Bekijk Volledige Versie : Auto huren 2010-2012
Zelf opgevraagd? Want ik krijg zelf nooit zomaar mail van verhuurbedrijven..
Je bent iig de eerste die dit bedrijf noemt op het Forum. Of dat positief of negatief is weet ik niet. Persoonlijk zou ik liever bij een bekende naam huren..
@Njit en Teleton,
Ja, ik heb me daar enige tijd geleden ingeschreven herinner ik me, vandaar hun mailing naar mij toe.
Ik zal toch verder kijken vooraleer ik bij hen zal boeken.
Bedankt voor de info.
American car rental is onderdeel van ... Drive USA Ltd. En laat Drive USA nou een redelijk bekende naam zijn hier op het forum (USA Reisen) .... maar ik weet niet of er een connectie tussen de Duitse en de Engelse Drive USA bestaat.
drive-usa.eu staat al sinds 2006 op naam van USAReisen.de (Flamingo Company). Ik denk niet dat er enig verband is.
Help...ik zie door de bomen het bos niet meer, heb hier heel veel gelezen maar zou misschien toch iemand me kunnen helpen? Ik heb bij eautohuur een auto gehuurd (bij DOLLAR car) Ze geven hetvolgende aan:
Premium pakket incl extra bestuurders en tankbenzine.
Voorwaarden:
Uw huur bestaat uit
* Onbeperkt aantal km
* Verzekering ( - CDW-verzekering - diefstal protectie - aansprakelijkheid derden - SLI (extra ansprakelijkheidsverzekering) - Uninsured Motorist - verzekering )
* Lokale belastingen
* Luchthaven toeslag
* Premium bestemmings toeslag
* Home Security Fee (Omzet & Staats belastingen)
Andere lokaal te betalen toeslagen
* Buiten Kantooruren Kosten
* One Way toeslag (waar van toepassing)
* Extra's verzocht ten tijde van de reservering of die u plaatselijk koopt
* Kosten voor Aflevering en Ophalen
* Boetes, Tolwegen & parkeerkosten
* Aanvullende Verzekering voor letsel aan bestuurder &/of inzittenden
Bij autoeurope zag ik dezelfde auto (eergister stuk goedkoper dan vandaag...mwja had geen tijd het hier even na te vragen) maar daar geven ze hetvolgende aan:
Gold Tarief - Inclusief 3 extra bestuurder en tank brandstof
UW AUTOHUUR IS INCLUSIEF
Geldende lokale belasting(en) op de geldende tarieven.
Ongelimiteerde kilometers. Supplementaire Wettelijke Aansprakelijkheid Verzekering (SLI). Afkoop Eigen Risico en Diefstalverzekering (LDW), met geen blijvend eigen risico.
Verzekering m.b.t.onverzekerde of onderverzekerde medeweggebruikers (UMP).
Belastingen en toeslagen.
Alle extra bestuurders van 25 jaar en ouder. Eerste tank brandstof.
DE AUTOHUUR IS EXCLUSIEF
Persoonlijke Inzittenden Verzekering voor bestuurder en passagiers. Optionele verzekeringen, met verhoogde dekking, kunnen ter plaatse met een toeslag afgesloten worden.
Tolgelden of Autobahnvignet, geldend conform de lokale wetgeving.
Op alle extra items ter plaatse, is lokale belasting van toepassing.
De verhuurder biedt alle voertuigen (indien niet inclusief in het tarief) aan met een volle tank brandstof. De huurder wordt hiervoor belast bij aanvang van de huur. De prijs voor de brandstof is gelijk aan de pompprijs. De huurder dient het voertuig met een zo leeg mogelijke tank in te leveren. Er is geen restitutie voor ongebruikte brandstof van toepassing
En dan bij een iets andere auto bij hetzelfde goldpakket:
UW AUTOHUUR IS INCLUSIEF
Geldende lokale belasting(en) op de geldende tarieven.
Ongelimiteerde kilometers en brandverzekering
Wettelijke Aansprakelijkheid Verzekering voor personen of zaken buiten het voertuig.
De huursom is inclusief Afkoop Eigen Risico (CDW) en Diefstalverzekering (TP) zonder Blijvend Eigen Risico. De klant dient geen extra verzekeringen af te sluiten, ten tijde van het ophalen van de huurauto.
Luchthaventoeslag, voor huren die aanvangen op een luchthaven.
Alle extra bestuurders van 25 jaar en ouder. Eerste tank brandstof.
Nu is mijn vraag....heb ik goed gehuurd bij eautohuur met mijn premium pakket....of komt er nog een hoop aan kosten bij? (Tolpas heb ik al besteld en ontvangen via deze site) maar ik bedoel nu dus qua verzekeringen....zit ik nu goed? of dien ik straks bij Dollar nog een hoop meer af te sluiten/betalen?
Ze geven zelf aan in mail:
Hartelijk dank voor uw email.
Er is geen eigen risico op deze voertuig, maar voor securiteit blokkeerd de verhuurder de volgende borg:
Payment Policy
Major credit cards accepted.
A customer will be required to leave a deposit of USD250 - USD400 + tax.
Let er op dat net als met de meeste verzekeringen zijn er uitzonderingen op wat de verzekering dekt, dit heeft meetal betrekking op de voorruit, banden, de onderkant en het interieur van de auto, sleepkosten & reserve sleutels. Hiervoor bied de verhuurder ter plekke extra verzekering en ik geloof dat zij $6,99 + tax per dag berekenen daarvoor.
Voor verdere vragen, neem gerust weer contact met ons op.
Met vriendelijke groeten,
Rachel
eAutohuur
En vervolgens andere mail dit:
Bedankt voor uw email.
Een deposit is inderdaad een borg en is tussen $250 en $400 + btw zodat de verhuurder zeker is dat u wel de auto terug zal brengen.
Dit bedrag wordt geblokkeerd op uw credit card en krijgt u inderdaad dan weer terug bij inleveren van de auto.
Bij Dollar is het volgende wel inbegrepen in de verzekering:
Insurance Inclusions/ Exclustions:
Q: Is broken glass and tyres included in the standard CDW/LDW?
A: Yes, as long as the damage was not caused by the clients negligence. Undercarriage is not covered as driving on unpaved roads invalidates the insurance
Voor verdere vragen, neem gerust weer contact met ons op.
Wie kan me helpen of ik het goed heb gedaan....
Of kan ik beter bij AUTOEUROPE gaan huren en dan voor het Gold pakket gaan...? Vreemde daarvan vind ik dat bij de ene auto niks staat over geen extra verzekeringen afsluiten....bij de andere auto staat het er wel bij: De klant dient geen extra verzekeringen af te sluiten ten tijde van ophalen van de auto.
Sorry mega lang bericht maar ik dacht dat ik wel goed had gehuurd...en nu twijfel ik na al het lezen hier excuus groet Tessa
maar ik dacht dat ik wel goed had gehuurd...en nu twijfel ik na al het lezen hier Oei, zoveel aanbieders en zoveel verschillende omschrijvingen van het product dat ze verkopen.. En die informatie is lastig te lezen.
Of je goed gehuurd hebt, kan ik niet beoordelen. De vraag is hoe en wat je wil huren. Je hebt dan bij e-autohuur het standaardpakket gekozen, uitgebreid met extra chauffeur en tank benzine. Dat is prima, niet meer over nadenken, niet meer bij anderen gaan kijken als je zelf niet precies snapt wat er wordt bedoeld.
Mocht je toch liever zonder extra bestuurders en een tank benzine huren, neem dan even contact op met e-autohuur.
Hey Teleton, bedankt voor je reactie.
Maar ik wil juist wel met extra bestuurders huren dus dat zit goed. Vroeg me alleen af of er met alleen premium pakket bij Eautohuur: Dollarcarrent nog een hoop extra's bij komen als je de auto op gaat halen...dus qua verzekeringen....of dat ik nu gewoon goed verzekerd ben...want dat stukje snap ik steeds niet bij de aanbieders....dus niet dat er straks ineens een mega kras op de auto zit.....en ik deze kan betalen....etcetera :-)
Aangezien bij er autoeurope staat bij ene goldpakket (eigenlijk hetzelfde als bij Eautohuur) maar bij een iets andere auto....ook Goldpakket: U dient geen extra verzekeringen af te sluiten bij ophalen vd auto.... Had toen dus zoiets van hoezo?? Nu wel dan....
Hey Teleton, bedankt voor je reactie.
Maar ik wil juist wel met extra bestuurders huren dus dat zit goed. Vroeg me alleen af of er met alleen premium pakket bij Eautohuur: Dollarcarrent nog een hoop extra's bij komen als je de auto op gaat halen.....Je hebt nu een prima pakket, niks meer aan doen. Kan best zijn dat je ter plekke extra's aangeboden krijgt. Die zijn niet nodig, laat je niets wijsmaken, gewoon vriendelijk weigeren.
Hans van Demen
13-10-11, 17:49
Wij hebben al diverse malen een upgrade aangeboden gekregen in Us, wel altijd in Californie of Missisipi. We boeken altijd in Nederland bij Hertz de huurauto voor cat B, meestal hebben ze die niet en bij aankomst bieden ze je dan een upgrade aan. Wij houden altijd vol we hebben een B geboekt, en krijgen dan de upgrade gratis.
Ik lees hier vaak dat er plm 100 tot 150 Dollar moet worden bijbetaald, doen jullie dit dan vrijwillig ?
Heb geen ervaring in Florida daarmee, 30 december 2011 komen we aan op stanford en hebben via reisburo bij Sunny cars auto gereserveerd, wie heeft daar ervaring mee, met upgrades, en of je ze moet betalen.\\:D/
Ta2 Gerrit
14-10-11, 13:36
Wij hebben al diverse malen een upgrade aangeboden gekregen in Us, wel altijd in Californie of Missisipi. We boeken altijd in Nederland bij Hertz de huurauto voor cat B, meestal hebben ze die niet en bij aankomst bieden ze je dan een upgrade aan. Wij houden altijd vol we hebben een B geboekt, en krijgen dan de upgrade gratis.
Ik lees hier vaak dat er plm 100 tot 150 Dollar moet worden bijbetaald, doen jullie dit dan vrijwillig ?
Heb geen ervaring in Florida daarmee, 30 december 2011 komen we aan op stanford en hebben via reisburo bij Sunny cars auto gereserveerd, wie heeft daar ervaring mee, met upgrades, en of je ze moet betalen.\\:D/
Totally OT, en zal wel snel geschoond worden dit bericht (en terecht), maar ik zal je vast een beetje voorbereiden;
hier staan ze volop in de rij, de Aveo's en dergelijke, en is "automatisch" gratis upgraden niet automatisch.
Gratis advies om tegen betaling (al dan niet met "korting") een grotere auto te nemen, geven ze wel.
Een paar jaar terug was het ook hier bijna een automatischme, maar tegenwoordig steeds minder.Maar misschien heb je de mazzel a.d.k. en lukt het wel.
Hans van Demen
14-10-11, 21:42
Totally OT, en zal wel snel geschoond worden dit bericht (en terecht), maar ik zal je vast een beetje voorbereiden;
Dag Gerrit,
Wat bedoel je met bovenstaande zin ?
<<Moderator Michael66: Ik heb de vraag van Nijmegen en het antwoord van Ta2 Gerrit naar het onderwerp verplaatst waar ze beter tot hun recht komen. Was even vergeten daarbij een melding te plaatsen. Sorry.>>
Ta2 Gerrit
14-10-11, 23:06
Bovenstaande zin houdt in dat deze berichten eigenlijk niet in het betreffende onderwerp thuishoorden.
Eén van de mede-moderators (ik vermoedt Michael66) heeft de berichten dan inmiddels ook verplaatst naar het juiste onderwerp, waarvoor dank.
Picture this: gezin: pa, ma en twee kids van 9 en 7 jaar. Reis: Eerste week Miami, Key West, Fort Lauderdale, Naples, Clearwater (kan nog aangepast worden, maar voor het idee). Daarna twee weken Orlando voor Disney bezoek e.d. en waar ook geshopt dient te worden :) Mogelijk slepen we vier koffers mee naar huis, en tassen heb je geloof ik altijd wel bij je.
Welke auto zou je daarbij adviseren?
De reden waarom ik het vraag, is omdat we al Midsize SUV gereserveerd hebben, maar ik twijfel aan de keuze. Ik las nl dat je ook pech kunt hebben en een midsize kunt krijgen met een te kleine koffer. Maar aan de andere kant, een minivan is eigenlijk gewoon te groot.
Ik heb geïnformeerd, en een upgrade zou 210 meer kosten (plus 25 euro wijzigingskosten). Nou is dat op zich niet heel veel, maar, ik geef het liever daar uit natuurlijk, als het eigenlijk niet nodig is:)
Wat is wijsheid? Wat zouden jullie doen?
Ik hoor graag advies.
Wij (5 personen waarvan 3 volwassenen en 2 tieners) huren altijd een minivan. Meer dan genoeg ruimte voor onszelf en alle bijbehorende bagage (5 koffers en handbagage).
Zouden niets anders willen.
Ik zou zeker een minivan nemen, veel meer ruimte. Uit ervaring (zelfde gezinssamenstelling als jullie) kan ik zeggen dat je met een mid size suv nog al eens in de problemen kunt komen met bagage. Gelukkig waren onze kids nog kleiner als nu zodat het net aan lukte.
Nu nemen we eigenlijk altijd een minivan, of een full size suv.
Goede ervaringen met de 8 pax van, de toyota siena.
Succes
Die is nóg duurder... dan de 7
r.teeuwsen
22-10-11, 00:48
Wij, gezin met twee kids, 14 en 17 jaar nemen altijd een Mid-size SUV. Ruimte zat voor 4 koffers en 4x handbagage.... nooit ruimte tekort gehad ;-)
Hmmm... twijfel nog steeds enorm. De een zegt minivan, de ander Midsize SUV...
In ons geval zullen we heen reizen met waarschijnlijk twee koffers. De kleine gaan in de grote, dus wel vier mee, maar hoeven maar plaats voor twee... op de heenweg. Dus de eerste week rondrijden zal met twee koffers gebeuren. Dat zal wel lukken in de midsize SUV.
