PDA

Bekijk Volledige Versie : Koud in Orlando



Chris71
17-11-08, 00:04
Er is een koufront uit het noorden naar Florida gekomen en dat is erg goed te merken. Vanmiddag was het op zijn warms 66F/16.6C. Wel een strak blauwe lucht, jammer dat de wind koud is. Heb begrepen dat het in Nederland nog kouder is..........dus we klagen verder niet hoor!:lol:

Njit
17-11-08, 00:10
Hier hebben we geen Disneyworld, geen TGI Fridays en geen SUV. Dus we zijn nog steeds jaloers op je :)

Sandy
18-11-08, 11:00
Haha, ik wou net zeggen ;)

Michael
19-11-08, 01:10
Veel plezier verder. Morgen wordt het iig al weer 21 Graden. Hou vol !:D

Chris71
19-11-08, 04:08
Vandaag zelfde als gisteren..........bbbrrrr, maar we klagen verder niet hoor, we hadden er niet op gerekend. Het schijnt erg extreem te zijn deze kou deze tijd van het jaar. Maar nogmaals we hebben vakantie........Wij gaan donderdag weer richting huis en dan schijnt de temperatuur ook weer beter te worden. Voor diegene die de komende weken deze kant op gaan heel veel plezier en geniet ervan zoals wij ook hebben genoten.

Teleton
19-11-08, 09:29
We kijken elke dag even op jullie blog, leuk hoor een beetje meegenieten op andermans kosten. Wij zijn ook van de Lion King fanclub, ook al kunnen we zo langzamerhand zelf meespelen...Whatsamotto with you? Jammer dat jullie de fastpass voor Soarin' waren vergeten, volgende keer beter en...je hebt weer wel de British Invasion gezien. Ben benieuwd hoe lang ze deze nog handhaven want we zien het aantal bezoekers wel steeds een beetje teruglopen. Vroeger stond een kwartier van te voren het hele pleintje al vol, nu kan je gewoon aan komen kuieren en de show zien.

Gek he, die 'koude' dagen! Wij hadden ook al record lows, maar ook van die stralend blauwe luchten. Gelukkig hebben jullie verwarming in de cabriolet.....Fijn dat jullie ondanks (of dank zij) de rolstoel toch nog er op uit kunnen. 't Gaat hard nu die laatste paar dagen. Geniet nog maar en dan goede reis terug.

Jaimie
19-11-08, 10:49
Oh wij vertrekken vrijdag naar Florida!

Had al gezien op internet dat het inderdaad koud is! Hopelijk wordt het wel weer warmer hoor! Gelukkig is ons zwembad verwarmd haha.

Silvia
19-11-08, 14:43
Zaterdagochtend komen mijn ouders weer thuis uit Florida. Erg benieuwd of de winters buien die ze voorstellen ook echt komen

JKG
19-11-08, 17:06
Zag op CFNews13 dat het 's ochtends gewoon 36F was... dat is 2 graden. Dan is het hier 's ochtends toch héél wat warmer!

disney fan
19-11-08, 19:41
Beste Chris71,
Kan me voorstellen dat je niet op deze temperaturen hebt gerekend maar dat mag de pret niet drukken toch?
Het is waarschijnlijk wel beter vol te houden in de parken (ipv van met 32 graden).
Heb genoten van jullie reisverslag.
Groetjes Disney fan.

Chris71
19-11-08, 23:15
De vooruitzichten zijn beter dus als jullie hier aankomen is het een stuk aangenamer!
Goede reis en heel veel plezier ......8-)
Chris

Jaimie
20-11-08, 16:53
Ja ik had het gezien! Hopelijk wordt het in de loop van volgende week nog wat warmer. Mijn vriend is namelijk een koukleumpje hahaha.

Bedankt verder! Zal zeker wel gaan lukken haha \\:D/

Renske1978
21-11-08, 01:01
Vanmorgen was het fris in Orlando maar dat was rond 8:00 uur, ondertussen ben ik in Miami merkte ik onderweg dat het in de loop van de dag heerlijk weer werd.

rembrandt
21-11-08, 23:06
Nou, hier is het koud met hagel, natte sneeuw en veel regen en heel erg winderig. Dus geniet nog maar van de Florediaanse "kou" :D

Chris71
22-11-08, 12:50
Bedankt Rembrandt, maar wij zijn inmiddels weer thuis, inderdaad ons welkom op Schiphol was uurtje rondjes vliegen boven de Noordzee om uiteindelijk toch te mogen landen op Schiphol met de nodige storm......en naar huis rijden in de hagel! Dus "helaas" geen Florediaanse kou meer voor ons:cry:

Arie
22-11-08, 23:50
Jeetjemina, wat een gedoe om zo thuis te komen.
Het lijkt mij ook niet zo leuk om met storm te moeten landen, welcome home.

