PDA

Bekijk Volledige Versie : WDW voor Rollercoasterlover



Frenckel
02-10-07, 00:06
Wat was voor jullie het park met de meeste Thrills?

Water park of rollercoaster alles is welkom.

Groetjes, Frank

Njit
02-10-07, 00:29
Bekijk de websites van de verschillende parken eens op je gemak. Elk park heeft wel wat Thrills.
Wil je echt een Thrill park dan kun je denk ik beter naar Islands of Adventure (Universal) of Bush Gardens gaan. Hier vind je veel achtbanen.

cindy74
19-11-07, 13:37
yep universal's islands of adventure is het beste park om rollercoasters te doen alhoewel saworld met atlantis en kraken ook super was

cybertal
21-11-07, 17:33
hoi,

Wij vonden ook de meeste thrills in Islands of Adventure van Universal!
Te gekke achtbanen en rides met special effects. Echt te gek.
Maar ieder park heeft z'n eigen thrills.
Op de sites van de parken kun je deze ook bekijken.

groetjes Chantal

mafo
21-11-07, 19:35
In Florida is dat naar mijn idee ook Universals Island of Adventure. Als je ooit buiten Florida komt zijn de Six Flags parken mijn favoriet. Vraag me af waarom Six Flags niet in Fla zit.

Njit
21-11-07, 19:50
Vraag me af waarom Six Flags niet in Fla zit.

Teveel concurrentie. Als men kan kiezen tussen een goed gethemed park of puur Thrills dan kiezen de meeste mensen toch voor het eerste. Orlando is ook vooral gezinnen.

Persoonlijk ga ik dan liever naar een Cedar Fair (http://www.cedarfair.com/) park.

wimk
22-11-07, 09:04
Teveel concurrentie. Als men kan kiezen tussen een goed gethemed park of puur Thrills dan kiezen de meeste mensen toch voor het eerste. Orlando is ook vooral gezinnen.

Persoonlijk ga ik dan liever naar een Cedar Fair (http://www.cedarfair.com/) park.

Maar die zit toch niet in Florida? Of kijk ik verkeerd?

Gr WIm

Njit
22-11-07, 09:18
Maar die zit toch niet in Florida? Of kijk ik verkeerd?

Was een antwoord op de vraag waarom Six Flags niet in Florida zat :)
Cedar Fair zit idd niet in Florida...

En ik ga dus liever naar een Cedar Fair park dan naar een Six Flags park

Katrientje
29-12-09, 10:50
In februari trekken we naar Florida, vriend en ik.
Het is niet de bedoeling van puur themaparken te doen, maar we plannen er wel een drietal te doen.
We gaan zeker Busch Gardens doen, staat me zeer aan wat ik daarover lees.
Dan vermoedelijk ook Seaworld, om de reden dat het iets helemaal anders is.

Maar dan... moeten we 1 park van Disney kiezen. Moeilijk hoor. Welk park raden jullie aan voor rollercoasterliefhebbers? Vriend vindt spectaculaire rollercoasters het belangrijkst... Ik neig naar epcot, maar weet niet of dit terecht is.

Ta2 Gerrit
29-12-09, 10:52
Als je echt voor de coasters gaat is Islands of Adventure (http://www.universalorlando.com/Amusement_Parks/Islands_of_Adventure/islands_of_adventure1.aspx#)(van Universal) de aanrader.

