PDA

Bekijk Volledige Versie : Auto huren 2010-2012



Pagina's : 1 [2] 3 4 5

nee
30-03-10, 23:35
Ja, ik ga dat nog goed bekijken. Maar 400 euro verschil is wel heeeeel veel. Maar welke extra verzekeringen zou ik nog nodig hebben ( zie beschrijving ).
Een tank benzine dat doen we zelf wel.... en een extra bestuurder is ook zo te regelen.... Misschien dat ze bij Hertz wat meer kunnen vertellen. Ik wil goed verzekerd zijn, maar ik baal ook als ik er achter kom veel te veel te betalen......
Alvast bedankt voor de reacties!

timytee
31-03-10, 02:24
Ik heb eens (hopelijk) goed naar de voorwaarden gekeken en dankzij jou tip geboekt!

In de voorwaarden staat bv. onder Extra kosten: Auto's van Speciale leveranciersprijs zijn inclusief verzekering, belastingen en toeslagen. In alle andere gevallen erken je dat Expedia.nl niet verantwoordelijk kan worden gesteld voor extra kosten of anderszins

Daarnaast is inbegrepen LDW, Liability Insurance (ofwel aanvulling op aansprakelijkheidsverzekering dekt de eerste $ 1mln). Niet inbegrepen is PAI maar deze zit meestal in je reisverzekering, dekt bestuurders, passagiers en persoonlijke eigendommen).

Ik heb dus gehuurd:

Periode 24 juli - 14 augustus (21 dagen)
Full size (ofwel Hertz Groot Auto) 4 deurs
prijs: € 235,58

Als je bij Hertz zelf huurt betaal je € 694,32. Is wel een erg groot verschil.
Bij expedia heb ik vaker geboekt, betrouwbare site. Daarnaast moet je met je creditcard betalen (= extra verzekerd) EN als je het later nog steeds niet zou vertrouwen betaal je toch gewoon je annuleringskosten (€ 20,00).....Voor de 100% zekerheid heb expedia n mail gestuurd met wat detail vragen als deze positief worden beantwoord heb ik n vet goeie deal!

PS ga nu voor de 6e keer in USA met vakantie + auto (niet alleen Florida)

Sunshine State
31-03-10, 09:27
Wie nog voor de Equinox o.i.d wil gaan via www.USAReisen.de (http://www.USAReisen.de) moet dat eigenlijk vandaag nog doen. In plaats van 5% nu 8% vroegboekkorting.
Het staat op de website van USA reisen en heel groot en rood :mrgreen:

Achtung: Nur noch Heute!
Sichern Sie sich für die Anmietung zwischen 01.04. und 31.10.10 noch bis zu
8% Frühbucher-Rabatt (http://www.usareisen.de/mietwagen/index_so.htm)

Ik ga dit ook maar doen, voor onze Oktober vakantie.

Marco Stern
31-03-10, 09:33
Voor een extra bestuurder betaal je bij zo'n $10 per dag (Alamo), dus tel er in ieder geval $210 bij op zou ik zeggen. Ben je nog steeds voordelig uit...

Sinds ik dacht goedkoop via Vliegwinkel een auto geboekt te hebben en er later achterkwam dat bijboeken van extra bestuurder in verhouding wel erg prijzig was, boek ik zelf nooit meer een auto als deze niet all-inclusive is.

Teleton
31-03-10, 11:07
Ik heb eens (hopelijk) goed naar de voorwaarden gekeken en dankzij jou tip geboekt!

Voor de 100% zekerheid heb expedia n mail gestuurd met wat detail vragen als deze positief worden beantwoord heb ik n vet goeie deal!



Ben reuze benieuwd, kan de addertjes onder het gras zo 1,2,3 niet vinden. Mooie prijs!

timytee
31-03-10, 11:31
Ik heb dus gehuurd:
Periode 24 juli - 14 augustus (21 dagen)
Full size (ofwel Hertz Groot Auto) 4 deurs
prijs: € 235,58De prijzen op de site zijn inmiddels aangepast naar marktconform. Blijkbaar zijn ze erachter gekomen ;)

Teleton
31-03-10, 11:52
De prijzen op de site zijn inmiddels aangepast naar marktconform. Blijkbaar zijn ze erachter gekomen ;)

Toch zijn er ook op dit moment nog wonderbaarlijk mooie aanbiedingen bij Expedia. (zie afbeelding) Onderstaande voorbeelden zijn voor 6 weken en de prijzen liggen ruim 300 euro lager dan bij usareisen.de. Vraag niet hoe het kan, maar profiteer er van!

Zelf heb ik een midsize suv voor zes weken voor rond de 950 euro bij Dollar. Expedia/Herz biedt de Ford Explorer voor 100 euro voordeliger aan. Gelijkwaardig pakket; 1 bestuurder en geen gratis tank gas.

Zit nog te dubben of ik (kosteloos) zal annuleren en over zal stappen. Gedoe, gedoe, maar alle beetjes helpen....... Nadeel van Herz in Orlando is ook wel dat je met de shuttle naar de garage moet.

http://img69.imageshack.us/img69/2108/herzjv.jpg (http://img69.imageshack.us/i/herzjv.jpg/)
Expedia/Herz Huurperiode 6 weken

hrjhaan
31-03-10, 12:38
Toch nog maar even naar de autohuur gekeken. Periode 13 t/m 28 juli 15 dagen. Mid size SUV (Equinox). Bij usareisen.de 8% + 3% korting als je voor 1 april boekt. Wij hadden bij Sunny Cars € 700,00 inclusief Navigatie geboekt. Bij usareizen.de € 406,73 zonder navigatie. Wij hebben zelf een TOM TOM, dus als we daar een kaart bij aanschaffen van € 59,95 zijn we € 233,00 goedkoper uit. Toch maar even met het reisbureau gebeld. We kunnen kostenloos annuleren bij Sunny Cars. Dit heb ik dus meteen maar gedaan. Meteen bij usareizen.de dezelfde auto geboekt. Voucher ook al binnen. Nu de kaart van TOM TOM nog downloaden, kunnen we thuis alvast alle adressen erin programmeren. Zo hebben we toch snel een gratis dagje entree in één van de pretparken verdiend (3 pers.).

nee
31-03-10, 13:11
Hoi Timytee, wij hebben ook geboekt 18 dagen 294 euro. Nu ga ik nog uitzoeken hoe het zit met de verzekeringen. Volgens mij zit alles erbij!! behalve dan die bestuurder en volle tank...
Kunnen wij die dollars voor andere leuke dingen gebruiken!!!

cloggie68
31-03-10, 13:33
Is de verzekering bij Expedia gelijk aan die van USA reisen?? Want het scheelt 130 euro op 2 weken huur, en dat is (twee keer voor ons want we huren 2 auto's echt de moeite waard)....

marjoleinenrick
31-03-10, 15:02
Klopt het dat je bij expedia niet gelijk een tweede bestuurder kan boeken?

Ik heb volgens mij ook wel een interessante aanbieding daar gezien,
middelgrote SUV voor 16 dagen voor 280 euro. Er staat bij inclusief verzekeringen maar is die niet heel weinig???

Ta2 Gerrit
31-03-10, 15:13
Ik vindt het ook weinig, eigenlijk onmogelijk (zelfs voor "eigen volk"), dus waar zit hem de kneep.
Ik denk dat een telefoontje met Expedia wat meer licht op de zaak kan werpen. Wie ???

marjoleinenrick
31-03-10, 15:21
Er staat dat het incl verzekeringen is, autobelasting en toeslagen.
2e bestuurder dat moet je ter plaatse boeken.

Net gebeld en ze zeggen dat het moet kloppen, ze hebben er geen verklaring voor :S
Heel vreemd, maar wel erg goedkoop dan :D

knaapje
31-03-10, 16:16
Het zal wel van type en periode afhangen.
Als ik voor begin oktober een midsize vergelijk Expedia en Usareisen is Usareizen EUR 3 per 14 dagen duurder ( national, supersparplus)

Knaapje

Ta2 Gerrit
31-03-10, 16:18
Net gebeld en ze zeggen dat het moet kloppen, ze hebben er geen verklaring voor :S
Heel vreemd, maar wel erg goedkoop dan :D

Zulke uitspraken van een reisorganisatie doen me licht fronsen. Zwaar eigenlijk.
"Moet kloppen" en "er geen verklaring voor", het lijkt onze regering wel.

En als het nou niet klopt dan, wat is dan de verklaring. "Zoek het maar uit", of zo.
Vreemd, vooral van een grote organisatie.

knaapje
31-03-10, 16:23
Ben bang dat er inderdaad het e.e.a. niet klopt!
Voor de liefhebbers:


Hertz Standaard Sportauto

Airconditioning, automatische versnelling, onbeperkt kilometeraantal, Aanrijding & Schade, Inbraak, Derde partij Aansprakelijkheid Verzekering, Stad/Luchthaven Toeslagen, Wegen belasting, BTW, Toegevoegde Aanspareklijkheids Verzekering voor de Verenigde Staten en Canada. .
Ford Mustang of soortgelijk, 2 volwassenen, 2 kinderen, 1 grote koffer, 2 kleine tassen, 2 deuren
Ophalen:
vr 1-okt-2010 12:00 Terugbrengen:
vr 15-okt-2010 12:00 Locatie: shuttle naar balie en auto. je moet mogelijk bellen voor de shuttle., Orlando, FL, Verenigde Staten (MCO) Meer info over de locatie (http://javascript<b></b>:INFO('LocationInfo', -36731)) Openingstijden: 1-10-2010: 24 uur per dag geopend, 15-10-2010: 24 uur per dag geopend

Een Ford Mustang 14 dagen incl "alles" voor EUR 209,79

Knaapje



http://www.expedia.nl/pubspec/images/carvends/ZE.gif
http://media.expedia.com/cars/ZE/ZEUSSSAR999_031208_s.jpg De bovenstaande afbeelding is slechts een voorbeeld.

cloggie68
31-03-10, 16:24
Ja, dan durf ik dus bijna niet om te boeken... is er bij USA reisen trouwens een 'deadline' voor kostenloos annuleren?

marjoleinenrick
31-03-10, 16:43
Expedia geeft ook wel aan dat het zonder tank is en zonder 2e bestuurder, maar verder kan ik niks geks vinden op die site.

Ik weet nog niet echt wat we nou moeten doen :S

Teleton
31-03-10, 16:44
Is de verzekering bij Expedia gelijk aan die van USA reisen??

Ik hou nog even een slag om de arm, it looks too good to be true maar krijg er niet goed een vinger achter. Kan niet vinden wat er niet klopt. So far: je zou het pakket SuperSparplus met het pakket van Expedia moeten vergelijken. Zoals al gezegd, Herz zit niet op het vliegveld, dus die kosten van $ 12,50 heb je iig niet.

Zoals het er nu dus uitziet lijkt het er op dat je bij Expedia, net als bij usareisen, de tank benzine en de 2e bestuurder zou moeten bijbetalen.

Ik annuleer zelf niet, vind dat er teveel onduidelijkheden bij Expedia zijn. met name deze clausule in de algemene voorwaarden bevalt me niet zo:


In alle andere gevallen erken je dat Expedia.nl niet verantwoordelijk kan worden gesteld voor extra kosten of anderszins.


Ben tevreden met de midsize suv voor 158 euro per week van eautohuur/dollar....[-o<

cloggie68
31-03-10, 17:25
Ik durf het ook niet, laat het maar gewoon via USA Reisen staan.... dan maar iets duurder uit.

Een uurtje later..... de prijs staat er bij Expedia niet meer op.... zal dus wel een fout zijn waar ze inmiddels achter zijn?

timytee
31-03-10, 18:48
Hoi Timytee, wij hebben ook geboekt 18 dagen 294 euro. Nu ga ik nog uitzoeken hoe het zit met de verzekeringen. Volgens mij zit alles erbij!! behalve dan die bestuurder en volle tank...
Kunnen wij die dollars voor andere leuke dingen gebruiken!!!

Ook een heeele mooie deal goed dat je ook gewoon geboekt hebt!! Inderdaad een paar dollars meer uit te geven. Je kan voor de zekerheid even bellen en vragen of je goed verzekerd bent, ik ben ervan overtuigd dat alles erbij zit.

hockey
31-03-10, 19:18
De meesten zullen een airport locatie hebben ingevuld : als je alleen Orlando invult (max 2 km daar vandaan) krijg je helemaal rare tarieven : € 301 voor 3 weken een Toyota Sienna (8-seater minivan). Ik blijf toch denken, wat klopt hier niet

marjoleinenrick
31-03-10, 20:43
Een uurtje later..... de prijs staat er bij Expedia niet meer op.... zal dus wel een fout zijn waar ze inmiddels achter zijn?


Staat er nog steeds op hoor.

cloggie68
31-03-10, 20:59
Ik kon het een uur geleden echt niet meer vinden... nu inderdaad wel.... vreemd....

[verwijderd]
31-03-10, 22:16
Ik ben toch wel heel benieuwd want als ik kijk via Hertz.com dan zie ik bij de afhaal locatie toch hele andere bedragen en idd dat ene regeltje is een vreemde.

Op het tijdstip van verhuur worden mogelijk extra kosten of toeslagen in rekening gebracht.

Ik hou het wel bij USAreisen.de voorlopig

cloggie68
31-03-10, 22:18
Ik hou het wel bij USAreisen.de voorlopig

Maar niet voordringen in de rij he... :)

Ta2 Gerrit
31-03-10, 22:29
Het hele verhaal lijkt wel op de vliegticketactie naar New York van afgelopen winter.
De keerlusconstructie waar o.a. Matrob met succes gebruik van gemaakt heeft.

Hopenlijk is het allemaal kosjer, dan heb je mooi een auto voor weinig.
Ik neem aan dat we de uitkomst nog wel een keer horen.

nikie1968
01-04-10, 00:10
nou, wij hebben ook wat....

wij hebben op 25-11-2009 een reservering gemaakt bij eautohuur voor een dodge caravan of soortgelijke ophalen op 29 mei key west en inleveren op orlando op 11-06-2010 huurprijs 580 euro

Nu zit ik vandaag te kijken en betall ik voor dezelfde auto bij eautohuur 453, 90 das toch ook wat, niet dan????

nee
01-04-10, 00:20
Wij laten onze reservering bij Expedia staan, en wij houden jullie op de hoogte van de afhandeling. Wij vinden het prijsverschil zo groot! Wij verwachten een voucher met voorwaarden van Hertz, en dan kunnen we gaan vergelijken... We kunnen altijd nog annuleren, kost dan wel 20 euro....
Keep the fire burning...................

Njit
01-04-10, 08:17
Nu zit ik vandaag te kijken en betall ik voor dezelfde auto bij eautohuur 453, 90 das toch ook wat, niet dan????

Gewoon even bellen. Ze hebben geen annuleringskosten dus ze zullen je het verschil zo wel terugstorten. En anders annuleren en opnieuw boeken..