RCRC
23-11-08, 12:28
Het was idd koud de laatste dagen. Zo stonden wij in Aquatica toch wel een beetje te bibberen in onze zwembroek nadat we het water uitkwamen (water zelf was heeerlijk verwarmd). De Amerikanen die er werkten stonden echter te bibberen in de dikke winterjas, sjaal, muts en handschoenen! Ze keken ons echt aan van `jullie sporen echt niet`, maar zo keken wij hen ook aan, hahaha. :mrgreen:

Onze low in de auto (19/11):

[/URL]

En onze high in de auto (13/11):

<<Mod Michael66: Te grote foto's verwijderd, na verzoek om te verkleinen. Zie forum-maximum (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1082586.html).>>[URL="http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1082593.html"]

Jaimie
25-11-08, 02:24
Nou we hebben geluk hoor!

We zijn afgelopen vrijdag vertrokken, net voor het echte koude weer in Nederland.

Het was zaterdag nog wel een beetje chilly, maar gister en vandaag is het heerlijk weer!

Warm, zonnig en blauwe lucht! Helaas gaat het woensdag naar beneden, maar nog is het zo'n 18 graden meen ik.

Met thanksgiving is het ook lekker en daarna gaat het weer omhoog. Dus we zitten goed :D

reneefrankrijk
01-01-10, 13:02
Ik ben sinds eind november de weersvooruitzichten van Orlando in de gaten aan het houden. Wat ik zag was veel regen (nov-begin dec) en koud.
http://monde.lachainemeteo.com/meteo/orlando--fl/etats-unis/prevision_meteo_orlando--fl_etats-unis_ville_6231_0.php
De komende 12 dagen, wel veel zon maar qua temperatuur lijkt het er kouder te zijn dan bij ons. Is het nu echt zo koud??
Wie is er nu of woont er en kan hier iets over zeggen>

patgooss
01-01-10, 13:08
Mag toch hopen dat de klimaatveranderingen niet zo snel zijn dat we straks in april in Florida op de schaatsen moeten!

nancy1
01-01-10, 13:09
Wij zijn van 17-27 december in Orlando geweest. Het weer viel jammer genoeg best wel tegen. Regelmatig regen gehad, veel bewolking en frisser dan wij gehoopt hadden.
De meeste dagen hebben we overdag in een 3-kwart broek met t-shirt en vest gelopen.

reneefrankrijk
01-01-10, 13:22
Wat jammer Nancy. Helaas kun je er niks aan doen, maar ik denk dat de meesten wel lekker weer denken en hopen te hebben.

Nou Patrick, ik denk dat de laatste keer dat ze bij ons konden schaatsen in de laatste ijstijd was.;)

Palmcoast
01-01-10, 15:15
Wij zitten nu in Marco Island, daar was het de laatste week lekker weer met temperaturen van zo rond de 23 graden met veel zon (wel wat wind), maar vanaf morgen wordt het een stuk koeler met temperaturen rond de 15 graden. Maar als de zon schijnt voelt het al meteen een paar graden warmer aan. Maar zodra de zon onder is dan koelt het heel rap af en dan kan het al gauw afkoelen naar een graad of 7/8.

vondutchga
01-01-10, 17:30
Marco Island is behoorlijk zuidelijker dan Orlando.

In Kissimmee was het de afgelopen week in de morgen koud (46F, 7C) overdag kwam het dan tot zo'n (70F, 21C) wat op zich niet zo verkeerd is.

Ik denk wel dat als je vanuit NL komt het in eerste instantie niet zo koud voelt maar als je hier een poosje gezeten hebt valt het niet mee in de morgen.

nancy1
01-01-10, 21:07
Reneefrankrijk: ach ja, het was wel jammer dat het wat koeler was. Maar het was nog altijd warmer en aangenamer dan hier in Nederland!!!
En ja wat doe je als het erg koud is: nog maar wat extra shoppen!!! :grin:

marijke8
03-01-10, 19:41
Van 20 december tot 2 januari 2010 in Orlando geweest. Allerlei soorten weer type gehad. Zon, regen en koud. Zijn zelf nog een 1 dag op het strand geweest van Clearwater. 2 stoelen en een cabanna gehuurd in het tentje was het heerlijk in bikini gelegen. Maar toeristen die op strand kwamen hadden wel alle kleren aan. Toch een geweldige ervaring om met de kerst in Orlando te verblijven. Hier in Nederland is het toch kouder.

ringosteer
06-01-10, 15:30
Brrrrrrrrrr. koud , koud koud hier , Op het nieuws niets anders dan weerberichten.

Nog nooit zo koud geweest , arctic blast noemen ze het hier. Gevoelstemperatuur zeer laag. In de nacht is het min 3 geweest. Nieuw record !!

Chilly wind warnings haha ze zijn gek hier. Maar niemand is hier op bedacht , geen kleding ect ect

We hebben vrijdag disc.cove geboekt , ga proberen dat om te zetten , brrrrrr.

