mileage, State Minimum Liability Insurance, Supplementary Liability Insurance (SLI US $1,000,000), Uninsured Motorists Protection, State Sales Tax, Airport Fees, Handling Charges, Homeland Security Fees, Environmental Taxes, Customer facility charge.

Collection: 26 July 2010 17:00 from Orlando International Airport (MCOD)
Return: 23 August 2010 17:00 to Orlando International Airport (MCOD)

Car Hire Cost £834.20
Payment Received (09 March 2010) £834.20


Als aanvulling mijn Voucher over de klasse Auto:

Car Rental VOUCHER

Booking No: 3XXXX
Renters Name: Mr H XXXX
Flight Number: mp635
Supplier: Alamo usaSupplier Acc/Contract: U00066P1 / U00066P2
Supplier Confirmation: 457XXXX
COUNTAgent Acc No: CAR HIRE AGENCY / cha01 http://www.flexiblecarhire.com/Images/spacer.gif



Pick up and drop off details Pick up date/time:
http://www.flexiblecarhire.com/Images/spacer.gif


26/07/2010 :: 17:00 hours.
http://www.flexiblecarhire.com/Images/spacer.gifPick up location:
ORLANDO AIRPORT
TEL: 407-825 1800 FAX: 407-850 9680
ORLANDO INTL ARPT - 32827 http://www.flexiblecarhire.com/Images/spacer.gif Drop off date/time:
23/08/2010 :: 17:00 hours. Drop off location:
Same as pickup location details.

Rental Details No. Days
28 Car group (or similar)
[FFAR] CHEVROLET TAHOE 7 SEAT Rate ID
U00066P1 [Inclusive] / 3
Rental includes
CDW, UNLIMITED MILEAGE, $1 MILLION USD LIABILITY COVER, SALES TAX, STATE TAX AND AIRPORT FEES.CFC $2.50 PER DAY PAYABLE LOCALLY AT MCO UPTO MAX $12.50 PLUS TAX
Additional Notes/Comments
Optional roadsafe may be offered locally, there is no obligation to accept this. A basic road side assistance is included in your prepaid voucher.

Sunshine State
26-03-10, 00:17
Supplier: Alamo usaSupplier Acc/Contract: U00066P1 / U00066P2
Supplier Confirmation: 457XXXX
.

Met het Supplier conformation nummer kun je gewoon bij alamo inchecken.
En dan zie je dit : This reservation was booked by a Tour Operator. Please contact your Tour Operator for more information.

Ik heb gebeld met Alamo en alles was prima en bekend.
Anders had ik het Amex weer laten terug draaien ...

mattrob
26-03-10, 00:36
Dank voor alle info, heel fijn. Maar ik heb al vaak discussies aan die balie gehad, ook laatst weer bij Alamo Denver. Op mijn usareisen.de voucher stond Equinox 4WD. Dat kan toch niet missen, zou je denken. Maar volgens de rental agent had ik een 2WD gehuurd. Vreemd, maar op dat moment hartstikke moe en zo.

Na contact (achteraf, bij thuiskomst) met de locatie manager, keurig netjes per email en heel snel reactie, bleek ik een code te hebben, die in hun systeem bekend staat als 2WD. Voor het idee, dit was zijn reactie:

------------
The tour company put in a car class code which is for a 2wheel drive and that is what I was looking at, however what I coach my agents to do is when there is a difference between the car class on the voucher and what is in the computer they always honor what is on the voucher.
------------

Dat laatste moet je maar afwachten met die gasten achter de balie natuurlijk. En dit is de Denver locatie. Wat ik maar wil zeggen, is dat het niet zo simpel hoeft te zijn als het lijkt. Bij jou gaat het dus om die code FFAR volgens mij, dat komt in systeem Alamo en daar gaan zij vanuit.

Ik zal het eens bij Alamo direct opvragen (via de Miami locatie), en voor de grap ook bij die manager van de Denver locatie, kijken wat die zegt. Als ik jouw overzichten zo zie, dan kan het haast niet fout gaan, zou ik zeggen. Maar door schade en schande ..... :roll:

Overigens, het klopt dat dit zonder 2e bestuurder (en tank benzine) is, zo heb jij het ook geboekt. Ben benieuwd of ik dat bij hen wel bij kan boeken, zeg maar een Gold pakket, weet jij dat ? Staat niet met zoveel worden bij de boeking, of heb ik te snel gekeken ?

Sunshine State
26-03-10, 09:34
Dank voor alle info, heel fijn. Maar ik heb al vaak discussies aan die balie gehad, ook laatst weer bij Alamo Denver. Op mijn usareisen.de voucher stond Equinox 4WD. Dat kan toch niet missen, zou je denken. Maar volgens de rental agent had ik een 2WD gehuurd. Vreemd, maar op dat moment hartstikke moe en zo.