Maar terug naar het vliegveld in Orlando zullen we vier koffers hebben (ga ik zo vanuit). En dát is nou net waar ik me zorgen om maak. Krijg ik alles wel mee? Hoe gaan we dat doen?
Dat is de reden waarom ik een grotere zou nemen. En toch vind ik het zonde geld voor dat allerlaatste half uurtje.
De rondreis zal toch wel lukken met een midsize SUV, qua zitruimte.?
Wij (2 volwassenen en 3 tieners) gaan ook voor de Minivan. Door 1 stoel neer te klappen hebben we genoeg ruimte voor de koffers.
Ik heb geen idee of je die mogelijkheid ook hebt in een midsize SUV.
Als het alléén voor dat half uurtje is dan leg je in geval van nood (mocht het kofferbak echt te klein zijn) toch een koffer op de schoot van je kinderen. Dat lijkt me nou niet zo heel erg. En anders, bij twijfel, omruilen voor een grotere.
Ik zou zelf nou net bij de rondreis wat ruimer willen hebben, grappig dat het bij jullie andersom is.
Ik weet niet of je nog kunt annuleren en waar je je auto hebt gehuurd. De minivan die wij hebben huren we altijd via uscarhire.co.uk, die is voor minivans aardig goedkoop en de Pond staat vrij laag dus dat speelt ook mee. Succes.
[verwijderd]
22-10-11, 10:14
4 koffers en wat losse tassen gaan over het algemeen makkelijk in de midsize SUV als je ze maar rechtop in de auto zet. Enige wat dan iets minder is is je uitzicht naar achteren.
Wij hebben vele malen een midsize SUV gereden in de tijd dat je nog 2 koffer PP mee mocht nemen en konden het gemakkelijk kwijt, ook bij een rondreis.
Op dit moment moeten we ook nog een buggy meenemen en hebben om die reden gekozen voor een fullsize SUV, maar anders hadden we weer een midsize SUV genomen.
Voor rondreis met 2 koffers prima te doen lijkt me. Het is inderdaad allemaal wat krapper. Voor de uiteindelijke reis naar het vliegveld met meerdere koffers moet je dan maar beetje krap zitten, dat lijkt me niet het probleem.
Wij kiezen ook als we echt rondreis hebben, toch voor een grotere auto. Als je veel kilometers maakt is het wel prettig wat meer ruimte te hebben. Wij hebben dat 1 keer met Midsize SUV gedaan, en daarna met Fullsize SUV (zelfs een keer minivan, maar dat is gewoon niet mijn soort auto; wel heel praktisch en ruim), dan wil je daarna niet meer zo krap zitten in een Midsize :mrgreen: ! Voor een rondreis met veel kilometers bedoel ik dan.
(zelfs een keer minivan, maar dat is gewoon niet mijn soort auto; wel heel praktisch en ruim)
Tja, en daar gaan wij dus voor: het praktische en de ruimte.
Komt misschien omdat ons reisgezelschap voor 4/5 uit vrouwen bestaat :wink:
Thanks allemaal voor de reacties. We hebben het (voor de zoveelste keer :D) nogmaals besproken en gaan toch voor de Midsize SUV. Tussen Miami en Orlando zullen we twee koffers bij ons hebben, en op de terugweg van villa naar luchthaven Orlando vier. Dan idd maar wat krapper zitten, misschien als het echt niet zou passen een of twee koffers op de passagiersstoel, en ik kruip wel even bij de kinderen achterin.
Nu rijden we ook geen grote bak en toch hebben we daar al menig kilometertjes mee gereden, ging altijd prima achterin.
En als de Midsize die wij meekrijgen (als er niks meer te kiezen zou zijn) toch te klein is, hebben we pech :D Nemen we dan maar alsnog een grotere. Ik zal er rekening mee houden in de berekening.
En nu moet ik toch écht mijn route eens goed gaan uitstippelen, en hotels zoeken! :D
Nemen we dan maar alsnog een grotere. Ik zal er rekening mee houden in de berekening. Fijn dat het besluit is gevallen. Iedere beslissing is goed, maar om ter plekke een upgrade te nemen is wel de meest kostbare oplossing. Reken er wel op dat je de 'dan maar' de hoofdprijs betaalt. Eigenlijk wil ik je niet aan het twijfelen brengen, maar ik doe het toch.........:mrgreen:.
Het verschil tussen een midsize en een SUV is, als je vooruit slim boekt slechts 50 euro per week. Ik zou er echt niet op rekenen dat je voor dat bedrag kunt upgraden..... Het is een beetje afhankelijk waar je de auto hebt geboekt, maar mijn advies is: Beslis nou lekker hier, thuis en niet 'dan maar' daar, aan de balie!
http://img849.imageshack.us/img849/1542/aaafullsizemidsize.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/849/aaafullsizemidsize.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Ton,
De EUR 50 verschil is tussen een midsize SUV en een Van.
Midsize SUV en SUV is EUR 100.
Ik heb afgelopen 2 weken een Midsize Jeep Liberty gehad en daar konden 2 maximum maat koffers plat naast elkaar in liggen en dus zeker 4 naast elkaar staan.
Knaapje
Thanks Teleton. De reeds gereserveerde midsize hebben we voor 735. Mogelijk boeken we de volgende keer alles los. Ik heb geboekt via Usafunvacations. Als ik nu upgrade betaal ik sowieso veel meer dan 50 of 100 euro etra.
Zij gaven de volgende informatie:
Hieronder vindt u de meerprijzen van de door u gevraagde auto’s:
De meerprijs voor een Minivan (7 pers.) = EUR 210
De meerprijs voor een (grotere) SUV (Standard SUV 5drs.) = EUR 300
De meerprijs voor een (nóg grotere) SUV (Fullsize SUV 5drs.) = EUR 350
Wijzigingskosten: EUR 27,00
wij hebbeb afgelopen zomer ook een mid size suv gehad.
en we hebben eerst 10 dage rond gereden.
we zijn een gezin van 2 volwassen en 2 kids van 11 en 13 en wij hadden de pech dat we ook nog een rolstoel mee moesten nemen omdat onze dochter haar enkel had gebroken.
nu was het met 2 koffers en 3 tassen en een rolstoel wel wat proppen maar het is gelukt en de kids hadden voldoende beenruimte hoor.
ik zou voor de mid size gaan voor dat geld wat je bespaard kan je toch weer iets leuks doen.
Wij hadden vorig jaar een MIDsize SUV en hadden 3 grote reistassen, 3 handbagage koffertjes en een (niet opvouwbare) rolstoel mee. Met een beetje passen en meten ging het prima. Op de achterbank tussen de kinderen in kun je ook nog wel wat handbagage kwijt. Ik zou ook voor de MIDsize SUV gaan. Voor die 210 euro kun je mooi gaan shoppen.
Thanks wederom allemaal. Ik vind het erg fijn om jullie ervaringen te lezen, geeft toch een beetje meer beeld. We blijven bij de Midsize SUV, als ik lees wat dat moet wel lukken. Wil ik nu upgraden betaal ik ook al fors bij (vergeleken met het voorbeeld hierboven). Als ik hier op het forum en in de reisverslagen lees wat men al allemaal heeft mee kunnen nemen in die midsizen heb ik er vertrouwen in.
gister via holliday-autos.de twee keer een midsize suv gehuurd van 9 aug. 2012 tot 30 aug. 2012 voor de prijs van 547 euro per stuk geen slechte prijs leek mij . de auto zijn van alamo . gr arno
Met welk pakket erbij? Valt overigens nog niet veel te vergelijken want USAReisen heeft voor dat seizoen nog geen prijzen staan.
gold of zoals ze het daar noemen premiun met sunshine tarief. gr arno
acanewyork
29-10-11, 22:06
Gisteren hebben wij een auto (dollar) gehuurd bij usareisen. Vandaag kreeg ik het volgende bericht:
vielen Dank für Ihre Mietwagenbuchung über www.Usa-Reisen.de (http://www.usa-reisen.de/) und Ihr damit verbundenes Interesse.
Bedauerlicherweise konnte das von Ihnen gewählte Fahrzeug vom Reiseveranstalter FTI Touristik GmbH
Nicht bestätigt werden.
Entsprechend Ihren Angaben möchte ich Ihnen unverbindlich folgende Alternative anbieten:
Vermieter: Alamo
Beschreibung: Economy 2 türig (http://www.usareisen.de/mietwagen/ihr-mietwagen.php?paket=292_B&an=28.12.2011&at=20:00&bn=09.01.2012&bt=18:00&uage=&ver=&ai=3461&bi=3461&cc.x=49&cc.y=16)
Preis: 334,85 € (sofort Verfügbar)
Ich hoffe das Ihnen diese Alternative zusagt und würde mich über Ihre Buchung freuen.
Bei Rückfragen stehen wir Ihnen gern jederzeit zur Verfügung.
Opvallend is dat op de website van usareisen de prijzen voor de auto die ik gisteren probeerde te huren flink zijn gestegen. Betaalde ik gisteren nog 390,96 euro, nu is dat voor dezelfde auto 436,21. Zou het soms daarmee te maken hebben of heb ik gewoon een gevalletje pech? Ik weet wel dat ze een alternatief bieden (ook nog goedkoper), maar ik huur toch liever bij dollar omdat ik zo'n dollar express card heb. Het scheelt toch weer lekker in de wachttijd.
Dollar is wel weer minder prettig met de Toll als je die nodig hebt. Kan ook een afweging zijn om toch voor Alamo te gaan..
Hallo allemaal, ik heb al eens eerder gevraagd naar tips om een auto te huren, en kreeg toen veel tips, dank daarvoor.
Was er eigenlijk al over uit om mijn auto bij Dollar te huren, want ik heb een hotel aan International Drive (International Palms resort) en huur de auto pas vanaf dag 2, dus dat is handig bij het afhalen (er zit een Dollar vlakbij het hotel)
Maar nu ben ik even de topics over tol en autohuur aan het doornemen, en de verschillende autoverhuur sites, en heb nog wat vragen.
Wil hem ergens de komende weken gaan vastleggen.
Hoe zit het nu met die tank benzine ? Ik snap daar echt helemaal niets van...
Is het handiger om met te nemen, of zonder ?
En moet je die dure verzekering nemen, of kan je het af met het goedkoopste pakket ?
En ik raak ook een beetje in de war met de tollwegen. Ik blijf voornamelijk in en rond Orlando, wil 1 dag naar Daytona Beach, en verder een beetje in de omgeving rond rijden.
Moet ik dan een sunpass, of kan je waar ik kom nog met cash geld betalen ?
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik eigenlijk door de bomen het bos niet meer zie... :-?
Ik heb deze op het oog, Economy vind ik genoeg, ben in mijn uppie, en in NL rijd ik ook in een koekblikje :razz:
Maar dan, moet ik kiezen voor Super Spar plus of Super Inklusiv plus ? Zijn bij de 2e de verzekeringen beter (en nodig ?) en een tank benzine inclusief ?
Of zijn er meer verschillen ?
http://www.usareisen.de/mietwagen/miet-berechnung.php?id=313&as=MCO&bs=MCO&an=280212&bn=050312&at=08:00&bt=12:00
Hartelijk dank alvast, kom er echt even niet meer uit...
kom er echt even niet meer uit... Kort en goed: kies voor dit pakket en vergeet alle techniek over de tank benzine en het verzekeringspakket als je daar nu zelf al helemaal niets van snapt.
http://img257.imageshack.us/img257/7782/aaaaadollar.png (http://imageshack.us/photo/my-images/257/aaaaadollar.png/)
Ga wel na of je hotel inderdaad zo dicht bij Dollar zit. De Intl Drive is nogal lang. Wellicht zit de vestiging van Alamo nog wel dichterbij je hotel en dan kan je zonder dat je je zorgen hoeft te maken over de tol, overal gaan en staan.
Je 'moet' geen Sunpass, op de routes die je noemt kan je overal met contant geld betalen. Bij sommige afslagen moet dit gepast met muntjes. Bij deze afslagen is geen bemanning, dit staat vooraf aangegeven.
Dank je Teleton, dan ga ik dit pakket maar nemen dan. Dollar zit tegenover mijn hotel, dus dat is wel handig.
Heb al een hele berg kwartjes (stuk of 30) van iemand over kunnen nemen, dus dat zit ook wel goed.
En fijn om te horen dat ik daar in omgeving van Orlando mee uit de voeten kan.
Alamo zat volgens mij ook niet zo heel ver weg, want daar wordt het tolgeld toch gewoon via je CC afgeschreven, als ik het goed heb begrepen ?
Fijne vakantie nog, ik lees elke dag je reisverslag, wat kan jij heerlijk en met veel humor schrijven :D
Alamo zit bij de Congo River Golf. Da's idd niet heel ver weg van jouw hotel.
Zie http://g.co/maps/b9k7n . Ik denk een minuut of 10 wandelen..
Bij Alamo betaal je $6 aan servicekosten en de rest wordt achteraf van je CC afgeschreven.
Oei, da's eigenlijk wel veel makkelijker dan, dan hoef je er helemaal niet bij na te denken.
Mocht ik dan wel een keer verder weg gaan met de auto, dan hoef ik niet om de tol te denken. En die USD 6,= vind ik niet erg.
Wat een mooi kaartje zo, kijk altijd gewoon op maps, maar dan de gewone kaartweergave, vergeet elke keer dat dit ook kan.
Alamo zit idd niet zo ver, ga de auto toch pas de volgende morgen nadat ik aankom ophalen, kan ik mooi gelijk even de buurt verkennen.
Denk dat ik toch neig naar Alamo dan ;-)
Wat is het verschil bij midsize SUV tussen een jeep liberty of similar of een Hyundai santa fe or similar? Scheelt dat veel qua grootte?
Wat is het verschil bij midsize SUV tussen een jeep liberty of similar of een Hyundai santa fe or similar? Scheelt dat veel qua grootte?
