PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen van/naar/via Parijs (F)



calypso
02-01-10, 23:26
Heeft iemand ervaring met overstappen in Parijs Charles de Gaulle?

Ik ga op 12 juni vanuit AMS naar CDG en heb een overstap tijd van 1uur en 30 minuten.

Nu ben ik zelf nog nooit op CDG geweest en weet dus niet of dit genoeg is, denk het wel maar wil toch even weten, dus als hier misschien iemand is die misschien het CDG kent .

Ik vlieg op vanaf CDG naar ATL dus niet naar MCO!
Vlucht geboekt via KLM maar reis wordt verzorgt door Delta, tenminste het stuk CDG naar ATL toe.

Weet iemand ook waar Airfrance en Delta zitten dus in welke Terminal?

mattrob
02-01-10, 23:35
Wij vlogen zomer 2008 ook via CDG, met Air France. Ging vrij soepel en we vertrokken van nieuwe terminal. We moesten even de weg 'oversteken' omdat de internationale terminal aan de andere kant van de weg gaat. Maar dat gaat via een grote brede ondergrondse tunnel; makkie dus. Ging allemaal vlotjes en gewoon even goed opletten/nakijken als je aangekomen bent, waar je precies heenmoet. Zie eventueel ons reisverslag nog ;-) !

didierc
03-01-10, 00:46
Juni een overstap gehad stuk met de bus van oude terminal naar de spik splinter nieuwe en een stukje lopen ging allemaal heel vlot hadden ook iets van 1 1/2 uur geen probleem

calypso
03-01-10, 08:48
Ok dank jullie voor je reacties, zag inderdaad op de maps op hun webpage dat er een grote internationale terminal lag kon alleen niet uitvinden hoe je daar komt. maar begrijp nu dat dit lopend te doen is dus.

@didierc, dat stukje met de bus is dat gratis of moet je dat betalen?
@Mattrob zal je verslag nog eens na gaan lezen dan, wist niet meer dat je ook via CDG gevlogen was.:-)

reneefrankrijk
03-01-10, 10:44
Wij gaan over 5 weken via CDG. We komen wel aan via een binnenlandse vlucht en vertrekken dan weer vanaf de nieuwe terminal. We hebben ruim 1½ uur.
Ik kan je over 8 weken meer vertellen denk ik.

rarossel
03-01-10, 11:12
Ik vond het een drama op CDG. Wij vlogen met KLM naar Parijs en met American Airlines verder naar Miami. We moesten opnieuw inchecken en door de security. Was een grote chaos daar. Ik heb mezelf beloofd nooit meer via Parijs te vliegen. Ook 2 van de 4 koffers bleven in Parijs. Het scheelt denk ik wel als je met 1 maatschappij vliegt.

calypso
03-01-10, 15:51
Wij gaan over 5 weken via CDG. We komen wel aan via een binnenlandse vlucht en vertrekken dan weer vanaf de nieuwe terminal. We hebben ruim 1½ uur.
Ik kan je over 8 weken meer vertellen denk ik.
Dank je zou ik op prijs stellen :-)

FloridaFrankie
03-01-10, 18:38
We vliegen in april met KLM naar CDG en vervolgens met Air France naar Miami. In dat geval grenzen de terminals aan elkaar en is de afstand zeer kort. Kan me voorstellen dat het met andere maatschappijen langer is, Schiphol is in vergelijking met CDG een kleintje.

didierc
03-01-10, 19:19
Hoi

Wij kwamen vanaf dusseldorf aan in een oude terminal, met gratis bus naar nieuwe. geen problemen met koffers of douane ging allemaal zeer soepel. Vlogen klm/air france

Iris02
18-03-12, 20:58
Wij hebben op de terugvlucht een overstap op CdG van 1 uur en 30 minuten (CdG-DUS). Is dit haalbaar of is deze tijd erg krap om over te stappen ?

belgske
19-03-12, 05:57
@ Iris02, ik zit met hetzelfde. Als je leest hoe chaotisch het is op CDG zou je gaan twijfelen, anderzijds ze geven deze uren niet als het niet mogelijk is...
Voor de zekerheid heb ik even contact opgenomen met AF, maar wacht tot op heden nog op hun antwoord.

trails
19-03-12, 08:27
Het is inderdaad ERG chaotisch op CDG.
Wij hadden vorige maand iets meer dan een uur om over te stappen en hadden het net gehaald.
Niet treuzelen en goed doorlopen.