[verwijderd]
01-04-10, 10:46
Maar niet voordringen in de rij he... :)

Nee, wij gaan gewoon als eerste in de rij bij Dollar staan. :-\"

cloggie68
01-04-10, 11:38
*** heeft nog visioenen van de lange rijen bij de Alamo balie in de meivakantie van 2009 ***

nikie1968
01-04-10, 17:19
Njit bedankt,

heb een mail gestuurd en m'n prijs is aangepast...
dus iedereen die auto geboekt heeft bij eautohuur tussendoor even kijken of er prijswijzingen zijn, want dan passen ze de prijs naar beneden aan...

groetjes Monique

Njit
01-04-10, 17:38
Heb je toch mooi weer 126 euro extra te besteden :)

marjoleinenrick
01-04-10, 22:35
Hoeveel moet je ongeveer voor borg betalen? Kan dat niet bij alle aanbieders vinden.

cloggie68
02-04-10, 08:49
Ik heb nog nooit borg betaald voor een huurauto, wél moet je je cc-gegevens achterlaten en dat wordt als borg gezien.

1250
02-04-10, 09:42
Dat is niet helemaal waar.
D'r wordt een bedrag op je creditcard (deze keer was het volgens mij voor onze Chevy Suburban $1.000) 'On Hold' gezet, het wordt dan niet afgeschreven van je creditcard maar je limiet wordt wel met dat bedrag omlaag gehaald.

Njit
02-04-10, 10:16
$1000 is wel erg veel. In het algemeen is het $500.

cloggie68
02-04-10, 10:40
Ok maar dan wordt het bedrag gereserveerd, dat heb ik inderdaad vaker gelezen hier op het forum. Dat vind ik toch wat anders dan echt borg betalen (wat ik me overigens wel goed voor kan stellen als je geen cc hebt, maar dan wordt het wel lastiger (niet onmogelijk) om een auto te huren).

Teleton
02-04-10, 10:43
$1000 is wel erg veel. In het algemeen is het $500.
Deze discussie hierover is nog niet zo lang geleden ook gevoerd; zie ook hier (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?p=114489&postcount=13) . WRC (http://www.wrc.nl/Alamo_huurvoorwaarden_Verenigde_Staten.asp) geeft aan dat de borg bij Alamo $ 300 bedraagt. Onder de 25 jaar is de borg volgens hen $ 500. Op de site van Alamo kan ik de borg bedragen helaas niet vinden.

Overigens kan ik op mijn overzicht van Mastercard zien welke bedragen op de cc geboekt zijn en welke 'pending' zijn. De bedragen voor de borg van de auto en de villa/condo zijn niet zichtbaar, ik kan ook niet zien of ze het saldo beinvloeden.


(wat ik me overigens wel goed voor kan stellen als je geen cc hebt, maar dan wordt het wel lastiger (niet onmogelijk) Klopt helemaal, je moet dan veel dieper in de buidel tasten. Exit reizen (http://www.exit-reizen.nl/reizen/huurautos/dollar_main.html) geeft hier bijvoorbeeld over huren bij Dollar aan:


U dient er rekening mee te houden dat u een borg dient te betalen bij het ophalen van de huurauto. Indien u over een creditcard beschikt kan men daarvan een afdruk maken waardoor u geen borg dient te betalen. Contant bedraagt de borg tussen de $100 en $500 exclusief tax per week, de bedragen zijn afhankelijk van het type huurauto

1250
02-04-10, 11:58
Oké, het kan goed zijn dat ik fout zit met mijn $1.000, misschien was dat voor de RV, weet het niet meer precies...

smeets
05-04-10, 22:04
heeft iemand ervaring met het verhuurbedrijf EconomyCarRentals.com?
Welke organisatie zit hierachter?

bedankt,

Sunshine State
05-04-10, 22:16
Hier kun je in ieder geval ervaringen lezen:


http://www.reviewcentre.com/reviews107172.html



http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g319732-i7791-k753237-Economycarrentals_com_RiIP_OFF-Seefeld_in_Tirol_Tirol_Austrian_Alps.html

Deze drie maar even geplakt, krijg je een idee.:wink:

Njit
05-04-10, 22:17
Zit een grieks bedrijf achter:

Pangosmio Sa Car Rentals
Agia Pelagia, Dimos Gaziou
Heraklion, Crete 71414,
GREECE
info [at] pangosmio.gr

Vanwaar deze vraag? Er zijn genoeg bedrijven te vinden op het forum die als goed en goedkoop bekend staan. Waarom dan met een onbekende partij in zee gaan?

patgooss
06-04-10, 19:49
Vandaag de vouchers binnen gekregen voor de beide SUV's. Nu gaat de vakantie er echt aan komen!

nee
10-04-10, 02:14
Hallo, bij expedia staat het er nu expleciet bij..... incl verzekeringen en belastingen....
Volgens mij hebben ze wel leuke prijzen.....Speciale leverancierprijs? ? ?

Teleton
10-04-10, 08:12
Hallo, bij expedia staat het er nu expleciet bij. Volgens mij hebben ze wel leuke prijzen.....Speciale leverancierprijs? ? ?

Sorry, maar de site blinkt nog steeds niet uit in duidelijkheid. Sterker, ik geloof niet dat er in de afgelopen periode teksten zijn gewijzigd. Wat moet je nu met zo'n tekst die je tijdens de boeking op hun site te zien krijgt:


Misschien moet je ter plaatse andere kosten voldoen, zoals bijtanken, toeslagen voor extra bestuurders, toeslagen voor een jonge bestuurder, en bezorging- en ophaalkosten.
Datumwijzigingen leiden mogelijk tot prijsveranderingen.
Op het tijdstip van verhuur worden mogelijk extra kosten of toeslagen in rekening gebracht.

Dan ook maar even over de leuke prijzen van expedia.....:wink: Snel even het tarief van 'onze' periode vergeleken. Voor een midsize suv brengt expedia €1440 euro in rekening voor een auto bij National. Wij betalen voor dezelfde periode met dezelfde voorwaarden bij eautohuur/Dollar € 953 en vijftig centjes. Een verschil van 34 % t.o.v. expedia bij één vergelijking van een van de meest populaire categorieen. Volgens mij kijken de meeste mensen dan nog even verder......:-k

nee
10-04-10, 16:58
Jij hebt dus de voorwaarden van Dollar en Expedia vergeleken.... waar heb je dat gevonden? Ik kom alleen tot het bijbetalen van extra bestuurder en tank benzine....

Mindcrash
14-04-10, 15:48
Zit er in amerika in de auto's ook standaard een sigaretten aansteker in? Om bijv .de gps op te laden?

Michael66
14-04-10, 16:13
Hoeveel had je er gehad willen hebben?

Ja dus, die zit er in. In veel auto's zelfs meerdere; in de middenconsole, bij één of beide kanten achterin, in de kofferbak etc.

Teleton
14-04-10, 16:15
Jij hebt dus de voorwaarden van Dollar en Expedia vergeleken.... waar heb je dat gevonden? Ik kom alleen tot het bijbetalen van extra bestuurder en tank benzine....

Ik heb de voorwaarden van e-autohuur en expedia vergeleken. Het citaat is uit de voorwaarden van expedia.

@ mindcrash: Het lijkt wel of je denkt dat het in de VS een soort derde wereldland is waar je aftandse Peugeots huurt:wink:. Maak je geen zorgen; iedere auto heeft ten minste een, maar vaak meerdere aansluitingen.

knaapje
14-04-10, 18:05
.............waar je aftandse Peugeots huurt:wink:. Maak je geen zorgen...........................

Maar die stammen tenminste uit een tijd, dat roken in de auto nog normaal was.........met de huidige antirooklobby weet je het maar niet.:-D:wink:

Knaapje

Michael66
14-04-10, 18:24
Daarom heet het tegenwoordig steeds vaker gewoon een 12-Volts aansluiting. Dat is het eigenlijk gewoon ook.

Teleton
15-04-10, 02:59
.....Maar die stammen tenminste uit een tijd, dat roken in de auto nog normaal was.........met de huidige antirooklobby weet je het maar niet.:-D:wink:

Nou, ik weet het wel; een aansteker vind je helaas voor de verslaafden niet in de auto's. Dat heeft de antirooklobby toch maar lekker voor elkaar.....:-\". Voor de zekerheid zit er ook nog een sticker in de auto; je raadt het al NO SMOKING.......

Ta2 Gerrit
15-04-10, 09:17
Voor de zekerheid zit er ook nog een sticker in de auto; je raadt het al NO SMOKING.......

Daarom draag ik ook altijd een spijker, korte of trainingsbroek :mrgreen:

Kidding, maar wat ik ook wel handig vindt is dat er tegenwoordig ook (bijna) altijd een 3.5mm plug zit voor het aansluiten van een Ipod of andere muziekspeler.
Vaak direct op de radio, maar soms ook verborgen (Ford Expedition) in de console.

Zeker met rondreizen is dat vaak een uitkomst, kan de Itrip mooi thuisblijven.

mmmar
18-04-10, 13:17
Als ik het hier zo een beetje lees, is Dollar of USAreisen.de altijd goedkoper dan Alamo. Maar als ik het opzoek voor onze periode (2 tot 13 mei, goedkoopste klasse) dan kom ik juist bij Alamo goedkoper uit. Klopt dit wel?
En dan nog een vraagje. Als je de prijs bij Alamo.nl ziet, komen er dan nog veel extra kosten bovenop bij het vliegveld?
En welke verzekering heb je nodig?

Teleton
18-04-10, 17:12
Als ik het hier zo een beetje lees, is Dollar of USAreisen.de altijd goedkoper dan Alamo.

Oeps, een auto huren via internet vraagt wel wat meer dan "zo'n beetje lezen" hoor. Je moet er echt even voor gaan zitten.

m te beginnen verhoudt usareisen.de zich tot Alamo en Dollar als Albert Heijn tot Coca Cola. Een fles Coke kan je immers ook bij verschillende bedrijven kopen? Voor de autohuur zijn er ook verschillende aanbieders.

Net zoals de prijs voor een fles Coke bij verschillende leveanciers verschilt, verschillen ook de prijzen voor de autohuur. Je moet die prijzen zelf vergelijken Of het klopt, kan je zelf goed beoordelen, toch?

ALs je een auto huurt, kies je voor een bepaald pakket voorzieningen. De inhoud van zo'n pakket, staat perfect beschreven op de sites van de verschillende aanbieders zoals usareisen, eautohuur, Alamo.com, enz. enz. ook op dit forum is al erg veeel over dit onderwerp geschreven.

Welk pakket je ook kiest, het voorziet in de noodzakelijke voorzieningen. Maar je kiest natuurlijk zelf. Daarom is het handig om hier zelf wat meer over te lezen, zodat je begrijpt welke overeenkomst je afsluit. Je ziet dan ook, dat, als je tenminste het juiste pakket kiest, er geen kosten meer bijkomen.

Een prijsvergelijking is ook gemakkelijk zelf te maken. Maak een tabelletje en verwerk daarin de kosten van de verschillende typen auto's. Ten eerste zie je dan dat je voor de bekende scheet en drie knikkers vaak een veel aantrekkelijker auto hebt dan een economy car. En ja, de prijzen verschillen per aanbieder, dus je moet zelf aan de bak om die te vergelijken.

Veel werk, denk je misschien! Je kunt ook bij een reisbureau terecht. Die bieden je lang niet altijd de voordelige prijzen van Internet

Gunner
19-04-10, 12:49
Hoe zit het nu precies met het inleveren van de auto? Moet die dan weer volgetanked zijn? Het gaat om een auto bij Alamo (Gold).

Lea
19-04-10, 13:01
Ik heb zo'n pakket dat ik bij het opalen van de auto ee tank brandstof betaal maar de auto met een zo leeg mogelijke tank inleveren.

Njit
19-04-10, 13:05
Je kunt de auto 'leeg' inleveren. bij het Gold pakket. Je krijgt geen restitutie over het restant wat er nog inzit.

Van de Alamo.com site:



http://www.alamo.com/alamo/common/images/flags/flag_US.jpgUnited States
For Europeans booking in the US, the rental rate paid may not include the cost for fuel. The vehicle will be received with a full tank of fuel. Unless included in the rate package, payment for this tank will be required at time of rental. No refund will be given for fuel purchased but not used.

Michael66
19-04-10, 13:05
Bij Alamo betaal je altijd de volle tank (of die zit al in je pakket als je Gold hebt) en lever je de auto in met een zo leeg mogelijke tank.

Gunner
19-04-10, 13:10
Thanks, ik heb vier jaar geleden bij Alamo al een auto gehuurd tijdens mijn eerste floridabezoek. Helaas door een spraakverwarring (of gehaaide alamo-medewerker) zonder dat ik het wist een upgrade gekregen wat natuurlijk veel te duur was.

Wil nu gewoon dit soort dingen vooraf even weten.

Njit
19-04-10, 13:16
Lees dit leuke stukje eens door: Autohuur: Bekentenissen van een Baliemedewerker (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=8129). Wordt je een stuk wijzer van :)

ruthytje
25-04-10, 12:47
Ik voel me deels bedot bij Alamo maar ja volcano victim. Ik kon niet anders dan mijn auto (een midsize Suv Jeep Patrol) te verlengen voor de verplichte extra week vakantie. Als ik de auto mooi terugbracht, duurt het maar het inlezen van de streepjescode om mooi te weten dat ik 312 dollar extra verhuur + 30 dollar fuel fee moest betalen alsof ik de auto voor de eerste keer verhuurde.
Onze reisbureau had de auto via holidaycars UK gehuurd met een alles erop en eraan en enkel de fuelfee moest eraan geloven ($58). Een dure grap als je weet dat je met $27 dollar dezelfde tank kon volgieten.

Maar ja wat kon ik anders doen?

ter info: onze plan B om terug naar Belgie te keren was via Lissabon en dan auto huren van lis naar bru. kostprijs ZOU 3000 euro bedragen. We zouden in dit geval geopteerd hebben voor een tweede hands dingje van 500 euro te kopen en hier dan te verpatsen. Gelukkig is het bij een plan gebleven.

Svaan
25-04-10, 23:30
Ik heb zojuist de welbekende Equinox gehuurd via usareisen.de
Met all inclusive Under-age pakket..... ben 22 dus

Volgende week is het zover!!! Ik, als redelijke autofanaat, ben benieuwd wat we krijgen.....

Vraagje; we vroegen ons af of de huurauto's daar voorzien zijn van een radio met CD speler welke MP3 bestanden kan lezen, kunnen we hier al een leuk cd-tje in elkaar zetten voor die week ;)
Iemand die dat kan bevestigen of hier ervaring mee heeft???

Michael66
25-04-10, 23:57
Ja, ik heb er ervaring mee en kon afgelopen zomer inderdaad MP3 vanaf CD afspelen. Echter, dat zegt helemaal niets, noppes, nothing. Alhoewel de mogelijkheid in veel auto's beschikbaar is, is dat geen garantie zolang het niet als absoluut aanwezige accessoire op je reservering staat. En dan nog ....