Gisteren in het magic kingdom liep iedereen met mutsen , handschoenen ect ect. handoeken omgeslagen tegen de kou.

bizarrrrr , hebben wij weer hahaha

reneefrankrijk
06-01-10, 15:43
Wat doet Discovery Cove eigenlijk met dit weer?? Zijn ze wel open? Krijg je je geld terug? Tegoedbon?? Iemand die het weet?

nancy1
06-01-10, 15:48
Wij hadden toevallig Discovery Cove voor 18 december geboekt. Helaas toen ook alleen maar kou en regen. We kwamen daar in de ochtend aan en kregen de mogelijkheid een andere datum te prikken. Ze hadden de weersvoorspellingen uitgeprint voor de komende week. We kozen toen voor 22 december. Dus die ochtend opnieuw naar Discovery. Het was die ochtend nog fris en bewolkt. De volgende dag zou het warmer worden. Toen ze aan mij zagen dat ik het koud had, boden ze nog een keer aan om de 23e terug te komen. Dit hebben we niet gedaan en zijn dus de 22e gegaan. Gelukkig was het 's middags mooi weer!
Hele nette oplossing dus van Discovery!
Veel plezier Ringosteer!

reneefrankrijk
06-01-10, 17:20
Dat is inderdaad een mooie oplossing. Wij hebben geboekt voor 8 februari. Helemaal aan het begin van onze vakantie, dus we hebben wel uitwijkmogelijkheden, maar ja, liever niet natuurlijk. We zien het wel.

Corry
06-01-10, 18:01
Op mijn iPhone heb ik het weer van Key West en Miami staan omdat we daar eind van de maand heen gaan.
Key West is nu 13 en Miami 9. Ik ga toch hopen dat dat nog wat hoger wordt.

Ta2 Gerrit
06-01-10, 18:56
Ik heb op de laptop van googlegadgets constant de temperatuur van Kissimmee in beeld, maar daar nu maar even een plakkertje overheen gedaan :-k

Begin Februari komt er vanuit Venezuela, aangewakkerd door het gebral van Hugo Chavez, een warmtefront richting Orlando, wat ongeveer drie weken nodig zal hebben om de temperatuur weer op te stuwen tot ± 25 graden en dan gedurende twee weken erg stabiel zal blijven.
Bewolking zal zich beperken tot de nachtelijke uren en om 7 uur oplossen.

Bron: MNV (Meteorologisch Nationaal Verbond, of was het Me Natte Vinger) :mrgreen:

koenkamphuys
06-01-10, 22:34
't Is naar Floridaanse begrippen ijzig koud, met een graadje nachtvorst en hooguit een graad of 10 overdag. Dat is nog wel 10 graden warmer dan hier maar het houdt niet over. Mijn tropische plantjes zullen wel weer een flinke knauw krijgen. Over record-breaking temperatures hebben ze het al gauw om het weerpraatje op te spicen, maar heel uitzonderlijk is een graadje vorst nou ook weer niet. Vorig jaar was mijn tuin een ravage na twee nachten -5 (celcius).

De kou dringt onder deze omstandigheden ook door tot Cuba (http://weather.yahoo.com/cuba/matanzas/matanzas-65405/;_ylt=Ak77Aq.OlMZ07.c9vI_PMuOLYDIB?unit=c) en de Bahama's (http://weather.yahoo.com/the-bahamas/new-providence/nassau-57024/;_ylt=Ak77Aq.OlMZ07.c9vI_PMuOLYDIB?unit=c) waar de temperaturen draaglijk zijn maar ook niet echt overhouden.

Harold
07-01-10, 04:56
Net terug uit Orlando, en idd ergg koud voor Floridiaanse begrippen!

Ik had natuurlijk geen jas meegenomen, dus die heb ik wel moeten aanschaffen daar!

groet Harold

vondutchga
07-01-10, 14:35
en arme ik moet op de motor naar het werk brrrrr

[verwijderd]
07-01-10, 14:38
Dat is toch voor zo'n stoere Harley rijder geen probleem :lol:

JKG
07-01-10, 15:36
Normaal gesproken zie ik die niet meer als het onder de 15 graden celsius is! :razz:

Ta2 Gerrit
07-01-10, 15:39
Een stoere Harley rijder houdt van koud bier, niet van koud weer ;-)

vondutchga
07-01-10, 19:29
@gerrit: precies, koud biertje altijd goed, rijden onder 0 niet zo goed.

Misschien word het tijd om wat "heated gear" te kopen ;)

reneefrankrijk
07-01-10, 20:02
Oh, kijk hier eens......=D>\\:D/
http://www.weather.com/outlook/travel/businesstraveler/tenday/USFL0615?from=36hr_topnav_business

vondutchga
07-01-10, 21:01
ja heb ik gezien vooral zaterdag en zondag :(

JKG
07-01-10, 21:31
En geef ze eens ongelijk! (de chopperrijders) De laatste keer dat ik reed (voor de pekel) was het 3 graden.. ik vond het te koud. Terwijl ik wel eens heb gereden bij lagere temperaturen in het verleden. Maargoed, hopelijk warmt Florida weer lekker op voor het komende jaar.

reneefrankrijk
07-01-10, 21:53
ja heb ik gezien vooral zaterdag en zondag :(

nee nee, vanaf woensdag!!\\:D/

koenkamphuys
08-01-10, 08:11
Zaterdag moet je in Orlando maar echt binnen blijven: regen en max temp +3 (!) minimum -2. http://weather.yahoo.com/united-states/florida/orlando-2466256?unit=c

calypso
08-01-10, 10:14
Zelfs de manatees/zeekoeien (http://www.telegraaf.nl/buitenland/5737315/__Vrieskou_in_Florida__.html?p=12,2)hebben het koud op dit moment!

