PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Loesje: Orlando - Key West - Orlando



loesje
04-01-10, 15:44
Begin maar 2010 vertrekken wij voor 15dagen naar Orlando (ik heb er al zoveel zin in)

Ons reisschema is klaar, maar weet niet of het allemaal evengoed haalbaar is.

Dag 1: aankomst om 16.30, auto huren, hotelletje opzoeken
Dag 2: Magic Kingdom
Dag 3: Seaworld
Dag 4: Wet 'n Wild
Dag 5: Orlando- the city (titanic museum, florida mall)
Dag 6: Universal studio's
Dag 7: Sint Augustine + Daytona beach
Dag 8, 9 en 10: Fort Lauderdale, Hollywood beach, Key West, Miami
Dag 11: Everglades National Park
Dag 12: Busch Garden
Dag 13: Blizzard Beach
Dag 14: Typhoon Lagoon
Dag 15: Terug vlucht 's avonds

De momenten waarop we welk park doen, kan verschillen naargelang het weer.

Wat is beter Busch garden of animal park van Disney?
Als ik geen combi tickets koop en overal aan de kassa mijn ticket koop, lijkt me dat voordeliger uit te komen. Kan dat?
Is 3 dagen genoeg voor Key West/ Miami?
Kan er ergens tussen de dolfijnen gezwommen worden?

Teleton
04-01-10, 17:45
Wat is beter Busch garden of animal park van Disney?

Tsja, er is geen 'beter'park. Ook geen 'leuker'. De een houdt van witte chocolade, de ander van puur.......Gezien jullie volle programma zou ik zelf in dit geval voor Animal Kingdom kiezen en Tampa links laten liggen. Maar misschien zijn jullie wel helemaal gek van de 8-banen in Busch Gardens. In dat geval ben je met een combiticket wel veel voordeliger uit.


Als ik geen combi tickets koop en overal aan de kassa mijn ticket koop, lijkt me dat voordeliger uit te komen. Kan dat?

Alles kan, maar het lijkt mij onwaarschijnlijk. Laat je berekening maar eens zien.


Is 3 dagen genoeg voor Key West/ Miami?
Het is in ieder geval genoeg om heen en weer te rijden. De vraag is, wat wil je zien en beleven? Van Fort Lauderdale naar Key West rijd je op dag 1/3 volgens Google in 4 1/2 uur. Dat is onder ideale omstandigheden en zonder stops. We nemen aan dat je dan vroeg in de middag in Key West aankomt. Dan neem ik aan dat je één nacht in Key West blijft? Dag 2/3 rijd je naar Miami waar je begin van de middag aan zult komen. Dag 3/3 is dan om Miami te zien. Wat staat er op jullie programma?

De reis heeft een vrij hoog en/en gehalte. Je wilt in twee weken doen waar eigenlijk drie weken voor staat. Alles kan, maar je kunt je afvragen of het genieten geblazen is.....

Waarom combineer je het zwemmen met dolfijnen niet met je verblijf in Orlando? Lijkt me veel gemakkelijker te plannen. Vergeet niet dat je waarschijnlijk overal van te voren moet reserveren. Bovendien kan je dit combineren met je ticket voor Seaworld en Aquatica.
Dit scheelt je weer in de kosten voor de Disneytickets, want dan kan je de Zwemparken laten vervallen.

Je trekt één dag uit voor een bezoek aan Universal Studio's. Weet je dat dit uit twee themaparken bestaat en wil je ze beiden op één dag doen? MIjn idee zou zijn om het MK te laten vervallen en twee dagen voor de Universal Studio's en Islands of Adventure uit te trekken. Denk je overigens dat je aan één dag MK genoeg zult hebben?

Ben benieuwd naar je berekening met de losse tickets aan de poort. Als je slim plant, kan je veel geld besparen. Eén dag Disney en twee losse kaarten voor de zwemparken is nu niet direct voordelig. Kaarten aan de poort zijn altijd duurder dan e-tickets. Maar misschien zit ik er verschrikkelijk naast, dus kom maar op!

A.Hofman
04-01-10, 18:23
Voor $299,- koop je een 'Orlando Flex Ticket Plus'

14 dagen onbeperkt toegang tot Seaworld, Bushgardens,Aquatica, Wet'n'Wild, Universal Studios en Universal Island of Adventure, en gratis toegang tot Universal CityWalk.
Als je dan ook nog naar Magic Kingdom wil koop je een one day-one park ticket er bij.