Je hebt dus 50% kans:

het zit er in, of
het zit er niet in. :mrgreen:

Marco Tiel
16-05-10, 13:55
Heren, dames,

De vluchten zijn geboekt, priceline wordt momenteel nog zonder succes ingeschakeld maar dat zal wel goed komen en de restaurants zijn onderhand ook wel rond. Blijft nog het vervoer in Florida over.

een ford Mustang mag het niet worden want, en ik quote, daar kan niet genoeg in na onze rondgang rond de verschillende outlets.:-|

Nu heb ik mijn pijlen gericht op een dodge charger. Weet iemand in welke verhuurklasse deze zich bevin en welke maatschappij deze in zijn assortiment heeft staan. Ik weet dat ik geen garantie heb maar we kunnen een en ander wel in de goede richting duwen.

corrus
16-05-10, 14:12
Een Dodge Charger valt onder de Full size klasse...

Maar let wél... Je huurt dan Full size of gelijkwaardig.

Janneke
25-05-10, 23:27
heeft iemand hier eens via worldticketcenter bijvoorbeeld een auto bij alamo gehuurd?

ik kom op bedragen uit van 350 euro voor 2 weken en daar schrik ik van (dat het zo goedkoop is :P)

knaapje
25-05-10, 23:35
Even aangenomen, dat het voor Florida is, een redelijk gangbare prijs, afhankelijk van klasse en voorwaarden.
Zie bijv: Usareisen.de
Middenklasse voor EUR 332

Knaapje

[verwijderd]
26-05-10, 07:41
@Marco Dollar heeft die auto in zijn programma, maar of je hem krijgt is altijd de vraag. Je kan ook zijn grotere broer de Avenger treffen, bijna identieke auto iets ander uiterlijk. Ik heb beide gereden op een vorige trip.

dennismaus
26-05-10, 08:45
Wij hebben een Auto via SunnyCars kregen een mooie korting waardoor een middenklasse auto op 275 euro uit kwam. Leek mij een mooie deal!

Michael66
26-05-10, 08:57
Leek mij een mooie deal!Voor drie weken autohuur? Ja! Voor één week? Nee, niet echt. Of misschien toch wel ....

Da's moeilijk beoordelen op basis van alleen een bedrag. Of het een mooie deal is, hangt af van de periode waarin je huurt, de duur van de huur, de afhaal- en retourplaats en het pakket extra's/verzekeringen dat in die prijs zit.

dennismaus
26-05-10, 09:29
Voor drie weken autohuur? Ja! Voor één week? Nee, niet echt. Of misschien toch wel ....

.

Klopt inderdaad sorry...

De duur van de huur is 2 weken met een Gold pakket dat is volgens mij alles er op en eraan. Daar zit een volle tank benzine bij meerdere bestuurders en alle verzekeringen. Ook glas en bodem via SunnyCars dus.

We gaan van 1 tot 15 juni halen op in miami en geven de auto weer af in miami.

Ta2 Gerrit
26-05-10, 11:58
Dat is inderdaad niet te duur.
Bij de Florumgraadmeter (usareisen) is hij toch maar even 70 eurootjes duurder.
Goed gedaan jochie ;-)

yabbadabbadoo
26-05-10, 19:13
heeft iemand hier eens via worldticketcenter bijvoorbeeld een auto bij alamo gehuurd?

ik kom op bedragen uit van 350 euro voor 2 weken en daar schrik ik van (dat het zo goedkoop is :P)

Vorige week is bij mij twee weken Alamo full size ( Chevvy Impala ) van mijn rekening afgeschreven. 347 euris, dus je vermoeden klopt.

marjoleinenrick
29-05-10, 18:39
Valt onder mid-size dan ook de midsize SUV of is dat weer anders?

Teleton
30-05-10, 09:59
Valt onder mid-size dan ook de midsize SUV of is dat weer anders?

De vraag is eigenlijk off topic, maar vooruit:
Als je bij de verhuurbedrijven op de site kijkt, zie je vaak de volgende categorieen:

Economy (ECAR 2d EDAR 4d)
Compact (CCAR 2d CDAR 4d)
Midsize of Intermediate (ICAR 2d IDAR 4d)
Full Size (SCAR 2d FCAR 4d)
Premium (PDAR 4d)
Luxury(CTS 4d)

Dit zijn de sedans; 4 deurs auto's met een kofferbak.

Dan heb je de:

Midsize suv (IFAR)
Standard suv (SFAR)
Fullsize suv (FFAR
Cabriolets of Convertables (STAR)
Minivans (MVAR 7 seats SVAR 8 seats)
Vans (FVAR 15 seats)

De Midsize suv (IFAR) is dus niet dezelfde categorie als de midsize car (ICAR of IDAR).

nee
30-05-10, 12:37
Bij onze boeking staat ACRISS: FRAR.......... welk type hoort hierbij???? Iemand enig idee??

Michael66
30-05-10, 13:33
Wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/ACRISS_Car_Classification_Code) helpt je uit de brand:
The ACRISS Car Classification Code is a code used by many car rental companies, including Avis, Auto Europe, Budget, Alamo, Europcar and National, for classifying vehicles. ACRISS stands for Association of Car Rental Industry Systems and Standards.En daaronder staat een overzicht van wat de 1e, 2e, 3e en 4e letter betekenen.

Voor de FRAR van jou:

F = Full size
R = Recreational vehicle
A = Automatic transmission
R = Airconditioning / unspecified fuel

Zie http://en.wikipedia.org/wiki/ACRISS_Car_Classification_Code

nee
30-05-10, 21:22
Bedankt voor de uitleg? Ik ben een leek op dit gebied, maar kan je ook zeggen wat voor type auto hierbij kan horen???

Michael
30-05-10, 21:29
Of "in de brand"

http://www.myrvspecialists.com/contents/media/rv%20motorhome.jpg


Of iets soortgelijks \\:D/ :-k ](*,)Althans dat maak ik op uit de code.
Dit zal hem wel niet worden denk ik.

nee
30-05-10, 21:40
Nou, bedankt hoor...... ik hoop op iets kleiners........ik ben een vw-polo gewend!!!!!

knaapje
30-05-10, 22:22
Ik denk in de orde van een fulsize SUV. Ik heb zelf n.l. voor een IFAR (intermediate SUV) twee keer een IRAR gekregen.
Wat het verschil tussen die twee is, is mij niet duidelijk geworden.
Wat een fullsize SUV is kan je op de site van de verhuurder vinden.

Over je Polo, een fullsize SUV rijdt je in de US net zo gemakkelijk als je Polo hier. Alles is op veel grotere auto's ingericht.

Knaapje

famvis
31-05-10, 16:54
Hallo,
Wij hebben in dec. bij ea een pakket geboekt met reis auto en villa, nu lees ik net op het forum een blog van iemand , die bij usareizen.de dezelfde auto heeft gehuurd in de zelfde periode,maar dan veel goedkoper, ben even gaan kijken, maar dit scheelt voorzover ik dat goed kan beoordelen, de HELFT.
Kan dit komen omdat we vroeger hebben geboekt of zijn zij zo goedkoop.
Groetjes

Michael66
31-05-10, 16:59
Zij zijn goedkoop. Vooral voor de veelgekozen Alamo midsize SUV of Equinox (EQ-klasse) hebben zij vaak de laagste prijs.

Maar ook andere aanbieders hebben vaak lage(re) prijzen. Lees er dit topic maar eens op na, dan zie je vanzelf bepaalde aanbieders vaker genoemd worden.

Janneke
31-05-10, 18:36
heeft iemand een idee hoe hoog de underaged driver fee is? bij alamo en dollar in miami

via google vond ik bedragen als 10 en 25 dollar per dag, maar soms ook verhalen dat bij bepaalde maatschappijen ze helemaal niet moeilijk doen, als je maar boven de 21 bent. maar dit zou ook weer per regio verschillen

knaapje
31-05-10, 18:42
@janneke:
Bedoel je om in de USA te huren en betalen of hier in Europa vooraf te huren en batelen?

Dat laatste is meestal goedkoper i.v.m. speciale "Europese toeristen tarieven".

Het laatste kan je bijv. bij Usareisen.de zelf bekijken.

Knaapje

Janneke
31-05-10, 19:32
heel vaak staat er bij de voorwaarden dat er dan nog ter plekke toeslagen bij kunnen komen, bijvoorbeeld wanneer je onder de 25 bent

usareisen.de heb ik nog niet bekeken verder, maar als ik een auto wil huren, dan wel graag van tevoren hier huren en betalen ja

knaapje
31-05-10, 19:43
Als je bij Usareisen een underage huur doet komen er in de USA geen verdere kosten bij. Je moet dan kiezen voor Alamo U25 Super inklusiv plus.
Daar zit zelfs de 1e tank brandstof bij. Hooguit proberen ze je in de USA nog een extra verzekering aan te smeren, de zgn. roadside assistance, een soort Wegenwachtverzekering. Op dit forum kan je daarover genoeg vinden om zelf te beslissen of je dat wel of niet doet.
Natuurlijk zijn er ook andere tussenpersonen, die een kompleet tarief aanbieden. Dit forum afzoeken en verder op internet.

Een waarschuwing: bezuinig nooit op verzekeringen in de USA en ga nooit rijden zonder goede dekking. De, o.a. financiele, risico's zijn erg groot.

Succes met de keuze
Knaapje

Mindcrash
01-06-10, 16:23
@Janneke;
Bij alamo is deze exact 25 dollar per 24 uur. Misschien een tip als 1 bestuurder onder de 25 jaar is. Je kunt daar ook bij een willekeurig alamo kantoor per dag een underage fee betalen, je kunt het op de desbetreffende dag regelen of ook van te voren. in iedergeval is er veel mogelijk.

Teleton
01-06-10, 18:05
Je kunt daar ook bij een willekeurig alamo kantoor per dag een underage fee betalen, je kunt het op de desbetreffende dag regelen of ook van te voren. in iedergeval is er veel mogelijk.

Alles is mogelijk, maar de vraag blijft of het slim is om de underage fee ter plekke te betalen. Voor 7 dagen betaal je dan 175 dollar, met de huidige koers zo'n 210 euro. Correctie, de aardappelen stonden aan te piepen: moet zijn 145 euro.....:oops::oops::oops:

Vooraf de underage economy categorie huren via usareisen kost een kleine 110 euro meer.......voor een week.

Maarten-Annique
01-06-10, 18:24
175 dollar is zelfs met de huidige koers geen 210 euro...

Ik kom bij het omrekenen op een bedrag van €142,54

damen
03-06-10, 08:59
Hoe zit het met de verzekeringen bij usareizen en eautohuur?
Wat moet je ter plekke nog betalen?
Ik las bij eautohuur, dat je nog een en ander aan aanvullende evrzekeringen bij aankomst moest betalen.Weet iemand hoeveel dat is?

Xandra

Michael66
03-06-10, 09:43
Als je een Gold-pakket of Super Inklusiv Plus hebt genomen bij je autohuur, dan zitten alle verzekeringen en de eerste tank benzine (=leeg inleveren) erin, en betaal je ter plaatse helemaal niets. Tenzij je ter plaatse:

een (betaalde) upgrade neemt;
aanvullende diensten / producten afneemt (kinderstoel, navigatie etc.)
je het Roadside Service Plan erbij neemt (soort ANWB-service) á $ 4.99+tax per dag.
Als je een ander pakket met extra's/verzekeringen boekt, dan kunnen bepaalde aanvullende zaken ter plaatse in rekening worden gebracht, afhankelijk van wat er in dat pakket zit en je er nog bij moet (tank benzine) of wilt nemen.

Teleton
03-06-10, 09:45
Ik las bij eautohuur, dat je nog een en ander aan aanvullende evrzekeringen bij aankomst moest betalen.Weet iemand hoeveel dat is?

Hier is al veel over geschreven. Autoverhuurders bieden paketten aan waarin in ieder geval altijd aan de wettelijke verplichtingen wordt voldaan. Daarnaast bieden ze aanvullenden verzekeringen die je afhankelijk van je persoonlijke situatie, k u n t afsluiten. Vuistregel is dat je deze verzekering niet nodig zult hebben, maar er wordt hier altijd geadviseerd dit voor jezelf goed na te gaan.

Eautohuur biedt dus tarieven waarbij aanvullende verkeringen niet noodzakelijk maar optioneel zijn. Je hoeft dus ter plekke geen premie meer te betalen, tenzij je gebruik maakt van de opties. Het verschil tussen eautohuur en usareisen is, dat je bij eautohuur nog $ 12,50 ter plekke dient te betalen. Bij usareisen zit dit al in het tarief. Het is dus een kwestie van de tarieven vergelijken om uit te vogelen waar je het voordeligst uit bent.

pzomerdijk
08-06-10, 10:01
Sta op het punt om Equinox/midsize te huren via USAreisen.de.

Staan er nog van die Kia Rondo's bij de midsize SUV van Alamo MCO.

In een ander topic ,,Wat kreeg je mee'' zie ik ze niet meer voorkomen en dat vind ik helemaal niet jammer..... Anders toch maar naar Dollar.

corrus
08-06-10, 10:59
Ja... die staan er nog steeds... behoorlijk veel zelfs...

pzomerdijk
08-06-10, 11:12
Ja... die staan er nog steeds... behoorlijk veel zelfs...

Als midsize SUV? 'Het is toch echt geen SUV die Rondo (in NL Carens) ...... Wil graag een Amerikaan..... Altijd in Toyota of Rondo en 1x in Saturn Vue (Opel Antara). Weet je toevallig wat er zo staat bij National en Dollar.

Teleton
08-06-10, 11:35
Als midsize SUV? 'Het is toch echt geen SUV die Rondo (in NL Carens) ...... Wil graag een Amerikaan..... Altijd in Toyota of Rondo en 1x in Saturn Vue (Opel Antara). Weet je toevallig wat er zo staat bij National en Dollar.

Zoals op het forum wel bekend, is zowel de voorraad als het merk van huurauto's absoluut niet te voorspellen. Dit geldt voor alle verhuurders. Het aanbod wisselt per uur. National zegt hierover:
Remember, at National, all cars are priced, booked and controlled by car category (http://www.floridaforum.nl/itemDetails.do?HelpItemID=CAT), not by car make or model. Vehicle features, seating and luggage capacities are not guaranteed and are subject to manufacturer make and model. The indicated capacities should be used as a general guideline only.

Op de site van Dollar:
Dollar Rent A Car offers a large selection of fine quality rental vehicles. In the United States, Dollar offers the Chrysler 300 the Sebring convertible; the Dodge Caliber, Magnum, Charger and Caravan; the Ford Fusion, Escape, Explorer and Expedition; and the Jeep® Grand Cherokee. Maar hoe dan ook huur je een Or Similar en als dat toevallig een koreaan is......

Maar ik zou me er niet zo'n zorgen om maken, wanneer je niet happy met een bepaald merk bent, meld je je bij de balie en maak je je bezwaren netjes en rustig kenbaar. Als het even kan zal men je terwille zijn.....

corrus
08-06-10, 16:16
Als midsize SUV? 'Het is toch echt geen SUV die Rondo (in NL Carens) ...

Dat weet ik, maar jij vroeg of ze er nog stonden... :D

Wat wilde je er aan doen indien er niets anders staat???

