PDA

Bekijk Volledige Versie : Sneeuwstormen in het oosten van de US



sonja
20-12-09, 00:13
We verblijven op dit moment in een frisjes Florida, het wordt zelfs koud. Op het nieuws hoor je nu niets anders dan de sneeuwstormen en dat IAD zelfs gesloten is. Det UA947 gisteren en ook voor vandaag is gecancelled. Ik zie dat er nogal wat forumgangers gisteren en vandaag richting Florida (zouden) vertrekken, is het bekend of dat gelukt is, of dat ze (als ze IAD als overstap hadden) via een andere luchthaven zijn vertrokken?

Yvet
20-12-09, 02:54
Wij gaan morgen terug als het goed is.....
Momenteel is IAD gesloten t/m morgen 06.00 uur, afwachten dus maar.

svenehans
20-12-09, 06:48
Eén van de reizigers voor vandaag.... de vluchten zijn nog niet gecanceld... dus toch maar op naar Amsterdam. Hier sneeuwt het in het Westen ook behoorlijk, dus dat wordt nog wat!

Peter en Cindy
20-12-09, 08:03
Mijn ouders zitten er ook vast zover we weten we kunnen ze niet vinden
zal wel een zooitje zijn daar voor de gene die er vast zitten of weg zouden gaan succes

robisjo
20-12-09, 08:45
Wij zouden gisteren via Washington naar Orlando vliegen. Maar vlucht was geannuleerd. We zijn omgeboekt, maar maken wel een wereldreis. We vliegen vandaag met KLM naar Dallas, TX, dan met United door naar Los Angeles en dan daarvandaan weer met United terug naar Orlando. We maken goede kans dat we nog in Amerika aankomen, want anderen mensen waren omgeboekt via Chicago en Philadelphia. Nu weten we dat de vlucht vanuit Amsterdam naar Philadelphia al is geannuleerd. En Chicago en New York geven ook al problemen.

Voor degene die nog gaan, ik hoop dat jullie vlucht niet gecancelled wordt.

Groetjes vanaf Schiphol,

Sjon, Bianca en Romy

6foot6
20-12-09, 10:16
leuk kaartje

http://www.weather.com/maps/activity/travel/airportimpactmap_large.html

dat aangeeft dat Chicago normaal te bereiken is

JKG
20-12-09, 11:20
Wij zouden gisteren via Washington naar Orlando vliegen. Maar vlucht was geannuleerd. We zijn omgeboekt, maar maken wel een wereldreis. We vliegen vandaag met KLM naar Dallas, TX, dan met United door naar Los Angeles en dan daarvandaan weer met United terug naar Orlando.

Zo, dat is echt via een grote omweg! Hoop dat je het volhoud, dat wordt een hééééle lange dag! Maar aan het eind natuurlijk wel een mooi cadeau; Orlando. :)

Ik 'geniet' hier in Nederland wel van onze eigen mini-sneeuwstorm.

sonja
20-12-09, 13:08
Wij zouden gisteren via Washington naar Orlando vliegen. Maar vlucht was geannuleerd. We zijn omgeboekt, maar maken wel een wereldreis.

Inderdaad een wereldreis, zo 'zie' je nog eens wat.:-? Ik hoop dat jullie inmiddels zijn goed aangekomen in het koude Florida, ben benieuwd.
Voor diegenen die nog gaan hoop ik dat het zonder al te veel problemen zal verlopen.

desteijntjes
20-12-09, 13:13
Nou ja je moet maar zo denken, je komt uiteindelijk in Florida!! Gestrand op een vliegveld met duizenden andere passagiers lijkt me ook geen pretje:-k

Heel veel succes met jullie vluchten, hopelijk gaan ze in ieder geval een beetje op tijd en komen jullie goed aan in Florida!!

Ik neem aan dat we dat nog wel van jullie zullen horen op het forum\\:D/

sonja
20-12-09, 13:17
Wij gaan morgen terug als het goed is.....
Momenteel is IAD gesloten t/m morgen 06.00 uur, afwachten dus maar.

Yvet, hoop dat jullie zonder al te veel problemen kunnen reizen, anders nog maar even blijven:-k?

cloggie68
20-12-09, 13:25
Mijn collega ging gisteren naar NY, ben benieuwd of dat allemaal wel goed is gegaan. Zie wel hele (relatief) lage temperaturen voor Orlando voor de komende dagen, lijkt me een rare gewaarwording. Mijn kids zijn intussen in de hollandse sneeuwstorm aan het buitenspelen!

