PDA

Bekijk Volledige Versie : Openbaar vervoer van/naar/binnen WDW



bereke
22-03-05, 14:18
Weet er iemand of de gratis shuttles naar de parken een goede vorm van vervoer is want via Amerikaanse sites hebben we hier al slechte reacties van gelezen. We zouden dit graag eens weten van iemand dichter bij huis dan van Amerika. We hebben gereserveerd voor de zomer en wij huren geen auto. :D

Eric
22-03-05, 15:16
Het hangt helemaal van het hotel waar je zit, en de afstand vanaf WDW af.
Sommige hotels hebben een eigen shuttlebusje, maar de meeste hotels liggen aan een soort route voor een shuttlebus die meerdere hotels bedient.
Verder is het bijna altijd zo, dat de shuttle heen alleen bv. op 2 vaste tijden in de ochtend heen, en een keer of 3 in de middag terug gaat.
Al met al betekend het, dat je je erg aan een vast schema moet houden, en vaak minimaal een uur heen en een uur terg bezig bent.
Ook moet je je realiseren, dat je nergens anders heen kan, openbaar vervoer is er niet of nauwlijks.
Het komt er echt op neer, dat je met een auto twee keer zoveel kan doen als zonder.
Kun je om een of andere reden echt geen auto huren heb ik wel een paar tips.
Boek een hotel op International Drive, daar kun je tenminste lopend sávonds naar een restaurant.
Vraag van te voren (e-mail) goed aan het hotel wat voor shuttle ze aanbieden.
Ben je voornamelijk geinteresseerd in Disney, overweeg een hotel van Disney zelf, de meerkosten verdien je weer teug omdat je veel mobieler bent. (Disney's eigen shuttleservice is wel goed!)
Succes, Eric

disneyfanfamily
11-08-05, 12:19
Is het slim om in een Disney hotel te zitten i.v.m. openbaar vervoer. we huren geen auto :?:

Njit
11-08-05, 13:10
Vanuit Disney gaan frequent Shuttles naar de parken. Buiten de parken ben je afhankelijk van de Shuttle die het hotel eventueel aanbied. Er gaan ook wel bussen in Orlando maar dat kost je wel veel tijd.

Michael66
11-08-05, 22:41
We zijn hier om je te helpen in het doolhof van info op dit forum.

Er zijn meerdere Disney-resorts die met de monorail verbonden zijn met de parken, anderen hebben regelmatige bus- en bootverbindingen. Dat zijn echt de beste verbinding met de Disney-parken. Als je ook nog andere dingen wilt doen zonder eigen auto ben je behoorlijk veel kwijt om daar te komen, met de taxi.
Ook heb je in de Disney-resorts het "nadeel" dat je ver van de winkels afzit. Voor je dagelijkse ontbijt en ander eten ben je van het (zeer dure) Disney afhankelijk. Da's dus een keuze die je maakt. De besparing van geen auto nemen ben je zo kwijt aan de Disney-kosten. Als je geen keuze hebt door bijv. geen rijbewijs lijkt mij de keuze van een hotel binnen of buiten disney erg moeilijk. Uit ervaring van anderen heb ik begrepen dat zij erg veel leuke dingen in Orlando/Kissimmee hebben gemist. En erg hoge kosten hebben gehad aan vervoer. Vanaf International Drive valt het vaak meer mee dan vanuit Kissimmee. Specifieke voorbeelden kan ik je daarbij niet geven, wel de tip om te informeren wat de mogelijkheden zijn bij de diverse hotels.

SpaceAce
11-08-05, 23:17
Verder kan ik je melden dat openbaar vervoer in Orlando géén optie is (geen goede aansluitingen en te vaak overstappen). Wél hebben veel hotels buiten de Disneyhotels gratis shuttlediensten. Dit kan een uitkomst zijn (goedkoop in een hotel buiten Disney en nog gratis vervoer ook), alleen ben je dan wel aan tijden gebonden en dat vonden wij erg jammer.

Zo konden wij dus niet echt gaan 'stappen' in Downtown Disney, omdat onze laatste shuttledienstbus om 22.00 uur vanaf het parkeerterrein bij Epcot ging. En aangezien het ook nog eens een gedoe was om vanaf een Disneypark naar Downtown Disney te gaan (je moet namelijk eerst naar een Disneyhotel met de bus van Disney en vanuit daar kun je weer overstappen op de bus naar Downtown Disney).

Een heel gedoe, maar wel een goedkope uitkomst. Een Disneyhotel of een auto is een betere optie, maar wel een stukje duurder.

Het is dus maar waar je de prioriteit aan geeft.

Michael66
11-08-05, 23:24
Inderdaad, ben het helemaal met je eens.

De besparing van géén auto willen nemen (of kunnen nemen) ben je dan gauw kwijt aan de hoge taxikosten als je buiten de vastgestelde tijden naar een locatie wilt, of ergens heen wilt waar geen stantdaard-busdienst heengaat. Vooral uitgaan in de avonduren kan nogal eens heel erg duur uitvallen. Jammer voor Florida-gangers die niet de keuze hebben (geen rijbewijs). Of weet iemand anders nog een goedkope(re) oplossing?

NB: Voor touristen is het door de criminaliteit helaas geen optie om "solidair" te zijn met andere touristen en ze een lift te geven. Hoe jammer ik dat ook vind, ik denk dat het gewoon niet verstandig is om tijdens je vakantie het risico waard is om onbekenden in je auto te laten meerijden. Call me a coward ...!