Een discussie starten om bijv. 23:00 uur...???

pzomerdijk
08-06-10, 16:24
Oh dat zeker niet, vorig jaar stonden er ook alleen maar Rondo's. Meegenomen, en later omgeruild voor Toyota RAV4 i.v.m. motormanagement melding. Doen ze niet moeilijk over bij Alamo maar het is zonde van de tijd. En meen wel eens gelezen te hebben dat de Equinox nu Fullsize is. En dit jaar heb ik een klein beetje mijn zinnen gezet op een Equinox. Vind ik een fantastische auto. Maar het verschil met Equinox en een fullsize SUV bij usareisen.de is me voor 4 weken net iets teveel, zeker als je bedenkt dat we met z'n 3en zijn.....

ietie
08-06-10, 16:48
Ik heb voor oktober as een van 7 persoons bij ALAMO gehuurd, is er in deze catagorie ook nog veel te kiezen qua merken?

corrus
08-06-10, 16:51
Niet veel verschillen...

Alleen als je er in zit zijn er wél vaak behoorkijke verschillen...
Zoals bijvoorbeeld:
Electrische schuifdeuren
DVD Schermpjes...
Ingebouwd kinderstoeltje..

Daarom zeg ik ook altijd... EERST in de auto gaan zitten
Alles nakijken op dit soort dingen...
Dan pas beslissen ja of nee... :D

Ta2 Gerrit
08-06-10, 16:57
En meen wel eens gelezen te hebben dat de Equinox nu Fullsize is.

DE nieuwe EQ is een fractie groter en valt nu onder Standard SUV.
En die is inderdaad een slag duurder dan de midsize.

Maarrr, je heb maar één keer vakantie. Dan maar eten bij de Mac :lol:

Syllvia
09-06-10, 07:50
Maarrr, je heb maar één keer vakantie. Dan maar eten bij de Mac :lol:

Beetje off-topic, met het eerste ben ik eens, maar eten bij de Mac?????
Eg niet!! Desnoods bij Wendy's.

Maar ik rij liever 'klein' en iedere dag Outback / olive garden / maccaroni grill / longhorn !!!!!
En zo heeft iedereen zijn prioriteiten :roll:

't leukste is natuurlijk beide..... =D>

pzomerdijk
09-06-10, 11:43
DE nieuwe EQ is een fractie groter en valt nu onder Standard SUV.
En die is inderdaad een slag duurder dan de midsize.

Maarrr, je heb maar één keer vakantie. Dan maar eten bij de Mac :lol:

Als ik zeker zou weten dat er een EQ staat in de fullsize rij dan heb ik het er voor over. Maar..... je komt tegen de avond aan en heb dan het gevoel dat de ,,restanten'' m.b.t. merk en beschadigingen/voorzieningen er nog staan.... Of is dat onzin....

Ta2 Gerrit
09-06-10, 11:59
Fullsize SUV's zijn altijd op reservering, bij Alamo althans, en vallen niet onder "het overschot".
Dus er staat altijd een puike wagen voor je klaar.

En je komt savonds aan, zeg je, maar er gaan savonds ook mensen weg, en misschien hebben die de ultieme auto wel ingeleverd op het moment dat jullie aankomen :-)

Maar nogmaals, de "nieuwe EQ" is een Standard, dus geen Fullsize SUV (hoewel ik zelf vindt dat hij meer onder de crossovers (MPV) valt, maar dat is een ander verhaal ;-))

hrjhaan
09-06-10, 19:18
Ik heb bij USA reisen een midsizeSUV geboekt, maar op de voucher staat:
Typ/Type: EQ Equinox 4türig 4WD o.ä. AUT AC. Nu begrijp ik uit alle verhalen dat dit geen midsize meer is maar een standaard SUV. Het woord midsizeSUV komt op de voucher niet voor.
Als ze geen Equinox hebben, op welke types kan ik dan aanspraak maken?
Dit is voor ons de eerste keer en ik heb geen idee welke auto's in welke klasses vallen.

corrus
09-06-10, 19:37
Op een midsize SUV... :D

Je huurt namelijk helemaal nooit een merk/Type maar een klasse, zoals bijv. een Mid size SUV of Full Size car... enz. enz...

knaapje
09-06-10, 20:19
Even dit topic doorlopen en je weet het:

http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7366

Knaapje

[verwijderd]
09-06-10, 20:37
Ik heb bij Dollar in de meivakantie toch echt een nieuwe equinox mee gekregen als midsize SUV.

hrjhaan
09-06-10, 20:48
Op mijn voucher staat alleen dat ik een EQ heb gehuurd. Alamo kan dus niet zien of ik een midsize of een standardsize heb gehuurd. Als er dus geen Equinox in de midsize rij staat maar wel in de standardsize rij, dan kan ik daar toch aanspraak op maken? Of is dit een beetje te kort door de bocht.

knaapje
09-06-10, 21:13
Ervaring van 2 keer een Alamo Equinox huren via USAreisen.
Op de voucher staat Equinox en op het contract komt automatisch te voorschijn: Intermediate 4-wheel Dr Auto AC
Zoals je in het hierboven door mij aangehaalde topic kunt zien krijg je zelden een Equinox mee.
Echter niet getreurd, wat je meekrijgt zijn ook uitstekende auto's.
De Pontiac Torrent die ik had was een beul van een auto (zie foto) en de Ford Explorer (2-WD) een joekel van een 7-persoons.

Knaapje

[verwijderd]
09-06-10, 22:27
Dat ben ik niet met je eens Knaapje, ik heb toch echt al vele malen een Equinox mee gekregen toen ik de Midsize SUV huurde.

Ik heb de laatste jaren toch echt zo goed als elke keer de Equinox gereden, nu moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat ik per vakantie meerdere auto's heb gereden vanwege gebreken toen ik nog bij Alamo huurde.

Maar van de 6 huurperioden bij Alamo heb ik 4x een Equinox gereden, als je die wil rijden gewoon naar vragen bij een medewerker. Heb ik ook gedaan als er geen auto stond die mij aanstond en met een beetje goede wil kijken ze of er 1 staat voor je.

knaapje
09-06-10, 22:46
Nou even snel geturfd op de eerste 5 pagina's van het door mij aangehaalde topic.
Van de ongeveer 20 die een Equinox gehuurd hedden hebben er 2 werkelijk een gekregen.

Knaapje

Aanvulling @verwijderd:
Je bent 4 keer in Florida geweest volgens je eigen gegevens en je vermeldt 2 keer een auto in "Welke auto kreeg je mee" en dat was geen enkele keer een Equinox. Mis ik iets??

[verwijderd]
10-06-10, 07:42
Ik ben inmiddels al 6 keer in Florida geweest maar daarbij heb ik meerdere huurperiodes gehad met de auto. Ik heb een aantal keren een auto per week gehuurd terwijl ik er 3 weken was, dit zodat ik de mogelijkheid kreeg in verschillende auto's te rijden.

En dankzij de slechte auto's die ik van Alamo mee kreeg heb ik ook dikwijls van auto moeten wisselen waardoor je dus meer auto's rijd dan de keren dat je op vakantie bent gegaan.

Verder heb ik een doorreis gemaakt in de VS naar Buffallo en daar ook dus ook een equinox gekregen.

En ik heb niet alles vermeldt in het door jou genoemde topic.

Teleton
10-06-10, 18:34
van het AA forum : ik ben werkzaam voor KLM en krijg regelmatig goeie tips van collegae wat betreft hotels en huur auto's

Ik heb vorig jaar voor het eerst geboekt via www.vacationatsea.de (http://www.vacationatsea.de) Dit is een website voor Airline Staff. Ik ben met de uitgeprinte voucher naar Alamo LAX gegaan en er is niet gevraagd om mijn airline I.D. Na navraag bij collegae bleek ook dat zij nooit hun Airline ID hebben moeten laten zien bij check in bij Alamo.
En....zijn er misschien al ervaringsdeskundigen hier die met verkeerde link verwijderd in zee zijn gegaan en die er wat meer over kunnen vertellen?

Ik was zelf door een familielid gewaarschuwd dat er controle op het ID zou zijn. Nog eens naar gevraagd, kwam eigenlijk alleen in Duitsland voor.......Alamo reserveert gewoon met een kortingscode, je krijgt je confirmation en aan de balie kijkt er verder niemand meer naar.

In mijn geval (geen tweede chauffeur nodig) zijn hun prijzen momenteel best aantrekkelijk. 3 weken voor een SUV voor 533 euro, inclusief tank benzine. Zo'n prijs kan ik momenteel nergens anders vinden.

car66
16-06-10, 09:06
Wij hebben afgelopen week via American express (ivm frequent fly) bij dollar een midsize auto gehuurd op Orlando airport af te halen.
Leek een mooie aanbieding:

YOUR RATE IS: 1 Week at $109.25 per week. Unlimited mileage. 5 Extra Days at $17.09 per day.

Base Rate: $194.70

10% Discount: -$19.47
FACILITY CHARGE : $12.50
CONCESSION FEE REC : $18.68
ENERGY RECOVERY FEE : $4.50
FLORIDA SURCHARGE : $24.24
STATE TAX : $15.75
VEHICLE LICENSE FEE :

=================================
Total Estimated Charges: $257.98

Bij afhalen werd echter verteld dat de auto niet verzekerd was en nu kwam de totale rekening op $ 630 ipv $257.98 (en dan hebben we ook nog eens de goedkoopste verzekering genomen)
Wie heeft hier ervaring mee en hoe kunnen we dit in de toekomst voorkomen ?
Gezien ons komende vertrek naar Florida zullen er de komende jaren nog heel wat auto's gehuurd gaan worden door familie/vrienden en bekenden.

Teleton
16-06-10, 09:15
en hoe kunnen we dit in de toekomst voorkomen ?
Huur de auto bij één van de verhuurders die hier op het Forum bekend zijn. Denk aan usareisen.de maar ook eautohuur.nl, sunny cars.nl etc. Voor de europese markt zijn speciale pakketten ( en prijzen!) vastgesteld. Hierin zijn de noodzakelijke verzekeringen inbegrepen.

Ta2 Gerrit
16-06-10, 09:32
Mee eens met Ton. Gewoon vanaf NL/DLD huren.

Dan was je (bij onze Oosterburen) al naar gelang verzekeringspakket ongeveer 340 tot 390 euri's kwijt geweest voor twee weken (goedkoper dan 1 week en 5 losse dagen) zonder verder bijkomende kosten.

En als je er op tijd bij bent krijg je ook nog vroegboekkorting.

Teleton
16-06-10, 12:03
En....zijn er misschien al ervaringsdeskundigen hier die met verkeerde link verwijderd in zee zijn gegaan en die er wat meer over kunnen vertellen?

Oeps, verkeerde link. Sorry...! Moet deze (http://www.vacationatsea.de/index.php?_content=cars&SID=ljajbu3fq2trsm36cc3msh3jc0) site van VAS Vacation at Sea zijn.

Ik heb inmiddels zelf bij Alamo via deze site met de kortingscode gereserveerd. Huur is inclusief de verzekeringen en tank benzine en exclusief 2e bestuurder.





USA and Canada rates include

Unlimited Free Kilometer
Minimum 3rd party liability
Extended Protection liability insurance (EP)
Collision Damage Waiver (CDW)
Theft Protection (TP)
All Taxes and Airport fees
One tank of fuel

Je kunt zelf probleemloos de reservering aanpassen of annuleren. Je betaalt niets vooruit, geeft ook nog geen cc gegevens door. Nadat je je naam en je mailadres hebt gegeven, krijg je een bevestiging van Alamo. Hiermee meld je je bij de balie. En met je cc en je rijbewijs, natuurlijk. Prijs is vooral voor mensen die de tweede bestuurder niet nodig hebben, aantrekkelijk.

3 weken midsize suv 518 euro; inclusief tank benzine via VAS.
3 weken midsize suv EQ 612 euro; inclusief tank benzine en 2nd driver via usareisen.de. (Super Inclusive Plus tarief)
3 weken midsize suv EQ 520 euro; exclusief tank benzine en 2nd driver via usareisen.de. (Super Spar Plus tarief *)

*) Reken voor de kosten voor de tank benzine zo'n 75 euro, dus feitelijk komt Super Spar plus op 595 euro. Ter plekke een tweede chauffeur toevoegen kost $ 10 per dag. In dat geval kies je natuurlijk altijd voor Super Inclusive Plus!

pasrico
20-06-10, 21:50
Ik heb op de site van Alamo.com gekeken en die site vergeleken met USAreisen.de en dan kom ik via de site van Alamo goedkoper uit. Klopt dit wel of zit er dan minder bij inbegrepen? Wij reizen van 16 augustus tot en met 3 sept.

Njit
20-06-10, 22:24
Alamo.com moet je ook niet huren. Hier zitten de verzekeringen niet bij. Dit is enkel voor Amerikanen aantrekkelijk. Alamo.nl zit dit wel bij, net zoals bij usareisen.de, eautohuur.nl etc etc

brutus
02-07-10, 17:58
heeft er iemand ervaring met dollar.de
voor twee weken een midsize suv een verschil van 50 euro met usareise
we hebben net nog een vakatie geboekt en vertrekken 18 aug.

Micktomar
04-07-10, 15:55
Wij hebben met 2 gezinnen 2 auto's gehuurd bij Budget, nu zijn onze aankomsttijden niet hetzelfde, maar moeten er wel voor de grote auto door beide bestuurders worden getekend.
De vluchttijden liggen niet ver uit elkaar, maar bij een evt. vertraging bij een vlucht heeft het ook geen zin om op elkaar te wachten, hoe is dit op te lossen, heeft iemand hier ervaring mee??
Natuurlijk kun je evt. de volgende dag weer terug richting vliegveld, maar het zou natuurlijk lekker zijn als het meteen is geregeld.

kyra
04-07-10, 19:25
Wij hadden hetzelfde probleem bij Dollar.
Alle bestuurders moesten aanwezig zijn, wij dachten slim te zijn door kopieen van de rijbewijzen mee te nemen. Dit werd niet geaccepteerd i.v.m. fraude o.i.d.
Naderhand moeten terug gaan om alle "drivers" te laten tekenen.

Guus
05-07-10, 21:24
Alamo.com moet je ook niet huren. Hier zitten de verzekeringen niet bij. Dit is enkel voor Amerikanen aantrekkelijk.
Is niet alleen voor Amerikanen aantrekkelijk maar ook voor Nederlanders die tijdelijk in de VS wonen, werken of studeren en over een Amerikaanse autoverzekering beschikken. Sommige verzekeringsmaatschappijen staan namelijk toe dat je de eigen (Amerikaanse) autoverzekering gebruikt t.b.v. je huurauto. Op die manier betaal je dus alleen de kale huurprijs van de auto en dat is in de VS meestal niet echt veel. Ongeveer de helft van wat een Nederlander voor zijn autohuur betaalt (welke dus inclusief alle verzekeringen is). Aan deze constructie zitten wat restricties en risico’s vast, maar deze zijn op zich te overzien.

Njit
06-07-10, 08:19
Bij een tijdsoverschrijding betaal je meestal eerst de tijdsoverschrijding per uur totdat het dagbedrag is bereikt (meestal na 2-3 uur). Daarna ga je pas per dag betalen.