Natasja L.
20-12-09, 21:30
Er is gisteren bij ons in Great Falls, VA, 55,5 cm sneeuw gevallen. Het was prachtig om te zien. Alles werd hier stilgelegd, zoals de winkels (mall) die gesloten werd, benzinestations waren dicht, vluchten werden geannuleerd...het was één grote chaos! Vandaag is het sneeuwruimen, want we kunnen de garage niet uit. Het is een heel karwei! Hieronder een impressie hoe het er uit zag:

http://farm3.static.flickr.com/2790/4197935149_f0a5a6207f.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2514/4197954613_522052674c.jpg

EVEN DE POST HALEN....

http://farm3.static.flickr.com/2788/4198689528_fb9943ba5a.jpg

ONS UITZICHT VANAF ONS HUIS...

http://farm3.static.flickr.com/2514/4200498709_19becaa0f2.jpg

WITTE WERELD...

http://farm3.static.flickr.com/2629/4197962407_bc44762c00.jpg

HAVING FUN....

http://farm3.static.flickr.com/2604/4197978131_c86fff6448.jpg

ICE COLD!

http://farm3.static.flickr.com/2660/4200408839_3d7bf068f5.jpg

Kortom, het was a whole lot of fun!!

TYGER
20-12-09, 22:22
Ik moet vrijdag van Amsterdam naar Philadelphia vliegen en vanuit daar naar Miami.

Ik heb gezien dat vandaag de vluchten van en naar Philadelphia zijn geannuleerd.

Ik hoop niet dat dit vrijdag ook gaat gebeuren. Ben echt bang dat alles mis gaat.

JKG
21-12-09, 19:59
Aardig pak sneeuw Natasja! Toch ligt er hier in Nederland ook aardig wat (al valt het in het niets bij Amerikaanse maatstaven). Ik heb iets van 25-30cm in de tuin liggen. Zo heb ik het in jaren niet gezien.

Sneeuw is best leuk, maar je moet nergens heen hoeven.

Yep@planet.nl
22-12-09, 01:51
Hier een bericht van een gestrande familie. Wij zijn zaterdag omgeboekt omdat Washington gecanceld was. Zondagmorgen vroeg met de KLM naar Madrid en daarvandaan door naar Philadelphia. Aangekomen in Madrid hoorde we dat ook deze vlucht gecanceld was en we moesten de volgende dag maar een nummer bellen om te kijken of we weg konden komen. Verder moesten we het maat uitzoeken. Ik heb er geen genoegen mee genomen en omdat we kinderen meehadden en we ook nog businessclass vlogen hebben ze ons op het nippertje op een vlucht naar New Ark kunnen zetten. Op de valreep hebben we onze bagage kunnen onderscheppen omdat de vlucht vertraging had en kon nog net mee in het vliegtuig. De vlogen heerlijk luxe, dat moet ik toegeven, maar een tafelkleedje met eten is wel heel decadent.
In new Ark aangekomen bleek dat er geen plek meer was om deze week naar Florida te gaan. Alles is vol!!! We hebben aan de trein gedacht, maar ook die blijkt volgeboekt. Desnoods 2 a 3 dagen met de auto rijden, maar dat werd heel kostbaar.
Gelukkig heeft American Vacations ons heel erg geholpen en hebben ze vanuit Nederland door United een vlucht voor de 24e kunnen regelen. We moetsen alleen zelf hier op he vliegveld de tickets laten printen. Nou, dat was niet makkelijk, want de medewerker was niet van plan ons businessclass te laten vliegen. Ze hadden ons dat in Nederland nooit mogen geven en hij heeft zonder het ons te zeggen de reservering gecanceld. Ondertussen zaten wij weer met AV te bellen en kwamen ze er bij UA 'dam achter dat alles gecanceld was. Diboos op Amerika, maar een hoge pief heeft Amerika gedwongen om ons die tickets te geven. Na 1.5 uur hadden we ze dan. Nu maar hopen dat de vlucht donderdag doorgaat.
Ondertussen zitten wij hier in een hotel en hebben we onverwacht 2 dagen New york op het programma staan. Net even mutsen, handschoenen en een jas ingeslagen, maar nu zijn we er klaar voor. Gelukkig dat we de laptop meehebben, kunnen we ons een beetje voorbereiden wat er te doen is.
Nu we de tickets hebben heerst hier wat meer rust, die onzekerheid was niet goed voor de kids, maar verheugen zich nu op de Big Apple.
Ik heb gehoord dat er veel mensen zaterdag niet weg konden en dat een deel daarvan nog in Nederland is. Ook zijn er veel mensen gestrand zonder bagage, dus wij boffen nog.

Groeten vanuit een wit New York and happy christmass!!
Marian, Fred, Bjorn en Suzan

Ta2 Gerrit
22-12-09, 09:09
Dat is nog al een avontuur, en ik denk dat jullie niet de enige zijn die een wereldreis nodig hebben om bij de, inmiddels wat afgekoelde, zon te komen.

Maar zo te zien, zien jullie het in ieder geval zonnig in, en heb je er onverwacht een vakantieadres bij, en ruim de tijd om het Florum door te spitten, zodat je je toch een beetje in Florida waant.
Prettiger Feest/Vakantiedagen en geniet er ten volste van in de Big Apple op weg naar de Big Orange.