Er is een verschil in afmeting tussen een Standard SUV en een Midsize SUV.De afmetingen van de auto vind je bij de verschillende verhuurbedrijven. Bijvoorbeeld: Standard SUV, geschikt voor vier personen, twee grote en twee kleine koffers.
http://img46.imageshack.us/img46/924/aaamidsizesuv.png (http://imageshack.us/photo/my-images/46/aaamidsizesuv.png/)
http://img23.imageshack.us/img23/4487/aaastandardsuv.png (http://imageshack.us/photo/my-images/23/aaastandardsuv.png/)
Je huurt nooit een bepaald type of merk. De auto die je meekrijgt, voldoet aan de kwalificaties zoals deze zijn afgesproken. Je krijgt wel meer als er geen auto in jouw categorie aanwezig mocht zijn. Nooit minder...=P~.
Thanks.
Voor 2 personen is een midsize SUV ruim voldoende toch?
Bij USAreisen.de bieden ze via Alamo de volgende typen aan als Midsize-SUV. Het verschil is een paar euro. Wij hebben voor de Jeep Libery gekozen. Scheelde € 7,00. Als we daar bij de balie staan weten we toch niet welke auto's nu code JL of IW hebben. Voor 2 personen is een midsize SUV ruim voldoende.
Fahrzeuggruppe: Midsize-SUV
Kategorie: JL | Jeep Liberty 4türig
Modellbeispiel
http://www.usareisen.de/images/mietwagen/alamo/2012/jeep_liberty.jpgz.B. Jeep Liberty:
<LI class=carli>Klimaanlage <LI class=carli>Automatik <LI class=carli>Airbags/ABS <LI class=carli>Servolenkung
Radio-CD-Player
Kategorie: IW | Midsize-SUV 4türig
Modellbeispiel
http://www.usareisen.de/images/mietwagen/alamo/2012/hyundai_santa_fe.jpgz.B. Hyundai Santa Fe:
<LI class=carli>Klimaanlage <LI class=carli>Automatik <LI class=carli>Airbags/ABS <LI class=carli>Servolenkung
Radio-CD-Player
Jeep Liberty of soortgelijk gaat het worden dan. Bedankt.
Allen,
Het is mij opgevallen dat er op verscheidene websites gesproken wordt over het extra betalen voor een additional driver. Wij hebben dit jaar via Exit reizen een auto gehuurd bij Alamo. In de bijbehorende brief van Exit reizen staat ook dat er mogelijk extra betaald dient te worden voor een additional driver. Op de websites zie ik bedragen staan tot $10 per dag voor een additional driver. Heeft iemand hier ervaring mee??
gr,
edenanita
Wij huren via uscarhire.co.uk en dan bij Alamo, bij dit pakket zitten altijd meerdere bestuurders inbegrepen, bij anderen (dus niet Alamo) niet altijd. En als je met meerderen wilt kunnen rijden, dan is dit wel iets om op te letten.
In je papieren zou moeten staan wat inbegrepen is.
Tenzij je het Gold pakket hebt dien je bij te betalen voor extra bestuurders.
Enkel in Californie is de extra bestuurder gratis.
De reisagent waar ik normaal boek (vlucht + auto) is altijd heel concurerend geweest met de prijzen. Bij Exit reizen was de autohuur zo`n €250 goedkoper. Zou dit ermee te maken kunnen hebben dat het niet is inbegrepen?
Uiteraard, je betaald voor het Gold pakket gewoon een stuk meer. De extra bestuurders zitten er bij in, maar ook de tank benzine. Ik heb zo het idee dat die er nu ook niet in zit bij jou. Of dat 250 euro is? Dat verwacht ik niet.
Tenzij je het Gold pakket hebt dien je bij te betalen voor extra bestuurders.
Enkel in Californie is de extra bestuurder gratis.
Dat is niet altijd waar. Vorig jaar hadden wij via de Engelse site bij Budget gehuurd (silver option) en daar waren beide bestuurders inbegrepen, de tank benzine niet. Budget wordt echter niet meer aangeboden door uscarhire.
Als ik nu kijk dan bieden zij Alamo, National en Dollar. Met de silver option is bij Alamo 4 bestuurders inclusief, bij National 2 en bij Dollar slechts 1. Alles bij huur in Florida.
hallO
Toevallig zag ik dat er dichtbij het hotel waar we de 1e nacht slapen (19 maart, Miami) een Enterprise verhuur-lokatie is. Toen ik de prijzen vergeleek met het ophalen van een huurauto bij hen op die lokatie óf op het vliegveld scheelde dit honderden Euro's.
Mag ik de conclusie trekken dat je dus beter een auto kunt huren op een andere lokatie dan op het vliegveld? Heeft iemand daar ervaring mee, in de zin van een vrij groot prijsverschil?
Alvast bedankt, Marloes
Dat is meestal zo omdat de verhuurmaatschappijen op de vliegveldlokaties een hoop meer geld kwijt zijn. Bijvoorbeeld de parkeerkosten die zij daar moeten betalen.
[verwijderd]
24-11-11, 13:14
Zit er bij die "goedkopere prijzen" wel alle verzekeringen die wij als Europeanen nodig hebben in Amerika ??
Rechtstreeks bij de verhuurder in Amerika boeken lijkt ook altijd goedkoper echter zit daar geen verzekering bij inbegrepen en dan ben je uiteindelijk dus veel duurder uit.
Vreemd. Als ik op USAReisen zoek op Miami bij bijv. Alamo dan maakt het voor de prijs niet uit welk verhuurstation ik kies..
. Toen ik de prijzen vergeleek met het ophalen van een huurauto bij hen op die lokatie óf op het vliegveld scheelde dit honderden Euro's.
Noem eens wat voorbeelden? Voorlopig sluit ik bij Njit aan, maar laat me graag overtuigen met bedragen. Vooral honderden euro's...\\:D/.
Ik heb gekeken bij Enterprise omdat zij in de buurt zitten van ons hotel.
Je betaalt bij hen meer als je op 't vliegveld (Miami) huurt dan op de andere lokatie.
Dit was volgens mij een kleine week geleden, voor een SUV.
Ik zal 't in het weekend nog 'ns opnieuw invoeren!
Ben nu net thuis van m'n werk en heb er nu ff geen zin in ;)
Heb 't toch even opgezocht want ik was benieuwd of ik me vergist had.
Het gaat om een verhuurperiode van 2 weken in maart voor een SUV Intermediate.
Enterprise: lokatie Doral = 671, 88 Dollar
Enterprise: lokatie vliegveld = 1025,35 Dollar
Een verschil van 353,47 Dollar en volgens de huidige koers is dat zo'n 241 Euro - althans volgens de website van 't GWK.
Ik zie nu wel dat er inderdaad verschil zit in het pakket van het ene verhuurstation en het andere, wat deze verschillen precies inhouden is me eerlijk gezegd niet helemaal duidelijk en ook niet waarom ze er zijn!
Op 't vliegveld betaal je bv "Florida surcharge" maar op lokatie in Doral wordt dit nergens genoemd.
Wat echter wel opvalt is dat het basis verhuurbedrag in Doral 589,98 Dollar is en op Miami Airport 778,00 Dollar.
Verschil puur op het basis-tarief is dan`180,02 Dollar.
En da's zo'n 120 Euro ...
[verwijderd]
24-11-11, 23:30
Maar kijk je dan op de .com site, want daar zitten de verzekeringen (volgens mij) niet bij.
Maar ik zie ook inderdaad verschil per afhaal locatie.
Ja, ik ben gewoon naar de officiële site van Enterprise gegaan, twee windows naast elkaar geopend en alles hetzelfde ingevuld behalve dan het verhuurstation.
Ik vroeg me vooral af of mensen hier ervaring mee hebben of het wisten, wat er eventueel voor nadelen aan zouden (kunnen) zitten enz.
Ja, ik ben gewoon naar de officiële site van Enterprise gegaan........niet meer doen, zou ik zeggen. Ga naar de officiele site van een verhuurbedrijf dat pakketten verhuurt voor de europese klanten, dus inclusief alle kosten en verzekeringen.
Zoals Jeroen al schreef, deze tarieven zijn voor Amerikanen je zult een rare pijp roken als je bij aankomst een flinke schep geld bij moet betalen, wil je niet onverzekerd rondrijden.
De tarieven die Enterprise zijn onvergelijkbaar met die voor de europese markten.
http://img821.imageshack.us/img821/5205/enterprise.png (http://imageshack.us/photo/my-images/821/enterprise.png/)
Teleton (ea) , dankjewel voor je uitleg!! Het was ook bijna te mooi om waar te zijn en als ik ergens geen zin in heb is het om onvoldoende verzekerd rond te rijden. Nee dank u!
.. dankjewel voor je uitleg!! ..Daar is het forum voor. Autohuur is best ingewikkeld en de verleidingen liggen op de loer!
veeel goedkoper.
Ik zou liever een prijsvergelijking maken bij alle aanbieders. Je kunt namelijk helemaal niet zeggen dat een aanbieder de goedkoopste is. Prijzen varieren per periode, per type auto en per aanbieder. Soms komt usareisen.de goed uit de bus, soms e-autohuur en dan ben je als je direct bij de verhuurmaatschappij boekt, weer voordeliger uit.
Ik maak ook even een zij-sprongetje want ik zou 't zo fijn vinden als je een compleet pakket kunt boeken en dat 't dan ook echt compleet is. Niet dat je thuis denkt alles op orde te hebben en dat ze bij de balie dan toch nog vragen of je niet "dit of dat" wilt afsluiten.
Kijk, ik ben gewoon een leek in dit soort dingen. Ik wil 't goed geregeld hebben, op alle fronten. En ja, daar betaal je dan voor maar dat vind ik niet erg.
Ik zou bijna extra willen betalen voor een balie waar iemand zegt "wat fijn dat u 'n goed pakket heeft afgesloten, u bent overal klaar mee en voor, hier zijn de sleutels en 'n heel fijne vakantie!"
In het verleden dacht ik ook een compleet pakket te hebben ... kom je bij de balie en dan blijk je niet verzekerd te zijn voor een lekke band of verkeerde brandstof tanken.
Dus ja, dan sluit je dat toch maar weer apart af.
Road Service Plus zit er nooit standaard bij. Ze moeten tenslotte nog iets hebben om je te kunnen verkopen/"aan te smeren" :)
Lees deze topics ook eens:
Autohuur: "aansmeren" van allerlei extra's (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=13044)
Autohuur: Bekentenissen van een Alamo Baliemedewerker (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=8129)
Autohuur: TIPS voor dat je wegrijdt (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11853)
Dankjewel voor de topics, Njit. Veel leesvoer erbij :)
Sowieso 'moet' ik me nog gaan verdiepen in het tolwegen- gebeuren.
In 2010 waren we alleen in de omgeving van Orlando en hebben we cash betaald, heeft ook wel wat. Maar ik begrijp dat we rondom Miami en naar the Keys toch
beter van te voren iets kunnen regelen?
Afijn, dat is dan weer leesvoer voor uh, zondag bv ... ?!
Road Service Plus zit er nooit standaard bij.
Voor wie roadservice wil hebben; vergelijk de prijzen van andere aanbieders eens met Sunny Cars. Bij hen zit de roadservice er wel bij en dus liggen de prijzen wat hoger.
Eh.... was er net met jullie hulp uit dat ik voor Alamo ga, het Gold pakket. Nu lees ik iets over Roadservice, aan te raden om erbij te nemen ?
Dat is toch de wegenwacht ? Haalt de verhuurder je niet op als je onverhoopt met pech komt te staan ?
Nog even een tipje: had van de week een kortingscode gevonden voor Alamo, op Facebook.
FB11LIKE geeft EUR 10.= korting.
Roadside Plus is voor de volgende zaken:
Roadside Plus
KEY REPLACEMENT - Lost keys? No worries, we will send replacement keys or a locksmith.
FLAT TIRE - If the vehicle's spare tire is inflated and serviceable, it will be installed to replace a flat tire. If no inflated spare is available, the vehicle will be towed in accordance with the towing provision.
TOWING - If the vehicle is rendered inoperable (unrelated to an accident) towing charges will be covered at no additional charge.
JUMP START - A battery boost will be provided in an attempt to start the vehicle.
LOCKOUT SERVICE - If the keys are locked inside the vehicle, service will be sent to gain entrance.
FUEL DELIVERY* - A limited supply of gasoline will be delivered to the vehicle to enable you to reach the nearest open service station.
Een ieder mag voor zichzelf uitmaken of hij/zij het de moeite waard vind om het erbij te nemen.
Ta2 Gerrit
25-11-11, 17:40
Nu lees ik iets over Roadservice, aan te raden om erbij te nemen ?
Ik zou het je niet aanraden, want wij nemen dat er zelf ook nooit bij. Ik vind er iets teveel onzinnige dingen in zitten, in die service (Roadside Plus aka Roadside Service Plan).
https://www.alamo.com/itemDetails.do?HelpItemID=ROA
Een bandje wisselen kan ik zelf wel, net zoals een jumpstart en wat benzine regelen. En ik raak hier thuis ook niet direct mijn sleutels kwijt, dus ook dat zit wel goed.
Wel wordt het vaak verward met de (bij de prijs inbegrepen) Roadside Assistance, waar je altijd recht op hebt bij pech, motorisch of electronisch, aan de auto.
Meer het blijft natuurlijk ieder zijn keus, ik vind het zonde van die $5,- per dag.
Inderdaad, ik zal het er ook niet bijnemen.
Ik heb al zoveel auto's gehuurd in de wereld en nog nooit ergens zo'n Roadside Service Plan erbij genomen.
De enige auto die ooit raar ging doen was in de 90er jaren in Mexico, dat was een VW kever. Na even naar de verhuurder gereden te zijn werd deze gerepareerd en konden we onze weg vervolgen.
In de VS heb ik nog nooit problemen gehad, de auto's zijn relatief nieuw en ik ben niet zo vergeetachtig dat ik de sleutels laat zitten of vergeet te tanken.
Maar goed, iedereen moet het voor zichzelf weten. Ik neem het er iig niet bij.