Ta2 Gerrit
08-01-10, 10:17
Als ik de verdere vooruitzichten zo bekijk (for what its worth) kan de heated gear de kast weer in :-)
Dat moet ook wel, want het is zo 21 Februari ;-)

vondutchga
08-01-10, 14:26
Zaterdag zit ik dus lekker binnen, maar een dagje geen Disney :)

btw Jeroen heeft de Big Fig het overleeft?

[verwijderd]
08-01-10, 15:33
Ik zit zaterdag en zondag ook lekker binnen, straks ff boodschappen doen want ook in NL wordt het erg koud.

Richard, hij is heel over gekomen.

roanne
08-01-10, 19:28
Nog drie weekjes en wij vliegen ook naar orlando...zou het zonnetje dan eindelijk weer de overhand krijgen ?????

vondutchga
08-01-10, 21:40
Nog drie weekjes en wij vliegen ook naar orlando...zou het zonnetje dan eindelijk weer de overhand krijgen ?????

Dat wil ik toch wel hopen anders ga ik weer verhuizen (verder naar het zuiden)

A.Hofman
08-01-10, 22:37
Ik wil jullie niet ontmoedigen, maar de rayonhoofden zijn zojuist bij elkaar gekomen.....

It Giet Oan!!

Op 16 Januari is de alternatieve elfstedentocht op Lake Toho !

Trainen kan op je private pool.

Have fun! :D

wasp
09-01-10, 02:04
Hoi,

Het is inderdaad erg frisjes hier in Haines city (Southern Dunes).
Vandaag en gisteren een redelijke dag geweest met het weer,morgen weer freezing.

Voordeel en tevens een nadeel is dat je op de dagen die je normaal gesproken bij het zwembad lag , nu ook in de malls loopt en de bucks je portemonnee uit rennen.

Gelukkig hadden we vorige week in Chicago gezeten en daar al wat kleding van The Nort Face gekocht.

Groeten uit en fris maar gezellig Florida.

Wasp.

vondutchga
09-01-10, 05:44
hey wasp je bent dus tijdelijk onze buren :) ik woon net acter de lowes

andreleeflang
10-01-10, 05:43
Het was vandaag superkoud in Orlando. Het leek wel of ik in Nederland was. Het was ook goed te merken in de Disneyparken. Er was werkelijk geen kip te bekennen. Op de radio gaat het alleen maar over de te lage temperaturen. Nu volgende week schijnen de temperaturen weer te gaan stijgen

patgooss
10-01-10, 12:21
Met de rust in de parken zou ik persoonlijk geen moeite hebben. Moet er wel bij zeggen dat ook wij natuurlijk voor de heerlijke temperaturen gaan!

koenkamphuys
10-01-10, 13:21
Lees deze: http://news.yahoo.com/s/afp/20100109/ts_alt_afp/usweather - de leguanen komen voor dood uit de bomen vallen. Vandaag wordt 't weer een beetje beter.

JKG
10-01-10, 14:51
Dat is ook wel sneu ja.. de ooit zo snelle gekko's etc. zijn nu supertraag vanwege de trage bloedsomloop. Lekker onder een warme lamp zetten in een terrarium tot het weer warm is en dan weer buiten spelen. :)

Bizar.. ook op Key West dus de koudste temperatuur in 112 (!!) jaar tijd. 8.3 graden celsius. En dan hebben ze het over global warming.. eerder global cooling.

Peter en Cindy
10-01-10, 18:59
:-\"weer of geen weer t blijft vakantie.... mmmmmmmm niet te hoeven werken .

Michael66
10-01-10, 20:55
En dan hebben ze het over global warming.. eerder global cooling.Zoals Lectrrr het enige tijd geleden zo mooi weergaf:

http://img6.imageshack.us/img6/1185/glpbalwarming.jpg (http://img6.imageshack.us/i/glpbalwarming.jpg/)

ringosteer
11-01-10, 01:29
Ach ja we zitten nu op key west , en het is idd. erg koud. Hoop dat morgen het zonnetje de boel goed op warmt. Dan hebben we nog een leuk weekje voor de boeg.
Nog 2 nachtjes Key west , 1 dag Naples , 2 dagen Tampa en 1 laatse dag orlando met Seaworld. Daar waren we al 5 koude dagen.

Gaan we naar huis als het weer 25 graden is haha

A.Hofman
11-01-10, 10:01
Nou, bereid je maar vast voor :)

4P5j1Q-3nqI

derrobbie
11-01-10, 12:02
@Michael66
Hij is inderdaad wel erg leuk en pakkend;)

JKG
11-01-10, 17:00
Ja ik kende 'm al :) Dan zullen ze zeggen dat het er bij hoort, extreme winters, extreme zomers.
Hoeven we niet meer naar Florida straks. Alleen nog een Outback openen. :)

wasp
12-01-10, 00:23
Hey,

Lees het een beetje laat helaas.
Prima naar ons zin hier, we zitten op Southern Dunes na 7 jaar in Greater Groves (clermont) gezeten te hebben.

Vanavond weer lekker naar Manny,s chop house, wat een waanzinnig lekkere steaks zeg !.