Yep@planet.nl
22-12-09, 11:21
Ja, het voelt alsof we op de bonnefooi aan een wereldreis bezig zijn. We slepen al 3 dagen met al onze bagage van hier naar daar. En heel veel wachten in rijen en regelen. Hier in New Ark zijn de rijen zooo lang. Voor de Continental balie meer dan 4 uur wachten. Daar vliegen wij ook mee, maar geboekt door United en dat scheelde wel.
We zouden deze eerste week rondreizen langs de Golfcoast en donderdag naar de villa in Davenport gaan. Die rondreis doen we op een andere locatie en ach, het was waarschijnlijk toch te koud om aan het strand te liggen.
Ik hoop dat we donderdag idd in de villa aankomen, ons optimisme is wat gedaald de afgelopen dagen...maar straks eerst New York verkennen.
Als iemand nog leuke tips heeft, we hebben 2 kinderen bij ons, 5 en 9 jaar, dus daar moeten we wel rekening meehouden.

Groeten,
Marian

Ta2 Gerrit
22-12-09, 11:37
IK zou i.i.g. een tour doen met Grayline tours o.i.d.. Hop-on/hop-off bussen die je langs alle toeristische attracties en meer van Manhattan en Brooklyn brengen.
Zo kun je in korte tijd toch een beetje van New York proeven. En je hoeft niet te lopen :-)

Njit
22-12-09, 11:51
M&M's World New York
Disney Store New York

robisjo
22-12-09, 15:34
Wij zijn gelukkig wel op de plaats van bestemming aangekomen. Het was wel een hele wereldreis met veel vertragingen. Iedere vlucht had wel vertraging en we hebben heel Amerika van Oost naar West en weer terug naar Oost overgevlogen. Maar we zitten nu in Florida. En als ik zo hoor hebben wij ondanks de wereldreis geluk gehad.

Wij wensen iedereen fijne feestdagen en een gezond en gelukkig 2010.

Sjon, Bianca en Romy

Yvet
22-12-09, 18:55
hoihoi,

Ook wij zijn weer thuis.

We zijn gisteren aangekomen met een vertraging maar wel aangekomen, wij wel.....
Het vliegtuig uit Orlando was een uur vertraagd maar dat deerde ons niet wetende dat het vliegtuig in Washington naar Amsterdam ook vertraagd was.

We mochten om 19.00 uur boarden en uiteindelijk verlieten we de gate om 20.30 uur.
In nederland was de aankomst om 09.45 uur, al met al viel dat dus reuze mee.

Maar....
Bij ons en zeker 50 anderen was de koffer niet meegekomen.
Als het goed is wordt deze vanavond tussen 8 en 12 uur thuisgebracht.

Teleton
22-12-09, 20:03
We zijn gisteren aangekomen met een vertraging maar wel aangekomen,

Goeie zaak! Jammer voor het blog, want een sappig avontuur met bevroren tenen o.i.d. doet het altijd wel lekker..............;). Welkom terug!

Agnes
23-12-09, 11:35
Wij vliegen 1e kerstdag rechtstreeks van Amsterdam naar NY City met KLM, gelukkig ziet alles er weer normaal uit !.
Wens iedereen van het forum fijne feestdagen en een reislustig 2010 !

Renske1978
26-12-09, 11:50
Oke nu even onze ervaringen op de 20e.
We hadden vanwege het winterweer besloten om zaterdag alvast naar schiphol te gaan en daar hebben we dan ook geslapen in het Citizen M hotel, fantastisch hotel, kleine kamers maar alles bij de hand en hartstikke up to date.

Toen we de zondag's bij de balie kwamen om onze koffers af te geven werd ons gevraagd of we stand by wilden staan om dan voor 1000 dollar een dag later te vliegen, onder de voorwaarde dat we ook een dag later terug mochten werden we op stand by gezet.

Vervolgens bleek bij de gate dat we gewoon zouden vliegen maar dan business class, kijk dat is dan wel weer fijn. Na 2 uur wachten in het vliegtuig (omdat het op Schiphol ook sneeuwden) zijn we vertrokken naar Washington. Daar kwamen we aan en moesten we ook zo'n 2 uur wachten voor we naar de gate konden rijden, want er was geen gate beschikbaar. Het vliegveld was wel open maar het was chaos. Toen we uiteindelijk bij de gate aankwamen konden we gelijk langs de meneer van de douane die blijkbaar begreep dat snelle afhandeling het verschil kon betekenen tussen het halen van de vlucht of het overnachten op de luchthaven. De man zette dus als een gek stempels de vingerafdrukkken en de foto's werden genomen en klaar waren we.