Op deze link zie je gewoon waar FFAR voor staat bij Alamo:
http://www.destinationamerica.co.uk/Florida/Car%20&%20Minivan%20Rental/floridaalamocarrental.htm
Je kunt niet over alle beren heen kijken op de weg maar de Codering die hangt aan FFAR is gewoon de Fullsize SUV. Hieronder vallen de Durango en de Tahoe. Afgelopen zomer had ik dezelfde codering ( FFAR) via www.usrentacar.co.uk (http://www.usrentacar.co.uk) kreeg ik uiteindelijk een Suburban mee. En die rijdt echt geweldig ...
http://img694.imageshack.us/img694/2859/dscf56332.th.jpg (http://img694.imageshack.us/i/dscf56332.jpg/)



Wat ik maar wil zeggen, is dat het niet zo simpel hoeft te zijn als het lijkt. Bij jou gaat het dus om die code FFAR volgens mij, dat komt in systeem Alamo en daar gaan zij vanuit.

Het hoeft ook niet moeilijker te zijn...
Nogmaals FFAR is gewoon een fullsize SUV En.. SFAR is de Trailblazer en IFAR is de Midsize SUV . Dat is redelijk zwart wit.



Ik zal het eens bij Alamo direct opvragen (via de Miami locatie), en voor de grap ook bij die manager van de Denver locatie, kijken wat die zegt. Als ik jouw overzichten zo zie, dan kan het haast niet fout gaan, zou ik zeggen. Maar door schade en schande ..... :roll:.

Ik ben benieuwd of die hier een andere draai aan kan geven.
Via engelse sites heb wel meer zo geboekt op auto code.



Overigens, het klopt dat dit zonder 2e bestuurder (en tank benzine) is, zo heb jij het ook geboekt. Ben benieuwd of ik dat bij hen wel bij kan boeken, zeg maar een Gold pakket, weet jij dat ? Staat niet met zoveel worden bij de boeking, of heb ik te snel gekeken ?

Ja dit klopt ik hoef geen tweede driver en geen tank benzine dit prijsverschil vind ik te groot, dan tank ik zelf even.

Dit heb ik van een Engels forum :

"Normally with Alamo you would go to rows of the alloted car and then you pick the car you want - this isn't the case with FFAR. You have to go to the booth and they will fetch one for you."

Dit heb ik zelf precies zo meegemaakt, de auto wordt gewoon voorgereden !

Sunshine State
26-03-10, 10:31
. Ben benieuwd of ik dat bij hen wel bij kan boeken, zeg maar een Gold pakket, weet jij dat ? Staat niet met zoveel worden bij de boeking, of heb ik te snel gekeken ?

Heb ze een Email gestuurd voor een deal met de door jou opgegeven data . En een prijsopgave gevraagd inlc extra driver en upfront Fuel.

Pick up location: 30 Apr 2010 12:00 - Miami, International AirportDrop off location: 08 May 2010 12:00 - Miami, International AirportTotal days:8

Als ik wat weet meld ik het aan je.

:-D

mattrob
26-03-10, 11:10
Afgelopen zomer had ik dezelfde codering ( FFAR) via www.usrentacar.co.uk (http://www.usrentacar.co.uk) kreeg ik uiteindelijk een Suburban mee. En die rijdt echt geweldig ...

Het hoeft ook niet moeilijker te zijn...
Nogmaals FFAR is gewoon een fullsize SUV En.. SFAR is de Trailblazer en IFAR is de Midsize SUV . Dat is redelijk zwart wit.



Ja, klinkt allemaal vrij helder :mrgreen: ! En ik wil ook graag die Suburban mee :-D ! Dank voor het uitzoek- en opvraagwerk. Ga ik dan, als ze ook nog 2e bestuurder kunnen regelen (want ik kan het niet maken mijn vrouw hier ook in te laten rijden ... :-k), dan ga ik boeken !

1250
26-03-10, 11:22
@MattRob Je weet hoe geweldig de Suburban is, het motor blok wat d'r in ligt is zo fantastisch, optrekken bij uitgangen op US state routes gaat zo makkelijk!
Dan geef je gas, dan komt er een hele diepe roffel en dan gaat 'ie zo mooi en zo soepel weg! In mijn ogen de beste Amerikaanse auto die d'r is!

PENPE
26-03-10, 11:23
Ja, klinkt allemaal vrij helder :mrgreen: ! En ik wil ook graag die Suburban mee :-D ! Dank voor het uitzoek- en opvraagwerk. Ga ik dan, als ze ook nog 2e bestuurder kunnen regelen (want ik kan het niet maken mijn vrouw hier ook in te laten rijden ... :-k), dan ga ik boeken !