Ik heb 't er ook nooit bijgenomen... totdat ik vorig jaar een steentje door het voorruit vloog... (die is niet gedekt in de standaard verzekering)
En mocht je toch kiezen voor de roadside assistance dan is dit een goedkopere optie ($ 2,50 pd):
http://www.enhancedroadsideassistance.com/index.aspx
Ik heb 't er ook nooit bijgenomen... totdat ik vorig jaar een steentje door het voorruit vloog... (die is niet gedekt in de standaard verzekering)
Hoe gaat dat dan, moest je voor een nieuwe voorruit of reparatie betalen en zijn die kosten hoog?
Aangezien wij binnenkort voor wat langere tijd gaan ben ik hierin erg geinteresseerd.:neutral:
En mocht je toch kiezen voor de roadside assistance dan is dit een goedkopere optie ($ 2,50 pd):
http://www.enhancedroadsideassistance.com/index.aspx
Kan je deze dus, los van mijn autohuur van Alamo, afsluiten ?
Aan de ene kant heb ik zoiets van: doen, want ik ben a-technisch, en kan bv geen band verwisselen.
Aan de andere kant: hoe groot is de kans dat je een lekke band krijgt, of een steentje door de ruit ? Huur de auto 8 dagen.
Huidige auto heb ik nu 4 jaar, en nog nooit iets dergelijks mee gehad
(voor de zekerheid wel lid van de wegenwacht :mrgreen:)
Ik overweeg dit toch wel te doen; online de aparte roadside ass. zelf af te sluiten.
Net zoals Cindy1969 ben ik a-technisch en vind ik 't "gewoon" een geruststellende gedachte, zeker omdat er dit keer geen man mee gaat op vakantie ;)
35 Dollar voor twee weken is geen geld, das 12 Euro p/p.
Dankjewel voor de tip!!
Let wel op dat er een maximum zit aan het bedrag wat je kunt claimen. Maar de kans dat je dat maximum bedrag nodig hebt is erg klein :)
What Is the Maximum Claim?
A maximum of 2 items per rental can be claimed but must not exceed $500.00 in total (to include all taxes and charges) and including an excess $50 for mis-fuelling. We do not cover loss of time, or anything other than the items included.
Is there a limit to the amount I can claim back if we make a call-out, or to the number of call-outs I can make?
You can make up to 2 call-outs with a combined total of $500 refunded. It would be very unlikely for a call out to cost over $500. You can make more than 2 call-outs so you still have the peace of mind that you will not be stranded, but we will not reimburse costs for the additional call-outs.
Hoe gaat dat dan, moest je voor een nieuwe voorruit of reparatie betalen en zijn die kosten hoog?
Aangezien wij binnenkort voor wat langere tijd gaan ben ik hierin erg geinteresseerd.:neutral:
Yep! Vooruit betalen... de hoogte van het bedrag hangt af van het soort auto en type... (in ons geval een flinke S.U.V.) met een huge voorruit...
In februari gebeurde het met de eigen auto in Nederland (maar ja... goed verzekerd)
Nu gebeurde het ons afgelopen november in de US bijna wéér. Na veel opspattend grit hebben we toen maar besloten om naar Car Care te rijden en de passende verzekering hiervoor af te sluiten...
Ik zeg dit niet om de boel op te schrikken, maar het was meer een soort (nieuwe term) onderbuikgevoel...
En je raadt het al... toen gebeurde er uiteraard verder niets... :lol:
Kan je deze dus, los van mijn autohuur van Alamo, afsluiten?
Ja.
Als je op "quote/book" klikt dan wordt de huurperiode gevraagd. Als je daarna op "book now" klikt moet je je persoonsgegevens invullen en wordt de autoverhuurder gevraagd.
Je boekt het dus los van je verhuurder voor de helft van de prijs.
Dank je wel Trails, ga het toch maar doen voor die paar centen.
Just to be sure :)
Aangezien wij binnenkort voor wat langere tijd gaan ben ik hierin erg geinteresseerd.:neutral: Hoe langer je gaat, hoe minder aantrekkelijk deze aanvullende verzekering is: Voor zes weken betaal je zo'n $ 250 dollar exc. tax. als je via je verhuurder bijverzekert.
Als je van de mogelijkheid die trails noemt, gebruik maakt, kost het je ca 125 dollar, maar de maximimclaim is 500 dollar. Toch? Ieder moet zelf de rekensom maar maken, maar ik weet het wel.
Eigenlijk is dit een voorziening die je, ingegeven door angst en onwetendheid treft. Als je het risico echt niet kunt dragen, dan moet je natuurlijk zo'n verzekering zeker afsluiten. Je kunt je echter ook afvragen of het niet veel voordeliger is, het risico zelf te dragen.
Stel dat Corrus bij al zijn bezoeken zo'n verzekering had afgesloten. Dan was hij veel duurder uitgeweest dan nu met een eenmalige strop.
Bedenk, voor je zo'n voorziening treft, hoe het komt dat juist op deze verzekeringen het meest wordt verdiend en er relatief zulke hoge provisies op worden gegeven.
Moeilijk, moeilijk......
Teleton, je hebt gelijk maar is 't niet "altijd" zo met (extra) verzekeringen?
Ik betaal ook extra voor tandartskosten, gewoon hier in Nederland, maar ik heb nooit wat.
Je maakt een keuze die gebaseerd is op ... mhh tja, zoals jij omschrijft angst en onwetendheid. Helemaal waar. Je hebt 't goed omschreven!
@Michael66:
De link, die je hierboven geeft gaat alleen over de FFAR klasse.
Weet je ook waar de volledige lijst van alle klassen staat?
Knaapje
Iemand anders van de forummers wellicht?
Knaapje
http://www.car-hire-centre.co.uk/sipp-codes.html
Volgens mij ging het niet om de SIPP codes maar om de lijst van auto's.
ps, Over ACRISS staat hier ook een mooie lijst: http://en.wikipedia.org/wiki/ACRISS_Car_Classification_Code
Ik vraag me alleen af welke waarde dit heeft voor de doorsnee huurder... :D
Afgelopen oktober, vrachtwagen rijd voorbij en ik tich sterren in de voorruit eerstvolgende Alamo steunpunt daar aangekomen word de sticker afgelezen en meteen "Hello mister Janssen take everything out of the Car and choose another Car and have a nice trip en dat alles met de gewone autohuur van Eautohuur en geen extra verzekering
@Michael66:
De link, die je hierboven geeft gaat alleen over de FFAR klasse.
Weet je ook waar de volledige lijst van alle klassen staat?
Knaapje
Hier even een overzicht : http://www.uscarhire.com/quoteresults.aspx?q=FN7FSS8s14E%3d ( openen site gaat niet echt snel )
En ook filmpjes vd auto's :http://www.uscarhire.com/cartypes.aspx
...........Overigens betaal je linksom of rechtsom, altijd voor de brandstof. Dit is standaard in alle contracten opgenomen, het 'met een volle tank' inleveren van een auto om aan de relatief hoge brandstofprijs die een autoverhuurder rekent te ontkomen, is niet meer mogelijk met het 'europese' pakket......................
Goede en duidelijke posting voor de twijfelaars.
Je laatste opmerking weet ik niet of helemaal klopt.
Oktober 2010 via Expedia bij Dollar gehuurd met 1 chauffeur en toen kon ik zelf aftanken voor inleveren.
Volgens het contract moest ik wel laten zien dat ik binnen 10(?) mijl van de luchthaven getankt had.
Er werd overigens alleen naar de stand van de brandstofmeter gekeken en verder niets gevraagd.
Knaapje
Goede en duidelijke posting voor de twijfelaars. Dank!
Je laatste opmerking weet ik niet of helemaal klopt.. Kijk er de voorwaarden maar eens op na...;).
Ik geloof overigens best dat er uitzonderingen zijn, juist omdat er twee systemen zijn en de 'amerikaanse' methode de mogelijkheid om zelf af te tanken nog wel biedt. Uitzonderingen zijn fijn om te weten, maar je kunt je er niet op beroepen. Daarom hou ik me bij deze postings maar aan de kleine lettertjes vast.
Wie toch nog tussen de mazen door weet te kruipen, heeft een mazzeltje....:-$. Maar je neemt een zeker risico, want als het niet geaccepteerd wordt, betaal je en de brandstof fee bij de verhuurder en je tank benzine.
De reservering was via Expedia.nl op "Europese" voorwaarden, incl. alle verzekeringen en 1 chauffeur. Geen brandstof vooraf betaald en stond bij afhalen op contract of aftanken of het afvullen betalen tegen $7,46 !!! per gallon.
.............Sticker op het rental agreement:.........
Important notice: You are responsible for replacing any used fuel during your rental. Fill up is required within a 10-mile radius of our return location and you will be asked for receipt upon return.....
Volgens mij geen sprake mazen en geen risico.
Knaapje
Volgens mij geen sprake mazen en geen risico.
maar de ervaring is van oktober 2010.....
Bij Dollar is het ook volgens expedia niet meer mogelijk:
De auto wordt geleverd met een volle brandstoftank, waarvoor wordt betaald bij de ingang van de huur. Voor ongebruikte brandstof is geen restitutie mogelijk.
E-autohuur, Usareisen en Sunny Cars hanteren allemaal dezelfde voorwaarden:
Benzine moet betaald worden bij aankomst en het is niet nodig de tank op te vullen voor het terugbrengen van de auto.
Ongebruikte benzine wordt niet terug betaald
Bij Budget staat op de expedia site nog de oude tekst
De auto wordt met een volle tank brandstof afgeleverd en moet met een volle tank brandstof worden teruggebracht om afvulkosten te voorkomen Ik ben benieuwd naar recente ervaringen bij deze verhuurder. Dit is niet iets wat tussen expedia en de huurder kan worden afgesproken. Op het rental agreement staan de definitieve voorwaarden.
Wij hebben ervaring met dollar in oktober 2011, inleveren met volle tank.
Bonnetje mee brengen dat je hem volgetankt hebt op het vliegveld, waar overigens niet om werd gevraagd, er werd alleen gekeken op het metertje in de auto.
Bij onze voorwaarden stond dat ook, ophalen met volle tank, inleveren met volle tank.
geboekt bij usareisen.de
Dat zijn weer goede en duidelijke tips voor de newbies ! Het wel of niet mogen aftanken is volgens mij verhuurder gebonden, bij Hertz en Avis mag je vlg mij ook gewoon zelf aftanken vlak voor inleveren. Tenminste dat waren mijn ervaringen. Niet van heel recent overigens (Hertz wel begin dit jaar).
Ik huur de auto's altijd via National, ben lid van de Emerald Club (Executive Member).
Ik sta nooit in de rij aan de balie en doe eigenlijk helemaal niets behalve de auto uitkiezen, wegrijden en leeg terugbrengen...
Bij onze voorwaarden stond dat ook, ophalen met volle tank, inleveren met volle tank. geboekt bij usareisen.de Kan heel goed zijn, maar laten we het vooral hebben over wat de spelregels zijn die vandaag en morgen gelden. Wat geweest is, is geweest, toch? Das war einmal.....voor de usareisen boekers.
Van de site www.usareisen.de (http://www.usareisen.de) :geldt voor de auto's van Alamo, Dollar, Avis, Herz en National
Beim Super-Spar-PLUS-Tarif werden Ihnen bei Anmietung vor Ort die Kosten für die erste Tankfüllung in Rechnung gestellt! (je nach Fahrzeugtyp US-$ 40-70)
Nou, Ton, ik denk, dat wat bij Silly in oktober j.l. gold en Mattrob zijn ervaringen toch nog wel als zeer recent aan te merken zijn.
En ja wat de toekomst brengt??
Laten we het erop houden, dat de regel bij veel verhuurders is, dat je een tank vooraf betaalt en leeg terug kan brengen, maar dat er toch wel de nodige uitzonderingen zijn.
Knaapje
Hallo Corrus of iemand die er ook verstand van heeft,
Mijn man is ook Emerald Club lid bij national. Wat zijn daar nu precies de voordelen van? Hij heeft dit via het werk, maar weet niet wat we ermee kunnen? Kun je dit kaartje ook bij Alamo gebruiken, die twee zijn toch gekoppeld?
Alvast mijn hartelijke dank!!
groetjes van Aggie
floridatoerist
18-12-11, 18:46
Wij gaan van 30 jan. tm. 20 febr. naar Florida. We vliegen op Miami. Graag willen we een kleine auto huren. Nu zag ik op het forum dat bij iedereen usareisen.de als goedkoopste uit de bus komt. In ons geval is Expedia.nl (hertz) goedkoper.
Is dit ook echt goedkoper of zit er een addertje onder het gras? Is expedia veel slehcter dan usareisen.de?
Ik heb een keer via expedia een auto bij Dollar gehuurd.
Niks mis mee.
floridatoerist
18-12-11, 19:13
Ik zag ondertussen dat ebookers nog goedkoper was.. een beetje vergelijken loont! Maar usareisen.de komt echt veel duurder uit. Echt raar want volgens dit forum vindt bijna iedereen hier de goedkoopste auto?
Als ik rechtstreeks bij national huur ben ik ook goedkoper uit dan bij usareisen,met dezelfde verzekeringen zover ik dat kan zien.Dit geld ook voor het rechtstreeks boeken bij Hertz.
Let goed op de verzekeringen, voor Amerikanen zijn deze anders dan voor Europeanen, waardoor de prijs vaak erg veel verschilt, zie de handige uitleg van Teleton: http://floridaforum.nl/showthread.php?t=13995
Bij national vul je eerst in dat je uit nederland komt.Hierna zie je automatisch ldw and sli (of iets dergelijks) staan.Verder zie je waar je voor betaald.
Bij Hertz heb je ook ldw en sli maar een eigen risico van wie weet hoeveel en ook andere extra kosten zijn onduidelijker.
. Echt raar want volgens dit forum vindt bijna iedereen hier de goedkoopste auto? Ik denk niet dat je die conclusie mag trekken. Hier op het forum wordt meestal gezegd dat je de aanbieders altijd moet vergelijken. De prijzen varieren per type auto, per periode, per seizoen en soms ook per lokatie per aanbieder en per land dus het is een klusje om dat te vergelijken. Verder zijn het vaak dagprijzen, dus de aanbieding die je vandaag vindt, kan morgen weer verlopen zijn.