Groeten WAsp








hey wasp je bent dus tijdelijk onze buren :) ik woon net acter de lowes

JvG
12-01-10, 01:33
Wij waren er in de kerstvakantie en toen was het frisjes. Gelukkig scheen de zon wel veel en hebben we 1x regen gehad.

koenkamphuys
12-01-10, 08:00
Nou het einde is in zicht blijkens de weerberichten. Komende nacht nog een keertje koud en dan gaat het weer gestaag naar de 20 graden. Vanmorgen op RTL 4 een kort item over kou in Florida met ijs in de sinaasappelboomgaard en mopperende latina's in Miami.

dennis_diana
12-01-10, 09:43
Vanmorgen op RTL 4 een kort item over kou in Florida met ijs in de sinaasappelboomgaard en mopperende latina's in Miami.

zie http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/miMedia/2010/week02/di_0700_lekker_koud.avi_plain.xml
voor het fragment

moonlight91
12-01-10, 11:37
zoonlief kwam vanochtend opgewekt de badkamer in gerend..

mama, het is zo koud in florida ,dat de vieze beesten daar dood gaan
komt wel mooi uit he,dan zijn er geen enge slangen enz, meer als wij daar komen

[verwijderd]
12-01-10, 11:43
Haha, kinder logica is zo mooi

vondutchga
12-01-10, 16:23
wasp: dat was ons geheim :)

Ta2 Gerrit
12-01-10, 16:41
Nog een paar weekjes, dan ga ik dat geheim ook delen, en 't wordt nog betaald ook :-)
En met een beetje goede wil in de Kurze Hose.

vondutchga
12-01-10, 17:23
gerrit: 't wordt betaald?? door wie? zoete lieve Gerritje :)

Als ik vervoer kan regelen zie ik je binnenkort.

Ta2 Gerrit
12-01-10, 20:41
Beetje off topic, maar vriend Freddy komt met z'n vriendin een weekje logeren in Kissimmee en we hebben huis en auto toch al, dus die hoeft hij niet te betalen.

Weerbarstig als hij is :-) stond hij er op dan toch in ieder geval een paar keer het eten te betalen, als het maar wel veel vlees was. Wordt geregeld dus ;-)
Is wel grappig, een keer iemand van het vliegveld halen. Je zult hem wel ontmoeten.

vondutchga
12-01-10, 21:58
Cool het is dan vast warmer dan nu (om maar even on topic te gaan lol) het vroor vanmorgen weer. We hebben "frozen orangejuice, fresh from the grove" :)

en wat betreft veel vlees, er staat daar een 24OZ porterhouse op het menu, success!!!!

djginod
08-02-10, 13:06
Volgens mij maakt men in Amerika nu ook wel rare dingen mee, deze winter. Gelukkig moeten we nu nog niet vliegen, maar anders hadden we ergens anders moeten landen denk, want in Washington is het nu toch wel extreem slecht. Hopelijk is dat over een maandje beter. En hopelijk is het dan in Orlando / Florida ook wat warmer ! Hoewel, 15 graden nu in Orlando al een stuk beter is, als hier :-)

Hawky
11-02-10, 09:13
Nog een maandje, dan zit ik ook in Florida. Hopelijk is het dan beter dan rond de 15 graden :P

loesje
12-02-10, 14:41
Hier nog 3 weken tot Florida. Ik hoop toch ook op t-shirt weer.

Ta2 Gerrit
12-02-10, 14:51
Ja hoor, daar kun je op rekenen, Vanaf volgende week gaan de temperaturen omhoog ;-)

Michael66
12-02-10, 21:34
Ik hoop toch ook op t-shirt weer.Toen ik er twee jaar terug rond eind feb. was, was het wel t-shirts weer: twee t-shirts over elkaar, dan was het wel lekker.

tamaar
12-02-10, 22:46
Wij gaan pas in aug dus dan zeker t shirt weer;)
Maar hoop zo voor de mensen die deze maand nog gaan dat het toch wat warmer gaat worden.

Minnie
17-02-10, 06:43
Vanuit Orlando, het is vandaag bere koud geweest, hoger dan 12 gr. hebben we niet gehad. Hopenlijk wordt het snel beter want hier ben ik niet voor gekomen. Kost me heel veel geld wat ik nu uitgeef in de shoppingmalls.

ietie
17-02-10, 13:43
Vanuit Orlando, het is vandaag bere koud geweest, hoger dan 12 gr. hebben we niet gehad. Hopenlijk wordt het snel beter want hier ben ik niet voor gekomen. Kost me heel veel geld wat ik nu uitgeef in de shoppingmalls.

Jeejte dat is echt balen, ik ga ook echt voor het mooie weer naar florida
kan me echt voorstellen dat je van 12 gr niet echt vrolijk word.
Dit jaar gaan wij half oktober ben dus erg benieuwd wat ons nog te wachten staat...

loesje
18-02-10, 14:15
Ja hoor, daar kun je op rekenen, Vanaf volgende week gaan de temperaturen omhoog ;-)
Daar hou ik je aan! ;)
Nog 2weken en 3dagen eer we vertrekken!