Ik zou de trip naar Key West schrappen, (lees: bewaren voor de volgende keer:) )of terug vliegen vanuit Miami.

loesje
05-01-10, 11:53
Alles kan, maar het lijkt mij onwaarschijnlijk. Laat je berekening maar eens zien.


Disney
individuele prijzen:
Blizzard Beach – 45 (water park single day ticket)
Typhoon Lagoon – 45 (water park single day ticket)
Magic Kingdom – 34 (magic your way ticket)
Totaal: 124 dollar.

combi ticket
3 dagen plus 3 extra: 231,95 (http://www.undercovertourist.com/united-states/florida/orlando/attractions/tickets.html?AID=5516694&PID=2820206 (http://www.undercovertourist.com/united-states/florida/orlando/attractions/tickets.html?AID=5516694&PID=2820206))
=> minder dan dit kan je niet nemen dacht ik

Seaworld, wet ‘n wild, universal studio’s and buschgarden
individuele prijzen: (prijzen komen van de officiele sites)
Seaworld -68,95
Wet ’n Wild – 47,95
Universal studio's - 73
Busch Garden – 69,95
Totaal: 259,55

Combiticket:
Seaworld + busch garden: 99,95
Orlando flex ticket: 259,95


dus enkel die eerste (seaworl + busch garden) is interessant.





Het is in ieder geval genoeg om heen en weer te rijden. De vraag is, wat wil je zien en beleven? Van Fort Lauderdale naar Key West rijd je op dag 1/3 volgens Google in 4 1/2 uur. Dat is onder ideale omstandigheden en zonder stops. We nemen aan dat je dan vroeg in de middag in Key West aankomt. Dan neem ik aan dat je één nacht in Key West blijft? Dag 2/3 rijd je naar Miami waar je begin van de middag aan zult komen. Dag 3/3 is dan om Miami te zien. Wat staat er op jullie programma?


Niets speciaals. Het een beetje bekijken. Op strand liggen. Het rustig aan doen. Idd 1 nacht in Key west en 1 nacht in Miami








De reis heeft een vrij hoog en/en gehalte. Je wilt in twee weken doen waar eigenlijk drie weken voor staat. Alles kan, maar je kunt je afvragen of het genieten geblazen is.....


Gezien we maar van plan zijn om maar 1x te gaan, willen we idd zoveel mogelijk doen.






Waarom combineer je het zwemmen met dolfijnen niet met je verblijf in Orlando? Lijkt me veel gemakkelijker te plannen. Vergeet niet dat je waarschijnlijk overal van te voren moet reserveren. Bovendien kan je dit combineren met je ticket voor Seaworld en Aquatica.
Dit scheelt je weer in de kosten voor de Disneytickets, want dan kan je de Zwemparken laten vervallen.


Hoezo? waarom zwemparken laten vallen?






Je trekt één dag uit voor een bezoek aan Universal Studio's. Weet je dat dit uit twee themaparken bestaat en wil je ze beiden op één dag doen?


Ik weet dat het idd 2 parken zijn, maar we willen enkel universal studio's doen en niet dat Islands of adventure.




MIjn idee zou zijn om het MK te laten vervallen en twee dagen voor de Universal Studio's en Islands of Adventure uit te trekken. Denk je overigens dat je aan één dag MK genoeg zult hebben?


Not an option. MK is de reden waarom we ons verblijf gepland hebben in de eerste plaats. Trouwens ik ben niet geïnteresseerd in Islands of Adventure.
In Parijs had ik voldoende aan 1 dag om alles te doen, ik weet niet of dat realistisch is in Orlando, maar dat zullen we wel merken zeker.






Ik zou de trip naar Key West schrappen, (lees: bewaren voor de volgende keer:) )of terug vliegen vanuit Miami.

Not an option gezien ik dat absoluut gezien wil hebben. Onze vliegtickets zijn al geboekt en kunnen niet meer gewijzigd worden.

A.Hofman
05-01-10, 12:16
Een 1-day Magic Kingdom kaartje kost volgens mij $79,- +tax.
Die $34 is per dag als je een 7-days Magic your way ticket koopt. Dus x 7 +tax.