In de rubriek autohuur welke kreeg je mee, zie je dat er met veel verschillende aanbieders zaken wordt gedaan.
Huren via amerikaanse sites vereist nogal wat kennis van de pakketten en wordt over het algemeen afgeraden om te doen als je dat niet hebt. Bovendien ben je dan altijd duurder uit omdat de huurprijs misschien wel voordelig kan zijn, maar je de hoofdprijs voor de voorzieningen betaalt.
floridatoerist
18-12-11, 22:18
Ebookers.nl is toch niet amerikaans of wel? Ik neem aan dat ik dan gewoon met de europese regels te maken heb of niet?
Ebookers.nl is toch niet amerikaans of wel? Ik neem aan dat ik dan gewoon met de europese regels te maken heb of niet? Nou europese regels; je bedoelt het pakket voorzieningen dat voor de europese markt beschikbaar is tegen een gunstig tarief.
Bij 1 steekproefje kwam ebookers bij mij ook erg voordelig uit de bus.
Ta2 Gerrit
18-12-11, 22:42
Usareisen.de is niet altijd per definitie goedkoper. De laatste jaren is de SUV (in bijna alle soorten) bij hun altijd de goedkoopste geweest, maar voor een minivan konden we beter bij dollar.de terecht.
Zo zal het ook zijn voor de kleine(re) auto's en zo zie je maar weer dat shoppen loont.
Persoonlijk zou ik niet direct voor de kleinste auto gaan, zeker niet als je ook nog wat gaat rondreizen. Dat wordt dan misschien wel wat krap met bagage, maar zo heeft ieder zijn eigen keuzes.
floridatoerist
19-12-11, 09:44
We gaan met twee personen en twee koffers. Dat moet toch te doen zijn..
Wij huren altijd een minivan en die is voor ons bij uscarhire.co.uk goedkoop. Misschien niet altijd hét goedkoopste, maar dan zijn de verschillen erg klein. En wij kiezen voor de service van uscarhire. Iedereen kiest natuurlijk waar ie zich het prettigst bij voelt.
Dat moet toch te doen zijn..... Tsja, dat hangt er een beetje vanaf wat je precies gaat doen. Dit zijn boodschappenautootjes en die zijn minder geschikt om een rondreis mee te maken. Voor een scheet en dr** Kn*kkers meer reis je comfortabel in een midsize auto. (Verschil usareisen/alamo tussen economy en midsize is nog geen 20 euro per week)
De tijd dat er geen kleine autootjes beschikbaar waren en je toch wel een grotere kreeg, is wel zo'n beetje voorbij en ter plekke upgraden kost vele malen meer. Bezint dus eer gij begint.
Maar usareisen.de komt echt veel duurder uit. Echt raar want volgens dit forum vindt bijna iedereen hier de goedkoopste auto?Misschien is het beter om de informatie objectief houden? Eigenlijk vindt helemaal niet bijna iedereen (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7366)bij usareisen de voordeligste auto, die gegevens worden vrij nauwkeurig en overzichtelijk bijgehouden in het betreffende topic.
Expedia heeft momenteel hele mooie tarieven voor Herz-auto's. Velen kiezen voor een midsize suv. Voor de midsize suv betaal je bij expedia 206 euro en bij usareisen 173 euro. Hoezo is usareisen.de "echt veel duurder"? De standard en de premium suv zijn dan weer bij expedia voordeliger.
Het is al vaker gezegd: Er is niet een aanbieder veel duurder of goedkoper. De prijzen zijn variabel en verschillen per aanbieder, per verhuurder, per periode, per autocategorie en dan ook nog eens per dag. Vergelijken voor wat in 'jouw' geval de voordeligste aanbieding is, blijft noodzakelijk.
Hans uit Koekelare
19-12-11, 20:35
Ik was deze zomer ook veel goedkoper uit met ebookers tov usareisen.de. Niet iedereen boekt via usareisen hoor. Ik heb goede ervaringen met ebookers.
Ford Escape is een midsize S.U.V. (IFAR)
Ik neem aan dat er niets anders stond??
Anders hebben ze je een oor aangenaaid... :D
(jammer)
Ford Escape is een midsize S.U.V. (IFAR)
Zelf als er niets anders stond, is hem een oor aangebreid, toch? Als je een Standard hebt gehuurd en er staat alleen maar een midsize, dan neem je daar toch geen genoegen mee?
Maar de vraag is wat Harold nu eigenlijk precies heeft gehuurd. In een eerder topic was ook al sprake van een fullsize suv.......Ik volg het fff niet meer.......:-&.
Overzicht bij http://www.uscarhire.com/cartypes.aspx is wel duidelijk. Compleet met kekke video's!
Ben ook benieuwd..
Misschien een hele rare vraag maar hoe zie ik het verschil tussen een midsize en een standaard?
Wij zelf hebben voor onze volgende reis een midsize suv gehuurd bij alamo, waar moet ik op letten om te kunnen zien dat ik wel de juiste auto krijg?
Je moet normaal gesproken je auto in een bepaald vak kiezen. Het simpelste is om de autosleutel te kijken. Daar behoort de klasse op te staan. En bij twijfel even navragen.
Intermediate is IFAR
Standard is SFFAR
Full Size is FFAR
oke bedankt ga goed opletten!
Ta2 Gerrit
20-12-11, 21:17
Misschien een hele rare vraag maar hoe zie ik het verschil tussen een midsize en een standaard?
Wij zelf hebben voor onze volgende reis een midsize suv gehuurd bij alamo, waar moet ik op letten om te kunnen zien dat ik wel de juiste auto krijg?
Dat moet in dit geval zeker geen probleem zijn. Als ze je in plaats van een mid-size een standard of full-size willen mee laten nemen, zou ik niet klagen :mrgreen:
Goede vraag. Wij hebben hetzelfde dilemma. Bij alamo een full size 4deurs gehuurd. Vandaag gebeld eelke auto' s binnen die categorie vallen. Maar daar geven ze geen antwoord op. Tja,dan ben je gauw een oor aangenaaid. Dus dat wordt koffers passen en als het beloofde aantal er niet in past, terug om te klagen... ik vind het waardeloos dat ze niet evev en lijstje op internet zetten met vrrgelijkbare auto,'s.
Ta2 Gerrit
20-12-11, 22:20
Dat ze niet kunnen antwoorden welke auto's daar in vallen kan ik me wel iets bij indenken, want dat wisselt nog wel eens, en is zelfs per locatie verschillend.
Maa ze staan allemaal keurig ingedeeld per categorie, en de mensen zijn er in het algemeen niet op uit om je een oor aan te naaie, zeker in de parkeergarage niet.
De balimedewerkers is een ander verhaal, die proberen je wel te overtuigen om wat anders te nemen, bij voorkeur voor veel dollars. Ook dat is niet echt een oor aan naaien, maar vermeerdering van hun salaris :lol: Ze krijgen daar provisie van, namelijk.
Verder kun je zowel op de site als op de bali zien wat een fullsize 4 deurs zou moeten zijn, dus ben je toch iets voorbereid. Of de koffers gaan passen ligt natuurlijk ook aan het aantal wat jullie meenemen. De kofferbakken van de hedendaagse huurauto's zijn een stuk minder ruim dan toen je nog een "gewone" Buick LeSabre als fullsize mee kreeg.
Hallo,
Wij zouden graag in Orlando een auto huren.
We logeren in een hotel langs International Drive, dus een pick-up point (liefst met plaatselijk kantoor) in die omgeving is wat we zoeken.
Ik ben geneigd te kiezen voor één van de gekende autoverhuurbedrijven zoals Avis of Hertz, maar ik heb gezien dat er andere zijn die vermoedelijk dichter bij ons hotel gelegen zijn, zoals Enterprise en Thrifty.
Iemand ervaring met het huren van een auto in Orlando en misschien enig advies voor de beste keuze?
Alvast bedankt.
Enterprise is volgens JD power de nummer 1 van amerika.
Helaas is dit terug te zien in de huurprijs.
Thrifty is een budget maatschappij.
http://www.jdpower.com/Travel/ratings/rental-car-ratings/
Wij zouden graag in Orlando een auto huren. Iemand ervaring met het huren van een auto in Orlando en misschien enig advies ?
daar wordt veel voor gewaarschuwd (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=13995)op dit forum....Huren in Orlando; niet doen! De auto huur je vanaf huis, uit je luie stoel. Je vergelijkt de prijzen, de pakketten, de aanbieders, de autoverhuurbedrijven, de modelletjes en de ophaallocaties en dan maak je je keuze.
Hoe kom je overigens in je hotel op de Intl Drive? Waarom haal je de auto niet op op het vliegveld?
Thanks voor de tip.
Ga eens kijken of het veel scheelt in prijs.
Kelly janssens
26-12-11, 14:35
We zitten momenteel on Miami,gisteren aangekomen.
Alamo blijkt wel de populairste maatschappij,we moesten wel een uur aanschuiven,de overige geen wachtrij,maar we hadden al vanuit belgië geboekt en verzekering en alles geregeld.
We hadden gekozen voor een missie SUV,te vergelijken met Toyota rav4.
Ze probeerden ons een grotere auto aan t praten,daarvoor werden alle trucken uit de trukendoos gehaald, laat je niet doen,een mid-SUV daar gaan 2koffers en een grote zak in en 4personen.
Die grotere auto was 1300 euro extra,toen we echt niet toehapten,kregen we zelfs 70procent korting,maar we hielden ons been stijf.
Laat ik er nog eens 'n "domme" autohuur vraag tegenaan gooien op deze regenachtige zondagmiddag:
Als ik bij UsaReisen kijk naar de midsize SUV's heb ik de keuze uit twee soorten;
- Jeep Liberty (of soortgelijk) / JL 4 deurs
- Mid Size SUV / IW 4 deurs (Ford Escape of soortgelijk)
Het verschil in huurprijs is maar iets van 15 Euro op twee weken en beide gaan via Alamo. Qua formaat lijken ze beide even groot = aantal poppetjes / aantal koffers.
Mijn vraag is - waar staat de code JL voor en IW ?
Het lijkt nl. alsof je sowieso een Jeep Liberty krijgt (= JL ???) als je voor die categorie
kiest en dat het merk/model bij de andere optie (IW) nog niet helemaal vast staat.
Of is dat te kort door de bocht?
Op de site van Alamo vind ik nergens een Jeep Liberty.
Iemand een idee?
Laat ik er nog eens 'n "domme" autohuur vraag Iemand een idee? JA, want domme vragen bestaan niet.
Je huurt nooit een bepaalde auto van een bepaald merk en model. Je huurt een auto die voldoet aan de specificaties die beschreven zijn. Het merk en model is altijd weer een verrassing.
Je ziet dat de specificaties voor de beide auto's op de site van usareisen.de niet verschillen. Daarom kiezen de meeste forummers de voordeligste optie. De Jeep. (or similar)
De categorie Jeep is bij Alamo zelf niet bekend, dit model valt onder de midsize suv die wordt aangegeven met de letters IFAR.
hi Teleton
Dankjewel voor de uitleg. Ik weet in feite wel dat je altijd af moet wachten wat je krijgt alleen vond ik de codes JL en IW verwarrend.
Misschien "moet ik maar gewoon met de kudde" mee en de goedkoopste reserveren? ;)
Wij hebben de goedkoopste optie genomen. Scheelde 7 euro.
Als wij na een lange vlucht in de garage staan weten wij echt niet meer het verschil tussen een JL en een IW auto. Je wilt dan toch zo snel mogelijk weg. En het type auto maakt ons toch niet zoveel uit, als het maar een Midsize SUV is.
de codes JL en IW verwarrend.
Zelf heb ik nog nooit een midsize suv via usareisen.de gehuurd. Vroeger was de Equinox het 'buitenbeentje', nu de Jeep.
Voor wat betreft de codes, dat is ook verwarrend, iedere verhuurder geeft er zo een eigen draai aan, maar werkt ook met de internationale codes zoals IFAR SFAR etc. Deze code wordt op je huurcontract gebruikt.
Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje wij gaan de 27e richting orlando! Ook wij wilde een autootje huren we gaan met ze 2e dus wilde gewoon de goedkoopste auto nu zat ik bij hertz te kijken die hebben nu een 33% korting actie waardoor we voor een week maar 105,00 euro betalen.
Maar nu lees ik niemand over hertz.
Heeft dat een reden?
Groetjes silvana
Ik heb even op de site van Hertz gekeken.
Het lijkt inderdaad een goede aanbieding te zijn.
Zo te zien zitten alle verzekeringen voor 1 bestuurder erin.
Je kan alleen nog een extra inzittenden-verzekering sluiten,(vindt 99,9 % overbodig) en je zal wellicht bij alhalen een tank benzine moeten betalen.
Uiteraard ben je vrij te huren wat je wilt, maar voor echt maar een paar Euro meer heb je een grotere en zelf voel ik me daar in het verkeer toch wat safer in dan in een echt kleintje. Vergeet niet dat de gemiddelde auto daar nogal wat groter is dan hier.
O ja, de reden waarom je hier weinig over Hertz leest: Zij hebben als doorsnee niet de beste/goedkoopste aanbieding voor Europese toeristen. De regel wordt door de uitzondering bevestigd.
Knaapje
Over Hertz is ook een onderwerp op het forum: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=6187
Daar vind je vast wel een heleboel info deze verhuurder.
Dank jullie wel!!!! Super!! Ben pas net op t forum dus beetje zoeken!!!! ;)
Heeft iemand ervaring met het huren van een auto voor een periode van 3 maanden?
Is niet mogelijk, je dient dan tweemaal een overeenkomst af te sluiten.
Groetjes Henke.
Ik meen dat 58 dagen maximaal was, maar misschien zijn er verschillen tussen de aanbieders.
Heeft iemand ervaring met het huren van een auto voor een periode van 3 maanden?
Dat kan, ze splitsen de overeenkomst in twee delen, het is echter gewoon 1 rental agreement.
ik heb vorig jaar ( 2011) een auto gehuurd in Miami voor 6 weken.