Dennan
22-08-05, 15:48
Afgelopen Kerst hebben wij 5 dagen in Wilderness Lodge gezeten, en we hebben de auto niet gebruikt.
Het vervoer van Disney is zeer goed te doen, en de kinderen (3 jaar) vonden het ook nog leuk.

Bij ons gingen de bussen trouwens tot ongeveer 23:00 van Downtown Disney.

Angelina
23-08-05, 13:16
Wij zitten in oktober 14 dagen in een disneyresort.
Nu willen we in die tijd ook wel graag Universal en/of Seaworld bezoeken, maarja het vervoer he?

Kunnen we beter voor 2 of 3 dagen een auto huren of is het met de taxi handiger?

We hebben nog nooit een auto gehuurd in het buitenland dus dit is wel helemaal nieuw voor ons.
Bovendien, waar kunnen we dat dan doen?
Is er in disney dan ook een autoverhuurbedrijf? (zal wel niet want ze willen de gasten natuurlijk in disney houden lijkt me)

En als jullie zeggen: huur een auto.......... is het dan wel voor ons te doen om zelf naar die parken te rijden? Moet je zeker wel een soort routeplanner uitdraaien?

Wat raden jullie aan?

FrankS
23-08-05, 13:34
Op het terrein van WDW zijn 2 autoverhuur-lokaties. Beiden zijn gecombineerd Alamo/National (dit zijn zusterbedrijven). De grootste van de 2 is op het Car Care Center, dat is vlak bij de ingang van Magic Kingdom. Dit is echter niet vanuit MK te belopen, maar als je een dag tevoren belt (via de frontdesk van je hotel bijvoorbeeld) dan komen ze je op afgesproken tijd met een shuttle ophalen bij je hotel. Een kleinere lokatie is in Disney-Dolphin. Daarvoor kun je vanuit elk park een bus pakken, of je neemt de boot vanuit MGM of Epcot. Als je in Epcot bent kun je ook naar Dolphinlopen, via de International Gateway (vlak bij Engeland).

Wij huren altijd bij Alamo en reserveren dan tevoren via www.alamo.nl; dat blijkt voor het type auto dat wij huren (Suv) goedkoper dan bijvoorbeeld via www.Exit-reizen.nl. Echter, voor een ander type auto kan het zinvol zijn om ook de andere reissites te checken.

De route naar Universal of Seaworld is erg eenvoudig. Je krijgt bij het huren van de auto ook altijd een summier kaartje, maar dat volstaat al.

Je kunt Universal en Seaworld met een taxi doen, maar dan is huren denk ik goedkoper. Je kunt ook een Mears-shuttle reserveren en dan betaal je ca. $11 per persoon voor een retourtje Universal of Seaworld.

mapsit
23-08-05, 13:34
Je zit alle 14 dagen in het zelfde hotel?
Kijk even of er transver is vanaf het hotel naar de diverse locaties waar je heen wilt.
Een auto huren voor een paar dagen kan natuurlijk ook. Je hebt hiervoor verschillende aanbieders. Wil je alleen in orlando blijven? Indien je verder weg wilt is een auto huren aan te raden. Niet zo moeilijk.

Ps.
Over dit onderwerp is meer gediscuseerd, zoek eens via de zoekfunctie van het forum...

Eric
23-08-05, 13:43
Het voordeel van een huurauto is natuurlijk ook dat je eens naar een restaurant buiten het park kan (veel goedkoper) en dat je ook nog eens kan shoppen.
Is het geen iedee, om een auto voor bv. een week te huren?
Dt kan al voor onder de 150 euro, dwz. een week kost net zoveel als 4 dagen !! , en dan kun je die week alle di9ngen doen die buiten Disney erg leuk zijn.
Een auto huren in Amerika gaat ongeveer zo als een brood kopen bij de bakker thuis: je hoeft alleen de soort uit te kiezen, en de rest gaat vanzelf.
Autorijden in Amerika is supergemakkelijk, even de route opzoeken op de kaart, wegnummer + windrichting onthouden, en de rest staat op de borden.
Succes: Eric

Njit
23-08-05, 14:22
We hebben nog nooit een auto gehuurd in het buitenland dus dit is wel helemaal nieuw voor ons.
Bovendien, waar kunnen we dat dan doen?
Is er in disney dan ook een autoverhuurbedrijf? (zal wel niet want ze willen de gasten natuurlijk in disney houden lijkt me)

Je kunt je auto hier in Nederland al vast huren (bijvoorbeeld bij Exit Reizen). Je weet dan zeker dat je goed zit met de verzekeringen (neem minstens All-Inclusive). Je kunt dan als Pickup-Location iets in de buurt van Disneyworld opgeven.

Bijvoorbeeld voor Alamo: http://www.alamo.com/searchStations.do en dan als plaats Orlando opgeven.



En als jullie zeggen: huur een auto.......... is het dan wel voor ons te doen om zelf naar die parken te rijden? Moet je zeker wel een soort routeplanner uitdraaien?

Orlando is geheel gericht op touristen. Overal staan grote borden met de bekende parken.

