PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Flora



Flora
28-12-09, 18:34
Hallo, wij zijn een gezin van vier (twee dochters van 6 en 9) en denken erover om in de meivakantie 2010 naar Florida te gaan. We willen wel naar parken maar niet iedere dag. Heeft de jongste, 6 jaar, er al wat aan? Of mag ze nergens in omdat ze nog te klein is? Ze is ong 1.10m.
Verder ben ik benieuwd naar jullie advies als het gaat om zelf een vlucht boeken en vervolgens zelf motels boeken. Of is het handiger om een all-in vlucht/hotel te boeken? Dit ook ivm de kosten natuurlijk.
En we willen graag toch een soort van rondreis(je) maken. Disney world mag niet gemist worden en zelf willen we graag naar Sea World maar voor de rest staat het open.
Vorig jaar mei zijn we in Utah/Nevada met camper geweest. Adem-benemend mooi maar een verre reis en relatief weinig tijd. Nu willen we iets dichter bij maar ook vooral warmte.
Tips zijn welkom!

yabbadabbadoo
28-12-09, 19:52
Toevallig, ga ook in de mei vakantie met twee dochters van 6 en 9.
Heb de vlucht geboekt heen via London Gatwick naar Orlando met British Aiways en Virgin, terug met Virgin van Orlando naar Manchester en dan met KLM naar Amsterdam. Was voor 4 tickets 2390 euro kwijt. Het had goedkoper gekund, maar dan wel met krappe overstaptijden OF twee tussenstops, en daar heb ik geen zin in.
Apt zelf geboekt via hoteldiscount.com ( heb ik goede ervaringen mee ) en auto via alamo.com.
Als je de vluchten nog moet boeken, zou ik er niet te lang mee wachten.

Njit
28-12-09, 20:04
Reken de lengte van je dochter even om in inches. 110 cm is 43 inch en een beetje.
Hier een lijstje met attracties die een lengtebeperking hebben: http://www.wdisneyw.co.uk/restr.html

cloggie68
28-12-09, 20:17
Wij hadden dit jaar twee jongens van 5 en 7 (volgende meivakantie gaan we weer en zijn ze dus 6 en 8). Ze hebben enorm genoten en ook alles gelopen in de parken tot de laatste dag. Toen merkten we dat ze echt moe werden en hebben we een dubbele kar (soort plastic buggy) voor ze gehuurd in Seaworld. Verder hebben ze het echt geweldig gehad en willen ze ook graag weer terug. Wij hebben geen rondreis gedaan, gaan we nu ook niet doen. We huren heerlijk een villa (ditmaal met opa en oma erbij) en komen nog tijd te kort. Onze plannen voor komend jaar zijn Seaworld en Discovery Cove, alle 4 de Disney parken en Typhoon Lagoon (Disney waterpark), lekker eten, shoppen en hopelijk nog wat plaatsjes in de omgeving bekijken (zijn we vorige keer niet aan toegekomen). Onze planning staat op ons blog (zie hieronder)!

Veel plezier met plannen!!

yabbadabbadoo
28-12-09, 20:42
Wij hebben vorige week pas alles geboekt, ik heb me zitten verbazen over die zoekmachines om vliegtickets te boeken, een vlucht die er nu wel op staat, is over een paar uur verdwenen, morgen is die vlucht er weer, en dan ineens voor een ander bedrag.
Air Lingus kan je bijv boeken via Dublin, de overstaptijd is echter slechts 1 uur en 50 minuten. Er hoeft maar iets te gebeuren en je mist de overstap of je bagage is niet aangekomen. Je moet dan ook nog drie dagen wachten omdat Air Lingus bijv alleen maar op za-di-do naar Orlando vliegt.
Dat zijn allemaal overwegingen om NIET voor het goedkoopste ticket te gaan.
Verder vind ik opmerkelijk dat Martinair nu al schandalige tarieven rekent voor de mei vakantie. 4 tickets ( met twee kinderen ) komt al boven de 6000 euro !. Duidelijk te merken dat ze een monopolie hebben op rechtstreekse vluchten. Als je een jaar van te voren boekt, moet je voor 400/450 euro kunnen vliegen, omdat wij pas vorige week hebben geboekt voor de mei vakantie, zitten we net onder de 600 euro met het vluchtschema uit een eerdere posting in dit draadje.

cloggie68
28-12-09, 21:21
Martinair was al heel snel "bijna" vol. Wij hadden in juni tickets voor best redelijke prijs (3200 euro voor 4 volwassenen en 2 kids)....

Flora
28-12-09, 21:49
Thnx voor de tips. Ik moet inderdaad snel gaan boeken.

[verwijderd]
29-12-09, 02:19
Thnx voor de tips. Ik moet inderdaad snel gaan boeken.

Of als je geen leuke prijzen meer vind even wachten op eventuele aanbiedingen van connection, ik heb begrepen van andere dat die in Januari ook altijd nog acties heeft maar wellicht dat een ander dat kan bevestigen, die vluchten gaan overigens wel vanaf Brussel.

En een andere optie is nog om een jaartje later te gaan en dan 11 maanden van te voren te boeken, dat kan je nml. toch heel veel geld schelen.

Teleton
29-12-09, 08:34
ik heb begrepen van andere dat die in Januari ook altijd nog acties heeft maar wellicht dat een ander dat kan bevestigen, die vluchten gaan overigens wel vanaf Brussel.

Op 3 januari van dit jaar werden de prijzen van de tickets bekend gemaakt. Overigens was er op 5 december 2008 ook al een spectaculaire actie geweest. Of er toen ook aantrekkelijke prijzen in de schoolvakantieperiode waren, kan ik me niet meer herinneren.

Resultaten uit het verleden etc.etc. want de prijzen van de tickets tijdens de actie van vorig jaar waren behoorlijk lager dan dit jaar, ben benieuwd wat er in januari uitrolt.........