Ik heb altijd begrepen dat je je maximaal 29 minuten te laat je auto mag inleveren. Daarna komt er een dag bij. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het nooit geprobeerd heb.

Voor de enkeling op het forum die aan de bovenstaande kwalificatie voldoet is het misschien een uitkomst. Maar in het ALGEMEEN heb je als nederlander niks bij Alamo.COM te zoeken :)

m1099
06-07-10, 17:09
Wij hebben onze auto gehuurd bij onze tickets via cheaptickets.com. We hadden alles goed vergeleken en dit was voor ons de beste optie. We hadden een auto via Alamo, maar wel een stuk goedkoper en met alle verzekeringen erbij. Via cheaptickets zijn er echter meer categorien, wij hadden net niet de goedkoopste categorie gekozen, maar bleken in Amerika toch de goedkoopste categorie te hebben. In Amerika zijn de auto's nu eenmaal wat groter ;-) Uiteindelijk hadden we mazzel en bleken er in de garage eigenlijk alleen maar minivans te staan, ook bij de compact categorie. Er stonden wel twee kleinere auto's, maar we mochten, net als iedereen, een minivan meenemen. Ideaal natuurlijk! Bij het inleveren van de auto kregen we wel wat problemen, ze wilden niet geloven dat wij dit mee hadden gekregen. We hadden het dus op papier moeten hebben. Wij zijn er gelukkig mee weg gekomen, maar krijg je dus een grotere categorie mee dan je hebt gereserveerd, zorg voor een bevestiging op papier van iemand in de garage!

Guus
06-07-10, 18:23
Ik heb altijd begrepen dat je je maximaal 29 minuten te laat je auto mag inleveren. Daarna komt er een dag bij. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het nooit geprobeerd heb.Ik heb dit al wel een paar keer meegemaakt. Dat was bij Hertz en Avis. In beide gevallen werd het afgehandeld zoals ik aangaf. Mogelijk gaat deze vlieger niet op bij andere verhuurbedrijven. Daar heb ik echter (nog) geen ervaring mee.

Njit
07-07-10, 08:32
Ik huur enkel bij Alamo, National en Dollar :)

Yftie
09-07-10, 12:09
Als je een Gold-pakket of Super Inklusiv Plus hebt genomen bij je autohuur, dan zitten alle verzekeringen en de eerste tank benzine (=leeg inleveren) erin, en betaal je ter plaatse helemaal niets. Tenzij je ter plaatse:

een (betaalde) upgrade neemt;
aanvullende diensten / producten afneemt (kinderstoel, navigatie etc.)
je het Roadside Service Plan erbij neemt (soort ANWB-service) á $ 4.99+tax per dag.
Als je een ander pakket met extra's/verzekeringen boekt, dan kunnen bepaalde aanvullende zaken ter plaatse in rekening worden gebracht, afhankelijk van wat er in dat pakket zit en je er nog bij moet (tank benzine) of wilt nemen.

Moet je dan ook geen borg meer betalen? of toch wel?

==> We vertrekken binnen 11 dagen naar Orlando waar we een auto huren bij Alamo. Mijn vriendin is 23, ik ben 26 jaar. Dus ik ben de chauffeur. Mijn vriendin heeft een VISA-kaart, ik niet. Gisteren zag ik op de papieren dat het blijkbaar zo is dat de chauffeur een VISA-kaart op zijn naam moet hebben. Ik ben zo snel mogelijk naar de bank geweest om op mijn naam een VISA-kaart aan te vragen maar ze kunnen mij daar niet garanderen dat ik de kaart tijdig heb. Zou dit problemen kunnen opleveren of niet?

A.Hofman
09-07-10, 12:25
Je kunt de borg ook contant voldoen, mocht het met de CC problemen opleveren.

PENPE
09-07-10, 13:22
Bij mijn weten moet de borg gesteld worden op naam van de contractant,
dus vandaar dat dus ook de creditcard van de contractant wordt verlangd.

Contante borg betalen is mogelijk, echter zijn zij hier niet echt toeschietelijk mee.
Heb 2 jaar geleden ook een contante borg moeten storten dit ivm het feit dat
mn CC was verlopen..](*,) en de CC van Petra werdt niet geaccepteerd ivm bovenstaand verhaal.

Ook het terugkrijgen vd borg bij het eenmaal weer inleveren van de auto ging niet eenvoudig,
er moesten wel even een aantal "belangrijk doende" managertjes aan te pas komen alvorens
de baliemedewerker $250 mocht terugbetalen...

Groetjes,
Pieter

marjoleinenrick
09-07-10, 14:07
Ik ben zo snel mogelijk naar de bank geweest om op mijn naam een VISA-kaart aan te vragen maar ze kunnen mij daar niet garanderen dat ik de kaart tijdig heb.


Ik heb een VISA kaart van de ANWB, die is gratis tot je em gaat gebruiken. Ik had deze kaart binnen een week in huis, dus misschien kan je daar informeren. Ik denk wel dat je lid moet zijn van de ANWB maar dat weet ik niet zeker.

Yftie
09-07-10, 16:15
Blijkbaar zal er (als ik mijn kaart niet tijdig heb) niets anders opzitten dan voldoende cashgeld te voorzien.
- ik neem aan dat ik daar, in de luchthaven zelf, gemakkelijk geld uit de muur kan halen?

- Is er hier niemand waar de creditcard van de meerijder wel aanvaard is geweest?

- Ik zit bij Alamo (gold), hoeveel bedraagt de borg dan? 250 dollar?

marijke8
14-07-10, 09:15
beste florumers,

Kunnen jullie mij helpen of dit een goede prijs is van usareisen.de
Het gaat om de navolgende periode 18 december t/m 31 december 2010. Kan niet echt vinden of ik nu al vroegboek korting heb. Dit is de eerste keer dat ik zal boeken bij usareisen.de
groetjes,

Marijke

Listenpreis: 432,00 € Sie zahlen: 397,44 €

Njit
14-07-10, 09:51
Kan niet echt vinden of ik nu al vroegboek korting heb.

Je krijgt 5% vroegboekkorting en 3% onlinekorting. Totaal 8% dus.
Klopt precies met de prijs die jij opgeeft :)

tamaar
23-07-10, 14:41
Hallo,

Over 3 weken is het zover en gaan we eindelijk naar orlando.
Nu heb ik vandaag me reispapieren binnen gekregen.
We hebben de reisgeboekt via exitreisen en zouden een huur auto krijgen van dollar.
Nu krijg ik net me reispapieren binnen en zie ik dat het omgezet is naar Alamo i.p.v Dollar.
Ik vind het niet zo erg en het maakt mij niet uit waar ik me auto moet ophalen.
Wel een beetje jammer dat ik net lid ben geworden van Dollar expres. en nu dus toch een uur in de rij moet staan.
Maar wat ik een beetje begreep ik dat Alamo veel meer voordelen heeft.
Volgens mij mag je daar vaker zelf een auto uitkiezen.
En krijg je sneller een grotere auto toegewezen.
we hebben nu een fullsize pakket met de hoogste verzekering (goud)
Weet iemand of dit klopt? of maakt het niet zoveel uit met Dollar.
Wie heeft nog leuke tips voor Alamo

Groetjes Tamara

Njit
23-07-10, 14:52
Volgens mij maakt het allemaal niet zoveel uit. Het wel of niet kunnen uitzoeken ligt meer aan de locatie dan aan de verhuurder.

Hadden ze verder nog een reden opgegeven waarom ze het omgezet hadden?

Teleton
23-07-10, 16:49
Weet iemand of dit klopt?

Nou.....het klopt een beetje. Met een fullsize pakket bedoel je waarschijnlijk dat jullie een full size sedan personenauto hebben gehuurd? Bij Alamo is dat een Chevrolet Impala ( or similar.......). Zowel bij Dollar als bij Alamo mag je zelf de auto kiezen. Bij beide verhuurders krijg je, als de categorie die jij hebt gehuurd er niet meer is, een auto uit de naast hogere categorie. In jullie geval wordt dat een Premium ( Buick o.s.) of een Luxury ( Cadillac). Het Alamo Gold pakket biedt geen hogere of betere verzekering, je hebt echter wel een eerste tank benzine en meerdere chauffeurs bij de huur inbegrepen.

Tips?
Lees vooraf goed de voorwaarden.
Bepaal vooraf of je voor een transponder voor de tolwegen gaat en of je Road Side Assistence kiest.
Wijs verder alle upgrades af.
Zorg dat je je zaakjes op orde hebt; voucher, creditcard, rijbewijs en eventuele andere chauffeurs onder handbereik, controleer de huurovereenkomst voor je je handtekeningen zet.
Naar de garage om je auto uit te zoeken en te controleren of deze niet is beschadigd.
En karren maar!

sonja
23-07-10, 17:51
We hebben de reisgeboekt via exitreisen en zouden een huur auto krijgen van dollar.
Nu krijg ik net me reispapieren binnen en zie ik dat het omgezet is naar Alamo i.p.v Dollar.

Dit overkwam ons vorig jaar december ook, wij vlogen echter op Tampa en daar zit Alamo niet op de airport en moet je met de shuttlebus. Daar hadden we geen zin in en ook wij hebben de Dollar express card. Het vreemde is dat Exit zich in allerlei bochten wrong en allerlei verhalen gaf om ons toch Alamo te laten accepteren, de excuses varieerden van 'er zijn geen auto's beschikbaar' tot 'Alamo is beter' enz. Wij hielden voet bij stuk en kregen uiteindelijk Dollar. Kennelijk (niet gebaseerd op feiten waarnaar ik kan verwijzen) heeft Exit een betere deal met Alamo. Aangekomen bij Dollar op Tampa stond de hele parkeergarage vol:roll:.
Overigens heeft USA reisen betere aanbiedingen, maar dat is een ander topic.

tamaar
23-07-10, 18:58
Hoi Hoi

ja wij hebben ook de dollar expres kaart aangevraagd, en ondertussen ook de kaart binnen gekregen.
Het is wel jammer dat we die nu voor niks hebben aangevraagd, bestaat er eigenlijk ook zoiets voor alamo?
Wij kregen ook de reden dat er geen auto's meer beschikbaar waren.
wij zouden bij dollar deze krijgen.


http://www.exit-reizen.nl/Bilder/mietwagen/dollar/FDAR.jpg

Dodge Charger or similar
FC/FD Fullsize 2of 4 -deurs: AM/FM/CD Stereo Radio,
Air Conditioning,
Power Steering/ Brakes,
Tilt Wheel/Cruise Control,
Reclining Front Seats

oscar
24-07-10, 10:22
Na een break van 10 jaar gaan we weer een reis naar Orlando boeken.
Als ik bij Alamo 10 jaar geleden een auto huurde werd je met een busje naar Alamo gebracht welke buiten het vliegveld zat, is dit nog steeds zo, of zit Alamo inmiddels op het vliegveld waar je lopend naar toe kan?
Hoe is de verplichting in Florida voor het gebruik van een autostoeltje?
onze zoon is 5 jaar oud.

Vast bedankt voor een antwoord,
Oscar

Michael66
24-07-10, 11:42
Hoi Oscar,
Over Alamo bestaat een apart onderwerp (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=127&highlight=alamo) en zelfs ook eentje specifiek over Alamo op Orlando Int. Airport (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=5804&highlight=alamo) (MCO), net zoals over de meeste andere verhuurders zie Overzicht onderwerpen Florida Algemeen (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=8863&highlight=algemeen). Daar staat een heleboel info.

En ook over kinderen in de auto (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=10314). Kijk ook meteen eens bij Florida met kinderen (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=1290).

(Ja, Alamo zit al jaren direct op/aan de luchthaven in Orlando, op kruipafstand ;) )

[verwijderd]
24-07-10, 12:22
Maar 10 jaar geleden nog niet, toen was het idd met een shuttle bus naar het afgelegen terrein van Alamo. Nu gelukkig niet meer en kan je meteen op de luchthaven terecht bij Alamo en staat de auto in de garage tegenover de in-/uitgang van de luchthaven.

Kind van 5 mag gewoon op de achterbank alleen moet je wel even zelf bedenken of je dat wil. Anders kan je bij de Wallmart goedkoop een verhoger kopen zo dat je niet hoeft te slepen met je verhoger.

Njit
27-07-10, 09:53
Voor iedereen die nog een auto moet ophalen:

http://homepage.mac.com/jpz1/.Pictures/forum/carrental.jpg

sprado
14-08-10, 22:52
In februari 2011 ga ik met mijn vriendin voor het eerst naar florida, nu willen we graag een convertible huren.

Zou zo graag een Ford mustang huren!! weet iemand bij welk verhuurbedrijf je moet zijn dat als je via internet/site aangeeft en boekt, dat je dan ook werkelijk een mustang kan verw8ten en geen vergelijkbare auto?

Ta2 Gerrit
14-08-10, 23:42
Ik denk dat je dan de meeste kans maakt bij Hertz. Die hebben de Mustang als categorie.
http://www.usareisen.de/mietwagen/hertz/index_wi.htm

sprado
15-08-10, 10:57
Kan iemand mij uitleggen dat als ik op sites van verhuurbedrijven kijk er wel een heel groot verschil zit qua prijs tussen usareisen.de en van die verhuurbedrijven zelf zoals Hertz, Dollar, daarbij staat b.v bij Hertz.com een auto die niet beschikbaar is en die ik via usareisen.de gewoon kan reserveren/boeken???

corrus
15-08-10, 11:19
Deze sites zijn bestemd voor de amerikaanse markt en zijn zonder de voor Europeanen benodigde verzekeringen.
Ga maar eens kijken bij www.alamo.nl (http://www.alamo.nl) dan krijg je een beter beeld van de Nederlandse markt.

Michael66
15-08-10, 17:54
... bij Hertz.com een auto die niet beschikbaar is en die ik via usareisen.de gewoon kan reserveren/boeken???
Je boekt geen auto, maar een klasse. Er zijn vaak meer boekingsklassen dan er autoklassen beschikbaar zijn op de verschillende locaties. Je krijgt ter plaatse altijd een auto mee uit de klasse die gelijk of hoger is dan wat je gereserveerd hebt.

Daarnaast zijn er verschillen tussen de klassen zoals die door de verhuurders worden gebruikt (per verhuurder ook weer verschillend) en zoals die worden aangeboden door de reisorganisaties. Het mooiste voorbeeld: de EQ-klasse van usareisen.de. Een klasse die je niet tegenkomt bij de verhuurder (Alamo). Ter plaatse wordt dit omgezet in de verhuurklasse IFAR = Midsize SUV.

De door veel verhuurders gebruikte klasse-aanduidingen kun je op wikipedia terugvinden. Kan alleen de link even niet njit meer vinden .... #-o

Njit
15-08-10, 18:07
De door veel verhuurders gebruikte klasse-aanduidingen kun je op wikipedia terugvinden. Kan alleen de link even niet meer vinden .... #-o

http://en.wikipedia.org/wiki/ACRISS_Car_Classification_Code

LVO
10-09-10, 13:48
We gaan volgende maand voor de 1e keer naar Orlando. Uit ervaring bij eerdere reizen naar de USA weet ik dat als je een eenvoudige/goedkope gaat huren ter plaatse deze meestal niet aanwezig is. simpelweg omdat kleine auto`s een niet veel voorkomende verschijning zijn in de US. Meestal heb ik dus het geluk dat er bij gebrek aan klein er een grotere wagen mag worden uitgezocht.