Hey 'RJ",

Twee jaar geleden mocht ik als free-upgrade vanaf een Standard-SUV een nieuwe Tahoe meenemen :

http://2.bp.blogspot.com/_itsdkGev1vo/SMVouui0L_I/AAAAAAAAAtw/Ar-gwderjPg/s1600-h/08-09+DSC_0026.JPG


Echt een heerlijke 'bak' met veel power dankzij de 5.7 V8 , maar ik had door mn rijstijl wel een dramatisch hoog verbruik :oops: , gelukkig was de benzine toen 55 euricent de liter...

Mn nichtje was ook 2e bestuurder, maar die dorst gezien het formaat vd Tahoe er niet mee te rijden...

Groetjes,
Pieter

mattrob
26-03-10, 11:25
Ja jongens, maak me maar weer helemaal lekker met al die mooie upgrades :mrgreen: !

PENPE
26-03-10, 11:29
Ja jongens, maak me maar weer helemaal lekker met al die mooie upgrades :mrgreen: !


Nounou, was toen best wel jaloers dat jij die HUMMER meekreeg ](*,)

Ta2 Gerrit
26-03-10, 12:58
De Tahoe is ook niet echt verkeerd. Is eigenlijk gewoon een Suburban, maar een halve meter korter.
En valt nog gewoon in de FFAR klasse. Scheelt toch een eurootje of 300 p/w.

mattrob
26-03-10, 13:26
Nou, toch maar gewoon gebeld en half uur aan de lijn gezeten met ze. Komt erg betrouwbaar over, heb ook voor additional driver gevraagd (en tank benzine), dat kostte 40 pond extra. Dus ook te overzien. En hij noemde het zelfs PFAR, Premium SUV. Maar goed, eerst die bevestiging maar eens zien. Bij Alamo overigens. Totaalprijs 275 pond (moet nog wel bevestigen, wil eerst usareisen annuleren).

Ik heb overigens gelijk ook bij hen voor de zomervakantie een zelfde klasse auto geboekt (wel echt geboekt dus; alhoewel 48uur nog afwachten op bevestiging). Pick-up Newark Airport (na 3 dagen New York) en drop-off Atlanta, precies 4 weken. Kost wel wat en komen ook nog eens $ 250 drop-of kosten bij, maar wist ik al van te voren. Deze dus bij National en moet wel nog bevestigd worden omdat deze auto's blijkbaar niet zo graag op andere locatie teruggebracht worden.

Ik kan gratis annuleren en wijzigen, dus dat is ook wel lekker. Dus Rick, hartstikke bedankt :mrgreen: !

Dit wordt volgens mij voor het eerst in 5 jaar of zo (en 25 auto's ongeveer) dat ik niet bij usareisen huur ..... :???: ! Ach ja, ik had er geen aandelen :mrgreen: !

Brechtje1983
26-03-10, 14:50
Onze reis komt dichterbij, en wou eens weten of iemand een gedacht heeft hoeveel een litertje benzine nu zo ongeveer kost? In september 2008 betaalden wij voor onze reis in de westkust toch een 75 eurocent per liter. Is dit nu veel gezakt?

Teleton
26-03-10, 15:21
Is dit nu veel gezakt? Kijk hier (http://www.orlandogasprices.com/Kissimmee/index.aspx) voor de actuele benizneprijzen.

Michael66
26-03-10, 16:31
Over benzineprijhs en -verbruik bestaat ook nog eens een apart onderwerp hier op het forum en dat heet (heel toepasselijk): Autohuur: Benzineprijs en -verbruik (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=2363&highlight=benzine%2A)

Brechtje1983
26-03-10, 17:47
Ton, bedankt
Michael, mijn excuses, ma heb't soms nog wa moeilijk om wegwijs te raken op't forum :)

Teleton
26-03-10, 18:01
Ton, bedankt
Prima zo, gewoon even vragen. Niks mis mee, zeker zo vlak voor d'n grote oversteek komt er nogal wat op je af........\\:D/.

Brechtje1983
29-03-10, 10:35
Inderdaad ton, we zijn er kort, en willen het optimaal gebruiken om zoveel mogelijk te doen/zien/shoppen! Gelukkig dat m'n vriendin naast het roadbook (tiogatours) nog een eigen roadbookje gemaakt heeft, met de dingen die wij willen zien, alle benodigde adressen. Zo'n reis vraagt veel voorbereiding, maar dat maakt het net leuk! Ben nieuwsgierig hoe het voelt gebeten te zijn door het Floridavirus, als het mij zal bijten e? ;)

Van u komt't ook dichterbij e! :d

Teleton
29-03-10, 10:39
Van u komt't ook dichterbij e! :d

Ja, maar jullie gaan nog even voor! Wij wachten geduldig af, tot het onze tijd is....[-o<

Keizertjuh
30-03-10, 20:55
aangezien wij naar florida gaan(hopelijk erg mooi weer) wil ik eens kijken wat het me gaat kosten(in dollars) als ik voor 1 dag(ochten tot avond) een amerikaase auto huur(mustang gt, hummer, enz) heeft iemand misschien een website ofzo iets. Ik wil er toch een keer in gereden hebben en hier in nederland kost het een godsvermogen voor 1 dag.