Ebelix
19-03-12, 21:49
Bij CdG is het belangrijk om van te voren te weten waar je naar toe moet. Uit Amerika kom je aan op terminal 2E. De vluchten naar Dusseldorf vertrekken vanaf 2F, 2D of 2G. Goed kijken op de website van CdG van welke terminal de vlucht vertrekt. Dat veranderd niet zo snel meer. Doe dat na 25 maart want dan gaat de zomerdienstregeling in.

Iris02
20-03-12, 07:23
Dank je wel Ebelix, dat ga ik zeker van te voren even uitzoeken.
Iets anders; worden de koffers automatisch op de volgende vlucht gezet? Of moet ik (zoals in Amerika) deze ophalen en zelf op een volgende band plaatsen? Ik ben nog nooit overgestapt in Europa dus ik weet eigenlijk niet zo goed hoe dit gaat.
Het scheelt uiteraard in tijd als we niet hoeven te wachten of de koffers.
En wat is het gevolg als we de aansluiting missen (al dan niet door vertraging uit Miami)?

Ebelix
20-03-12, 08:32
Je koffers worden doorgelabeld naar de eindbestemming en deze worden automatisch naar het volgende toestel gebracht zonder dat jullie ze van een band moeten halen. Richt je alleen maar op hoe kom ik bij de volgende gate voor mijn vertrek naar Dusseldorf.

Iris02
20-03-12, 09:24
Bedankt, gelukkig zijn onze kinderen tieners en kunnen ze stevig doorstappen :D
Het gaat vast goed komen.

belgske
24-04-12, 10:10
@ Ebelix,

thanks.. heb net gezien dat we terminal 2D, niveau 1, nodig hebben.. we landen idd bij terminal 2E, niveau 0... dit zou geen problemen mogen opleveren... zal dit later nog wel eens checken... bezorgt je toch weer minder zorgen...

Ebelix
24-04-12, 11:18
Je kan op 2 manieren van 2E naar 2D. De eerste manier is met een shuttle bus van niveau 1 van 2E naar 2D deze bus rijdt een rondje tussen alle terminal 2 gebouwen. Tussen 2E en 2D stopt hij maar 1 keer bij terminal 2F. De shuttle stop staat duidelijk aangegeven buiten de terminal. Let op dat je niet in de shuttle stapt die naar terminal 2G gaat.

De 2e manier is te lopen van 2E naar 2F en vandaar naar 2D. Het is een flinke wandeling.

Veel plezier komende zomer.

belgske
24-04-12, 22:51
is genoteerd... we hebben een uur overstaptijd, ik zal goed uit mijn doppen kijken... :shock:

Ebelix
25-04-12, 11:02
Ik heb gister nog op Parijs rond gelopen en ik moet me zelf corrigeren. Je kan vanuit 2E wel direct naar 2D lopen. Dit gaat dan via het train station en Sheraton Hotel. Indien je aankomt bij gate E 51 t/m 72 dan wordt je gestuurd naar 2D via 2F. Een erg lange ongezellige wandeling.

Let wel op want het gaat allemaal veranderen in het loop van het jaar. Air France gebruikt later alleen nog de terminals 2E en 2F. 2F wordt dan in zijn geheel de Schengen terminal en 2E voor alle overige vluchten. Wanneer dit ingaat is nog onduidelijk. Men heeft het over komende zomer.

Martinos
25-04-12, 20:48
Ik heb voor mijn vlucht via Parijs op 28 mei aankomst in Parijs op terminal 2F en vertrek via 2E.

cindy74
30-08-13, 11:17
Als je met de tgv naar cdg gaat en een overstap naar je vlucht hebt van 2u30 is dit te doen ? Want ik neem aan dat je nog moet inchecken normaal moet je 3 uur voor je vlucht daar zijn .

theovg
30-08-13, 12:08
Als je van Brussel naar Parijs vertrekt met de TGV en met KLM/AIRFRANCE vliegt kan je al inchecken op het treinstation midi Brussel.

cindy74
30-08-13, 12:33
Oke maar wat met je koffers ik neem aan dat je zowiezo moet aanschuiven om deze op de band te leggen zoals anders

lvfl
30-08-13, 13:29
Je bent inderdaad al ingecheckt van in Brussel-Zuid. Je bagage heeft al de correcte labels maar blijft bij jou. In Parijs neem je ze van de trein mee en brengt ze naar de drop off zone. De nodige 3 uur zijn voor check-in maar jij bent al ingecheckt dus no prob.