Teleton
05-01-10, 12:36
Seaworld, wet ‘n wild, universal studio’s and buschgarden
individuele prijzen: (prijzen komen van de officiele sites)
Maar je vroeg in je eerste bericht:
en overal aan de kassa mijn ticket koop, lijkt me dat voordeliger uit


Seaworld -68,95 niet aan de kassa verkijgbaar
Universal studio's - 73 niet aan de kassa verkrijgbaar
Seaworld + busch garden: 99,95 niet aan de kassa verkrijgbaar

Vandaar dat ik verbaasd was over je vraag. Het antwoord erop is dus dat het niet kan dat tickets aan de poort voordeliger zijn. Wanneer je alleen naar Seaworld en Busch Gardens gaat is een e-ticket van $ 99,95 de voordeligste oplossing. Aan de poort betaal je 109,95 ex tax.

loesje
05-01-10, 12:47
@ A. Hofman: waar vind je dat terug op de site van magickingdom, want ik vind de prijs dan niet van dat ticket.

@ Teleton: goed dat je het zegt, ik dacht dat dat de prijzen aan de kassa waren, maar het zijn dus de online prijzen. Schommelen die prijzen of kan ik dat best allemaal kopen als ik daar ben?

A.Hofman
05-01-10, 13:59
Het is even zoeken op de site (http://tickets.disney.go.com/buy/TicketTrans?storeID=DRD&tktFitterDefaultQty=ADULT=1|CHILD=0|ALL=1&lengthOfStay=7&tokens=nvXklwuxpNnBTJSJtDy7yi5y%2BSSbd4ttPe8xNv54u SJlqZmw1HnNuAqZxsNnrIO7st7ndyzcAbAuchhjJogRzgHO3IX 3qmXy97Fb%2BbENCrPG69wDATJZgsk%2FxoYKeFQfhMl4XhtHM ZXSUJWUB7tbYvHB%2B1zz3s7h65xXOBpAc%2B%2FVRnmlv67B1 XT20T392vFhYUI%2FqhjKxkMGBi4QkoKFQAVY7CiN01WC1c4Yb CEUZOu2DVCto85j1H6QQrLKAwkIWuZoj%2BQLBd7cUqvbpZzKC pGCv0qBbNzjgec9Y8mf9UAz8bld9clw032EmuakXsl5hGP%2BC z9G%2FFamHtpBS%2BKK51rIViepGVtZfMv0nuXbWCTYxxAo%2F sN1crbqtRYxxc93HaBTreon0TnoV9X9Zn5N0TjkY21QYUcPHaB Treon0TlPTbeN%2FaYMJVspk%2B%2FWk%2BRmUU0fmGmC3Wasi CaNNoH5N2d6ItmHAR25n4sL9PHn5YRNMYXXOy1YUyLn2eihPLy aHyR5LdXqoYPfpx5jfinkJE583l0BFcr%2FwozFOKwhvo6HGNY isLiHXw9OqkWnkVmRxyc4UUeNGzHYic%2BbfSW1HccnOFFHjRs x3xYXzoM2byc0F%2BFaQOWFZyNqKNzo7MLyE7VllRRmOrDnR%2 FLRS1%2FlRM2rNpDLKx%2F7wxwglGN8H0NHgtZuPic2qvRGHj% 2BESuoDOJzO2Xwu%2BGANlQfRBdTGEeU0I99daNEFuPAxwRgZE JA%3D&drnid=7734995) , maar het staat er op. Afhankelijk van de extra opties loopt de prijs verder op. (hopper, waterparks en no expiration)

SpaceAce
06-01-10, 12:46
Tsja, er is geen 'beter'park. Ook geen 'leuker'. De een houdt van witte chocolade, de ander van puur.......Gezien jullie volle programma zou ik zelf in dit geval voor Animal Kingdom kiezen en Tampa links laten liggen. Maar misschien zijn jullie wel helemaal gek van de 8-banen in Busch Gardens. In dat geval ben je met een combiticket wel veel voordeliger uit.

Aangezien ik het idee heb dat jullie niet voor de achtbanen gaan (aangezien jullie niet geïnteresseerd zijn in Island of Adventure), zou ik ook voor Animal Kingdom kiezen en niet voor Busch Gardens.