Angelina
23-08-05, 16:15
Dat klinkt allemaal goed moet ik zeggen.
Maar ik moet dus hier van tevoren al een auto reserveren?
Of kunnen we dat van het moment daar zelf af laten hangen?
(stel dat we geen zin hebben of wat dan ook)

FrankS
23-08-05, 16:16
Je kunt gewoon binnenlopen en kijken wat ze te huur hebben en tegen welke prijs. Als je echter zeker wil zijn van een bepaald type auto, dan kun je beter vantevoren je reservering vastleggen. Je krijgt dan per email (of reguliere post als je daarvoor kiest) een voucher toegestuurd die je kunt uitprinten.

Let bij Alamo op de verzekeringen: als je het Alamo Gold-pakket hebt dan ben je ruim verzekerd en loop je geen risico. Daar zit ook een extra bestuurder bij en een tank benzine.

Angelina
23-08-05, 16:18
Aha, ik denk dat dat voor ons beter is, gewoon daar boeken.
We hebben nl ook niet een vaste planning (is ook wat lastig met de kids)
dus binnenlopen zal dan geen probleem zijn.
We hoeven nl niet een bepaald type denk ik
(maar misschien denkt mijn man daar anders over lolllllll)

Njit
23-08-05, 16:19
Dat klinkt allemaal goed moet ik zeggen.
Maar ik moet dus hier van tevoren al een auto reserveren?
Of kunnen we dat van het moment daar zelf af laten hangen?
(stel dat we geen zin hebben of wat dan ook)

Dat kan daar ook. Waar je rekening mee moet houden is dat de standaard verzekeringen erg summier zijn. Verzeker je wel goed daar want als je een keer wat gebeurd ben je wel de pineut.
Als je het hier regelt ben je vaak goedkoper uit en weet je dat het goed zit.

Misschien dat iemand anders kan vertellen welke verzekeringen je ZEKER moet nemen bij het Amerikaanse verhuurbedrijf ?

Angelina
23-08-05, 16:21
T wordt sowieso nog krap denk, die 13 dagen hahahaha
Je tijd voor de disneyparken heb je wel nodig met twee kinderen.
Alhoewel ik deze keer ook graag wat andere dingen ook wil zien.
Zeker de wallmart bijvoorbeeld :wink:
Heb ook nog zitten genieten van de site van discovery cove over zwemmen met de dolfijnen............poeiiiiiiiiii wel gaaf hoor
Maar wel prijzig
We zien wel

FrankS
23-08-05, 16:22
Aha, ik denk dat dat voor ons beter is, gewoon daar boeken.
We hebben nl ook niet een vaste planning (is ook wat lastig met de kids)
dus binnenlopen zal dan geen probleem zijn.
We hoeven nl niet een bepaald type denk ik
(maar misschien denkt mijn man daar anders over lolllllll)

Zorg dat je een geldig rijbewijs hebt en een credit card.

Angelina
23-08-05, 16:23
Das allebei geen probleem.
En meneer Visa moet toch al verplicht met ons mee.............hij moet een boel voorschieten nl lollll

Ebelix
23-08-05, 17:54
Je kan kiezen uit de volgende opties:

Fully Inclusive is inclusief ongelimiteerd aantal kilometers, CDW, Extended Protection, locale belastingen en toeslagen en luchthavenbelasting.

Alamo Gold is inclusief ongelimiteerd aantal kilometers, CDW, Extended Protection, locale belastingen en toeslagen, luchthavenbelasting, een volle tank benzine en de toeslag voor maximaal drie extra bestuurders.

Als je 1 van deze pakketten neemt ben je voldoende verzekerd. Deze pakketten zijn alleen via Nederland te reserveren.

Ik raad aan om 2 dagen van te voren via www.alamo.nl een auto te reserveren en met het reserveringsnummer de auto op te gaan halen bij het verhuurstation.

Dit is ten alle tijden de goedkoopste optie. Als je ter plekke huurt loop je leeg aan alle aanvullende verzekeringen.

Angelina
23-08-05, 18:06
Ow, ja we willen natuurlijk wel goed verzekerd zijn als we zelf gaan rijden.
Is een taxi/busje nemen zo duur dan in vergelijking?

Daniel
23-08-05, 18:38
Dat is natuurlijk helemaal afhankelijk van hoe vaak je zo'n busje/taxi neemt en hoe lang je de auto huurt. Als je 15x met een taxi gaat voor $30 per keer en een auto huren kost $300 dan is een auto huren goedkoper. Vergeet niet dat een eigen huurauto je veel meer vrijheid biedt en je zal in een verloren uurtje misschien nog een tripje maken wat je anders niet zou doen.

Succes!

Daniel

Angelina
23-08-05, 18:48
Dat is zeker waar.....als je natuurlijk effe van het park af wilt ben je met een huurauto wat vrijer.

Ebelix
23-08-05, 19:32
Ik ben van mening dat je in Orlando en omgeving niet zonder auto kan. Ook als je op het Disney terrein zelf verblijft. Er is zoveel meer te zien en te doen dan alleen maar Disney.

Michael66
29-08-05, 21:56
Tussen de "grote" parken de de andere grote attracties zoals DownTown gaat het inderdaad meestal wel behoorlijk goed. Maar het kan ook wel behoorlijk druk zijn, waardoor je toch wel wat wachttijd oploopt. Dat kan in de hitte van de zomers in Florida toch wel eens vervelend zijn. Maar als je geen keuze hebt in vervoer ben je toch snel geneigd om dat op de koop toe te nemen. Je bent ten slotte toch maar even in FLorida!!