MBies
20-09-17, 10:57
Omdat mijn vader in Ft Lauderdale woont vlieg ik zelf 1 a 2 maal per jaar naar Ft Lauderdale en
ben ook een grote fan van Florida.
Nu vlieg ik samen met een echtpaar, op leeftijd , op 19-dec-2017 heen (AMS - ATL - MIA) en
op 08-jan-2018 terug (MIA - CDG - AMS).

Maar het echtpaar, die zelf, zonder mij, terugvliegen op 11-jan-2018 zijn niet gewend om te vliegen.

Ik weet van ongeveer 10 jaar geleden dat CGD een vreselijk vliegveld was om over te stappen
(kies er zelf, indien mogelijk, ook nooit meer voor bij het boeken van mijn vluchten).

Nu probeer ik via google de huidige tranfer stroom (hoe te lopen of welke treinen te nemen
door CGD te bepalen en waar op te letten, zodat ik een kleine handleiding voor ze kan maken.
Maar hier kan ik niets over vinden (allemaal Google hits van het jaar 2008 en 2009).

iemand ervaring / tips / .... ?

groetjes,

Marco :cool:

Njit
20-09-17, 11:34
Je kunt van te voren opzoeken op welke terminal ze landen en vertrekken. Dat zal waarschijnlijk 2E en 2F zijn.
Zoals je hier kunt zien is het maar 5 minuten lopen tussen 2E en 2F. Dat zou geen probleem mogen opleveren: http://easycdg.com/airport-guide/travel-between-terminals-move-around-paris-cdg-airport/on-foot-terminal-2/

b767-300er
20-09-17, 14:58
CDG is verschrikkelijk.
Afgelopen jaar nog geweest maar vind het echt een verschrikking.

marjolijne
20-09-17, 17:33
Wij hebben daar vorig jaar wat uurtjes doorgebracht.
We landen ergens achteraf op het vliegveld. Dus met de bus verder.
Ondanks dat we wisten naar welke terminal we moesten hadden we geen idee wanneer we uit de bus moesten.
En de bus rit duurden echt erg lang.
Eindelijk aangekomen in de goede terminal kwamen we er achter dat onze vlucht vertraging had.
Voor niks gestrest dus.
Gelukkig mochten we wel met zijn 4en de lounge in, zodat we daar onze tijd konden verdoen.

Maar ik zou er niet snel voor kiezen.

Maar kan je niet proberen om rolstoel begeleiding aan te vragen.
Dan worden ze geheel begeleid.

hockey
20-09-17, 18:28
Ik zou ook proberen voor de begeleiding te gaan. Dit jaar met echt heel veel moeite onze aansluitende vlucht van Amsterdam naar Johannesburg gehaald. De tijden die ze aangeven zijn kort, maar de onoverzichtelijkheid op deze luchthaven erg groot.

Esther43
20-09-17, 19:20
Ik vind CDG by far het meest onduidelijke vliegveld wat ik ken.

koenkamphuys
20-09-17, 23:14
Ik kan me alleen maar aansluiten bij de overige leden: ik heb zelden zo'n onduidelijk vliegveld gezien als CDG. Twee keer daar geweest, twee keer hopeloos verdwaald, op verkeerde bussen van de ene naar de andere terminal, en in mijn beste Frans, alsof ze op een vliegveld geen enkele andere taal kunnen spreken, tig keer de weg gevraagd. Als je op het vliegveld iets wil eten, dan kun je kiezen tussen anderhalve loeidure broodjeszaken. Beide keren wel mijn vliegtuig gehaald, al was het de eerste keer kiele-kiele, de tweede keer was de overstap zo ruim dat het onmogelijk was om het te missen.

Daarentegen vlieg je naar ik aanneem met Air France en daar word je in de watten gelegd. Ik heb nooit zo goed verzorgde vluchten meegemaakt als met AF. Eten is prima, service geweldig. De eerste keer kon je bij het eten kiezen uit vier wijnen: een Bordeaux, een Bourgogne, een witte Bordeaux of een Riesling. Je bent wel in Frankrijk he. De tweede keer dat ik vloog kreeg ik het wijnflesje wijn sowieso bij het eten, ik ben geen wijnkenner maar het was prima te drinken. De geweldige service maakte het gedoe op CDG wel weer goed.