Hoe zijn jullie ervaringen hiermee in MCO? Heb gehuurd bij Alamo. Staan er vaak kleine auto`s op het terrein daar...:-k?

Njit
10-09-10, 17:36
Naast dit topic zijn er ook de volgende informatieve topics:

Autohuur: Foto's van gehuurde auto's (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=10105)
Autohuur: Welke kreeg jij mee? (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7366)

Dan kun je zien welke klasse men huurde en wat er ter plaatse meegenomen werd.

Michael66
10-09-10, 22:14
@LVO: De kleine auto's zijn er de laatste jaren steeds meer, er is gewoon meer vraag naar en waar vraag is volgt het aanbod meestal snel.

De kans is dus groot dat als je economy huurt je ook met een economy weg gaat rijden.

knaapje
10-09-10, 22:21
Bij Alamo aan de balie toch echt gehoord, dat ze een Toyota Yaris meekregen.

Knaapje

cindy74
15-09-10, 16:25
wanneer gaat de verhuur van april 2011 in ?

PENPE
15-09-10, 16:29
wanneer gaat de verhuur van april 2011 in ?

Hoi Cindy,

Dat kun je zien op de site van USA-reisen volgens mij :wink:, maar ga er vanuit dat dit in december wel bekend zal zijn.

Groetjes vanuit een hot Florida,
Pieter

Anthonie
19-09-10, 20:11
Hallo

Wie is er bekend met dit (http://my.affordablecarhire.com/magical) autoverhuurbedrijf? Ben aan het zoeken geweest bij Google, maar wordt niet echt wijzer.
Ik kom steeds bij dit (http://www.affordablecarhire.com/index/home) bedrijf uit, maar weet niet of dit hetzelfde is. De prijzen zijn goedkoper bij de eerst genoemde.

Groeten
Anthonie

Njit
19-09-10, 20:23
Die /magical is gewoon een villaverhuurbedrijf dat de auto's via hun verhuurd. Is gewoon hetzelfde bedrijf qua autohuur maar het villaverhuurbedrijf krijgt er een % van.

Er zit iig een engels bedrijf achter. Zie hier (http://whois.domaintools.com/affordablecarhire.com).

rudy
21-09-10, 21:35
Voor iedereen die bij Alamo huurt[misschien ook andere maatschappijen] let op: Wij zijn in july 17 dagen in orlando geweest met auto erbij van Alamo. wij hebben thuis geboekt voor een type SFAR met voorkeur voor een Chevrolet. Ter plaatse aangekomen hebben we een Dodge Nitro meegekregen. Er was niks mis met deze wagen[groot,stoer reed als een trein] maar bij het inleveren op het vliegveld kreeg ik een bonnetje waar op stond; Class charged SFAR Class driven IFAR. Thuis gekomen heb ik de prijslijst in de gids[Hotelplan]nagekeken en bleek dus teveel betaald te hebben voor de auto die ik gekregen had. Na een klacht ingediend te hebben bij het reisburo waar we geboekt hadden kregen we deze week te horen dat het verschil[€ 192] word terug betaald. Kijk dus je terug gekregen bon goed na|||

Njit
21-09-10, 21:38
De klasse staat als het goed is ook al op je sleutel. Die had je dus gewoon niet moeten accepteren. Maar goed, je hebt het geld terug dus prima opgelost.

nee
22-09-10, 18:17
Via Expedia is een auto te huur via Hertz voor 294 euro. ( voor 18 dagen in juli ) Lijkt mij erg goedkoop, ik heb gebeld, en men heeft heeft toegezegd dat we alleen voor een extra bestuurder moeten betalen. Heeft iemand ervaring met auro huren via Expedia?

Inmiddels zijn we al weer lang terug, maar toch nog een reactie op deze prijs van Expedia. We hebben inderdaad 294 euro betaald, voor 18 dagen huur via Hertz. Alleen hebben we 65 dolar betaald voor extra bestuurder, en weer met volle tank terug gebracht. Verder alles prima in orde.
De auto ook, een Nissan Armada, dus voor de toekomst houd de site van Expedia in de gaten!

Arie
29-09-10, 16:12
Vandaag had ik even gekeken naar www.usareisen.de (http://www.usareisen.de)
Weken geleden zat ik ook al op de site om in december een auto te gaan huren, maar de prijs stond mij toch niet echt aan.
Ondanks de vroegboek korting etc. vandaag toch nog maar eens gekeken, en 20 euro korting gekregen indien je bij Alamo boekt.
Wij hebben 2 boekingen gedaan, 1 bij Alamo en 1 bij Dollar.
Dollar was voor die periode en ondanks de 20 euro Alamokorting beduidend goedkoper.
Groet Arie

Edit: Vergeten erbij te vertellen: geldt voor dinsdag en woensdag boekingen en minimaal 5 dagen huren.

Chicco68
30-09-10, 13:01
Aangezien ik geen topic kon vinden over autohuur via Expedia toch even het volgende:

Mijn vrouw attendeerde mij er op dat ik voor een "Groot vierwielaandrijving" bij Expedia in de periode 30/4 - 7/5/2011 € 291,49 kwijt zou zijn. Als afbeelding staat er een Chevrolet Tahoe. (uiteraard of soortgelijk voertuig). Naar mijn idee zou dit overeen komen met een Fullsize-SUV bij Alamo.

Echter alleen de "prijsregels" zijn vrij onduidelijk (met name het vetgedrukte):

Prijsregels:
De volledige kosten die op het tijdstip van boeken staan vermeld, worden met je creditcard van je rekening afgeschreven.
Speciale leveranciersprijs is inclusief verzekering. Inclusief autobelasting en -toeslagen.
Je moet een volle tank benzine kopen wanneer je de auto ophaalt en je moet de auto leeg inleveren. Je krijgt geen geld terug voor een niet-lege tank.
Misschien moet je ter plaatse andere kosten voldoen, zoals bijtanken, toeslagen voor extra bestuurders, toeslagen voor een jonge bestuurder, en bezorging- en ophaalkosten.
Datumwijzigingen leiden mogelijk tot prijsveranderingen.
Op het tijdstip van verhuur worden mogelijk extra kosten of toeslagen in rekening gebracht.

Iemand ervaring met deze "prijsregels" ???

derrobbie
07-10-10, 21:22
Weet iemand of de grote SUV's of de minivans beschikken over een achterbank of twee losse stoelen?
En de meesten hebben waarschijnlijk ook nog een derde rij?
Ik heb op de sites van diverse fabrikanten gezien dat er 2x twee stoelen in de meeste grote auto's zitten, maar ik zou (denk ik) liever een achterbank hebben en gewoon achterin alle koffers.

Wij plannen voor volgend jaar iets voor 5 personen en het moet natuurlijk wel allemaal passen.

knaapje
07-10-10, 23:14
@chicco68
Ik heb momenteel een auto via Expedia van Dollar/Thrifty.
Gereserveerd een economy met gratis upgrade naar intermediate, gekregen een Dodge Charger uit de VIP rij op MCO ( met dollarexpress card)

Alle kosten incl 1 bestuurder waren inbegrepen. Ook stond hij met een volle tank benizine, maar ik begrijp dat ik hem afgetankt moet inleveren of hij wordt voor zo'n $ 7,50 per gallon afgetankt. Is mij in de verwarring met een computerstoring aan de balie niet helemaal duidelijk, maar voor die paar dollar neem ik het risico maar niet.
Alles was verder via Expedia prima geregeld.
Ik heb een kompleet arrangement via Expedia geboekt, vlucht,hotel en auto.

Knaapje


Even een update: Op het mapje van het rentalvoucher zit een sticker. De auto moet binnen 10 mijl van de luchthaven afgetankt worden. Dus met volle tank inleveren!

Ta2 Gerrit
07-10-10, 23:39
Weet iemand of de grote SUV's of de minivans beschikken over een achterbank of twee losse stoelen?
En de meesten hebben waarschijnlijk ook nog een derde rij?
Ik heb op de sites van diverse fabrikanten gezien dat er 2x twee stoelen in de meeste grote auto's zitten, maar ik zou (denk ik) liever een achterbank hebben en gewoon achterin alle koffers.

Wij plannen voor volgend jaar iets voor 5 personen en het moet natuurlijk wel allemaal passen.

De SUV's en Minivans zijn 7-seaters en hebben dus een derde rij. Die kan meestal wel verwijderd of weggeborgen worden.

Achterbank of 2 stoelen is erg verschillend. De Chrysler minivan die wij de laatste keer hadden had (gelukkig voor ons) 2 stoelen, de Ram Van die er naast stond een achterbank. De derde rij was een gedeelde wegklapbare bank. Dus er is keuze.

De Tahoe die we eerder hadden had een achterbank met wegklapdeel en op de derde rij 2 demontabele stoelen. Gewoon even zoeken dus, mits je met een verhuurder in zee gaat waar je kunt uitkiezen,

derrobbie
07-10-10, 23:59
@Ta2 Gerrit
Het is goed om te weten dat er dus keus is.
Maakt de keuze een stuk gemakkelijker.
En idd, ik zal er wel op letten dat ik de juiste verhuurder uitkies, want niet elke verhuurder heeft overal vrije keuze.

Hans uit Koekelare
08-10-10, 20:04
Wanneer moet je, je auto huren voor volgende zomer (juli 2011).

Grt Hans

Ta2 Gerrit
08-10-10, 22:10
Wanneer je maar wilt, maar de prijzen van bijv. usareisen worden over een paar weken vrijgegeven (en dat zal vast wel direct op het forum bekendgemaakt worden) en daar heb je de eerste tijd nog vroegboekkkorting.
Daar zou je dus van kunnen profiteren.

Hans uit Koekelare
09-10-10, 19:03
@ Ta2 Gerrit

Bedankt.

Grt Hans.

r.teeuwsen
09-10-10, 19:23
Als het goed is kun je over twee weken boeken, tenminste dat vertelde ze per telefoon ;-)

Anthonie
14-10-10, 12:21
Hoi,

Wij hebben geboekt voor April 2011 bij holidaycars.com. Als je de promocode wtc10 invuld krijg je ook nog 10% korting.

Gr
Anthonie

derrobbie
16-10-10, 14:51
Ben nog steeds op zoek naar een geschikte SUV en kwam net iets raars tegen.:?:
Bij Alamo geven ze bij Full-size SUV de Chevy Tahoe op terwijl dezelfde auto bij Dollar in de (duurdere) klasse Premium valt.
Met als logisch gevolg dat ie bij Alamo een stuk voordeliger is.
Zie ik hier iets over het hoofd, of is het gewoon een geval van: doe er je voordeel mee?

PENPE
16-10-10, 15:02
8-[ ik zie op de site van Dollar geen Fullsize-klasse dus ik denk dat zij er gewoon een ander naampje aan hebben gegeven...

Het wil overigens niet zeggen dat je dan ook daadwerkelijk een Tahoe krijgt,
maar ik had vorige maand dit toevallig dus wel \\:D/

Groetjes,
Pieter

derrobbie
16-10-10, 15:11
8-[ ik zie op de site van Dollar geen Fullsize-klasse

Hij staat er toch echt hoor. Full-size SUV -> ford Expedition
En het kan niet de zelfde klasse zijn met een ander naampje, want de auto is bij onze duitse vrienden 85 euro per week duurder bij dollar dan Alamo.

Verder hoef ik ook niet per se de Tahoe, maar wel een GROTE SUV met een grote achterbank8-)

Ta2 Gerrit
16-10-10, 18:03
Dan kun je, als de prijs je aanstaat, ook de Expedition nemen. Die is net zo groot.

robert_2310
24-10-10, 02:54
Anthonie
bedankt voor de code heb er een auto mee gehuurd bij holidaycars
voor 27 dec
groet robert

Kimmeke
24-10-10, 15:13
Ik weet niet of ik hier op de juiste plaats zit...maar had een vraag betreffende de autohuur. we zouden 2 weken in Orlando verblijven en van daaruit daguitstappen doen en uiteraard alle parken bezoeken.We zouden dus niet constant een auto nodig hebben. Kunnen we hem daar per dag huren? Is dit dan relatief duur, waardoor we hem toch beter de volle 2 weken zouden huren? Indien iemand me hier meer info over kan bezorgen...graag dan :-) Thanks!

Anthonie
24-10-10, 15:16
Anthonie
bedankt voor de code heb er een auto mee gehuurd bij holidaycars
voor 27 dec
groet robert


Graag gedaan!

knaapje
24-10-10, 15:37
Ik weet niet of ik hier op de juiste plaats zit...maar had een vraag betreffende de autohuur. we zouden 2 weken in Orlando verblijven en van daaruit daguitstappen doen en uiteraard alle parken bezoeken.We zouden dus niet constant een auto nodig hebben. Kunnen we hem daar per dag huren? Is dit dan relatief duur, waardoor we hem toch beter de volle 2 weken zouden huren? Indien iemand me hier meer info over kan bezorgen...graag dan :-) Thanks!

Je kunt er globaal van uit gaan, dat ter plaatse 3 dagen huren met alle verzekeringen al hetzelfde of meer kost dan via bijv. usareisen.de 1 volle week.
Nog even afgezien van iedere keer een auto halen en brengen. Afhalen moet je naar een verhuurstation (lopen, taxi,bus?) en alle formaliteiten en het kost je zo maar 1 a 2 uur. Wegbrengen idem. Aftanken of dure benzine betalen aan de rental.
Misschien heb je geluk, dat er een rental in de buurt van je hotel zit.

Gewoon volle tijd huren kan je dus een hoop geld en tijd besparen.

Knaapje

Kimmeke
24-10-10, 16:21
Bedankt Knaapje! Ik vermoedde het al wel...maar bij deze ben ik dan zeker! :-)

Caroengel
04-11-10, 11:21
Wij zijn net terug uit Orlando van een geweldige vakantie daar en hadden via eAutohuur.nl een auto gehuurd, die konden we ophalen bij het vliegveld bij Dollar. Werkelijk perfect geregeld en terugbrengen ook prima.
Wij wilden eerst ook alles met pendelbussen doen maar zijn achteraf heel blij dat we een auto hadden want eigenlijk moet je daar alles per auto doen. Je kan gaan en staan waar je wil.
EEN AANRADER HOOR!

alberdinamud
14-11-10, 12:01
Weet iemand toevallig of je alleen bij alamo zelf je auto mag uit kiezen of ook bij andere verhuurders?

Njit
14-11-10, 12:19
Dollar kan dat ook. Maar het ligt meestal aan de lokatie of het wel of niet kan.

pusto
25-11-10, 15:05
Hi allemaal,

Weet iemand of er standaard een navigatiesysteem is ingebouwd in de midsize suv van Alamo fo moet je deze erbij als optie nemen??