FrankS
03-09-05, 17:30
Vanaf Downtown Disney Marketplace vertrekken bussen naar de resorts tot 23.00 uur. Loop je echter een stukje door tot aan Pleasure Island, dan kun je tot 02.00 uur 's nachts een bus pakken.

Chanty
11-05-06, 11:59
Wat is de beste manier om van Disney naar Sea World te gaan? Ik dacht zelf aan een taxi, maar misschien is er iemand met een goede tip?

Gr Chantal

Njit
11-05-06, 13:00
Vanaf het Ticket and Transportation Center bij Disney kun je de Lynx bus nummer 50 naar Seaworld nemen. Zie hier het schema (je moet er dus bij Sea Harbour Drive uit): http://www.golynx.com/schedule.cfm?route=50

Kost je $3 voor een retourtje

chantal
13-05-06, 14:33
Hoi Chantal

Wij hebben vorig jaar gebruik gemaakt van de Mears shuttlebus service, deze kwam ons ophalen bij het hotel (all stars movie).... zat een knop op de telefoons in de centrale hal waarmee je gratis hun kon bellen en kon reserveren....... het kostte toen 13 dollar per persoon

Groetjes Chantal

Michael66
13-05-06, 23:28
het kostte toen 13 dollar per persoonWas dat per enkele reis???
Wij zouden dan met z'n drietjes $39 kwijt zijn.... da's meer dan ik voor de auto per dag betaal.

chantal
14-05-06, 10:14
nee was heen en terug....... trouwens wij hadden vorig jaar geluk en hebben maar voor 1 persoon hoeven betalen, de buschauffeur was een beetje in de bonen........ ik vind het ook best duur daarom hebben we dit jaar ook een auto gehuurd.

Groetjes Chantal

Els
28-06-06, 09:59
We zitten in een Disney hotel, het all star music, het is één van de goekopere hotels (we blijven zuinig nietwaar :D )
Nu las ik ergens dat je dan lang op een bus moet wachten, maar kun je dan ook met je auto naar de atracties rijden en hem dan daar laten staan?

Eric
28-06-06, 10:52
Het hangt er een beetje vanaf waar je heen wilt, uiteraard kun je overal met de auto naar toe, maar als je naar een van de pretparken (MK, AK, Epcot of MGM) wilt kun je beter de bus nemen. Dat scheelt je parkeergeld, en je hoeft niet met het parkeertreintje.
In tijd zal het niet veel uitmaken.
Eric

FrankS
28-06-06, 11:03
Volgens mij betaal je als gast van een Disney-resort geen parkeergeld. De bussen komen gemiddeld elke 20 minuten, maar de All-Star bussen zijn vaak gecombineerd voor Sports / Music & Movies. Als het wat drukker is dan is de kans op een zitplaats klein. Bovendien zijn de bus-stops van All Star bij de parken meestal achteraan in de rij, dus je moet ook het verst lopen. De bus naar Downtown Disney neemt een enorme omweg, waardoor je er met de bus 2x zo lang over doet als met de auto (dat is dus nog exclusief de wachttijd voor de bus).

Wij hebben jarenlang geen huurauto genomen en alles met de bus gedaan. Uiteraard kom je er dan ook en zelfs redelijk comfortabel, maar sinds enkele jaren huren wij toch altijd een auto en gaan daarmee naar de parken. Een auto geeft absoluut meer vrijheid (bijvoorbeeld een extra trip naar de supermarkt of shopping mall) en extra comfort, maar iedereen moet voor zichzelf afwegen of dat het geld waard is.

Chanty
28-06-06, 22:00
Ik vind het deze eerste keer Orlando wel een besparing die de moeite waard is, dan maar iets langer onderweg of een staanplaats ipv zitplaats. Kunnen we het geld weer ergens anders aan uitgeven. Wij nemen de bus naar Sea World en en taxi naar Florida Mall met zn 3en, is nog best te doen...

Maar misschien willen wij een volgende keer als die er komt (en ik ben er al bang voor na het lezen van het forum ;)) wel een huurauto.

Gr Chantal

FrankS
29-06-06, 10:49
Die taxi en bus voor 3 personen kost je toch ook ca. $90.
Ik heb even voor je opgezocht wat een week huurauto kost. Ik wet niet in welke periode je gaat, maar eind augustus kost een week voor een 2-drs economy (ophalen en brengen bij de alamo-balie in Disney-Dolphin) €159. Dat is dan wel inclusief Gold-pakket. (Alamo Gold is inclusief ongelimiteerd aantal kilometers, CDW, Extended Protection, locale belastingen en toeslagen, luchthavenbelasting, een volle tank benzine en de toeslag voor maximaal drie extra bestuurders). Je bespaart dus zeker wel, maar enorm groot is het bedrag nu ook niet.

Bovendien is de kans groot dat je een (gratis) upgrade krijgt als je een economy boekt, want die zijn vrijwel nooit beschikbaar.

Chanty
29-06-06, 16:18
Wij hebben minder uitgerekend, per persoon komt het op 25 euro.
De bus is maar 3 euro retour nl.

Ik vind het wel best zo, hoef niet perse te rijden daar. Geen gezeur met verzekering, tanken, mij erin verdiepen enz enz enz... ;)

Wij gaan trouwens in oktober.