Ta2 Gerrit
18-02-10, 14:32
Ja hoor, daar kun je gerust van uit gaan. Kijk maar op weather.com - zipcode 34747.
Als wij de koffers in de auto gooien gaat het naar 20+ graden :-)

loesje
18-02-10, 14:50
ik kijk altijd hierop, maar die minimum staat me toch nog niet erg aan:


www.zoover.nl/verenigde-staten-van-amerika/florida/orlando/weer (http://www.zoover.nl/verenigde-staten-van-amerika/florida/orlando/weer)

r.theys
18-02-10, 15:16
Het word zeker beter, we hebben nog enkele weken, het kan enkel nog verbeteren:smile:

Wij volgen het hier

http://www.wunderground.com/US/FL/Orlando.html

Ta2 Gerrit
18-02-10, 15:50
Ik kijk (zit in de taakbalk) of weather.com of aktueel en lokaal http://www.wftv.com/weather/index.html
En de minima zijn i.h.a. voor de nacht, en dan lig ik (meestal) onder de klamme lappen :-)

petrajessy
19-02-10, 15:43
Ongebruikelijke winterkou wordt veel dieren in Florida fataal

http://dieren.blog.nl/files/2010/02/800px-Manatee_at_SeaWorld-150x150.jpgOok Florida, in Amerika toch bekend als de Sunshine State, heeft al een paar weken te maken met ongebruikelijk lage temperaturen. En de lage stand van het kwik heeft een negatieve invloed op veel dieren. Vooral lamantijnen (http://www.savethemanatee.org/) (zie foto), zeeschildpadden (http://savetheseaturtle.org/), Amerikaanse krokodillen (http://www.flmnh.ufl.edu/cnhc/csp_cacu.htm) en tropische vissen zijn zwaar getroffen door het ongebruikelijke winterweer. Alleen al in januari werden tweehonderd dode lamantijnen aangetroffen. Een zorgelijke ontwikkeling, want de serene waterzoogdieren zijn dun gezaaid in de Caribische wateren. “Water dat gedurende een lange periode kouder is dan 20 graden Celsius, kan bij lamantijnen een soort stresssyndroom veroorzaken, waardoor de dieren zwakker en vatbaarder voor allerlei ziektes worden”, verduidelijkt Carli Segelson van het Florida Fish and Wildlife Research Institute (http://research.myfwc.com/). Ook vissen zoals jonge barracuda’s (http://en.wikipedia.org/wiki/Barracuda), tarpons (http://en.wikipedia.org/wiki/Tarpon), papegaaivissen (http://nl.wikipedia.org/wiki/Papegaaivissen) en grombaarzen leggen massaal het loodje. Voor zeeschildpadden is de situatie wat minder precair, maar ijskoud water kan deze dieren in een comateuze toestand doen belanden. Medewerkers van de Florida Fish & Wildlife Conservation Commission (http://myfwc.com/) (FWC) hebben, samen met aantal toegewijde vrijwilligers, bovendien al veel zeeschildpadden uit ijskoude wateren gered en tijdelijk overgeheveld naar warmer, zout water. De kou brengt echter, althans puur vanuit ecologisch oogpunt, ook een voordeel met zich mee. Schadelijke exoten als pythons (http://www.jcvi.org/reptiles/families/boidae.php) en leguanen (http://www.iguanafoundation.org/) sterven namelijk ook en masse. Deze reptielen horen eigenlijk niet thuis in de Everglades (http://www.florida-everglades.com/), maar hebben zich in de loop der jaren voorbeeldig voortgeplant. Ze zijn in de vrije natuur terechtgekomen doordat reptielenbezitters van hun (te groot geworden) slangen en hagedissen af wilden en de dieren vrijlieten. Vooral de grote tijger- en netpythons vormen een serieuze bedreiging voor veel inheemse diersoorten.
Bron: Discovery News (http://news.discovery.com/animals/florida-wildlife-cold-weather.html)

Hanz
04-08-12, 16:02
Wij zijn er in december 2011 geweest en het was er geen dag kouder dan 23 graden en 1 ochtend lichte regen. Gehele periode t-shirt, shorts en sandalen/slippers. We hadden in ons huisje zwembadverwarming geregeld; was volkomen overbodig die keer. Ik had het kouder verwacht gezien de klimaattabellen en weather sites. Ook daar kan de weerman er kennelijk naast zitten. Alhoewel onze eerste bezoek in oktober/november 2009 was het ook voortdurend rond de 30 graden. Wellicht mazzel........

hannie
05-08-12, 09:24
Wij waren afgelopen jaar van 25 dec tot 4 jan in Kissimmee. En de eerste week was het idd ongeveer 23 graden maar de tweede week koelde het af naar 18 gr en daarna naar 9 graden.
Dus jij had idd mazzel!

PENPE
05-08-12, 12:21
Toen wij in december 2010 in Kissimmee waren toch een aantal keren nachtvorst gehad, was best een vreemde ervaring als je morgens in je korte broek naar buiten stapt.... :p

trails
05-08-12, 12:35
In februari 2010 stonden we in korte broek en teenslippers de ruiten van de auto te krabben (7:15 uur in de ochtend) en rond 10 uur was het heerlijk weer.
Dus in februari 2012 de ijskrabber meegenomen, maar deze hadden we niet nodig want het was bloedheet.

