PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema tamaar: Orlando aug 2010



tamaar
26-12-09, 22:06
Hallo

Wij gaan aug 2010 voor 16 dagen naar orlando.
We verblijven in een villa met zwembad en auto.
Vanuit daar willen we natuurlijk alle leuke parken bezoeken.
Ik heb al veel reisverslagen gelezen en zo een beetje ons schema gemaakt, maar weet helemaal niet of ik nu alle parken heb.
En of ze wel leuk zijn voor met een zoontje van dan 22 maanden.

Het schema ziet er als volgt uit.


woensdag dag 1 vliegen
donderdag dag 2 rustig aan doen en prime outlet
vrijdag dag 3 universal studios
zaterdag dag 4 rust en florida mall
zondag dag 5 Seaworld
maandag dag 6 disney magic kingdom
dinsdag dag 7 rustdag.
woensdag dag 8 kennedy space center
donderdag dag 9 waterpark Blizzard Beach
vrijdag dag 10 rustdag sávonds old town
zaterdag dag 11 disney magic kingdom
zondag dag 12 golf van mexico
maandag dag 13 mgm studio's
dinsdag dag 14 animal kingdom
woesdag dag 15 St John's River bijv.
donderdag dag 16 naar huis

Zouden jullie het ook zo doen of helemaal anders?
Zijn er nog parken die ik zeker wel of niet moet doen?

Groetjes Tamara

Teleton
27-12-09, 10:15
Hi Tamara, alles kan, niets is fout maar door je reis slim te plannen, verhoog je wel je eigen plezier. Leuk dus, dat je je schema voorlegt, je zult zien dat er nog best wel veel over te zeggen is. Goed naar kijken en daarna lekker je eigen plan trekken....;) Wat mij opvalt, heb ik er in het rood bijgezet. Veel plezier met de voorbereidingen!


Hallo

Wij gaan aug 2010 voor 16 dagen naar orlando.
We verblijven in een villa met zwembad en auto.
Vanuit daar willen we natuurlijk alle leuke parken bezoeken.
Ik heb al veel reisverslagen gelezen en zo een beetje ons schema gemaakt, maar weet helemaal niet of ik nu alle parken heb.
En of ze wel leuk zijn voor met een zoontje van dan 22 maanden. Tsja, dat kan je je toch wel afvragen voor sommige zaken die jullie gaan doen. KSC, toertje de Westkust & ST Johns River, Old Town? Maar ook voor de andere parken lijkt mij een goede voorbereiding niet verkeerd. MGM heet al een paar jaar niet meer zo. Ik zou er vooraf nog meer over gaan lezen! Bepaal vooraf wat er in ieder geval aantrekkelijk voor jullie gezin is en waar die attracties zich bevinden. In het park aangekomen, krijg je het showschema en de plattegrond. Zo kan je je verblijf een beetje beter plannen. Maak zoveel mogelijk gebruik van de fast-pass want in augustus lopen de wachttijden lekker op.

Toon Town in MK en Zeuss Landing in Islands of Adventure zijn bijvoorbeeld, door de kleurtjes en de aangepaste attracties aantrekkelijk voor kleintjes, terwijl er echt ook hele stukken minder aantrekklijk voor hem zijn. Voor Men in Black en The Simpsons ride in Universal lijkt 'ie me nog wat te jong...;). Ook bij de vrolijke shows in AK waar je bijvoorbeeld naar Nemo en The Lion King kunt, moet je maar afwachten hoe een peuter reageert. De meesten vinden het prachtig, anderen zijn overweldigd door het geluid, het licht en de actie.


De zwemparken zijn voor veel kleintjes bijzonder geschikt, sommige tube rides zoals de Lazy river zijn leuk voor het hele gezin. Ook hier geldt; orienteer je vooraf zodat je niet als een aap in een roestig horloge staat te kijken als je zo'n park binnenkomt. Plattegrond en alle info vind je bijvoorbeeld hier (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?p=57603&postcount=6)

Het schema ziet er als volgt uit.


woensdag dag 1 vliegen
donderdag dag 2 rustig aan doen en prime outlet
vrijdag dag 3 universal studios Bestaat uit twee parken
zaterdag dag 4 rust en florida mall
zondag dag 5 Seaworld
maandag dag 6 disney magic kingdom
Zou je wel twee dagen achter elkaar een themapark bezoeken?
dinsdag dag 7 rustdag.
woensdag dag 8 kennedy space center
donderdag dag 9 waterpark Blizzard Beach
vrijdag dag 10 rustdag sávonds old town
4e rustdag in 10 dgen, komende week geen rust gepland?
zaterdag dag 11 disney magic kingdom
zondag dag 12 golf van mexico
maandag dag 13 mgm studio's
dinsdag dag 14 animal kingdom
Zou je wel twee dagen achter elkaar een themapark bezoeken?
woesdag dag 15 St John's River bijv.
of Typhoon Lagoon?
donderdag dag 16 naar huis

tamaar
27-12-09, 13:04
Hoi Hoi

Ik kan nog veel veranderen in me schema hahaha.
Ben blij met je antwoord.
Ik ken de parken niet dus weet ook niet wat wel en niet geschikt is.
Ik heb een paar reisverhalen gelezen met kinderen en zo een beetje me schema gemaakt.
En ja twee dagen achter elkaar een park, we hebben maar 14 dagen dus kan volgens mij niet anders.
Hoe zou jij het schema in elkaar zetten??

