PDA

Bekijk Volledige Versie : Taxi in Orlando



spruitjes
31-07-08, 21:13
Hallo allemaal

Heeft er iemand een idee, wat de taxi kost van het vliegveld (Orlando) naar ons hotel op de Int. Drive?? (auto huren we pas na een week)
Ongetwijfeld gaan wij meer betalen, dan de gemiddelde amerikaan, maar een kleine indicatie is welkom !!!!
Weten we een beetje wat ons te wachten staat en wat een redelijke prijs is.

Alvast bedankt voor de antwoorden !!

Ta2 Gerrit
31-07-08, 21:50
Even googelen op "cab rates MCO" en je vindt o.a. dit (http://www.orlandoairports.net/ops/bus_taxi.htm) :-)

Wel even aanmelden bij de transportation office op de stoep.

robinoranje
12-08-08, 15:42
ik zal persoonlijk met de bus gaan lynx 42

kost ong 1 dollar 25 uit mijn hoofd.

grt robin

carmen1988
23-12-09, 23:25
Hallow iedereen,

In Maart ga ik voor 14 dagen naar Florida. Normaal huren we altijd een auto maar deze vakantie niet. We zijn eigenlijk maar 4 dagen in Orlando en 8 dagen op een Disney cruise naar de Bahama's! Daarom vinden we het zonde om dan een auto te huren waarvan die 8 dagen in de haven gepakeerd zal staan.

Nu zou ik graag willen weten of iemand ervaring heeft met taxi in Orlando, of dat allemaal te doen is. En korte ridjes binnen Orlando zijn deze prijzig?

Wie kan mij helpen :-\"

Alvast fijne feestdagen iedereen!

Greetzzz Carmen

Peter en Cindy
23-12-09, 23:33
Hoi Carmen waarom huur dan niet een auto voor vier dagen en breng je die weg bij een verhuurstation in de buurt van de cruise terminal.
Wij gaan in februarie ook cruisen maar voor de cruise huren we een auto die we bij aanvang van cruise inleveren.
En bij terug komst van de cruise huren we weer een auto voor de laatste week.
Er is mij verteld door AV dat de verhuurbedrijven met pendel bussen heen en weer rijden van het verhuurstation en cruiseterminal.
Welke havens doen jullie alemaal aan?

Gr Peter

carmen1988
23-12-09, 23:53
Hai Peter,

Dat had ik dus al nagevraagd. En er werd mij verteld dat we de auto nergens konden inleveren in Port Canaverval? Maar dat blijkt dus wel te kunnen? Heb je misschien een site met info?? :D

Ik had dit voor afgelopen Oktober ook na gegevraagd toen hebben we de 5 daagse Disney Cruise gedaan en werd me dit ook verteld. Omdat we toen een maand in Florida waren heb ik de auto maar daar gepakeerd.

We leggen de haven Key West aan Mexico Cozumel, Kaaiman eilanden en Castaway cay. Waar gaan jullie heen?

Groetjes

Peter en Cindy
24-12-09, 00:02
Oeps dat had ik dus niet gelezen dat je vanaf Port canaveral gaat.
Wij gaan In februarie eerst 10 dagen orlando,
dan drie dagen miamie vanuit miamie cruisen 5 dagen cozumel, en belize.
na de cruise 2 dagen fortmeyers en vanuit fortmeyers 2 dagen naar tampa.

Sorry voor de valse hoop maar in miamie gaan er dus pendels.
Hebben jullie al eerder een cruise gedaan ?

Gr Peter

carmen1988
24-12-09, 00:29
Hey Peter,

Ja we hebben nog 2 keer eerder een cruise gedaan. Een keer met Carnaval ook van Miami. En in oktober van dit jaar een Disney cruise met de Disney Wonder! Allebei heel goed bevallen! Is dit jullie eerste keer??

Nou in ieder geval toch bedankt. Alleen jammer dat het niet gaat :D

Alvast veel plezier :D

Groetjes

Peter en Cindy
24-12-09, 00:50
Ja is onze eerste cruise ben echt reuze benieuwd hoe ons dit gaat bevallen.
we gaan met royalcaribien the navigator of the seas.

Ja zeker jammer dat het niet gaat.
Het lijkt me alleen reuze onhandig zonder huurauto in florida (ik kan hier in nederland al bijna niet zonder) Maar goed overal is een mouw aan tepassen toch?

Hebben jullie als ervaren cruisers nog handige cruise tips voor ons ?
Want daar over kan ik hier maar weinig vinden.

Gr Peter

Teleton
24-12-09, 10:33
Nu zou ik graag willen weten of iemand ervaring heeft met taxi in Orlando, of dat allemaal te doen is. En korte ridjes binnen Orlando zijn deze prijzig?


Ervaring heb ik er niet mee, zou bijna zeggen: Ik kijk wel uit en huur een auto. Maar voor de prijzen van een taxiritje kijk je het best even hier (http://www.mearstransportation.com/TaxiFareEstimator.asp?go=1&from=5&froma=5401%20W.%20Oak%20Ridge%20Rd&fromc=Orlando&fromz=32819&to=8&toa=8251%20Vineland%20Ave&toc=Orlando&toz=32821-6807&) op de site van Mears. Wanneer je bijvoorbeel van Lake Buena Vista naar de Prime Outlets en terug zou willen, kost je dat ongeveer 50 dollar ex tip!. En raad eens wat een huurauto kost? 163 euro, voor een hele week met een volle tank! Voor nog geen 25 euro per dag maak je, wanneer het jou uitkomt, zoveel kleine ritjes als je wilt.

Huur gewoon per week en breng de auto terug wanneer jou dat uitkomt, dus na 4 dagen. Je kunt ook per dag huren, dan kom je op een dikke vijftig euro per dag of 228 euro voor de hele periode.

[verwijderd]
24-12-09, 15:57
Even via Google gekeken maar Enterprise, Hertz en Thrifty hebben daar een locatie van verhuur, dus je zou bij een van die drie je auto kunnen huren en in Cape Canaveral weer in kunnen leveren.

vondutchga
24-12-09, 16:05
of je brengt de auto in Orlando terug en aangezien je met een disney cruise gaat kun je met de Disney Cruise Line Ground transfer, dat kost je wel $69 pp.

Zoals jeroen schreef er zijn verhuur bedrijven in port canaveral en als ze niet direct in het havengebied zitten zijn er verschillende met een gratis shuttle naar de haven.

pascalbrouwers
24-12-09, 17:49
Zeg Carmen,
Nou moet je langsaam aan wel eens ophouden met dat florida gedoe van jou....
Heeft jou vriend ook nog iets te zeggen [-X[-X[-X[-X

Nu begin ik langsaam aan jaloers worden. :-$

Huur toch gewoon een auto voor 1 week of zo.
Lever hem eventueel ergens in de buurt van Port canaveral in.
Hoe ver is bv Cocoa Beach, zou dit een optie zijn.
En van daaruit de bus of taxi.

pascal

carmen1988
28-12-09, 13:43
Haha hey Pascal. Mijn vriend gaat deze keer niet mee :P Mam had zin om te gaan en ik en Dayelle gaan mee... Tjah had ik dan nee moeten zeggen ;)

Maar we hebben even snel via een paar site uitgerekend wat een taxi gaat kosten en dan ben je volgens mij bijna evenveel of zelf meer kwijt. Dus we gaan toch een auto huren waarschijnelijk!

Hoe is het met jullie reis?? Gaan jullie nog dit jaar? Had je misgelopen op Danceclassis hoorde ik.

Groetjes Carmen