Wij moeten deze auto na onze cruise (28-05-2011) met de Carnival Liberty ophalen bij het filiaal Miami 2, (je wordt dan met een shuttle naar het dichtsbijzijnde filiaal gebracht). Aangezien ik hier in Nederland niet over een TomTom oid beschik wil ik deze misschien voordat ik in de huurwagen stap alvast in de US aanschaffen.

Is er iemand die ervaringen heeft met de ophaallocatie Port of Miami van Alamo???

gr

Pusto

hrjhaan
25-11-10, 15:11
Navigatie zit niet standaard ingebouwd. Die kun je erbij huren.

Ta2 Gerrit
25-11-10, 16:53
Als je de auto voor langere periode (dan een week bijv.) huurt kun je de Tom net zo goed bij de Walmart aanschaffen.
Net voordat je op cruise gaat, kun je hem tijdens het varen mooi instellen :-)

Tinkerbell
25-11-10, 17:44
Wij huren de "Neverlost" er altijd bij, bij Hetz. Kost een paar centjes maar het is altijd gemakkelijk.
Om helemaal zeker te zijn nemen we onze eigen Tom Tommert ook mee.:oops:
Het enige nadeel is dat beide dames regelmatig ruzie maken over de route maar daar zijn we ondertussen al aan gewend.

Essie72
07-12-10, 19:43
Weet iemand tot hoe laat de autoverhuurbedrijven open zijn 's avonds? We willen een auto huren bij Alamo, maar landen vrij laat in de avond.

knaapje
07-12-10, 19:49
Dat hangt van de locatie af.
Op de site van Alamo.com of Alamo.nl kan je per locatie het adres en de openingstijden vinden.

Knaapje

Njit
07-12-10, 20:28
Op het vliegveld 24/7. Daarbuiten moet je inderdaad op de site kijken voor de openingstijden.

1250
08-12-10, 08:18
@Njit Niet helemaal waar... Ik was laatst op PDX (Portland, Oregon) en daar was het Car Rental Center (iig de balie van Alamo) open van 4:00 's ochtends tot 1:00 's nachts... dus niet de hele nacht door.. ;-).

Teleton
08-12-10, 08:42
@Njit Niet helemaal waar... Ik was laatst op PDX (Portland, Oregon) ....... Gelukkig gaat Essie, wier vraag Njit beantwoordt, niet naar Portland maar naar Orlando;-).

Essie72
08-12-10, 11:25
We zitten namelijk in dubio of we na de landing op Orlando de auto direct zullen halen en op zoek gaan naar onze villa, of dat we overnachten op het vliegveld en 's morgens de auto halen en doorrijden. Eerste keer, dus onbekend met rijden en de weg daar. Is het slim om in het donker de weg te gaan zoeken, sleutel te gaan halen etc... Misschien iemand hier ervaring mee?

Maar goed, in ieder geval weten we wel dat we de auto kunnen halen. Idd 24 uur open.

Ta2 Gerrit
08-12-10, 11:46
Duizenden gingen jullie voor, en een enkeling neemt de eerste nacht een hotel op het vliegveld.
M.i. kun je net zo goed direct naar "je stekkie" gaan, desnoods met een meegehuurde of meegebrachte GPS.

De wegen zijn breed, bewegwijzering uitstekend, de rijstijl is relaxed, en zowel de villa's als de sleuteladressen (als je die al nodig hebt, je hebt al heel veel villa's met codes of sleutelboxjes met codes) zijn i.h.a. niet moeilijk te vinden.

Natuurlijk wel even een stop maken bij een van de vele "24 hrs./late open" supemarkten voor de eerste levensbehoeften (bier en brood :lol:) in de villa.

[verwijderd]
08-12-10, 12:47
Als je laat aankomt en je bent er voor de eerste keer zou ik zeker zorgen voor een goede kaart met de route waar je naar toe moet rijden, desnoods even via googlemaps o.i.d. uitprinten of zorgen dat je een navigatie mee hebt.

Dit zorgt in ieder geval dat je een stuk ontspannender daar rijd.

En zoals hierboven al gezegd de wegen zijn erg ruim opgezet. En wij rijden zelf ook altijd meteen naar ons hotel, villa of condo toe zodat we ons meteen kunnen settelen.

Ebelix
08-12-10, 13:34
Als ik ergens voor het eerst kom zorg ik altijd dat ik de route aandachtig heb bestuurd op kaarten. Daarnaast kijk ik ook altijd op Google earth hoe de route loopt en wat eventuele bijzonderheden er langs de weg(winkelcentra, hoge gebouwen, etc.) staan om met te kunnen orienteren.

JariLitmanen
08-12-10, 19:27
Wij willen in mei voor 9 dgn een Ford Mustang huren in Miami.
Heb reeds gelezen dat dit het beste via Hertz kan, echter kan ik hem op de site van Hertz niet vinden om te huren.
Weet iemand een andere manier of verhuur maatschappij?

Riverwood
08-12-10, 21:28
Staat gewoon op de website onder FUN cars.

Volgens mij is Hertz de enige waar je deze kan huren.

Groetjes Henke.

JariLitmanen
08-12-10, 21:44
Had ik ook gezien Henke, maar als ik hem wil reserveren kan ik hem niet kiezen, ik zie wel Sebring or Mustang Convertible. Vinden we ook goed, maar dan wel de Mustang convertible.
Het liefst willen we de coupe.

vg
Menno

JariLitmanen
09-12-10, 15:33
Heb inmiddels contact gezocht met Hertz, zie hier het antwoord.

Bedankt voor uw e-mail.Hieronder vindt u ons antwoord op uw vraag.

De specifieke klasse waar de Mustang in zat is niet meer beschikbaar voor
het nieuwe seizoen .
Eventueel kunt u wel de gewone convertible klasse selecteren en dan is een
30 % kans dat dit een Mustang wordt ,maar het kan ook een Chrysler Sebring
of iets anders gelijkwaardigs worden .

Iemand andere suggesties waar ik een Mustang kan huren?

knaapje
09-12-10, 15:46
Misschien kunnen ze je hier verder helpen:

http://www.midfloridamustangclub.com/

Knaapje

elpedro
17-12-10, 09:39
Getracht mijn vraag en antwoord te zoeken binnen dit forum maar ik heb er over heen gelezen of het wordt niet beschreven.
Mijn vraag is als volgt:
Ik heb vorige week via www.autoreisen.de een Midsize SUV geboekt bij Alamo voor de periode april/mei 2011.
Nu wil ik ook gebruik gaan maken van zo'n 'dollar express vip' optie zodat ik niet bij aankomt in de rij behoef te staan (http://www.dollar.com/Express/MainNonMember.aspx).
Geldt deze vip-optie dan ook als je geboekt hebt bij Alamo en hebben die dan ook zo'n aparte balie waar je gebruik kunt maken van deze vip-optie van dollar-express?

Don Fernando
17-12-10, 10:28
Wij willen in mei voor 9 dgn een Ford Mustang huren in Miami.
Heb reeds gelezen dat dit het beste via Hertz kan, echter kan ik hem op de site van Hertz niet vinden om te huren.
Weet iemand een andere manier of verhuur maatschappij?


Staat gewoon op de website onder FUN cars.

Volgens mij is Hertz de enige waar je deze kan huren.

Groetjes Henke.

Ik had bij Alamo in Orlando een gewone convertible besteld, maar kreeg een mustang mee, zonder bijbetaling. Hertz is dus niet de enige met Mustangs in het assortiment.

Michael66
17-12-10, 10:33
Klopt, niet de enige die ze in het assortiment heeft. Wel de enige die ze als zodanig verhuurt. Dus met de garantie dat je ook echt een mustang meekrijgt.

Zoals je al aangeeft was het in jouw geval eigenlijk gewoon puur mazzel (...) dat je een mustang meekreeg, het had zomaar eender elke andere converible kunnen zijn die binnen de klasse-specs valt.

Ta2 Gerrit
17-12-10, 10:43
Getracht mijn vraag en antwoord te zoeken binnen dit forum maar ik heb er over heen gelezen of het wordt niet beschreven.
Mijn vraag is als volgt:
Ik heb vorige week via www.autoreisen.de (http://www.autoreisen.de) een Midsize SUV geboekt bij Alamo voor de periode april/mei 2011.
Nu wil ik ook gebruik gaan maken van zo'n 'dollar express vip' optie zodat ik niet bij aankomt in de rij behoef te staan (http://www.dollar.com/Express/MainNonMember.aspx).
Geldt deze vip-optie dan ook als je geboekt hebt bij Alamo en hebben die dan ook zo'n aparte balie waar je gebruik kunt maken van deze vip-optie van dollar-express?

De Dollar Expess geldt zeker niet bij Alamo, dat lijkt me logisch.
Je ruilt een kado van V&D ook niet bij de Hema, toch :lol:

Alamo heeft wel Quicksilver, iets vergelijkbaars, maar die kun je niet gebruiken als je de auto via "derden" huurt, zoals jullie nu gedaan hebben.

lynda
21-12-10, 21:15
wij hebben ook een full size SUV geboekt, via Economic Car Rentals, en we moeten zijn bij Alamo balie om deze op te halen. Op de site stond erbij dat het een Jeep Liberty of een Equinox zal zijn.
knaapje, ik las dat jij ook een Equinox had en uiteindelijk een andere meekreeg in Jacksonville via Alamo. Was je tevreden over die auto en was het goed verlopen bij de balie?

knaapje
21-12-10, 22:04
Bij de balie verliep het uitstekend!
Ik was de enige en laatste klant dus mijn papieren en sleutels lagen al in een enveloppe klaar.Ik kreeg een 7 pers. Ford met een SUV-achtige auto , maar met 2 wieldrive.
Zie: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?p=106878#post106878
en een foto: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?p=110288#post110288
de zilveren, de zwarte is van 2008. Trouwens ook Equinox/USAreisen/Alamo geboekt en deze gekregen.
De Ford was een giga auto, zeker als je zoals ik alleen reist.

Trouwens op de kleinere luchthavens Pensacola, Jacksonville,Phoenix altijd vlot geholpen.
Dit jaar op Orlando/Dollar trouwens ook goed geholpen. Alleen liep het met het contract en de afrekening fout.

Knaapje

lynda
21-12-10, 22:29
Ik hoop dat de Equinox voor ons klaarstaat, maar goed die Ford ziet er inderdaad ook niet verkeerd uit.
Ben benieuwd.
Nog even een andere vraag, is het mogelijk om via walmart.com iets te bestellen en dan op een vakantieadres te laten bezorgen, ook al verblijven we in een hotel?
Ik heb namelijk wat dingen die ik wil bestellen maar heb geen idee of dat goed verloopt.
Kan iemand me daarover iets meer vertellen?

debbus
21-12-10, 22:59
ik wil graag 2 autostoeltjes bestellen maar durf het eigenlijk niet, weet niet of het goed gaat

Ta2 Gerrit
21-12-10, 23:37
Wij hebben al een paar keer spullen bij walmart.com besteld en laten bezorgen op campings.
Tenten, luchtbedden, slaapzakken etc. verschillende jaren, verschillende campings, no problemo.

En het is altijd goed gegaan, maar altijd wel na aanvraag bij de desbetreffende camping of zij daar geen bezwaar tegen hadden. Die moeten het tenslotte aanpakken, toch.

knaapje
22-12-10, 11:33
Ik hoop dat de Equinox voor ons klaarstaat, maar goed die Ford ziet er inderdaad ook niet verkeerd uit.
Ben benieuwd.


Ach, dat is het zgn. onderbuikgevoel.
De Ford was een prima wagen en de Torrent, die ik het jaar daarvoor had (foto staat bij die van de Ford) was ook een prima auto.
Volgens de posting op de forums zou de Equinox inmiddels wel tot de fullsize behoren. In eerdere jaren was het een intermediate en de Torrent en Ford waren dat dan toen ook.

Knaapje

Teleton
22-12-10, 13:32
Op de site stond erbij dat het een Jeep Liberty of een Equinox zal zijn.
Ergens klopt hier iets niet: de Jeep Liberty is zeker geen auto uit de fullsize categorie.

Ta2 Gerrit
22-12-10, 14:03
Inderdaad, dat is dan eerder een Grand Cherokee. Liberty is meer mid-size SUV.
Equinox valt dezer dagen (althans in Oktober nog) onder de standard SUV.

Full-size SUV is de bijv. Dodge Dakota, Chevy Tahoe of Ford Expedition.

knaapje
22-12-10, 14:10
@ta2gerrit:
Ik lees in Lynda's bovenstaande posting :
...wij hebben ook een full size SUV geboekt, via Economic Car Rentals, en we moeten zijn bij Alamo (http://www.alamo.nl/directreserveren.asp?u=1211&land=USA&utm_source=affiliate&utm_medium=cps&utm_content=floridaforum&utm_campaign=1211) balie om deze op te halen. Op de site stond erbij dat het een Jeep Liberty of een Equinox zal zijn..............

Een fullsize en Equinox........

Knaapje

lynda
22-12-10, 15:33
Ik heb voor de zekerheid nog even op de site gekeken en er staat toch echt bij Full Size een afbeelding van een Jeep Liberty en dan de tekst:
JA3 SUV A/C - Automatichttp://www.floridaforum.nl/kategoriBild.aspx?k01=1076 http://www.floridaforum.nl/Bilder/best_01.png
Jeep Liberty, Chevrolet Equinox http://www.floridaforum.nl/bilder/passagerare.gif x 5 http://www.floridaforum.nl/bilder/bagage.gif x 1 http://www.floridaforum.nl/bilder/minibagage.gif x 2 http://www.floridaforum.nl/bilder/ac.gif http://www.floridaforum.nl/bilder/music.gif 5 Doors


ALL INCLUSIVE No excess and rate details (http://javascript<b></b>:popUp('IncludedPopup.aspx?l02tknkey=2316','sidax' )) USD 476 (http://javascript<b></b>:ShowContent('included'))

EUR 363 (http://javascript<b></b>:ShowContent('included')) for 13 days http://www.floridaforum.nl/bilder/select_01.gif (http://www.floridaforum.nl/SelectOptions.aspx?p20=3856&k01=1076)
JA3 SUV A/C - Automatic Jeep Liberty, Chevrolet Equinox

op de bevestiging die we per mail ontvangen hebben staat ook JA3 SUV A/C
Jeep Liberty, Chevrolet Equinox</B>
( or similar )SPECIFICATION:
5/0 Doors, Engine, Power steering, Automatic gear, Air Condition, Music, 5 Adult passengers, 0 Child passengers, 1 Large�suitcases�100�liters, 2 Small suitcases 50 liters,
Vehicle is supplied by the group. Model shown is an example of the group booked.


Dan behoren de Jeep Liberty en de Equinox tot dezelfde klasse bij deze maatschappij.We zien wel wat er klaarstaat voor ons bij de balie. 2 jaar geleden hadden we bij Dollar een Dodge, een midsize, en uiteindelijk kregen we een Chrysler 300. Dat was toen ook een prima auto. Deze keer willen we een wat grotere.