Onze koffers lagen er direct en wij zette ze ook direct door op de band. Waarna we na customs direct naar een balie van United liepen (dat werd ons aangeraden in het vliegtuig) waar we vroegen of onze vlucht al was vertrokken...en dat bleek dus zo te zijn. De dame adviseerde ons om naar de klantenservice bij gate C20 te gaan. Zo gezegd zo gedaan, na letterlijk 6 uur in de rij te hebben gestaan was het einde nog niet in zicht, mijn man had al gebeld maar op het 1-800 nummer hadden ze ons niet kunnen helpen. Naast de rij stond een man van United te gillen dat we toch echt moesten gaan bellen, man weer gebeld en vervolgens komt hij terug en geeft hij aan dat we de volgende dag weer naar huis gingen want de eerst mogelijke vlucht was op donderdag (naar Las Vegas) en wij vertrokken op vrijdag alweer naar huis.

Daarna ging het vrij snel, hotel geboekt, taxi naar hotel genomen, man nog een mail naar de reisorganisatie gestuurd, snel een douche en in bed. Vervolgens na 2 uur in bed te hebben gelegen hoor ik manlief bellen en gaan de lichten aan....reisorganisatie had ons al een keer of 10 gebeld (telefoon op trilstand) want ondanks dat united ons via Frankfurt naar huis had geboekt, bleek dat United ook in de tussentijd ons op de ochtendvlucht had gezet naar Las Vegas. Direct weer opgestaan en op de shuttelbus naar het vliegveld alwaar we Economy plus vlogen naar Las Vegas.

Die 7/8 uur op het vliegveld was een hel, maar gelukkig hebben we een heerlijke vakantie in Vegas gehad en zijn we zojuist teruggekomen.

JKG
26-12-09, 12:07
Daar wordt je echt niet vrolijk van Renske!
Nog wel wat gewonnen in Vegas? :)

Renske1978
26-12-09, 13:02
Nou vooral "gewonnen" bij het shoppen....tassen vol kleding voor nog geen 100 euro en dan van Tommy H en Calvin K.

Yep@planet.nl
27-12-09, 02:15
Zo, het vervolg van onze reis (zie hierboven ergens..)
Nadat wij in New Ark waren aangekomen, zondag de 20e, bleken er geen stoelen meer op vluchten naar Florida te zijn.
Uiteindelijk hebben wij voor de 24e een vlucht gekregen en dat hield 4 dagen New Ark in. Daar zijn we 2 dagen van naar New York gegaan. Dat is op zich leuk, maar lang reizen en met 2 kinderen veel minder leuk dan wanneer we lekker saampjes zouden zijn. En het was me toch koud daar! We hebben als eerste mutsen en handschoenen gekocht, maar om nu ook winterjassen aan te schaffen voor die paar dagen. We hebben al veel extra kosten en heb geen idee of de reisverzekering ons iets gaat terugbetalen. Gelukkig waren de dagen redelijk snel om en de 24e stonden we vroeg op om op tijd op het vliegveld te zijn.
Nou, toen begon het gedonder weer!!
Het inchecken lukte niet. United had stoelen gereserveerd op een vlucht van Continental, maar de reservering was leeg, dus geen stoelen, geen vlucht!
Snel met AV in Nederland gebeld, die adviseerde terug te gaan naar United, daar aangekomen bleken we ´s middags te vliegen. Nou ja, dat konden we wel hebben, dus weer naar Continental om in te checken, weer problemen, bleek het om een vlucht voor de volgende dag te zijn. Weer terug naar United en toen hadden we dezelfde mevrouw die ons maandag had geholpen. Zij begreep ook niet dat de vlucht was geannuleerd en wat er fout is gagaan, maar we konden die dag weer niet weg.
Wel kregen we nu een hotel aangeboden voor 1 nacht.
De volgende dag weer inchecken, weer werd er glazig naar onze tickets gekeken, iemand bij gehaald en toen kregen we ze weer terug, dat we zelf moesten inchecken. Dus maar gedaan en wat waren we blij dat opeens alle 4 onze namen in beeld kwamen!!!!
Joepie, eindelijk zou de vakantie gaan beginnen.
AV had voor de derde keer een auto voor ons gehuurd en doordat we businessclass vlogen hadden we snel onze koffers en waren we als 1 van de eersten bij Alamo.
We hebben een fullsize gehuurd en hebben een Dodge Charger 3,5L.
Mooi huis met internet en het zwembad was al heerlijk warm.
We hebben nu precies nog een week vakantie van de 2. De eerste bestond uit wachten en wachten en heel veel regelen.
We zijn wel blij dat we via een reisorganisatie hebben geboekt, want zelf een vlucht regelen is niet te doen als er zo veel mensen hun vluchten missen.
Nou, wij genieten hier dubbel, hoewel het vandaag best wel fris was.