Teleton
05-08-12, 12:40
Dus in februari 2012 de ijskrabber meegenomen, maar deze hadden we niet nodig want het was bloedheet. Wij gaan nooit zonder ijskrabber op pad. En slotontdooier.....:up:

cindy74
05-08-12, 12:53
Wij waren er in april en ik had echt een trui nodig s avonds en smorgens en lachen was dat de lokale bevolking er rondliep met muts en sjaal en dat in april .

PENPE
05-08-12, 14:42
Wij gaan nooit zonder ijskrabber op pad. En slotontdooier.....:up: Pasje van de ANWB voldeed prima als ruitenkrabber ;)

Orangedevil
05-08-12, 17:28
Wij hebben het eergisteren(ja in Juli) koud gehad. Het regende wel dat wel.

tinkerbel60
05-08-12, 20:54
Wij gaan 8 okt weg,maar ik hoop ook dat het dan mooi weer is en niet alleen regen.
Op dit moment zie ik alleen maar regen in Florida als ik kijk op google.

cloggie68
05-08-12, 22:17
De regen valt wel mee hoor! Wij zijn vandaag teruggekomen en lokaal zijn er inderdaad buien maar het regent bijna nooit de hele dag. Sowieso in de ochtend vaak zon, maar ook wel een aantal dagen de hele dag droog gehad. En ja, die tropische buien in juli horen er bij!

tinkerbel60
05-08-12, 23:27
Wat er nu valt valt er in okt niet haha:cool:

Ritchie
06-08-12, 12:18
Wij waren er in april en ik had echt een trui nodig s avonds en smorgens en lachen was dat de lokale bevolking er rondliep met muts en sjaal en dat in april .

Wanneer was dat dan ?? dit jaar ??

cindy74
06-08-12, 13:26
Ja we waren er dit jaar van 16 tot 26 april we hebben redelijk wat regen gehad heel veel bewolking en op een avond zelfs te koud voor in je t shirt rond te lopen ....... De morgend erop stonden gans de disneycrew met muts en sjaal buiten de lobby . Enkel de laatste twee dagen waren zonder een wolkje te bespeuren .

Tini
06-08-12, 15:21
Wij waren in Orlando Kissimmie in de tweede helft van maart dit jaar. Wel regelmatig bewolking maar behalve in de restaurants geen vestje nodig gehad. Soms was het 's ochtends nog wat frisjes maar zodra de zon weer doorkwam was de temperatuur weer prima. Die paar spatjes regen die we hebben gehad mogen eigenlijk geen naam hebben.

Ritchie
06-08-12, 15:59
Ja we waren er dit jaar van 16 tot 26 april we hebben redelijk wat regen gehad heel veel bewolking en op een avond zelfs te koud voor in je t shirt rond te lopen ....... De morgend erop stonden gans de disneycrew met muts en sjaal buiten de lobby . Enkel de laatste twee dagen waren zonder een wolkje te bespeuren .

Oeps... dan hebben jullie net pech gehad, wij waren er tot de zaterdag voor pasen, en 2 weken lang 28 graden, 's-avonds ook niet koud, op de dag dat we naar huis gingen effe wat regen gehad, maar zaten in de auto.

elstars
06-08-12, 18:49
Ja we waren er dit jaar van 16 tot 26 april we hebben redelijk wat regen gehad heel veel bewolking en op een avond zelfs te koud voor in je t shirt rond te lopen ....... De morgend erop stonden gans de disneycrew met muts en sjaal buiten de lobby . Enkel de laatste twee dagen waren zonder een wolkje te bespeuren .


Wij kwamen aan op 28 april en hebben 2 weken zeer warm weer gehad. 's Avonds was het op het terras bij onze villa ook heerlijk!

utah
18-09-12, 23:39
Momenteel is het hier aan het stort regenen.....en 21 graden.

corrus
19-09-12, 10:31
Geweldig weer dus...
Die regen is gewoon nodig...

koenkamphuys
19-09-12, 22:23
Zo is dat. Regen in Florida is mooi weer. Vooral een vette tropische stortbui met een knallend onweer.

utah
29-09-12, 01:58
Gemiddelde van midden september tot vandaag is het hier 30 graden. Dus helemaal niet slecht.

tinkerbel60
29-09-12, 10:44
Wij gaan maandag over 1 week naar Florida en ik hou het weer in de gaten op google.En wat ik zie is echt veel bewolking en regen het is wel rond 30 gr.
Maar ik dacht dat Florida the sunshine state was,maar elke dag zie ik regen.Zitten er momenteel leden van het forum daar en hoe is het weer nu.

gr mar

verbeek
29-09-12, 13:41
Regen is plaatselijk en niet zoals bij ons voor een ganse dag of langer.Meestal hevige plensbui van korte duur voor ons meer verfrissing.Wij gaan altijd in september of later.Laatste jaren eind oktober.Dit jaar is mijn 10de bezoek aan Orlando en langste regenperiode was vorig jaar.
Toen hebben we een halve dag motregen gehad.
Je hoeft echt niet ongerust te zijn.
Heeft alles te maken met het daar heersende klimaat.
Een hevige plensbui op het einde van de dag is daar heel normaal.