Ta2 Gerrit
30-03-10, 21:29
Ja, maar de dames gaan voor! Wij wachten geduldig af, tot het onze tijd is....[-o<

@ Ton, de nieuwe info in acht genomen, zou ik dit bericht even aanpassen :mrgreen:

@ Keizertjuh, op deze site (http://www.exoticcarrentalorlando.com/) kun je wel wat exclusiefs huren in Orlando :-P
Mocht je dit in Miami willen doen, kun je bij deze jongens (http://www.exoticcarrentalorlando.com/)(of meisjes) terecht,
hoewel die wat meer in de europese hoek zitten.

Maar ook bij deze (http://www.xoticdreamcars.com/), of deze (http://www.luxrentals.com/) en deze (http://www.prestigeluxuryrentals.com/) Floridianen hebben ze wel wat leuke voitures.
En ook US Made (o.a. Viper \\:D/ ), maar zeker niet voor discountprijzen.

nee
30-03-10, 22:14
Via Expedia is een auto te huur via Hertz voor 294 euro. ( voor 18 dagen in juli ) Lijkt mij erg goedkoop, ik heb gebeld, en men heeft heeft toegezegd dat we alleen voor een extra bestuurder moeten betalen. Heeft iemand ervaring met auro huren via Expedia?

Ta2 Gerrit
30-03-10, 22:46
Iets meer informatie is in dit geval wel welkom.
Wat voor (categorie) auto, en hoe verzekerd, in of exclusief tank benzine, van die dingen.

nee
30-03-10, 23:04
Gegevens van de autoVoor Speciale leveranciersprijs moeten de volledige kosten bij de reservering via je creditcard worden voldaan. Lees zorgvuldig de regels en beperkingen! 1 Gegevens van de auto controleren http://www.expedia.nl/eta/icon_flt.gif Balie en auto in terminal http://www.expedia.nl/eta/icon_flt_shuttle.gif Balie in terminal, shuttle naar auto http://www.expedia.nl/eta/icon_shuttle.gif Shuttle naar balie en auto. Je moet mogelijk bellen voor de shuttle. http://www.expedia.nl/eta/icon_noinfo.gif Niet bekend Hertz Groot Recreatievoertuig

Airconditioning, automatische versnelling, onbeperkt kilometeraantal, Aanrijding & Schade, Inbraak, Derde partij Aansprakelijkheid Verzekering, Stad/Luchthaven Toeslagen, Wegen belasting, BTW, Toegevoegde Aanspareklijkheids Verzekering voor de Verenigde Staten en Canada. .
Ford Explorer of soortgelijk, 7 volwassenen, 3 grote koffers, 2 kleine tassen, 4 deuren
Ophalen:
di 13-jul-2010 12:00 Terugbrengen:
vr 30-jul-2010 12:00 Locatie: balie in terminal, shuttle naar auto, Miami, FL, Verenigde Staten (MIA) Meer info over de locatie (http://javascript<b></b>:INFO('LocationInfo', -36731)) Openingstijden: 13-7-2010: 24 uur per dag geopend, 30-7-2010: 24 uur per dag geopend

http://www.expedia.nl/pubspec/images/carvends/ZE.gif
http://media.expedia.com/cars/ZE/ZEUSFRAR999_031208_s.jpg De bovenstaande afbeelding is slechts een voorbeeld.

Sorry is vergeet even een berichtje bij te voegen..... maar wie kan hier een oordeel over geven?

Ta2 Gerrit
31-03-10, 00:04
Dat is i.i.g. erg goedkoop, en je kent het gezegde; If it's to good to be true.....
Normaal bij Hertz zelf is hij beduidend duurder, dus ik zou even goed info inwinnen.

http://img52.imageshack.us/img52/8549/hertz2.jpg (http://img52.imageshack.us/i/hertz2.jpg/)

Anderzijds is Expedia i.h.a. een betrouwbare organisatie, waar wij ook wel eens (pre-usareisen) auto's en hotelkamers gehuurd hebben.

Michael66
31-03-10, 00:16
1. "Speciale leveranciersprijs" staat erbij. Kom je daarvoor in aanmerking?

2. Uït de gegevens die in je bericht staan blijkt niet welk pakket aan extra's en verzekeringen erbij zit. Dat maakt het beoordelen / vergelijken wat lastig.