Groeten,
Marian

[verwijderd]
27-12-09, 05:12
Jeetje, hier schrik je toch wel van al die verhalen van reizen die spaak liepen, wij hadden de mazzel dat we 18 december al vlogen en alles verder op rolletjes liep, wel een uurtje vertraging bij de overstap omdat het vliegtuig mechanische problemen had gehad op een ander vliegveld maar verder niets.

Voor de personen die wel hinder hebben ondervonden van dit alles, volgens mij kan je de schade gewoon claimen bij je reisverzekering en bestaan er ook mogelijkheden om de dagen die je niet hebt doorgebracht op je vakantie bestemming als schade te claimen.

Tenminste, dat heb ik begrepen bij het afsluiten van de reisverzekering zoals wij die hebben.

Wij hopen nu maar op een goede terugvlucht 1 januari, zeker na alles wat er afgelopen dagen weer gebeurt is aan boord van de NWA vlucht, zeker aangezien wij ook met NWA vliegen. :-k

Renske1978
27-12-09, 11:58
Wij hebben wel hinder ondervonden en die ruim 6 uur in de rij was wel frustrerend zeker ook omdat als je belde met United dat ze gewoon zeiden dat er niets beschikbaar was en dat je pas aan het einde van de vakantie pas weg zou kunnen, echter wij hebben uiteindelijk maar 1/2 dag vertraging gehad, in plaats van 7 uur 's avonds kwamen wij om een uur of 10 's morgens aan.

Overigens meestal rond de landing luister ik naar de communicatie tussen de toren en het vliegverkeer, en daar hoorde ik voor de landing al dat het een chaos was, want ons vliegtuig mocht pas als 10e landen en toen vroeg de piloot of ze dan ff wat langzamer mochten vliegen....dat zijn dingen die de toren volgens mij zou moeten aangeven...zo van vlieg ff wat langzamer want er zijn 10 voor je. Daarnaast was ons vliegtuig "heavy" een groot vliegtuig dus, want iedere communicatie eindigde met vluchtnummer en erachter heavy, blijkbaar nodig om aan te geven aan de verkeersleiding wat ze moeten doen.

Toen we uiteindelijk waren geland hoorde ik bijna geen communicatie dus die was deels afgezet, tot de piloot omriep dat hij met hoofdkantoor in boston had gebeld, en dat het dus een chaos op het vliegveld was en dat onze vluchten waarschijnlijk ook vertraagd zouden zijn.

Vreemd was wel dat ons vliegtuig weg was toen wij het vroegen aan die dame bij de balie maar dat onze koffers die wij nog geen 2 minuten daarvoor hebben afgegeven bij de customs wel met de vlucht zijn meegegaan waar wij mee hadden moeten gaan.

Ceetje
03-01-10, 13:30
Toen we de tickets kochten voor de Florida trip vond ik vliegen via Houston best een beetje overdreven, maar ach het waren de goedkoopste tickets. Zaterdag 19 december was ik heel blij dat we via Houston vlogen: onze vertraging was een uurtje in Texas. Als ik de gruwel verhalen lees in dit topic ...... wat een drama's! Hopelijk is iedereen toch een beetje bijgekomen. Jammer dat de temperaturen in Florida niet zo heel hoog waren als gehoopt, maar we mogen niet klagen.

Chicco68
03-01-10, 15:39
Overigens meestal rond de landing luister ik naar de communicatie tussen de toren en het vliegverkeer
Hoe kun je deze communicatie horen ? Lijkt me wel interessant.....

[verwijderd]
03-01-10, 15:44
Vroeg het me eigenlijk ook al af aangezien alle electronische apparatuur uitgeschakeld dient te zijn en een scanner valt daar ook onder.

Nu is het zo dat velen zich niet aan regeltjes houden, dus de scanner zal het antwoord wel zijn. :-$

Renske1978
03-01-10, 15:45
Bij United kun je dat in het radioprogramma horen, volgens mij op programma 9 en je koptelefoon mag je gewoon ophouden. Nou moet ik zeggen dat ik geluk heb en nog nooit heb meegemaakt een noodlanding of wat dan ook te maken. Maar mijn man heeft een keer een noodlanding moeten maken en is ook een keer geland met wat brandweerwagens die achter hem aan reden, kijk dan lijt me het luisteren naar dat kanaal wat minder fijn.

sonja
03-01-10, 18:18
Het is inderdaad kanaal 9, maar ik vraag me af of de passagiers naar de cockpit/verkeerstoren mogen luisteren bij een calamiteit, dan zullen ze dat denk ik wel uitschakelen, maar ik weet dat niet zeker, nooit meegemaakt.:D

Renske1978
03-01-10, 19:04
Denk ik ook en volgens mij hoor je ook niet alles. Soms roept de piloot wat om wat ik niet heb gehoord over datzelfde kanaal.