Groetjes, Chantal

Njit
29-06-06, 16:26
Ik vind het wel best zo, hoef niet perse te rijden daar. Geen gezeur met verzekering, tanken, mij erin verdiepen enz enz enz... ;)

- Verzekering sluit je hier in NL af. Met het All-Inclusive of Gold pakket ben je daar helemaal klaar mee.
- Tanken gaat net als hier in nederland, alleen dan goedkoper :)

FrankS
29-06-06, 19:44
Wij hebben minder uitgerekend, per persoon komt het op 25 euro.
De bus is maar 3 euro retour nl.


Ik ging er vanuit dat je een shuttle zou boeken. De gewone bus kan ook, maar die stopt heeeeeel vaak.

Els
29-06-06, 22:02
Bedankt voor jullie antwoorden, wegens een pc storing wist ik niet meer waar alles stond. Wij hebben hier een fly-drive geboekt incl. gold pakket. De kosten vielen ons erg mee. Voor 14 dagen komt het op ongeveer 600 euro p.p.

Chanty
01-07-06, 11:29
Wij hebben minder uitgerekend, per persoon komt het op 25 euro.
De bus is maar 3 euro retour nl.


Ik ging er vanuit dat je een shuttle zou boeken. De gewone bus kan ook, maar die stopt heeeeeel vaak.

Ach, die ene dag dat we de bus buiten Disney nemen is vast wel overheen te komen ;) Ik ben het wel gewend, in LA neem ik ook altijd een OV kaart ipv autohuur. En soms zit het mee...en een andere keer zit het flink tegen. Bedankt voor je tips in ieder geval!

Gr Chantal

brittje24
14-02-08, 21:48
Hoi Allemaal,

In April gaan wij lekker weer, na 2 dagen new york, voor 10 dagen naar Orlando. De eerste 7 nachten verblijven wij op het disney resort en de laatste 3 nachten in het universal resort. Wij vinden het eigenlijk onnodig om een auto te huren voor de gehele periode gezien we gebruik kunnen maken van het disney/universal transportation system. Nu hebben we nog 1 vraagje...hoe komen we van disney bij universal??? Heeft iemand enig idee of dit met een soort shuttle busje kan (lijkt me niet want ze sturen je niet graag naar de concurrent...) of wat een taxi zou kosten, mogelijk een auto huren in disney en deze weer afdroppen in universal??

Graag hoor ik van jullie!
Have a 'magical' day,
Britt

Michael66
14-02-08, 22:57
Gewoon een taxi regelen bij Guest Services van het Disney-resort waar je zit. Probeer een Fixed-price te regelen van xx-dollar, volgens mij kan dat voor een stuk of 20-25 dollar

Ta2 Gerrit
15-02-08, 09:53
Hoi Allemaal,

In April gaan wij lekker weer, na 2 dagen new york, voor 10 dagen naar Orlando. De eerste 7 nachten verblijven wij op het disney resort en de laatste 3 nachten in het universal resort. Wij vinden het eigenlijk onnodig om een auto te huren voor de gehele periode gezien we gebruik kunnen maken van het disney/universal transportation system. Nu hebben we nog 1 vraagje...hoe komen we van disney bij universal??? Heeft iemand enig idee of dit met een soort shuttle busje kan (lijkt me niet want ze sturen je niet graag naar de concurrent...) of wat een taxi zou kosten, mogelijk een auto huren in disney en deze weer afdroppen in universal??

Graag hoor ik van jullie!
Have a 'magical' day,
Britt

Eigenlijk zeg je dat je wel een auto wil huren, maar niet constant.
Bedenk dan wel dat af en toe een auto huren vaak duurder is dan vooraf een auto vastleggen bij de bekende aanbieders voor een hele week.

Bijv. bij usareisen.de, rond de €160,- inclusief alle verzekeringen. Die heb ja na een paar taxi's al terugverdiend. En je bent wat mobieler i.v.m. shoppen en reizen tussen de Disneyparken, waar je als WDW resident volgens mij ook nog eens gratis parkeren hebt.

Njit
15-02-08, 10:13
En je bent wat mobieler i.v.m. shoppen en reizen tussen de Disneyparken, waar je als WDW resident volgens mij ook nog eens gratis parkeren hebt.

Q: Is parking available at the Theme Parks?
A: Yes, parking is available at the Disney Theme Parks for an additional fee. Once the parking fee is paid, this will allow you to park at all the Disney Theme Parks for that entire day. Disney Resort Guests receive complimentary parking at the Disney Theme Parks for the length of their resort stay, with valid resort identification.

Bij Universal (http://www.universalorlando.com/ht_vacation_better.html) zit er een watertaxi of Shuttle vanaf je hotel naar het park.

petrajessy
29-03-08, 13:13
Wij willen met de kids gaan eten in het whispering Canyon cafe. Vooral voor mijn oudste twee (10 en 12). Ze zullen het geweldig vinden als ik zo lees wat er allemaal kan gebeuren tijdens het nuttigen van de maaltijd. We verblijven in een villa en dus niet in het resort. Is het dan wel mogelijk?

Michael66
29-03-08, 13:47
No problemo! Alle restaurants staan open voor iedereen. Alleen zijn er een paar restaurants waar kleinere kids (<10) niet in mogen, zoals Victoria & Alberts in het Grand Floridian.