Njit
29-12-09, 11:30
Zal als achtbaan-fanaat ook een duit in het zakje doen :)

- Epcot heeft geen achtbanen :) Wel Test Track en Mission Space die ook behoorlijk spectaculair zijn.
- Animal Kingdom heeft Expedition Everest. Dit is een mijntrein met een thema. Maar dan wel heel groots uitgevoerd. De totale attractie heeft $100,000,000 USD gekost (duurste attractie die Disney ooit gebouwd heeft).
- Hollywood Studios heeft de Rock 'n Roller Coaster (vergelijkbaar met die in Parijs).
- Magic Kingdom heeft Big Thunder Mountain en Space Mountain (ook vergelijkbaar met Parijs)
- Universal Studios heeft de Hollywood Rip, Ride Rockit (net nieuw) en Revenge of the Mummy. De eerste heb ik nog niet gedaan.
- Island of Adventure heeft de Duelling Dragons (enige duelling inverted achtbaan) en The Incredible Hulk (enige B&M Launch Coaster)
- Busch Gardens heeft een hele verzameling aan achtbanen waarvan Sheikra (dive coaster) en Kumba (B&M) wel de spectaculairste zijn
- Sea World heeft de fantastische Kraken (B&M Floorless), de mooi gethemede Journey to Atlantis (Mack watercoaster) en de recent geopende Manta (B&M vliegende coaster)

Op RCDB kun je snel zien welke parken er in Orlando zitten en wat voor een achtbanen er staan, inclusief statistieken en foto's. Ik heb de relevante links al hieronder geplakt.

SeaWorld Orlando (http://www.rcdb.com/4746.htm) (Orlando, Florida, USA)
Universal Studios Florida (http://www.rcdb.com/4736.htm) (Orlando, Florida, USA)
Universal Studios Islands of Adventure (http://www.rcdb.com/4734.htm) (Orlando, Florida, USA)

Walt Disney World - Magic Kingdom (http://www.rcdb.com/4597.htm) (Lake Buena Vista, Florida, USA) ~ 15 miles
Walt Disney World - Disney's Hollywood Studios (http://www.rcdb.com/4735.htm) (Lake Buena Vista, Florida, USA) ~ 16 miles
Walt Disney World - Disney's Animal Kingdom (http://www.rcdb.com/5109.htm) (Lake Buena Vista, Florida, USA) ~ 17 miles

Busch Gardens Africa (http://www.rcdb.com/4543.htm) (Tampa, Florida, USA)

Katrientje
29-12-09, 13:25
Epcot heeft geen achtbanen :-o Verrassend... Ben nog nooit in een Disneypark geweest en denk dat ik me er iets verkeerd bij voorstel dan.
Kan iemand me misschien kort samenvatten wat er zo leuk is aan een Disneypark? :razz:

Dank je wel voor de tips! Die database is heel interessant!!

Njit
29-12-09, 13:50
Wat is er zo leuk aan een Disney park? Erg moeilijke vraag :)

De attracties Test Track en Mission: Space zijn goede vervangers voor achtbanen hoor. Ik heb er inmiddels iets van 290 op m'n naam staan dus ik weet wel waar ik het over heb :)

Test Track:

The highlight of the ride is a speed trial on a track around the outside of the Test Track building at a top speed of 64.8 miles per hour (104.3 km/h) on a 50-degree banked curve, making Test Track the fastest Disney theme park attraction ever built,

Mission: Space


The attraction is a multiple-arm centrifuge that achieves the illusion of acceleration (http://en.wikipedia.org/wiki/Acceleration) by spinning and tilting sealed capsules during the four-minute "mission." Fans blow air gently at riders to help avoid motion sickness (http://en.wikipedia.org/wiki/Motion_sickness), and a magnified display in front of each rider simulates a window to space with high-resolution computer-generated imagery. Mission: SPACE comprises four separate centrifuges, each with 10 capsules holding four riders.
The attraction exposes riders to forces up to 2.5G, more than twice the force of gravity at the earth's surface (effectively multiplying a rider's weight by 2.5). A few months after the ride's opening, motion sickness bags were added within easy reach of riders. (http://en.wikipedia.org/wiki/Mission_Space#cite_note-1)

Katrientje
29-12-09, 21:20
Spectaculaire attracties zijn ook prima in feite, had mijn vraag anders moeten stellen dus...
Maar als er slechts 2 echt spectaculaire attracties zijn, dan vraag ik me nog af wat er voor de rest zo leuk is aan de Disneyparken? De aankleding, de shows, is het vooral voor kinderen leuk?