Je kan deze niet online boeken ( bij connections ) toch niet.
max 4 weken.
Je moet naar je reisburo zelf gaan. Ze kunnen dit namelijk wel
Misschien is deze vraag al eerder gesteld (sorry als dat zo is). Welk autoverhuurbedrijf raden jullie aan? Wij hebben een optie op een vliegreis, we hebben eerder bij Alamo een auto gehuurd omdat dit in de fly drive zat. Exit en Jan Doets. Door dit forum zijn we bij Arke fly gekomen, de dame die onze vliegreis heeft geboekt, zei dat ze heel goede ervaringen hebben bij Sunny cars. Ik hoor het graag.
groet, Roelina
[verwijderd]
24-01-12, 22:38
Sunny cars is een tussen persoon voor de auto huur en Alamo is echt een auto verhuurder. Als je niet teveel van doen wil hebben met de Toll en alles dan is Alamo aan te raden omdat deze het beste programma hebben wat betreft Tol.
Zie de faq's :
http://floridaforum.nl/showthread.php?t=13100
http://floridaforum.nl/showthread.php?t=13099
Dit zegt niet dat de andere auto verhuurders niet goed zijn maar daar is de toll optie duurder. Maar een ieder heeft vaak zijn persoonlijke redenen om ergens te huren. Zelf prefereer ik Dollar maar ik heb zelf een sunpass transponder welke ik gebruik als ik in Florida ben en heb dus geen Toll programma nodig van de auto verhuurder.
Welk autoverhuurbedrijf raden jullie aan?
Die met de laagste prijs...
Leg de verschillende offertes naast elkaar, vergelijk de voorwaarden en maak je keuze. Of je Fordje straks van Alamo komt of van Dollar, maakt echt niets uit. Voor eventuele tol, zie de opmerking van Jeroen hierboven.
De prijzen van de autohuur verschillen per periode, type auto, aanbieder en verhuurbedrijf. Het is een kwestie van vraag en aanbod, vergelijk dus altijd meerdere aanbieders.
hartelijk bedankt! We hebben voor Alamo gekozen. We willen inderdaad niet te veel gedoe en hebben goede ervaringen met Alamo.
Ik plan een trip naar amerika en ben weker van plan om de sunshine state uitgebreid te bewoeken. Maar zoals je wel zult verwachten... waar en wanneer kan ik best een auto boeken. We zijn maar met 2 dus de grote maakt niet echt uit.
Ik heb iets gelezen over een internationaal rijbewijs... Velen zeggen dat men dit niet overal accepteerd... wie kan mij verder helpen?
http://www.allesamerika.com/reistips-amerika.html
Ta2 Gerrit
26-01-12, 15:56
Daar komt ie weer; een internationaal rijbewijs is NIET nodig. Een gewoon NL/BE rijbewijs is voldoende.
Er zijn vele autoaanbieders, maar usareisen.de en eautohuur.nl worden hier veel genoemd, en gebruikt.
[verwijderd]
26-01-12, 16:03
Heel makkelijk, de auto huur je vanaf de luchthaven en dat kan via bv. usareisen.de.
Vergis je niet in de grote van de auto want als je gaat rondreizen moet je er ook rekening mee houden dat je altijd je bagage in de auto hebt liggen. Verder rijden er in Amerika ook erg veel grote SUV's en andere grote auto's rond en voel je je snel inniminie in een kleine auto. Vaak kost een auto een slag groter huren ook niet extreem veel geld dus neem het mee in je overweging welke auto je wil huren.
Aangezien je nieuw in Florida bent en wil gaan rondrijden is het misschien het verstandigste naar een auto van verhuurder Alamo te kijken omdat je daar het goedkoopste de tol optie bij hebt zitten. Dat scheelt je weer een eventuele boete omdat je door het verkeerde poortje bent gereden.
Zie ook:
FAQ autohuur (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7367)
FAQ: Tol betalen via de autoverhuurder (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=13100)
FAQ: Tolwegen in Florida en SunPass (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=13099)
Een internationaal rijbewijs is NIET nodig om te mogen rijden in Amerika, let er wel op dat als je beide wil rijden dat je de juiste huuroptie kiest waarbij dit mogelijk is en dat je ook beide je rijbewijs toont bij het ophalen van de auto.
Daar komt ie weer; een internationaal rijbewijs is NIET nodig. Een gewoon NL/BE rijbewijs is voldoende.
Zelfs een Frans rijbewijs wordt zonder meer geaccepteerd :-\" =D> :-D
[verwijderd]
26-01-12, 19:55
Zelfs een Frans rijbewijs wordt zonder meer geaccepteerd :-\" =D> :-D
Maar die heb ik nu juist niet Trails. [-X
Ta2 Gerrit
26-01-12, 20:16
Heel makkelijk, de auto huur je vanaf de luchthaven en dat kan via bv. usareisen.de
Om misverstanden te voorkomen; je haalt de auto af op de luchthaven, maar huurt hem van tevoren, vanuit de luie stoel achter de PC thuis, dus.
@Trails; ik wist niet dat ze in FR ook rijbewijzen hadden :twisted: :mrgreen:
@Trails; ik wist niet dat ze in FR ook rijbewijzen hadden :twisted: :mrgreen:
En hier is de overheid geen uitzuiger want... ze kosten helemaal niks (net zoals bijvoorbeeld bouwvergunningen, etc.). \\:D/
Dan was mijn vermoede dus juist en is zo'n internationaal rijbewijs enkel verspilling van geld. Kan ik beter gebruiken voor een leuk weekend in Miami (http://www.wimdu.nl/miami/weekend) te huren. Dat ga ik dus niet aanvragen. De plannen beginnen stil aan vorm te krijgen. Het komt goed ...
r.teeuwsen
30-01-12, 20:04
@Trails: Jammer dat ze Frans praten, klinkt allemaal goed... beheers alleen de taal niet ;-)
Hallo allen,
Wij gaan van de zomer naar Florida en huren met z,n zessen een auto.
We verblijven in villa,s dus de bagage hoeft niet steeds mee.
We maken ook geen mega lange tochten dus zitten er niet uren in.
Graag willen we wel een beetje relax zitten is dan een Minivan iets voor ons?
Er staat namelijk 7p bij maar ik tel maar zes poppetjes waarvan 5 groot en 1 klein.8-[
Zou dit een verstandige keuze zijn?
Dank alvast Miran.
Hier het interieur van een Dodge Grand Caravan. 6 personen ljkt me geen probleem.
http://i40.tinypic.com/3505p2s.jpg
http://i42.tinypic.com/2eatpcn.jpg
April 2011 dat type geboekt voor 6 volwassenen, dat paste prima.
Als je via bijvoorbeeld usareisen.de boekt geven ze inderdaad aan dat het een 5 persoons auto is, maar dat geldt eigenlijk alleen voor de heen- en terugreis naar het vliegveld, en zelfs dan kan het. Op onze terugreis naar het vliegveld zaten we nl met 6 grote koffers + 2 kleine erin. Dit lukte met tussen de middelste 2 stoelen 2 koffers in. Het is wat behelpen, maar goed voor die 40 minuten.
Wauw die auto ziet er top uit! :lol:
Dat gaat helemaal goed komen.
Bedankt Njit en Rolandino
Gr Miran
Wij komen op 17 juli aanstaande rond 10.05 pm vanaf Detroit aan op Tampa. We hebben een auto gehuurd via Sunny Cars (Alamo).
Is de autoverhuurbalie dan nog open? Zo ja, tot hoelaat? Zo nee, wat moeten we dan in zo'n geval doen? Ons ergens melden?
Op Alamo.com kan je van alle verhuurstations de tijden vinden:
https://www.alamo.com/index.do?action=locSearch.do&type=uswww-header
Knaapje
Zoals op de meegeleverde papieren van Sunnycars ook staat, zijn de verhuurbalies uur per dag geopend.
**Zoals op de meegeleverde papieren van Sunnycars ook staat, zijn de verhuurbalies uur per dag geopend**
Que?? :-k
Bedankt voor de link! Ik zie nu dat Alamo op Tampa van 12.00 AM tot 11.59 PM open is en als ik het goed lees, zijn ze dus 24 uur per dag open? Dezelfde tijden staan ook voor Alamo op MCO, waar de auto ingeleverd wordt. Volgens mij kun je daar ook altijd 24 uur per dag terecht?
Autohuur locatie Tampa Airport
Alamo heeft een veelheid aan locaties. Selecteer een land en een plaats om het Alamo vestigingspunt te vinden dat het dichtst bij uw bestemming is gevestigd.
Tampa Airport (TPA)
5311 Airport Service Road,33607
Tampa. FL 33607
Telefoon / mobiel: +813 396 4140
Fax: +813 396 4161
E-mail:
Openingstijden
Open 24 Hours
Open 24 uur
YEP!
GELD OOK VOOR ORLANDO (&MIAMI)
Jeps beiden zijn dag en nacht open.
**Zoals op de meegeleverde papieren van Sunnycars ook staat, zijn de verhuurbalies uur per dag geopend**
Que?? :-k
Staat toch écht vermeld... :D
Ta2 Gerrit
09-02-12, 14:00
Moet daar nog niet ergens "24" tussen ?? :mrgreen:
Juist dat bedoelde ik !!\\:D/
Hier het interieur van een Dodge Grand Caravan. 6 personen ljkt me geen probleem.
Hoezo groothoeklens??;-)
ik zit met hetzelfde probleem... doordat onze vliegtijden veranderd zijn, landen we pas om 21h15 ipv 17h00 op Key West. Alamo sluit zijn kantoren om 18h00... Ik heb contact opgenomen met Alamo USA en de auto kan dan pas 'sanderdaags opgehaald worden...
Doordat wij ook nog eens een dag later vertrekken vanuit Orlando, moet ik sowieso de autohuur (via alamo uk met de hoge korting in oktober) annuleren.
rogzwanenburg
16-02-12, 23:46
heeft iemand ervaring met rentalcars.com?
Zie Autohuur: RentalCars.com (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=13687)
Robbie1983
21-02-12, 17:28
Met betrekking tot de autohuur de volgende vraag:
Bestuurder van 29, bijrijder van 27. De bedoeling is dat alleen ikzelf rijdt en mijn vriendin niet.
Wij hebben een wereldwijde reisverzekering, de bagage is daarin mee verzekerd, de inzittenden echter niet.
Ik wil absoluut goed verzekerd op reis gaan, ik vind het echter zonde om oververzekerd te zijn. Kan iemand mij helpen welk pakket dan het best past?
Bij USA reizen kom je dan al snel op het meest uitgebreide pakket, bij eautohuur kan ik daarover weer niks terugvinden.
Ben benieuwd naar jullie reactie
Bij USA Reisen (ik kijk altijd op de engelse variant, dus als de naam niet overeenkomt even op drive-usa.de kijken) kun je kiezen voor de "Super-saver-plus". Alleen jij mag rijden, je moet de 1e tank benzine betalen en je hebt geen "Carefree Personal Protection". Die 1e tank benzine gaat je volgens die site 70 tot 100 dollar kosten!
Kijk je dan naar de "Super-Inclusive-PLUS", mag je vriendin wel rijden, heb je wel die personal protection, en de benzine. Je betaald dan in de categorie "small & compact", maar 20 euro meer. Dat lijkt mij een stuk goedkoper dan die tank benzine los kopen.
Kijk dus voor jezelf even wat het je gaat kosten als je dus ook die tank benzine nog moet betalen in de goedkopere pakketten.
De bedoeling is dat alleen ikzelf rijdt en mijn vriendin niet. Bij USA reizen kom je dan al snel op het meest uitgebreide pakket,
Dat is maar helemaal de vraag. Het enige verschil tussen de pakketten is de 2e chauffeur die je niet nodig hebt, de tank benzine en een bagageverzekering die je ook niet nodig hebt. Dan is het toch een kwestie van rekenen om te bepalen welk pakket je nodig hebt? Bereken het verschil tussen de twee pakketten over de hele periode en bepaal of je niet voordeliger uit bent door de brandstof apart af te rekenen. Veel hangt af van hoe lang je de auto huurt. Er is geen standaard oplossing, je moet er even wat tijd aan besteden, dat loont!
Wij hebben een wereldwijde reisverzekering, de bagage is daarin mee verzekerd, de inzittenden echter niet. , De vraag is wie je dan mee zou willen nemen die onder de inzittende verzekering valt? Jullie kosten zijn toch gewoon verzekerd via de reisverzekering? De ziektekosten die uit een auto-ongeluk voortvloeien zijn toch niet uitgesloten?
Prijsvergelijking tussen aanbieders vereist wat werk. Je zet de zaak gewoon even voor jezelf op een rijtje en vergelijkt de voorwaarden en de prijs. Bij E autohuur kennen ze twee pakketten; Premium met tank benzine en tweede chauffeur en het tarief zonder deze voorzieningen. Het staat toch keurig op hun site vermeld als het om het Premium tarief gaat?
http://img263.imageshack.us/img263/7218/aaaaaeautohuur.png (http://imageshack.us/photo/my-images/263/aaaaaeautohuur.png/)
Robbie1983
21-02-12, 21:20
Bedankt voor je antwoord. Zit nu eigenlijk vooral nog te stoeien met het feit of een inzittenden verzekering genomen moet worden. Heb een doorlopende reisverzekering maar volgens de verzekering is dit niet gedekt.
Klopt dit volgens jullie?
Als wij een ongeluk zouden krijgen zijn we hier toch voor verzekerd via de reisverzekering?
Heb een doorlopende reisverzekering maar volgens de verzekering is dit niet gedekt.
Klopt dit volgens jullie? Ik vroeg me dat ook af, zulke voorwaarden heb ik nog nooit gezien. Op die vraag is het lastig een antwoord te geven. Je geeft immers zelf aan dat de inzittenden bij een auto-ongeluk via jouw reisverzekering niet gedekt zijn.
