PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Supermenneke



Supermenneke
24-12-09, 12:06
Hallo iedereen

Ik ben nooit in Amerika geweest, laat staan in Florida. Maar volgend jaar is het eindelijk zover, dan ga ik samen met mijn vriendin voor 7 dagen naar Florida ( jaja, ik weet dat dat tijd te kort is ). Ik ben 26 jaar en zij is 25. Voor haar is het ook de eerste keer Florida.

We gaan van 5 maart tot 12 maart. Mijn vriendin houdt van pretparken e.d. dus we zouden een 3-tal parken willen bezoeken: waarschijnlijk Discovery Cove, Seaworld en Universal. De overige dagen willen we opvullen met rondrijden, shoppen, sightseeing, strandje liggen,...

Ik hoop hier nog vele leuke ideeën te mogen opdoen!!

Groetjes

K en S

Teleton
24-12-09, 12:37
Ik ben nooit in Amerika geweest, laat staan in Florida. Maar volgend jaar is het eindelijk zover, dan ga ik samen met mijn vriendin voor 7 dagen naar Florida ( jaja, ik weet dat dat tijd te kort is ). Ik ben 26 jaar en zij is 25. Voor haar is het ook de eerste keer Florida.

Aha, zoals Madonna al zong: Like a virgin, touched for the very first time.... Zeven dagen waren volgens sommigen genoeg om de aarde te scheppen en dan bleef er nog een dag over om te rusten. Maar voor een reis naar Florida? 't Is te kort...daar zijn we het wel over eens. En van harte welkom hier op het Forum waar zelfs mensen die te kort naar Florida gaan, nog tips kunnen vinden om de reis zo goed en zo kwaad als dat gaat in zeven dagen, plezierig te maken.

Is het een zevendaagse reis, of zijn jullie effectief zeven dagen in Florida? En kiezen jullie voor een hotel, een appartement of een villa met eigen zwembad om de vermoeide ledematen op een prettige manier te laten ontspannen? En met welke gevleugelde vrienden vliegen jullie?

Discovery Cove en Seaworld zijn per park goed te doen op één dag. Universal, dat feitelijk uit twee parken bestaat, wordt al lastiger omdat je, als firsttimer, wel een dag per park kunt uittrekken. Rondrijden, sightseeing en een bezoek aan het strand zijn goed te combineren, al zou ik, gezien de beperkte tijd die jullie hebben, als alternatief kiezen voor een bezoek aan Aquatica. Overweeg ook een bezoek aan Busch Gardens in plaats van universal misschien, dan is de Discovery Cove Ultimate ticket een mooie aanbieiding. Als jullie er voor 12 maart zijn kost zo'n ticket 249 dollar excl, na 12 maart betaal je 289 dollar.

Zoals je misschien wel hebt gezien, is het Forum mooi opgedeeld zodat je de verschillende onderwerpen gemakkelijk kunt terug vinden. Voor firsttimers zijn de onderwerpen ESTA, immigrations, autohuur en verkeersregels in de regel best leerzaam. Mocht je vragen hebben, stel ze gerust want er is hier altijd wel iemand die je verder wil helpen. In ruil daarvoor stellen wij een reisplan en een verslag van jullie reis bijzonder op prijs....;)

pascalbrouwers
24-12-09, 16:33
Welkom supermenneke,
Geweldig forum he :-$
7 dagen is kort, maar als je alleen in Orlando blijft moet je toch een goede indruk krijgen wat er zo al te doen is.

Discovery Cove en Seaworld zijn nou niet echt pretparken.
Seaworld, begint er langsaam aan 1-tje te worden.
Hebben nu 3 rollercoaster staan oh ja ok nog 1-tje voor de kleintjes hahaha.
Discovery cove is een dag lang genieten van zwemmen met dolfijnen, roggen snorkelen lekker eten.

Als jullie echte pretparken willen bezoeken zijn dit o.a.
Magic Kingdom ( Disney)
Hollywood Studios (Disney)
Universal Studios
Islands of Adventura

in mindere mate
Epcot ( Disney)
Animal kingdom ( Disney)

Jullie willen ook rondrijden, hier begriijp ik uit dat jullie een auto huren.
Als jullie zee willen zien = een uurtje rijden naar Daytona Beach
en +/- 2 uurtjes rijden naar Clearwater Beach.
Persoonlijk vind ik Clearwater Beach leuker.
De zee is daar rustiger, en water aangenamer.
Bij Daytona is het natuulijk wel leuk dat je met de auto over het strand kunt rijden.
Ergens parkeren en zo de zee in springen.