Njit
29-12-09, 21:51
Persoonlijk vind ik Disney voor alle leeftijden. Het gaat mij om de aankleding, de perfecte service, de unieke attracties etc etc. Maar Disney is bovenal een gevoel. En dat is heel moeilijk uit te leggen...

[verwijderd]
30-12-09, 06:11
Njit, Space mountain Parijs en Orlando zijn totaal niet vergelijkbaar vind ik, Orlando zit je achter elkaar en in Parijs naast elkaar en in Parijs wordt je minder door elkaar geschud als in Orlando. Gelukkig hebben ze nu fatsoenlijke stoeltjes in Orlando want voorheen had ik het idee dat ik hier bont en blauw uit kwam, nu is hij beter te doen.

Verder is Parijs een hele andere baan dan Orlando, in parijs ga je ook nog een keer over de kop wat in Orlando niet het geval is.

(Mijn ervaring met Bont en Blauw stamt uit 2001, toen zat je vrij los in de karretjes en had je amper hou vast en schoof je echt van links naar rechts en had je harde klappen met de hoogte verschillen)

calypso
30-12-09, 10:06
Disney is inderdaad een park met gevoel zoals Njit zei. Dit moet je ervaren..
En Disney is echt niet alleen voor kinderen. Het is een combinatie van het Disney gevoel, de sfeer die in het park heerst, de mooi gethematiseerde attracties. Dit vind je naar mijn mening in geen ander park.

Of het daardoor een park is dat jij leuk zal vinden, tja dat is altijd zo'n persoonlijk gevoel. maar heb eigenlijk nog nooit iemand horen zeggen na een bezoek aan Disney World dat ze het niet leuk vonden.

Dus ik zou zeggen probeer het eens uit dan weet je in ieder geval of het wat is of niet!

Njit
30-12-09, 11:15
Njit, Space mountain Parijs en Orlando zijn totaal niet vergelijkbaar vind ik,

je hebt ook helemaal gelijk. Wist ik eigenlijk ook wel :oops:
Ik heb Spacemountain nog nooit gedaan in Orlando - schandalig he :)

Ik heb wel de Spacemountain in Parijs, Anaheim en Tokyo gedaan. De laatste twee zijn volgens mij vergelijkbaar met Orlando.

reneefrankrijk
31-12-09, 09:54
Spectaculaire attracties zijn ook prima in feite, had mijn vraag anders moeten stellen dus...
Maar als er slechts 2 echt spectaculaire attracties zijn, dan vraag ik me nog af wat er voor de rest zo leuk is aan de Disneyparken? De aankleding, de shows, is het vooral voor kinderen leuk?

Er zijn mensen die helemaal verslaafd aan Disney zijn. Die vinden Disney dus echt HET gebeuren in Orlando.
Ik heb zelf gemerkt dat heel veel afhangt van het moment dat je daar bent.
Zelf ben ik met mijn zus in februari 1992 in Magic Kingdom en Universal Studios geweest. Op dat moment vielen ze ons allebei tegen. Ik kan niet echt zeggen waarom maar zo voelden we het.

In juli 2000 ben ik met man en 2 kleine kinderen (3 en 6) weer geweest en heb ik die 2 parken dus links laten liggen. We zijn toen naar Busch Gardens, Islands of Adventures, Seaworld en Epcot geweest. Busch en Epcot vond ik toen echt geweldig!! IoA vond ik prachtig gemaakt maar het was er duur en zo ontzettend druk dat we met de kinderen eigenlijk niks konden doen, die viel toen dus eigenlijk tegen.