Vanaf het forum is het lastig om de kleine lettertjes van jouw verzekering te lezen. Misschien handig om aan te geven om welke verzekeraar het gaat. Dan kan iemand wellicht die voorwaarden controleren en je zo verder helpen als je er zelf niet uitkomt.
Je zou ook bij twijfel zelf contact op kunnen nemen met de verzekeraar.
Robbie1983
22-02-12, 19:13
Heb een verzekering lopen via unigarant.
Heb ze een email gestuurd met de vraag voor verdere toelichting.
Ben benieuwd
Heb een verzekering lopen via unigarant.
Daar (http://www.anwb.nl/binaries/pdf/verzekeringen/polisvoorwaarden/doorlopende-reis-en-annulering--rhp---dra-anb.pdf) staat in ieder geval geen uitsluiting van vergoeding van de kosten na een auto-ongeluk in. De medische kosten en de kosten bij overlijden of blijvende invaliditeit worden gewoon volgens de polisvoorwaarden vergoed voor de personen die op de polis vermeld staan.
Neem je andere passagiers mee, dan zijn die natuurlijk niet verzekerd.
Ik ben eens gaan zoeken voor een huurauto echter ik begrijp werkelijk niets van de aangeboden verzekeringen en de verschillende pakketten..
Het komt erop neer dat we 1 chauffeur hebben, CDW zit vrijwel overal bij maar is dit genoeg? Ik hoef geen volle tank of tol-vergoeding inclusief, dat zijn slechts (in verhouding) kleine bedragen.
Welke verzekering moet ik nemen om, in geval van diefstal of schade, niet voor verrassingen te komen staan? Is die CDW voldoende of moet ik bijverzekeren? Het scheelt nogal veel bij de verschillende maatschappijen.
Groet,
CDW én SLI. Als je die twee hebt dan ben je voldoende voorzien. CDW is voor schade aan je voertuig, SLI is voor schade aan derden.
Alamo heeft twee pakketten die je zou kunnen gebruiken. Voor jouw geval is Super Saver Plus voldoende.
De tol zit hier niet standaard bij. Je betaald een fee van $2 per dag aan administratiekosten (max $6 per huurperiode) en verder de kosten voor de tol. Hoef je verder niks voor te regelen, gaat automatisch.
Zie verder hier: http://www.drive-usa.de/rental-cars/
http://i41.tinypic.com/jtb5eg.png
Collision Damage Waiver - CDW : a liability waiver for rental vehicle damage or theft without a deductible. The deductible of currently US-$ 300 will be paid by the renter in case of a claim but will be reimbursed by FTI. Please see the rental terms and conditions!
Supplemental Liability Insurance
Important Supplemental Liability Insurance - LIS / EP with 1 Million US-$ coverage directly from the Rental Car Company! (...which simplifies the process in case of a claim!)
Hoi,
Vandaag een auto gehuurd bij www.autoeurope.nl (http://www.autoeurope.nl) klasse SFAR Jeep Grand Cherokee or similar ondergebracht bij Alamo incl.gold tarif voor 496,12 euro. Geen gekke prijs vonden wij.
Groetjes Marita
..Vandaag een auto gehuurd bij www.autoeurope.nl (http://www.autoeurope.nl) klasse SFAR Jeep Grand Cherokee or similar ondergebracht bij Alamo incl.gold tarif voor 496,12 euro. Geen gekke prijs vonden wij... Voor hoeveel dagen heb je de auto geboekt ?
@marita
Voor hoelang heb je de auto gehuurd?
ik heb net even www.autoeurope.nl (http://www.autoeurope.nl) vergeleken met www.usareisen.de (http://www.usareisen.de), waar ik enkele dagen geleden een midsize SUV heb vastgelegd voor de periode van 20d.
autoeurope is idd goedkoper, nl € 2.51. :shock:
Nou ja zeg verdorrie. Wij hebben de auto maar 14 dagen van 22-12 t/m 5-1.
Op de site van usareisen kregen we ieder keer de melding dat de wintertarieven pas vanaf augustus boekbaar zijn dus Belgske daar hebben we niet op gewacht.
We hebben 3 dagen zitten te vergelijken en kijken en ja we wilden de auto ook wel van alamo huren dit in verband met de toll-optie die ons vorig jaar heel goed bevallen was.
Volgende keer maar nog meer bekijken en vergelijken is toch een hele boel voorpret
Groetjes Marita
wij hebben de laatste jaren onze auto gehuurd bij Alamo via usa-reisen altijd met het Gold pakket.
nu heb ik een goede aanbiedingen gevonden van Dollar heb ik het juist dat het Platinum pakket van Dollar hetzelfde is als Gold van Alamo?
en weet iemand als je een auto huur bij Dollar en ophaalt in Miami of je dan kan kiezen uit verschillende auto's het gaat om een mini-van
Ik zit ook midden in het Auto-huur-proces en de prijzen fluctueren wel hard zeg!
Gisteren zou ik bij autoeurope.nl voor een compact-auto € 482 en een paar cent zijn kwijt geweest, vandaag voor dezelfde auto, zelfde periode € 498,94.
Ik weet nu even niet meer of ik als een gek moet gaan boeken, of dat ik het een paar dagen aan moet kijken in de hoop dat de prijs weer daalt.
(het gaat trouwens om een auto via Alamo met Gold-pakket, vanwege het tol-gemak. Via autoeurope.nl is Alamo wel € 14,= duurder dan Dollar, maar dat heb ik graag over voor het gemak met de tol).
nu heb ik een goede aanbiedingen gevonden van Dollar heb ik het juist dat het Platinum pakket van Dollar hetzelfde is als Gold van Alamo?
Mogen wij weten waar je die aanbieding aangetroffen hebt?
jep dat is hetzelfde als bij alamo en je kan ook kiezen uit een rij auto's.
emus en voor welke periode zoek jij ?
bij usa-reisen de. Dollar is goedkoper zo'n 70 euro ongeveer.
emus en voor welke periode zoek jij ?
voor 3 tot 21 september...
@Emus;
Dat fluctueren van de prijs die jij beschrijft komt waarschijnlijk door de schommelingen in de koers van de dollar!!:-?
Schaapje82
21-03-12, 08:36
Ik zie bij al die verhuurbedrijven staat 'of gelijkwaardig' staan. Dus ik kan nu wel een auto uitkiezen, maar het kan zijn dat we toch een andere krijgen?
Mijn man is nogal van de auto's en wil graag in een 'leuke' auto rijden, maar hoe zorg ik daarvoor als het kan dat we toch een andere gaan krijgen?
Je huurt geen MERK auto maar een KLASSE auto. Dus bijvoorbeeld een Midsize SUV. De verhuurder geeft een VOORBEELD auto die je dan kunt meekrijgen (bijv. Ford Escape) maar in Orlando en Miami wordt je dan naar een vak van een bepaalde KLASSE verwezen waar een hele rij auto's staan. En dan mag je zelf weten met welk merk je wegrijd, zolang het maar van de juiste KLASSE is.
Zie hier wat voor een KLASSE auto men gehuurd heeft en wat voor een auto men uiteindelijk heeft meegekregen: Autohuur: Welke kreeg jij mee? (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7366)
Schaapje82
21-03-12, 09:16
Ah, dus we kunnen waarschijnlijk toch nog een soort van kiezen. Dat is mooi. Want ik zag in het topic dat je linkt dat mensen ook een pt cruiser hadden gekregen in onze klasse en daar wil mijn man nog niet dood in gevonden worden. Haha!
Thanks voor je info!
Op Orlando en Miami Airport kun je zelf kiezen wat je meeneemt. Huur je buiten het vliegveld dan heb je meestal geen keuze.
Ik heb onlangs een auto gehuurd in Orlando, en de auto bij een hotel in Orlando opgehaald. Daar had ik idd geen keuze, maar er stond gewoon een auto klaar, in de Economy klasse, en dat werd een Kia Rio.
Nu rij ik thuis in een 20 jaar oude Subaru Vivio (soort koektrommel) dus was er allang al blij mee :)
breaker9240
08-05-12, 12:58
Iemand ervaring of men in Orlando veel economy autos heeft?
Wij hebben een economy gehuurd maar hopen stiekem op een compact of zelfs groter....
Na 2jaar de westkust door te reizen met grote bakken ben ik wat bang dat ik het te klein ga vinden.
Dat weet ik wel zeker. De tijd dat de verhuurbedrijven weinig kleine auto's hebben is voorbij. er staan er nu heel veel. Misschien dat je nog een slagje groter krijgt maar met een full size of luxery rij je niet meer weg.
breaker9240
08-05-12, 15:52
Gho, full size of luxery was al zoiezo niet mijn hoop.
eerder compact of intermediat
Is het meer regel dan uitzondering dat je vaak een klasse hoger meekrijgt dan je oorspronkelijk hebt geboekt.:) Zonder extra kosten.
Vooral valt me dit op bij de economy klasse, bijna iedereen krijgt een compactcar mee. (het is ons ook al een paar keer gebeurd.)
Zijn er dan gewoon weinig economy auto's?
Dit was in het verleden idd meer regel dan uitzondering. Maar met de huidige brandstofprijzen (voor ons nog steeds goedkoop maar voor de Amerikaan duur) huren ook zij vaker een kleinere auto.
Je loopt dus kans om daadwerkelijk een economy compact mee te krijgen.
Hi Nijt,
Maar dan klopt het toch wat ik bedoel?? Als toerist krijg je dan dus misschien sneller een "onzuinige" auto mee.
Of bedoel jij compactcar ipv economy?
Ik bedoelde compact ja ;) Zal heb het aangepast..
Maar wacht gewoon af waar ze mee aankomen. Ze zullen waarschijnlijk een verhaal afsteken dat het een kleine auto is waar je de koffers niet in kwijt kan. En ze zullen je vragen of je wilt upgraden tegen betaling. Gewoon niet doen en zien wat er staat.
Met een beetje mazzel heb je een grotere klasse. En heb je pech dan kun je altijd nog upgraden..
wat is wijsheid. een auto te huren met het goldpakket of niet. bij gold zit natuurlijk wel de volle tank erbij in en wat ik begrijp uit het forum is dat je voor de eerste tank bij alamo tussen de 70 en 100 dollar kwijt bent.
nu zit ik zo te kijken en de meer prijs voor gold is ook zo'n 100 dollar. dus eigenlijk is het wel verstandig of toch niet????
wat is wijsheid??#-o
ik zit te kijken voor een Ford Explorer, periode van 11-08 t/m 01-09.
Wij nemen deze altijd
he Cindy
welke..
Ben je van plan om één persoon te laten rijden of meerdere? Bij gold zit meerdere bestuurders bij het pakket in, zonder gold mag maar één persoon rijden, als je dat dan ook nog bij moet boeken wordt het wel duurder.
Ben je van plan om één persoon te laten rijden of meerdere? Bij gold zit meerdere bestuurders bij het pakket in, zonder gold mag maar één persoon rijden, als je dat dan ook nog bij moet boeken wordt het wel duurder.
tja waarschijnlijk ben ik de enige persoon die rijdt, maar ja als het een keer zo uitkomt zou het ook wel lekker zijn om een biertje bij het eten te kunnen drinken. dus dan is gold toch weer voordeliger.
Wearethere
19-06-12, 09:57
Kijk eens via de site van vocationsatsea.de
Klik dan op "mietwagen" en kies Alamo. Je word dan doorgelinkt naar de site van Alamo.de met zeer gunstige prijzen...
Bij ons scheelde het een full-size SUV met Gold toch meer dan 300 euro.
Netjes bevestiging -en pre paid formulier- via Alamo Duitsland ontvangen!
Succes met je keus
Bij ons scheelde het een full-size SUV met Gold toch meer dan 300 euro.
...even het hele verhaal er bij vertellen! Deze prijzen gelden alleen voor bepaalde beroepsgroepen en het kan zijn dat je ter plekke gevraagd wordt te bewijzen dat je tot die groep behoort. Kan je dat niet, dan loop je het risico dat je de auto niet voor het tarief meekrijgt.
Ieder doet er lekker mee wat 'ie wil maar het is wel handig om van te voren de voorwaarden goed te weten.
A travel industry proof is required at time of pick up..
In order to receive your program rates and benefits, please provide your Association/Corporate I.D. for all reservations.
Kijk eens via de site van vocationsatsea.de
Zal wel aan mij liggen, maar kun je de link nog een keer doorgeven en dan graag goed geschreven.
vocationsatsea.de
Page not found
Is dit de goede?
Anders kan je de pagina in een link zetten.
Grz
Ton
De link: http://www.vacationatsea.de Lees vooral de voorwaarden goed, zodat je ter plekke geen vervelende verassingen hebt.
pzomerdijk
19-06-12, 17:25
...even het hele verhaal er bij vertellen! Deze prijzen gelden alleen voor bepaalde beroepsgroepen en het kan zijn dat je ter plekke gevraagd wordt te bewijzen dat je tot die groep behoort. Kan je dat niet, dan loop je het risico dat je de auto niet voor het tarief meekrijgt.
Ieder doet er lekker mee wat 'ie wil maar het is wel handig om van te voren de voorwaarden goed te weten.
Zal een inschrijvingsbewijs van de KvK voldoende zijn?
Zal een inschrijvingsbewijs van de KvK voldoende zijn?
Dat weet ik niet, mij is er vorig jaar niet naar gevraagd en stel je werkt voor een of ander klein reisbureautje, hoe bewijs je dat en kennen ze dat?
Het is hier al eerder aangegeven, doe er je voordeel mee maar besef goed wat er zou kunnen gebeuren als ze om een bewijs vragen. Kun je dat leveren en denk je dat het geaccepteerd wordt dan is het geen probleem om hier te reservereven. Zelfde heb je met hotels, daar kun je bijvb. korting krijgen wanneer je lid bent van de ANWB. Vorig jaar alle hotels zo geboekt maar nergens is om het bewijs van lidmaatschap gevraagd.
tja het scheelt inderdaad wel wat, maar ja ik voldoe niet aan de eisen qua beroepen. en tja met mijn geluk gaan ze bewijs vragen en ja dan zit je daar.
bedankt voorde tip maar zoveel lef heb ik niet.