svenehans
04-01-10, 12:53
Ben net weer terug van een uiteindelijk heerlijke 2 weken Florida. Was één van de passagiers op UA 947 van zondag 20 december. Zoals al eerder te lezen was het vertrek vanuit Amsterdam vertraagd door het wachten op de-icing; er waren immers nogal wat vliegtuigen die in de rij stonden. De vlucht is een uur of 2 vertraagd 'gewoon' uit Amsterdam vertrokken en is op IAD aangekomen. Daar werd de 777 naar een plaats gedirigeerd, waar we ruim 2 uur stil hebben gestaan; er was geen plek aan de gate. Op kanaal 9 van het vliegtuig was inderdaad de chaos tussen piloten en de verkeerstoren goed te horen. Personeel van de toren vroeg aan piloten of er een gate vrij was en als die bezet was, welk toestel er eigenlijk stond. We zouden 7 uur moeten wachten op IAD voor onze connectie, maar toen we eindelijk via een gate het vliegveld op konden, bleek al snel dat alle vluchten voor die avond gecanceld waren.

Chaos op het vliegveld en dan vooral bij de informatiebalie van United. Via het 1-800-nummer zijn we omgeboekt naar een andere vlucht naar MCO; 4 dagen later. Maar de koffers werden wel de volgende ochtend verscheept naar MCO. Daar sta je dan...

Uiteindelijk zijn we bijzonder goed geholpen door een United-medewerkster. Ze adviseerde een hotel in te gaan en de volgende ochtend op tijd te komen voor stand-by. Hebben we gedaan en de 21ste bleek er een extra vlucht naaqr MCO geregeld te zijn voor alle gestrande reizigers. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen en waren we de ellende snel vergeten...

Overigens leuk/ prettig om forum-leden tegen te komen voor een babbeltje. Toch prettig om te horen hoe en wat een ander doet. Helemaal leuk om ze dan een paar dagen later in Mainstreet van Magic Kingdom tegen te komen! Hopelijk is het verder met iedereen goed gekomen!

brin
05-01-10, 19:59
Wij zijn ook weer terug van onze vakantie in Cape Coral. Wij hadden op zondag 20 dec. een vlucht van Brussel naar Washington en van daaruit naar Tampa. Door de sneeuw hebben we een nacht vastgezeten op de luchthaven van Washington Dulles. Hier ons verhaal:

Zondagochtend waren we heel vroeg (4u30) vertrokken naar Zaventem omdat we bang waren voor de sneeuw die ze voorspelden en de files er naar toe. Toen we rond 6 u aankwamen wisten we nog altijd niet of de vlucht ging doorgaan of niet. Bij de balie van United wisten ze van niets, ik had nochtans voor vertrek nog eens op de website van de airport Wash. gekeken en daar stond dat die nog altijd dicht was... Blijkbaar wisten ze dat in Brussel niet...
Dus ingecheckt, koffers afgegeven en gaan wachten aan d egate voor vertrek om 12u10. Ondertussen was het heel erg beginnen sneeuwen. Vlucht uitgesteld tot 14u, dan tot 15u wij dachten al die gaan die vlucht aflassen, maar nee rond 15u30 mochten we aan boord gaan (met bussen en te voet want het vliegtuig stond al half op de startbaan). Dan hebben ze het vliegtuig afgespoten om alle sneeuw en ijs te verwijderen; uiteindelijk konden we om 17u15 vertrekken. Wij vroegen ons natuurlijk af of we gingen kunnen landen in Wash. spannend dus...
Nu dat was geen probleem, alleen waren we 5 uur te laat en onze vlucht naar Tampa zou hoogst waarschijnlijk weg zijn. Koffers opnieuw ingecheckt en in looppas tot aan de gate. Die was net gesloten, ze hadden al die tijd gewacht. Mensen werden boos, iemand begon te schreeuwen. Wij bleven kalm.
De oude zwarte man van United die aan de gate stond kwam plots naar mij, er waren nog enkele plaatsen vrij, ik mocht mee... alleen er was maar plaats voor twee en wij waren met zijn drietjes. Dus dat ging ook niet door.
De volgende vlucht van 22u werd afgelast. De airport sloot opnieuw. De eerstvolgende vlucht naar Tampa was s'anderendaags om 8u30. We moesten naar de Customer Service van United gaan om ons opnieuw te boeken op een andere vlucht. Daar stond een ellenlange rij van al die mensen die vast zaten... We hebben daar gestaan tot 1 uur s'nachts ( was toen voor ons eigenlijk al 7 uur s'morgens, en nog niet geslapen) tot het onze beurt was. Ik en mijn man wisselden elkaar af in de rij, we moesten ons op de grond neer zetten omdat we te moe waren om te blijven rechtstaan. Onze zoon bleef bij de handbagage en viel in slaap.