cant51
29-09-12, 14:38
Zijn gisteren terug gekomen van 3 weken Orlando 1 1/2 dag echt regen gehad, wel veel meer bewolking dan andere jaren, en regelmatig aan het eind van de dag een harde bui van hoog uit een half uur, maar wel constant boven de 30 graden, dus lekker om buiten te zijn !! en ach 30 gr.met bewolking in Florida is altijd beter dan de kou in Nederland :-).

tinkerbel60
29-09-12, 15:16
Oh oke dit stelt mij toch gerust,want als je deze voorspelling voor Nederland zou zien betekend het vaak heel de dag regen.
Nou nog 9 dagen en we gaan,kan niet wachten.:cool:

cant51
29-09-12, 15:41
Zou zo weer met je teruggaan :-), je ziet op de div. weersides vaak bv 50% kans op regen, alleen mijn ervaring is dat de regen kansen in Florida erg plaatselijk zijn je kan soms de regen op afstand zien vallen en op de paats waar je zelf bent het volledig droog houden, gewoon lekker genieten, dun regenjasje of poncho mee (zal je zien blijft het droog :-). Heel veel plezier in FLORIDA.

knaapje
29-09-12, 16:21
Ik meen, dat het 2 jaar terug in oktober was, dat ze bij het vliegveld letterlijk verzopen.
Ik wist niet wat ik zag 's avonds op TV.
Ik zat in de buurt van Kissimmee en heb geen druppel gezien.

Ik ga nu al wat jaren in oktober naar Florida en heb altijd prima weer gehad.
Best wel af en toe een bui(tje), maar boven zo'n 25 graden.

Yowannes
29-09-12, 19:35
Ze hadden voor de voorbije week op CF13news iedere dag 50% kans opgegeven voor centraal Florida.
Ik kan zeggen we op een beetje regen donderdag late namiddag (en bijhorende knallende onweer) hier niet zoveel gehad hebben.
(We waren gisteren/vrijdag overdag wel niet thuis, dus weet niet wat het dan gedaan heeft).

Mushu
30-09-12, 00:20
Wij hebben de afgelopen 2 weken prima weer gehad in Kissimmee. De laatste week ook erg warm (30+). Regen is in Florida niets raars, soms regent het een aantal minuten en soms de hele dag. Koud wordt het er meestal niet van, wel als je nat de airco in gaat! Ik heb vakanties gehad met heel weinig regen en ook dagelijks maar dan heel even in de middag. Zelf vind ik het snel "te koud" van november t/m februari. Maar ik geloof dat de meeste mensen dat niet met mij eens zijn (maar ik vind 30 graden dan ook heerlijk en dat is misschien ook niet normaal). Ik heb in januari meerdere keren dagen gehad waarop het maar 14 graden was. Het voorjaar (april t/m juni) is het meest ideaal als je van warmte houdt en weinig regen (maar geen garanties!). Zoals eerder opgemerkt, het kan in WDW regenen en in Kissimmee droog zijn dus de regen is vaak erg plaatselijk en de voorspellingen daardoor niet altijd bruikbaar.

Mickey99
30-09-12, 16:31
Wij zijn donderdag thuisgekomen na 17 heerlijke dagen in Florida. We hebben 1 x een middagje regen gehad en verder heel af en toe een buitje met onweer gehad in de namiddag of avond. Ik zou me niet zo veel zorgen maken het komt vast goed. Zou ook best met je willen ruilen ;-)

Alvast veel plezier en geniet ze!

Florida Keys Go-er
08-10-12, 15:21
Tijdens mijn bezoek aan Florida tijdens de laatste kerstdagen en jaarwisseling heb ik zomer als winter mogen meemaken (qua temperatuur) in de 2 weken dat ik daar was. De warmste dag was 1e kerstdag met zo'n 28 graden, volgend door oud en nieuwjaarsdag 26 graden. Maar de nacht van 2 op 3 en 3 op 4 januari waren "koud" te noemen. Sterker nog er was sprake van lichte vorst (-1 a -2) Op 3 januari was het ook niet warmer dan 9 graden buiten (overdag). Rond mijn vertrek (op 7 januari) was het weer opgewarmd en was het weer rond de 22 graden.

Thrypa
18-10-12, 02:45
Ik dacht vorig jaar ook 'Ooh jee..' toen ik de weervoorspelling zag. Elke dag gewoon 't-storms' dus dacht dat onze vakantie letterlijk in het water ging vallen.
Maar niets was minder waar. We hebben zelden een regen gezien en als het regende was het een paar minuutjes motregen. Dat was toen in september.

Nu weer net 2 weken terug van Orlando en the Key's. Idem met de regenvoorspellingen (altijd bewolkt en regen) en uiteindelijk 1 dag zware buien gehad. Dus toen zijn we zwaar gaan shoppen in de Sawgrass Mill Mall in Miami :P
Af en toe wel wat meer bewolkt dag, maar eigenlijk fantastisch weer!

oma van tijn
21-10-12, 16:00
prima tijdverdrijf ;-) en je moet toch iets