Mochten jullie toch niet te ver willen rijden, overweeg eens om naar een waterpark te gaan.
Typhoon Lagoon vind ik het leukste.
Dit heeft een heel groot golfslag bad met meters hoge golven.
In 1 woord geweldig.
Blizzard Beach of Aquatica zijn natuurlijk ook leuk

Veel succes met voorbereiden van de vakantie.

Groet,
Pascal

Francien
24-12-09, 16:47
Welkom futur Amerikaganger!! 7 magical days!!!! Als wij met zijn vieren 5 weken gaan, roept iedereen in koor de laatste dag: Gaan we nu AL naar huis???
Voor Orlando is 7 dagen idd prima, maar ohjee...wat zonde van de andere prachtige plekjes: Key West, Sanibel&Captiva Island, Longboat Key&Anna Maria Island, St. Augustine, Hollywood and South Beach!!
Now you are confused:(....Veel plezier met je planning to the Sunshine State:)......Francien

Wiseguy
25-12-09, 00:20
Ik denk dat jullie Gatorland ook wel de moeite waard zullen vinden, kost je geen hele dag en is toch erg leuk. www.gatorland.com (http://www.gatorland.com/) ik zou daar alleen niet aan " het strand " gaan liggen :)

Autohuur (zorg dat je een creditcard bij je hebt) en eerste overnachting vanuit NL regelen, rest van de overnachtingen ter plekke regelen via www.hotwire.com (http://www.hotwire.com/)
Laptop mee van huis en volgende nacht(en) regelen in het hotel waar je op dat moment verblijft.
4 sterren of meer of minder naturlijk, als je dat wilt, voor echt een prikkie, goedkoper en makkelijker is mij iig nooit op een andere manier gelukt.
Het werkt perfect, je bent bv in een hotel in Orlando en je wilt bv de volgende dag naar Tampa, even naar hotwire, datum en de stad invoeren en de aanbiedingen met het aantal sterren komen op je scherm, dit doe je iedere dag of als je langer blijft in een hotel om de paar dagen, net zo vaak je van hotel/locatie wenst te wisselen
Op deze manier slaap je in de beste en mooiste hotels voor weinig centen....om deze reserveringen te kunnen maken heb je, net als bij de autohuur, ook een creditcard nodig, dus die moet je dan wel (bij) hebben.
Ik kan nu al zeggen dat jullie Florida geweldig zullen vinden.............succes

Supermenneke
13-01-10, 00:02
Hey

Bedankt allemaal voor de reacties. Ik heb al een tijdje niet meer op het forum gekeken, maar ben zeker wel bezig geweest. Paspoort aanvragen, VISA, hotels bekijken,...

Kan je echt best via hotwire boeken op de vakantie zelf of maakt het qua prijs niet zoveel uit? Ik was ook aan het kijken voor een 4tal dagen dat we in Orlando zijn ergens een kleine villa/huis te huren. Enige suggesties??

Groetjes

Supermenneke

Teleton
13-01-10, 08:43
Ik was ook aan het kijken voor een 4tal dagen dat we in Orlando zijn ergens een kleine villa/huis te huren. Enige suggesties?? Houd er wel rekening mee dat je in dat geval schoonmaakkosten moet betalen. Over villahuur, priceline en hotwire is overigens een apart topic, misschien kan je dat eens doornemen en dan eventueel daar de vraag stellen?

Ta2 Gerrit
13-01-10, 08:46
Er zijn duizenden huizen te huur in Orlando (Disney regio) en op het forum staan tientallen ervaringen.
Op deze pagina (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=6901) staan veel van de aanbieders en hier (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=10569) een handig kaartje.

Ook vindje op de Orlando en omgeving (http://www.floridaforum.nl/forumdisplay.php?f=12)pagina diverse info over villa's.

Van hotels heb ik niet zo veel verstand, maar daar zal vast wel iemand anders wat van weten.