Let wel op dat als het druk is de bediening volgens Allears geen tijd heeft voor "grapjes". Misschien een idee om redelijk vroeg te gaan eten.

petrajessy
29-03-08, 13:52
Bedankt Michael! Zou tussen 5 en 6 goed zijn? En zou ik moeten reserveren dan? Ik vind het nogal een gedoe via de telefoon. ik heb nu twee dingen gereserveerd en moet iedere keer alles spellen in het engels.............pfffffffffffffffffffff dus liever niet nog eens reserveren....

Michael66
29-03-08, 14:05
Rond die tijd is het vaak minder druk in de restaurants. Geen idee of reserveren handig is. Afhankelijk van de periode ook. Als je zeker wilt zijn van een plekje ....

En je hoeft niet perse met je eigen naam te reserveren. Geef gewoon een naam op die makkelijk is voor Amerikanen, zoals Jessy Jones of zo. Wel de naam onthouden!! Anders sta je daar straks ....

Je kunt als je de dag dat je wilt gaan eten bijv. Animal Kingdom doen. Zodra je het park inkomt ga je naar de Guest Services balie en vraagt of er nog plek is en op welke tijd. Als er nog plaats is reserveren ze meteen voor je. En is er geen plaats meer, dan sta je in ieder geval niet met teleurgestelde kids voor het restaurant.

K'tje
03-04-08, 14:01
Hellow, wij verblijven van 7 mei tot en met 14 mei in het Pop Century Resort.

We hebben een huurauto, maar nu vroeg ik me af of het effectief vlugger gaat met de shuttlebusjes van het resort naar de parken te gaan, en het beter is dat we de auto enkel gebruiken om naar Universal en Seaworld en eventueel outlet malls te gaan?

Ik veronderstel dat er parking moet betaald worden bij de parken, maar is parkeren bij het Resort dan gratis? Anders loopt dat waarschijnlijk ook op, als die auto daar de helft van de tijd gewoon staat...

Graag jullie tips!

yohn
03-04-08, 14:22
shuttlebusjes, zeg maar gerust shuttlebussen
Mijn tip, auto laten staan bij Pop Century (het is gratis) en met de shuttlebus naar de Disneyparken gaan.

Njit
03-04-08, 14:37
WHICH GUESTS MAY PARK FREE OF CHARGE?

If you are staying at a Disney resort, at check-in, you'll be given a parking pass to put on your dashboard. This pass identifies you as a Disney resort guest, and helps you gain easier access to other Disney resorts as well as granting you free parking at the four major theme parks. Though not Disney-owned, guests of the Swan and Dolphin hotels also park without charge at the theme parks. Swan and Dolphin guests will not receive a parking pass. Instead, showing a room key to the Cast Member at the parking tollbooths will allow free parking.

WHICH GUESTS MUST PAY TO PARK?

Non-Disney resort guests, or those staying off Disney property (with the exception of the above-mentioned passholders and program members) will be charged to park a vehicle at the four major theme parks. Guests need only pay for parking once per day and can move from park to park that day without paying again. Show the parking receipt received at the first park to the Cast Member at the next park's tollbooths to enter the parking lot without paying an additional charge.

HOW MUCH DOES IT COST TO PARK AT THE DISNEY THEME PARKS?

As of September 1, 2007, the daily parking charges for various vehicles are:


Auto/Taxi/Limo/Shuttle/Motorcycle $11
Camper/Trailer $12
Bus/Tractor Trailer $15


en hier een lijstje van alle bussen vanaf de resorts: http://www.mouseplanet.com/dtp/wdwguide/5_Primer/wdw_transportation/overview.htm

breaker9240
03-04-08, 16:26
Trouwens, gaan de shuttlebussen ook naar de waterparken?

Njit
03-04-08, 16:33
Uiteraard. Je kunt alle Disney parken per bus of Monorail bereiken.

Chanti
02-03-09, 15:20
Zijn de taxi's erg duur of valt dat mee?

Wij gaan in December naar de AKL en dat is een van de meest 'alleen liggende' hotels. En laten we nou onze zinnen op restaurants (vaak met characters) in de andere resorts gezet hebben ;)

Een half uurtje extra klinkt te doen. Klopt het dat het reizen ongeveer tussen de 10 en 20 minuten ligt vanaf AKL naar de parken? (Met de bus dan)

FrankS
02-03-09, 15:24
Ik denk dat een taxi-rit vanuit AKL gemiddeld zo'n 17 dollar zal kosten, exclusief tip. Vanuit AKL naar AK is uiteraard vrij snel en goedkoper, naar Studios of Epcot ben je er in een minuut of 14, naar MK is het verst en daar doe je wel 20 minuten over. Reken ook nog op wat wachttijd (in de regel maximaal 20 minuten,maar meestal sneller) voordat de bus er is.

Tinkerbell
02-03-09, 15:41
Misschien kan deze link je helpen http://www.ourlaughingplace.com/asp/twiz.aspx

shockblade
02-03-09, 23:20
Het makkelijkste zal in dit geval zijn om de bus te nemen naar Animal Kingdom en vanaf daar de bus naar AKL. De afstand AK-AKL is echt zo lullig klein dat je qua reistijd het verschil niet noemenswaardig merkt. Het zal meer zijn of je net toevallig aankomt als de bus naar AKL klaar staat of dat je 20 minuten op de bus naar AKL moet wachten.