In feb 2008 zijn we weer geweest met gezin (kinderen waren toen 10 en 13) en zus. Busch viel deze keer vies tegen omdat verschillende dingen dicht waren en bijna elke attractie had technische storingen terwijl we in de rij stonden. Het was wel heel erg rustig, dat was fijn.
Magic Kingdom vonden we nu wel heel leuk evenals Universal Studios, IoA ook, Epcot blijft een favoriet evenals Seaworld. (Disney Studios gaan we in feb 2010 voor het eerst heen). Animal Kingdom was voor ons de 1e keer maar daar hebben we maar een halve dag van kunnen genieten, daarna werd het té druk. Wij genieten meer als het niet zo druk is zodat we rond de lunch alles hebben kunnen doen wat we willen.
Dus in 2008 hadden we weer andere favoriete parken.
Over 5 weken gaan we ze allemaal weer doen, behalve Busch.
Voor ons is alles een moment opname. Als je een park op een "slechte" dag treft dan baal je en zal dat park zeker niet je favoriet zijn.

Wat wel een belangrijk verschil is, is de mate van service. Disney is op dat gebied beter dan Universal. Sfeer is ook belangrijk en Disney, vooral Magic Kingdom heeft toch iets speciaals, niet alleen voor kleine kinderen hoor.
Wij gaan overigens niet de shows af, ook attracties voor de kleine kinderen slaan wij over.

Heel veel plezier in februari!!

Flufjuh
31-12-09, 11:03
Het is mij echt een raadsel waarom veel mensen Epcot zo leuk vinden. Het is geen persoonlijke aanval ofzo, helemaal niet, maar wij zijn er ook geweest en het enige wat ik leuk vond waren Soarin' (ook al vond ik die ook vrij tegenvallen na de hype die gecreeerd werd door a.o. de castmembers) en Test Track. Verder zie je een hoop landen in het klein, maar ja of dat nou zo boeiend is? Voor mij niet in ieder geval. :)

Qua achtbanen zou ik voor Busch Gardens gaan i.p.v. voor een Disneypark, de achtbanen die daar staan zijn echt superstoer. :D

Njit
31-12-09, 11:35
Qua achtbanen zou ik voor Busch Gardens gaan i.p.v. voor een Disneypark, de achtbanen die daar staan zijn echt superstoer. :D

Kun je ook niet met elkaar vergelijken. Ik zou gewoon lekker EN EN doen..
Zou zelf niet weten wat ik mooier vind: een perfect gethemede achtbaan als Expedition Everest of een Thrillride als Sheikra. Van beide kan ik intens genieten...

http://www.cfnews13.com/uploadedImages/everest.jpg

http://www.imaginevacationhomes.com/custom/Busch%20Gardens/Sheikra.jpg

Flufjuh
31-12-09, 17:01
Ah, ik zie nu dat de topicstarter BG sowieso al gaat doen. :) Van Expedition Everest kon ik niet echt genieten door de pijn in m'n voeten na anderhalf uur in de rij te hebben gestaan. :( Volgende keer maar fastpasses halen haha. :)

reneefrankrijk
01-01-10, 11:53
Het is mij echt een raadsel waarom veel mensen Epcot zo leuk vinden. Het is geen persoonlijke aanval ofzo, helemaal niet, maar wij zijn er ook geweest en het enige wat ik leuk vond waren Soarin' (ook al vond ik die ook vrij tegenvallen na de hype die gecreeerd werd door a.o. de castmembers) en Test Track. Verder zie je een hoop landen in het klein, maar ja of dat nou zo boeiend is? Voor mij niet in ieder geval. :)


Ja, dus weer een persoonlijke keuze. De één houdt van coasters, de ander van shows. De één gaat graag naar een musical de ander kijkt liever een film.
Ik vind persoonlijk de afwisseling in Epcot leuk, het is niet alleen maar thrillrides en de landen vind ik wel leuk, de meeste tenminste. Maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat vindt.

liesje1967
01-01-10, 12:35
Mooie foto's Njit.

En het Disneygevoel kan ik niet uit te leggen. Weet alleen dat mijn battery weer helemaal vol is als is ik er geweest ben. Voor mijn gevoel hebben alle parken wat dus ga er heen en laat je betoveren.