Bedankt voor het bericht over wallmart. Ik ga kijken of het in Key largo bezorgd kan worden voor ons, bestel ik het gewoon als we aankomen (4 dagen daarvoor). Ik heb het telefoonnummer van het hotel, bel ze gewoon vtv.

Ta2 Gerrit
22-12-10, 15:34
I rest my case :mrgreen:

http://img90.imageshack.us/img90/7113/economycarrental.jpg (http://img90.imageshack.us/i/economycarrental.jpg/)

Teleton
22-12-10, 17:41
Dan behoren de Jeep Liberty en de Equinox tot dezelfde klasse bij deze maatschappij.


Misschien is het toch handiger om gewoon de categorie-indeling van Alamo te hanteren. Per slot van rekening is dat de verhuurder.....
http://img339.imageshack.us/img339/1663/alamoautoparksuvse.jpg (http://img339.imageshack.us/i/alamoautoparksuvse.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Deze maatschappij is slechts een tussenpersoon, toch? usareisen had jarenlang de 'eigen' categorie Equinox: Alamo catagory IFAR! Sommige tussenpersonen bieden ook een Dodge Charger met twee deuren aan....#-o. Voor de vierdeurs rekenen ze dan een paar euro meer......Het blijft dus altijd oppassen!

http://img704.imageshack.us/img704/4254/dodgechargerm.jpg (http://img704.imageshack.us/i/dodgechargerm.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Bij http://www.economycarrentals.com hanteren ze de Alamo termen iig niet, alle modellen noemen ze SUV en de categorie wordt met een 'eigen' code aangegeven. De JA3 SUV A/C - Automatic is de laagste categorie en daar bedoelen ze m.i. echt de fullsize suv niet mee.

Op je Alamo contract staat straks SFAR (http://www.wereldcontact.nl/Reizen/C9/Canada/S9,404/Autohuur/D712/Alamo-autohuur.aspx#) als je full size suv hebt gehuurd. Heb je toch een midsize, dan vind je de code IFAR op je contract.

Een ding is zeker; als ik een full size suv gehuurd had, zou ik me niet met een Jeepje Liberty laten afschepen.

Ebelix
22-12-10, 18:19
Of we hebben het hier over een standard SUV waar tegenwoordig de equinox en de Jeep liberty invallen. In de midsize SUV klasse komen steeds kleinere modellen zoals bijvoorbeeld een Ford Escape, Saturn Vue of een Toyota Rav4

lynda
22-12-10, 19:58
Ik heb nog even op onze voucher gekeken maar er staat niets over IFAR of over SFAR, dat zal waarschijnlijk pas bij de balie van Alamo verteld worden.
Heeft iemand ervaring met Economic Car Rentals en dan met de klasse JA3?

sasja
26-12-10, 17:10
Wij hebben een auto gehuurd bij USCARHIRE / in Engeland.....de goedkoopste tot nu toe!!

mattrob
26-12-10, 17:18
Uscarhire is idd goedkoop, daar hebben wij voor deze vakantie ook weer gehuurd. Maar is zeker niet in zijn algemeenheid zo hoor; altijd blijven vergelijken. Met de gunstige koers van de pond kan je daar nu goedkoop huren, maar met name de dure klasse volgens mij. Voor onze aankomende trip eind februari 'gewoon' weer bij usareisen.de geboekt omdat zij op dat moment het goedkoopste waren voor de auto-klasse die ik wilde ;)

lynda
26-12-10, 20:31
ik ben benieuwd wat er morgen voor ons klaarstaat op de luchthaven. Laat het jullie weten als we terug zijn

sasja
27-12-10, 19:25
Ik heb bij USCARHIRE een 8 persoon VAN gehuurd
voor de prijs van 905 euro (all inkl.)

Bij USA reisen zou ik 1330 euro moeten betalen voor deze period, dat is toch een erg groot verschil.

Heb tussentijds ook voor de kleinere auto's een prijsvergelijk gedaan, en
USCARHIRE was toch altijd de goedkoopste.

Misschien hebben jullie er iets aan. ;)

[verwijderd]
27-12-10, 23:05
Vreemd genoeg kom ik er toch echt niet goedkoper uit voor een midzise SUV, ik kan beter boeken via Dollar.de voor bijna 3 weken autohuur.

trails
31-12-10, 07:29
Ook wij hebben dit jaar een 7-seater van gehuurd via uscarhire.co.uk. We waren zeer tevreden over de service en de prijs en boeken voor de volgende reis de van weer bij deze maatschappij.

mattrob
31-12-10, 09:37
Vreemd genoeg kom ik er toch echt niet goedkoper uit voor een midzise SUV, ik kan beter boeken via Dollar.de voor bijna 3 weken autohuur.

Zie mijn eerdere reactie, niet heel vreemd dus. Het ligt echt aan welk model en in welke periode. Bij mij was uscarhire niet goedkoper voor Midsize SUV in februari a.s., dus geboekt bij usasreisen. Voor afgelopen vakantie (rij nu terug van Brussel Airport naar huis, snik ...:roll:) een 7pers SUV en daar was uscarhire echt goedkoopste (net als in zomervakantie voor 7pers SUV).

Dus, nogmaals, altijd blijven vergelijken ;-)

Sunshine State
31-12-10, 17:05
in februari a.s., dus geboekt bij usasreisen. Voor afgelopen vakantie (rij nu terug van Brussel Airport naar huis, snik ...:roll:) een 7pers SUV en daar was uscarhire echt goedkoopste (net als in zomervakantie voor 7pers SUV).

Dus, nogmaals, altijd blijven vergelijken ;-)

Ehm.... je hebt niet geboekt bij UsCarhire Robert Jan [-X
Hoewel het er wel heel veel op lijkt. ;-)

Teleton
31-12-10, 17:10
Hoewel het er wel heel veel op lijkt. ;-) want.....?

Chicco68
31-12-10, 17:13
Misschien ten overvloede, maar "speel" ook een beetje met de tijd wanneer je de auto pakt en weer gaat inleveren.
Ook dan zit er verschil in de prijs merk ik..... :-s

Teleton
31-12-10, 17:18
Misschien ten overvloede, maar "speel" ook een beetje met de tijd wanneer je de auto pakt en weer gaat inleveren.


Echt waar? Ik vergelijk ook regelmatig op diverse sites en wijzig ook de ophaaltijd. Maar heb nog nooit gemerkt dat er dan prijsverschil ontstaat.

Maar misschien dat dit op de Uk sites wel het geval is, die heb ik tot nu, altijd genegeerd. Misschien toch interessant, dus vandaar mijn nieuwsgierigheid naar de juiste naam van de broker waar Mattrob volgens Rick heeft geboekt........;)

Michael66
31-12-10, 17:24
Iemand zin om een beetje te "spelen"? Ik zoek nog de gunstigste aanbieder voor aan midsize suv periode 1 juli t/m 24 juli (misschien 23 juli, als we een hotel heel dicht bij de airport in Miami nemen). Ophalen en inleveren in / bij Miami Int. Airport. Alle verzekeringen, volle tank.

Zo, ik ga aan de kaasfondue.

Groeties.

Teleton
31-12-10, 17:49
Alle verzekeringen, volle tank.

Bijgaande offerte voldoet aan deze criteria. Maar als ik me goed herinner van vorige verslagen, rijden jullie toch beiden? Dan ligt de zaak helaas anders, deze offerte is uitsluitend voor 1 chauffeur......

Ter plekke een chauffeur bijboeken maakt dit tarief onaantrekkelijk. Niet doen, dan kan je echt beter een alternatief zoeken.

Offerte is van Alamo.de met speciale kortingscode (condities en code alleen op verzoek en niet openbaar op forum....:-$) Verzoekjes worden in 2011 beantwoord! De soep is warm, de oliebollen sputteren in het vet en de kurken staan hier op knallen.. dus ik haak ook zo af!

http://img338.imageshack.us/img338/2359/aaalamow.jpg (http://img338.imageshack.us/i/aaalamow.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Michael66
31-12-10, 18:10
Vorige keer werd ik ziek en heeft Chantal inderdaad veel gereden. En we gaan er inderdaad van uit dat we in 2011 ook allebei gaan rijden. Sorry, dat komt er dus bij.

Dus: Miami-Miami, 1-24 juli, midsize SUV, uitgebreid pakket extra's en verzekeringen, volle tank, onbeperkte kilometers en mijlen, extra bestuurder(s). We zijn allebei 40+ dus geen underage-pakket.

Sunshine State
31-12-10, 18:23
Misschien toch interessant, dus vandaar mijn nieuwsgierigheid naar de juiste naam van de broker waar Mattrob volgens Rick heeft geboekt........;)

Dag Ton,

Het zou ... http://www.carhireagency.com/ moeten zijn.
Ik weet het zeker ... denk ik :-k

mattrob
31-12-10, 19:32
Damn, excuses ... Rick heeft helemaal gelijk :oops: ...

hrjhaan
31-12-10, 20:07
Misschien ten overvloede, maar "speel" ook een beetje met de tijd wanneer je de auto pakt en weer gaat inleveren.
Ook dan zit er verschil in de prijs merk ik..... :-s

Als je de auto later gaat inleveren dan dat je de auto hebt opgehaald wordt er een dag extra in rekening gebracht. Waarschijnlijk zit daar het verschil in prijs. Wij hebben er afgelopen zomer bewust voor gekozen om een uurtje eerder naar het vliegveld te gaan om zo een dag extra autohuur te besparen.

Njit
31-12-10, 23:50
Lijkt me nogal logisch en 'common knowledge'. Je huurt per 24 uur. Huur je langer dan betaal je een dag extra..

Michael66
31-12-10, 23:53
Denk eerder dat er misschien een verschil is door de ophaaltijd. Misschien dat verhuurders blij zijn als je buiten de spits-tijden aan de balie komt. Dat geeft wat minder druk op het hele logistieke proces.

Chicco68
01-01-11, 12:47
Dat is het inderdaad Michael. Het eerder-inleveren-dan-ophalen is mij uiteraard bekend.
Merkte gewoon als je bijv. om 18 uur de auto ging halen in plaats van 16 uur dat dit een paar Euro's scheelde.....
Moet natuurlijk wel uitkomen qua tijdstip..... Ik blijf geen 3 uur wachten na aankomst bij Alamo zodat ik mijn auto een paar Euro's goedkoper krijg ;)

JKG
02-01-11, 17:02
Zit even alvast te kijken voor een fullsize auto incl. volle tank, maar zit wat te kijken naar eautohuur en sunnycars. Sunnycars is 250 euro duurder, maar dan heb je wel een verzekering voor ruit-, band- en bodemschade.
Dan is er nog USAreisen, en die was nog wel weer een stuk goedkoper (185 eur) dan Sunnycars en die heeft ook die verzekeringen... misschien maar eens wat topics doorlezen over Usareisen. :mrgreen:

cloggie68
02-01-11, 19:29
Heb je ook al bij dollar.de gekeken? Wij hebben tot nu toe bij USA Reisen geboekt maar voor dit jaar bij dollar.de, was toch nog voordeliger!

[verwijderd]
02-01-11, 19:44
Wij hebben dit jaar ook bij Dollar.de geboekt i.p.v. USAreisen.de ook omdat het goedkoper was.

Tja het blijft toch een kwestie van de site bezoeken en de prijzen vergelijken, verder kwam Teleton nog met Alamo.de met goede prijzen als je geen tweede bestuurder wil.

JKG
02-01-11, 21:00
Zal ook wel even bij Dollar.de kijken. 2e bestuurder is wel noodzakelijk, daarnaast volle tank en natuurlijk die verzekering van ruit, banden + onderkant auto. Alleen dan niet voor de prijs die Sunny Cars er voor rekent. :mrgreen:


edit; bij Dollar.de begrijp ik dat als je bijv. het platinum pakket neemt (en dat is dan zo'n beetje het hoogste te krijgen), dan heb je nog geen verzekering tegen ruit/band/dak/onderkant-schade.


edit2; Sunny Cars gemaild met vraag of ze wat aan de prijs konden doen ivm prijsverschil van 145 euro met UsaReisen. Kreeg een offerte met 25 euro korting, zat wel 8 euro onder de totaalprijs van USAReisen (725 eur), maar dan wel excl. een tank benzine. Dus wie houd wie nou voor de gek? Ik heb nog gevraagd om een uitleg om het prijsverschil te kunnen rechtvaardigen, maar kreeg een standaard mail terug betreffende de offerte. Jammer, die honderden euro's gaan dus richting de oosterburen ipv te genieten van de 3% korting. :mrgreen:


edit3; Nog een persoonlijke reactie van Sunny Cars gekregen. Men stelt dat ze 24u bereikbaar zijn (en dat zijn eautohuur en usareisen inderdaad niet), en dat een tank brandstof als extra optiepakket niet nodig is, daar zelf een tank betalen is goedkoper (en extra bestuurder is gratis in Cali). Maar wat vragen ze op een vliegveld wel niet, neem aan dat het ook zo 4 dollar per gallon is. Daarnaast heeft Sunny Cars een WA-verzekering van 7,5 miljoen Euro ipv de gebruikelijke 1 miljoen Euro.

Dus het enige verschil wat ik zo kan zien is 6,5 miljoen euro meer in geval van een ongeluk, waarvan de kans altijd bestaat, maar dan nog wel de vraag is of je over die 1 miljoen heen gaat. Ik ga in elk geval nog even lekker goed rondzoeken, voorwaarden lezen en dan binnenkort een beslissing maken. Daarnaast is de vraag of je echt die schade aan bodem/dak/banden/ruiten natuurlijk nodig hebt, als je dat niet wilt zit je bij eautohuur helemaal goedkoop, dan betaal ik 588 euro incl. brandstof... maarja, als in Yosemite een beer je auto in wil vanwege voedsel.... :mrgreen:

Toch leuk dat Sunny Cars nog even persoonlijk een emailtje stuurde, en in het verleden dus ook wel eens 1 of 2x een auto bij ze gehuurd en er verder wel tevreden over.

moonlight91
04-01-11, 12:56
ben aan het kijken voor een huurwagen voor komende vakantie
de ford escape is bij alamo.de iets duurder dan bij dollar.de
nu vraag ik me af welk pakket er bij dollar overeen komt met het full incl.
van alamo

zit dollar ook op level 1 in mco, vlakbij alamo (dacht het wel)

en voor de glazenbol experts..... is het verstandiger om op goede vrijdag
bij aankomst s`avonds de auto op tehalen, of na een overnachting in het hyatt s`morgens op eerste pasen?

Ta2 Gerrit
04-01-11, 13:07
Het enige wat ik over de pakketten kan zeggen is dat het Platinum pakket van Dollar nagenoeg hetzelfde is als het Gold pakket van Alamo.
Dollar zit inderdaad in dezelfde parkeergarage als Alamo.

Persoonlijk zou ik direct bij aankomst de auto halen, wat voor dag het ook is. Eerste Paasdag is overigens op Zondag (behalve in Australië :-)), dus dan zou je 2 nachten in het Hyatt moeten ;-).
Gewoon direct ophalen en naar je "eigen" accomodatie afreizen, maar dat is mijn mening.