Om een indicatie te geven; in december zijn we in 35 minuten naar AKL gereisd vanaf Caribbean Beach, gebruik makende van de bussen. Wachttijd bij AK was ongeveer een minuut of 10.

corrus
03-03-09, 00:40
Een half uurtje extra klinkt te doen. Klopt het dat het reizen ongeveer tussen de 10 en 20 minuten ligt vanaf AKL naar de parken? (Met de bus dan)Maarre... in december duurt het vervoer écht wel langer hoor.... De wegen op het resort zitten dan behoorlijk verstopt in die dagen...

Vanaf AKL naar DAK is het maar 10 minuten... (door to door)
Naar DHS ongeveer 30 min. en Epcot 40 minuten in het "Holiday Season". Maar naar MK duurt het echt langer, reken daar maar een minuut of 50 voor...

Nogmaals ik heb het hier over het "Holiday Season"... :D

Chanti
03-03-09, 11:06
Nogmaals ik heb het hier over het "Holiday Season"... :D

Als het goed is gaan wij in een redelijk rustige periode (30 November tot 21 December) De tijd tussen Thanksgiving en Kerst. Het is ons aangeraden als je toch van de kerstsfeer wilt genieten, dat het dan in ieder geval een stuk rustiger is.

Zal het dan toch druk zijn met het Disney OV? Ik neem aan dat het alleen druk is als de parken ook daadwerkelijk druk zijn.

calypso
03-03-09, 12:28
Heb afgelopen December 1 week tot de 21st in Lake Buena vista gezeten en kon van drukte helemaal niks merken. Wegen waren helemaal niet vol.

Alleen een avond tijdens een van de MVMCP was het een keer dat het erg druk was, parkeerplaats zelf erg vol in Disney, maar over het algemaal was het allemaal goed te doen.

Maar na de 21st werd het stukken drukker omdat toen de kerstweek begon en dan is het inderdaad erg druk!

Chanti
08-03-09, 20:55
Komt mooi uit want de 21ste gaan wij precies weer terug naar huis. Ik heb ergens gelezen dat het rond de 18e soms al drukker wordt.

Het is wel fijn te weten dat je niet in een disney file komt te staan... hahahaha

Hoe bereikbaar zijn dingen buiten het disney resort vanaf het disney resort. Kan er eigenlijk niet veel over vinden. We willen een dagje naar de mall, een dagje Sea World en een dagje Universal studios doen. En ook nog een avondje Pirate Dinnershow. Maar om voor die 4x die we in 21 dagen van het resort af willen, wil ik niet helemaal een auto huren.

Is daar een goede optie voor? De vorige keer toen we niet on site verbleven, zijn we met mears bussen gegaan naar de mall enzo. Maar kan dat vanuit ALK ook? hoe doen jullie dat?

LEOnie211
17-04-09, 12:29
Ik en mijn moeder gaan 30 augustus t/m 14 september naar wdw. We logeren dan in all stars movie resort.Ik heb hier ergens gelezen dat er een bus komt bij het hotel voor universal en seaworld. Mag je dan in de bus betalen voor de kaartjes of moet je eerst naar het ticketcentrum?

breaker9240
17-04-09, 13:39
Ik denk niet dat er een bus tot het disney hotel zal komen hoor voor sea world of universal?

LEOnie211
17-04-09, 13:43
Bij florida algemeen, hotel ervaringen stond bij all stars movie dat er een bus kwam van mears?

bluedolph1n
17-04-09, 15:15
Volgens mij moet je die van te voren inhuren.
http://www.mearstransportation.com/attractiontrans.htm

Naast het Disneytransport zelf zijn er geen andere vaste lijndiensten vanaf de hotels voor zover ik weet en gezien heb.

breaker9240
17-04-09, 15:25
Hoy,

Prima maatschappij hoor!
We zijn er die periode ook :) en gaan ook gebruik maken van het mears transport. Ze zijn nog betaalbaar ook!

elmo82
21-07-09, 12:46
Hoi allemaal,

Ook ik heb een vraag over het vervoer vanaf ons disney hotel (pop century) naar de universal parken.
Is hier nu wel of niet openbaar vervoer voor, en zo ja, wat zijn dan de kosten? Moet ik hier vooraf iets voor reserveren?
Of is het misschien mogelijk om een auto te huren bij disney?

Ik hoor het graag!

liesje1967
21-07-09, 12:54
Wij hebben een auto gehuurd bij Disney Car Care Centre, wij hebben het via een reisbureau geregelt, maar zal je zelf ook vast goed kunnen.
Wij hebben de auto voor 3 dagen, aangezien we de rest in en om Disney zitten.

Njit
21-07-09, 13:00
3 dagen zit net op de grens. 4 dagen is namelijk zo duur als een week..
Voorbeeld rekensom voor een Economy:

dag: 38.82
week: 154.88

1 : 38.82
2 : 77.64
3 : 116.46
4 : 155.28
5 : 194.1
6 : 232.92
7 : 271.74

liesje1967
21-07-09, 13:15
Ja, weten we, maar is een bewuste keuze geweest.

LEOnie211
21-07-09, 14:28
Ook ik heb een vraag over het vervoer vanaf ons disney hotel (pop century) naar de universal parken.
Is hier nu wel of niet openbaar vervoer voor, en zo ja, wat zijn dan de kosten? Moet ik hier vooraf iets voor reserveren?