Katrientje
02-01-10, 22:59
Dank je wel om jullie ervaringen te delen... Keep them coming :-D

Is DW Magic Kingdom erg vergelijkbaar met Disneyland Parijs?

Zo ja, dan zou ik misschien in Fl wat anders gaan doen en een keertje naar Parijs gaan. We zijn geen echte pretpark-addicts, met 3 parken gaan we ermee klaar zijn denk ik. daarom dat ik ze graag zorgvuldig wil uitkiezen.

René, jij gaat ook in februari zie ik. Leuk zeg. Ga eens speuren naar meer info over je trip

Orangedevil
11-01-10, 20:53
Als je echt voor de achtbanen gaat moet je niet in Disney zijn. Er staan er wel een paar leuke maar niet heel spectaculair op Expeditie Everest na.

Dus als je voor Disney kiest is dat vooral voor de sfeer en de andere attracties met de paar achtbanen als bonus. De echte monsters van coasters staan in Busch Gardens,Seaworld en Universal(2x).

Maar ik denk dat je met Busch Gardens,Seaworld en een Disneypark een goede combi hebt. Dit is een combi van actie,dieren en sfeer.

Overigens word space Mountain nu verbouwd en als ik me niet vergis word ie ongeveer zoals in Parijs?

Aan de ene kant lijkt MK in Orlando wel op MK in Parijs maar aan de andere kant niet. Moeilijk,moeilijk.

Patrick
13-01-10, 13:45
MK en Parijs lijken erg veel op elkaar, alleen is Space Mountian compleet anders. In Parijs vind ik hem vele malen beter. Wat wel heel erg leuk is, is Splash Mountian.

Wil je de echte Disney sfeer proeven, dan mag je MK eigenlijk niet overslaan.

axzel
22-01-10, 14:33
Vind het ook moeilijk kiezen. Zijn er maar één volle dag, en kunnen dus maar naar één park. Ik zelf neig om naar magic kingdom te gaan, omdat dat 'echt' het disney gevoel is. Alleen lees ik dat hij bijna hetzelfde is als disney in Parijs? Daar ben ik vorig jaar nog geweest....

Animal kingdom hoor ik ook leuke verhalen over, maar is niet echt een attractiepark heb ik begrepen, meer een dierentuin achtig iets? En dan hebben we uiteraard geen parade, vuurwerk en veel disney figuren...

lastig lastig lastig :-s

Njit
22-01-10, 15:49
Animal Kingdom is een themapark met dieren :) Het is zeker geen dierentuin!
Attracties als DINOSAUR (http://disneyworld.disney.go.com/parks/animal-kingdom/attractions/dinosaur/), Expedition Everest™ (http://disneyworld.disney.go.com/parks/animal-kingdom/attractions/expedition-everest/), Kali River Rapids® (http://disneyworld.disney.go.com/parks/animal-kingdom/attractions/kali-river-rapids/) en de Kilimanjaro Safaris® (http://disneyworld.disney.go.com/parks/animal-kingdom/attractions/kilimanjaro-safaris/) zijn allemaal zeer de moeite waard.

Teleton
22-01-10, 15:56
Alleen lees ik dat hij bijna hetzelfde is als disney in Parijs? Een hardnekkig misverstand. Als je in de Bijenkorf in Breda bent, kan je die ook niet met die in Den Haag vergelijken, toch? Of de Earring in een sporthal of unplugged, of een Bossche Bol van Bakker Bart met die van Jan de Groot, de Basiliek van Oudenbosch met de Sint Pieter, een Mobylette met een Zundapp. Allemaal bijna hetzelfde....

Het MK is overigens geen attractiepark. De parken van Disney laten zich nog het best omschrijven als een themapark met leuke attracties.....

katjab
23-01-10, 11:51
Als rollercoasterlover vind ik de Rock 'n Roller echt een aanrader en ook al is het geen achtbaan ik vond het wel geweldig, The Tower of Terror. Dus dan zou mijn keuze vallen op Disney Hollywood Studio's.
Maar aan de andere kant vond ik Animal Kingdom ook echt geweldig en die hebben we in Parijs helemaal niet.