Is er hier op het forum iemand die al eens een huurauto geboekt heeft bij www.vacationatsea.de en zo,ja hoe is dat gegaan bij het ophalen?
Shopping_frieda
19-06-12, 23:15
Ik heb reeds 6 keer geboek bij deze site. Er is mij nog nooit om een bewijs gevraagd. Ik ben er zeer tevreden over maar ik betaal nooit op voorhand.
Als het dan niet lukt zou ik altijd een nieuwe boeking kunnen maken.
Ik heb reeds 6 keer geboek bij deze site. Er is mij nog nooit om een bewijs gevraagd. Ik ben er zeer tevreden over maar ik betaal nooit op voorhand.
Als het dan niet lukt zou ik altijd een nieuwe boeking kunnen maken.
Vorig jaar geboekt, en zoals ik al eerder aangaf, er is niet naar een bewijs gevraagd. Maar: resultaten uit het verleden..........................
voor de meivakantie van volgend jaar moet ik nog een auto huren , maar hoe werkt dat qua prijzen ?
- vroeg boeken is meer korting ?
- paar keer per week kijken naar evt aanbiedingen ?
- last minute het voordeligst ?
wat zijn jullie ervaringen ? en vanaf wanneer is het voor 2013 bekend ?
Je kunt nu op de website van de verhuurbedrijven zelf al kijken voor prijzen . En ja de prijzen kunnen van dag tot dag veranderen ook kan je soms met een korting boeken .
hoe werkt dat qua prijzen ?
- vroeg boeken is meer korting ?
- paar keer per week kijken naar evt aanbiedingen ?
- last minute het voordeligst ?
Lees even het bericht over fluid pricing (http://www.floridaforum.nl/showpost.php?p=170677&postcount=110). Een marketingstrategie die in de reiswereld veel wordt toegepast. Kijk en vergelijk op de sites van autoverhuurders in de UK, de VS, in Nederland en in Duitsland. Sla op het juiste moment toe......#-o.
Ok thanks. Dat wordt dus mijn nieuwe bezigheid :razz:
Oke bedankt voor jullie antwoorden. Chippie ik had er gisteren overheen gelezen dat jij vorig jaar daar gehuurd had :oops:
Ik weet alleen niet of ik het zal durven al scheelt het wel behoorlijk!
Oke bedankt voor jullie antwoorden. Chippie ik had er gisteren overheen gelezen dat jij vorig jaar daar gehuurd had :oops:
Ik weet alleen niet of ik het zal durven al scheelt het wel behoorlijk!
Tja, niemand gaat jouw hier vertellen wat je moet doen, want als het dan toch allemaal anders is krijg je hier weer hele discussies.
Wat ik mijzelf wel afvraag is wat voor hun „travel industry” is. Stel je werkt bij transavia, daar hebben ze in Amerika echt nog nooit van gehoord. Je komt je auto halen en ze vragen om een bewijs. Je laat je id van transavia zien en dan?
Of je werkt bij centerparcs, en je laat daar een bewijs van zien, ook daar hebben ze nooit van gehoord maar je werkt dan wel in de travel industry.
ok bedankt voor jullie advies. Heb dan toch maar gekozen om via de oosterburen een super inklusiv plus gekozen. Weet iemand trouwens of het bedrag gelijk van de cc wordt afgeschreven of doen ze dat pas in Amerika.En is de eerste mail gelijk je contract of krijg ik later nog een ander mailtje.
.........Stel je werkt bij transavia, daar hebben ze in Amerika echt nog nooit van gehoord. Je komt je auto halen en ze vragen om een bewijs. Je laat je id van transavia zien en dan?
Of je werkt bij centerparcs, en je laat daar een bewijs van zien, ook daar hebben ze nooit van gehoord maar je werkt dan wel in de travel industry.
Ze hebben daar ook internet en vele sites zijn ook in het Engels....................:mrgreen:
Vaak wil men nog weleens vragen om een IATA nummer of een PCC...
Ik moet binnenkort telefonisch reserveren in Amerika., ivm handicap
Zo te zien kennen ze daar geen pakketten.
Dit vind ik op de or via Online Check-In or Save Time.
Greenhouse Gas Emissions Offset ($1.25/Rental)
Infant Seat ($9.99/Day; $60.00/Max Amt)
Child/toddler Seat ($9.99/Day; $60.00/Max Amt)
Gps Navigation Device ($11.99/Day; $69.65/Week; $179.99/Max
Collision Damage Waiver Full ($16.99/Day)
Extended Protection ($12.44/Day)
Personal Accident Insurance/persone ($8.00/Day)
Roadside Plus ($4.99/Day)
Return Fuel at any level ($3.04/gal) No refund will be given for unused fuel.
Wat is het beste om af te sluiten qua verzekeringen?
Dat roadside is een soort WW? Ik reis nl alleen met de kids en geen technische autokennis
Fuell at Amy level is dat de tank gevuld is tot bepaald punt en dat de tank bij inleveren weer even vol moet zijn?
Alvast bedankt!
Ik moet binnenkort telefonisch reserveren in Amerika., ivm handicap
Waarom zou je telefonisch moeten reserveren onder de "Amerikaanse" = onvoordelige voorwaarden? Lukt dat echt niet via de hier bekende brokers? Tenzij de auto met een rolstoellift uitgerust moet zijn kan je toch via Alamo.com en een offerte vragen als Nederlandse klant?
Het zou me verbazen als je niet gewoon het Goldpakket kunt boeken. In dit tarief is de eerste tank benzine inbegrepen. Je brengt de auto zo leeg mogelijk terug.
Roadside plus is een persoonlijke keuze, je vind de voorwaarden op de site van Alamo. (https://www.alamo.com/index.do?action=resRentalInfo.do&type=uswww-header)
Van de Alamo site:
Mobility Device Equipped Vehicles - Alamo
What types of mobility devices does Alamo offer? How much notice should I provide if I want to rent a car equipped with a mobility device?
Alamo is committed to providing a range of mobility devices for our customers with disabilities. Hand controls, spinner knobs, and pedal extenders are available at no additional charge. At this present time, we do not offer vehicles equipped with wheelchair lifts. In many metropolitan areas, you can find specialty companies (https://alamo.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/1289) that provide vehicles with wheelchair lifts and other devices for both long term and short term rentals.
Reserving a mobility device equipped vehicle:
Alamo typically requires two business days notice. However, at certain major airport locations, mobility device equipped vehicles may be available with as little as 24 hour notice. Please note that our ability to provide mobility device equipped vehicles may vary based on the availability of mechanics that are qualified to install the devices.
To make a reservation, please call our Contact Center at 1-800-651-1223.
TTY: 1-800-522-9292
... stel je werkt voor een of ander klein reisbureautje, hoe bewijs je dat ... Denk dat die wel via andere kanalen boeken, want reisburos zullen ongetwijfeld een contract hebben met de verhuurmaatschappijen.
Voor ons is het de eerste keer dat we een auto gaan huren en ik heb inmiddels veel informatie op dit forum gelezen en al op veel autoverhuur sites gekeken [oa usareisen.de, driveusa.de, eautohuur.nl, car3000, holidayautos.de].
Ik ben inmiddels het overzicht helemaal kwijt maar volgens mij zijn hier een aantal lezers die het een leuke "sport" vinden om zo goedkoop mogelijk een auto te huren [met de juiste verzekeringspakket ed erbij]. Dus nu is mijn vraag zouden jullie mij willen helpen met het vinden van een goede huurauto deal!
Op 22 okt'12 vliegen wij met ArkeFly naar Sanford en op 5 nov'12 vandaar uit ook weer terug. 2 volwassenen, we zullen allebei rijden + 2 dochters [13 & 12 jr] de nodige koffers [de terugweg meer aangezien we Comfort Class vliegen en dan 35 kg, in 2 koffers verpakt, mogen meenemen].
Ik zit aan een midsize-SUV te denken; we zullen niet al die tijd alle koffers in de auto hoeven mee te nemen. [maar ben wel benieuwd of jullie vinden dat het een maatje groter zou moeten zijn]
Via driveusa is een midsize-SUV [Hyundai Santa Fe or sim.] met een Super Inclusive-Plus Package € 413,57
Op zich vind ik dat een mooie prijs maar ben benieuwd of jullie iets anders kunnen vinden :wink:
Wij hadden met ons tweetjes een midsize suv, dodge journey.
Wij moesten de bank achter omklappen om onze koffers er in te krijgen( hebben wel 2 grote , harde koffers). Dus maar net voldoende plaats.
Ta2 Gerrit
28-06-12, 08:46
Ik zou voor 4 personen een slagje groter nemen, standard SUV, of voor een paar tientjes p/w meer zelfs een fullsize, nog stoerder, lust wel iets meer :-)
Maar ook een minivan zou een optie kunnen zijn, ook groot genoeg. Mid-size SUV wordt krap.
Wij hadden met ons tweetjes een midsize suv, dodge journey.
Wij moesten de bank achter omklappen om onze koffers er in te krijgen( hebben wel 2 grote , harde koffers). Dus maar net voldoende plaats.
Heb wat dat betreft met de Journey geen probleem gehad, zelfs de achterbank hoefde met 2 Samsonites en nog 1 grote koffer niet plat :
http://img402.imageshack.us/img402/900/17122bdsc1683.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/402/17122bdsc1683.jpg/)
http://img88.imageshack.us/img88/4149/17122bdsc1684.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/88/17122bdsc1684.jpg/)
De Journey heeft drie rijen stoelen. De achterste rij kan helemaal weggeklapt worden in de vloer (de middelste volgens mij trouwens ook). Als echter alle drie rijen opgeklapt zijn, dan is er maar een beperkte bagageruimte. Die volgens mij dan ook niet groot genoeg is voor meerdere grote koffers.
Wij reisden in de Journey met drie personen en hadden de achterste rij altijd plat liggen. De zee van ruimte achterin was meer dan genoeg voor al onze bagage. Daar hadden nog wel wat koffers bij gekund, ware het niet dat de airline daar paal en perk aan stelt .... helaas. ;-)
enige idee wanneer je kan boeken voor de Meivakantie ?
In het verleden gingen we vaak uit van 330 dagen voor terugkomst.
From date:Sunday, May 5, 2013Subtracted 330 days
Resulting date: Saturday, June 9, 2012
Je zou nu dus al moeten kunnen boeken bij sommige maatschappijen.
Dit gaat niet voor alle maatschappijen op.
ja sorry had ik erbij moeten vermelden maar ik wil bij Alamo
maar ook bij Dollar en National zag ik net dat ik geen tarieven
kreeg toen ik op driveusa.de zat
Hallo floridagangers,
We zitten momenteel toch even met een vraagje , en mogelijk kunnen jullie ons daar een antwoord op geven.
Wij hebben voor onze as September vakantie in Florida een GMC Yukon gehuurd bij Hertz vestiging vliegveld Sanford
nu zijn wij met 6 personen ( allen volwassen ) en daar horen natuurlijk de koffers bij en die bestaan uit 3x 70cm koffers en 3x 60cm koffers en we gaan er vanuit dat handbagage op de schoot kan worden meegenomen.
Nu moeten we eerst van het vliegveld sanford naar Kissimmee (Homes Welocome center) en van daaruit naar villa ( daar wordt pas het adres gegeven )
al met al ga ik uit van een goed uur rijden.
Maar ik begin mijn vraagtekens te zetten of we allemaal wel met de beschreven bagage in de GMC Yukon kunnen, het zou een auto voor 8 personen moeten zijn
en we denken we kunnen altijd een gedeeldte van de achterste bank gebruiken voor het overschot aan koffers.
We gaan met de Yukon naar de parken ed in de omgeving en de grootste dagtrip zal worden Kennedy Space Center , maw we gaan geen rondrit maken.
evt kunne we op safe spelen en een kleine auto bijhuren voor bv de reis naar en van het vliegveld maar dat kost met de ANWB code rond de 250 Euro bij Hertz,
maar dan weten we zeker dat we gezamelijk naar de villa in en rond Kissimmee kunnen.
Maar ja het is weer 250 euro extra die stil staat te staan voor de villa.
Voor de dagtrips kunnen we mijn inziens wel met z,n allen in de Yukon want dan gaat de bagage op een enkele rugtas of iets dergelijks niet mee.
Uit mijn eerdere trips naar florida met wat meer personen had ik altijd een Astro busje gehuurd en dat was goed te doen, maar met zo,n SUV ik heb zo m.n twijfels.
Graag jullie ervaringen en evt goede raad.
Gerard.
Je hebt dus een Fullsize SUV gehuurd? Waarom niet gewoon ter plaatse proberen of het past? Je weet ook niet wat je exact meekrijgt, je huurt namelijk een bepaalde klasse, niet een bepaald merk/type.
En anders nu al je boeking veranderen naar een Premium SUV. In een slagschip zoals een Suburban moet het zeker wel passen..
Ta2 Gerrit
21-07-12, 10:39
Het is wel mogelijk, maar passen en meten wordt het wel. Maar het is maar voor een uurtje, dus dat moet lukken.
Persoonlijk zou ik toch voor een slag groter gaan (Suburban/Yukon XL), daar stap je iets makkelijker in met 6 personen.
Gerrit / Nijt,
De Yukon XL ( die overigens wel iets meer bagageruimte heeft, de stoelruimte is exact hetzelfde als de normale Yukon ) is evenals Suburban niet verkrijgbaar bij Hertz Sanford.
Gerard.
Zit je aan hertz vast dan?
Yep, is al geboekt!
En voor de prijs van nog geen 500 Euro voor 15 dagen heb ik geen andere optie.
er is geen suburban of iets dergelijks meer te krijgen. ik heb al verschillende site,s van aanbieders bezocht maar overal niet beschikbaar in de periode van de laatste twee weken september.
Ik denk dat een kleine economy bijboeken de beste optie is, zal komende week nog even met hertz bellen om te vragen of we evt ter plaatse kunnen bezien of we naast de Yukon nog een economy nodig hebben, maar ik vrees dat ze dan aardig wat meer vragen dan dat ik van te voren een auto boek/reserveer.
mvg. Gerard.