Het nieuws dat we kregen was dat alle vluchten vol waren tot 25 december ! Enkel dan kon hij ons een plaats garanderen. Alles zat vol naar Orlando, naar Miami zelfs andere staten, alles zat compleet vol. We overwogen om te rijden met een auto. Iemand zei ons het is ongeveer 20 uur rijden naar Georgia... We gingen het gedaan hebben, maar met die sneeuw, en je moest al een survival pakket meenemen in geval van... Het enIge wat we konden doen was ons telkens stand by plaatsen op de volgende vlucht en hopen dat er iemand niet kwam opdagen. dat kon je enkel voor één vlucht doen. Dus dat gedaan...

In Washington blijven tot 25 dec. was ook een optie, we mochten de luchthaven verlaten op eigen kosten natuurlijk omdat het weersomstandigheden zijn en geen vertraging. Maar we hadden geen bagage en ook geen aangepaste kledij aan om de stad te verkennen. Er lag een halve meter sneeuw, wij hadden geen warme jas en laarzen aan...

Dus naar de gate waar de vlucht van s' anderendaags. Daar lagen een stuk of 20 mensen te slapen voor die vlucht ! We wisten niet hoe dit ging aflopen. De zoon lag ondertussen ook te slapen op de bank, ik heb niet durven slapen voor ons gerief. Twee laptops bij, een fototoestel een camera, geld. Je weet niet wat je kan verwachten. Ik en mijn man hebben enkel af en toe eens wegegedommeld omdat we onze ogen niet meer konden open houden.

Je hebt ook geen koffers meer. Geen toiletgerief, enkel een deo en wat verfrissingsdoekjes.

Tegen de ochtend was iedereen natuurlijk klaar ! Toen ze alle passagiers die zeker mee mochten in het vliegtuig gelaten hadden, kwam er op het TV scherm een lijst met de namen van de Stand Byers. Wij stonden op 54 !!! De naam van de passagier werd slechts tweemaal afgeroepen, als je niet snel genoeg was, was je plaats foetsie !
Dus we konden het vergeten voor die dag ( er waren drie vluchten, maar het was ook niet zeker of die konden doorgaan). Ik las toen iets over de mileage plus kaart (die ik had) om dichter op de lijst te komen te staan. We schoven op tot 45. Dan uiteindelijk nog tot de 25e plaats. Dus dat was weer voor de volgende dag. Vliegtuig vertrok, weer Stand by plaatsen voor volgende vlucht ( ja, we wisten wat gedaan, geen verveling!).


Weer in de rij naar Customer service en wachten. Ondertussen hadden we al gebeld naar het bedrijf Dollar van onze huurwagen dat we die later gingen oppikken. Ze konden hem enkel 24 u vasthouden (zelfs al was alles betaald !). Er kwam een bericht in de luchthaven dat er 4000 koffers gestrand waren op Washington Dulles en ze niet konden zeggen wanneer die ter bestemming zou geraken...

Terwijl we in de rij stonden werd er uitgeroepen dat er een extra vlucht naar Orlando ingelast werd. Er werd ons aangeraden die te nemen. Enkel onze auto moest in Tampa afgehaald worden en onze bagage had labels naar Tampa. Hoe ging dat aflopen...

Gebeld naar Dollar, de auto kon niet overgeboekt worden en afgehaald in Orlando. We gingen moeten 1342 dollar extra betalen ( terwijl ik maar 372 dollar betaald had !) Nee ze konden niets doen, we moesten in Orlando naar Dollar gaan en zien...

Uiteindelijk kregen we een auto voor één dag mits bijbetaling van 50 dollar, om naar Tampa te rijden en daar de andere auto op te halen. Dus twee uur rijden. In Tampa na weer twee uur wachten kregen we onze auto, wel hadden we geluk met de bagage, die stond reeds in Tampa want die hadden ze reeds op dat vliegtuig gestoken die op ons wachtte. Dus dat was een opluchting. Er waren andere mensen die de volgende dag moesten terug rijden om die op te pikken.
Nu drie uur rijden naar Cape Coral. Ik kon niet meer, mijn man heeft het een goede twee uur volgehouden. Dan hebben we moeten stoppen bij een goed verlicht benzinestation om efkens de ogen te sluiten. We kwamen aan om 11 uur s'avonds. We zijn direct in bed gekropen, we waren uitgeput. De volgende ochtend heeft een douche nog nooit zoveel deugd gedaan !

koenkamphuys
05-01-10, 21:38
Nou ik heb vreselijk geluk gehad, ik vertrok zaterdag met United en wel via Chicago waar een verdwaald sneeuwvlokje viel. Zondag heeft het in Nederland vreselijk gesneeuwd,
mijn vrouw kwam pas maandag (met US airways via Philly) en mijn schoonfamilie met United via Washington, maar daar was alles net weer schoongemaakt.

