PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Katrientje: 2 weken Orlando - Keys - Miami Feb-Maart



Katrientje
27-12-09, 14:25
Mijn vriend en ik gaan in de periode feb - maart naar florida.
Wanneer precies ligt nog niet vast. We hebben flexibele vliegtickets (waarschijnlijk ook nog 1ste klasse =D>) en kunnen de data nog tot de laatste week veranderen. De datum die momenteel voor ligt is: 22/2 tot 16/3

We vliegen naar Atlanta, Georgia, waar familie woont, daar blijven we enkele dagen om dan naar Florida te rijden met een huurwagen (4 uur rijden van Atlanta tot de grens met Florida).
De rondrit ligt alles behalve vast, maar Orlando, Miami en de Keys staan zeker op het programma.

Nu begin ik me volop voor te bereiden en zie ik dat onze trip samenvalt met een deel van Spring Break, de vakantie van de Amerikaanse studenten.

Hoe erg is dit? Gaat het zo druk zijn bijvoorbeeld in Disneyworld?
Gaan de stranden overspoeld zijn?
Heeft er al eens iemand een trip gedaan tijdens deze periode?
We kunnen nog schuiven met de datum. Maar niet verder dan einde maart, dan vervalt het ticket. Naarvoor schuiven, dan zitten we weer met het verlengde weekend van President's Day, ook druk...

Teleton
27-12-09, 16:35
Hoe erg is dit? Gaat het zo druk zijn bijvoorbeeld in Disneyworld? ...

Dit is erg. Vooral in de themaparken........Je kunt het volgen op de crowd level calender (http://www.touringplans.com/tp2/UG2_index.php?PageID=14) maar de gratis versie gaat nu nog niet verder dan eind januari.


Gaan de stranden overspoeld zijn?...

Van de site about.com Florida Travel (http://goflorida.about.com/od/planningyourtrip/ss/springbreak.htm):

Today, spring break continues to rock on in Florida with additional destinations of Key West, Orlando and Miami's South Beach also drawing crowds of spring breakers. It is important to note that although there are popular spring break destinations where much of the partying occurs, all of Florida's beaches and attractions are usually overrun during this time by those seeking sun and fun. This is particularly true of local teens and families looking for day trips and getaways during Florida school district's various spring breaks, so be prepared to possibly share the sand and surf with a few exuberant teens and expect longer lines at the attractions.



Naarvoor schuiven, dan zitten we weer met het verlengde weekend van President's Day, ook druk... Dat hebben die commerciele rakkers in Florida goed bekeken.......;)

Hoewel wij altijd ons stinkende best gedaan hebben de allerdrukste periodes te ontlopen, lukte dat natuurlijk niet altijd. Zo kwamen wij eens op een nationale feestdag op het (overloop) parkeerterrein van Typhoon Lagoon terecht...Wij hebben , in de auto, geduldig een kwartiertje gewacht, tot we er weer veilig weg konden.........](*,)

Katrientje
27-12-09, 17:51
Na wat research vandaag denk ik dat we +-18 feb zullen afreizen en dus in Disney zullen zijn van +- 21 - 24 feb.

Onze rondreis in Florida zal rond 6/3 gedaan zijn en zo zijn we er weg voordat de piek van spring break begint.

Nuttige website over spring break:
http://www.tripsmarter.com/panamacity/springbreak/sbcalendar.htm

loesje
04-01-10, 15:50
oei oei, wij zullen net met spring break daar zijn. Ik hou mijn hart al vast

Katrientje
01-02-10, 08:48
Joepie, nog 2.5 weken en we zijn weg!
Ons schema DAG 1 – don 18/2: Aankomst in Atlanta om 14.30u. Overnachting in Stockbridge bij atlanta bij familie. De-jetlag.
DAG 2 – vrij 19/2: Bezoek nichtje in Athens, University of Georgia – Dinner en overnachting in stockbridge
DAG 3 – zat 20/2: Rit van 6u40 (440 mijl) naar Orlando. Optioneel: bezoek paardenfokkerij in Ocala onderweg
DAG 4 – zon 21/2: Orlando – Kennedy Space Center
DAG 5 – ma 22/2: Orlando – rustdag
DAG 6 – di 23/2: Orlando - Disney Park (beste dag volgens druktevoorspelling, behalve voor epcot)
DAG 7 – woe 24/2: Orlando - rustdag
DAG 8 – don 25/2: Orlando Seaworld
DAG 9 – vrij 26/2: Rit naar Miami Beach 235 mijl – 3u45min + relaxen, slenteren, dineren
DAG 10 – zat 27/2: Bezoek Miami + rit naar Florida City (44 min – 43 mijl)
DAG 11 – zon 28/2: Vanuit Florida City bezoek aan de Keys – 2de overnachting in florida City
DAG 12 – ma 1/3: Everglades – airboattour + verder rijden richting Fort Myers
DAG 13 – di 2/3: Sanibel + captiva Island bezoek (fiets?) + rit naar Tampa (2u16 – 120 mijl)
DAG 14 – woe 3/3: Busch Gardens + overnachting in Tampa
DAG 15 – don 4/3: Tampa - Rustdag
DAG 16 – vrij 5/3: Roadtrip richting broer in Ohio
DAG 17 – zat 6/3: verdere rit, aankomst in de vroege avond
DAG 18 tem 21: bij broer
DAG 21 – woe 10/3: vertrek vanuit Cincinnati, over huis via JFK
DAG 22 don 11/3: Home, sweet home, terug bij de poezen :smile:

Katrientje
01-02-10, 08:49
De disneytickets en tickets voor Seaworld/Buschgardens zijn besteld, ESTA-form is ingevuld, hotels zijn gekozen
Ja, we zijn er stilaan klaar voor!

djginod
05-02-10, 20:29
oei oei, wij zullen net met spring break daar zijn. Ik hou mijn hart al vast

Ja, ik ook. Nou, we zullen wel zien dan.... Fastpass maar veel gebruiken ofzo :-?