SpaceAce
06-01-10, 12:55
Overigens ben ik het er mee eens dat je te weinig tijd neemt voor Miami, Key West en Fort Lauderdale. Je bent meer aan het reizen dan echt aan het genieten...

Maar goed, iedereen komt terug met het welbekende 'Florida-virus', dus de volgende keer nemen jullie wel daar de tijd voor ;) (waarom zou je overigens sowieso bij voorbaat al zeggen: we gaan er maar 1x heen en daarna nooit meer? Weet je nu al dat het tegen gaat vallen en je nooit meer terug wilt dan?)

loesje
06-01-10, 15:05
Aangezien ik het idee heb dat jullie niet voor de achtbanen gaan (aangezien jullie niet geïnteresseerd zijn in Island of Adventure), zou ik ook voor Animal Kingdom kiezen en niet voor Busch Gardens.
We zijn wel voor achtbanen hoor, maar universal studio's wil ik doen omwille van de link met de films, niet omwille van de achtbanen ;)


Overigens ben ik het er mee eens dat je te weinig tijd neemt voor Miami, Key West en Fort Lauderdale. Je bent meer aan het reizen dan echt aan het genieten...

Tot die conclusie waren we ook al aan het komen en we hebben besloten dat indien we willen blijven, we gewoon nog wat blijven. Niets moet alles mag. Het krodillenpark, busch gardens en de 2 water parken zijn geen absolute must. Die doen we als eerste :razz:



Maar goed, iedereen komt terug met het welbekende 'Florida-virus', dus de volgende keer nemen jullie wel daar de tijd voor ;) (waarom zou je overigens sowieso bij voorbaat al zeggen: we gaan er maar 1x heen en daarna nooit meer? Weet je nu al dat het tegen gaat vallen en je nooit meer terug wilt dan?)
Omdat er nog zoveel mooie plekjes zijn in de wereld en als je dan toch voor zo'n dure reis gaat, dan zou ik eerder naar een ander plekje gaan ;)

Hawky
19-01-10, 11:47
Hey Loesje,

Leuke reis! Idd een beetje druk, maar je kan altijd nog wat droppen natuurlijk.

Ik ben ook in Florida, in dezelfde periode. Ik weet niet of je het leuk/bijzonder vindt, maar er is 18 maart een Shuttle Launch vanaf het Kennedy Space Centre. Dat moet je natuurlijk wel liggen, maar ik denk ik meldt het toch even.

Ik zou in ieder geval meer dan 3 dagen doorbrengen op de keys/in Miami. Je kan op Key Islamorada zwemmen met Dolfijnen, zou een leuke tussenstop kunnen zijn onderweg naar, of terug van, Key West.

Ta2 Gerrit
19-01-10, 13:49
Begin maar 2010 vertrekken wij voor 15dagen naar Orlando (ik heb er al zoveel zin in)

Ons reisschema is klaar, maar weet niet of het allemaal evengoed haalbaar is.

Dag 1: aankomst om 16.30, auto huren, hotelletje opzoeken

Om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen; ik neem aan dat je de auto en het hotelletje al wel van te voren geboekt hebt ?
Anders heb je wel een "probleem". Een auto ter plaatse boeken kan nog wel eens duur uitpakken t.o.v. pre-booked.

En een hotelletje zoeken vergt nog al wat tijd in een gebied met de meeste hotels per vierkante meter ter wereld .
Dat wil je niet na bijna een hele dag onderweg waarvan de meeste tijd in een vliegtuig.

Huur i.i.g. een snelle auto voor dag 8 t/m 12. Die ben je nodig :-$
Een week voor dit traject zou wat realistischer zijn. Maar dat is mijn mening.

loesje
26-02-10, 14:54
alles is geboekt (2 hotels voor de eerste week daarna zien we wel en de auto), alles is gekocht (de tickets van de pretparken)

Het aftellen kan nu echt beginnen :-P

Teleton
26-02-10, 17:55
Het aftellen kan nu echt beginnen :-P 9 dagen? Die hoef je niet eens af te tellen. Die vliegen voorbij...!

loesje
28-02-10, 13:33
9 dagen? Die hoef je niet eens af te tellen. Die vliegen voorbij...!

Ik hoop het!!!! Ik ben echt ongeduldig.

Het enige jammere is dat ik mijn hond 2 weken ga moeten missen :( en dat heb ik nog nooit moeten doen