Je moet volgens wat ik allemaal gelezen heb eerst naar het ttc, daar moet je een lynx bus pakken naar universal. Op de site van lynx staat welke bus je daarvoor moet hebben.

Njit
21-07-09, 14:32
Reken wel op een tripje van minstens een uur. Je kan het hier plannen: http://trip1.golynx.com/
(vul gewoon pop century en universal studios in)

FloridaVerslaafde
21-07-09, 16:38
Waarom kies je niet voor een auto ? Je kan gaan en staan waar en wanneer je maar wilt. Het is absoluut niet duur en het verkeer is heus niet gevaarlijker of enger dan hier.

:cool:

elmo82
21-07-09, 18:17
Maar is het dan mogelijk om bij Disney zelf een auto te huren? Als is het maar voor een paar dagen? Zo ja, waar moet ik dan zijn?

liesje1967
21-07-09, 18:52
http://www.magicalkingdoms.com/bookcar.html

Misschien kun je hier eens kijken of je er wijzer van wordt.


Wij zelf hebben via het reisbureau geboekt, en die kunnen we ophalen bij Disney Car Care Centre

Teleton
21-07-09, 18:59
Maar is het dan mogelijk om bij Disney zelf een auto te huren? Als is het maar voor een paar dagen? Zo ja, waar moet ik dan zijn?

Lees hier (http://disneyworld.disney.go.com/wdwi/en_GB/common/helpFAQ?id=HelpFAQTransportationPage&bhcp=1) meer over de mogelijkheden om een auto te huren bij het Disney Car care center. Maar waarom kijk je niet even in ons topic over autohuur? (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=9092&highlight=autohuur) Daar zul je lezen dat je de auto vooruit vanuit je luie stoel moet huren. Er zijn verschillende locaties waar je de auto kunt ophalen.

cyntjuhhhhh
06-08-09, 21:29
ik ben druk bezig met het plannen van mijn eerste trip naar orlando.
Nu ben ik niet van plan een auto te huren.... maar ik vroeg mij af hoe het openbaar vervoer geregeld is tussen disney en discovery cove en hoeveel de bedragen hiervan zijn. Kan iemand mij verder helpen?

Sanibel
06-08-09, 22:45
Openbaar vervoer is in Orlando net als in de rest van Amerika nauwelijks geregeld(niet zoals in Nederland).
Het enigste vervoer wat betrouwbaar en snel is, is de auto.

Ta2 Gerrit
06-08-09, 23:09
Geen auto huren is onverstandig, maar daar zijn hier al boekdelen over geschreven.
Openbaar vervoer is *&% met peren, en zeer tijdrovend, dus is een taxi een betere oplossing.

Tussen Disney ?????? en Discovery is de cabfare ongeveer $30,-, al naar gelang waar in Disney. Vandaar de vraagtekens. Disney is nog al groot ;-)
Taxitarieven kun je op deze pagina (http://www.taxifarefinder.com/main.php?city=Orlando)vinden, maar voor één ritje heb je ook een hele dag (of langer) een eigen auto. Maar dat is natuurlijk een keuze.

Corrine
08-08-09, 15:37
Je kunt van DC/Seaworld naar Disney TTCenter (verzamelplek voor alle disneybussen en monorail) met de lynx bus nummer 50.....Opstappen tegenover seaworld. Als je verblijft op int drive kun je eerst met bus 42 of 8 of trolly naar de halte waar nummer 50 stop. Daar moet je wel extra tijd voor bijtellen.
Reistijd:+/- 20 minuten. deze bus stopt ook in de straat van de marketplace @ Disney.
Na 8 jaar huren wij nu voor het eerst een auto dus het kan wel met openbaar vervoer maar kost wel meer tijd en geduld;-)
Voor bedragen zie www.golynx.com (http://www.golynx.com) Hier kun je ook nog meer routes vinden.

Corrine

Frannie
16-06-10, 12:54
Hallo,
Wij hebben een hotel aan de International Drive, met een shuttlebusje naar Disney. Wij hebben een Disney ticket voor meerdere dagen. Nu vroeg ik mij af of je dan gratis gebruik kunt maken van de shuttles, bussen en monorail van Disney. Of zijn deze alleen bestemd voor gasten van Disney hotels??

corrus
16-06-10, 12:56
Disney Transport, voor vervoer binnen het "disney gebied" is altijd geheel gratis.
Hieronder valt de bussen van en naar de parken (binnen het disney gebied)
De Monorail en evt. veerboten.
Deze zijn niet voor exclusief gebruik van Gasten die in de Disney hotels verblijven... :D

Tinkerbell
16-06-10, 13:09
Tot mijn verbazing stond er aan het shuttle bootje tussen het Grand Floridian en MK en bordje met :" For Guests of the Grand Floridian only".
Nou had ik niet de indruk dat ze hierop controleerden alleen in geval van "nood" zal deze maatregel in toegepast worden denk ik.

corrus
16-06-10, 13:13
Tot mijn verbazing stond er aan het shuttle bootje tussen het Grand Floridian en MK en bordje met :" For Guests of the Grand Floridian only".
Nou had ik niet de indruk dat ze hierop controleerden alleen in geval van "nood" zal deze maatregel in toegepast worden denk ik.
Dat klopt... Maar in de regel doen ze nooit zo moeilijk als e met het bootje meewilt...

Frannie
16-06-10, 13:54
Gelukkig!
Dankjewel voor jullie snelle reacties!