Uiteindelijk was mijn vrouw nog flink te laat want bij de vlucht PHL-MCO hebben ze nog enige tijd gewacht of ze 50 passagiers zouden binnenkrijgen van een vertraagde vlucht. Toen bekend werd dat die gecancelled was, konden ze toch met een half leeg vliegtuig op pad.

derrobbie
05-01-10, 21:52
:shock::shock::shock::shock::shock::shock::shock:
OMG een verhalen! Kan me best voorstellen dat jullie het wel even gehad hadden.
Hoop dat de rest van de vakantie lekker rustig is verlopen.

Michael
06-01-10, 00:31
Wij ontsprongen net de dans. We vlogen de 18e naar Washington en aangekomen op de luchthaven vielen de grote aantallen sneeuwploegen/schuivers al op die je kon zien vanuit de vertrekhallen. Er was echter nog geen vlokje te zien, dus wij wisten eigenlijk niet waarvoor die er in zo'n grote getalen stonden. De vlucht naar Tampa duurde ruim 2 uurtjes en kennelijk is het er nog tijdens deze vlucht erg gaan sneeuwen. Aangekomen in onze villa, zagen wij op het nieuws dat Washington airport zelfs gesloten werd. Over mazzel gesproken O:).
Maar wat een ramp voor anderen.

patgooss
06-01-10, 09:00
Wat een verhalen zeg! Ben blij dat het maar bij heel weinig mensen mis gaat maar als het dan ook mis is is het ook wel gelijk goed mis!

marijke8
06-01-10, 14:40
Wat hebben wij een geluk gehad. Zaterdagmiddag de 19e vertrokken naar het Van der Valk hotel bij schiphol om daar een nachtje te overnachten. 's avonds begon het hevig te sneeuwen. De volgende ochtend op tijd uit bed gegaan en vroeg vertrokken naar schiphol. Daar aangekomen vroeg de grond steward of wij nog een dag langer in Nederland wilde blijven ivm het slechte weer in Washington en Chicago. Hij bood ons 1000 dollar per ticket. Dit hebben wij niet gedaan omdat we toch wel graag weg wilde en inmiddels al tickets hadden voor de zomer. Ondanks de sneeuw op Amsterdam zijn wij maar een uur later vertrokken naar Chicago daar was totaal niks aan de hand. Het was alleen maar koud. De volgende vlucht naar Orlando is ook perfect gegaan en mooi tijd geland op MCO. Als ik nu weer al de verhalen lees wat hebben wij een geluk gehad en een geweldige 2 weken in Orlando.

Ritchie
08-02-13, 11:36
" Het noord-oosten van de Verenigde Staten krijgt vrijdag mogelijk te maken met een sneeuwstorm van 'historische grootte'."

Wellicht heeft dit ook invloed op "onze" tussenvluchten richting Florida

Bron: Nu.nl (http://www.nu.nl/buitenland/3139962/vs-bereiden-zich-mogelijke-sneeuwstorm.html)

Cindy1969
08-02-13, 19:09
Heb het gelezen, ben blij dat ik niet dit weekend, maar volgend weekend pas vertrek...

Ritchie
08-02-13, 19:26
Heb het gelezen, ben blij dat ik niet dit weekend, maar volgend weekend pas vertrek...

Dat is effe geluk hebben dan, maar.... toch... houd je "fingers crossed" :)

Esther2013
08-02-13, 19:28
Je bedoelt denk ik geluk hebben...? :p

Ritchie
08-02-13, 23:35
Je bedoelt denk ik geluk hebben...? :p

Ja... :o ik heb het al aangepast. Voordat er weer verkeerd wordt gedacht hahaha ;)

Cindy1969
09-02-13, 08:58
Hou het zeker in de gaten Ritchie, heb een overstap in Washington, dus hopelijk volgend weekend geen sneeuwellende, maar je weet het nooit. Volgens mij is het nu alleen in NY en Boston, en daar niet, heb er i.i.g. niets over gelezen.

Iris1990
09-02-13, 16:56
Ik hoop zo dat het in New York en Boston blijft... Wij vliegen donderdag as al via Washington naar Orlando.... Fingers crossed!

Cindy1969
09-02-13, 17:38
Ik duim met je mee Iris! Maar donderdag is nog ver weg qua weer, hopelijk is dan alles weer weg.
Heb ook niets gelezen over Washington, wel over sneeuwhoogtes van 96 cm, wow...

JKG
10-02-13, 20:28
Washington is sneeuwvrij, de storm ligt er mooi boven. Ik kom net uit Washington, helaas Washington Dulles Int. Airport vaker gezien dan mij lief is (4x de afgelopen week). Overigens zag ik in NYC ook niet zoveel sneeuw liggen toen we er over heen vlogen. Vorige week was er wel wat sneeuw in Washington, maar dat viel ook wel mee.

Michael66
10-02-13, 22:45
Een mooi beeld van de sneeuwstorm boven Noord Amerika. En de zon boven Florida!

http://cnet.co/WbFpGO

http://www.abmuku.com/wp-content/uploads/2013/02/winter-storm-nemo-.jpg