Marita
23-01-10, 16:03
Nou is het best wel een moeilijke keuze.Ieder park voor zich heeft wat, maar als ik dan zou kiezen zou ik voor magic kingdom gaan. Ben al meerdere keren daar geweest zowel in orlando als in parijs. Maar ik vind ze niet te vergelijken. Als ik in Orlando het park in ga voel ik me net een klein kind :D. De sfeer en de hartelijkheid van de mensen kun je niet meten met die in Parijs. Veel relaxter geen gedring in de rijen niemand die toch nog probeert voor te dringen. Er zijn daar wel niet veel rollercoasters, maar gewoon voor de magic feeling zou je het moeten doen.

Groetjes Marita

belgske
23-01-10, 17:07
Animal kingdom hoor ik ook leuke verhalen over, maar is niet echt een attractiepark heb ik begrepen, meer een dierentuin achtig iets? En dan hebben we uiteraard geen parade, vuurwerk en veel disney figuren...

lastig lastig lastig :-s

Animal Kingdom is GEEN dierentuin, zoals Njit hierboven al aangaf. Tuurlijk zijn er ook dieren te bewonderen. De safaritocht is op zijn Disney's, als je me begrijpt.
2 musicals, nl Nemo en het fantastische LION KING.

D'r is WEL een parade.

En betreft Disneyfiguren : in okt '08 zijn mijn dochters met liefst 15 Disneyfiguren vereeuwigd op papier. En dan hebben we er nog zeker 5 gemist.

Kortom Animal Kingdom is absoluut de moeite waard en je kan er best een ganse dag voor uittrekken.

sunita
17-02-10, 23:25
eh..vertel mij eens even:oops: als ik in big thunder mountain en crush coaster in disneyland parijs durf...zou ik dan ook in die expeditie everest durven..?? heb een filmpje gezien op youtube (erg handig) maar ben nog niet helemaal overtuigd. enne, gaat ie ook terug achteruit op dat schuine stuk op de foto geplaatst door Njit???:shock:

Michael66
18-02-10, 08:29
Ja, daar durf je best in. Echt extreem is deze rollercoaster niet, gaat ook niet over de kop.

Nee, daar gaat'ie niet achteruit. Ook het achteruit gaan valt best mee, is ook niet echt extreem.

Ik vind dit een hele leuke rollercoaster, vooral door de erg mooie en goede thematisering en aankleding. Qua bochtenwerk en zo vind ik 'm het best vergelijkbaar met Big Thunder Mountain.

sunita
18-02-10, 10:53
bedankt voor je geruststellend advies=D> tja..zal bijna overal alleen in moeten.. en ik ik durf best veel maar niet als er iemand bij mij is die me probeert te overtuigen dat ik er beter niet in kan gaan:mrgreen:

Michael66
18-02-10, 10:56
Laat ik het zo zeggen: Mijn zoon (toen 8 jaar) durfde eerst niet in welke rollercoaster dan ook. Dit was één van de eerste waar hij wel in wilde en het achteraf ook fantastisch heeft gevonden.

Als een achtjarig jochie er al in durft ..... :-\"

belgske
18-02-10, 21:48
Daar kan ik Michael alleen maar in bijtreden.
Als je aan mijn dochters vraagt hoe ze Animal Kingdom vonden, beginnen ze als eerste dolenthousiast over hun belevenissen in Expedition Everest te vertellen. Ze waren toen 10 en 8 jaar.

Flufjuh
21-02-10, 13:33
Ik vond 'm ook meevallen inderdaad qua heftigheid, maar wel supermooi gemaakt!

Lea
21-02-10, 13:56
Deze is echt te gek hoor.
Wij gaan er speciaal voor naar Animal Kingdom