Groetjes Tamara

Teleton
27-12-09, 16:14
Ik kan nog veel veranderen in me schema hahaha.
Hoe zou jij het schema in elkaar zetten??

Vele wegen leiden naar Rome en om een echt goed schema te maken, moet je eignlijk naar de dagprogramma's in de themaparken kijken. Tot hoe laat zijn ze open? Zijn er speciale voorstellingen? Zijn er attracties die gesloten zijn/gerenoveerd worden, valt er geen feestdag op etc.etc. Zeker als je met een kleintje reist, zou ik voldoende rust inbouwen. Dit geeft je ook ruimte om te schuiven binnen je programma, het is namelijk ook wel eens een dagje (of meer) niet zulk mooi weer. Vergeet niet dat jullie in het regenseizoen gaan...[-o<. Jullie hebben genoeg op het programma staan. Zeker gezien de hoge temperaturen en vochtigheidsgraad zou ik optimaal van het zwembad bij de villa genieten.

Universal en KSC zou ik schrappen in jullie geval. Koop E tickets voor Seaworld en je kunt er 7 aaneengesloten dagen terecht. Trek een bepaalde tijd uit om de shows te zien en wandel de rest van de tijd door het park. Waarschijnlijk lukt het je niet om op één dag alle shows te zien en sommige shows zijn de moeite waard om twee keer te zien. Kom op tijd en zoek een plekje in de schaduw......Enkele shows zijn binnen, heerlijk airco, dus plan bezoek in als het op z'n warmst is!

Je hebt 4 dagen Disney gepland, neem er dan 4 dagen Zwemparken bij. Ga in de ochtend zwemmen, dan kan je in de middag of vooravond nog iets anders doen. Deze dagen zijn heel relaxed en geschikt om tussen het bezoek aan de grote themaparken in te doen. Epcot heb je niet ingepland, dat lijkt me verstandig. De 4 Disneytickets zijn overigens 14 aaneengesloten dagen geldig. Met deze tickets kan je ook in de ochtend gaan, siesta houden en later op de dag terug gaan naar hetzelfde park. Je parkeerkaart oblijft geldig. Hou er rekening mee dat je bij het MK, nadat je je auto hebt geparkeerd, al snel een half uur, drie kwartier kwijt bent aan transport met de boot of de monorail.

Op de tweede dag zal je volgens mij ook boodschappen moeten doen. Denk aan water, frisdrank, fruit, ontbijtspulletjes etc. Neem overigens blokjes voor de vaatwasser en vloeibare zeep voor de wasmachine mee, dit is niet in de villa. Je kunt het ook daar kopen, maar de verpakkingen zijn meestal groot. Toiletpapier en keukenrollen zijn er ieder geval niet voor twee weken. Een bezoek aan de Walmart wordt door velen als een attractie gezien.

Verder zou ik naar Down Town Disney gaan, beide Outlets bezoeken en de Florida Mall. Allemaal in principe wel te doen in een middagje of de vooravond en goed te combineren met de zwemparken. Sommige mensen met kleintjes gaan lekker op het warmst van de dag naar huis, houden lekker siesta aan the pool en trekken er vanaf een uur of vier weer op uit.

Dan zou mijn schema er zo uit kunnen zien, nogmaals ik heb verder nergens naar gekeken.

woensdag dag 1 vliegen
donderdag dag 2 rustig aan doen, boodschappen Walmart
vrijdag dag 3 Seaworld
zaterdag dag 4 rust en Prime Outlet
zondag dag 5 Animal Kingdom
maandag dag 6 waterpark Blizzard Beach 's avonds DownTown Disney
dinsdag dag 7 Disney magic kingdom
woensdag dag 8 rustdag.
donderdag dag 9 Seaworld 2e dag gratis binnen 7 dagen
vrijdag dag 10 Waterpark Typhoon Lagoon sávonds old town
zaterdag dag 11 Golf van mexico (om wat te doen eigenlijk?)
zondag dag 12 Disney's Hollywood Studio's
maandag dag 13 Waterpark en Premium Outlets
dinsdag dag 14 Disney Magic Kingdom
woensdag dag 15 Typhoon Lagoon en florida mall
donderdag dag 16 naar huis

PENPE
27-12-09, 16:41
Ik vindt het door Teleton samengestelde lijstje er goed uit zien, maar eigenlijk moet je Old Town op de zaterdagavond doen :-k
Voor de rest ziet het er goed uit, met af en toe een relax en shoppingdag. Overigens hebben wij besloten om de outlets in het vervolg in de avonduren te gaan doen, dan is het nl een stuk rustiger ( en in de zomer ook koeler :roll: )

Groetjes uit "070" ,
Pieter & Petra

tamaar
27-12-09, 21:04
Hoi

Teleton
Dit ziet er heel erg goed uit!!! en ga lekker jou lijstje pikken.
Golf van mexico!! mijn vriend heeft het daar de hele tijd over en wil dit graag zien.
Oke hij mag dan ook 1 dag bepalen ;).
Ik heb echt geen idee hoe ik het kan inplannen, dus ga het lijstje aan me vriend voorleggen en dan denk ik dat we het zo gaan doen.
Heel erg bedankt!!!!

penpe
070 hahaha klinkt bekend.
We gaan met een zoontje van 22 maanden, ik weet nog niet goed hoe hij de avonden gaan reageren.
Hij is nu heel makkelijk en gaat overal makkelijk mee naar toe.
maar ja hij is dan bijna 2 dus even kijken hoe hij dan is.

groetjes Tamara